تیگو ۷ پرومکس، به جای موتور ۱/۵ لیتر از ۱/۶ لیتر توربو همراه با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ استفاده میکند. این محصول، در دو مدل محرک جلو و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.
هنوز مشخص نیست چری تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل با چه قیمتی عرضه شود؛ اما مدیران خودرو برای مدل محرک جلو، قیمت ۲ میلیارد تومان را رسما اعلام کرده است. با این شرایط، تولید تیگو ۷ پرو با موتور ۱/۵ لیتر توربو و گیربکس CVT متوقف خواهد شد تا تفاوت این خودرو با X55 بیشتر شود.
نام خودرو | قیمت کارخانه (تومان) |
تیگو ۷ پرومکس تک دیفرانسیل | ۲,۰۰۶,۶۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۷ پرومکس مشابه فونیکس FX پرمیوم مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر است. این کراساور به لطف افزایش توان فنی و نصب گیربکس ۷ سرعته، در زمان ۸ تا ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند. نسخهی قبلی (تیگو ۷ پرو) حدود ۱۱ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید و در هر صد کیلومتر ۹ لیتر میانگین مصرف بنزین داشت.
بیشتر بخوانید:
در نمای بیرونی تیگو ۷ پرو مکس نیز تغییراتی دیده میشود. چیدمان LED طرفین سپر برای روشنایی روز، بهبود یافته و حالا در کنار مهشکن، عرضه خواهد شد. فضای پیرامون جلوپنجره نیز با قاب نقرهای رنگ تزئنین شده است. ادوات پلاستیکی در قاب گلگیرها، رکاب و سپرهای جلو و عقب مشابه نسخهی قدیمی هستند. به این ترتیب، نمای عقب تیگو ۷ پرو مکس و نسخهی پرو تفاوت خاصی ندارد؛ اما برای مدل جدید، پلهی برقی ورود به کابین (رکاب حمعشونده) اضافه شده است.
در کابین، حالا میتوان تیگو ۷ پرو مکس را متفاوت از X55 دانست. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد میکنند. تیگو ۷ پرو مکس از فرمان D شکل مشابه نسخهی قبل استفاده میکند؛ اما ظاهرا تزئینات قرمز مشابه X55 را حذف کرده و بخش چرم داشبورد را با رنگ خاکستری تیره هماهنگ با صندلیها خواهد داشت.
برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران این صفحه اختصاصی از پدال را دنبال کنید.
مهمترین تفاوت امکانات تیگو ۷ پرو مکس با مدل قبلی، به سیستم ADAS مربوط است. این فناوری، نوعی رانندگی خودران محسوب میشود که هدایت خودکار بین خطوط، ترمز اتوماتیک و کروز کنترل هوشمند با حفظ فاصله تا خودروهای روبرو را فراهم میکند. تهویه مطبوع دوگانه اتومانیک، صندلیهای برقی ردیف جلو با گرمکن، دیگر تجهیزات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس هستند.
از دیگر امکانات ایمنی این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ۶ کیسه هوای ده نقطهای (جلو، جانبی، پردهای)
- ترمز پارک برقی (EPB) و اتوهلد
- سنسور پارک عقب
- سیستم هشدار ترافیک در عقب خودرو
- دوربین ۳۶۰ درجه
- سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
- سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
- رادار هشدار خروج از پارک (RCTA)
- رادار هشدار باز شدن درب عقب (DOW)
- رادار نقطه کور (BSD)
- سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
- سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
- کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
- سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
- سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
- رادار تصادف از جلو (FCW)
- ترمز اضطراری خودکار (AEB)
- تابلو خوان
- سانروف پانورامیک
- شارژر بیسیم تلفن همراه
- سیستم ورود بدون کلید
- چراغهای اتوماتیک و تمام ال ای دی جلو و عقب
- چراغهای مخصوص گردش در سر پیچها
- صندلیهای برقی ردیف جلو به همراه حافظه صندلی راننده
- گرمکن و سردکن صندلیهای جلو
- اهرم تعویض دنده الکترونیکی
- صفحه کیلومتر (کلاستر) دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی یکپارچه با نمایشگر مرکزی
- سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به همراه یونیزاسیون، کول باکس و دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
- نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی همراه با ۸ اسپیکر سونی و درگاه USB برای سرنشینان جلو و عقب
- آینههای جانبی تاشو برقی
- قابلیت تنظیم حالت رانندگی
- فرمان برقی
- پاور ویندوز با قابلیت تشخیص مانع
- نورپردازی داخلی
- کروز کنترل
- صندوق برقی عقب به همراه سنسور
- سنسور باران
کاربر
۵ آبان ۱۴۰۳به نظرم با توجه به اختلاف ۲۷۰ میلیونی که داره با تیگو ۷ پرو زیاد ارزش خرید نداره.اول اینکه بیس کار همونه و صرفا موتور از 1,5 به 1,6 و گیربکس از سی وی تی به دوکلاچه تغییر داده شده با چنتا امکانات ریز.
شاید در نگاه اول بگید خب این بهتره که گیربکس دوکلاچه شده ولی باور کنید گیربکس cvt چری واقعا خوبه و اشکالی نداشت،یکی از دلایل دیگه اینکه که چینی ها هنوز توی ساخت گیربکس دوکلاچه موندن و به تکامل نرسیدن.تست و بررسی ماشین رو که دیدم شتابش تفاوت چندانی با پرو نداشت.حدود ۱۰ زد صفر تا صد رو که توقع داشتم 8,5 بزنه.پرو حدود ۱۱ میزنه و این اختلاف زیاد به چشم نمیاد دلیلش رو واقعا نمیدونم چرا!
با توجه به این مواردی که گفتم به نظرم پرو ارزش خرید بالاتری نسبت به پرومکس داره.البته اگر هم کسی براش چنتا آپشن یا صرفا موتور ۱.۶ ارزش بیشتری داره میتونه پرومکس رو انتخاب کنه.مقایسه ای که کردم با تیگو ۷ پرومکس((نسخه تک دیفرانسیل))بود و کاری به دو دیفرانسیلش ندارم اما تک دفش واقعا ارزش خرید نداره با توجه به این اختلاف قیمتی که داره و مواردی که گفتم.
Behnam1012
۵ آبان ۱۴۰۳تقریبا 40 اسب بخار قدرت بیشتر ارزش 270 میلیون بیشتر رو نداره ؟
واقعا ۱۵۷ اسب بخار واسه تیگو ۷ کمه ، الان از نظر توان حرکتی خوب شده
گیربکس دو کلاچه تر چینی ها از cvt چینی خیلی بهتره ، اگه گیربکس دوکلاچه خشک بود برعکس
کاربر
۵ آبان ۱۴۰۳بهنام جان بحث ۴۰ اسب بخار نیست شما فقط به اعداد و ارقام رو کاغذ توجه میکنید.برید تست و برسیشو ببینید یکی از رسانه ها گذاشته و شتاب ۱۰ ثانیه ای رو ثبت کرده که تفاوت زیادی با نسخه پرو نداره،و در بررسی هم گفتن دلیلشم اینه این ماشین کالیبراسیون خوبی نداره و رسانه ها میگن بخواطر همین علت این ماشین قرار نیست شتاب ایده عالی بده یه شتاب متوسط.نکته بعدی اینکه موتور ۱.۶ لیتری حساسیت خیلی بالاتری نسبت به ۱.۵ داره(علتشم بخواطر همون فناوری gdi یا پاشش سوخت مستقیم)خود همین یه مکافاتی برای خریداره نمیگم موتور قبلی حساس نبود ولی این حساسیت خیلی بیشتری نسبت به قبلی داره…حتی من پرومکس رو توی یکی از نمایندگی های مدیران خودرو دیدم و داخلشم نشستم از لحاظ کیفت متریال هم تفاوتی نداشت حداقل من حس نکردم فقط تریم داخلی از دو رنگ قرمز مشکی به مشکی تغییر کرده بود که به نظرم تریم قبلی جذاب تر بود و مانیتور پیوسته شده بود.صرفا نمیشه بگی چون ۴۰ اسب بیشتره پس ۲۷۰ میلیون بیشتر میدم یمقدار به جزئات هم توجه کنید و در نظر بگیرید.البته شاید برای کسی که بودجه بیشتری داشته باشه ارزش داشته باشه ولی کسی که تیگو ۷ پرو داره فکر نکنه چیز خاصی از دست داده.
علی یزدانی
۶ آذر ۱۴۰۳گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه رو با گیربکس cvt مقایسه نباید کرد ،گیربکس cvtبدرد نمیخوره ،همچنین نوتور ۱۹۷ اسبی رو با ۱۵۵ نباید یکی دونست ،بنظرت فونیکس fx با تیگو ۷ پرو به یه اندازه راه میره ؟ درضمن کروز تطبیقی و رادار بین خطوط و مموری صندلی ،مانیتور پیوسته و سرد کن و گرمکن صندلی و تنظیپات برقی سرنشین و کلی اپشن دیگه به نسبت تیگو ۷ پرو به مدل پرومکس اضافه شده
amirkhanzadeh
۵ آبان ۱۴۰۳دقیقا
هرچند به طور کل این خودرو به هیچ عنوان بالای 2 میلیارد نمی ارزه
مجتبی ۱۹۶۷
۶ آبان ۱۴۰۳من یکساله تیگو ۷ پرو دارم هم جاده مسیر طولانی با ۵ سرنشین و صندوق عقب کاملا پر و هم ترافیک شهری ازش استفاده کردم . هم شتاب اول و هم در طول مسیر در سبقت ازش راضی هستم. برای ناک هم که در فیلم اشاره شد مشکل از ماشین نیست از کیفیت نامطلوب بنزینه .با بنزین سوپر خیلی هم خوب کارمیکنه با اکتان یک باک در میون هیچ مشکلی من ندیدم.
نکته بعدی اینکه توقع از موتور یک ونیم لیتری باید به اندازه خودش باشه نه اینکه باهاش کورس هم بزاری افرود هم بری بار هم بکشی در این صورت باید لندکروز بالای ۱۳ میلیارد داشته باشید.
Blue
۵ آبان ۱۴۰۳همه چی که شتاب نیست مگه قراره تو جاده هر روز کورس بندازه آدم ؟!!!! من نمیدونم چرا ما ایرانی ها قدرت ماشینو به شتابش میسنجیم نه کشش موتور تو جاده !!!
همون ۴۰ اسب قدرت بیشتر خودشو زمانی که ماشین اضافه بار داره یا تو سربالایی ها اختلافشو با موتور قبلی نشون میده
رامین
۶ آبان ۱۴۰۳بلاشک ۷پرومکس غیرقابل مقایسه با ۷پرمیوم خواهد بود من خودم نزدیک ۱۰سال هست از خودرو مونتاژی استفاده میکنم هر سال شاهد ارائه نسل جدید و قدرتمند تر از خودروها هستیم. شک نکنید هر مدل جدیدتری وارد بازار شد نسبت به نسل قبلی ارزش بیشتری برای خرید داره. یا حق
navid haghighatzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳دوست عزیزم موتور جدید ۱/۶ لیتری توربو GDI هست که مشابه تیگو ۸ پرو و فونیکس اف ایکس هست که خیلی خیلی متفاوت با موتور ۱/۵ توربو هست که مهمترین ایراد تیگو ۷ پرو بود پس اگه تمامی آپشن های جدید و گیربکس و افزایش قدرت موتور رو در نظر نگیریم به هیچ عنوان ۲۰۰ تومن فکر نمیکنم خیلی زیاد باشه با این اوضاع اقتصادی افتضاحی که داریم متاسفانه
شاهین
۵ آبان ۱۴۰۳این همون ماشینیه که کلیپش دراومده و زیربندیش کلا پوسیده و با یه انگشت فرو میریزه!
آپشنال یبار مصرف
هراکلیوس
۵ آبان ۱۴۰۳فیدلیتی پرستیژ از این بهتره
کار شناس بازنشسته خودرو سازی
۶ آبان ۱۴۰۳سلام متاسفانه نسخه چینی اول که رو نمایی میشه تا داخل ایران که مونتاژ میشه خیلی تفاوت داره
مثلا اعلام کرده بودن موتورش با تیگو 8 پرو مکس یکیه یعنی 2000 الان میبینیم که 1.6 و این قابل قبول نیست
ضمنا استانداردهای تعلیق و تعادل چرخها در جهان تغییر کرده و از بالشتک ( کیسه های هوا (پنوماتیکی )) که به هیچ عنوان دست انداز و چاله چوله ها رو حس نمی کنید ولی تو ایران اصلا این موارد گویا اهمیت چندانی نداره
هنوز متاسفانه عقب هستیم
علی
۶ آبان ۱۴۰۳سلام وقت همگی بخیر
ماکه کارگریم ومستاجر درمورد این ماشین ها نه حرفی داریم نه شناختی
کسی پراید کارکرده اقساطی سراغ نداره من میخوام بخرم؟
حبیب ابراهیمی لاریمی
۶ آبان ۱۴۰۳درود بر شما ،
کلا تیگو جری و فونیکس ماشین های خوبی هستند .خودم هم تیگو ۸ و هم ۷ رو دارم و در تست درایو ها هم شرکت کردم . بنظر به تفاوت قیمتی حدود ۲۸۰ تومان ، بین ۷ پرو و ۷ پرومکس نیاز نبود بایستی یک برندی دگر و متفاوت اضافه می شد و گرنه مثل پراید هر روز با تغییرات دلخوشکنک چراغ ها و تو دری ها وووو دردی دوا نمیشود…. عاقبت همان پراید جوان کش است .
با توجه به جاده های ایران ، آپشن های راهداری زیاد برای راننده مفید نیست و کاربردی ندارد . و میبایست روی کیفیت آن بیشتر کار نشد .
رنگ آمیزی ها تقریبا ضعیف و قاب های اطراف سریع تغییر رنگ داده و اگر هر هفته ویکی نزنید ، چهره ناخوشایندی به خودرو می دهد
🙏🌻 HABIB