ام وی ام MVMتجربه و آزمایشچریخودروهای چینی

بررسی فونیکس تیگو 7 پرو: مشخصات،قیمت و تجربه رانندگی

آیا تیگو 7 پرو ارزش خرید دارد؟

نسل قبلی چری تیگو ۷ یکی از محصولات موفق چری در بازار خودروی کشورمان بود و برای ادامهٔ این موفقیت، مدیران خودرو در آبان سال ۱۴۰۰ برای اولین بار نسل دوم این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو در ایران رونمایی کرد. این خودرو به همراه برادر بزرگ‌ترش تیگو ۸ پرو در کشورمان با برند جدید فونیکس عرضه می‌شود. مدیران خودرو فروش تیگو ۷ پرو را در اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت یک میلیارد و ۲۰۱ میلیون تومان آغاز کرد و بنابراین خودروی کاملاً جدیدی برای خریداران ایرانی محسوب می‌شود. حال در ادامه پشت فرمان این کراس‌اوور جدید چینی می‌نشینیم تا با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری فونیکس تیگو ۷ پرو

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، طراحی تیگو ۷ پرو با نسخه قبلی خود کاملاً متفاوت است. طراحان سعی داشته‌اند ظاهری اسپرت و جوان‌پسند و درعین‌حال کمی لوکس و خانوادگی برای این خودرو طراحی کنند.

فونیکس تیگو ۷ پرو

بهترین قسمت طراحی این خودرو نمای جلویی آن است؛ جلوپنجره بزرگ با طرح کهکشانی بیش از هر چیز در این بخش خودنمایی می‌کند. چراغ‌های کشیده مستطیل شکل با گرافیک بسیار خوب کمک زیادی به جذابیت طراحی جلو کرده‌اند. دی‌لایت‌ها به طرز استادانه‌ای در طرفین سپر قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند طراحی قسمت جلو حال و هوای اسپرت و خشن به خود بگیرد.

فونیکس تیگو ۷ پرو

در نمای جانبی تیگو ۷ پرو دیگر آن‌چنان خبری از طراحی اسپرت و خشن نیست؛ اما بااین‌حال رینگ‌های ۱۰ پره ۱۸ اینچی و شیشه جانبی متصل به شیشه عقب باعث شده‌اند نمای جانبی چندان هم ساده به نظر نرسد. نمای پشتی این خودرو هماهنگی چندانی با قسمت جلوی آن ندارد.

فونیکس تیگو ۷ پرو

در عقب همه‌چیز ساده طراحی شده و دیگر خبری از خطوط تیز و جذاب طراحی نیست. چراغ‌های عقب مانند بیشتر خودروهای امروزی به‌هم‌پیوسته طراحی شده. درب صندوق کمی بزرگ اما بسیار خلوت است و به‌جز چراغ‌ها و نام خودرو هیچ چیز دیگری بر روی آن قرار ندارد. طراحی سپر عقب کمی شلوغ‌تر و جذاب‌تر از در صندوق است. در طرفین سپر خروجی اگزوز و شبرنگ دیده ‌می‌شود که یک نوار کرومی که در طول سپر کشیده شده آن‌ها را به هم وصل می‌کند.

کابین تیگو ۷ پرو

کابین تیگو ۷ پرو مانند اکثر خودروهای چینی امروزی بسیار زیبا و تقریباً بی‌نقص طراحی شده. نوار چرمی قرمز رنگ که بر روی رودری‌ها و داشبورد استفاده شده واقعاً حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. کیفیت متریال کابین در اکثر قسمت‌ها مناسب و قابل قبول است اما افت کیفیت (پوسته شدن) در قسمتی مانند دور فرمان در کارکرد ۳ هزار کیلومتر کاملاً مشهود است! چرم صندلی‌ها هنوز قرص و محکم‌اند و افت کیفیتی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد خیلی طول نکشد تا کیفیتشان را از دست بدهند.

کابین تیگو ۷ پرو

یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم در اکثر قسمت‌های کابین است درصورتی‌که در کابین برخی خودروها مانند فونیکس fx یا آریزو ۶ پرو تقریباً تمام قسمت‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند. این نوع متریال باعث می‌شود تا کابین خودرو دیرتر به صدا بیافتد. ارگونومی صندلی‌ها، دید به اطراف و دسترسی به ادوات کابین بسیار مناسب هستند و در سفرهای طولانی باعث آزار سرنشینان نمی‌شوند. در کابین این خودرو مانند اکثر خودروهای امروزی در زیر کنسول اصلی و لیور دنده و… یک محفظه بزرگ برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که برای سفرها بسیار کاربردی است.

کابین تیگو ۷ پرو

فضای کابین خودرو تیگو ۷ پرو مانند خودرویی مانند سانتافه بزرگ نیست اما برای خانواده‌های ۴ نفره با قد متوسط مناسب است. فضای صندوق عقب نیز به همین صورت است.

تجهیزات چری تیگو ۷ پرو

تجهیزات تیگو ۷ پرو در کشورمان شامل نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانوراما، سنسورهای نور و باران، ترمز پارک برقی، دستیار شروع حرکت در شیب‌ها، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، استارت دکمه‌ای، سیستم کنترل فشار باد تایرها، فرمان برقی، شارژر بی‌سیم، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای می‌شود. این یعنی با خودروی نسبتاً مجهزی طرف هستیم که از بسیاری امکانات مدرن و امروزی بهره‌مند است.

هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااین‌حال، صندلی‌های عقب خودرو کاملاً جادار هستند. در اینجا سرنشینان از فضای پای کافی برخوردارند و حتی وجود سقف پانوراما هم موجب محدودیت فضای سر نشده است. بااین‌حال، صندلی‌ها هنوز با ایده‌آل فاصله داشته و خیلی راحت نیستند. یکی از مشکلات این صندلی‌ها شیب زیاد پشتی غیرقابل‌تنظیم آن‌ها است که حسی نیمه خوابیده به سرنشینان می‌دهد. صندلی‌های جلو نیز یادآور نسل قبلی هستند اما به لطف ستون فرمان قابل تنظیم، راننده می‌تواند به‌راحتی موقعیت مناسب خود را پیدا کند هرچند که این کار به کمی زمان نیاز خواهد داشت.

از دیگر مشکلات داخلی تیگو ۷ پرو می‌توان به کنترل‌های لمسی ناخوشایند سیستم تهویه اشاره کرد که خیلی زود پر از جای اثرانگشت می‌شود. همچنین جعبه‌داشبورد هم فاقد چراغ است که برای خودرویی در این سطح کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. در صندوق بار خودرو نیز قلابی برای ثابت نگه داشتن اشیاء وجود ندارد و هنگام خواباندن صندلی‌های عقب، فضای کاملاً مسطحی فراهم نمی‌شود. از سوی دیگر اما عایق سروصدا بهبود پیدا کرده و در سرعت‌های متوسط کابین کاملاً ساکتی را فراهم می‌کند. در مقابل راننده نیز صفحه آمپر دیجیتالی قرار گرفته که به‌راحتی قابل‌خواندن است. کیفیت تصاویر سیستم دید ۳۶۰ درجه نیز خوب است و نماهای مختلفی را نشان می‌دهد که در هنگام پارک کردن بسیار مفید خواهد بود.

پیشرانه و گیربکس چری تیگو ۷ پرو

در نسل جدید تیگو ۷ در چین با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود. موتور اول همان ۱.۵ لیتری توربوشارژ نسل قبلی است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما موتور دوم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری قوی‌تر با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است. در کشورمان اما تیگو ۷ پرو با همان موتور ۱.۵ لیتری قبلی عرضه می‌شود که هیچ تغییری را تجربه نکرده اما حالا جای گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی را یک نمونهٔ CVT جدید با شبیه‌سازی ۹ سرعته گرفته است. این گیربکس جدید تأثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف سوخت خودرو داشته است تا جایی که در ترافیک مصرف از ۱۱ لیتر در صد کیلومتر فراتر نمی‌رود و در بزرگراه‌ها به کمتر از ۷ لیتر می‌رسد.تست‌های رانندگی متعددی که توسط کارشناسان خبره کشور بر روی این دو خودرو انجام شده نشان داده گیربکس CVT نسل جدید این خودرو برتری‌های بسیاری ازلحاظ استهلاک، دوام، کیفیت و… نسبت به گیربکس قدیمی دو کلاچه دارد.

مشخصات فنی فونیکس تیگو ۷ پرو

پیشرانه ۱.۵ لیتری I4 توربو
قدرت ۱۵۷ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته CVT
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۹.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت شهر ۱۰.۸ لیتر
مصرف سوخت جاده ۶.۶ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتر
طول ۴,۵۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۴۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۰۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۵۴۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت باک ۵۱ لیتر
حجم صندوق بار ۴۷۵ تا ۱۵۰۰ لیتر

تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو

تا به اینجای کار تقریباً تیگو ۷ پرو بی‌نقص عمل کرده اما در این قسمت قرار است تجربه رانندگی تقریباً ۸۰۰ کیلومتری خود را با این خودرو با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم در انتها یک نتیجه‌گیری درست و اصولی از این خودرو داشته باشیم.

تیگو ۷ پرو

موتور تیگو ۷ پرو بسیار نرم و آرام استارت می‌خورد. در حالت سکون کابین هیچ لرزشی ندارد و صدای موتور تقریباً شنیده نمی‌شود. فرمان خودرو در سرعت‌های پایین بسیار بسیار نرم است؛ به‌گونه‌ای که نیاز است چند دقیقه با آن وقت بگذرانید تا قلق‌اش دستتان بیاید! همان‌طور که انتظار می‌رود در سرعت‌های بالاتر فرمان به‌تدریج سفت و سفت‌تر می‌شود. با اینکه این امر بسیار دقیق و به‌موقع انجام می‌شود اما بنده به‌شخصه برای رانندگی خارج از شهر فرمان هیدرولیکی را ترجیح می‌دهم.

سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو در چاله‌چوله‌های داخل شهر بسیار نرم عمل می‌کند اما به‌محض ورود به جاده و مواجه شدن با ناهمواری‌های بیشتر گاهی اوقات کوبش در کابین احساس می‌شود. البته زمانی که خودرو سنگین باشد اوضاع کمی بهتر می‌شود. عملکرد ترمزهای این خودرو نیز از بسیاری از رقیبان چینی و کره‌ای‌اش بهتر است. عایق‌بندی کابین حداکثر تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر مناسب است اما بعد از آن صدای باد و جاده کمی آزاردهنده می‌شود.

شتاب و کشش تیگو ۷ پرو زمانی که خودرو خالی باشد و یک سرنشین داشته باشد واقعاً مناسب و خیره‌کننده (با توجه به کلاس و حجم موتور) است. اما زمانی که چهار نفر در خودرو نشسته و صندوق عقب هم پر باشد کافی است با یک سینه‌کشی مواجه شوید (با کولر روشن) تا متوجه قدرت محدود یک موتور ۱.۵ لیتری (حتی با توربوشارژر) شوید. گیربکس این خودرو مانند تمام Cvt های دیگر، در عمل هیچ دنده‌ای برای تعویض کردن ندارد اما برای القای حس بهتر به راننده می‌تواند به‌طور مصنوعی عمل تعویض دنده را انجام دهد. تعویض دنده مصنوعی در این خودرو به‌قدری خوب و بدون نقص انجام می‌شود که مالک تا قبل از در اختیار گذاشتن خودرو به ما، گمان می‌کرد گیربکس تیپ‌ترونیک بر روی خودرو نصب است!

در کاتالوگ خودرو حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر اعلام شده اما در تست‌هایی که ما انجام دادیم این خودرو توانست تا ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. البته تا سرعت حدود ۱۶۰ کیلومتر است که سرنشینان احساس امنیت می‌کنند و پس از آن عملاً خودرو بر روی هواست!

 

قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو در کارخانه و بازار

مدلمشخصاتقیمت کارخانهقیمت بازار
فونیکس تیگو ۷ پروپریمیوم۱,۷۳۰,۳۰۰,۰۰۰۱,۹۴۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس تیگو ۷ پروپلاگین هیبرید---۲,۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس تیگو ۷ پرو مکس---به زودی---

تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳

جمع‌بندی

تیگو ۷ پرو تا زمانی که صفر یا نهایتاً ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد دارد واقعاً خودروی مناسب و کم نقص در رده قیمتی خود است اما کافیست یک یا دو سال از خودرو استفاده کرده و کارکرد آن را به صد هزار کیلومتر برسانید تا متوجه شوید هیچ وقت در این رده قیمتی نمی‌توانید هم‌زمان کیفیت و دوام را همراه با امکانات رفاهی و طراحی عالی داشته باشید!

فیدلیتی پرایم، دیگینتی پرایم یا حتی KMC K7 را می‌توان از رقیبان تیگو ۷ پرو برشمرد. البته تمام این خودروها در یک کلاس بدنه بزرگ‌تر نسبت به تیگو ۷ قرار می‌گیرند، اما تقریباً قیمتی یکسان با آن دارند.

در پایان از جناب آقای احمد کشاورز جهت صرف وقت و در اختیار گذاشتن خودروی‌شان به تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. Carlover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    پدال Motor1 اومده ۱۰ خودرو برتر سال ۲۰۲۲ رو معرفی کرده لطفا کار کن خبرشو.جالبه

    موافقم 62
    مخالفم 11
    1. elman

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      کار ” کن ” ?
      مگه دستوریه سید ؟
      تازه کار کن فعل خوبی نیست

      موافقم 30
      مخالفم 73
      1. دکتر استاپ

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        آدم میره با ۱۲۰۰ ویتارا میگیره از هر لحاظ از این اسباب بازی سرتره

        موافقم 57
        مخالفم 175
        1. TML BN

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          بابا ویتارا خدایی دیگه پیر شده و یکم خسته کننده شده ولی خدایی چری چه موتور رو مهر مومی کرده

          موافقم 135
          مخالفم 30
        2. دکتر استاپ

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          @tml
          ویتارا پیر شده؟
          تو میدونی موتور ۱.۵ چینی سازی شده میتسوبیشی سر این ماشین مال چه سالیه؟

          موافقم 40
          مخالفم 67
        3. من

          ۱ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          از چه لحاظ سر تره..؟؟؟؟؟ نه از چه لحاظ

          موافقم 28
          مخالفم 10
        4. Ahmad

          ۲۳ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (44 ديدگاه)

          دکتر استاپ شما هنوز سنتون به حدی نرسیده که بخوایید بگید کدوم ماشین بهتره متاسفانه چون پدر شما ویتارای ۲۰ سال پیش رو داره و دوست شما تیگو ۷ پرو پس شما به اون حسودی کرده و از سر فشار زیاد به این روز افتادی.البته حق هم داری چون بابات پشت رول ویتارا کمرش خم شده از شدت خشکی و کمبود امکانات ناتوان شده.

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. اشکان

          ۲۶ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          بابت همین اسباب بازی باید ۲ میلیارد پول بدی .
          در ضمن تو میری ۱۲۰۰ ویتارا میخری ولی انگار پولتو انداختی اشغالی . ماشین ۱۳.۱۲ ۱۴ ۱۵ ساله به درد خرید نمیخوره.
          ماشینای آلمانی تو خود آلمان بعد از ۱۰ سال یه کم بیشتر یا کمتر اسقاط میشن .

      2. Carlover

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (185 ديدگاه)

        گفتم “لطفا” کار کن
        اگر مشکلی داری با این جمله میتونی تو ازشون معذرت خواهی کنی چون بنظر من که ادب رعایت شده توش

        موافقم 68
        مخالفم 14
    2. Morteza am

      ۲۳ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (60 ديدگاه)

      احساس میکنم بعضی از دوستان یه طوری سنگ کره ای ۱۰ /۱۵ سال پیش رو به سینه‌میزنند که انگار سهام دار شرکتهای کره ای هستن!دقیقا مصداق بارزش همین نویسنده هم هست!!!بابا جون اون ماشین کره ای دیگه عمرشو کرده تاریخش سر رفته بدرد نمیخوره استهلاکش بالا رفته گارانتی نداره دیگه تمومه…
      بعد دوستان اصرار دارن میگن نه فقط کره ای ژاپنی ۳۰ سال کار فقط این دوتا چینی آشغاله((((حالا جالبیش اینجاست یکبار هم سوار ماشین چینی خوب نشدن فقط چون چهارتا خبر منفی شنیدن موج سواری میکنن)))) یا بعضی از دوستان هم شاید ندارن حالا ما که نمیدونیم الکی فقط بلدن تخریب کنن.

  2. پدرام

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    نمای عقب اسکی از کولئوس

    موافقم 58
    مخالفم 23
    1. دکتر استاپ

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      اگه قیمت جهانیش بود حرف نداشت با پول ۲۰۷ دنده ای این رو سوار میشدی

      موافقم 77
      مخالفم 4
  3. datsun

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    چینها یکم رو کیفت کار کنن و قابلیت اطمینان کسب کنن تو بازار جهانی به فروش خوبی دست پیدا میکنن پیشرفت قابل توجهی داشتن

    موافقم 101
    مخالفم 13
  4. Alan.r

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    باید ۴۰‌هزار دلار پای یه همچین آشغالی بدیم واقعا که😔😔

    موافقم 61
    مخالفم 41
  5. new reventon

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (451 ديدگاه)

    همین چند وقت پیشا بود که ماکان از 500 بود تا 700
    این شده 1200 :|

    موافقم 48
    مخالفم 12
    1. JDM lover

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (885 ديدگاه)

      هععععی
      ماکان الان شده ۶ الی ۸ تومن 🚬😞

      موافقم 49
      مخالفم 5
    2. Erfan

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      فکر کنم سال ۹۷بود سری ۷ثبت نام میکردن ۷۲۰انگار😂

      موافقم 47
      مخالفم 4
      1. Dian

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (687 ديدگاه)

        همون موقع هم نسبت به قیمت جهانیش بیشتر بود

        موافقم 31
        مخالفم 2
    3. فرهاد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      در مورد قیمت الان ماکان صحبت کنیم بهتر نیست توی این وضعیت اینطوری شده که یادش بخیر دیروز… فلان جنس فلان قیمت بود!

  6. JDM lover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (885 ديدگاه)

    با این قیمت ارزش خریدی نداره تو ایران ، ولی اگه به قیمت جهانیش بود ارزش خرید خوبی داشت

    خلاصه اینکه من خرید این خودرو با این قیمت رو پیشنهاد نمیکنم

    موافقم 53
    مخالفم 24
  7. یوسف

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    به عنوان یک خودروی چینی با قیمت پایه 12500 دلار جالب توجهه اما نزدیک به 40 هزار دلار برای چنین خودرویی راهزنیه. چه خودروها که نمیشه با این پول خرید.

    موافقم 50
    مخالفم 10
    1. ایمان

      ۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به نظرم این جمله رو نگیم بهتره چون کل صنعت خودرو سازی ایران و زندگی در ایران راهزنیه ما داریم تموم اجناسی ک میخریم رو ۳برابر پول میدیم هر خودرویی هم بخری همینطوره …روزی روزگاری پراید رو ۷ هزار دلار پول میدادیم الانم ک ۲۰ سال از اون زمان گذشته داریم همون پول رو واسه پراید میدیم!!!ینی ذره ای هزینه تولید کم نشده!!

      موافقم 36
      مخالفم 2
  8. رضا

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سه برابر قیمت واقعی فاجعه است ۱۲۵۰م

    موافقم 38
    مخالفم 7
  9. meysam

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    من ترجیح میدم با نصف این مبلغ یه کمری خوب و سالم سوار بشم
    یا با همین مبلغ یه تویوتای هیبریدی خوب سوار بشم

    موافقم 36
    مخالفم 57
    1. Carbonado Aventador

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      جنازه ی کمری رو هم با ۶۰۰ میلیون نمیدن!!!

      موافقم 64
      مخالفم 3
    2. پارسا

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (289 ديدگاه)

      از چه پاساژی کمری ۶۰۰ میخری به ما هم بگو بیایم مشتری شیم

      موافقم 39
      مخالفم 3
    3. فرهاد

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیزم اگر نظرت ۶۰۰ ۷۰۰میلیون خرید خودرو هست چرا دنبال ماشین ۱.۲۰۰میگردی اگر مسئله پول نیست بنظرم یه ۲۰۰ ۳۰۰بذار روش یه ماشین خیلی خوب برند بگیر نه اصلا برو مزدا۳ نیو خیلی خوب بگیر یا سیتروئن c3 باقی ماشینا با این امکانات اگر برند باشن که حتما جنازه شون دست شما میرسه و با اون کارکر با توجه به هزینه های بالاشون کمرتون رو به دو نیمه غیر مساوی تقسیم میکنن بدرد نمیخورن این جا جای نصیحت نیست که هر کس یه کم فکر کن بخواد میتونه به نتیجه شما برسه شما هم دیدی نمیارزه برو دنبال چیزی که فکر میکنی می ارزه.

      موافقم 20
      مخالفم 3
  10. امینو

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جلو پنجره هم از سانتافه . نمایی بغل از پژو . چراخ ها از کیا تازه پیچ و مهرهاشم رو هم از بقیه خودرو سازا اسکی رفته . بسه دیگه بعضیا کارشون شده فقط این تا ی کمپانی چینی ی خودرو و معرفی کنه بدون ذره ای علم و آگاهی میپرن وسط با تعصب و غضب ک معلوم نیست ناشی از چیه ک چینی آشغال و کپی کار و فلان. بس کنید دیگه 😑 والا بلا پیشرفتشون قابل تحسینه . شاید ی زمانی آشغال میساختن و کپی ولی تلاش کردن و الان دارن از لحاظ کیفیت و طراحی در رده جهانی با بعضی از خودروسازای مطرح دنیا دارن رقابت میکنن

    موافقم 87
    مخالفم 35
  11. امین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    نهایت نهایت پونصد میلیون میرزه.بیشتر اشتباهه

    موافقم 33
    مخالفم 32
  12. ARMAN

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    همسایمون چند هفتس دیگنیتی گرفته 1و 300
    برچسب گرید انرژیشو دیدم G زده بود.
    یعنی کف
    اینو گفتم بدونین که چه آشغالایی رو با چه قیمتی تو پاچمون می کنن

    موافقم 33
    مخالفم 17
  13. SadjadArt

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    بعد میگن پیشرفت کردن
    اگه یه طراحی عمدتا کپی شده و چهارتا آپشن اسمش پیشرفته کمپانیای بزرگ باید درشونو گل بگیرن
    رسما از نظر فنی تعطیله
    نه فقط این اکثر چینیا
    مخالفشون نیستم توی قیمت اصلیشون میتونن گزینه ارزون و مناسبی باشن ولی مخالف اینم که میگن پیشرفت کردن

    موافقم 19
    مخالفم 35
    1. فرهاد

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      باهاتون موافقم تا زمانی که مثلا ماشین اسپرتیج ۲۰۱۷ با قیمت واقعیش فروخته بشه نه ۲.۶۰۰ برای یه ماشین با تکنولوژی ۷سال پیش! بنز اس ۵۰۰ که فوق العاده است اما 5 میلیارد می ارزه مدل ۲۰۱۰!!! والا بخدا بالاترین و پایین ترین ماشین اینجا توی قیمت گذاری مشکل دارن از شانس گند ما حد وسط افتاده دست همین چینی ها!!! اونی هم که میگه برند کار کرده میخره نمیگه مثلا مزدا ۳ مدل ۹۴ میخری یک یک میلیارد!!!! ولی به وقت خرابی قطعه رو باید با قیمت صفرش ۱.۴۰۰میلیاردش بخریا!!! توی اون کارکرد بالای با توجه به قطعات گرون خودروی برند دهن آدمیزادی صاف میشه به خرج بیوفته… ماشین فقط خرید نیست که بحث اصلی بعدش یعنی نگهداریشه

      موافقم 34
      مخالفم 1
  14. Ali

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    من شدیدا حس می کنم این رپورتاژ هست!

    موافقم 11
    مخالفم 17
  15. فرامرز

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اگه قیمت ماشین داخل ایران مثل بقیه ی کشورها بود و ماشین به قیمت جهانی در ایران عرضه میشد آیا کسی حاضر بود اینو بخره؟

    موافقم 36
    مخالفم 10
    1. علی

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دلت خوشه … اونوقت بنزین رو هم به قیمت جهانی میکنن تو پاچمون

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. پارسا

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (289 ديدگاه)

      با این قیمت در بازار جهانی میخرن . ۱۲۵۰۰

      موافقم 1
      مخالفم 2
  16. مرتضی تیموری

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من نسل قبلی رو داشتم بعد از ۶ ماه کار کردن از همه جای اتاق صدا می بارید بطوریکه یه سیستم صوتی خیلی گرون روش نصب کردم تا صدای ادوات اتاق آزارم نده کلا ماشینهای چینی خشگ و تنبل هستند

    موافقم 17
    مخالفم 35
  17. kastech

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    من سوارش شدم و جالبه بدونید کیفیت متریالش از نسل قبلی پایینتره و بنظرم نسل قبلی زیباتره

    موافقم 18
    مخالفم 28
  18. مهدی

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (552 ديدگاه)

    چه عجب یک واقیعتی برای چری دادید. دلم خنک شد اما کره ای ها هم همچین خوب نیستند اما باز لوکس هاش خیلی بهترن
    (( به‌طورکلی، هرچند تیگو ۷ پرو برای یک شرکت چینی خودروی قابل‌توجهی است اما هنوز هم از مشکلات بعضاً بزرگی رنج می‌برد؛ بنابراین، با وجودی که چری این خودرو را رقیبی برای کیا اسپرتیج و هیوندای توسان می‌داند اما این فقط یک ادعای خیالی است زیرا سخت می‌توان تصور کرد که در یک بازار آزاد، کسی بجای کراس‌اوورهای کره‌ای مذکور سراغ تیگو ۷ پرو برود. ))

    موافقم 20
    مخالفم 29
  19. ایرانی

    ۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر مردم ایران بدبخت شدن بخاطر صنعت خودرو فوق افتضاح کشورمون ماشینهای بزک کرده بی کیفیت چینی براشون شده لاکچری و طلا ،خدا از باعث و بانیانش نگذره….

    موافقم 23
    مخالفم 16
  20. امیر

    ۱۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من نسل قبلی رو یک مدت کوتاهی داشتم، این رو هم سوار شدم، متاسفانه کیفیت و راحتی صندلیش اومده پایین، میتونید برید یک نمایندگی چک کنید، نسل قبلی کمی کیفیت داخلی بهتر بود، فقط یک آپشن باحال داره که نمیدونم چقدر عمر کنه و اونم اینه که در رو که باز میکنی رکابش برقی میاد بیرون. به این قیمت متاسفانه واقعا زیاده.

    موافقم 3
    مخالفم 11
  21. افشین

    ۱۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان سلام
    راستش من خودم وقتی به صفحه نظرات میام، دنبال انتقادهای اصولی و بدور از جانب داری هستم اما اینجا بیشتر حس رقابت و ستیز هست تا ارائه اطلاعات.
    ببینین دوستان، اینکه خودرویی با قیمت جهانی 12500 دلار توی کشورمون حدود 40000 دلار عرضه میشه یجور گروگانگیری سرمایه مردم محسوب میشه تا اینجا فکر کنم همه اتفاق نظر داریم. اما بیایم قیمت سایر خودروهای موجود اعم از ایران و کره و ژاپن و اروپا رو هم نگاهی بندازیم.
    واقعا پژو 207 حدود 540 میلیون، دنا پلاس 600 میلیون. پراید 160 میلیون، پژو 2008 حدود 1میلیارد و دویست، تیولی با قیمت 1میلیارد و 300، توسان 2017 حدود 2 میلیارد و…. چقدر با قیمتهای جهانیشون توی ایران فاصله دارن؟
    اونچه که اتفاق افتاده حضور و سیطره مافیای خودرو در ایرانه که حتی دولتمردان رو تعیین میکنن.
    حالا از قسمت سیاسیش بیایم بیرون، انصافا چینی ها همون مسیر 20 سال پیش کره و 40 سال پیش ژاپن رو دارن طی میکنن
    حتما خاطره تاکسی های کره ای اکسنت و النترا رو که فشار زیادی رو موقع سوار شدن بخاطر تنگی جا داشتیم رو یادتونه.
    درسته که کیفیت خودروهای چینی به کره و ژاپن نمیرسه اما قیمتاشونم از اونا به مقدار زیادی پایین تره و همه شذهدیم که سرعت پیشرفتشون بسیار بالاست
    نکته اساسی اینجاست که با این قیمتهای ظالمانه عملا دستمون به ماشینهای با کیفیت اروپایی و حتی ژاپنی و کره ای نمیرسه.
    پس یا باید ریسک خرید خودروهای کارکرده و عموما مستهلک شده رو که شروع به خرج تراشی برای صاحباشون کردن رو بپذیریم و یا با خرید این خودروها امیدوار به این باشیم که دست کم 4 سالی هزینه هنگفت تعمیراتی نداشته باشیم

    ارادتمند همگی

    موافقم 125
    مخالفم 2
  22. مرتضی

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نصف بیشتر این بررسیو قبول ندارم…

    موافقم 8
    مخالفم 18
  23. reza

    ۱۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بله ماشین های خوبی تو دنیا وجود دارند ما باید مقایسه مان با ماشین های موجود در بازار ایران باشد یا باید از سایپا و ایرانخودرو خرید کنید یا چینی های بازار و یا اینکه دست دوم کره ای و ژاپنی را انتخاب کنید. که در هر صورت از بین گزینه های موجود گزینه منطقی اش خرید چینی ها موجود می باشد. سایپا و ایرانخودرو که مایه تاسفه که چرا تولید می شوند و بیشتر مردم را به کشتن می دهند. دست دوم کره و ژاپن هم که معمولا کارکرد خیلی بالا را برای فروش عرضه می کنند به سختی میشه ماشینی که خوب مانده و قابل اعتماد هست را پیدا کرد و خرید. پس همان بهتر که چینی نو با آپشن بالا و گارانتی طولانی مدت خرید کرد.

    موافقم 54
    مخالفم 1
  24. علیرضا

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    امروز یه سفر ۵ ساعته با این ماشین داشتم و کیفیت آسفالت جاده به شدت افتضاح بود

    عایق کاری اتاق خودرو خیلی عالیه اینقد اتاق ساکته که برای صحبت کردن میتونی زمزمه کنی

    صدای موتور در حالت سلو صفر صفره

    در حالت حرکت فقط صدایی آروم شبیه باد میاد

    اگر اقدام به شتابگیری و فشارآوردن به موتور کنید
    یه صدای خیلی آروم از موتور شنیده میشه

    اگر قبل از سوار شدن به این ماشین سدان سوار بودید حس عدم تعادل رو در سرعت بالا حس میکنید که از نظر من حس کاذبیه و فقط به خاطر قرارگیری بالاتر از سطح زمینه

    من فکر میکردم موتور ۱۵۰۰ خیلی کوچیکه و این ماشین باید تنبل باشه ولی قدرت موتور برای هیکلش کاملا کافیه
    صدای ناک حتی با بنزین معمولی از موتور شنیده نمیشد

    به نظرم برای عدم به مشکل برخوردن میتونید تا موقعی که گارانتی داره نگهش دارید بعد بفروشید

    راستی بازار خرید فروش خوبی هم داره

    موافقم 64
    مخالفم 5
  25. Omid،T،AMG350

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و ادب

    سپاس از عزیزانی که تجربه و نظر شخصی منصفانه خودشو به اشتراک گذاشتن تا به تصمیم گیری درست و منطقی کسی کمک کرده باشند،
    بنده نظرم از اون نقطه بالانس منطقی بین هزینه و فایده میبینم و میخوام مطرح کنم امید که بدرد کسی بخوره واز مطرح کردن تجربیاتم دیدگاه کسی رو باز کنم و در تصمیم درستتر کمکی به کسی کرده باشم.
    بنده بازنشسته ام بنز مدل بالا و همسرم بی ام دبلیوx1 سواریم ، یکی از فرزندانم هایما s7 خریدن ایشون و فرزند دیگرم فونیکس تی۷پرو که هردو درحد هزینه ای که کرده بودند اضحار راضیت میکردند
    بچه هام دانشگاه داروسازی وپزشکی قبول شدند و رفتن بنده چند باری سوار هایما s7 و فونیکس تی۷پرو ه شدم و حتی چندباری باهاشون مسافرت شمال رفتم
    مسایل سیاسی و انواع رانتها و مافیا بازیهای اینجا رو که همه مون بهتر از بنده میدونین…کاری هم که ازدست کسی جز نق زدن برنمیاد پس اگه میخوای اینجا زندگی کنی باید با کارتهای موجود اینجا بازی کنی هرچند مزخرف …هرچند بد…چاره نیست…
    باتوجه به هزینه یک و نمیدونم سیصد ..چهارصد تومنی که میکنی عزیز چی میخوای بخری که مثل ادم برات کار کنه و هر لحظه لازمش داری روشن شه واست و بدون گرو کشی برسونتت به کارت برسی …؟..چی …؟ سانتافه ۱۰ -۱۵ سال کار کرده که چند بار تازه کیلومترشو کم کردن که با دیاک و حتی نمایندگی هم نمیتونن بفهمن…؟ یا مورانوی داغون و له شده …؟ دیگه از کمری ۲۰و اندی سال کار اخه دیگه چی بجز یه لوگوی جولوی پنجره ازش مونده …بابا عقل یار خوشه
    کارخونه این چینیا مال من نیست …که کاش بود…اینو میگم عزیز… پسرای جوونک میان همچین با تعصب میگه جنازه ژاپنی ..فلان و بهمان…اخه بزار یه بار توی سرما و گرما با زن و بچه یا رفیقات هزار چم بزارتت و راه مردم و بند بیاری و همه بهت چپ چپ نگاه کنن و بدوبیراه بگن و …پدرت دربیاد بعد میبینی یارو با حتی یه پراید صفر و درست میاد از کنارت گاز میده و میره تو باید منتظر بکسل باشی و میکانیکی و قطعه نایاب و غیره و ذالک… .اینا حداقل شه تازه
    تازه عزیز شما میری قطعه مرسدس و بی ام دبلیو هم بخری اکثرا چینی اند …قطعه بوش مرسدس و بوش بی ام دبیو پک و پلمپ اصلی بسیار نایاب و بسختی گیر میاد بواسطه لطف تحریمها ، گیرهم بیاد دیگه قیمتهارو بهتر میدونین چجوریه…استوک اصلی درست درمون براحتی گیر نمیادش …توی شهرستان که فک کنم بدتر هم باشه اوضاع…حالا برو مکانیکی گیر بیار که سردربیاره و بتونه راه بندازه ماشین برند ولی قدیمی و ترکیده رو…
    ضمنا عزیز فک کردی ژاپنی و بقیه آشغالهای پلاستیکی کره ای و اسیایی کجا ساخته میشن و قطعاتشون ؟ نه واقعا فک کردی توی ژاپن نشستن واست بلبرینگ کاسه نمد گیربوکس میتراشن و پرس میکنن تا تو ببندی روی ماشین قدیمیت…؟ نه خدایی ش؟
    آیفون شو برو ببین کجا ساخته میشه وای بحال اینا… حتا آیفونی که توی اپل استورهای امریکا فروش میره حتا امریکایی نیست بابا حالا یارو رگ گردنش بادکرده واسه آشغال پلاستیکی های ژاپنی و کره
    دریک کلام
    اقای عزیز درحد پولی که میدی واسه چینیا بیشتر نه خیر … بلکه خیلی بیشتر گیرتون میاد … تا یه کارکرده ی جنازه ی سرطان
    عزیزی راست میگفت یه چند سالی راحت سواری و مدام حالتونمیگیره…واقعا درسته
    مردم دیوونه نیستن که میرن میخرن …یکی دیوونه دوتا خول …همه دیوونه اند و عقلشون اندازه اینا نمیرسه…؟
    قطعا میشینن دو دوتا چهارتا میکنن میبینن فعلا توی این شرایط مزخرف بهترین گزینه با این حد توان خرج کردن بهترین گزینه ست.
    امید که نظر و تجربه بنده بدرد کسی بخوره و بتونه تصمیم درستتری برای اسایش خودش و خانوادش بگیره و کمتر توی دردسر بیوفته

    یا علی

    موافقم 94
    مخالفم 4
  26. رضا

    ۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    بنده قبلاً در مورد تیگو هفت تحقیق کردم و نظرات مثبت زیادی بود و به این خاطر خریدم
    الان حدود یک سال است که خریدم و تا چند ماه پیش هم راضی بودم.
    یکی دوبار صفحه کیلومتر شمار محو می شد ولی با روشن شدن مجدد درست می شد ، نمایندگی کرمانشاه بردم و دست زدند و مونیتور هم محو شد و دیگه وصل نشد، چند هفته در نمایندگی پارک بود تا قطعه را عوض کردند و چند روز بعد دوباره مشکل پیدا کرد، در سری هی جدید امکانات را زیاد می کنند ولی کیفیت وجود ندارد و نمایندگی ها هم توان اصلاح را نداشته و یا خوب آموزش ندیده اند.
    به هر حال در خصوص خرید محصولات مدیران خودرو و گارانتی بررسی بیشتری انجام دهید
    با تشکر

    موافقم 11
    مخالفم 2
  27. وفا

    ۲۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنده ۶ ماه هست این خودرو رو از نمایندگی گرفتم.قبلا نیسان جوک داشتم و خانوم هم ساندرو استپ وی.به دلایلی مجبور شدم نیسان جوک رو بفروشم و مدت ها از ماشین خانوم مشترکا استفاده میکردیم خدایی در مورد ساندرو همین الانم برید توی سایت ها بخونید خیلی کم لطفی کردن و بنظرم دروغ زیاد نوشتن.چون بنظر بنده یک چرخ این خودرو رو کل تولیدات داخلی حتی دنا پلاس و شاهین میارزه ولی متاسفانه خیلی خرابش کردن چون دیگه تولید نمیشه.اما تا حالا بیش از صد و هفتاد هزارتا کارکرد داشته و هیچ مشکل فنی براش پیش نیومده.خب در مورد نیسان جوک که چیزی نمیگم چون خدایی ماشین خوبی بود ولی تا زمانی که از صفر بودن دست خودم بود الان نمیتونم قضاوت کنم که نیسان جوک های موجود خوب هستن یا نه چون معلوم نیس چه کسی یا کسانی با این خودرو چه رفتاری داشتن یا مثلا کیلومترش رو کم کردن یا نه.اینم بگم خودم ماشین باز حرفه ای هستم و کلا با خودرو درست رفتار میکنم.یعنی اهل اذیت کردن و رانندگی با سرعت بالا و ..‌. نیستم اما یک چیز برام مهمه اینم که خودرو رو باید صفر خریداری کرد و از نویی دست خود ادم باشه تا ازش بشه لذت برد.اما خودرو های وارداتی الان که خیلی گران هستند و مثلا اسپورتج تا ۵ میلیارد و خورده ای قیمت میخوره و بنظرم برای قشر متوسط مثل ما مناسب نیست.اما خودرو های وارداتی قدیمی تر هم که ماشالله الان کارکرد خیلی بالایی دارن و اگرم یکی پیدا شه که واقعا کم کار باشه صاحب خودرو خیلی گران میخواد بفروشش.و بهتر از هر کسی دیگه ای میدونیم که خواه ناخواه ایران پر از چاله چوله و دست انداز هست و میدونیم هم که قطعات لاستیکی خودرو پس از مدتی حتی اگر بخوایم سوار هم نشیم دچار فرسودگی میشه از جمله کمک فنر ها و بوش های طبق و سایر موارد لاستیکی.همچنین قطعات اصلی و اورجینال این خودرو هام که به آسونی پیدا نمیشه و اگرم بشه خیلی گران قیمت هست.بنابراین بنده شخصا تصمیم گرفتم که همرنگ جماعت بشم و به خاطر قطعات یدکی فراوان تر و اصلی برم سمت خودروهای چینی.اما این تیگو ۷ واقعا ارزش خرید داره.البته برای کسایی که بتونن آرام و با حوصله رانندگی کنن و اهل مسابقه و فشار آوردن به خودرو نباشن.و به موقع به خودرو رسیدگی کنن و قطعات مصرفی رو تعویض کنن.به عبارتی بنده تا این کیلومتر که حدود ده هزارتا شده از این خودرو راضیم و بنظرم خیلی فراتر از محصولات داخلی هستش و واقعا پول دو تا دویست و هفت یا دو تا دنا هست اما واقعا قابل مقایسه با این خودرو ها نیست و رانندگی واقعا لذت بخشی داره از اینکه پشت فرمانی واقعا احساس رضایت داری و زیر پای خوبی داره.انشالله مردم هم بدون قضاوت و منطقی بیان نظر بدن تا دوستان بتونن تصمیم درست بگیرن.راستی خدایی نمایندگی ها هم واقعا احترام به مشتری میزارن و حتی زمان تحویل هم خودرو رو کارواش کردن و زمانی هم که مراجعه میکنی نسبت به نمایندگی های سایر خودرو سازی های کشور خدمات خوبی ارائه میدن.و برای تحویل خودرو بنده واقعا حتی یکماه زودتر خودرو رو بهم تحویل دادن.

    موافقم 40
  28. فرزانه

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام طبق نظر شخصی خودم دارم میگم،من ۵ماهه ثبت نام کردم حتی درخواست زیرمیزی کردن که یه مبلغ بالایی دادم جون این ماشینو فقط ظاهرا دوست داشتم و تحقیقی نکردم عجولانه رفتم ثبت نام کنم که یه زیر میزی چرب گرفتن واسه فقط ثبت نام دراخرم ثبت نام نکردن منو…یه نفر کنار خودم که دلال بود به خود رییس نمایندگی زنگ زد و خیلی خیلی مرموزانه گفت ما اولویتمون واسه ثبت نام کسایی هستن که زیر میزی بالایی دادن بخدا قسم همونجا براش ۳۷۰میلیون واریز کرد و کد رهگیری هم بعد ۲ساعت اومد،حرفم اینه اولا ۹۵درصد ثبت ناما به خودیهای خودشون و کسایی که مبلغ بالا دادن تعلق میگیره اون ۵درصد هم واسه اینکه جلوی کارشونو نگیرن شانسی یکی دونفر ثبت نام میکنن،تیگو ۷پرو تو نمایندگی ۱۵۰۰هست ولی من واقعا ناراحت شدم و پیگیر جدی شروع کردم دیدم ماشین ۱۵۰۰رو به همه ۳۰۰تومن یا ۴۰۰تومن بالاتر داده قبل ثبت نام ۳۰۰ ۴۰۰میگیرن انگار مزایده ماشینه بخدا که دزد تر از مدیران خودرو و سیر نشو تر ازین نمایندگی ندیدم و الان رفتم از شرکت فردا موتور ماشین گرفتم یه هفته ای تحویل دادن،اینارو ننوشتم چون دستم به ماشین مورد علاقم نرسید نوشتم چون دزد تر از اینا کسی نیست بی فرهنگ بی تربیت در نمایندگی رو میبندن که کسی نره داخل انگار خونه وزیر کشوره،از ماشینی که الان گرفتم واقعا راضی ام قبلش هم یه تیگو ۷تو بنگاه رفتم بخرم اونو دارم مقایسه میکنم با این بخدا قسم که بهتره خیلی هم بهتره بخاطر اینکه فقط تبلیغات نداره و یخورده دیر تحویل میده شرکت فردا موتور زیاد خواهان نداره و هم برخورد هم کنار اومدن با مشتری از همه مهمتر محصولاتش واقعا واقعا خوبه من واقعا راضی ام گول تبلیغات مدیران خودرو رو نخورید بخدا فقط واسه تبلیغه که اومده بالا ماشینای خیلی خیلی بهتر هستن که به نظرم کسی آگاهی و تجربه نداره

  29. پژمان

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود به همه دوستان
    واقعاً جالب هست این همه پیام ولی دو نفر راجع به موارد اصولی و فنی خودرو توضیح دادن
    بخدا ننویسید کسی نمیگه چرا ننوشتین
    کسانی پیام بگذارن که این ماشین رو دارن یا داشتن که بتونن از نقاط ضعف و قوت این ماشین حرف بزنن

    همش از سیاست و مافیا و قیمت بالا و …

  30. Seyed Khaledin

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود خدمت دوستان
    درسته این ماشین نسبت به کاراییش گرونه ولی بدلیل سیاست های داخلی ایران، این مشکل برای همه ماشین ها صادقه. از قیمت بگذریم این ماشین با امکانات بروز، طراحی زیباش و … نسبت به ماشین های هم قیمت کره ای و ژاپنی مدل پایین بهتر به نظر میاد و راضی کننده س. ماشین هایی قدیمی هم قیمت ممکنه از لحاظ کیفیت و دوام بهتر باشن و هزینه تعمیرات پایین تری داشته باشه، ولی نسبت به خودروهای نسل جدید چینی خسته کننده هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا