ام وی ام MVMچریچشم انداز

ام وی ام ایکس 5 / MVM X5 مدیران خودرو؛ مشخصات و قیمت X55 جدید

ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید می‌شود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند.

 

از حدود سال ۱۳۹۰، توجه به کراس‌اورهای کوچک در ایران افزایش یافت. این سبک خودرو با  قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسی‌بلندها را فراهم می‌کند. احتمالا به همین دلیل، ام‌وی‌ام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند.

بیشتر بخوانید:

چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد. هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است.

چری تیگو ۴ با کد 5x در بازارهای خارج از چین فروخته می‌شود. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچک‌تر از چری تیگو ۵ است. مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید.

طراحی بدنه و نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۵ / MVM X5

مشابهت X5 با تیگو ۷ چندان عجیب نیست. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت.

در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. برای X5 نسبت به X55، جلوپنجره نیز بزرگ‌تر شده است. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. ادوات کروم طرفین جلوپنجره نیز، جذاب هستند.

در نمای جانبی، تفاوت خاصی بین X5 و X55 دیده نمی‌شود. صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشه‌ی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند. رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هم‌اندازه‌ی چرخ‌های X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد.

در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند.

ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است.

طراحی داخلی و نمای کابین ام وی ام ایکس ۵ / MVM X5

پیش‌تر اشاره شد که طرح داشبورد X5 با تیگو ۷ پرومکس تفاوت خاصی ندارد. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند.

نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد می‌کنند. ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود. همچنین کنسول میانی، همراه کلید گردان، متحول شده است.

طبیعتا ابعاد کابین و راحتی سرنشینان برای X5 و X55 تفاوتی ندارد. صندلی‌های ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایده‌ال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمی‌شود.  صندوق ۳۴۰ لیتری این خودرو نیز برای یک کراس‌اور، جادار و راضی‌کننده نیست.

پیشرانه و تجهیزات فنی ام وی ام ایکس ۵ / MVM X5

مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت نیز، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

ام‌وی‌ام X55 که طی سال‌های اخیر با نسخه‌ی ie تولید شده، به عنوان یک کراس‌اور چینی مجهز به امکانات راضی‌کننده بوده است. ام وی ام X5 نیز مشابه نسل قبلی خود با امکانات خوبی روانه بازار خواهد شد. طبق کاتالوگ منتشر شده از X5 این خودرو ویژگی‌های زیر را داراست:

  • موتور: ۱.۵ لیتر توربو شارژ
  • گیربکس: ۶ سرعته دوکلاچه تر
  • حداکثر قدرت موتور: ۱۵۶ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۶
  • گنجایش باک سوخت: ۵۵ لیتر
  • فاصله محوری: ۲۶۱۰ میلی‌متر
  • وزن خالص: ۱۴۳۲ کیلوگرم
  • حداکثر وزن مجاز: ۱۸۶۵ کیلوگرم
  • حالت‌های رانندگی Eco / Sport / Normal
  • تعلیق جلو: MacPherson
  • تعلیق عقب: Torsion Beam
  • رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی
  • سایز تایرها: ۲۱۵/۶۰ R17
  • ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ
  • سیستم‌های ترمز: ABS / EBD / BAS / ESP / BOS / TCS / EBA / HAC / HDC
  • ۶ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین، جانبی‌ها و پرده‌ای)
  • صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتال
  • نورپردازی داخلی LED
  • سیستم صوتی: مجهز به بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • صندلی راننده و سرنشین جلو برقی
  • جلو آمپر دیجیتال: ۱۰.۲۵ اینچی
  • سیستم استارت بدون کلید (PEPS)
  • سیستم Auto Start/Stop

قیمت ام وی ام ایکس ۵ / MVM X5

هم‌اکنون برای پیش‌فروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده می‌شود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است. از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. saeedfarshchian

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان سواد فنی من زیاد نیست ولی حس میکنم یه مشکلی هست
    دریچه ورودی هواش کو؟
    چطوری باید موتور رو خنک کنن؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3167 ديدگاه)

      در متن هم اشاره کردم جلو پنجره بسته به نظر میاد ولی ظاهرا منافذ باریک برای عبور هوا داره
      نکته بسیار مهم که غالب دوستان سعی می‌کنند نادیده بگیرند، کارایی موتورهای 1/5 لیتر توربوی چینی و گیربکس CVT هست برای ماشین‌های خانوادگی

      این پیشرانه.ها نه‌تنها نسبت قدرت به مصرف سوخت بسیار خوبی دارند، بلکه از نظر استهلاک و تولید گرما (نیاز به خنک‌کاری مداوم) هم کاملا مهندسی‌شده هستند.
      تحربه‌ای که من از X55 دارم، توی جاده کفی بدون شیب با سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت، دور موتور حدود ۲ هزار ثابت موند و مصرف سوخت ۴ تا ۵ لیتر در صد کیلومتر داشت. مشخصه که در این شرایط، اصلا گرمای زیادی در مجموعه فنی خودرو تولید نمی‌شه و استهلاک پایین میاد

      موافقم 20
      مخالفم 5
      1. کیا

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری من خودم x55. دارم واقعا فوق العاده است ولی بد جور نابودش کردن برای منی که کارمندم خیلی بده که اینجوری سرمایه آدم و نابود می‌کنن اصلا قیمتش قابل مقایسه نیست تقریبا با ریرا من در آوردی یکی شده اصلا یعنی چی با تیگو ۷ ۷۰۰ میلیون اختلاف. داره در حالی که اصلا فرق خاصی ندارن

        موافقم 7
        مخالفم 14
      2. ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5748 ديدگاه)

        فقد هایما 7x🔥🔥🔥
        این چریا اکسلشون در می‌ره باید با چسب راضی ببندی در نره

        موافقم 1
        مخالفم 23
        1. ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5748 ديدگاه)

          کاربر عزیز 7x سوار نشدی دیسلایک نده 7x روزی ۶ تا ازینا میخوره

          مخالفم 12
        2. کیا

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          mpv خدایی زشته دوما اصلا شتاب x55 نداره بعدشم هایما یک شرکته ورشکسته است برو آمار چری رو باهاش مقایسه کن متوجه میشی

        3. ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (5748 ديدگاه)

          چی؟ هایما ورشکسته؟
          هایما خودش زیر مجموعه مزدا هست مزدا دعاش همیشه پشت و پناهشه
          بعدشم خیلی هم قشنگ هست
          بعدم سوار نشدی شتابش جاده رو قورت میده گازو میگیری انگار سوپر اسپرت سواری

      3. saeedfarshchian

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (223 ديدگاه)

        درسته ممنونم
        در کل بنظر منم این ماشین ظاهرش از تیگو هفت بهتر شده

        موافقم 5
        مخالفم 4
  2. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    به نظرم کی ام سی x5 از ام وی ام x5 هم جذاب تره هم بهتر

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5748 ديدگاه)

      شک نکن

      موافقم 1
      مخالفم 3
  3. کاربر خسته

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    چه فایده اینم میره حوالی ۱.۷ میلیارد و غیره و از دسترس اکثر مردم خارج میشه. کاش میشد ایران خودرو یا سایپا سفارش ساخت یه بدنه و اتاق نسبتا جدید به چین میدادند اما روی همون پلتفرمای عهد بوقی خودشون مثل ۴۰۵ و تیبا اینا. اینطوری حداقل یکی دو مدل خودروی جدید وارد بازار میشد به این امید که قیمتش کمتر از ۱ میلیارد باشه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5748 ديدگاه)

      واکنش پراید تقویت من که روزی ۳ تا پرشیا میخوره : آیا من برای تو شوخی هستم؟!

      موافقم 1
      مخالفم 3
  4. nima.jdm

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (873 ديدگاه)

    ام وی ام فونیکس چری تیگو ۸ پرو مکس اولترا پلاس…
    این داستان ادامه دارد

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا