کراساوور کوچک چری تیگو 3x که در کشورمان با نام امویام X22 عرضه میشود، در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ رونمایی شد و در همان سال در بازار چین و کشورهای دیگری مثل برزیل و شیلی عرضه شد. حال سازندۀ چینی نسخۀ فیسلیفت شدۀ این ماشین را با نام تیگو 3x پلاس معرفی کرده است. هرچند این یک فیسلیفت میاندورهای محسوب میشود اما چری قصد دارد تیگو 3x پلاس را بهعنوان نسخهای جدید در کنار مدل قبلی عرضه کند. این یعنی نسخۀ قبلی تیگو 3x هم همچنان در کنار این مدل جدید تولید خواهد شد. این خودرو در ایران توسط مدیران خودرو با نام امویام X22 پرو عرضه خواهد شد.
عمدۀ تغییرات ظاهری تیگو 3x پلاس در قسمت جلو و دماغۀ آن انجام گرفته و حالا شاهد طرحی هستیم که با جلوپنجرۀ بزرگتر و چراغهای دوقسمتی، بلافاصله هیوندای کُنا را به یاد میآورد. البته طراحان چری با استفاده از جلوپنجرۀ خاص این شرکت که پیشازاین مشابه آنرا در کراساوورهای بزرگتر تیگو ۷ و تیگو 5x دیده بودیم، سعی داشتهاند از میزان شباهت با کراساوور هیوندای بکاهند ولی بااینحال نمیتوان کتمان کرد که تیگو 3x پلاس شباهت قابلتوجهی به کُنا دارد. تغییرات عقب این کراساوور چینی اما بسیار کمتر بوده و صرفاً در طرح جدید بخش پایینی سپر و مشکیرنگ شدن زه میانی درب صندوق خلاصه میشود.
در داخل تیگو 3x پلاس نیز تغییرات نسبتاً قابلتوجهی صورت گرفته که ازجملۀ مهمترین آنها میتوان به غربیلک فرمان جدید D شکل، تریم باکیفیتتر، دریچههای تهویۀ جدید و طراحی جدید داشبورد اشاره کرد. علاوه بر این، نمایشگر هشت اینچی قبلی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی حالا با یک نمونۀ جدید نُه اینچی جایگزین شده است. ESP ساخت بوش، ترمز پارک الکتریکی و دستیار پارک هم ازجملۀ تجهیزات استاندارد این کراساوور چینی هستند.
در بخش قوای محرکۀ تیگو 3x اما هیچ تغییری صورت نگرفته و نسخۀ جدید آن همچنان با همان یک پیشرانۀ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ارائه خواهد شد که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد. البته در تیگو 3x پلاس یک گیربکس CVT جدید جایگزین نمونۀ چهار سرعتۀ اتوماتیک قبلی شده است. به گفتۀ چری، تولید این ماشین هماکنون آغاز شده و از سهماهۀ پایانی سال جاری در بازار چین عرضه خواهد شد. به گفتۀ رسانههای محلی، قیمت تیگو 3x پلاس افزایش زیادی نسبت به نسخۀ قبلی که قیمت آن از ۴۹,۹۰۰ یوآن معادل ۷۲۰۰ دلار آغاز میشود نخواهد داشت.
Alireza
۴ شهریور ۱۳۹۹ولی خوشکل شده خدایی
داود
۴ شهریور ۱۳۹۹جلوش خیلی قشنگ شده ولی چراغ عقبش همچنان جالب نیست
نامجو
۴ شهریور ۱۳۹۹تنها چیز خوب این ماشین قیمتش هست که البته با توجه به دلار 23 هزار تومنی باز هم برای ما گرونه (البته که این دیگه تقصیر سازنده نیست!!!)
NAVID۰۰۹۸
۴ شهریور ۱۳۹۹چرا در نظر نمیگیرید
از فردا تمام فیسلیفت کارها تو پیجشون پُر میشه از فیس قدیم به جدید X22 ? .
یعنی وضعیت حتی برای این صنف فعال در بخش تغییر ظاهری لندکروزر ، بنز s ، cls ، پرادو ، هایلوکس ، راو۴ …. میکشه به سمت چینیها و چری X22 ، این همون عمق فاجعست که باید یجوری برای خودمون تحلیلش کنیم تا کمتر عذاب بکشیم .
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۹بر گرفته دیگه چیه?
این از کپی پیستم بیشتره خود طراح هیوندای هم نمیتونه تشخیص بده اگه آرم نداشته باشه
چری باید منتظر شکایت هیوندای باشه
رضا
۴ شهریور ۱۳۹۹هیوندای خودش پرونده سنگینی در کپی کاری داره
رضا
۵ شهریور ۱۳۹۹کسی از هیوندای تعریف نکرد ولی تخلف فاحش تر از این کار چری وجود نداره
کل صنعت چین یعنی تقلب سطحی بدون کیفیت و جزئیات
انقدر رو برند چینی تعصب نداشته باشید ?
حداقل رو بنز و ب ام و داشته باشید!
M.A.S
۴ شهریور ۱۳۹۹دوستان اگه چری تیگو 5x جدید و طرح اکسید TX و اکسید vx رو نگاه کنید شاید کمتر بگین کپی
نمای جلویی تغییراتش به سبک همون تیگو 5x هستش
نمای عقبی همون قبلیه ولی با اضافه شدن سیاه کاری ها از ماندگار بودنش کاسته شده و بیشتر طرحش اغوا کننده و تاریخ انقضا دار شده
عطا
۴ شهریور ۱۳۹۹آنم ارزوست
عمه من هم میدونه لکسوس و بی ام و ماشین واقعی هستن و اینا چیزی جز اشغال و اسباب بازی نیستن ولی فعلا برای وضعیت ما اینا حکم ماشین مدل بالا دارن در مقابل داخلیا.
پارسا عشق ماشین 2
۴ شهریور ۱۳۹۹کپی که دیگه معمولی شده ولی واقعا طراحیش عالیه مگه از ایران خودرو کپی نکردن بائوجون هم مارکش هم یه سدان داشت که پشتش شبیه رانا بود اینا از پشت گاو هم کپی میزنن
حسن
۴ شهریور ۱۳۹۹البته الان این مدل چراغهای باریک مد شده(گرچه من خوشم نمیاد)برای ما که نسل قبل x22و نسل جدید تیگو ۷ و ۸ رو دیدیم چندان کپی کاری به نظر نمیرسه.طراحی کلی محصولات جدید چری همین جوری شده.
بهراد
۴ شهریور ۱۳۹۹در ایران پلفترم و موتور ها منقرض نمی شوند بلکه از بدنه ای به بدنه ی دیگر انتقال می یابند بعضا با کمی پف و پلاستیک پیشتر.
مثل آریزو 6 که با 5 یکیه.اینم همونه فقط بیاد ایران 200 میلیون بیشتر فی میخوره، برای ما که با دیلایت ماشین میخریم خیلیم باکلاسه،شاسی بلندم هست چی از این بهتر مثل 207 سوارا عینک دودیم باس بزنیم دی:
MehdiTurbo
۴ شهریور ۱۳۹۹واقعن اینایی که تو خارج با اون بازار ازاد چینی میخرند درک نمیکنم همین با مزدا مدل پایه هم قیمت.
فری
۴ شهریور ۱۳۹۹هیوندای هم کپی کرده این طراحی چراغ نازک ال ای دی و چراغ اصلی جدا مال چینی هاست اول هیوندای کپی کرده بعد چری وگرنه طرح های قبلی هیوندا چراغش سر هم بود
علی
۴ شهریور ۱۳۹۹باور کنید اگه اینا یه خودرو ساز داخلی بخواد مونتاژ کنه قیمتش را ۱۵۰۰۰ دلار میزاره
اگه هم که بخواد وارد کنه قیمتش میشه ۲۰۰۰۰ دلار
SF90 STRADALE
۴ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم چرا کامنتم حذف شد !!!! ????
مگه حرف بدی زدم ؛ حالا مطمئن شدم یه دست هایی پشت پرده هست
سایت رو با این تصمیم های سلیقه ای خراب نکنید
440
۴ شهریور ۱۳۹۹واسه شما افته با پرو فراری میای مطلب چینی رو میخونی
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹نمیشه گفت کپی چون فرم چراغ های ماشین های چینی به این شکله.
مهدی
۴ شهریور ۱۳۹۹بازم خوبه والّا … خدا پدر مادرشونو بیامرزه
ملت شریف ایران!
دستت چو نمی رسد به بانو
دریاب کنیز مطبخی را
Sajjad
۴ شهریور ۱۳۹۹هیچی بجز کرونا و آلودگی کره زمین از خودشون ندارن
R
۴ شهریور ۱۳۹۹طراحی داخلش چه افتضاحه
هیوندای با طعم چینی
قیمتش تو ایران هم ۳۳۰ میلیون میشه