چری QQ3 همان خودروی نام آشنایی است که چند سال پیاپی توسط مدیران خودرو و با نام امویام ۱۱۰ در کشورمان مونتاژ میشد. البته مدتی است که تولید و فروش این خودرو در ایران متوقف شده و جای خود را به نسل جدیدتر آن، یعنی امویام 110s داده است؛ اما با این وجود، چری QQ3 به دلایلی چون بهای پایین فروش و مصرف کم سوخت کماکان به برخی از بازارها ازجمله آفریقای جنوبی صادر میشود. بهتازگی، موسسه ایمنی GLOBAL NCAP اقدام به تست تصادف چند خودروی اروپایی و آسیایی در آفریقای جنوبی نمود که برگردان بخش مربوط به چری QQ3 آن را در این متن به شما عزیزان تقدیم میکنیم.
اخیراً موسسه ایمنی GLOBAL NCAP نتایج به دست آمده از آزمون ایمنی چری QQ3 عرضه شده در بازار آفریقای جنوبی منتشر نمود. طبق دادههای این آزمون، هاچبک پنج درب چینی در کسب تنها یک ستاره ایمنی هم شکست خورد و کلیت بدنه آن در این آزمون “ناپایدار” توصیف شد. چری QQ3 تست شده در این آزمون، فاقد تجهیزاتی همچون کیسه هوا، ترمز ABS، کمربندهای ایمنی پیش کشاننده و سامانه ISOFIX برای صندلی کودکان بود. در تست انجام شده در این موسسه، چری QQ3 با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت از میانه قسمت جلو به مانع صلب برخورد نمود.
موسسه ایمنی GLOBAL NCAP در عین حال گزارش میدهد که ایمنی عرضه شده برای قسمتهای سر و قفسه سینه راننده چری QQ3 در مجموع “ضعیف” ارزیابی میشود. با این وجود، ایمنی ارائه شده برای سر سرنشین کناری “خوب” بوده و برای قفسه سینه او در حد “مرزی” ارزیابی میشود.
در مجموع، بدنه این خودرو در این تست «ناپایدار» توصیف شد و طبق گفته متصدیان موسسه GLOBAL NCAP: چری QQ3 “قادر نبود که هیچ رقم بار بیشتری را تحمل کند” و پارگی جاپایی در آن، بالقوه سببساز جراحت در پای راننده است.
در خاتمه پیشنهاد میشود که برخی از خودروهای جدید ساخت کشورمان ازجمله تیبا، ساینا، کوییک و دنا و… برای تست و اطمینان بیشتر مصرفکننده در مؤسساتی همچون GLOBAL NCAP،EURO NCAP و… تحت تست تصادف و آزمونهای متعدد ایمنی قرار گیرند. و لااقل قانونی مصوب گردد تا از عرضه هر خودرویی به بازار بدون تاییدیه این موسسات ایمنی و در خطرانداختن جان هموطنان جلوگیری شود.
[دانلود ویدئو]منبع گزارش: CARMAG.CO.ZA
ایمان
۸ آذر ۱۳۹۶حتی یک ستاره ایمنی هم نتونسته بگیره ؛ جالب تر اینجاست که تو ایران عجب فروشی میره این اسباب بازی چینی ؛ دیگه نمیدونم چی بگم فقط باید حسرت خورد
سام
۸ آذر ۱۳۹۶خوشبختانه مدتی است فروش این خودرو از طرف شرکت مدیران خودرو قطع شده و
به جای آن،نسل جدیدتر این خودرو یعنی ام وی ام 110s در بازار ایران عرضه می شود.
محمد
۸ آذر ۱۳۹۶جدید و قدیم نداره همشون یه اشغالن البته قصد توهین به مالکان و خریداران این ماشین رو ندارم چون میدونم ممکنه بعضی ها مجبور باشن از این ماشین استفاده کنن چون انتخاب دیگه ای ندارن.
شاهین
۸ آذر ۱۳۹۶سلام
البته الان همون ام وی ام 110s جدید هم دیگه تولید و عرضه نمیشه.
سام
۸ آذر ۱۳۹۶اصولا تولید خودروهای چینی مونتاژی در ایران هر چند ماه یکبار قطع و وصل می شود و این موضوع درباره اغلب برندهای چینی در ایران صدق می کند.هنوز نام ام وی ام 110S از وبسایت شرکت مدیران خودرو خارج نشده و خبری هم از قطع تولید کامل آن تاکنون به رسانه ها درز نکرده است.
محمد
۸ آذر ۱۳۹۶چرا ازش اینهمه استقبال میشه؟
چون تو ایران رقیبش فقط پراید هست و بس… خخ
ما ایرانیها مجبوریم..
امیر
۸ آذر ۱۳۹۶همین چری بی ادعا چنان زد پشت یه تالیسمان که تا داشپورت تالیسمان جمع شد در صورتی که خودش فقط سپرش افتاد.خیلی مرده به مولا
حسین
۸ آذر ۱۳۹۶البته امویام۱۱۰ های ایران که دیگر هم عرضه نمیشه ، به امکانات ایمنی بیشتری مجهز بود از جمله میله های ضربه گیر در درب ها ، abs و …!
ما نداریم البته و در کاتالوگ بود
علی
۸ آذر ۱۳۹۶من دارم و ازش خیلی راضیم فقط یکمی تو سر پایینی ها بهش فشار میاد .
با تچکر
bf
۸ آذر ۱۳۹۶جان هم وطن !!!!!!!!!!!!!!
محمد
۸ آذر ۱۳۹۶کشور ما شده محل تولید خودروهای از رده خارج که هیچ کشوری حاضر به تولیدشون نیست.
سامان
۸ آذر ۱۳۹۶البته مدل تست شده فاقد هر گونه امکاناتی بوده مدلهای ایرانی دو کیسه هوا دارند و فکر می کنم ای بی اس هم دارند.در مجموع خودروهای کوچکتر حتی در کمپانیهای بزرگ اغلب ایمنی پایینی دارند نسل قدیمی چریQQکه جای خود دارد.
charger
۸ آذر ۱۳۹۶.
در خاتمه پیشنهاد میشود که برخی از خودروهای جدید ساخت کشورمان ازجمله تیبا، ساینا، کوییک و دنا و… برای تست و اطمینان بیشتر مصرفکننده در مؤسساتی همچون GLOBAL NCAP،EURO NCAP و… تحت تست تصادف و آزمونهای متعدد ایمنی قرار گیرند
اینا اگه تست بشن ستاره نمیگیرن که هیچ چندتا ستاره هم بدهکار میشن
Roham
۲۳ آذر ۱۳۹۶نسخه های داخل ایران هم بدون ایربگ هستن؟
سام
۲۴ آذر ۱۳۹۶مدل های مونتاژ ایران از دو ایربگ و سامانه ترمز ABS برخوردارند.
عرفان
۳۱ مرداد ۱۳۹۷چرا بدون اطلاعات میاین نظر میدین جالب اینجاست گرداننده سایت هم اطلاعات کامل غلطی رو ارایه و پخش در رسانه ها میکنه.
ام وی ام 110 کلاف فولادی دورتادور بدنه داره 2 ایربگ داره ترمزش فوق العاده قویه یعنی در حد عجیبی قویه و تیو 5 هستش کدوم خودروهای داخلی دارای چنین ایمنی هستن بدنه ای که این خودرو داره حتی پرشیا هم نداره رانندگی عالی تا نشینید پشتش نمیفهمید چه خودروی خوبی نسبت به قیمتش هست در ضمن چهارسیلندراش عالین و 16 سوپاپ هستن میدونی 16 سوپاپ یعنی چی و مصرف پایین این خودرو عالیه.
F*Z
۶ مهر ۱۳۹۷من به نظر دوستان کاری ندارم. و نمیدونم کدوم درست و یا کدوم اشتباهه..فقط میدونم چند ساله که آاااارزوووووومه ام وی ام ۱۱۰ داشته باشم.☹????
حاضر نیستم با هیچ ماشینی عوضش کنم حتی پورشه یا بالاتر…☹
امیر
۲ آبان ۱۳۹۷بی خیال بابا
کامران
۱۶ خرداد ۱۳۹۸آزمون ایمنی انجام شده اگر بر روی سوناتا هم انجام بشه صفر ستاره ایمنی می گیره چون در این فیلم از کمربند ایمنی استفاده نشده و جالبه که ایربگ را هم از روی ماشین برداشتند.اینقدر زودباور نباشیم.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۸سلام دوستان.وقتتون بخیر و خوشی.بنده نداشتم.ولی به نظر میرسه از پراید قویتر عمل کنه.خدا رو چه دیدید.شایدم مدیر عامل سایپا پول به موسسه فوق داده تا بتونه ارابه های مرگش رو باکیفیت تر نشون بده.
محسن قصری
۶ آبان ۱۳۹۸با سلام خدمت همگی ما که فردا داریم میریم یه ام وی ام ۱۱۰ اتومات مدل ۱۳۹۰ رو خریداری کنیم به قیمت ۳۶ میلیون تومن والاه امشب که رفتیم تست رانندگی گرفتیم ازش خوب ماشینی بنظر میرسید امیدوارم که انتخاب ما خوب باشه و هرکی هم خواست ماشین بخره ماشین ایده آل خودش بدستش برسه یاحق التماس دعا