در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۲ چری رسماً اولین شاسیبلند آفرودی برند جتور خود را با نام T1 معرفی کرده است. البته این خودرو فعلاً یک کانسپت است اما قرار است نسخهٔ تولیدی آن در سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود. T1 یک شاسیبلند میان سایز است که در مدلهای پنج و هفتنفره ارائه خواهد شد. موضوع جالبتر اینکه به گفتهٔ چری، این خودرو در دو نسخهٔ مختلف ساخته خواهد شد که یکی شاسی مستقل دارد و دیگری از ساختار یکپارچه استفاده میکند. این مشابه کاری است که فورد با برانکو و برانکو اسپرت انجام داده است.
جتور T1 در ظاهر نیز از فورد برانکو و همینطور لندروور دیفندر الهاماتی گرفته است. این خودرو ظاهری خشن و آفرودی دارد که با محصولات قبلی جتور کاملاً متفاوت بوده و دنبالهروی سبکی است که گریت وال با محصولات برند تانک خود در چین پایهگذاری کرد. T1 درواقع پاسخ مستقیمی به تانک ۳۰۰ خواهد بود که بهعنوان یک شاسیبلند آفرودی با شاسی مستقل بسیار موفق عمل کرده است.
جتور T1 در جلو با چراغهای دایرهای و سپر آفرودی مشکیرنگ به فورد برانکو شباهت دارد درحالیکه در نمای جانبی آن گلگیرهای برجسته، دستگیرهای مخفی، تایرهای آفرودی و سقف شناور به چشم میخورد. این شاسیبلند جدید چینی در عقب با جعبهای طرح چرخ زاپاس و چراغهای مشکیرنگ عمودی کاملاً لندروور دیفندر را به یاد میآورد. نسخهٔ پنجنفرهٔ T1 حدود ۴.۸ متر و نسخهٔ هفتنفرهٔ آن ۴.۹۵ متر طول خواهد داشت.
گفته شده شاسیبلند جتور با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه خواهد شد که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. بااینحال، برخی گزارشها به ارائهٔ پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو و همینطور نسخهٔ هیبریدی هم اشاره کردهاند.
خوب فکر میکنیم وقت آن شده که مدیران خودرو هم به فکر اولین خودروی جفت دیفرانسیل خود باشد و البته کاش با قیمتی معقول جایگزین یکی از محصولات قدیمی خود کند.
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱میشه بجای بیکینیتی از اینا بیارین ؟
AMANTE
۷ شهریور ۱۴۰۱ترکیبی قشنگی هست.
mb675
۷ شهریور ۱۴۰۱لندروور دیفندر و فورد برانکو رو ریختن رو هم
T
۷ شهریور ۱۴۰۱پشتش کپی کامل لندرور آخه این چیه
امیرعلی
۷ شهریور ۱۴۰۱الان باز یک عده از چینی فن های افراطی میگن
چینی ها خوب کاری کردن که از برانکو و لندروور کپی کردن و از برانکو و لندرور اصلی بهتر شده
مسعود
۷ شهریور ۱۴۰۱اگه کپی کاریا رو که یه اصل واجب شده برا چینی ها رو در نظر نگیریم طراحیش خوبه که متاسفانه فقط طراحیش خوبه…
meysam
۷ شهریور ۱۴۰۱واقعا کی میخوان کپی کاری و کنار بزارن؟
آدم حس بدی بهش دست میده
aMiRsHaYaN
۷ شهریور ۱۴۰۱عقبش به طرز عجیبی دیفندره
Reza Waffen SS
۷ شهریور ۱۴۰۱درسته کپی هستش ولی خوب چیزی شده
دکتر ع
۷ شهریور ۱۴۰۱بهمن واردش میکنه اسمشم میذاره لندولیتی 😂😂😂
aMiRsHaYaN
۷ شهریور ۱۴۰۱میذاره
Ability 😂
به معنی توانایی
Dian
۸ شهریور ۱۴۰۱شایدم بزاره durability😂
یعنی مقاومت
مهرانیان
۲۵ شهریور ۱۴۰۱واقعاً هرگز حاضر نیستم ماشینی بخرم که نامش بی در و پیکر باشه. مثل دیگنیتی، فدیلیتی، توتالیتی، سکیوریتی، اینتگریتی، ساورنیتی، الی آخر. بنظرم نوعی خودفروختگی هستش. از طرف دیگر سایپا و ایران فرغون گند زندند به نامهای ایرانی. بنظر من ماشینهاتون رو با حرف و عدد نامگذاری کنید. مثلاً بجای ریسپکت بگو بهمن آر-1 یا بجای دیگنیتی و فیدیلیتی بگو دی-1 و اف-1
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۱همچی عادی بود تا اینکه پشتشو دیدم
aryan 25
۷ شهریور ۱۴۰۱#فاقد اعتبار
حسن
۷ شهریور ۱۴۰۱عجب چیزخفنی الان یک عده حسودمیان میگن کپی شده وفلان ولی بایداب بریزی همون جایی که میسوزه به فرموده احمدی نزاد
بنانج
۷ شهریور ۱۴۰۱بهمن موتور یک فیدلیتی جدید ازش بده بیرون من خریدارم
JDM lover
۷ شهریور ۱۴۰۱جلو برانکو ، عقب دیفندر
این چینی ها هم فقط کپی کردن بلدن
ماشین افرود باید با دوام و سگ جون باشه وسط راه ولت نکنه ، اخه کی با این میره افرود؟
با این فوقش بتونی جاده خاکی بری
T
۷ شهریور ۱۴۰۱بغل ماشین هم کپی لندرور
از این چینی ها خیلی بدم میاد اه
نمیتونن یک طراحی بزنن
جیلی هم ارمش مثل آرم کادیلاک
Avan
۷ شهریور ۱۴۰۱قشنگ و شیک و پرابهت شده
وحید اسماعیل نسب
۷ شهریور ۱۴۰۱چینی ها به دیفندر هم رحم نکردن
pouya98645
۷ شهریور ۱۴۰۱ظاهر زیبایی داره
پدرام
۷ شهریور ۱۴۰۱حالا یه چیزی دوباره تو طراحی مد شد همه دارن انجام می دن
طراحی مکعبی به سبک اس یووی های دهه 80 90 منظورم هست
یه مدت که هر چی ماشین می دیدی البته الان هم هست چراغ عقبش یک تیکه بود دیگه **قضیه رو در آوردن
سلام داداش چطوری
۷ شهریور ۱۴۰۱درسته که کپی کاری ضایعی کردن و ( البته نسبتاً قشنگ شده ) و توانایی های هیچ کدوم از آفرود های ژاپنی و آمریکایی رو نداره ( اصلا اسم این رو کنار اونا آوردن اشتباهه و هیچ مقایسه ای در کار نیست )
ولی این رو درنظر بگیرید که این شرکت تو ۱۵ ، ۲۰ سال از یه کپی مزخرف از دوو ماتیز به این رسیده
نسخه دو لیتری با چهارچرخ محرک شاسی نردبانی رو باز میشه یکم امیدوار شد بهش ولی اون یکی نسخه هاش خصوصاً شاسی یکپارچه رو در حد یه کراس اور در نظر بگیرید
یک سری از دوستان یه جور کامنت گذاشتن که این چیه و اه اه که انگار این شرکت میخواد با ماشین های برند رقابت کنه ، بابا این کلا ۲ دهه سابقه داره شرکتش
کاشکی صنعت ما هم در حد همین چری و جیلی و چانگان بود…
Mohammad
۸ شهریور ۱۴۰۱درسته طراحیش خیلی جای بحث داره اما انصافا این قیافه با موتور 2 لیتری توربو اصلا جور درنمیاد
این نمیشه تحمل کرد