چین با صادرات ۲.۷۹ میلیون دستگاه، همچنان به پیشتازی در صادرات خودرو در بین تمام کشورهای جهان ادامه داده و ژاپن با ۲.۰۲ میلیون در رتبهٔ دوم قرار گرفته است.
چین در سال ۲۰۲۳ به بزرگترین صادرکنندهٔ خودرو در جهان تبدیل شد و امسال نیز نهتنها پیشتازی خود را حفظ کرده بلکه فاصلهٔ خود را با ژاپن که به جایگاه دوم سقوط کرده افزایش داده است. این نشان میدهد که بهراستی عصر خودروهای چینی فرارسیده است. در شش ماه اول امسال، کل صادرات خودروی ژاپن ۲.۰۲ میلیون دستگاه بوده که کاهش جزئی ۰.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد. از این تعداد، ۱.۸۳ میلیون دستگاه خودروهای سواری و حدود ۱۸۷ هزار دستگاه تجاری بوده است.
از سوی دیگر، صادرات خودروی چین در نیمهٔ نخست امسال با افزایش چشمگیر ۳۱ درصدی، به ۲.۷۹ میلیون دستگاه رسیده است. این شامل ۲.۳۴ میلیون دستگاه خودروی سواری و ۴۵۰ هزار دستگاه تجاری میشود. جالب اینکه هرچند خیلیها تولید و عرضهٔ خودروهای الکتریکی را عامل فروش و موفقیت خودروسازان چینی میدانند اما این خودروها بخش کوچکی از صادرات خودروهای چینی در نیمهٔ نخست امسال را تشکیل دادهاند. از کل صادرات خودروی چین در این مدت، مجموعاً تنها ۶۰۵ هزار دستگاه از مدلهای الکتریکی بوده و ۲.۱۹ میلیون دستگاه مابقی از خودروهای سنتی با پیشرانههای درونسوز بودهاند.
پنج خودروساز صادرکنندهٔ بزرگ چین چری، سایک، چانگان، جیلی و بیوایدی هستند. دراینبین، چری با صادرات ۵۳۲ هزار دستگاه، با اختلاف زیادی پیشتاز بوده و پسازآن سایک با ۴۳۹ هزار دستگاه، چانگان با ۲۸۵ هزار دستگاه، جیلی با ۲۴۲ هزار دستگاه و بیوایدی با ۲۰۷ هزار دستگاه در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. در سال ۲۰۲۳، خودروسازان چینی حدود ۵.۲۶ میلیون دستگاه خودرو صادر کردند و ژاپن را بهعنوان بزرگترین صادرکنندهٔ خودرو در جهان به زیر کشیدند. اگر عملکرد صادراتی قدرتمند چینیها در نیمهٔ دوم امسال هم ادامه پیدا کند، میتوانند تا پایان سال ۲۰۲۴ به صادرات بیش از ۵.۵۸ میلیون دستگاه برسند.
علیرضا
۲۱ مرداد ۱۴۰۳دلیلش کاملا مشخص خودرو سازان چینی فقط در بازار های حضور پر رنگی دارن که توسط امریکا تحریم شدن مثل بازار ایران ، روسیه ، یا بازار های که قیمت خودرو صفر سر به فلک کشیده مثل ترکیه ، عراق ، مصر ، سال گذشته فقط ۸۰۰ هزار خودرو به بازار روسیه صادر کردن و این رقم قرار امثال به ۱ ملیون برسه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ایران و روسیه در کلاس جهانی بازار خودرو چندان اهمیتی ندارند
چینیها تونستن در شرق آسیا و امریکای جنوبی با جمعیت زیاد و مردم نسبتا فقیر، خیلی عالی محصول خوشقیمت با کیفیت متوسط عرضه کنند
اندونزی مثلا ۲۷۰ میلیون جمعیت داره، فیلیپین ۱۱۵ میلیون، ویتنام ۹۵ میلیون تایلند ۷۰ میلیون برزیل ۲۲۰ میلیون کلمبیا ۵۲ میلیون
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳باز هم آقای اشتری مطمئن باشید مردم اون کشورها اگه وضعیت مالی بهتری داشتن به چینی ها رو نمیوردن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مرداد ۱۴۰۳کشورهای شمال اروپا استقبال بسیار خوبی از BYD داشتن، خصوصا کشور نروژ که مردمش درآمد بالا دارن
چرا اتحادیه اروپا برای حمایت از صنایع این قاره، اجازه ورود خودروهای چینی با تعرفه پایین فراهم نکرد؟ الان که خودروهای چینی استاندار ایمنی اروپا دارن 😀
دوست عزیز، تعصب روی برند در غالب کشورهای دنیا وجود نداره جنس ارزون، مشتری زیاد داره
خودرو یک کالای مصرفی هست برای ۲ تا ۴ سال
سهیل
۲۱ مرداد ۱۴۰۳تو یا هنوز دوچرخه سواری میکنی و تا حالا ماشنی نروندی یا کلا ۵۰ سال از دنیا عقبی که هنوز میگی چینی بی کیفیته. من کل وسایل خونم شیائومی هست. کیفیت دریلش از بوش بهتره. ریش تراشش رو خریدم پاناسونیک رو انداختم دور. جاروبرقیش رو خریدم محشره. سشوارش رو خریدم از فیلیپس بهتره. سالهاست که دارم استفاده میکنم و خرابی هم ندارن.
قضیه ماشین هم تا حدودی همینه. همین آشغال چینی ها که تو ایران هستن هم شرف دارن به یه سری اروپایی و کره ای درجه دو. چه برسه به خودروهای روز و با کیفیتشون که ما هنوز ندیدم. کره ای و آمریکایی جلوشون آشغال هم حساب نمیشن. مخصوصا که اونجا خودرو رو برای چند سال استفاده میکنن نه مثل ما ۳۰ سال.
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳دقیقا به دلیل اینکه صرفا یه کالای مصرفی برای ۲ تا ۴ سال و ارزون تره
دلیل ارزون تر بودن چینی ها هم که مشخصه داستانش چیه
ما هم خیلی دوست داریم مثل شما فکر کنیم آقای اشتری که چینی خیلی هم عالیه منتها خودشون نمیزارن تازه با اومدن دیگنیتی فیدلیتی تیگو ۷ و ۸ فونیکس یذره دید نسبت به چینی ها داشت خوب میشد که این قضیه در رفتن اکسل هرچی بود رو شست و برد
توی قضیه موبایل هم همینطوره رابط کاربری شیائومی بسیار بدنامه همینطور کیفیت خوده گوشی ها
فقط احمق ها اسیر پرچم و کشورن ولی چینی جماعت هنوز تا اون دید خوب و رزومه خوب فرسخ ها فاصله داره دلیلشم تنایل شدید چینی ها به جا کردن خودشون به هرقیمتیه
تکنولوژی موتور بنزینی نداره با ۱.۵ لیتر و توربو و استهلاک میخواد زور موتورو زیاد کنه تو واقعیت ۱۱.۷ لیتر مصرف میکنه میگه ۸.۵ لیتر مصرف میکنه!! دوربیت ۱۰۸ میندازه کیفیت عکس در حد ۳۲ هم نیست
این اخلاق چینی ها باعث این گارد شده نه تعصب ملت!!!
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری دلیل تعرفه رو هم خودتون بهتر از من میدونید بخش اعظمش بخاطر قضیه قیمته دلیلشم نیروی کار ارزون و قیمت کم مواد اولیه تو چینه که با تهیه از معادن داخلی و غارت کشورهایی مثل ماکائو بدست میاره و با آپشن های یکبار مصرف و طراحی زرق و برق دار بی تناسب عرضه میکنن
اگرم یادتون باشه خودتون بارها گفتید عمده مردم جهان مثل منوشما ۲۴ ای تو مجله خودرو نیستن ماشین صرفا براشون چهارچرخی برای رفتن از a به b هستش پس اینکه چند هزاردلار صرفه جویی کنن بدشون نمیاد!! دیگه متوجه تفاوت مهندسی و کیفیتش نیستن مخصوصا هم که کوتاه مدت عوض میکنن و کلا راهی اوراقی میشه ماشین کشور فقیرترم مثل همون جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی هم که کلا دنبال قیمتش هستن چاره ای ندارن ضعف کیفیت رو به جون میخرن
بعد تعرفه نزارن فقط باعث کاهش فروش داخلی ها نمیشه که تبعات سنگین تر هم داره بیکاری تورم و دنبال این نیستن الان چقدر اروپایی ها دتخل کارخانه های اروپایی مثل فولکس مشغولن حالا فکر کنید ظالمانه اس تعرفه ها شون نزارن و بی وای دی آمار فولکسو بدزده این چندین هزار نفر حالا بیکار میشن چقدر هرج و مرج میخواد به وجود بیاره؟
Saeed Boroomand
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خود چینی ها اگه شرایط اقتصادی شون بهتر بود روزل رویس سوار میشدن.
سهیل
۲۱ مرداد ۱۴۰۳همون شیائومی هم شرف داره به سامسونگ که پر از باگ های عجیب غریبه. داره پول آیفون رو میکنه تو پاچه یه سری ساده… کیفیت پایین تر از چینی تحویل میده. بقیه وسایلش هم که آتیش میگیره. از گوشی و ماشین لباسشویی و کولر بگیر تا ماشین و بقیه وسایل ساخت کرره
امین
۲۱ مرداد ۱۴۰۳amir با کله عقاب
{قیمت کم مواد اولیه تو چینه که با تهیه از معادن داخلی و غارت کشورهایی مثل ماکائو بدست میاره}
یکبار گوگل کن ماکائو کجاست قصه اش چیه
چطوریه که اینقدر نمیدونی ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳رابط کاربری شیائومی باهات موافقم.
ولی رابط کاربری هواوی فوق العاده هست.
فقط حیف که آمریکا تحریمش کرد و بعد از این فروش اپل و سامسونگ افزایش یافت ولی هواوی عقب افتاد.
ولی الان هم برگشته و خیلی هم بهتره از شیائومی و بعضی از مدل های سامسونگ.
حیف که خریدش تو ایران جا نیفتاده.
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳سلام جناب اشتری. خسته نباشید.
البته فروش خودرو در روسیه هم عدد کمی نیست.
ویتنام و کلمبیا فروش خودرو خیلی پایینی دارن.
جناب اشتری درباره نقش، دانش، بنیان ها برای توسعه موتور نظرتون چیه?
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳علت افزایش فروش چینی در روسیه جنگه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ مرداد ۱۴۰۳متوجه سوال شما نشدم، منظورتون شرکتهای دانشبنیان ایرانی هست؟
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳فاکتور دیگه ای رو که باید در نظر بگیریم میزان سود خودروساز هاست که به طور عمومی درسته خودروهای چینی قیمت تمام شده پایین تری دارن ولی بخاطر رقابت با قیمت کمتری هم فروخته میشن و سود از محصول واحد سایر خودروسازی ها بیشتره!
Saeed Boroomand
۲۱ مرداد ۱۴۰۳پلتفورم رو بایستی یه تیم متخصص چندین سال روش کار کنن متناسب با نیاز بازار. کلمه ی دانش بنیان بنده رو یاد طراحی هلیکوپتر توی کابل میندازه. چار تا جوون با نصف حقوق اداره ی کار و بیگاری و توهم قرار نیست پیشرانه طراحی کنن.
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳کاملا نتیجه منطقیه. حتی باید اختلاف بیشتر هم میشد اگر سیاسی کاری نبود. الان چینی ها از همه نظر بهترین هستن. البته منتظر کامنت های سخیف i mansuri هم هستیم
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳رفیق اسم اون بنده خدا مهدیاره اصلا خودشم گفت
یوزر ملتم نمیتونی بخونی فقط میخوای طرفداری چینی رو بکنی
بلاخره درک میکنم تا قسطای تیگو صاف بشه آدم اذیت میشه بعدش تیگو از بوگاتی هم خفن تر میشه ایرادی نداره
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳کار به یوزر ندارم امیر. کامنتش، سخیفه . در ضمن من تیگو ندارم که بخوام قسطش رو بدم.
نکنه تو هم چینی ها رو قوی نمیدونی ؟!
amir
۲۱ مرداد ۱۴۰۳با هیکل ۲ تنی و ۲۰۰ اسب به زور توربو نکنه قویه خبر نداشتیم؟
! i M α η δ υ α R
۲۱ مرداد ۱۴۰۳اینم همون کامنت من که این دوستمون میگه از نظرش سخیفه …
سخت ترین کار در دنیا ، تحلیل کردنه …
از بد روزگار ، تولد صنعت خودروی چین و از اون بدتر به اندک زمانی ، حالا ، رشد فروش چینی ها از دو منظر حداقل ، قابل ارزیابی هست …
اگر همزمانی این بلوغ کاذب چینی ها رو با برقی شدن صنعت خودرو ، اتفاقی بدونیم ، که نیست ، موضوع ، از سه منظر ، باید مورد واکاوی قرار بگیره …
از طرف دیگه با پرواز جوجه عقاب هایی مثل catl ، درک اوضاع کمی پیچیده تر هم خواهد شد …
اما دو چیز کاملا مشخصه …
اول ، حمایت بی قید و شرط مادی / معنوی دولت جهان خوار ” جم هوری ” خلق چین از بچه مارمولک های مائو … تا آخرین یوان …
دوم ، استراتژی ثابت مقاومت با ضرر ( تا بیرون روندن رقبا از میدان ) ، که قبلا در بازار موبایل فون ، امتحان خودش رو پس داده …
اما نکته کلیدی بحث ، به جنگ توازن قدرت بین تولید انجین های احتراق داخلی و برقی برمیگرده …
این جا دقیقا نقطه ایه که سرنوشت جیلی ، بی وای دی و بقیه بچه مارمولک ها ، مشخص میشه …
هر چقدر که این توازن قدرت از درونسوزها به سمت برقی ها میل پیدا کنه ، بازار های محلی و سلایق محلی ابتدا کم کم از بین می روند و سپس به سرعت فتح میشوند …
برای مقابله با اژدهایی مثل چین همه با هم باید دست به دست هم بدهند …
اژدهایی که نه به استلانتیس رحم می کنه …
نه به ژاپنی ها …
و بسیار هم عاشق خوردن کره و مرباست …
حال چه میشه کرد … ؟
شاید با :
وضع قوانین بازدارنده وارداتی از چین …
اعمال تعرفه های سنگین بر روی محصولات چینی …
کاهش وابستگی تولید برندهای اروپایی و آمریکایی ، به خاک چین و کارگر چینی …
بیرون کشیدن کشورهای ضعیف آسیایی و آفریقایی مستعمره چین از زیر سلطه استعماری این اژدهای سیری ناپذیر …
وضع قوانین جدید آلایندگی با هدف تجدید نظر در توقف تولید انجین های درونسوز …
اعطای وام های کلان برای تقویت تولید ( با نرخ بهره صفر و شرایط بازپرداخت بلند مدت ) به تولید کنندهای داخلی …
فرهنگ سازی و تشویق نسل جوان به استفاده از محصولات داخلی ( اروپایی ، آمریکایی ) …
بشه با این اژدها مقابله کرد …
اما همچنان حفظ تکنولوژی و تولید انجین های احتراق داخلی ، مهمترین اهرم فشار علیه این اژدهای چند سر رنگ و وارنگه …
دوره 4 ساله جو بایدن ، با اختلاف ، کاندید و برنده جایزه بدترین 4 سال یک رییس جم هور ، در تاریخ کره زمین هست …
اگه دنیا امروز برای بی وای دی و رفیقاش فکری نکنه ، فردا معلوم نیست چه کشورهایی خوراک این بچه مارمولک ها بشوند …
موافقم 7 مخالفم 7
! i M α η δ υ α R
۲۱ مرداد ۱۴۰۳اینم کامنت دوستمون …
پویان
۱۹ مرداد ۱۴۰۳
سوابق: (779 دیدگاه)
نه فقط تو جلوتری منصوری
تمام کشورها همین حمایت ها و حتی گستردا ترها رو دارن.
کامنت شما نژادپرستی توش موج میزنه.
زمانی که چین رفت افریقا سرمایه گذاری کرد هیچ کشوری نرفت. طبیعیه که الان استفاده اش رو میکنه چه ربطی به چپاول داره
موافقم 0 مخالفم 1
🇰🇷
۲۱ مرداد ۱۴۰۳با ایمان منصوری چنگال فن درست صحبت کن
پویان
۲۱ مرداد ۱۴۰۳بله جناب اشتری. منظور دانش بنیان های ایرانی هست. ظاهرا در موتور خودروهای برقی به دستاوردهای خوبی رسیدن.
موتور خودرو احتراقی که دیگه ارزش سرمایه گذاری نداره. وارد بشه بهتره
B
۲۱ مرداد ۱۴۰۳چری فکر کنم نصف فروشش بخاطر ایران و روسیه و اینجور کشوراست 😅 تنها خودروسازیه که با این شرایط هنوز با ما همکاری میکنه جیلی و بی وای دی بعد تحریم دمشونو گذاشتن رو کولشون فرار کردن و حاضر نیستن خطر تحریمو به جون بخرن
حسین دهمرد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳چین به تنهایی بیست درصد جمعیت جهانو داره عجیب نیس که بزرگترین صادرکننده هم باشه. البته که تحریمهای احمقانه ی عمریکا باعث شده چین بازارهای تشنه ای مثه روسیه بدست بیاره. سود بازارهایی مثه روسیه میتونست گیر اروپایی ها بیاد.
الان اگر ترومن بود ماشینهای آمریکایی رو به روس ها میفروخت هم پول در میاورد هم چیزی به چین نمیرسید.
آریا
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خود چینیها بزرگترین بازار خرید خودروهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی و چندتا تولیدات بی کیفیت برای کشورهای جهان سومی
اگر تولیداتشون خوبه چرا خودشون سوار نمیشن
حسین دهمرد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ظاهرا به نت دسترسی نداری ولی اگه به گوگل دسترسی داری بزن پرفروش ترین خودروهای بازار چین بعد کامنت بزار.
Arshia m3csl
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ماشین های چینی ولی واقعا نچسبن نه مثل پورشه جذابن نه یک افرودر درحد لندکروزر و رانگلر دارن طراحی هاشون هم نا هماهنگ شیائومی هم که ماشینش کلی مشکل داشت واقعا چینی ها خودرو ساز نیستن فوقش مثل کره میشن ولی حتی یک دونه فراخوان هم ندادن عمر ماشین های چینی هم بلند نیست خیلی
باشو
۲۲ مرداد ۱۴۰۳من بشخصه با آقای اشتری اتفاق نظر دارم اما بعضی دوستان چنان گارد سنگینی دارن که نمیخوان با واقعیت کنار بیان، آقایون چین تا یک دهه آینده ابر قدرت تمام دنیا خواهد شد و آمریکا باید قبول کند که تمام شده،خمین ماشین های چینی واقعا از داخلی ها بهترن
Arshia m3csl
۲۲ مرداد ۱۴۰۳بلخ چین که ماشین قشنگ نداره و فقط اپشن یک بار مصرفه میشه ابر خودرو واسه همینه دفتر مرکزی اروپا گریتوال تو المان جمع شد؟ ملت ماشین چینی نمیخرن خیلیاشون چون نه معلومه که چطوری نظارت تولید میکنن نه کیفیت متریالشون معلومه نه خدماتشون خوبه قیمت قطعات ماشین های چینی هم که درحد فولکس واگن و المانی هاست ولی نصف المانی ها کلاس و لوکسی ندارن چین هم مثل کره میمونه یک مدت سر و صدا میکنه بعد خبر یاتاقان و…میاد ازشون
باشو
۲۲ مرداد ۱۴۰۳مثلاً من بهمن 401ی دنا توربو شش دنده خریدم تا الان هفت هزار کار نکرده یعنی نشده ببرمش دوبار موتور ترکونده الان توربوش خراب شده کلا تو نمایندگی مونده اما ی پیکان 82 دارم موتورش هنوز پلمپ کارخونس همیشه اون رو سوار میشم خدایی بهترم هست فقط مصرفی هاش وگرنه هزینه نداره بمولا
باشو
۲۲ مرداد ۱۴۰۳الان هم میخوام دنا رو گرفتم بدمش بره برای اولین بار چینی بخرم x22 اون ببینم چطور ماشینی هست یا ریسپکت، ولی پیکان رفیق راهم میمونه، سالار