شرکت ناشناخته و تازهتاسیس VGV، تولیدکنندهی وانت و کراساور اندازه متوسط در چین است. بنابر شنیدهها، این برند برای همکاری با شریک ایرانی و احداث خط مونتاژ در کشورمان، وارد مذاکره شده است.
اطلاعات چندانی راجع به VGV در دسترس نیست. این برند، زیرمجموعهی خودروسازی ویچای (Weichai) محسوب میشود که سال ۲۰۰۲ تاسیس شد اما سابقهی قطعهسازی از سال ۱۹۴۶ دارد. این شرکت مدتی هم، اسپانسر فرعی تیم فرمول یک فراری اسکودریا در سال ۲۰۱۴ بود. گروه صنعتی سینوتراک، تولیدکنندهی کامیون و کشندههای تجاری، مالک ویچای و VGV محسوب میشود. دولت مرکزی چین، سهامدار اصلی سینوتراک است. از سویی دیگر، ظاهرا خودروهای VGV با برند WOJIE نیز در چین تولید میشوند.
هرچند که ویچای VGV، در گروه خودروسازان بزرگ و بااهمیت چین قرار نمیگیرد؛ تنوع جالبی از محصولات متنوع دارد. این خودروها، انواع کراساور، مینی ون، وانت و هاچبک الکتریکی را شامل میشود. اگر خط مونتاژ یا نمایندگی فروش VGV در ایران احداث شود، دو مدل شاسی بلند و یک هاچبک برقی، بیش از دیگران شانس واردات به کشورمان دارند.
ویچای TX7 محصول پرچمدار و جدید VGV است. این مدل، مجهز به پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربوشارژ است و فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید میشود. ویچای TX7 دنده دستی و اتوماتیک هنوز به تولید انبوه نرسید و در بازار چین، احتمالا حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.
دیگر محصول مهم ویچای U70 است. این مدل، کمی کوچکتر از TX7 محسوب میشود و از نظر ابعاد، کمی بزرگتر از چری تیگو ۷ است. ویچای U70 با طول بدنهی ۴۸۰۶ میلیمتر، عرض ۱۸۷۰ میلیمتر، ارتفاع سقف ۱۶۹۱ میلیمتر و فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلیمتر تولید میشود. پیشرانهی این کراساور، ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر است. ویچای U70 هم فقط با سیستم دیفرانسیل جلو و دو مدل دنده دستی یا اتوماتیک عرضه میشود. قیمت این خودرو در بازار چین، ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار است.
هاچبک برقی ویچای، EX1 نام دارد. این مدل با مجموع قدرت ۷۴ اسب بخار، توان پیمایش ۱۶۰ کیلومتر دارد. بنابر اطلاعات موجود در سایتهای چینی، ویچای EX1 خودرویی دو دیفرانسیل با موتورهای مستقل روی محورهای جلو و عقب است که با قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته میشود.
ehsan.fa
۱۶ فروردین ۱۴۰۱۱.۵ لیتر توربو بسسسسسسه خداا.
این چه سمی بود افتاد به جونمون .
ماها که شهرستان زندگی میکنیم چیکار بکنیم خراب بشه باید کفی بگیریم کلی هزینه.
توربو با این کیفیت برا محل های کوهپایه مناسب نیست مثل شمال تهران که ماشین یا تو سربالایی هست یا سرازیری تو سربالایی ماشین به این وزن توربوش قراره هی خاموش روشن بشه تو ترافیک
پارسا عشق ماشین.
۱۶ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز توضیح دادم ۱.۵ توربو چیزی نیست که شرکت ها چینی علاقه دارند.
یه مالیاتیه که خودرو سازانی در چین که خودرو بالای ۱.۵ تولید میکنند باید مالیات خیلی سنگین بدن شرکت ها چینی هم که از مالیات می ترسند چون شرکت های رو هوایی هستند، دوست ندارند برشکست بشن.
۱.۵ میزنن و بتونن بیشترین قدرت رو بگیرن توربو میکنن ولی من دیدم که چینی ها تازه دو موتور هم میزارن تا بتونن موتور قوی بگیرن پس شرکت چینی عاشق چش و ابرو ۱.۵ توربو نیست.
شما هم بنظرم این لگن ها رو نخر و اصلا توجه نکن چرا؟ چون تو کشوری زندگی می کنی که کمترین دردی که بهت وارد میشه سوار شدن لگن ها و ماشین های کره ای سه یا چهار سال پیشه و اصلا ناراحت نشو اگه مردم یه کمپین درست کنن که ماشین لگن نخرن درست میشه.
ehsan.fa
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ممنون از توضیحتون
تقریبا همه ی کاربرهای حرفه ای پدال میدونند که چرا یک و نیم لیتر توربو میزنند بحث اینکه چرا به ایران دو لیتر تنفس طبیعی نمیارند. یدونه لیفان x70 تنفس طبیعی هست اونم جعبه دندش cvt هستش متاسفانه، کاش at بود.جک هم به جای پیشرفت از دو لیتر اومده رو یک و نیم تازه گرونتر هم کرده
Mad.z.Max
۱۶ فروردین ۱۴۰۱یا خدااا این برندای آت آشغال از کجا گیر میارن این مثلا صنعتگران ایرانی؟
بابا روتون سیاه، اقلا دوتا چیز شناخته شده بیارین!!
اینا چنان از فروش هر آشغالی توی کشور مطمئن هستن که میرن سراغ ناشناخته ترین ها با بالاترین حاشیه سود ممکن…
مشکل اصلی ما مردم هستیم که هیچوقت به هیچ جامون برنمیخوره چیزی، همیشه سکوتیم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۱پیدا کردن عکس درست حسابی و باکیفیت از محصولات این خودروساز بزرگ خیلی سخته
Amoo HamiD
۱۶ فروردین ۱۴۰۱والا اینو دیگه از کجا پیدا کردن من نمیدونم!!!
بالاخره باید از یه جایی پیدا کنن دیگه!!!
واقعا عجیبه …
ای کاش جیلی میاوردن …
یا بالاتر از اونها ژاپنی ها و کره ای ها …
اما اینا حتی چینی خوب هم نمیارن …
تو بازار چین 18 هزار دلاره … بیاد اینجا میشه حدودا 30 هزار تا شاید کمتر شاید بیشتر … حدودا یک میلیارد واسه این؟! نه این نمیتونه واقعی باشه … یه میلیارد واسه یه شاسی بلند دف جلو؟! واااااااااااااااااااااتتتتتت صد رحمت به چینی های قبلی …
باو دانشجو های دانشگاه های خوب تو ایران میتونن همچین ماشینی بسازن با نصف قیمت این حتی با کیفیت تر از این … اما اماااان از دزدی و مال حروم خوری یه عده … که متاسفانه زورشون خیلی زیاده …
نمیدونم ولی مطمئنا ملت مقصرن …
اما خب گندی که یه عده چند ده سال قبل زدن به این راحتیا پاک نمیشه … شایدم لکه ننگی بشه تا ابد برای ایران و ایرانی … شایدم دیدی یه کار کردن دیگه ایرانی وجود نداشت … یعنی هر کی که مغز بود و یه چیز حالیش بود میره خارج و به مرور زمان یه عده که بهره هوشی پایینی دارن میمونن اینجا … کم کم نسل هایی خنگ خواهیم داشت با این وضع … و این خوب نیست …
شاهین
۱۶ فروردین ۱۴۰۱بنظرم اسمی هم که روش گذاشتن به سختی انتخاب کردن از بس بی هویته!
جنوب
۱۶ فروردین ۱۴۰۱من اگه اونی که ب چین موتور ۱/۵ داد پیدا میکردممممم .بابا بکش بیرون از ۱/۵ جون جدت
مهردادکمال
۱۶ فروردین ۱۴۰۱خوشم میاد میرن محصولاتی پیدا میکنن که خود چینی ها هم نه اسمش به گوششون خورده و نه به چشم دیدن احسنت به این همه درایت!!!!
پدرام
۱۶ فروردین ۱۴۰۱من نمی دونم تصمیم گیرنده های مونتاژ چینی واقعا نمی دونن یا خودشون رو زدن به نفهمی ! برند ناشناخته اش رو که بذاریم کنار می مونه مساله اصلی بنزین کشور که به قول پلیس یورو 2 هم نیست! بعد اینا فرت و فرت 1/5 توربو وارد می کنند بدون در نظر گرفتن زیر ساخت از اون طرف بنزین سوپر هم که خیلی گرونه و اصلا تو شهرستان ها نیست، نکته مضحک تر خود خودروسازان داخلی هم برای ما ماشین توربو می سازن شاهین و دنا پلاس!!
dian-yoshani
۱۶ فروردین ۱۴۰۱فکر کن ماشینی به این گندگی موتوش ۱۵۰۰ سی سی باشه
بدتر از اون توربو شارژ شده هست که مقتول سوخت ایرانیه
چرا چینیا ابنقد گیر دادن به موتور های ۱.۵ لیتری توربو
تازه بدتر و بدتر از اونم اینه که وقتی این ماشینا بیان ایران ، یه محصول لوکس محسوب میشن
ماشینایی که به قول آقای اشتری عکس هاشم به زور تو اینترنت پیدا میشن
پ.ن: من کاربر جدید هستم
خوش حال هستم که به جمعتون ملحق شدم
پ.ن: چطور میشه سابقه نظرات رو چک کرد؟
matin
۱۶ فروردین ۱۴۰۱اون هاچبک سم نبود زهر بود این چیه دیگه؟؟!!
نمیدونم چرا ولی خیلی ها توربو رو چیزی میدونن که یک ماشین رو بی نقص میکنه حتی اگه پراید باشه
Amard
۱۶ فروردین ۱۴۰۱برندهای شناخته شده که دیگه با ایران کار نمیکنن بخاطر تحریم از بین چینی ها هم بجز چری که سرمایه گذاری کرده بقیه خیلی محدود هستند مگر این برندهای گمنام تازه تاسیس بیان ایران تازه همین ماشین درجه سه چین هم با قیمت دوسه برابری فروخته میشن مبادا یه وقت بنجول سازان داخلی بی مشتری بمونن منظورم کارخانه… که معلوم سود خوبی به جیب میزنن
شاهین
۱۶ فروردین ۱۴۰۱الان فهمیدین چرا مصوبه واردات خودرو لغو شد؟
چون باید این اشغالای بی هویت چینی رو که از ارباب چین خریدن به ما بِفرو شَن. دقیقا مثل گاری های داخلی که اونارو هم فرو ختن بهمون
Moon
۱۶ فروردین ۱۴۰۱پشتش یه کپی بی نقص از اسپرتیج نسل قبل ، جلوش سانگ یانگ رکستون ، داخل ماشین کاملا ائودی … من جای کیا و ائودی و سانگ یانگ بودم پدر این بی پدر رو میاوردم جلو چشاش .
Clean energy (صیانت!)
۱۶ فروردین ۱۴۰۱نامردیه ولله نامردیه😔
۱ و نیم توربو شارژ اونم دف جلو….. تنها نقطه قوتش طراحی داخلی هست که یه نمایشگر چسبوندن اون وسط که اون بدبختی که نمیدونه رو گول بزنن
خدایا آخه کره با ما شروع کرد حتی دیر تر
چرا باید اونا ۷ میلیون فروش داشته باشن تو دنیا خیلی مطرح بشن و خیلی عالی ولی ما با خیلییی پتانسیل بیشتر به این وضع بیفتیم که گدای یه مشت بنجل فروش بشیم… آخه چرا
ای خدا چرا
خدایا دیگه کار از پیغمبر اینا گذشته
خودت ظهور کن…
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۱چه خبرشونه!!؟؟ روزی چندتا برند چینی یِهویی سبز میشن و خط تولیدو مونتاژشونم تو اولین کشوری که میره ایرانه!
فرشید
۱۶ فروردین ۱۴۰۱پدال جان بنظرم برای خودروهای چینی هم لازمه کاتگوری مخصوص بسازی مثلا چری ، جیلی ، هاوال ، بی وای دی ،فاو .
کم کم خودروهای چینی هم دارن به سطح کره میرسن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۱این بخش از چند سال پیش ساخته شده و استفاده می شه
https://www.pedal.ir/chinese/
فرشید
۱۹ فروردین ۱۴۰۱منظور بنده به تفکیک شرکت هست . مثلا هاوال یا چری مثل مرسدس بنز
Jdm باز
۱۶ فروردین ۱۴۰۱از این برند ناشناخته تر ندیدم 😶💩
ماشیناشم که هر کدوم سم تر از اون یکی
شاسی بلند دیفرانسیل جلو با موتور 1.5 توربو (💩)با این وضع بنزین ایران!
حداقل از برند های با کیفیت چینی میاوردن، باز میگفتیم باشه اینا برند های معتبر تری هستن ولی اخه این چه برندیه
کوبیده
۱۷ فروردین ۱۴۰۱پست کم مصرف ترین هارو بخونین قیمت خیلیاشون همیون حول حوش 20 تاس