خودروهای چینی

محصولات وی چای VGV چین در ایران مونتاژ می‌شوند!

شرکت ناشناخته و تازه‌تاسیس VGV، تولیدکننده‌ی وانت و کراس‌اور اندازه متوسط در چین است. بنابر شنیده‌ها، این برند برای همکاری با شریک ایرانی و احداث خط مونتاژ در کشورمان، وارد مذاکره شده است.

اطلاعات چندانی راجع به VGV در دسترس نیست. این برند، زیرمجموعه‌ی خودروسازی وی‌چای (Weichai) محسوب می‌شود که سال ۲۰۰۲ تاسیس شد اما سابقه‌ی قطعه‌سازی از سال ۱۹۴۶ دارد. این شرکت مدتی هم، اسپانسر فرعی تیم فرمول یک فراری اسکودریا در سال ۲۰۱۴ بود. گروه صنعتی سینوتراک، تولید‌کننده‌ی کامیون و کشنده‌های تجاری، مالک وی‌چای و VGV محسوب می‌شود. دولت مرکزی چین، سهام‌دار اصلی سینوتراک است. از سویی دیگر، ظاهرا خودروهای VGV با برند WOJIE نیز در چین تولید می‌شوند.

f1 ferrari 2014 فرمول یک فراری

هرچند که وی‌چای VGV، در گروه خودروسازان بزرگ و بااهمیت چین قرار نمی‌گیرد؛ تنوع جالبی از محصولات متنوع دارد. این خودروها، انواع کراس‌اور، مینی ون، وانت و هاچبک الکتریکی را شامل می‌شود. اگر خط مونتاژ یا نمایندگی فروش VGV در ایران احداث شود، دو مدل شاسی بلند و یک هاچبک برقی، بیش از دیگران شانس واردات به کشورمان دارند.

vgv TX7 وی چای

وی‌چای TX7 محصول پرچمدار و جدید VGV است. این مدل، مجهز به پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتر توربوشارژ است و فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید می‌شود. وی‌چای TX7 دنده دستی و اتوماتیک هنوز به تولید انبوه نرسید و در بازار چین، احتمالا حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

Weichai U70 VGV وی چای

دیگر محصول مهم وی‌چای U70 است. این مدل، کمی کوچک‌تر از TX7 محسوب می‌شود و از نظر ابعاد، کمی بزرگ‌تر از چری تیگو ۷ است. وی‌چای U70 با طول بدنه‌ی ۴۸۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۸۷۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱۶۹۱ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. پیشرانه‌ی این کراس‌اور، ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر است. وی‌چای U70 هم فقط با سیستم دیفرانسیل جلو و دو مدل دنده دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار چین، ۱۱ تا ۱۸ هزار دلار است.

هاچبک برقی وی‌چای، EX1 نام دارد. این مدل با مجموع قدرت ۷۴ اسب بخار، توان پیمایش ۱۶۰ کیلومتر دارد. بنابر اطلاعات موجود در سایت‌های چینی، وی‌چای EX1 خودرویی دو دیفرانسیل با موتورهای مستقل روی محورهای جلو و عقب است که با قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ehsan.fa

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    ۱.۵ لیتر توربو بسسسسسسه خداا.
    این چه سمی بود افتاد به جونمون .
    ماها که شهرستان زندگی میکنیم چیکار بکنیم خراب بشه باید کفی بگیریم کلی هزینه.
    توربو با این کیفیت برا محل های کوهپایه مناسب نیست مثل شمال تهران که ماشین یا تو سربالایی هست یا سرازیری تو سربالایی‌ ماشین به این وزن توربوش قراره هی خاموش روشن بشه تو ترافیک

    موافقم 40
    مخالفم 1
    1. پارسا عشق ماشین.

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      دوست عزیز توضیح دادم ۱.۵ توربو چیزی نیست که شرکت ها چینی علاقه دارند.
      یه مالیاتیه که خودرو سازانی در چین که خودرو بالای ۱.۵ تولید میکنند باید مالیات خیلی سنگین بدن شرکت ها چینی هم که از مالیات می ترسند چون شرکت های رو هوایی هستند، دوست ندارند برشکست بشن.
      ۱.۵ میزنن و بتونن بیشترین قدرت رو بگیرن توربو میکنن ولی من دیدم که چینی ها تازه دو موتور هم میزارن تا بتونن موتور قوی بگیرن پس شرکت چینی عاشق چش‌ و ابرو ۱.۵ توربو نیست.
      شما هم بنظرم این لگن ها رو نخر و اصلا توجه نکن چرا؟ چون تو کشوری زندگی می کنی که کمترین دردی که بهت وارد میشه سوار شدن لگن ها و ماشین های کره ای سه یا چهار سال پیشه و اصلا ناراحت نشو اگه مردم یه کمپین درست کنن که ماشین لگن نخرن درست میشه.

      موافقم 20
      مخالفم 8
      1. ehsan.fa

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1952 ديدگاه)

        ممنون از توضیحتون
        تقریبا همه ی کاربرهای حرفه ای پدال میدونند که چرا یک و نیم لیتر توربو میزنند بحث اینکه چرا به ایران دو لیتر تنفس طبیعی نمیارند. یدونه لیفان x70 تنفس طبیعی هست اونم جعبه دندش cvt هستش متاسفانه، کاش at بود.جک هم به جای پیشرفت از دو لیتر اومده رو یک و نیم تازه گرونتر هم کرده

        موافقم 17
        مخالفم 1
  2. Mad.z.Max

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    یا خدااا این برندای آت آشغال از کجا گیر میارن این مثلا صنعتگران ایرانی؟
    بابا روتون سیاه، اقلا دوتا چیز شناخته شده بیارین!!
    اینا چنان از فروش هر آشغالی توی کشور مطمئن هستن که میرن سراغ ناشناخته ترین ها با بالاترین حاشیه سود ممکن…
    مشکل اصلی ما مردم هستیم که هیچوقت به هیچ جامون برنمیخوره چیزی، همیشه سکوتیم

    موافقم 35
    مخالفم 2
  3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2865 ديدگاه)

    پیدا کردن عکس درست حسابی و باکیفیت از محصولات این خودروساز بزرگ خیلی سخته

    موافقم 56
    مخالفم 1
    1. Amoo HamiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      والا اینو دیگه از کجا پیدا کردن من نمیدونم!!!
      بالاخره باید از یه جایی پیدا کنن دیگه!!!
      واقعا عجیبه …
      ای کاش جیلی میاوردن …
      یا بالاتر از اونها ژاپنی ها و کره ای ها …
      اما اینا حتی چینی خوب هم نمیارن …
      تو بازار چین 18 هزار دلاره … بیاد اینجا میشه حدودا 30 هزار تا شاید کمتر شاید بیشتر … حدودا یک میلیارد واسه این؟! نه این نمیتونه واقعی باشه … یه میلیارد واسه یه شاسی بلند دف جلو؟! واااااااااااااااااااااتتتتتت صد رحمت به چینی های قبلی …
      باو دانشجو های دانشگاه های خوب تو ایران میتونن همچین ماشینی بسازن با نصف قیمت این حتی با کیفیت تر از این … اما اماااان از دزدی و مال حروم خوری یه عده … که متاسفانه زورشون خیلی زیاده …

      نمیدونم ولی مطمئنا ملت مقصرن …
      اما خب گندی که یه عده چند ده سال قبل زدن به این راحتیا پاک نمیشه … شایدم لکه ننگی بشه تا ابد برای ایران و ایرانی … شایدم دیدی یه کار کردن دیگه ایرانی وجود نداشت … یعنی هر کی که مغز بود و یه چیز حالیش بود میره خارج و به مرور زمان یه عده که بهره هوشی پایینی دارن میمونن اینجا … کم کم نسل هایی خنگ خواهیم داشت با این وضع … و این خوب نیست …

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. شاهین

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      بنظرم اسمی هم که روش گذاشتن به سختی انتخاب کردن از بس بی هویته!

      موافقم 11
    3. جنوب

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (334 ديدگاه)

      من اگه اونی که ب چین موتور ۱/۵ داد پیدا میکردممممم .بابا بکش بیرون از ۱/۵ جون جدت

  4. مهردادکمال

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1989 ديدگاه)

    خوشم میاد میرن محصولاتی پیدا میکنن که خود چینی ها هم نه اسمش به گوششون خورده و نه به چشم دیدن احسنت به این همه درایت!!!!

    موافقم 17
    مخالفم 1
  5. پدرام

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    من نمی دونم تصمیم گیرنده های مونتاژ چینی واقعا نمی دونن یا خودشون رو زدن به نفهمی ! برند ناشناخته اش رو که بذاریم کنار می مونه مساله اصلی بنزین کشور که به قول پلیس یورو 2 هم نیست! بعد اینا فرت و فرت 1/5 توربو وارد می کنند بدون در نظر گرفتن زیر ساخت از اون طرف بنزین سوپر هم که خیلی گرونه و اصلا تو شهرستان ها نیست، نکته مضحک تر خود خودروسازان داخلی هم برای ما ماشین توربو می سازن شاهین و دنا پلاس!!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. dian-yoshani

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (684 ديدگاه)

    فکر کن ماشینی به این گندگی موتوش ۱۵۰۰ سی سی باشه
    بدتر از اون توربو شارژ شده هست که مقتول سوخت ایرانیه
    چرا چینیا ابنقد گیر دادن به موتور های ۱.۵ لیتری توربو
    تازه بدتر و بدتر از اونم اینه که وقتی این ماشینا بیان ایران ، یه محصول لوکس محسوب میشن
    ماشینایی که به قول آقای اشتری عکس هاشم به زور تو اینترنت پیدا میشن

    پ.ن: من کاربر جدید هستم
    خوش حال هستم که به جمعتون ملحق شدم

    پ.ن: چطور میشه سابقه نظرات رو چک کرد؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. matin

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    اون هاچبک سم نبود زهر بود این چیه دیگه؟؟!!
    نمیدونم چرا ولی خیلی ها توربو رو چیزی میدونن که یک ماشین رو بی نقص میکنه حتی اگه پراید باشه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Amard

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    برندهای شناخته شده که دیگه با ایران کار نمیکنن بخاطر تحریم از بین چینی ها هم بجز چری که سرمایه گذاری کرده بقیه خیلی محدود هستند مگر این برندهای گمنام تازه تاسیس بیان ایران تازه همین ماشین درجه سه چین هم با قیمت دوسه برابری فروخته میشن مبادا یه وقت بنجول سازان داخلی بی مشتری بمونن منظورم کارخانه… که معلوم سود خوبی به جیب میزنن

  9. شاهین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    الان فهمیدین چرا مصوبه واردات خودرو لغو شد؟
    چون باید این اشغالای بی هویت چینی رو که از ارباب چین خریدن به ما بِفرو شَن. دقیقا مثل گاری های داخلی که اونارو هم فرو ختن بهمون

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. Moon

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    پشتش یه کپی بی نقص از اسپرتیج نسل قبل ، جلوش سانگ یانگ رکستون ، داخل ماشین کاملا ائودی … من جای کیا و ائودی و سانگ یانگ بودم پدر این بی پدر رو میاوردم جلو چشاش .

    موافقم 8
    مخالفم 5
  11. Clean energy (صیانت!)

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    نامردیه ولله نامردیه😔
    ۱ و نیم توربو شارژ اونم دف جلو….. تنها نقطه قوتش طراحی داخلی هست که یه نمایشگر چسبوندن اون وسط که اون بدبختی که نمیدونه رو گول بزنن
    خدایا آخه کره با ما شروع کرد حتی دیر تر
    چرا باید اونا ۷ میلیون فروش داشته باشن تو دنیا خیلی مطرح بشن و خیلی عالی ولی ما با خیلییی پتانسیل بیشتر به این وضع بیفتیم که گدای یه مشت بنجل فروش بشیم… آخه چرا
    ای خدا چرا
    خدایا دیگه کار از پیغمبر اینا گذشته
    خودت ظهور کن…

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    چه خبرشونه!!؟؟ روزی چندتا برند چینی یِهویی سبز میشن و خط تولیدو مونتاژشونم تو اولین کشوری که میره ایرانه!

  13. فرشید

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    پدال جان بنظرم برای خودروهای چینی هم لازمه کاتگوری مخصوص بسازی مثلا چری ، جیلی ، هاوال ، بی وای دی ،فاو .
    کم کم خودروهای چینی هم دارن به سطح کره میرسن

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2865 ديدگاه)

      این بخش از چند سال پیش ساخته شده و استفاده می شه
      https://www.pedal.ir/chinese/

      1. فرشید

        ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (165 ديدگاه)

        منظور بنده به تفکیک شرکت هست . مثلا هاوال یا چری مثل مرسدس بنز

  14. Jdm باز

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    از این برند ناشناخته تر ندیدم 😶💩
    ماشیناشم که هر کدوم سم تر از اون یکی
    شاسی بلند دیفرانسیل جلو با موتور 1.5 توربو (💩)با این وضع بنزین ایران!
    حداقل از برند های با کیفیت چینی میاوردن، باز میگفتیم باشه اینا برند های معتبر تری هستن ولی اخه این چه برندیه

  15. کوبیده

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    پست کم مصرف ترین هارو بخونین قیمت خیلیاشون همیون حول حوش 20 تاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا