شرکت چینی ویمار موتورز از پنجمین خودروی خود با نام M7 رونمایی کرد. نه این نسخه پرفورمنس ب ام و سری ۷ نیست بلکه خودروی جدید و منحصربهفردی میباشد.
ویمار M7 اولین بار به عنوان خودرویی مفهومی در نمایشگاه پکن سال پیش معرفی شد. طراحی این خودرو در نسخه تولیدی اندکی تعدیل شده اما قطعاً یکی از برجستهترین محصولات چینی چند سال اخیر میباشد.
در بخش جلوی M7 چراغهایی را میبینیم که توسط نوار نورانی LED به یکدیگر متصل شده و به پانلها نیز سرایت کردهاند. از آنجایی که با محصولی الکتریکی روبرو هستیم بنابراین M7 فاقد جلوپنجره بوده اما بخش پایینی جلوپنجره برای خنککنندگی اجزای فنی طراحی شده است. در بخش جانبی نیز میتوانیم حذف دربهای خاص مدل مفهومی و استفاده از دربهای سنتی با دستگیرههای پنهان را تشخیص دهیم.
این طراحی منحصربهفرد در بخش عقب نیز دیده میشود و چراغهای افقی و نوار نورانی جزو موارد قابل ذکر هستند.
فعلاً تصاویر زیادی از کابین M7 منتشر نشده اما با توجه به برخی اطلاعات میتوان شاهد نمایشگر افقی بزرگ، پشت آمپرهای دیجیتال و داشبوردی نسبتاً مینی مال بود. یکی از جنبههای خاص داشبورد روشن شدن با نوشتارها میباشد. سرنشینان ردیف دوم نیز از وجود نمایشگرهای نصب شده روی پشتسریها خوشحال خواهند شد.
تکنولوژیهای بکار رفته در M7 نیز همتراز با طراحی آن هستند. ویمار میگوید این خودرو به سه لیدار، رادارهایی با موج ۵ میلیمتری، ۱۲ رادار اولتراسونیک، ۷ دوربین ۸ مگاپیکسلی، ۴ دوربین دید اطراف و یک ماژول دقیق مجهز شده است. تمامی این حسگرها توسط چیپ های اورین ایکس انویدیا کار میکنند. چینیها میگویند M7 تمامی سختافزارهای موردنیاز برای سیستم خودران سطح ۵ را دارد.
هنوز جزئیات چندانی از قوای محرکه این خودرو منتشر نشده اما ظاهراً M7 شعاع حرکتی بیش از ۷۰۰ کیلومتری خواهد داشت.
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۳ آبان ۱۴۰۰چین توی ماشین اصلا خوب نبوده ولی جدیدا خیلی خوب شده با موج ۵ میلیمتری ۱۲ رادار التراسونیک ۳ دوربین ۸ مگاپیکسلی دوربین دید اطراف و یک ماژول مجهز شده است
خیلی ماشین ویمار m۷ رو مجهز میکند
ممد ژانگولر
۲۳ آبان ۱۴۰۰فعلا که برندش انقدر اعتبار نداره که اجازه ورود و فروش به قاره اروپا و آمریکا داشته باشه
در ثانی اگه راست میگه همینی که ادعا میکنه بره تایید
استاندارد اروپا و آمریکاشو بگیره e
داداش یک ضرب المثل ایرانی میگه :
من بود همان رستم پهلوان گاو نر میخواهد و مرد کهن 😎
سورنا
۲۳ آبان ۱۴۰۰حداقل اونا مرد کهن هستن و دارن تلاش میکنن مثل ما ایرانی جماعت نیستن لم بدن زیر پتو از بقیه ایراد بگیرن و خودشون خودروهای 500 سال قبلو سوار بشن :)
پویان
۲۳ آبان ۱۴۰۰اگر چوب لای چرخش نکن. به سادگی تمام تاییدیه ها رو میگیره. Aiwaysگرفت. این هم میگیره. این شرکت کلاسش بالاتر از این حرفاست. به راحتی رقیب تسلا میشه. فولکس واگن که حرفی در برابرش نداره. به جز بحث برندینگ و تبلیغات و جو سازی و…که روی خیلی ها از جمله شما اثر میکنه
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۰چه خوب که روی شما اثر نمی کنه
Ali
۲۳ آبان ۱۴۰۰بسیار هم عالی!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ آبان ۱۴۰۰با دوتا کامنت چوب لای چرخش نمیره! راستی چه خبر از اون ماشین شیشه ای قرار بود ۲۰۰۰تا برد داشته باشه! نیومد؟
Mad.z.Max
۲۳ آبان ۱۴۰۰پویان جان، بابت طرفداری مجازی وقت و بی وقت از کشور دوست و برادر، چین، ساندیس فکر نکنم بدن بهتون. کوتاه بیا
GT
۲۳ آبان ۱۴۰۰بنده خدا چقدر تلاش میکنه با چندین حساب یا دستکاری کردن سایت، هی به نظر های مخالفش دیس بده 😂 فکر کرده ما هم دو تا 👂دراز داریم 🙃
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۰چین تکنولوژیش رو نداره همینجا تو متن هم گفته شد که از سنسور ها و سیستم های محاسباتی انویدیا استفاده میکنه
خودران های دیگه هم همینطور مثل هوندا و .. همه از سیستم های انویدیا استفاده میکنن
مهم تکنولوژیه که به طور کامل این تکنولوژی ها رو چند کشور اروپایی و امریکا در اختیار دارن به طور کامل یعنی همه چیز از طراحی اولیه و معماری پردازنده ها و چیپ ها تا ساخت و مهندسی سیستم ها ( محل تولید شاملش تمیشه چون مثلا چیپ ها تو تایوان تولید میشه ولی همون کارخونه تو تایوان از دستگاه ها و قطعات شرکت هلندی پیشرو در صنعت الکترونیک استفاده میکنه که این مهمه نه اون ) پس اونی که سنگ چین رو به سینه میزنه اشتباه میکنه
درنتیجه چین ممکنه یه چیزی بسازه ولی قطعا هیچی نیست در برابر کشور های پیشرفته مثل آلمان ( اروپا ) یا امریکا
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۳ آبان ۱۴۰۰نیمار m۷ خیلی خوب ساخته شده چین جدیداً خیلی خوب ماشینی سازه خودرو به خاطر اینکه به سه لیداررادارهایی با موج ۵ میلیمتری، ۱۲ رادار اولتراسونیک، ۷ دوربین ۸ مگاپیکسلی، ۴ دوربین دید اطراف و یک ماژول دقیق مجهز شده است خیلی پیشرفته و خوب است
ارین صاحب جمعی
۲۳ آبان ۱۴۰۰همینه که میگن خودروسازی عرضه میخواد اخه احمق با این کاری که کردی همه از روش کپی هم نکنن خیلی راحت بهش میرسن چقدر شما چینی ها انقدر خنگین الکی نیست میگن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود واقعا خولن الان سطح ۵ معرفی میکنن بعد میان سطح ۲ معرفی میکنن دقیقا همون کاری که تو جک کردن اول اس ۵ بعد اس ۳ روانین اصلن استراتژیک نیستن
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۳ آبان ۱۴۰۰واقعاً چرا بعضی ها که اصلا راجع به خودرو اطلاعاتی ندارند الکی نظر میدن خیلی وقته نظر علمی ندیدم به جز اون آقایی که نوشته بودند خواندن این مطلب ۱۰ دقیقه زمان میبرد و بنده خدا یک ساعت طول کشید این مطلب را بنویسند دیگر مطلب علمی پیدا نمیشود؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ آبان ۱۴۰۰به نظرم حرف شما درست نیست بنز اول s کلاس رو معرفی کرد و بعد a کلاس رو ، تسلا اول مدل s رو معرفی کرد بعد مدل 3 ، بی ام و اول سری ۵ رو معرفی کرد بعد سری یک ، َتویوتا اول لندکروز رو تولید کرد بعد راوفور رو ، بی ام و i4 رو معرفی کرده در صورتی که i2 i1 رو معرفی نکرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ آبان ۱۴۰۰خودت فهمیدی چی گفتی؟؟😐
sam
۲۳ آبان ۱۴۰۰بازم ادعای توخالی
پویان
۲۳ آبان ۱۴۰۰درسته و تو خالی نیست. خودرو خیلی خاصیه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ آبان ۱۴۰۰شما برو بخر کسی جلوتو نگرفته…
DBS
۲۳ آبان ۱۴۰۰ظاهرش که از محصولات vw کپی کرده
راننده خودکار سطح پنجش هم باید در عمل دید
میثم
۲۳ آبان ۱۴۰۰طراحی خارجیش یه جورایی پریوس اصلاح شده است
امیرعلی
۲۳ آبان ۱۴۰۰چقدر ماشین های الکتریکی بی روح شدن همه شون شبیه هم دیگه هستن
Reza Waffen SS
۲۳ آبان ۱۴۰۰عجب
مسعود
۲۳ آبان ۱۴۰۰البته اگه دقت کنین نوشته تجهیزات لازم برای نسل پنج رو داره. یعنی شاید در آینده از لحاظ نرم افزاری بتونن بدون نصب تجهیزات اضافی به سطح پنج آپدیتش کنن. وگرنه سطح 5 فقط خودرو نیست و زیرساختهای بیشتری نیاز داره.
هاتف
۲۴ آبان ۱۴۰۰الان یه عده میان میگن ماشین چینی آشغاله فقط لندکروز -)))
Iman99
۲۶ آبان ۱۴۰۰هردوشون آشغالن
علی
۲۹ آبان ۱۴۰۰چینیها ادعایی کنند بهش عمل میکنند
اره دیس بده اما نتیجه ش رو وقتی متوجه میشی که همین شرکت به بازار اروپا رفته و تونسته تو تست ها ماشیناش موفق بشن
روز به روز پیشرفت کنه و سهامش بره بالا
اونموقعه میبینی کی ادعا میکنه کی عمل!!