بخش اعظم استارت آپ های الکتریکی در کشور چین فعالیت میکنند و البته محو شدن برخی از آنها اجتنابناپذیر جلوه میکند ولی یکی از این شرکتها که از قضا عملکرد خوبی هم دارد با نام ژیپنگ (Xpeng) شناخته میشود. این شرکت چینی اخیراً دویست هزارمین خودروی خود را تولید کرده است.
ژیپنگ چین در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و اولین محصول خود را در دسامبر سال ۲۰۱۸ تولید کرد. این شرکت یکصد هزارمین خودروی خود را در اکتبر ۲۰۲۱ تولید کرد و حالا و تنها پس از هشت ماه از آن دستاورد خبر تولید دویست هزارمین خودروی الکتریکی خود را اعلام کرده است. این دستاورد در حالی به دست آمده که چینیها با همهگیری کرونا و محدودیتهای ناشی از آن و کمبود نیمهرساناها دستوپنجه نرم میکنند.
ژیائوپنگ مدیر اجرایی این خودروساز چینی میگوید:
رسیدن به دستاورد تولید دویست هزار دستگاه خودرو نشان دهنده اعتماد دویست هزار مصرفکننده به ماست. هر خودرویی که فروخته میشود نشان دهنده اعتمادی است که ما از سمت مشتریان به دست آوردهایم. این یعنی ما یک قدم دیگر به آیندهای سبزتر و هوشمندتر نزدیک میشویم
چینیها انتظار دارند در طول یک سال آینده بیش از پیش رشد کنند. در نوامبر سال پیش، ژیپنگ از کراس اوور پرچمدار و الکتریکی G9 رونمایی کرد. این خودرو اولین محصول شرکت است که از صفر توسعه یافته و در بازارهای بینالمللی نیز عرضه خواهد شد. G9 همچنین اولین محصول این برند با سیستم نیمه خودران XPILOT 4.0 خواهد بود. از جمله ویژگیهای سیستم موردبحث میتوان به دو حسگر لیدار در زیر چراغهای جلو، دوربین جلوی هشت میلیون پیکسلی و دوربینهای جانبی ۲.۹ میلیون پیکسلی اشاره کرد. فروش G9 از سهماهه اول سال جاری شروع شده و انتظار میرود در هفتههای آینده تحویلش به مشتریان نیز کلید بخورد.
عرضه جهانی ژیپنگ Xpeng P5 نیز یکی از لحظات مهم تاریخ این خودروساز محسوب میشود. اگرچه این خودرو چند وقتی هست که در چین عرضه میشود اما همین اواخر در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد پدیدار شد. سدان الکتریکی موردبحث از باتری ۶۶ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با خروجی ۲۱۱ اسبی و گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری استفاده میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیهای و حداکثر شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری دارد.
new reventon
۳ تیر ۱۴۰۱این کمپانیای خودرو الکتریکی چینی دنیا رو میگیرن. حالا ببین
Erfan
۳ تیر ۱۴۰۱حالا فرقی نمیکنه برند مال کدوم کشور باشه حتی اگه خودرو از آفریقا هم باشه اگه با کیفیت مشابه بهترین و قیمت پایین تر از اون ها باشه معلومه که فروشش میره بالا.چینی ها از نظر قیمت در شرایط خوبی هستند اما به نظرم هنوز از نظر کیفیت با برند های آلمانی و ژاپنی خیلی فاصله دارن
Reza Waffen SS
۴ تیر ۱۴۰۱چشم بسته غیب گفتی داداش
امیرعلی
۳ تیر ۱۴۰۱الان باز یک عده چینی فن که مدت زمان اشناییشون با دنیا خودرو از زمان مونتاژ چری تیگو ۸ ه میان میگن تا ۵ سال دیگه ۱۲۰ درصد خودرو های جهان چینی خواهند بود و تویوتا و جنرال موتور و هیوندا و بنز و … ورشکست میشن و معیار جدید سنجش فاصله های دور به جای سال نوری باید سرعت پیشرفت چینی ها باشه
Phonix
۳ تیر ۱۴۰۱خوبه
تو این جمعیت یک میلیاردی شرکتهای چینی اکه باکیفیت باشن میتونن خوب مشتری جذب کنن جالبه که چین منابع هم خوب داره و هم از رفیقش روسیه و سرمایه گذاری هایی که تو دنیا میکنه کمبود مواد اولیه نداره
مشتاق تولید انبوه هواپیما تولیدی چینی هام یه زمان قرار بود ایران از میتسوبیشی و ای تی ار و بویینگ و ایرباس هواپیما بخره الان حتی اگه تحریم هم بردارن باید چینی شوار شیم البته هواپیما های قاره پیما فقط بویینگ و ایرباس میسازن