بیوایدی که به دنبال گسترش حضور خود در بازار اروپا است، قیمت سه محصول الکتریکی خود که قرار است در شش کشور اروپایی عرضه شود را اعلام کرده است. آتو ۳ که یک کراساوور کامپکت است، با قیمت ۳۸ هزار یورو در این قاره به فروش خواهد رسید. دو خودرو دیگر بیوایدی یعنی کراساوور میان سایز تانگ و سدان میان سایز هان اما تقریباً دو برابر گرانتر بوده و با قیمت ۷۲ هزار یورویی در اروپا عرضه خواهند شد. این سه خودرو همین ماه در نمایشگاه پاریس به نمایش میآیند و سپس تحویل آنها بهطور همزمان در نروژ، دانمارک، سوئد، هلند، بلژیک و آلمان آغاز خواهد شد.
هر سه محصول الکتریکی بیوایدی از کارخانههای این شرکت در چین به اروپا صادر خواهند شد. بیوایدی همچنین اعلام کرده است که تا قبل از پایان سال جاری این خودروها را در فرانسه و بریتانیا هم عرضه خواهد کرد. بیوایدی در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۲ تعداد ۹۷۴,۳۴۸ دستگاه خودروی سواری الکتریکیشده در سراسر جهان به فروش رسانده که افزایش چشمگیر ۲۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. از این تعداد، ۴۸۷,۱۸۸ دستگاه تمام الکتریکی و ۴۸۷,۱۶۰ دستگاه پلاگینهیبریدی بوده که بخش عمدهای از آنها در چین فروخته شده است.
علی جردن
۱۰ مهر ۱۴۰۱درسته تو اروپا عرضه می شن اما ازشون استقبال نمی شه این سیاست کاری چینی هاست که فقط بگن ما تو بازار اروپا حضور داریم کسی تو اروپا تویوتا پریوس یا ch-r رو نمی زاره بره byd بخره😃
فرامرز
۱۰ مهر ۱۴۰۱دقیقا. دیگنیتی یا همون دانگ فنگ فنگون هم پارسال با قیمت ۲۶۰۰۰ یورو وارد شد ولی خریداری نداشت. ۷۲۰۰۰ که دیگه واقعا زیاده و نهایتا چند تا کارمند نمایندگی با تخفیف بالا بخرن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۱یک سال بعد متوجه خواهیم شد که از این خودروهای استقبال می شه یا نه
کشورهای اسکاندیناوی، خصوصا نروژ به شدت از بیوایدی استقبال کردن و این شرکت سال قبل، فروش بسیار خوبی در نروژ داشت
علی جردن
۱۰ مهر ۱۴۰۱نمی دونم قانون واردات خودرو نروژ به چه شکل هست اگه وضیعت بازارش شبیه ایران باشه معلومه چینی ها جولان می دن
مهدی
۱۱ مهر ۱۴۰۱استاد اشتری عزیز
چند تا از کامنتهای بنده از عظمت و اقتدار شرکت ( چینت ) گفتم و صنعت برق بسیار قوی در همه زمینها از الکترونیک تا برق قدرت و طراحی ساخت و تجهیز نیرو گاهای مقیاس بزرگ آبی – گازی و خورشیدی و …
بی وای دی چین در زمینه خودرو برقی بسیار خوب پیشرفت کرده و چند کشور کوچک اروپا قطعا از این خودروها استفاده خواهند کرد
حالا با این قیمت زیاد 72 هزار یورویی برای ایران خرید خودرو چینی با کیفیت هم به افسانه ها پیوست دیگه چینی هم نمیتونیم بخریم !!!
و این فاجعه است
Dian
۱۰ مهر ۱۴۰۱اتفاقا بنظرم آتو ۳ خوب قیمت خورده
قیمت رقباش (فولکس id.4 ، اشکودا انیاک برقی، آئودی کیو ۴ برقی و…) همشون بالای ۵۰ هزار یورو هستن!!
حتی ببین دوست من، تویوتا پریوس و سی اچ آر هیبریدی هستن و در رده پایین تری از این قرار دارن
رقیب مستقیم تویوتا برای آتو۳ ، toyota bz4x هست؛ که اونم تو اروپا حدود ۶۰ هزار یورو هست!
با دیدن قیمت خودرو ها حق دارین که تعجب کنین چون قیمت خودرو ها تو اروپا به مراتب گرونتر از امریکا هستن
مثلا قیمت کوروت ۶۰ هزار دلاری تو امریکا ، حدود ۹۰ هزار یورو تو اروپا هست
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱ندونستن عیب نیست اما اینکه با وجود ندونستن در مورد موضوعی نطر بدی عیبه. بی وای دی پارسال با مدل تانگ وارد بازار نروژ شد و تمام ۱۵۰۰ دستگاهی که وارد کرده بود فروش رفت، قابل توجه اینکه نروژ پر رقابت ترین بازار خودروهای برقی در جهان هست. الان هم فاز توسعه در کل اروپا رو داره. خوشبختانه اروپایی ها این تعصب شما رو ندارند و دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستند. بی وای دی ۶ سال گارانتی کلی و ۸ سال گارانتی باتری ارائه میکنه رو ماشین.
فرامرز
۱۰ مهر ۱۴۰۱دقیقا. اروپایی ها دنبال کیفیت و قیمت مناسب هستن و گزینه های بهتر خیلی زیاده. من با همون ۷۲۰۰۰ یه ب ام و ایکس ۵ میگیرم. خودت یه مقایسه بکن ببین بی وای دی خوبه یا ایکس ۵. بعد ۱۵۰۰ تا تو اروپایی که خیلی از ملت هر ۳ سال خودرو عوض میکنن عددی نیست
حسین
۱۴ مهر ۱۴۰۱شما خودروی برقی رو با خودروی غیر برقی مقایسه میکنید! داریم در مورد افرادی صحبت میکنیم که قصد خرید خودروی تمام برقی دارند و در این بخش بازار چینیها از نظر بالانس قیمت امکانات کیفیت از اروپاییها بهتر عمل کردند تا الان. در ثانی اون فروش فقط در کشور نروژ بود نه در کل اروپا
علی
۱۰ مهر ۱۴۰۱Xpeng کل پیش فروشش تو نروژ سوئد هلند ده ها هزار خودرو چند ساعته فروخت برای تحویل یک ساله
matin
۱۰ مهر ۱۴۰۱سال 96 بود فکر کنم بی وای دی اف3 رو سایپا میزد اون موقع حداقل من نمیشناختمش در حدی که فکر میکردم اون اف هم جزو بی وای دی حساب میشه یعنی BYDF فروشش هم زیاد نبود من که خیلی وقته اصا تو خیابونا نمیبینم اون موقع حداقل ماهی یکدونه تو خیابون میشد دید الانم تو دیوار دیدم کلا 4 تا اگهی بود هر 4 تا با کار کرد زیر 100 هزار
حالا الان داره تو اروپا میفروشه ما هم چسبیدیم به چینی های بنجل تر تا شاید یه کاری کنیم اونا هم به بازار اروپا برسن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۱بیوایدی F3 توسط کارمانیا در ایران عرضه شد و همون موقع، یکی از بیکیفیتترین خودروهای بیوایدی در چین بود
صرفا به دلیل قیمت مناسب با گیربکس اتوماتیک و بدنهی نسبتا جادار، تونست در چین فروش داشته باشه، ایرانیها هم چندان استقبال نکردن؛ اما بیوایدی امروزی صاحب فناوری هست و قرار داد تجاری با تسلا داره
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱جناب اشتری عزیز نمیدونم چطور حکم بر بی کیفیتی اف۳ میدین آیا تجربه ای داشتین ازش؟ خوشحال میشم بفرمایید دلیل نظرتون رو. اف۳ تا سالها پرفروش ترین مدل بی وای دی در چین بوده. البته ارزونترین سدان این سازنده بوده و اصلا حد خودروهای صادراتیش به اروپا نیست اما بسیار راحت کم مصرف و بی دردسر هست. بنده چهار سال هست دارم و کوچکترین مشکلی نداشتم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۱بله من مدتی با F3 رانندگی کردم و یکی از دوستان هم این فاجعه رو خریداری کردند
در تمام زندگی، هیچ ماشینی ندیدم که مشابه F3 از بی کیفیت ترین و آشغال ترین نوع پلاستیک بازیافتی برای داشبورد و تودری استفاده کنه،
نکته جالب اینکه که BYD S6 شاسی بلند که سال بعد در نمایشگاه خودرو دیدم، کیفیت ساخت خوبی داشت ولی F3 اصلا جالب نبود، وقتی استارت می خورد صدای ناجوری تولید می کرد که در ماشین چینی مشابه، مثل بسترن وجود نداشت.
حقیقتا F3 نسبت به سدان های چینی اقتصادی که من در ایران دیدم و رانندگی کردم، فاجعه بود
حالا شاید ماشینی که رفیق ما خرید استثنائا مشکل داشته، ولی من طی ۱۰ سال بررسی ماشین های چینی بازار ایران، اصلا نتونستم با کابین F3 کنار بیام، چون همون موقع, آریو سایپا و بسترن B30 کیفیت کابین معقولی داشتن
Freedom
۱۰ مهر ۱۴۰۱جناب اشتری عزیز شما ناسلامتی خودتون خودرو بررسی میکنید ، این طرز اظهار نظر درمورد یک خودرو اصلا در سطح شما نیست ، بوی بد؟؟؟ پلاستیک نامرغوب؟؟؟؟ صدای بد استارت؟؟؟همون بسترن مگه چقدر کیفیت کابینش فرق میکنه؟ شما موتور و گیربکس خوب و هماهنگ ، سطح بالای آپشن( استارت دکمه ای و کی لس ، دوربین آینه بغل ، صندلی چرم ) مصرف سوخت پایین و فضای مناسب کابین رو بیخیال شدید ؟ بسترن گیربکس اتومات هست و قیمتش بالاتره نمیشه با این مقایسه کردش. مشخصه شما از نزدیکی BYD F3 هم رد نشدید 😂😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ مهر ۱۴۰۱یادش بخیر مرداد ۱۳۹۶،
زمانی که اکثر مردم نمی دونستن چه طور بی وای دی تلفظ کنن :)
https://www.zoomit.ir/car-articles/190368-new-chinese-cars-mashhad-auto-show/
حسین
۱۴ مهر ۱۴۰۱با تمام احترامی که براتون قایل هستم کمی غیر حرفه ای اظهار نظر کردین.
جنس پلاستیک بازیافتی دقیقا یعنی چی؟ آیا بوی خاصی متوجه شدید؟ یا دارای خط و خش بود؟ یا صرفا به خاطر خشک بودن جنسش این نظر رو میدین؟ جالب اینجاست که خودروهایی که مثال زدید اکثرا از به صدا افتادن کابین و یا بوی نامطبوع متریال رنج میبرند ولی کابین اف۳ به صدا نمیافته و بوی نامطبوع نداره. از نظر صدای استارت هم این توانایی بالای شما رو میرسونه که از روی صدای استارت پی به کیفیت بالای قطعات خودرو میبرین، قدر این موهبت رو بدونین..
توصیه میکنم حداقل با چند نفر از مالکان چندساله اف۳ صحبتی داشته باشین نظرشون رو در مورد استهلاک و حفظ شرایط اولیه قطعات جویا بشین بعد نظر قاطع بدین. موفق باشین.
حسین
۱۵ مهر ۱۴۰۱این هم صدای استارتی که جناب اشتری در موردش گفتن خیلی افتضاحه. گوش بدین و قضاوت کنین!
https://www.aparat.com/v/ruj4A
قابل توجه اینکه اف۳ حدودا ۲ میلیون دستگاه در چین فروش داشته از زمان معرفی! یعنی بیشتر از تمام سدانهای چینی دیگه
پدرام
۱۰ مهر ۱۴۰۱درسته بی وای دی خیلی تو ماشین الکتریکی پیشرفت کرده ما این شیوه قیمت گذاری یکم عجیبه یعنی تقریبا از تسلا مدل y که حدود 67 هزار دلار هست هم بیشتره!
Alan.r
۱۰ مهر ۱۴۰۱۷۲ هزار تا واسه یه ماشین چینی!!!!!
محمدرضا
۱۰ مهر ۱۴۰۱باشه ولی کی محصولات e_tron آئودی بیخیال میشه اینارو میخره یا اتو رو بهid4 ترجیح بده.
T
۱۰ مهر ۱۴۰۱۷۲۰۰۰ یورو برای بی وای دی؟ راسته؟😂
۹۱۱
۱۰ مهر ۱۴۰۱به شدت نمیارزد.
۷۰ هزار تا میشه پول یه کوروت صفر
Dian
۱۰ مهر ۱۴۰۱تو اروپا کوروت حدود ۹۰ هزار یورو هست
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱واقعا نمیدونی مخاطب این ماشینها کسی نیست که دنبال کورت باشه :))
T
۱۰ مهر ۱۴۰۱آیودی e Tron فقط قیافه داره و سرعت اصلا کاربردی نیست
بردش خیلی کمه…
البته که خیلی بهتر از بی وای دیه کلا میگم
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱ای ترون از نظر باتری و پیشرانه ضعیفتر از تانگ هست، یعنی هم شتابش ضعیفتره هم راندمانش پایینتره هم برد مسافتیش کمتره. البته از نظر اتاق و شاسی بهتره.
امیرحسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱کجاست شورولت کادیلاک بیوک جی ام سی کرایسلر داج جیپ رم لینکلن کجایین شما خیابان اتومان بزرگراه چهار راه کوچه بیابون بیوک ریویرا کنار ریل قطار رئیساشون چیکار میکنن 😔
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۰ مهر ۱۴۰۱چین هوی هوی هوی اجنبی اگه بازار و مشتریان ایرانی نبودن تا الان تو تو تو تو تو تو تو اجنبی نمی تونستی پیشرفت کنی باید مدیون ما باشی مجبوری
reza342
۱۰ مهر ۱۴۰۱ازین کامنتای خنده دار بازم بزارید:)
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۰ مهر ۱۴۰۱واقعا نمیسرفه
حمید
۱۰ مهر ۱۴۰۱MG الان تو المان خوب جا افتاده ، تک و توک میبینم ، مدل جدید برقیش MG4 الان ۲۸ هزار یوروعه با برد ۴۰۰ کیلومتری (من باب مقایسه الان اوپل کورسا برقی ۳۶ هزار یوروعه بردشم در حد ۳۴۰ تاست )واقعا قیمتش رقابتیه
سامان اذری
۱۰ مهر ۱۴۰۱من خیلی از مدل han خوشم میاد ولی 72 هزار یورو خیلی گرونه
نهایتش 40 هزار دلار قیمتش باید باشه
sina
۱۱ مهر ۱۴۰۱گرونه و نمیتونه رقابت کنه
البت حضور چین تو بازار خوردو اروپا دلیل استراتژیک داره بیشتر تا دنبال سود بودن
خود بی وای دی باتری ساز هست تا خودروساز و خیلی براش مهم نیست چقد بفروشه