خودروهای چینیهاوال

نسخه جدید هاوال بیگ داگ هانتینگ ادیشن، معادل چینی برانکو اسپرت!

دو سال بعد از معرفی کراس‌اوور جعبه‌ای شکل و متمایز هاوال بیگ داگ، سازندهٔ چینی نسخهٔ جدیدی از آن را با نام هانتینگ ادیشن ارائه کرده است. این نسخه، ظاهری خشن‌تر و آفرودی دارد که فرم جعبه‌ای شکل بیگ داگ را تکمیل می‌کند و پتانسیل‌های ماجراجویانهٔ آن را به نمایش می‌گذارد. این نسخه علاوه بر تجهیز به روکش‌های پلاستیکی بیشتری نسبت به بیگ داگ معمولی، در جلو از جلوپنجرهٔ جدیدی هم بهره‌مند شده که حالا به قاب چراغ‌های جلو متصل شده است. این جلوپنجره هم مثل روکش‌های بدنه از پلاستیک رنگ نشده است.

در پروفیل جانبی خودرو فلاپ‌های دور دهانهٔ گلگیرها، پله رکاب و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید جلب‌توجه می‌کنند. در عقب اما حجم تغییرات کمتر بوده و فقط شاهد به‌روزرسانی جزئی سپر و حذف صفحه محافظ نقره‌ای‌رنگ روی آن هستیم. به‌طورکلی، بیگ داگ هانتینگ ادیشن بدون تغییرات بزرگ و صرفاً با همین موارد جزئی جذاب‌تر از نسخه پایه شده است و می‌توان آن را معادل چینی فورد برانکو اسپرت دانست!

در داخل بیگ داگ هانتینگ ادیشن اما تغییر خاصی صورت نگرفته و همچنان شاهد همان کابین نسخهٔ معمولی با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتالی، هدآپ دیسپلی، روکش چرمی ناپا برای صندلی‌ها و یک سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو هستیم. طراحان هاوال در اینجا الهاماتی از آفرودرهای مشهور گرفته‌اند به‌گونه‌ای که غربیلک فرمان به سبک لندروور دیفندر طراحی شده و یک دستگیره هم مثل G کلاس روی داشبورد سمت شاگرد نصب شده است. کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک و دستیار پارک خودکار هم ازجمله تجهیزات ایمنی این کراس‌اوور آفرودی چینی هستند.

با وجود این ظاهر ماجراجویانه و خشن، هانتینگ ادیشن هیچ‌گونه ارتقای فنی نسبت به بیگ داگ معمولی تجربه نکرده است؛ بنابراین، این نسخه هم با همان دو پیشرانهٔ قبلی قابل خریداری خواهد بود که شامل ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲ لیتری توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت می‌شود. پیشرانهٔ اول به‌صورت محرک جلو ارائه می‌شود اما دومی با سامانهٔ چهارچرخ محرک همراه است که برای چنین ظاهر آفرودی و خشنی مناسب‌تر خواهد بود. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

هاوال هنوز قیمت بیگ داگ هانتینگ ادیشن را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی گران‌تر از نسخهٔ معمولی باشد که هم‌اکنون با قیمتی از ۱۱۹,۹۰۰ یوآن معادل ۱۷,۸۵۰ دلار تا ۱۶۱,۹۰۰ یوآن معادل ۲۴,۱۰۰ دلار در چین عرضه می‌شود. بیگ داگ علاوه بر چین، در برخی بازارهای صادراتی مثل روسیه و آفریقای جنوبی هم با نام دارگو عرضه می‌شود. البته هاوال دارگو صرفاً با همین کیت بدنهٔ نسخهٔ هانتینگ ادیشن و پیشرانهٔ ۲ لیتری به فروش می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    https://www.instagram.com/p/CdiJoMMqCBQ/
    https://www.instagram.com/p/CdiJev6Ku_A/
    ☝EV & EREV & FCEV☝
    26000$__38000$
    700km range EV
    1200km range EREV
    700km range FCEV
    260HP
    0to100 just in 5.9s
    RWD!
    weight: 2,100 and 2,200 kg
    autopoilt level 4
    autoprak APA7.0
    and very more!
    (طراح=bertrand bach/ تورین ایتالیا)
    فکر کنم پدال علاقه ای به مطلب گذاشتن درمورد این ماشین نداره…پدال جان این ماشین میخ داره!؟ اگه دارید بگید کجاشه منم مطلع بشم…

    .
    درخصوص هاوال بیگ داگ هانتینگ باید بگم که…والا چی بگم…نظری ندارم.فقط الان ممکنه خیلی ها بیان تو کامنت ها چیزهای خنده دار بگن درخصوص آفرود با این ماشین وآفرودر های چینی و مسخره کنن.قبلش باید بگم سرچ زدن یه هشتگ ساده و دیدن ویدئو آفرود هاوال و تانک(مدل300)و بایک، اصلا کار سختی نیست(در اینیستاگرام.ندارید هم هشتگ هارو با کروم هم میشه دید)قبل اینکه حرف های الکی درخصوص آفرودر های چینی بزنید حتما قبلش چندتا ویدیو ببینید…

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. new RAMIN

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      (autopoilt level 4)

      Autopilot level4*

      27 لیدار…12سنسور…10دوربین قابلیت تصویر برداری اطراف 300متری و1دوربین 8میلیون پیکسلی…6لیدار فراصوت…هوش مصنوعی…5دوربین4Dهمه اینا دست به دست هم میدن تا اولین خودروی تولید انبوه جهان توانایی دست یابی به اتوپایلت سطح 4 رو تو سال 2022 داشته باشه…البته فعلا این خودرو با سطح 3 به بازار عرضه میشه اول سال 2023 به سطح 4 آپدیت میشه.

      البته از برندی که رکورد گینس رژه های خودروهای خودران رو زده سال2018 و سال 2016 یک محصولش 2000کیلومتر مسافت شهری غیر شهری رو بدون راننده طی کرده دستیابی به چنین چیزی زیاد دور از انتظار نیست…

      موافقم 11
      مخالفم 19
    2. viper2

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      داداش افرود به این نیست که از کوه بری بالا . مهم اینه که از وقتی از کوه رفتی بالا بعدش بتونی برگردی پایین . !

      موافقم 29
      مخالفم 7
    3. کافر مقدس

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1627 ديدگاه)

      جای این حرفا یک توضیح بده ببینیم چرا چینی ها در طراحی از دیگر کمپانی ها مایه میذارن در نمای جانبی از یکی اسکی میرن نمای جلو از یکی دیگه نمای عقب هم از یکی دیگه . حتی نمای داخلی هم هی زور میزنن شبیه فورد ومابقی باشن

      چه مرگشونه حتی مثل تاتا موتورز هم نمیتونن یه چیزی داشته باشن مختص به خودشون! صنعتی دارن بااین همه ادعا چرا همه ش دنبال کپی پیست المان طراحی از مابقی هستن . قبلا صفرتا صد کپی بود الان ترکیب چند ماشین رو میکنن تبدیل به یک ماشین

      چرا این طراحی ها قبل فورد و مابقی کمپانی ها به ذهن اینا نمیرسه

      حالا برید سراغ موتورهای چینی صفر تا صد که هیچ . صفر تا 120 ـه موتور های ژاپنی کپی میشه . نینجا کاوازاکی هم در اسمل تبدیل میکنن به فینجا . زد هزار کاوازاکی کپی میشه ولی با 200 سی سی و تک سیلندر . از این نظر چه مرگشونه چینی ها؟ آیا خلاقیت و ایده شامل حال چینی ها نمیشه؟ سخته خودشون چیزی رو طراحی کنن آیا ؟

      https://www.google.com/search?q=chinese+copy+motorcycles&oq=c&aqs=chrome.0.69i59l2j69i57j69i61l2j69i60j5l2.1253j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. new RAMIN

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        @کافر مقدس
        ((جای این حرفا یک توضیح بده ببینیم چرا چینی ها در طراحی از دیگر کمپانی ها مایه میذارن در نمای جانبی از یکی اسکی میرن نمای جلو از یکی دیگه نمای عقب هم از یکی دیگه . حتی نمای داخلی هم هی زور میزنن شبیه فورد ومابقی باشن))

        الان اون ماشین که لینک فرستادم شبیه فورده؟🤣فورد اگه اینو زده بود تسلا ورشکسته شده بود عزیزم…با دیگر برندهای چینی کار ندارم ولی اگر با اون کمپانی مشکل داری میتونی بری ایتالیا مرکز طراحی در تورین شکایتاتت رو بگی. اصلا لینکی که دادم طراح ارشد محصولات bertrand.bach هست. هرگونه مشکلی داری برو پیش اونا…

        ادامه کامنتت هم فقط میتونم بگم خوش باش در توهماتت…

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. کافر مقدس

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1627 ديدگاه)

          آخر الزمان شده رامین از توهم حرف میزنه :)) من دارم از هاوال بیگ داگ حرف میزنم تو میگی از لینک اینستا و اتوپایلت 4 :)) شما یک ماشین چینی با ثیت زمان در پیست های معروف نشون بده اتوپایلت پیشکش

          مطلب سایت در مورد هاواله این رفته لینک اینستا میاره :)) میگی چرا هاول کپیه میزنه جاده خاکی میره سراغ یک ماشین دیگه :)) ای کلک مثلا نفهمیدی منظورم هاواله

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. new RAMIN

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          @کافر مقدس
          ((آخر الزمان شده رامین از توهم حرف میزنه من دارم از هاوال بیگ داگ حرف میزنم تو میگی از لینک اینستا و اتوپایلت ۴ :)) شما یک ماشین چینی با ثیت زمان در پیست های معروف نشون بده اتوپایلت پیشکش))

          اولا اگه منظورت هاوال بود خب مینوشتی هاوال داخل کامنتت…اون چیزی که من از کامنتت خوندم چون دیدم زیر کامنتم ریپلا زدی فکر کردم منظورت ماشین موجود در لینکه. درخصوص هاولل هم باید اشاره کنم اکثر برندهای چینی طراحاشون افراد اروپایی هستن. مثل طراح محصولات هونگکی که طراح فانتوم و کولینان طراحیش میکینه. حالا ایرانی جماعت میگن کپی…ولی زیاد درست نیست چون طراح رولزرویس رو استخدام کردن پس اگه شباهت داشته باشه چیز عجیبی نیست. باید اشاره کنم طراحی محصولات هاوال اقای Phil Simmons انجام میده شکایت داری میتونی بری پیش اون.

          دوما گفتی پیست رکورد ندارن؟شما واقعا حالت بده…شما را با nio ep9آشنا میکنم اگر آشناییت نداری…دومین خودروی سریع نورنبریگ و سریعترین خودروی “خودران” پیست امریکا(Circuit of the Americas)دومین خودروی سریع پیست تاپ گیر…

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. محسن

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (177 ديدگاه)

        داداش خون خودتو کثیف نکن الان فن های ماشین های چینی تو ایران بیشتر از پراید سوار ها شده ، کسایی که ماشین آمریکایی و اروپایی رو از نزدیک ندیدن هیچ موقع نمی‌فهمن چیه.

        موافقم 11
        مخالفم 4
      3. reza-srt

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (63 ديدگاه)

        نمای جلو و داخلشی یه چی بین جی کلاس جیپه

  2. Amin.aj

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    ژاپنی دست دوم رو ترجیح میدم تا این

    موافقم 27
    مخالفم 5
  3. Avan

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (114 ديدگاه)

    میشه در لباس گرگ

    موافقم 22
    مخالفم 4
  4. R@m!n

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2236 ديدگاه)

    بعضی موقع ها با خودم میگم خدا لعنت کنه فوردو که این میمونا انقدر از روش نسخه مثلا آفرودی نسازن.

    موافقم 16
    مخالفم 6
  5. محسن

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (177 ديدگاه)

    405 رو به این ترجیح میدم هیچی نداشته باشه لااقل اصالت داره

    موافقم 8
    مخالفم 27
  6. TML BN

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    یک کپی دیگه یوهوووو

    موافقم 19
    مخالفم 1
  7. Jdm باز

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    وقنی یه برند بی اصالت و بی پرستیژ باشی ، از این و اون کپی میکنی چون‌خودت تواناییشو نداری

    موافقم 10
    مخالفم 4
  8. Alan.r

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    فقط مونده از رو پراید کپی کنن

    موافقم 7
    مخالفم 2
  9. Alan.r

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    نمای عقبش کپی شده از رنجروره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. مانی

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (248 ديدگاه)

    من فیلم های آفرود این ماشین رو تو یوتیوب با زیرنویس انگلیسی دیدم.کارشناس های فنی خیلی از قدرت و توانایی هایی این شاسی بلند چینی در جاده های کوهستانی و بیراهه ها تعریف می کردن.به نظرم که یکی از بهترین شاسی بلندهای چینی است و امیدوارم تو ایران هم بیاد.کلا هاوال کیفیت محصولاتش خیلی خوبه.

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Navid_A.J

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (3761 ديدگاه)

      هاوال ک در استرالیا خوب میفروشه. جاش تو ایران خالیه. به جای برندهای مجهول الحال چینی، نمیدونم چرا سراغ گردن کلفتاشون نمیرن.

  11. aliakbarkhoei

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نظری دربارۀ کیفیتش نمیدم؛ اما کاش اگه خوب بود به ایران هم بیاد البته بیاد هم ما نمیتونیم بخریمش اما خب…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. پدرام

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    شبیه لادا نیوا شده یکم البته کیفیت این قابل قیاس با اون لادا قرون وسطی روسی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا