همین چند روز پیش بود که خبری درباره نیو EL7 منتشر کردیم و حالا نوبت به محصول دیگری با نام EC7 رسیده که حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد. خودروساز چینی یاد شده EC7 را به عنوان نسخه کوپه مانند از EL7 یاد شده معرفی کرده و نیو از آن به عنوان شاسیبلند کوپه و پرچمدار خود نام میبرد.
البته از نظر ما این عبارات مبهم کمکی به فهم بیشتر درباره ویژگیهای طراحی این خودرو نمیکند هرچند باید گفت چیزهای شنیدی زیادی درباره نیو EC7 برقی وجود دارد! ابتدا به طراحی این خودرو میپردازیم که دقیقاً همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. در واقع نمای جلوی این خودرو دقیقاً مشابه مدل EL7 بوده و از خط سقف خمیده و اورهنگ عقب طویلتر سود میبرد. نیو EC7 طول/عرض/ارتفاع به ترتیب برابر با ۴۹۶۸/۱۹۷۴/۱۷۱۴ میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آن به ۲۹۶۰ میلیمتر میرسد. مهمتر اینکه خودروی موردبحث ضریب درگ ۰.۲۳ دارد که آن را طبق گفتههای نیو به آیرودینامیک ترین شاسیبلند جهان تبدیل میکند. یکی از چیزهایی که باعث شده خودروی جدید نیو به این عملکرد آیرودینامیکی دست یابد بال عقب فعال آن است.
نیروبخش این قدبلند چینی هم دو پیشرانه برقی است که حداکثر قدرت ۶۴۴ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر تولید میکنند. EC7 با این مجموعه میتواند ظرفت مدت ۳.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. خودروی یاد شده با باتریهای ۷۵، ۱۰۰ یا ۱۵۰ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد و شعاع حرکتی آن نیز بین ۴۹۰ تا ۹۴۰ کیلومتر خواهد بود.
از نظر تجهیزات باید گفت EC7 بهصورت استاندارد با سقف پانورامیک بزرگ ساخته شده از شیشه دولایه ضد صدا و گرما عرضه میشود. تکنولوژی الکتروکرومیک منعطف نیو نیز باعث میشود بتوان میزان عبور نور را در ۵ سطح تنظیم کرد تا بتوان میزان تیرگی شیشهها و پنجرهها را تعیین نمود. از دیگر ویژگیهای نیو EC7 میتوان سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، سیستم صوتی با ۲۳ بلندگو و صندلیهای گرمکن و سردکن دار را نام برد. نیو قبلاً پیشفروش خودروی جدید خود را شروع کرده و آن را از سال آینده عرضه خواهد کرد. ارزانترین نسخه EC7 قیمت حدود ۷۰۱۰۰ دلاری داشته درحالیکه قیمت مدل مجهز به باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی از ۷۸۴۴۷ دلار شروع میشود. نظر شما درباره این شاسیبلند برقی چیست؟
GMA
۸ دی ۱۴۰۱شاسی بلند؟؟..:))
من دیگه حرفی ندارم
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱بی مشتری موندن بنجلای چینی که بازار خودرو ایران رو در غیاب واردات برندهای معتبر بین المللی به تسخیر خودشون درآووردن و نمایندگیایی که به تکاپو افتادن واسه فروش اقساطی با نرخای به شدت غیرمنصفانه و جالبتر اینکه که این ماجرا با سکوت رضایت آمیز دولت و وزارت صمت همچنان ادامه داره!!!!! این مدلا تو بازار چین قیمتی بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار دلار دارن و مشتری هم ندارن ولی تو بازار ایران از ۴۰ تا ۷۰ هزار دلار قیمتگذاری میشن و واقعاً خیلی جای سوال داره که دلیل این گرونفروشی سیستماتیک و این ظلم حیرت آور به مصرف کننده ایرانی چیه؟؟؟؟
DoctoR
۸ دی ۱۴۰۱قیمت از ۷۸ هزار دلار شروع میشه!؟
تو خود چین هم با این پول مدل Yمیخرن بمولا🚶🏻
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱منظور من یه مدل خاص نبود …… منظورم بطور کلی همه ماشینای چینی بود
رضا
۹ دی ۱۴۰۱قیمت مدل وای تو چین ۴۱۰۰۰ دلاره ، این ماشین با ۷۰۰۰۰ دلار قیمت خیلی گرونه
محسن
۸ دی ۱۴۰۱این ماشینی که نیو ساخته🔥 »»»»»»»»» هر چی ژاپن ساخته🗑️
تویوتا علاوه بر byd و چانگان باید از نیو هم یاد بگیره مخصوصا تو بخش طراحی که انقد زشت طراحی نکنه
زیزیگولو
۹ دی ۱۴۰۱الآن بجای اینکه باهات جرو بحث کنم فقط نشستم و دارم به کامنتت نگاه میکنم و دارم از تعجب شاخ در میارم که این حجم وسیع از جملات بی ربط و بی سرو ته و بی پایه و اساس چطوری توی کامنتی به این کوچیکی جا شده!!؟؟🤦♂️🤦♂️
net
۹ دی ۱۴۰۱اولین بار بی ام و در سال ۲۰۰۷ با تولید x6 کراس اور کوپه مسخره رو مد کرد .عقب ماشینهای کراس اور کوپه که سقف کوتاه میشه خیلی بد هست
net
۹ دی ۱۴۰۱اصلاحیه
ماشینهای کراس اور کوپه در عقب ماشین که سقف کوتاه میشه بد هست
Reza Waffen SS
۹ دی ۱۴۰۱دست مریزاد
سبحان
۸ دی ۱۴۰۱چینی های دارای متر و خط کش توی نمایشگاه های معتبر راه ندن حداعقل 80 درصد تولیدات چین متوقف میشه
کی میخوان متوجه بشن سیاست های رژیم چین علیه امنیت جهانی هستش من نمیدونم حتما باید مثل قضیه روسیه و اوکراین یه اتفاق وحشتناک دیگه رقم بخوره تا متوجه بشن اگه تا این حد به رژیم روسیه و گاز و نفت روسیه متکی نمیشدن الان کاسه چه کنم چه کنم دستشون نمیگرفتن خدارو شکر حداعقل اولین کشوری که قرار این توازن و نقشه کمونیست ها در منطقه رو بر هم بزنه تغییر تحولات ایران خواهد بود
دکتر
۸ دی ۱۴۰۱چه بخوایم چه نخوایم چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد،با توجه به روند برقی شدن و اینکه ۹۰ درصد معادن لیتیم دنیا تو چین هست و پشتکاری که این چشم بادومیا دارن!چین چند سال دیگه اولین تو خودرو سازی هست و تو خیلی از سگمنتها ژرمن ها آمریکن ها قافیه رو میبازن
پ.ن خودم از چینی ها واقعا بدم میاد.
Muty
۸ دی ۱۴۰۱اینکه ۹۰ درصد معادن لیتیم دنیا تو چین هست
منبع ؟
جایی این را پیدا نکردم
نیما
۲۹ دی ۱۴۰۱افغانستان میگن بیشترین منابع وداره
دکتر
۸ دی ۱۴۰۱چه بخوایم چه نخوایم چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد،با توجه به روند برقی شدن و اینکه ۹۰ درصد معادن لیتیم دنیا تو چین هست و پشتکاری که این چشم بادومیا دارن!چین چند سال دیگه اولین تو خودرو سازی هست و تو خیلی از سگمنتها ژرمن ها آمریکن ها قافیه رو میبازن
پ.ن خودم از چینی ها واقعا خوشم نمیاد.
بهزاد
۸ دی ۱۴۰۱دوست گرامی بیشترین ذخایر لیتیوم در ۳ کشور بولیوی ، آرژانتین و شیلی قرار داره و روی هم نزدیک ۵۰ میلیون تن برآورد شده در حالی که چین کمتر ۵ میلیون تن کل ذخایرش هست.
استخراج و فرآوری لیتیوم برای کشورهای اروپایی و آمریکا مثل آب خوردنه منتهی به خاطر مسائل زیست محیطی هیچکدامشون به این سو کشیده نمیشن و محصول نهایی توسط شرکت هاشون خریداری شده و در خودرو قرار میگیره.
باتری ها غیر از لیتیوم از عناصر کمیاب فلزی دیگری استفاده میکنند که کنترل اونها از لیتیوم ارزش بیشتری داره.
دکتر
۸ دی ۱۴۰۱مطلبی که من در مورد لیتیم خونده بودم اشتباه بوده ممنونم که اشتباه منو اصلاح کردید،اما در مورد چینی ها،ان شالله عمری باشه،پدال باشه،چند سال دیگه مشخص میشه😉
Amin.aj
۸ دی ۱۴۰۱ببین یه سری تکنولوژی داره از همین آلمانی ها و آمریکایی تا چندسال دیگه میاد که ماشین برقی رو متحول می کنه و با کلی توسعه که اگه مطالبشم اگه خونده باشی تو همین پدال برندهای معتبر هم دست رو دست نذاشتن که به هرکسی ببازن ببینیم چین تا اون موقع چه فناوری می تونه بده؟
مجتبی .
۲۵ دی ۱۴۰۱ضاهرا افغانستان معادن لیتیوم زیادی داره تاجاییکه به عربستان لیتیوم معروف شده ودر تقسیم منابع بین چین وآمریکا افغانستان سهم چین شده
Hadi
۸ دی ۱۴۰۱بیایید غرور و تعصب رو کنار بذاریم
واقعا نمیشه کتمان کرد که تو خودروهای برقی چین حرف اولو میزنه
اروپا با اون سابقش هنوز نتونسته چند تا برقی بزنه که برای قشر متوسط در دسترس باشه
تسلا هم که ماشیناش نه خوشگلی زیادی دارن نه قیمتاش چندان در دسترسه
میمونه همین چین
نمیدونم اروپا که نفت و هیچ سوختی نداره چرا انگیزه ای برای برقی کردن خودروها نداره
ژاپن و کره جنوبی اللخصوص تویوتا هم انگار میخان برن سراغ هیبرید و پلاگین هیبرید صد سال تولید کنن بعدش تازه میخان برن دنبال برقی کردن خودروهاشون
بهزاد
۸ دی ۱۴۰۱عمو این خودرو قیمتش از ۷۰ هزارتا شروع میشه!
چطور برای عموم و قشر متوسط این قیمت ها مناسبه؟
اولین جایی که عرضه ی خودروهای درون سوز ممنوع بشه اروپاست و خداییش دیدگاهت در لحظه به ذهنت رسیده و از اوضاع بی خبری.
حسین
۹ دی ۱۴۰۱منظور ایشون بی وای دی هست که تنها خودروسازی هست که خودروی برقی با کیفیت با قیمت مناسب برای قشر متوسط تولید میکنه.
TML BN
۸ دی ۱۴۰۱مدیر طراحی:خب اوکی مدل X رو میریزم تو X6
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱از نظر من بدترین چیزش اینه که همه آپشنها و کنترلها بصورت لمسی روی مانیتور هستش
ali
۸ دی ۱۴۰۱دستیار صوتی داره تماما با فرمان صوتی عمل میکنه ولی خود منم کلید فیزیکی بیشتر میپسندم
دکتر
۸ دی ۱۴۰۱واقعا هیچ چیز جای دکمه فیزیکی رو نمیگیره😂
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱علی و دکتر درست میگین ….. منظور منم همین بود که کلیدای فیزیکی بهترن
شهاب
۸ دی ۱۴۰۱با توجه به سقف ۲۰ هزار یورویی برای واردات ، کوشا خودرو مدلهای خوبی از کیا وارد کرده و از اون طرف هم قراره یکی دیگر از وارد کننده ها هیوندای النترا ۲۰۲۳ وارد کنه و باید ببینیم که ایرتویا چه کار میکنه؟؟؟ اینجوری که از اخبار شنیده میشه مثل اینکه قراره تویوتا کرولا ۲۰۲۳ وارد ایران بشه ، مگر اینکه یک سری خودروی ژاپنی و کره ای مدل ۲۰۲۳ یک سر و سامانی به خیابونهای کشور بدن ، چون همه خیابونها شده پر از چینی
زیزیگولو
۹ دی ۱۴۰۱کرولا ۲۰۲۳ یکی از بهترینا تو سگمنت خودش هستش که اگه وارد ایران بشه مشتریای زیادی واسش صف میکشن …….. تفاوتای ظاهری زیادی بین تویوتا کرولا ۲۰۲۳ با کرولاهای نسلهای قبل از خودش وجود داره مثل طراحی چراغای بزرگش و جلوپنجرش و خیلی چیزای دیگش که تغیر کرده و در کل زیباترو دلربا تر از نسلای قبلیش شده
ناخدا
۸ دی ۱۴۰۱با این قیمت دلار معلوم نیست قیمت پایه خودروهای وارداتی مثل کیا سراتو ۲۰۲۳ و کیا اسپورتیج ۲۰۲۳ چقدر خواهد بود ؟
زیزیگولو
۸ دی ۱۴۰۱انگار یه دست پنهان و عمل کننده از پشت صحنه دلار رو مثل عروسک بالا و پایین میپرونه!!!!! دلقکای اقتصادی که گاهی اوقات تو بازار سرگرمی و خنده میارن و گاهی مردمو به گریه میندازن!!!!
حسین
۹ دی ۱۴۰۱اونا با دلار نیمایی با قیمت گذاری بشن
taha
۱۰ دی ۱۴۰۱دنا + بعد هم دنا*