شرکت گریت وال موتور در آگوست سال گذشته در نمایشگاه خودروی چنگدو رسماً شاسیبلند جدید تانک ۵۰۰ را رونمایی کرد و حالا این خودرو راهی بازار چین شده است. این شاسیبلند شاسی نردبانی در سبد محصولات برند نوپای تانک بالاتر از مدلهای کوچکتر ۳۰۰ و ۴۰۰ و پایینتر از مدلهای بزرگتر ۷۰۰ و ۸۰۰ قرار میگیرد. تانک ۵۰۰ که از آن بهعنوان رقیب چینی تویوتا لندکروزر یاد میشود، ۵,۰۷۰ میلیمتر طول، ۱,۹۳۴ میلیمتر عرض و ۱,۹۰۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۸۵۰ میلیمتر است.
تانک ۵۰۰ که ظاهری بسیار باابهت و چشمگیر دارد و در جادهها نظرها را به خود جلب خواهد کرد، در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره ارائه میشود. تمام نسخههای این شاسیبلند جدید چینی بهصورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ ارائه میشوند که به تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم مجهز است. این پیشرانه که ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، تانک ۵۰۰ را ظرف ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. مصرف سوخت این موتور هم بهصورت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
جذابیت تانک ۵۰۰ اما صرفاً در نمای بیرونی آن خلاصه نمیشود زیرا کابین این ماشین هم واقعاً مجلل و چشمگیر به نظر میرسد. در اینجا علاوه بر نمایشگر ۱۴.۶ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، در سراسر داشبورد، رو دریها و کنسول میانی هم تریم چوبی لوکس دیده میشود. علاوه بر این، امکان سفارش تودوزی چرمی دورنگ هم وجود خواهد داشت. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه تانک ۵۰۰ هم میتوان به ساعت آنالوگ، تریمهای فلزی و پانل دکمههای لوکس اشاره کرد.
به گزارش رسانههای چینی، تانک ۵۰۰ در نسخههای مختلفی مثل بیزینس ادیشن، اسپرت ادیشن و بلک واریور ادیشن با قیمتهای مختلفی بین ۳۳۵ هزار یوآن معادل ۵۲,۶۴۰ دلار تا ۳۹۵ هزار یوآن معادل ۶۲ هزار دلار در این کشور عرضه میشود.
محمد
۴ فروردین ۱۴۰۱چین با همین کپی کاری آخر این صنعت رو تو دستش میگیره
کاری که با صنعت تلفن همراه کرد!
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱چین: اصکی اصکی اصکی اصکی تا ابد!
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱‘تانک ۵۰۰ که از آن بهعنوان رقیب چینی تویوتا لندکروزر یاد میشود،’
لندکروز:بگو به مولا
MR.JD
۴ فروردین ۱۴۰۱نگاهی به تیتر معرفی خودروهای گریت وال انداختم :
تانک ۵۰۰ رقیب چینی تویوتا لندکروزر :
https://www.pedal.ir/chinese/chinas-tank-500-officially-launches-with-349-hp-mild-hybrid-v6/
تانک ۷۰۰، رقیب قدرتمند گریتوال برای مرسدس G کلاس :
https://www.pedal.ir/chinese/%da%af%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-700/
گریتوال تانک ۸۰۰، رولزرویس کولینان چینیها :
https://www.pedal.ir/chinese/%da%af%d8%b1%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d9%86%da%a9-800/
ماشالله سلاطین چینی همگی لاکشری شدند رفت . بیچاره آلمان و انگلیس . بدبختها
یکبار چینی ها سوپر کار و هایپر کار هم بزنند . (با موتور فوقالعاده 1.5 و قیمت 10.000 دلاری) قشنگ پای بوگاتی و لامبورگینی و فراری هارا هم از میدان قطع کنیم . رکورد های نوربرگرینگ را هم بشکنیم .
– نمیدانم شما چه فکری میکنید ولی من صادقانه نظر خودم را بگویم : ( لطفا اساتید پدال ناراحت نشوند نمیخواهم بیهوده وقت شمارا بگیرم و رک میگویم )
شخصا احساس میکنم سعی میکنید خودروهای چینی را طور دیگری جلوه دهید . این ماشین هایی که نام بردید اصلا در حدی نیستند که بخواهند با رولزرویس و مرسدس بنز و … رقابت کنند . اصلا در حد رقبای هم قیمت خود نظیر کیا تلوراید و هیوندای پالساید هم نیستند .
اگر شوخی میکنید خنده دار نیست . اگر هم جدی میگویید مسخرست . شخصا بنده احساس حقارت کردم از اینکه سعی میکنید با شعور بیننده بازی کنید .
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱داش
یه سریا شبا بد موقع میکشن از این لیستا میدن بیرون شما توجه نکن
italian gentleman by maserati (MC20)
۵ فروردین ۱۴۰۱MR.JD عزیز ، مرحبا . . . برای چینی فن ها ، شوخی شوخی جدی شده . . . این قدر گفتند . . . که دیگه خودشون هم باورشون شده خودروی رقابتی و با ارزش می سازند . . . خودت رو ناراحت نکن برادر . . . زمان ، بزرگترین حریف هست و همه رو شکست می ده جز آدم های عاشق رو . . . تنها عشاق هستند که زمان رو شکست می دهند . . . فرهاد و مجنون و . . . . و هزار مثال دیگه در ادبیات داریم و یا در دنیای خودرو ، از بیش از 100 سال پیش تا امروز چند برند خودروساز محوشده و به خاطره ها پیوستند ؟؟؟ اما برای مثال ، عشاقی مثل بنز ، بی ام و ، پورشه ، فراری ، مازراتی ، لامبورگینی ، فیات ، رولزرویس ، جگوار ، شورولت ، کادیلاک ، جنرال موتور ، فورد ، پژو ، سیتروئن ، میتسوبیشی ، تویوتا و . . . هنوز هم مثل روز اول با عشق و تعهد و سرزنده دارن رو به جلو حرکت می کنن . . . درحالیکه اونها که به اندازه کافی عاشق یا لایق نبودند ، محو شدند و از زمان شکست خوردند و حتی امروز دیگه اسمشون هم برده نمی شه . . . چینی ها هم چون عاشق نیستند و کاسب هستند دیر یا زود به همین سرنوشت دچار خواهند شد . . . پس نگران نباش . . .
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۱یروز عجله داشتم با تیگو 7 داشتم دقیقا 160 و 170 تا سرعت میرفتم رسیدم به یدونه پورشه کاین چراغ زدم رفت کنار ازش داشتم رد میشدم تا راننده اش رو توی شیشه بغل دیدم یه لبخند زد و پاشو گذاشت روی گاز و رفت، ینی هیچوقت یادم نمیره اونجور که اون رفت هرکار کردم بهش نرسیدم که نرسیدم
italian gentleman by maserati (MC20)
۴ فروردین ۱۴۰۱محمد جان قیاس شما مع الفارق هست . . . چین با کپی کاری ( نه خودکفایی تکنولوژیک ) بخش زیادی از بازار تلفن همراه رو گرفت . . . هر چند در آن بخش های باقی مانده ی بازار ( به لحاظ تکنولوژی و فروش ) هنوز در پس اپل و سامسونگ هست و به نظر نمی رسه بتونه فاصله یا گپ ناشی از فقدان فناوری رو از بین ببره . . . برای مثال هوآوی تحریم شد . . . پردازنده snapdragon ( و نیز Google Play ) رو ازش گرفتن . . . دیگر نیاز به گفتن نیست نبود سرویس Google Play و استفاده از پردازنده بومی Kirin هوآوی ( HiSilicon ) هرگز نتونست بار نبود snapdragon رو به دوش بکشه و هوآوی رفت توو باقالی ها و شیاعومی شکوفا شد . . . این تازه حوزه تلفن همراه هست که با خرید تکنولوژی و اسمبل قطعات و تحویل اون به مشتری سر و تهش هم میاد ( روش بسیاری از برند ها در دنیای موبایل فون ) اما این تحریم برای هوآوی با بیش از 30 سال تجربه کار مخابراتی . . . شکستی تلخ بهمراه داشت . . . اما حوزه خودرو دارای سطوحی از دانش فنی است که دست چینی ها هرگز به آن نخواهد رسید و از طرفی آمریکاییها و اروپاییها و خاصه کمپانی های فناور و پیشرویی مثل ferrari ، benz ، bmw ، brembo ، zf ، getrag ، michelin ، pirelli ، lg ، samsung و . . . ) هم به آنها راز و رمز خودشون رو نخواهند فروخت و فکر میکنم دلیلش هم واضح باشه . . . در ضمن تمام این ها به کنار . . . فقدان اصالت در خودروی چینی باعث میشه بنز تا روزی که به حیاطش ادامه میده بنز باقی بمونه و تانک هم ( اگر زنده ماند ) تانک . . .
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱حوزه تلفن همراه الان رسما تو دست چینیاست
برندایی مثل وانپلاس ریلمی و… هستن که از شیاومی بهترن و حتی توی بازار میانرده و خیلی قسمتا با فاصله رقبا رو میخورن…. البته اینم بگم که هواوی واقعا داشت پیشرفت میکرد و الانم هنوز سر پاست… ولی خب…
italian gentleman by maserati (MC20)
۵ فروردین ۱۴۰۱clean جان عزیز ، بیشتر فروختن دلیل بر بهتر بودن نیست . . . سال 2016 چین تعداد 28.03 میلیون دستگاه خودرو فروخته و 2017 تعداد 28879000 خودرو و سال 2018 تعداد 28000000 خودرو و سال 2019 تعداد 21000000 خودرو و سال 2020 تعداد 25311000 خودرو و سال 2021 تعداد 26100000 خودرو فروخته . . . در این بازه 6 ساله چین حدودا بیش از 158000000 خودرو فروخته . . . اما سوال اینجاست طبق منطق شما ( با این حساب ) آیا چین بهترین خودرو ساز هست ؟ چون بیشترین تعداد خودرو را فروخته !!!!!!! قضاوت با شما . . . همین قضیه در دنیای موبایل فون هم صدق میکنه . . .
Clean energy (صیانت!)
۵ فروردین ۱۴۰۱Mc20 عریزم
این آماری که دادی احتمالا بیشترش تو چین بوده… میدونیم چینم خیلی از تولیدات خودش حمایت می کنه پس قاعدتا باید اونطوری فروش بره
البته این رو هم بگیرید که چین هزار و یک تا برند عجیب داره و نمیشه اینطوری همشو جمع کنیم باهم… باید با تفکیک برندا
قطعا اگه با تفکیک بریم هیچ کدوم از برندا بالای ۶ میلیون نمیرن🤣
آمار فروش چیز خیلی مهمی هست چون که نشون میده مردمی که توانایی خرید رو دارن کدومو میپسندن….
البته توی موبایل الان چون تو کشورای دیگه ملت واقعا واقعا دستشون به دهنشون میرسه از ۱۰ تا گوشی پرفروش ۷ تاش آیفون بود😁😂 بقیه هم گوشی هایی مثل a22 & redmi 9a بودن
امیرشایان فرازی
۴ فروردین ۱۴۰۱دست دندش خیلی رو مخه
همون دست دنده بی ام و رو برداشتن دورش یه سری زلم زینبل چشبوندن
R@m!n
۴ فروردین ۱۴۰۱دو تا نکته داره این محصول یکیش سیستم تعلیق و تکنولوژی های کمکی هست که من چیزی پیدا نکردم.
دومیش این چرخ های کوچیک و اون گپ بزرگ بین چرخ و گلگیر هست که بنظر بخاطر تکنولوژی قدیمی و عقب افتاده تعلیق باشه که نمی تونه چرخ های بزرگ تر رو هندل کنه.
صرفا اینکه روی شاسی نردبونی اتاق بزاری و چرم مصنوعی بکشی رو صندلیش نمیشه رقیب لندکروز و یوکان که متاسفانه تبلیغات احمقانه ای از این دست زیاد دیدیم نه فقط از جانب برندای چینی.
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱@R@min
این که تو تکنولوژی این خودرو در خصوص آفرود رو پیدا نکردی دلیل بر این نیست که نداره! اتفاقا داره فقط باید چینی باید سرچ میکردی.
越野中的 500 种坦克技术
دقیقا همینو سرچ کن برات میاره. میتونی بری بخونی. مترجم گوگل هم هست. عکس های سیستم تعلیق شاسی هم هست. اگر تکنولوژیش شبیه سفینه فضایی نیست شما به بزرگی خودت ببخش.
R@m!n
۴ فروردین ۱۴۰۱راجب مدل تعلیق و فنر و فرمون که چیزی ندیدم تو این لینک. چند تا مود رانندگی دیدم که خب تو همه محصولات هست و سیستم قفل مکانیکی که رو نسل قبل رپتور بود و الان کاملا متداول شده و فنر لوله ای هست که در مقایسه با لندکروز جدید که سیستم KDSS و تعلیق مستقل جلو و سیستم کرال کنترل داره خب هیچی نیست(من خودم این امکانات رو برای لندکروز جدیدم کافی نمی دونم).
تکنولوژی سفینه فضایی یعنی چی آخه ؟؟؟ یجوری صحبت کن بزار فکر کنم با یه 40 50 ساله حرف می زنم. اون از مهندس ارشد فراری که عقده هاشو خالی می کنه هر چی هم میگیم واسه اینکه کم نیاره میزاره یه روز از حرفم بگذره بعد کامنت بزاره که مثلا جواب داده خیلی بارشه اینم از لج بازی های تو.
اینکه چرخ کوچیک میشه بخاطر تعلیق صلبی با تکنولوژی 30 سال پیشه که زوایای ورود و خروج اینطوری بره بالا چون تعلیقش توانایی حفظ پایداری رو نداره سایز چرخو میاوردن پایین، شاسی هم که دقیقا کپی لندکروز j200 هست که همون ساختار صاف و طویل رو داره و حتی جایگذاری قطعات هم یکیه. اگرم فرمونش توپی باشه که کلکسیون عقب موندگی تکمیل میشه. اینا یعنی چی ؟؟؟ یعنی یه کپی وقیحانه از تمام نسل های لندکروز بدون اضافه کردن یه ارتقای جدید.
اینکه یه برند ناشناخته دوهزاری بیاد راه 70 ساله امثال لندکروز و لندروور و فورد و جیپ رو بره غیر ممکن هست ورای هر گونه تعصبی. این قیمتشم که اصلا هیچی اگر 20k ارزون تر بود می شد یه نگاهی بهش انداخت. حیف یه ربع نیم ساعتی که پای این ماشین گذاشتم.
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱((اینکه یه برند ناشناخته دوهزاری بیاد راه ۷۰ ساله امثال لندکروز و لندروور و فورد و جیپ رو بره غیر ممکن هست ورای هر گونه تعصبی. این قیمتشم که اصلا هیچی اگر ۲۰k ارزون تر بود می شد یه نگاهی بهش انداخت. حیف یه ربع نیم ساعتی که پای این ماشین گذاشتم))
غیر ممکن در ذهن شما اما ممکن در دنیای واقعی.جنسیس،لوسید ایر،ریویان، تسلا،ریماک، و… همشون کمتر از 15 سال سن دارن… حتی 3تاشون کمتر از 5 سال…اما میبینیم از همه رقبا بهترن و همه تحسینشون میکنن…
بودم بودم مهم نیست…هستم هستم مهم است. مغولستان هم یه زمانی دنیا رو رو گرفت. ما هم یه زمانی امپراطوری داشتیم… مصر هم زمانی غولی بود… اما الان چی؟ تاریخچه و برند اصلا ارزشی نداره مهم محصولی هست که میزنی. کرایسلر بیوک هم زمانی غولی بودن خودمم محصولاتشون رو دوست داشتم اما الان چی!؟قدمت دلیلی بر اینکه محصولت خوب باشه نیست…و تازه وارد بودن دلیلی بر بد بودن محصولت نیست…مثال هم زیاده… از این توهمات بیا بیرون.
الان که داریم به سمت برقی سازی میریم با صدها دلیل آینده از آن چینی هاس حالا خودتو بکش بگو نه… ولی خب همونطور که نور از دست سیاهچاله نمیتونه فرار کنه ما هم از اینکه آینده صنعت خودرو از آن چینه نمیتونیم فرار کنیم.
R@m!n
۵ فروردین ۱۴۰۱بحث الکتریکی جداست چون اصلا نیازی به تجربه نیست سر هم کردن یه سری پک رو بدنه هست و ربطی به تانک نداره.
تجربه توسعه یه تکنولوژی یه مبحث خیلی گستردس. مثلا لندروور که سیستم terrain response یا فورد که g.o.a.t mode رو دارن و پیشرفته ترین سیستم های آفرودی هستن حاصل هفتاد سال آزمون و خطا هست این مسائل رو تو ذهنت مبنا بگیری قطعا دیدت عوض میشه و نگاهت منطقی تر. برای مثال بی ام و با اون همه پیشرفت در کراس اوورهاش آویزونه لندروور هستن این یعنی تو این مبحث لندروور مورد شاخص هست یا تویوتا و جی ام و رم مبنای محصولات suv و تراک هاشونو رو فورد در نظر میگیرن یا کوروت فراری رو.
یه برند تازه کار نمی تونه تو پنج سال ده سال به این حد برسه چون نیاز به صرف هزینه و استخدام افراد متخصص داره که خب چینی ها و کره ای ها نمی خوان این ریسک رو بکنن. بحث هیوندای و چینی ها از بقیه اینایی که گفتی جداست چون اینا چیزی اضافه نکردن و از لحاظ فنی حرفی ندارن اما اومدن همونی که دارن رو با کیفیت تر کردن این قابل تقدیره اما به این معنی نیست که به بزرگان رسیدن.
یه ذره با دیده باز تر فکر کنی خود ب خود به این نتیجه میرسی.
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۱حداقل قبلش سایز رینگ و لاستیک جفتشون رو سرچ میکردی بعد یه حرف بی حساب کتاب میزدی ! نمیتونه چرخ بزرگ رو هندل کنه؟؟؟
R@m!n
۵ فروردین ۱۴۰۱وقتی از چیزی اطلاعات نداری و منظور کامنتم نمی فهمی مجبور نیستی چیزی بگی.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ فروردین ۱۴۰۱مگه میشه کمپانیهای عظیمی مثل فورد تویوتا جی ام ووو برا ساخت ماشین انقدر زمان صرف کنن اونوقت چین تند تند میسازه.پس چرا ساخت لندکروز انقدر زمان برد و سخت بود.جواب سوال اینه:شرکت مرتب خودرو کپی لندروور رو میساخت ولی اگر از نزدیک باهاش برخورد داشته باشید متوجه عمق فاجعه میشید.
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱چیزی که یه ماشین آمریکایی آلمانی ژاپنی و… اینا دارن کیفیته و پرستیژ و اصکی نرفتنه… چیزی که یه چینی بنجل نداره
زیزیگولو
۴ فروردین ۱۴۰۱به نظر من که نه نمای بیرونش و نه داخل کابینش جذاب نیستش
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱کلا چین یه چیزیرو ثابت کرده…تو رنج قیمتی خودش رقیب نداره! حالا هر قیمتی. دقیقا تو موبایل هم همنیطوره//حالا الان یه عده میان میگن با 50 الی 60هزار دلار فلان ماشینو میخریم بهمان ماشینو میخریم ولی همون بهمان ماشین و فلان ماشین هیچکدومشون نه ابعاد اینو داره نه مشخصات فنی اینو داره نه قابلیت آفرود اینو داره… این ماشین کمتر از 3 هفتس به بازار چین عرضه شده هنوز تست های آفرود نیمه سنگینش نیومده بیرون. اومد بیرون حقایق زیادی آشکار خواهد و میفهمیم بهمان ماشین بهتره یا فلان ماشین یا تانک500!
ایرادی بهش نمیتونم بگیرم فقط امیدوارم تانک 400 که کانسپت معرفی کردن هم وارد خط تولید بشه فاصله بین تانک 300 و 500رو پر کنه چون فاصله قیمتی زیادی بین 300و 500 هست و باید به نظرم این وسط یه مدل باشه.
مردیم از خوشی
۴ فروردین ۱۴۰۱دنیای دو قطبی خوبه و باعث پیش رفت و رقابته ولی مگه قرار نیست دو قطب باشه ؟ من ترجیح میدم سمت آمریکا و اروپا بگیرم البته تو صنعت وگرنه آگاهیم از جنایات غرب ولی این سیاسته
جنوب
۴ فروردین ۱۴۰۱چند قطبی بهتره.چرا فقط دو قطب؟ رقابتم بیشتر میشه.
پویان
۴ فروردین ۱۴۰۱صنعت خودرو چین در حال رشد سریع است. مخصوصا در الکتریکی ها.به مراتب چینی ها از اروپا و ژاپنی ها بهتر جلو میرن در بحث برقی ها
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱هر وقت ماشینی ساختن که توی 5 دقیقه شارژ بشه و 700 کیلومتر برد داشته باشه آدم حساب میشن
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱@FTB
اقای کینگ گودزیلا فکر کردی با عوض کردن اسمت و گذاشتن پرچم آمریکا یهو یه فرد جدید شدی؟ لعنتی حداقل نوع نوشتارت رو عوض کن…الان میگی نه فلان بهمان ولی من حواسم به کاربرا خیلی هست…
(هر وقت ماشینی ساختن که توی ۵ دقیقه شارژ بشه و ۷۰۰ کیلومتر برد داشته باشه آدم حساب میشن)
میدونم داری تویوتا میرا رو میگی کینگ گودزیلا…ولی اون ماشین هیدروژنی هست نه برقی. چین هم خودرو هیدروژنی ساخته که کلا یه سری خودروها میشوره میبره ولی درموردش چیزی نمیگم چون جاش اینجا نیست.
شارژ 5دقیقه تو 700کیلومتر نساختن چون تکنولوژی برق با هیدروژن یکی نیست اما اینو ساختن. اگر معتقدی دروغ هست بگو برات بلیط بگیرم آدرس هم میدم بری چین ببینیش.
https://carnewschina.com/2021/09/28/voyah-releases-an-800v-high-voltage-platform-that-can-charge-400km-in-10-minutes/
اینم تکنولوژیش شبیه همونه ولی xpeng ساختتش…
https://carnewschina.com/2021/10/27/xpeng-released-a-480kw-supercharger-200km-in-5-minutes/
علی
۴ فروردین ۱۴۰۱ftb عزیزم خیلی عقبی
قابل توجه ت هم ماشین با سرعت شارژ 5 دقیقه ای دارند و اینکه بیش از 10 تا ماشین الکتریکی با برد 1000 یا بیش از 1000 کیلومتر دارن
رکورد برد خودروهای هیبریدی جهان هم دست جیلی هست
رکورد خودروهای الکتریکی هم دست یک خودروی چینی هست
اینم لینکش:https://carnewschina.com/2022/02/25/1100-km-range-ev-neta-s-production-version-interior-spied-while-testing/
خیلی خوب میشه مردم به این درک برسن که بدون تحقیق حرف نزنن
هرچند از چندتا متعصب که چشم و گوششون رو بستند چیزی بعید نیست
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱کم کم دارم احساس میکنم فقط کره ای فن عزیزمون نیست که مولتی فیکه
چینی فن های عزیز هم هستن که یه چیزی از مولتی اون ور ترن
وگرنه کی وقتی من نظر ضد چینی بدم دیس میده؟
عقب ؟نخندان سید چین دروغ زیاد گفته اینم یه شوخیه مسخره اس پویان
چینیا هنوز جنین نوش جان میکنن برد 1000 بسازن؟
عزیزم لینک نده ما خودمون لینک سازیم با لینک خیلیارو به گریه انداختیم😂😂
همنطور که یه نشریه بزرگ میتونه 2 میلیون فراخوان فیک بزنه تو مجلاتش واس راو فور
قطعا جنین خورای کمونیست هم میتونن دروغ بگن
Behnam1012
۴ فروردین ۱۴۰۱نیو رامین
نیو رامین
چرا اینقدر عشق چین هستی تو پسر
واقعا منطقت میگه این بنجل چینی از خودرو های دیگه تو این کلاس بهتره ؟
خودت برو سرچ کن ببین با 50 تا 60 هزار دلار چه انتخاب های دیگه ای میتونی داشته باشی تو این کلاس
چینی تا زمانی خوبه که قیمتش زیر 15 هزار دلار باشه
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱((نیو رامین نیو رامین چرا اینقدر عشق چین هستی تو پسر واقعا منطقت میگه این بنجل چینی از خودرو های دیگه تو این کلاس بهتره ؟ خودت برو سرچ کن ببین با ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار چه انتخاب های دیگه ای میتونی داشته باشی تو این کلاس چینی تا زمانی خوبه که قیمتش زیر ۱۵ هزار دلار باشه))
ببین عزیزم… من ماشین چینی 100هزار دلاری رو به تمام خودروهای غربی هم قیمتش ترجیح میدم… چرا؟چون خودروسازی تو دنیا نمیتونه تو رنج قیمت برابر با چینی ها رقابت کنه(همکلاس و هم رده)از10هزار دلار گرفته تا 100هزار دلار! ممکنه بگی مدرک داری…بله دارم!با 100هزار دلار بنز eqs میدن تایکان میدن تسلا مدل S میدن…ولی میدونی تو چین چی میدن؟
https://www.instagram.com/p/CWLgsnap5bK/
این خودرویی که تو این فیلم 1 دقیقه ای میبینی کانسپت نیست.بلکه نسخه تولیدی هست فقط نسخه تولیدی طراحی عقبش تغییر کمی میکنه. این خودرو 95 درصد نسخه تولیدی هستو رسما از تابستان 2022 به بازار چین عرضه میشه. الان شما بنز eqs میخری یا اینو!؟ چین یعنی همین…رنج قیمت یکسان(تو یه کلاس مشترک)هیچ خودروسازی رقیبش نیست. تانک 500 هم همینطور… با 50هزار دلار چی بخرم!؟پرادو برای 15 سال پیش ؟ یا لکسس GX برای 12 سال پیش؟ دیسکاروی طراحی عجیب؟(البته لندروور ماشین هاش همه شون عالی هستن ولی طراحی دیسکاوری خیلی بد هست همچنین لوکس نیست) برانکو رپتور بخرم؟ خب شاید آفرودش بهتر باشه ولی اصلا لوکس نیست. هیچ ماشینی نمیشناسم تو این رنج قیمت مشخصات فنی و توانایی آفرود این خودرو رو بده… شما میشناسی معرفی کن.
اگه همین تانک 500 رو GMC یا تویوتا یا بنز میزد میشد برترین خودروی تاریخ چون گریت وال زده پس بدرد نمیخوره…چرا برند پرستید؟شما سوار برند میشید یا سوار ماشین؟حالا ممکنه بگید برندهای مطرح هیچ وقت همچین خودروی نمیزنن ولی مگه شما مدیرعامل اون کمپانی هستی که میدونی چی میسازن و چی نمیسازن؟ اگر فلان برند مطرح همچین ماشینی ساخت به اونم میگی بدرد نمیخوره؟ یا چون این چینی هست…
Behnam1012
۴ فروردین ۱۴۰۱نیو رامین واقعا فازت رو خریدارم
خودروسازی صنعتیه که نمیشه راه صد ساله رو یک شبه رفت
اگه میبینی چینی ها قیمت پایین تری دارن بخاطر اینه که
از کیفیت زدن و منظورم متریال نیست
اتفاقا متریال ظاهری خوب کار میکنن که بتونن مشتری رو گول بزنن
یه ماشین زمانی ارزش پیدا میکنه که در بلند مدت قابلیت اطمینان داشته باشه
وقت و مهندسی برای توسعه و طراحی ش صرف شده باشه
عمرا یه ماشین چینی پویایی شاسی خودروهای آلمانی رو داشته باشه
آمریکایی ها هم که با قیمت مناسب فقط پول اسب بخار رو میگیرن
یا قابلیت اطمینان خودروهای ژاپنی
یه قیمت مناسب داشتن که اونم دارن از دست میدن بخاطر همین بجز چین و کشور های مثل ایران که خودروهای درست و حسابی وارد یا تولید نمیشن فروشی دیگه ی ندارن
چین اگه خودروساز خوبی بود تو اروپا و آمریکا و استرالیا فروش داشت
یه نکته ای که هیچ وقت ازش دم نمیزنی قیمت قطعات یدکی چینی هاس و هزینه تعمیر بالا تعمیر گیربکس تیگو فایو دو برابر هزینه گیربکس یه هیوندای مثل سوناتا و … در میاد
و نبود قطعات یدکی بعد از چند سال چون فقط میخوان بفروشن و بندازن به مشتری تولیدش که تمام شد خدماتش هم تعطیل میشه قطعه ای هم باشه با قیمت خیلی بالا
کلا چینی یک بار مصرفه واسه همین میگم با قیمت زیر 15 هزار دلار فقط ارزش خرید دارن
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱What car can I buy for 55000?
The Least Boring Cars, Trucks, and SUVs Under $55,000
2020 Audi TT | Base Price: $46,495. …
2020 BMW M240i | Base Price: $46,795. …
2020 BMW Z4 | Base Price: $50,695. …
2020 Ford F-150 Raptor | Base Price: $55,150. …
2020 Ford Mustang Bullitt | Base Price: $48,900. …
2020 Jeep Gladiator Mojave | Base Price: $45,370.
اون بنجل کپی از اینا بهتره؟
What is the best sports car for 60k?
نتیجه تصویری برای car 60000 dollars
10 of the Fastest Cars Under $60k
2020 Audi RS 3. It’s a classic formula for speed: Take a small car and put a big engine inside. …
2021 BMW M340i. …
2020 Chevrolet Corvette. …
2020 Dodge Charger Scat Pack. …
2020 Ford Mustang Shelby GT350. …
2020 Infiniti Q50 Red Sport 400. …
2020 Mercedes-AMG CLA 45. …
2020 Tesla Model 3 Performance.
یا اینا ؟
Land Rover LR4 (Average MSRP: $62,180) …
Lexus GX 460 (Average MSRP: $58,239) …
Lexus GS 350 (Average MSRP: $56,107) …
Audi SQ5 (Average MSRP: $63,274) …
Volkswagen Touareg (Average MSRP: $57,139) …
Lexus RX 450h (Average MSRP: $57,686) …
Mercedes-Benz ML-Class (Average MSRP: $63,566)
یا این حضرات بزرگوار؟
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱Land Rover LR4 (Average MSRP: $62,180) …
Lexus GX 460 (Average MSRP: $58,239) …
Lexus GS 350 (Average MSRP: $56,107) …
Audi SQ5 (Average MSRP: $63,274) …
Volkswagen Touareg (Average MSRP: $57,139) …
Lexus RX 450h (Average MSRP: $57,686) …
Mercedes-Benz ML-Class (Average MSRP: $63,566)
یعنی از اینا بهتره؟
علی
۴ فروردین ۱۴۰۱yes!بهتره!
صد درصد بهتره!
FTB
۵ فروردین ۱۴۰۱پس شمارا به خدای بزرگ میسپارم
Jdm باز
۴ فروردین ۱۴۰۱یعنی شما منطقت اینه که هرچی تو سگمنت خودش ارزونترین بود اون بهترینه؟؟
میثم
۴ فروردین ۱۴۰۱new RAMIN@
میتونی از این زاویه هم بهش نگاه کنی:
چین چطور میتونه همچین ماشینی بسازه که به قول خودت در این بازه قیمتی رقیب نداره؟
به قول شما هر شرکتی بخواد اینو بسازه گرونتر درمیاد.
پس چین چطور میتونه بزنه؟
اونطور که تو از چین و ماچین تعریف و تمجید میکنی، هرکی ندونه انگار در چین معجزهای چیزی رخ میده یا چینیها وردی میخونن که میتونن با این قیمت بسازن.
هیچ معجزهای در کار نیست.
جواب خیلی سادهست و چند بخش داره:
۱. زمان و هزینهای که شرکتهای معتبر بابت تحقیق و توسعه میکنن چینیها نمیکنن. آنها در بهترین حالت تکنولوژی آماده رقبا رو کپی میکنن و در خیلی مواقع بصورت آماده میخرند و با ایجاد تغییراتی در محصولاتشون استفاده میکنند. اینکه خیلی سریع مدلهای مختلف میدن بیرون گواه این موضوعه و این خودش به تنهایی هزینه و زمان تولید رو بشدت کاهش میده.
۲. بزرگترین مزیت رقابتی چین در بازارهای جهانی، نه تکنولوژی، نه کیفیت و نه اعتبار برند است.
فقط قیمت ارزان.
نیروی کار در چین خیلی ارزانه، ارزش یوان هم خیلی پایینه و دولت چین در طول این سالها تمام تلاششو کرده از هر راهی چه متعارف و چه نامتعارف ارزش یوان رو پایین نگه داره چون میدونه تنها برگ برندهشون همین قیمت پایینه.
حالا سیاستهایی که از راههای نامتعارف باعث بدست آوردن منابع اولیه به قیمت مفت میشه رو هم باید درنظر گرفت. نمونه بارزش ایران که با حمایت همه جانبه جهت چپاول، منابع اولیه رو بقیمت مفت میبره و با تاخیرهای طولانی بعضا چند ساله، بجای پول محصولات درجه چندم به ایران برمیگردونه.
۳. خودروهای چینی عمدتا با دامپینگ به بازار عرضه میشن ( در جهت حفظ اون مزیت رقابتی ) ولی بعدش سود اصلی رو روی قطعات میبرن. برای نمونه شما کافیه هزینه تعمیر گیربکس جک S5 رو بازار با راو۴ بنزینی مقایسه کنید. حداقل ۲ برابر یه راو۴ هزینه رو دست شما میزاره درصورتی که قیمت راو۴ دست دو الان در بازار ایران ۲ برابر جک S5 نو هستش.
در کل من نمیخوام منکر پیشرفتهای چین باشم اما چین اون مدینه فاضلهای که تو فکر میکنی نیست.
اونجوری که تو از چین و ماچین حرف میزنی، انگار باورت شده که صنعت خودرو و باقی محصولات چین از نظر تکنولوژی و کیفیت بهترین در دنیا هستن.
اگه اینطوری بود و خود مردم چین نگاه تو رو داشتن، خودروهای غیر چینی انقدر فروششون در خود چین پایین میومد که خودشون بساطشون رو جمع میکردن و میرفتن چون دیگه براشون بصرفه نبود.
باز هم میگم من منکر پیشرفت چین نیستم، بالاخره اونا واقعا دارن تلاش میکنن، ولی بازم تاکید میکنم بزرگترین برگ برنده چینیها قیمت است، نه تکنولوژی، نه کیفیت و نه چیز دیگه ای و اگه این مورد ازشون گرفته بشه در بازارهای جهانی نمیتونن اینطوری رقابت کنن.
FTB
۴ فروردین ۱۴۰۱این ماشین 10 دقیقه ای زیر رندر در میاد
لندکروز تو فتوشاپه ده دقیقه بد یه آشغال از توش در میاد
اونا طراح ندارن یه مش فتوشاپ بلد دارن که یه ذره تغییره میده و مینداززه تو بازار
کار چین همینه میثم میدونم خیلیا آماده ان تا بپرن توی کله من و از چین دفاع کنن
اما باید بدونن جون به جون چین که بکنین آخرم جنین خورن
خدایا ما چرا داریم میگیم جنین خور……چون کرونا رو یادمون رفته بیماری ای که از کشور کثیف چین شروع شد
ولی بازم خیلیا ازش دفاع میکنن
کرونا جون خانواده های همتون رو ممکنه بگیر یا گرفته شاید و شاید حتی اونارو بیمار کرده
من تجربه اش رو داشتم هم خودم هم خانواده ام به حدی ریه هام داغون بودن که باید با لوله چرک ریه هامو میکشیدن بیرون
رسما یه جهنم بود بازم شما ها دارین ازش دفاع میکنین
؟؟
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱چین چطور میزنه؟ کیفیت نداره
پیام
۴ فروردین ۱۴۰۱امیدوارم چین بازار سوپر اسپرتا را هم تو دستش بگیره و مشت محکمی تو دهن اشغال سازی فراری و لامبورگینی و بوگاتی و پاگانی و مکلارن و از این دست ماشینا بزنه
راجب تانک 500م که زبان قاصره از ابهت و زیبایی این ماشین لندکروز و مابقی شاسی بلندا سگ کی باشن پیش این.
ای وای وقت قرصام گذشت
احمدرضا
۴ فروردین ۱۴۰۱رامین بسه😂
ALIREZA
۴ فروردین ۱۴۰۱آخ آخ یه جاولین نثارش کنم😂😂😂😂😂
کمیل
۴ فروردین ۱۴۰۱چرا تانک ۶۰۰ نداریم ؟!
Jdm باز
۴ فروردین ۱۴۰۱طراحی بیرونیش نه تو سگمنت خودش و نه در رده قیمتی خودش به هیچ عنوان جذاب نیست
طراحی داخلیشم چندان چنگی به دل نمیزنه
شتابش هم که خوب نیست البته این خیلی مهم نیست چون suv سایز بزرگ محسوب میشه فک کنم
حالا شما بگید تانک ۵۰۰ یا اینها:
تویوتا سکویا
شورولت سابربن یا تاهو
جی ام سی یوکان
اینها رقبای تقریبا هم سایزش بودن
حالا رقبای قیمتی:
بی ام و سری سه
بی ام و سری چهار
بی ام و سری پنج
بنز سی کلاس( تریم های بالایی)
بنز e کلاس
لکسوس rx450h L
لکسوس gx
فورد برانکو( تریم های بالایی)
جیپ رانگلر ( تریم های بالایی)
جیپ گرند چروکی ( تریم های بالایی)
فورد f 150 ( تریم کینگ رنچ و…)
فوردموستانگ مک وان
تویوتا سوپرا
بی ام و x4/x3
بی ام و x5
بنز gle
بنز glc
و…..
تانک ۵۰۰ یا اینها؟؟؟؟؟
پویان
۴ فروردین ۱۴۰۱Jdmقطعا تانک 500 از این ماشینا که نوشتی بهتره
italian gentleman by maserati (MC20)
۵ فروردین ۱۴۰۱قطعا تو هم نیورامین نیستی و پویان هستی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
new RAMIN
۴ فروردین ۱۴۰۱@jdmباز
سکویا!
سکویا دقیقا خودرویی هست ظاهرش عالیه مشخصات خوبه… اما…
https://o.aolcdn.com/images/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800×450/format/jpg/quality/85/https://s.aolcdn.com/os/ab/_cms/2022/01/25170053/2023_Toyota_Sequoia_Limited_031.jpg
فقط فضای صندوق عقب!تازه5تا ایراد خیلی اساسی داره اینجا جاش نیست بگم…
عزیزم تاهو و سابربین قابلیت آفرود نداره. باید پکیج Z71 رو سفارش بدی تریم های بالا میشه سفارش داد همچنین سایت ب_ا_م_ا که تاهو و یوکان گذرموقت رو تست کرده گفته نسخه اروزنشون که تست کردیم تقریبا لخت بودن از لحاظ آپشن. پس با توجه به پکیج Z71 که تو تریم بالا در دسترسه و نسخه پایه که اوضاشون خوب نیست به هیچ وج قابل مقایسه با تانک 500 نیستن فقط نسخه فولشون از تانک 500 بهتره خب طبیعی هست…15هزار دلار اختلاف قیمت نسخه فول میخواهی بهتر نباشه!؟
ادامه کامنتت پیشنهاد میکنم شما بری کلاس بندی صنعت خودرو رو یاد بگیری،پیکاپ، کوپه، سدان…تانک 500!؟درضمن لکسس GXبرای 12سال پیشه دیگه موتورترند هم داشت مسخرش میکرد… لکسس RX هم تاجایی که میدونم تو نسخه پایه دیفرانسیل جلو هست…
شاید از لحاظ قیمتی و کلاسی تنها جیپ واگنییر و جیپ گرند چروکی 4xe بتونه با تانک 500 رقابت کنه و شکستش بده.(جیپ واگنییر 60هزار دلاری رو میگم نه گرند واگنییر) البته باید درنظر داشت باز هم یه 6 یا 7 هزار دلاری در نسخه پایه و ببش از 10هزار دلار نسخه فول اختلاف قیمت دارن. همه حرف هام با توجه به منابع هست. هیچ خودرویی تو دنیا نیست قیمت برابر(52الی62هزار دلار) و این کابین لوکس و مشخصات فنی(350اسب و 500 نیوتون گشتاور و 224میلیمتر فاصله از زمین، زاویهٔ حملهٔ ۲۹.۶درجه، زاویهٔ فرار۲۴درجه و قابلیت غوطهوری۸۰۰ میلیمتری در آب) باهاش رقابت کنه…
میلاد
۴ فروردین ۱۴۰۱آدم باید احمق باشه که با 60هزاردلار ماشین های شاسی بلندی مثل bmw x5 ، audi q5 – Cadillac XT6 – Lexus RX – Mercedes-Benz-GLC و تویا لندکروز رو ول کنه و این ماشین چینی رو بخره.
میلاد
۴ فروردین ۱۴۰۱آدم باید احمق باشه که در محدوده قیمتی 60 هزار دلار ماشین هایی مثل بی ام و ایکس 5 – بنز جی ال سی – آئودی کیو 5 – کادیلاک ایکس تی 6 – لکسوس ار ایکس و چندین شاسی بلند مطرح دیگه دنیا رو ول کنه و بره این آشغال چینی رو بخره.
احمدرضا
۴ فروردین ۱۴۰۱این بره آفرود از هم جدا میشه
یه سطل آشغال بزرگه که فقط خوشگلش کردن
از معلومه بره آفرود حتی اگه بالا و پایین هم بره تو مسیر صعب العبور بازم سالم نمی مونه
سامان اذری
۴ فروردین ۱۴۰۱نیسان پاترول حدودا ۵۰ هزار دلار قیمتشه
FTB
۵ فروردین ۱۴۰۱پروفتو عشق است
mos
۴ فروردین ۱۴۰۱حرف لندکروزر شد، خواستم بگم حدود ۹ ماه از رونمایی سری ۳۰۰ گذشته و تو این مدت بررسی های کامل و دقیقی ازش منتشر شده، ممنون میشم مثل بقیه ماشین ها بررسی لندکروزر رو هم بزارید تو سایت
https://www.carsguide.com.au/adventure/toyota-landcruiser-gr-sport-85972
https://www.whichcar.com.au/reviews/2022-toyota-landcruiser-300-gx-review
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ فروردین ۱۴۰۱فیلم خوب پیدا کنم ان شا الله دوبله :)
میثم
۴ فروردین ۱۴۰۱بهبه
دوبله رو پایهام شدید
mos
۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی ممنون آقای اشتری. 🙏
این دو تا بررسی هم ویدیو مناسب برای دوبله دارن ولی باز هر چی خودتون صلاح میدونید.
سعیدرحیمی
۴ فروردین ۱۴۰۱چین ب سرعت درحال پیشرفت است، محصولاتش دیگر کپی نیستند، همین الان همتراز آمریکا است ( شاید کمی پایینتر، فقط کمی!)، این اس یو وی فول سایز زیبا نتیجه پیشرفت چین نمیباشد بلکه پیشرفت آنها را در فضا جستجو باید کرد…
Clean energy (صیانت!)
۴ فروردین ۱۴۰۱یکی دیگه هم😑
Muty
۴ فروردین ۱۴۰۱خب 60 هزار دلار رو ادم یه لندکرورز ژاپنی میخره !!!
حالا چند مدل پایین تر
والا بخدا
AK25789
۴ فروردین ۱۴۰۱سلام، واقعا عالیه این خودرو،ولی ایکاش قدرتش مثل اسمش بود یعنی تانک 500 قدرتشم500اسب بخار بود، ولی واقعا غولیه برای خودش، تو 7ثانیه از0به100 میرسه، بنزین خورشم بدک نیست با این موتور و هیکل، والا 405 ما ترکیبی 10تامصرف میکنه، البته خب من همینطوری میگم وگرنه موتور405کحا این کجا، وقتی میگن چسن تا 2028یا2030 غول اقتصادی شماره 1جها میشه واقعا راست میگن