خودروهای چینی

خودروسازان چینی تا سال 2030 یک‌سوم بازار جهانی را تصاحب خواهند کرد!

طبق پیش‌بینی کارشناسان، سهم ۲۱ درصدی خودروسازان چینی از فروش جهانی خودرو به‌سرعت افزایش پیدا خواهد کرد و حدود ۳۰ درصد از کل بازار دنیا را خواهد گرفت.

براین اساس، از هر سه خودرویی که سال ۲۰۳۰ در جهان فروخته شود، یکی چینی خواهد بود. این پیش‌بینی تکان‌دهندهٔ جدید کارشناسان صنعت خودرو است که منحنی رشد چین را مطالعه کرده‌اند.

خودروسازان چینی در حال حاضر ۲۱ درصد از بازار خودرو جهان را تصاحب کرده‌اند اما تحلیلگران انتظار دارند این سهم به‌سرعت افزایش پیدا کند. بخشی از این رشد به خاطر کاهش سهم برندهای غربی از بازار چین حاصل خواهد شد زیرا برندهای داخلی چینی سهم خود را از ۵۹ درصد به ۷۲ درصد افزایش خواهند داد.

موضوع نگران‌کننده‌تر برای برندهای غربی اما افزایش فروش خودروسازان چینی در خارج از مرزهای این کشور خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران، فروش خودروسازان چینی در بازارهای خارج از چین، از ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۴ به ۹ میلیون دستگاه تا پایان دههٔ جاری افزایش خواهد یافت. هرچند تعرفه‌های ۱۰۰ درصدی جدیدی که توسط دولت بایدن اعمال شده است حضور چینی‌ها در بازار آمریکای شمالی را محدود می‌کند و گرفتن سهم از بازار ژاپن هم برای این شرکت‌ها سخت خواهد بود اما مطالعات پیش‌بینی کرده‌اند که خودروسازان چینی بتوانند تا سال ۲۰۳۰ سهم خود از بازار اروپا را به ۱۲ درصد برسانند و سهم خود از بازار روسیه را هم از ۳۳ درصد به ۶۹ درصد افزایش دهند.

همچنین طبق گزارش CNBC، انتظار می‌رود سهم خودروسازان چینی از بازار خودروی خاورمیانه و آفریقا از ۸ به ۳۹ درصد و در بازار آمریکای جنوبی از ۷ به ۲۸ درصد افزایش پیدا کند. همه با استراتژی قیمت‌گذاری خودروهای چینی که بسیار ارزان‌تر از رقبا است آشنایی داریم اما تحلیلگران مزیت‌های مهم دیگری را هم برای خودروسازان این کشور برشمرده‌اند. یکی از این مزیت‌ها، زمان توسعهٔ خودروهای چینی است که نصف زمان خودروسازان غربی بوده و درنتیجه چینی‌ها توانایی عرضهٔ مدل‌های بیشتر و به‌روزرسانی زودتر محصولات خود را دارند.

یکی از تحلیلگران در این رابطه می‌گوید:

برندهای چینی به ویژگی‌هایی که از دید خریداران مهم هستند مثل طراحی و تکنولوژی‌های داخل کابین توجه بیشتری دارند. این شرکت‌ها همچنین مصرانه بر حفظ مزیت قیمتی خودروهایشان تمرکز کرده‌اند حتی زمانی که در خارج از چین در حال احداث کارخانه هستند. این شرکت‌ها پیشتازی قابل‌توجهی در تکنولوژی‌های نوظهور مثل تولید باطری به دست آورده‌اند. این توانایی‌ها نهایتاً بازار جهانی را مجذوب خودروهای چینی خواهد کرد.

سهم خودروسازان چینی از بازارهای مختلف

منطقه سهم ۲۰۲۴ پیش‌بینی سهم ۲۰۳۰
چین ۵۹ درصد ۷۲ درصد
روسیه ۳۳ درصد ۶۹ درصد
اروپا ۶ درصد ۱۲ درصد
آمریکای شمالی ۱ درصد ۳ درصد
آمریکای جنوبی ۷ درصد ۲۸ درصد
خاورمیانه و آفریقا ۸ درصد ۳۹ درصد
ژاپن ۰ درصد ۱ درصد
جنوب شرقی آسیا ۳ درصد ۳۱ درصد
کل جهان ۲۱ درصد ۳۳ درصد

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (821 ديدگاه)

    خودروسازان چینی تا سال 2030 یک‌سوم بازار جهانی خودرو را ×تصاحب× ✅به گند✅ خواهند کشید!

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2474 ديدگاه)

      وقتی بدون تعصب روی کشورها و برندها
      یک خودروی چینی باکیفیت که حدود ۲۰ هزار دلار قیمت داشته باشه، اقساطی بخری و گارانتی ۵ سال صد هزار کیلومتر استفاده کنی، طرز فکر جدیدی برات شکل می‌گیره

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. Elmiraj

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3146 ديدگاه)

        ((اما تحلیلگران مزیت‌های مهم دیگری را هم برای خودروسازان این کشور برشمرده‌اند. یکی از این مزیت‌ها، زمان توسعهٔ خودروهای چینی است که نصف زمان خودروسازان غربی بوده ))

        با این اوصاف شما نه کیفیتی خواهی دید نه مهندسی…

        موافقم 13
        مخالفم 8
        1. Amirmohammad

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (520 ديدگاه)

          این مزیت حساب میشه هموطنور که تو متن گفته شده،ربطی به نبود کیفیت نداره که

          موافقم 5
          مخالفم 7
      2. Sina

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (821 ديدگاه)

        بله شما هم اگر چشماتو بیشتر باز کنی دور و اطرافت رو ببینی متوجه میشی چینی ها قبل از صنعت خودرو وارد صنایع دیگه هم شدن و اون بازار رو با قیمت های ارزون تصاحب کردن که بعد از ورودشون دیگه هیچ وقت رنگ کیفیت رو توی محصولاتی که بی وقفه واست ده بیست سال کار میکردن به چشم ندیدیم…
        از وسایل خونگی و الکترونیکی بگییر تا…

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. Amirmohammad

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (520 ديدگاه)

          اگه اون محصولات رو نمیبینی بخاطر اینه که کشور تحریمه عزیزم وگرنه بری خارج تو یه ویترین هم همه نوع محصول با همه نوع کیفیت و ساخت همه جا میبینی!
          هرچقدر پول بدی همونقدر کیفیت میگیری،قیمت یه تلویزیون سامسونگ با یه مدل چینی رو مقابسه کن کیفیتش هم به همون ترتیبه

          موافقم 3
          مخالفم 6
        2. Sorena

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          طرف تو اروپا نشسته خوشحاله از اینکه محصولات ارزون چین وارد بازار کرده و رقابت رو سخت کرده که بقیه برندها هم نتونن خیلی افزایش قیمت بدن محصولاتشون رو ( نتیجه رقابتشون به نفع مشتری) بعد طرف تو ایران با اقتصاد ضعیف،حقوق پایین ناراحته از این قضیه!!!!!! چه جالب واقعا

          بقرآن خودت بری مغازه یخچال ال جی بزاره جلوت یا فرگاز بوش اونطرفم نمونه های چینی بزاره قیمتا رو ببینی همون چینی رو برمیداری ولی تو مجازی داستان همه فرق داره!

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. سوشیانت

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2496 ديدگاه)

          سینا منطق خیلی عجیبی داری صنایع دیگه چه ربطی به صنعت خودرو داره؟!

          موافقم 4
          مخالفم 1
      3. Ahmad

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        من صد سال سیاه حاظر نیستم پول بدم خودروی ۲۰۰ هزار کیلومتر رنگدار چپی شاسی ترکیده بخرم جاش میرم یه چینی صفر میگیرم به قول اقای اشتری گارانتی داره و همینطور میتونم از شرایط اقساطش بهرمند بشم،،،درسته چینی ها هم تحفه ای نیستن ولی بهتر از ژاپنی کره ای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ که دیگه عمرشو کرده و بارها دست به دست شده.متاسفانه به دلیل اینکه نسل های اول خودرو های چینی بسیار از لحاظ کیفی ضعیف بودن این تفکر اشتباه صورت گرفته که هنوزم چین همونه!!
        اقا دیگه انقدر حرفای کلیشه ای نزنید چین بده فلان بهمانه.

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2474 ديدگاه)

          یک مثال ساده تر
          حتی مقایسه ماشین ژاپنی یا کره‌ای صفر کیلومتر ساخت 10 -12 سال پیش با ماشین چینی صفر کیلومتر مدل 2024 درست نیست
          پشت فرمون که بشینی یک دنیا تفاوت حس می شه، امکانات متنوع و آپشن‌های زیاد با طراحی زیبا
          من در این شرایط هم تویوتا و مزدا و کیا هیوندای 2010 تا 2015 رو بازنده می دونم
          واقعا کیا اسپورتیج، سوزوکی گرند ویتارا یا تویوتا راو 4 مدل 2014 حتی اگر صفر کیلومتر هم باشه، خیلی عقب‌ تر از تیگو 8 پرومکس هست

          موافقم 15
          مخالفم 6
      4. Hamilton1970

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (534 ديدگاه)

        شما که بدون تعصب نظر میدید آقای اشتری، واقعا به نظر شما از بیست هزار دلار چیز باکیفیت در میاد یا نه؟
        امکان نداره بشه با اون قیمت چیزی حتی نزدیک به ژاپن یا اروپا یا آمریکا تولید بشه یا حتی کره!
        من شخصا حس خوبی نسبت به این قضیه ندارم و موافق افزایش تعرفه و حتی ممنوع کردن واردات خودروهای چینی به کشور ها علی‌الخصوص در غرب هستم.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2474 ديدگاه)

          بله با 20 هزار دلار چینی ها می تونن ماشین باکیفیت تولید کنند
          محصولات BYD و جیلی فراوان هستند
          این هنر چینی هاست
          چند تا مثال از مدل های موجود در ایران:
          جک X7 با امکانات کامل 17 هزار دلار
          جک S5 جدید که در ایران KMC X5 هست 15 هزار دلار
          تیگو 7 دو دیفرانسیل با موتور 1/6 لیتر توربو 20 هزار دلار
          تیگو 7 تک دیفرانسیل با موتور 1/5 لیتر توربو 15 هزار دلار
          جری تیگو 8 تک دیفرانسیل موتور 1/6 لیتر توربو 21 هزار دلار
          آریزو 5 تمام برقی 20 هزار دلار
          چری X22 مدیران خودرو در چین 10 هزار دلار
          —————————————–
          بی وای دی ATTO 3 استاندارد اروپا 20 هزار دلار
          هاوال H6 استاندارد استرالیا 17 هزار دلار
          جیلی آزکارا ( Boyu) قیمت 17 تا 20 هزار دلار

          موافقم 11
          مخالفم 1
      5. Ahmad

        ۱۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        اقای اشتری باور کنید من درکتون میکنم چون خودم پشت خودروی چینی نشستم و میدونم چیه.بله قطعا چینی ها معایبی هم دارن اما منم چینی هارو نسبت به کره ای ژاپنی ۱۰ تا ۲۰ سال کار ترجیح میدم و کاملا با تظرتون موافقم.دوستان به هر حال این نظر شخصی هست و در بازار بسته ایران من همچین نظری دارم،،،هر کس هم نظر تودش رو داره لطفا گارد نگیرید.

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Amirmohammad

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (520 ديدگاه)

      تو بازار آزاد جهانی طرف با آگاهی کامل و کلی انتخاب حالا بنا به هر دلیلی میره چینی میخره بعد طرف تو ایران حرصشو میخوره و میگه دنیا رو به گند میکشه! عجب
      خب چینیا هم مثل بقیه دنیا دارن پیشرفت میکنن چه بسا سریعتر از همه مشخصه که کیفیت خودرو چینی امروز شبیه ده سال پیش نیست

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Killer

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (543 ديدگاه)

        بعد ما انتظار داریم ٣چرخ سازان التماس چینیا نکنن واس تکنولوژی
        همون قضیه که نماینده تویوتا گفت اینا تکنولوژیایی دارن که تو جاپون ما نمیدونیم چی هستن مشخص بود داستان چیه

        موافقم 3
        مخالفم 9
      2. MehdiTurbo

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        نمیخرند گفته خواهند خرید در حال حاضر فروش چینی ها تو خارج از چین بالا نیست فروش کلی میگم نه دو سه تا کشور مثل ایران
        اون زمانیکه چینی تو ایران به راحتی فروش میرفت که البته خب با توجه به هم قیمت بودنش با محصولات ایرانیم طبیعی بود هیچ جای دنیا به چین نگاهم نمینداختند و از فروشش تو کشورای غیر پیشرفته به این نقطه رسید و حالا کیفیتش ارتقا داده هر چند الان اش دهن سوزی از لحاظ امار فروشی نیست ولی خب با توجه به پیشرفتش احتمالا خواهد بود
        چین وقتی بازار قبضه کنه هم از کیفیتش میکاهه هم قیمت میبره بالا الان قصدش حذف رقباعه از یه کشور کمونیست هرگز انتظار خیر رسوندن نداشته باشید مگه اینگه منافع خودش درمیان باشه
        این کامنت من مثل بقیه کامنتتم یادگاری اگه این اتفاق نیافتاد امیدوارم که نیافته ولی اگه همین چین باشه با همین سیاست می افته

        موافقم 5
        مخالفم 7
        1. MehdiTurbo

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          شما اگه دقت کنید حتی کرونا هم از چین شروع شد حالا کاری ندارم اونایی که پخشش کردند مجموعه ای از یه سری کشورا بودند ولی سیاستی که جون ادما را به بازی میگیره و کشتن میده اصلا انتظار خیر رسوندن اینکه ارزان میدند و … نداشته باشین همین الان رقباش حذف شند چنان گرون میده و …
          و کشورای هم پیمان باهاشم مثل ایران و روسیه و … هم همینند فرقی ندارند

          موافقم 4
          مخالفم 5
        2. MehdiTurbo

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2059 ديدگاه)

          اصلا امار الانش اگه ببینید حالا ایران ننوشته ولی تو این امار الان ففط ۵۹ درصد تو چین و امار کشور خودش حساب کرده تو اروپا و امریکا و … ۶ درصد و ۳ درصدند همشان زیر دهند
          بهتر بود به جای جهان میگفت چین و روسیه همین دوتا روهم بالای هشتاد درصد میشند

          موافقم 4
          مخالفم 4
      3. KAIZEN

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3631 ديدگاه)

        این قیمتها نصفش دامپینگه
        دولت چین وحشتناک از صادرکننده هاش حمایت میکنه
        منابعش رو هم از غارت آفریقا و کشورهایی مثل ایران تامین میکنه
        اینا نباشه میتونه ماشین برقی بسازه 15 هزار دلار؟؟
        داد اروپا واسه چی دراومده می خواد عوارض ببنده به چینیها؟

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. Amirmohammad

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (520 ديدگاه)

          نیروی کار و خیلی چیزای دیگه تو چین ارزون و زیاده و طبیعیه که قیمت تمام شده پایین در بیاد،دیگه چرا این همه برند امریکایی و اروپایی سر و دست میشکونن برای تاسیس کارخونه تو چین پس؟
          این چه ربطی به غارت داره؟ اگه به غارته که امریکا و انگلیس و فرانسه باید بتونن تولیداتشونو مفتی بدن اینقدر افریقا و خاورمیانه رو غارت کردن!چین که تازه یک صدم اینا هم تو افریقا و خاورمیانه نه پایگاه داره نه نیرو، دقیقا چیو از ایران غارت میکنه؟!! این توهمات چیه

          اروپا میخواد عوارض ببنده چون میبینه نمیتونه با قیمتشون رقابت کنه که همونطور که دیدی خود برندهای اروپایی از ترس متقابل مثل چیه اعتراض کردن به سرانشون

          موافقم 4
          مخالفم 2
    3. MehdiTurbo

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2059 ديدگاه)

      خوشم میاد ژاپنیا اشغال بخر تحت هیچ شرایطی نیستند 😂😂امار ژاپن صفر درصد و یه درصد

      موافقم 7
      مخالفم 6
    4. ممد ژانگولر

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3816 ديدگاه)

      شماها چه از چین خوشتون بیاد چه نیاد چینیها با تمام قدرت سلطه خودشونو به تمام دنیا گسترش میدن و تمام بازارهارو به نفع خودشون به گند میکشن و دنیارو به آتش میکشن . بعد که بقیه کشورها بیدار شدن تازه میفهمن چه مار کلفتی تو پاچشون رفته . ولی در کل وجود چین به نفع مصرف کننده نهاییه . چرا؟ چون چه اجناسشو با قیمت مناسب و کیفیت خوب میفروشه . به شرط چی؟ به شرط اینکه دست دلالها در کشورهای مختلف کوتاه بشه تا قیمت واقعی بدست من و شما برسه.
      چینیها رو حداقل ۵ میلیارد جمعیت کره زمین شیرین حساب باز کردن . آمریکا سقوط کنه اون الباقی جمعیت باقی مونده کل هوم میرن سمت چین . پس میشه پیش بینی کرد جنگ جهانی سوم یا X دور از انتظار نیست . من به سلامتی همتون آخرین جرعه از آب معدنیمو مینوشم شاید دیگه همو ندیدیم .🫗

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. MehdiTurbo

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2059 ديدگاه)

        فقط قبلش مطمئن شو اب معدنیه با عین غلیظ

        موافقم 1
        مخالفم 2
  2. هراکلیوس

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    دیکه این دنیا حال نمی ده

    موافقم 5
    مخالفم 5
  3. خوب

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وقتی باکیفیت بسازی همه استقبال میکنم

    موافقم 10
    مخالفم 0
  4. Car love

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (628 ديدگاه)

    حالا هی ژاپنیا گدایی کنن ازشون

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. صدرا

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (36 ديدگاه)

      هرچی باشه ماشین ژاپنی یاتاقان نمیزنه

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Car love

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (628 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/toyota/toyota-tundra-lexus-lx-engine-recall/

        فکر کنم این سنگین ترین دیس بک تاریخ پدال بود 😂😂😂😂 ببخشید

        موافقم 4
        مخالفم 3
  5. کرگدن باواریا

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو زمانه ایی که چینی ها اینطور دارن جلو میان ، خوش به حال اونایی که هم اصالت دارن “بیشتر از ۱۰۰ سال منظورمه نه قد سایپا ”
    هم دوام و فنی بالا.
    بدا به حال خودرو ساز های ضعیف آسیا که کیفیت خراب فنی و ریزش رنگ و هزار تا مشکل دیگه رو با گرم کن سرد کن صندلی میپوشونه، این خودروساز ها خیلی زودتر از سال ۲۰۳۰ قراره توسط چین خورده بشن و با هستش گل کوچیک بازی کنن.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  6. علی جردن

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1536 ديدگاه)

    ژاپنیا چرا چینی نمیخرن :|
    رقابت با کشور همسایه نباشه دلیلش ؟

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. froG-driVer

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (439 ديدگاه)

      نه بابا رقابت چیه ژاپنی‌ها در حدی نیستن که بتونن با چین رقابت کنن.حتی در حدی نیستن که بتونن با ایران مقایسه بشن.چین و ایران خیلی بالاتر از ژاپن و بقیه سازنده هان.ایران و چین ماشیناشون باید با قاری و درشکه های زمان شاه غضنفر ابن مصطفی ابن محمد مقایسه بشن😑😑

      موافقم 2
      مخالفم 3
    2. datsun

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3639 ديدگاه)

      ژاپنی ها معمولا رو محصولات ساخت خودشون تعصب دارن،

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. Ehsan

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (595 ديدگاه)

    هیچی نمیتونه جلوی سرعت پیشرفتشون رو بگیره،همین هوواوی که آمریکا به بهانه های الکی تحریمش کرد زومیت چند روز پیش چندتا خبر کار کرد که بعد از تحریم دوباره به فروش بیشتر از قبل رسیده و رکورد سودشو زده و تو چندین موضوع هم به خودکفایی و نوآوری رسیده

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      مگه فقط چینی ها پیشرفت میکنن؟! بقیه هم پیشرفت میکنن دیگه

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. بهزاد

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2489 ديدگاه)

      ببین وقتی کلمه نوآوری را به کار میبری حتما چندتاشو بلد باش که اگه ازت پرسیدن بتونی برای نمونه مثالی بزنی.
      دولت چین به یکباره تصمیم میگیره وام هایی که قرار بوده به بخش های مختلف در اقتصادش تقسیم کنه ، مثل همه ی کشورها ، بخش اعظم اون را به تولید صنعتی اختصاص بده.
      مثلا در سال قبل حدود ۶۵ میلیارد دلار به بخش صنعت وام دادن اما امسال این عدد ۱۰ برابر شده و به نزدیک ۶۵۰ میلیارد دلار رسیده که در تاریخ بی سابقه ست و اتحادیه اروپا و خزانه داری آمریکا از این بابت اعتراض خودشونو اعلام کردن چون قطع و یقین صنایع چین با مازاد تولید روبرو خواهد شد و خودشون به خودشون تخفیف میدن تا همینطور قیمت ها شکسته بشه.
      شما و امیر محمد از فلسفه و منطق به یکباره افتادید اقتصاد برای همین این اخبارو معجزه ی پیشرفت میبینید!
      دولت چین فقط ۳۰ میلیارد دلار برای کمک به هواوی پرداخت کرده که بازهم بیشتر میشه و الان شرکت خودروسازی وجود داره که نزدیک ۸۰ درصد سرمایه بدهی داره و با تمام معادلات و قوانین اقتصادی این شرکت باید ورشکسته اعلام بشه اما حزب حاکم علنا وارد جنگ تجاری شده و قضیه ناموسیه!
      دولت چین تا یک مدتی میتونه صدها و صدها میلیارد دلار کمک کنه و به خاطر افزایش سرسام آور بدهی ها و تعرفه های سایرین یک بحران اقتصادی در پیش خواهد داشت.
      بنده دو ماه پیش اعلام کردم دولت و دولت های محلی چین به نرخ ۲۸۲ درصد بدهی با نسبت تولید داخلیشون رسیدن و هم اکنون میزان بدهی از ۳۰۰ درصد عبور کرده و شاید در تاریخ همچین موردی وجود نداشته باشه و احتمالا به اعداد عجیبی برسیم.
      دخالت دولت هر نوع فعالیت اقتصادی را نابود خواهد کرد.
      خراب اون خودکفاییت شدم و قشنگ معلومه عدد و رقم که هیچ اقتصاد نمیدونی😄

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. mosafer

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اژدها وارد میشود

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (439 ديدگاه)

      وارد بازار خودرو یا ### بقیه خودروسازا؟؟!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سوشیانت

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      بیشتر به مارمولک شباهت دارن🤣

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. datsun

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3639 ديدگاه)

    دنیای رقابته هر کس توانش رو داشته باشه میتونه بفروشه حالا از هر کشوری باشه،

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. سوشیانت

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    هیچکس نمیتونه با اطمینان بگه آینده چه شکلی میشه اینا فقط در حد احتماله

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. ali

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (166 ديدگاه)

    با سلام
    بیشتر به نظر می رسه این مقاله یه بزرگ نمایی برا صنعت خودروسازی چین هست که یه عمر در حال کپی کردن هستن.البته قطعه پازل گم شده چینی ها بحث کیفیت هست.متاسفانه اینقدر ماشین آشغال سوار شدیم که دیگه معنی کیفیت از یادمون رفته متاسفانه و تو این بازار چند تا چینی اومدن و کیفیت قطعا بهتری از ات و آشغالهای داخلی داشتن ولی باز همتایان آسیایی و اروپایی و آمریکایی ها صد پله پایینتر بودند.من خودم ماشین چینی دارم درسته کیفیت بالاتری از آت و آشغالهای داخلی داره ولی وقتی با یه ماشین بعضا ژاپنی مقایسه اش می کنی میبینی هیچ حرفی برا گفتن نداره.
    حتی توی سایتهای بررسی کیفیت خودرویی مثل جی دی پاور یا کانسیومر ریپورت معمولا ماشینهای چینی نمیبینیم و همین حلقه گم شده اینهاس.این مقاله از دید من بیشتر بلوف و بزرگنمایی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. BlackWing

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    شعار best or nothing مرسدس تبدیل میشه به worst or nothing چینی ها

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. شهرام

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    یک سوم دیگه مال فولکس هست ب تنهایی!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. سوشیانت

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    چرا کامنت های من پاک میشه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. زیزیگولو

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5851 ديدگاه)

    زهی خیال باطل

    موافقم 2
    مخالفم 0
  16. LAND CRUISER 70

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بازارهای چینی ها فقط
    محدود به خاورمیانه آفریقا و آمریکای لاتین هست
    از بقیه جاها جمع میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. Taha Ayoobi

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2339 ديدگاه)

    بازم از این مقاله های الکی برای بزرگ کردن چین🤦🏻‍♂️

    من نمیگم چین بده، ولی چیز خاصی هم نیست، ماشین چینی دقیقا عین گوشی چینی.
    الان نصف ایران گوشی چینی دستشونه چون همه نمیتونن آیفون بخرن.
    ماشین چینی هم دقیقا همین کار رو میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (861 ديدگاه)

    الان یک عده فشار می خورند.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2339 ديدگاه)

      مگه فشار خوردن داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سوشیانت

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      تولید زیاد ماشین فشار خوردن نداره مهم کیفیت تکنولوژی امکانات و… هست که چین در حال حاضر نهایتا بتونه تو خواب حریف برند های معتبر بشه این خیلی ها رو فشاری میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا