خودروهای اقتصادی چینی در شرایطی میتوانند تبدیل به کابوسی بزرگ برای خریدارانشان شوند. کمبود یا نبود قطعات یدکی از یکسو و گرانی عجیب برخی قطعات از سوی دیگر باعث میشود تا فلسفه خرید اینچنین خودروهایی زیر سؤال برود.
واردات محدود خودرو و قوانین فعلی باعث شدهاند تا تنها شرکتهای معدودی بتوانند در دایره عرضهکنندگان قرار گیرند. یکی از دلایل محدودیت واردات برای افراد حقیقی این بوده که شرکتهایی با عاملیت مجاز و نمایندگی رسمی بتوانند خدمات پس از فروش واقعی را به خریداران ارائه کنند. اما در دنیای واقعی، خدمات پس از فروش میتواند خود منبع بزرگی برای سودآوری شرکتها تلقی شود. مخصوصاً زمانی که با خودروهای با کیفیت پایینتر مواجه باشیم.
سازمان حمایت از مصرفکنندگان در بسیاری از موارد پیگیری از مشتریان، گزارشهای مختلف این نارضایتیها و مشکلات را دریافت میکند اما تاکنون برخورد و واکنشی عملی از این سازمان مشاهده نشده است.
ظاهراً برخی شرکتها تصور میکنند که ماجرای فروش تنها به همین مرحله محدود میشود. برخی با ادعای اینکه محصولات خود را تا سال آینده هم پیشاپیش فروختهاند، دیگر لزومی به تلاش برای رضایت مشتریان و خدمات مناسب نمیبینند. نمیتوان انتظار داشت شرکتهایی که حتی از تعهدات خود در تحویل به موقع خودروها یا فروش با قیمت مصوب شانه خالی میکنند، خدمات پس از فروش مناسبی را ارائه کنند. شرکتها ظاهراً به این امر واقف نیستند که ایجاد برند فرایندی سخت و طولانی مدت است و باید تمام تلاش خود را در جهت خوشنامی با کسب رضایت همهجانبه خریداران مصروف کنند نه اینکه با کمبودها و رفتارهای ناشیانه و غیرحرفهای، بدنامی برای خود خریده و تنها به یک فروش فوری و سود آنی بسنده کنند.
قیمت لوازم بدنه و یدکی برخی خودروهای چینی از خودروهای معروف ژاپنی و کرهای هم بسیار گرانتر است. بدین ترتیب این خودروها واقعاً در رده خودروهای اقتصادی جای نمیگیرند. بنابراین قانونگذار باید این موضوع را پیگیری نماید که خدمات پس از فروش مورد تعهد تولیدکنندگان، فروشندگان و واردکنندگان خودرو تا چه حدی تحقق مییابد.
در اینجا فهرستی از تعدادی از قطعات خودروی FMC SX5 فرداموتورز را گرد آوردهایم.
نام قطعه | قیمت تقریبی |
سپر جلو | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چراغ جلو | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
جلوپنجره | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
شیشه جلو | ۶,۰۰۰,۰۰۰ |
سرسیلندر | نایاب |
رادیاتور | نایاب |
فیلتر روغن | ۲۷۷,۰۰۰ |
ممکن است برخی خودروهای چینی از کیفیت بهتر و یا خدمات ارزانتر و قطعات فراوانی هم برخوردار باشند و بنابراین نمیتوان این موضوع را به همه محصولات چینی تعمیم داد. برخی از محصولات نیز ممکن است بهطور مقطعی دچار کمبود لوازم شوند که البته این موضوع برای مصرفکنندگان فرقی نمیکند و هر خریدار خودرویی که محصولی از یک کمپانی با ادعای نمایندگی رسمی و گارانتی و خدمات پس آر فروش تحویل گرفته باید بدون دردسر و در کوتاهترین زمان و با قیمتی معقول بتواند از این خدمات و قطعات بهره گیرد.
دیدگاه و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.
HR3
۹ شهریور ۱۴۰۲من معلم روستام از خونه حدود 47 کیلومتری راه دارم تا برسم مدرسه از کل اون مسیر حدود 10 کیلومتری هم جاده خاکی دارم
امسال اون برف سنگین داشت ذوب میشد مسیر خاکی ما گل لای وحشتناکی بود من با پژو روا مدل 87 گیر نکردم ماشین شبکه بهداشت از این وانت بزرگ و شاسی بلندهای چینی بود گیر کرده بود اونجا بود فهمیدم چین جماعت فقط دکور هستن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ شهریور ۱۴۰۲کاش اسم اون وانت بزرگ شاسی بلند چینی به ما بگین
X
۹ شهریور ۱۴۰۲حرفت منطقیه
منم با 206 تیپ 2جاده چالوس با بوگاتی پلاک کرج انداختم
راه نمیرفت
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۴۰۲پدال ۱۰ تا به میخ میزنه ( تبلیغ چینیها ) و یکی به نَعل ( انتقاد ریز از چینیها ) !
این وسط نه گلایهای از پدال و همکارانشان هست نه از دولت و تاجر ، چرا ؟!
چون آخرِ آخرِ آخرِ این فیلمی که شکل گرفته مصرفکنندهی بیسواد با پول بادآوردهای هست که چاق میکنه ظالمان را !!!
به فرض مثال میگم که من فروشندم و بدترین جنس رو گران هم میفروشم ، شما باید عاقل باشی و من رو پُرو و ظالم نکنی و اگر نه هیچگاه چنین چیزی شاهد نبودیم که بدترین کالا عرضه بشه گران هم عرضه بشه ، طلبکار هم باشند !
در جریان باشید که خودرویی چون تیگو ۸ که مثلاً گل سرسبدِ چینیهاست و روزی باید دلار و سکه میدادید تا حوالهاَش را گیر بیاورید و تا ۴/۳ فروخته میشد امروز به زیر قیمت شرکتیش هم مشتری نداره و این اون روزی بود که باید میدیدید ولی دلال بودن اکثر مردم ایران کورشان کرده بود و امروز همه در ضرر هستند ( خداروشکر ) !
در بازاری که بیسوادان وارد میشوند حتی اگر سود میلیاردی هم داره بکشید کنار و اگر نه باسوادان هم در آتش آخرش میسوزند مثل خودرو ، طلا ، دلار ، زمین ، بورس و … !
اگر کامنتهای ۵ سال اخیر من را ببینید همه موجود هست با تاریخش که فقط میگفتم به جای چینی ، کرهای و ژاپنی بخرید و اوورهال کنید ولی چینی نخرید نخرید نخرید ، اما اکثراً موضع میگرفتند !
چینی تنها وقتی ارزش خرید داره که قسطی بیبهره چندساله بخرید به این دلیل که تورم کشور جبران مافات میکنه و لاغیر !!!!!!!!!!!!!!!
همه از خرج خودروهای خارجی میترسند ، به جز موارد استثناء کرهای مثل اونهایی که خرج بالایی دارند و یاتاقان میزنند ، بقیه خارجیها را اگر به جای گدا بازی و خرید قطعه فیک از اورجینال استفاده بشه و توسط مکانیک کار درست تعمیر بشه به شما قُل میدهم تا ۱۰ سال و چه بسا بیشتر نیازی به خرج دوباره ندارند و فقط نیازمند سرویس به موقع هستند مثل تمام ماشینهای مختلف صفر و کارکرده در دنیا ( روغن و فیلترهای موتور و گیربکس / زیربندی ) و تمام !
البته که روی صحبت من خودروهای خارجی ژاپنی کرهای تنفس طبیعی هستش نه توربو یا هیبرید !
یاریس و i20 از اقتصادیترین خودروهای دنیان که خداشاهده با اینکه سواری خاصی ندارند از بهترین بهترینهای عرضه شده چینی در ایران هم کیفیت بالاتری دارند و قابل مقایسه نیستند !!!
Avan
۹ شهریور ۱۴۰۲در پاسخ به نوید باید بگم حرف شما موقعی درست است که بازار آزاد و خرید خودرو دلخواه ولو به قیمت بالا ممکن باشد در حالی که بازار ایران شرایط مسخره ای دارد. اگر خودروی چینی را قلم بگیریم یا باید خودروهای چینی -هندی ایران خودرو و سایپا را بخریم یا خودروهای ۱۰ ، ۲۰ سال کارکرده ژاپنی و کره ای که البته اونها هم تعدادشان کم است و جوابگوی بازار نیستند و از طرفی به دلیل کارکرد بالا , عملا مستهلکند و قطعاتش هم گران و کمیابند. به قول معروف نه راه پیش داریم نه راه پس!
مانی
۹ شهریور ۱۴۰۲نکته اول: مشاهدات من نشان می دهد اکثر کسانی که در سالهای اخیر ماشین چینی در ایران خریداری نمودند از قشر زحتمکش و تحصیلکرده و بیشتر از طبقه متوسط جامعه هستند و اکثر آنها هم تحصیلات دانشگاهی دارند.خیلی ها از آنها کارمند و بازاری و دانشگاهی هستند.پس این سخن بسیار چرند و مزخرفی هست که بگوییم که فقط افراد بی سواد و دارای ثروت بادآورده ماشین چینی می خرند.الان هر بچه ای می داند که به جز معدودی از پزشکان متخصص و البته معدودی از افراد مشهور مثل هنرمندان و ورزشکاران،اغلب این افراد بی سواد و رانت خوار و دلال صفت و دارای پول های بادآورده هستند که در ایران ماشین های خارجی می خرند.ماشین هایی که البته سریع در بازار تبدیل به پول نقد می شود و چون این قشر دلال صفت به رانت اطلاعاتی دسترسی دارند به سرعت به احتکار آن دسته از ماشین های وارداتی می پردازند که سریع در بازار تبدیل به پول نقد می شود.حتی در سالهای اخیر هم که ماشین چینی گران شده اند بیشتر خریداران آن از قشر متوسط و تحصیلکرده جامعه هستند.چون یک فرد تحصیلکرده ترجیح می دهد که یک خودروی نو بخرد تا دچار دردسر کمتری پس از خریدش شود.بر عکس،دلالان بی سواد و رانت خوار و مفت خور عاشق خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی هستند.چون این افراد مدت زمان کمی از خودروی خود استفاده می کنند و سریع هم خودروی خود را با هر دوز و کلکی به مشتری قالب می کنند.پس ماشین چینی چندان به درد دلال بی سواد نمی خورد چون نمی تواند سود بادآورده ای را در کوتاه ترین زمان ممکن نصیب او کند.
نکته دوم: در متن بالا تنها به قیمت لوازم یدکی یک خودروی چینی بسیار کم تیراژ از یک شرکت نوساز اشاره شده است که این خودرو حتی در خیابان های تهران هم به ندرت دیده می شود.اگر واقعا ویراستار نیت درستی داشت به قیمت لوازم یدکی آن دسته از خودروهای چینی اشاره می کرد که به وفور در خیابان های کشور دیده می شود.مثلا به قیمت لوازم یدکی خودروهای ساخت شرکت مدیران خودرو (ام وی ام و فونیکس) اشاره می کرد یا قیمت لوازم یدکی خودروهای ساخت شرکت کرمان موتور (جک یا کی ام سی) را درج می کرد.فکر نکنم قیمت لوازم یدکی این خودروها از ماشین های کره ای و ژاپنی باشد.ایکاش ویراستار در این زمینه اقدام می کرد.
نکته سوم : معلوم است که نویسنده این مطلب اخیرا به بازار لوازم یدکی خودرو مراجعه نکرده است و نمی داند که قیمت لوازم یدکی خودرو در این چند ماه اخیر بالا رفته است.مثلا وقتی که قیمت تک چراغ جلوی خودروی پر تیراژی مثل پژو 207 بیش از 5 میلیون تومان است و یک جفت چراغ جلوی آن نزدیک به 11میلیون هست،واقعا نویسنده انتظار دارد که قیمت چراغ جلوی یک خودروی شاسی بلند بسیار کم تیراژ چینی چقدر باشد؟
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ما حرفمون رو زدیم ، یکی میفهمه یکی نمیفهمه یکی هم به خودش میگیره !!!
خود دانید !
هم وطن
۹ شهریور ۱۴۰۲مثلا Kmc ، Foton
Amard
۹ شهریور ۱۴۰۲بعضی از مردم ایران در چاخان کردن رتبه اول دارن من خودم روا داشتم اشغال ترین خودرو تاریخ دف داعم زوزه داره جوری که سردرد میگیری مسیر طولانی تو سربالایی فاجعه اس ماشین ۳۰ تا میرفت آنوقت شما میگی چینی نتونسته چینی اشغال ترینشم از روا بهتر
کرگدن باواریا
۹ شهریور ۱۴۰۲داداش یه جا باید تو زندگشیون به خودشون دلخوشی بدن ؛ افسردگی تو جامعه بیداد میکنه
یارو معلم دهاته با آر دی میره کوه و تپه یکی ۲۰ سالشه سانتافه اسپورتیج جی دی آی زیر پاشه….
حالا باز خوبه ماشین خودشو با چینی مقایسه کرد ” که همینم اشتباهه”
یارو پارس داره توهم زده سری پنج رو میخوره تو کورس کشیدن
هیچ بچه زشتی مادرش نمیگه بهش زشته ؛ این همین حکایت اقا معلم گلمونه 🙏
NAVID۰۰۹۸
۹ شهریور ۱۴۰۲افسردگی در جامعه بیداد میکنه ، چرا ؟!
چون چشم تنگ زیاد داریم !
چون تا کسی موفق میشه ، ۹۹٪ میگن یا دزده یا قاچاقچی و اِلا چرا ما اِلیم بِلیم سیمبلیم !
اگر یاد بگیریم تو هر کاری که هستیم ، صداقت داشته باشیم ، خالهزنک نباشیم ، مرد باشیم ، ترسو نباشیم ، تهمت بیجا نزنیم و …. ، بعد ببینید چطور تو کار و زندگی موفق میشیم و افسردگی هم ناپدید میشه !
متاسفانه ما مردم دوست داریم تو هر کاری بیخود سَرَک بکشیم به سبب همون حسادت و چشم تنگی که گفتم !
هر کسی یه اعتقادی داره ، اعتقادِ منم اینه که خدا به اندازهی وُسعت قلب آدمها بِهِشون روزی میده ، نه بیشتر نه کمتر !
اینکه میگن باخدا باشو پادشاهی کن ، اگر باورش کنید و فقط تلاش کنید بدون توجه به نیش زدن دیگران ، میبینید چطوری همهچیز برنامهریزی شده برای اینکه کم نیاریم و دست جلوی نامرد دراز نکنیم ❤ !
امروز اکثر ما مردم افسرده هستیم به دلایلی که میدانیم و گفتنش بیفایدست ، ولی ، ولی همان وقتی هم که اوضاع نرمال بود ، افسردگی رو بیشتر در کسانی میدیدم که ثروت بالایی داشتند بخصوص فرزندانشان !
افسردگی حاصل شرایط و انرژی محیطی هست که در اون قرار داریم و اگر نه افسردگی چه معنایی دارد اصلاً !
البته برخیها هم به ژن مربوط میشود !
Javad
۹ شهریور ۱۴۰۲آفرین به ادب شما و استفاده از واژه های دهات و یارو .
Sevlan
۹ شهریور ۱۴۰۲ماشین شما پوکیده بوده لابد، آره از اون آدمای لاف زن یکیش شما، تو سربالایی سی تا میرفت؟! سی تا؟! دست بردار داداش، انتقاد کنیم، ولی نه اینجوری🤔🙄
morteza
۹ شهریور ۱۴۰۲ولی خدایی من پیکان داغون دیدم تو مسیرهای ییلاقی شمال مثه چی میرفت.تو گل و لای و فلان و ..
ابوالفضل
۹ شهریور ۱۴۰۲ماشین چینی بد نیست به شرطی که به قیمت خودش فروخته بشه نه اینکه قطعه وارد نمیکنن ماشین و هم دو تا سه برابر ارزشش میفروشن تازه اینا ماشین هایی رو میارن که مردم چین هم نمیشناسند
Amirmohammad
۹ شهریور ۱۴۰۲حالا درسته ماشین چینی بدرد افرود نمیخوره ولی پیکاپش نتونه مسری که روا رفته رو بره دیگه با عقل جور در نمیاد،دیگه پیکاپ هرچقدر هم ضعیف باشه از روا بهتره آفرودش
Kato
۹ شهریور ۱۴۰۲جواب نیست …
اینجا کامنت میذارم همه ببینن…
از الان دارن چینی میکوبن تا وارداتی ها را با قیمت فوق گزاف تو پاچه کنن…
البته قبول دارم خود چینی ها هم قیمت گزاف دارن ….
ولی اینو بدونید اینا همش بازیه
الف زیر ب
۱۰ شهریور ۱۴۰۲بیچاره دانش آموزان
mercedesamg
۹ شهریور ۱۴۰۲غیر از هزینههای تعمیر و نبود قطعه و خدمات ضعیف،اولین ضرری که خریدار میکنه افت شدید قیمته،حتی اگه 1000 کیلومتر هم کار کرده باشه بازهم دچار افت قیمت میشه،بهترین راه برای خرید این خودروهای بنجل خرید خودروی کمکاره که تو خیلی ضرر نکنی،آخرین و بزرگترین بلایی که سر خریدار میاد فروش خودروی کارکرد بالاست،یعنی مالک اول و آخرش خودتی،وقتی زارت و زورت دارن پیش فروش میکنن و اون جنسی که رو دستشون مونده رو فیس لیفت ویا با یه مدل جدید تعویض میکنن کدوم آدم عاقلی ماشین 50_100_…کیلومتر تورو میخره؟
الان یه چینی فن میاد اون پایین دریوری میگه
Arshia m3csl
۹ شهریور ۱۴۰۲والا تیگو ۸ پرو با کلی تبلیغات نصف روفور و اوتلندر و حتی سورنتو نفروخته و تیگو ۸ پرومکس هم که دیگه نگم که خیلی کم میبینم اخه چرا یکی پول c200 و ۳۲۰ مدلای ۲۰۱۳و ۲۰۱۲ رو بده چینی ای بخره که هندلینگ و متریالش معلوم نیست چیه و ترمز هاش ضعیفه
mercedesamg
۹ شهریور ۱۴۰۲1)اینا چند وقته اومدن؟
2)وسع خرید بیشتر مردم چقدره؟
3)بقیه خودروهای چینی چطور؟
4)راو فور(rav 4)
5)تو اوتلندرو از کجات دراوردی؟من 4 ماهه عکس اوتلندرم ندیدم
آخرین جوابتم میشه چون یه سری تازه به دوران رسیده آپشن و زرق و برق مدرن دوست دارن
آخه بیمر فن من به تو چی بگم،بهتر نیست درمورد همون m1 و m3 csl صحبت کنی؟
Arshia m3csl
۱۰ شهریور ۱۴۰۲بی ام و عشقه و کیفیتش هم عالیه مرسدس بنز قدمت داره و ماشین های عالی ای ساخته ولی آیا بی ام و ماشین کمیه؟ بعدشم چری تیگو ۸ تو بازار دسته دوم فروشش خیلی سخته و آنچنان طرفدار نداره مثل روفور و سورنتو بعدشم اونی که میخواد ۳ میلیارد پول بده تاریخچه و کیفیت ماشین براش مهمه الان e کلاس مدلای ۲۰۰۷ و سری ۵ های مدل ۲۰۰۸ پلاک جدید رو بیشتر از تیگو ۸ پرو میشه دید
mercedesamg
۱۰ شهریور ۱۴۰۲داری جملات خودمو کپی پیست میکنی؟خودم دارم میگم خودروهای چینی!نه فقط تیگو 8،همهی خودروهای چینی بازار دست دوم ندارن
خداوندا،تو یه بار دیگه جملات من رو بخون،من اصلا نام تیگو 8 و خودروهای چند میلیاردی چینی رو اوردم؟
آقا اصلا کارکرد و سلامت اون خودروهایی که میگی و همچنین آپشنهاشون در چه وضعیتیه؟
ببین یارو کی هست،همیشه گفتن یارو باید اصیل باشه تا این خودروها رو بخره،کسی که تازه ثروتمند شده بیست میلیارد رو میده لکسوس میخره،اون پیرمردی که میلیاردره اون پول رو میده اس کلاس میخره،اینم همونه فقط توی رنج کمتر!
آرش
۹ شهریور ۱۴۰۲با اختلاف عجیب ترین مردم جهان هستیم پول مرسدس و پورشه و کوروت و بی ام و رو هزینه میکنیم برای ماشینهای آشغال چینی قیافه هم میگیریم و خنده دار تر اینکه قیمت ویلا تو تهران از میشیگان جایی که سه غول خودروسازی دنیا مثل فورد و جنرال موتورز اونجا قرار دارن گران تره براستی مردم این سرزمین را چه میشود
؟!!!
سالار جان خان جان فصل
۹ شهریور ۱۴۰۲بهترین ویلا رو توی تگزاس دیدم یک میلیون دلار ، باور نکردنی بود ، خود بهشت بود
ویلای 250 متری در فاز اف 2 جزیره کیش در منطقه عرب ها هم هست 50 میلیارد یعنی همون قیمت
ولی این کجا و آن کجا
کرگدن باواریا
۹ شهریور ۱۴۰۲ما قبل کره ایی چینی داشتیم تیگو ۵ بود از اولش سال ۹۵ تا سال ۹۸ که کارکردش رسید ۱۱۰ تا یک ریال خرج نداشت مث ال ممد بی خرج بود خیلی سریع هم فروختیمش
Killer
۹ شهریور ۱۴۰۲نمیدونم چه اصراریه که جاپونی فنا بگن کره ای داریم!!!
Arshia m3csl
۹ شهریور ۱۴۰۲کره ای ها پیشرفت کردن و ماشین های خوبین و در سطح ژاپنی ها میتونن بشن ولی تو اسپرت سازی کره شکست خورده و درحد ماشین های اکونومی خوبه ولی از چینی بهتره کره ای قطعا
محمد
۹ شهریور ۱۴۰۲چه عجب بچه های پدال.بلعخره بعد از اون همه تعریف و تمجید و آگهی از ماشینای چینی یمقدار واقعیت رو هم گفتید.
griffon
۹ شهریور ۱۴۰۲وایسا الان کره ای فنا پیداشون میشه
Amard
۹ شهریور ۱۴۰۲خودرو چینی درجه یک کمتر میاد تو ایران مثلا ام جی هاوال چانگان جیلی و غیره اما دومین مطلب سبک زندگی تو دنیای امروز یه ماشین نمیخرند ۳۰ سال استفاده کنن مصرف گرایی نهایت ۵ تا ۱۰ سال چینی ها بخاطر اینکه همیشه شکل شمایل بروز داشته باشند سریع نسل عوض میکنند مثلا تو یکسال حداقل یک فیس لیفت میدن بیرون قبلا اکثر موتورها ۱.۵ توربو ۱۵۰ اسب بود و نهایت ۲لیتری ۲۰۰ اسب ولی الان با اومدن فناوری gdi و هیبرید و تنوع موتوری بیشتری دارن مثلا ۱.۶ لیتری ۱۹۷ اسبی در مورد خودرو برقی هم که چینی فوق العاده قوی هستن و در آینده نچندان دور احتمالا همه بازار ها قبض کنن
مازیار
۹ شهریور ۱۴۰۲گرده خم شده پهن، چرا سوار نشن؟ اونم چینی ها که از ملخ و قورباغه هم نمی گذرن!
Arshia m3csl
۹ شهریور ۱۴۰۲خیلی جالبه هزینه نگهداری ماشین های چینی بالاست بعد همین چینی فن ها به بنز و بی ام و میگن سرطان😂😂😂🤦🏻♂️ فکر کن به آلمان که تو مسابقات لمانز و فرمول ۱ و جی تی ۳ عالی بوده و افتخار داشته و ماشین های بهترین فنربندی و هندلینگ و طراحی و کیفیت رو دارن بگی سرطان بعد ماشین خودت قطعاتش از تویوتا و نیسان گرونتر باشه و کیفیتش و هندلینگش هم از اونا بدتر🤦🏻♂️
علی====
۹ شهریور ۱۴۰۲این قسمت متن : (ممکن است برخی خودروهای چینی از کیفیت بهتر و یا خدمات ارزانتر و قطعات فراوانی هم برخوردار باشند و بنابراین نمیتوان این موضوع را به همه محصولات چینی تعمیم داد) در حقیقت تبلیغ برای بعضی چینی های دیگه است به ضرر بقیه چینی ها که احتمالا خودتون اسمش رو بدونید
Genius
۹ شهریور ۱۴۰۲بارها گفتم اگه لازم باشه ۱۰۰هزاربار دیگه هم میگم؛تو ایران چون ارتباط مستقیم با هیچ کمپانی بین المللی نداریم فقط کالایی رو بخرید که روتین بازاره بیخیال خاص و نمونه بودن!
من بخوام یک میلیارد بالفرض واسه خودرو پیاده شم با ۸۰۰ تومن یه تارا اتو میخرم که هرچند همه چیش چینیه ولی بخاطر روتین بودن قطعش هست ۲۰۰ میلیونم میذارم تو حسابم بمونه
Arshia m3csl
۹ شهریور ۱۴۰۲اون ۲۰۰ میلیون هم برای تارا اتوماتیک میتونی رینگ اسپرت بخری فکر کنم ولی ساندرو هم میشه خرید با زیر ۱ میلیارد کع هم قطعه داره و هم ماشین خوبیه و با کیفیته
حسن
۹ شهریور ۱۴۰۲درسته وضعیت افتضاحه اما نمیشه شهرا تعطیل کرد
برندهای چینی جک – ام وی ام – چری تا حد زیادی خدمات پس از فروششون خوبه قطعات خودروهایی که فروختن وجود داره نمایندگی هم در اکثر جاها هست
خیلی از چینیها فقط مخصوص تهرانن اصلا هیچ نام ونشانی ازشون در یدکی فروشیهای شهرستانها نیست
این که پدال زده قطعات موتوریه قطعات بدنه هزار برابر سخت تر گیر میاد یا با خواب بالا 30 روزه گلگیر . کاپوت وووو
وقتی هیچ کار اساسی نمیشه کرد بهتره به جای کوبیدن 4 تا راهنمایی یا تجربه یا دیدگاه بذاریم در مورد اینکه کدام خودروی چینی برا خرید بهتره یا خودمون دشتیم یا اطرافیان یا کلا تو بازاریم بلدیم نه اینکه دائم غر بزنیم .
انتظار نداریم که 80 ملیون پراید سوار بشن
محمد
۹ شهریور ۱۴۰۲درود و ممنون از مجریان و دست اندرکاران مجله پدال
برخی ماشینهای چینی به دلیل واردات اندک نه بازار فروش خوبی دارند و نه لوازم یدگی آنها به راحتی یافت می شود. الان خوردوهایی مثل چری ویانا، هافی لوبو، کوپا، بیسو، بی وای دی ، اس دبلیو ام، لیفان 520، و لیفان ایکس 50، ام جی، بایک، چانگ آن، دایون ، کگ، لندمارک،، هنگ تنگ، هاوال نه بازار خریدو فروش مناسبی دارند و نه قطعات آنها به سهولت یافت می شود. یک خودرو باید در تیراز زیادی تولید و وارد شود تا قطعات و لوزام یدکی اش در بازار یافت شود ولی وقتی تویوتا کمری یا کورولا یا … سالهاست که در همهی جهان به فروش می رسند داری قیمت مناسب قطعات یدکی می باشند
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲اگر کشور ما یک میلیارد جمعیت داشت و همه متخصص خودرو بودن هر کس یه نظری میداد. یکی میگفت این خوبه و اون بد. اینو بخر اونو نخر. یعنی ببین با یک میلیارد نظر مختلف روبرو میشدی. چیکار باید کرد
ارش
۱۰ شهریور ۱۴۰۲ایول . حالا که این ماشینهای اشغالو انداختین به جان مردم میآید از بازار و اقتصادی بودنشان را زیر سوال بردین
حبیب
۱۰ شهریور ۱۴۰۲دقیقا مشخص هست به نیت سو دارید مطلب میزنید
من خودم سال 1400 از فردا موتور Sx5 گرفتم . نمایندگی های هیوندا سراسر کشور پشتیبانی فردا موتور رو دارن واقعا در خور شخصیت یک ایرانی با شما برخورد میشه و هزینه های که دادم به اندازه یه پژو پارس هم نبوده
درست نیست فقط یک شرکت که موتور ژاپنی روی محصول گذاشته رو اینجوری بکوبید !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عذر خواهم،کدام ماشین چینی در ایران موتور ژاپنی داره؟
A.S.G
۱۱ شهریور ۱۴۰۲5 سال بعد اگه همین ماشین دستت بود ، خرجش رو متوجه می شی
A.S.G
۱۱ شهریور ۱۴۰۲هر ماشینی که به بازار عرضه میشه باید با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش خوب عرضه بشه . و نکته دوم که درباره بازار خودرو ما صدق می کنه ، اینه که مکانیک های کمی هستن که به طور کامل از ماشین های چینی سر در میارن .( قصد اهانت به مکانیک ها رو ندارم )
چرا ماشین های پژو 405 ، زانتیا و … پر خرجن ؟
یک چون قطعات اصل نداریم و دلال های عزیز قطعه های فیک به بازار عرضه می کنند و دوم اینکه آقا مکانیک هامون بی سوادن . اکثر مکانیک هامون به درد پنچر گیری می خورن . در نتیجه ماشین هی هزینه به بار میاره