بر اساس دادههای منتشر شده از آمار فروش استارت آپ های برقی/هیبریدی چینی، شرکت هیما HIMA در رده اول قرار دارد.
با پایان ماه ژانویه ۲۰۲۵، آمار مربوط به فروش استارت آپ های برقی/هیبریدی چینی منتشر شد و در این مقاله میخواهیم به عملکرد برندهای تازه تأسیس چینی بپردازیم. جدول زیر برترین استارت آپ های تولید کننده خودروهای برقی و هیبریدی کشور چین در ژانویه ۲۰۲۵ را نشان میدهد.
ردیف | نام استارت آپ | آمار فروش ژانویه ۲۰۲۵ | درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل |
۱ | هیما | ۳۴,۹۸۷ | ۴ |
۲ | ژیپنگ | ۳۰,۳۵۰ | ۲۶۸ |
۳ | لی اتو | ۲۹,۹۲۷ | -۴ |
۴ | لیپ موتور | ۲۵,۱۷۰ | ۱۰۵ |
۵ | دیپال | ۲۴,۵۷۵ | ۳۴ |
۶ | شیائومی | +۲۰,۰۰۰ | – |
۷ | گک آیون | ۱۴,۳۹۳ | -۴۲ |
۸ | نیو | ۱۳,۸۶۳ | ۳۷,۹ |
۹ | زیکر | ۱۱,۹۴۲ | -۴,۸ |
۱۰ | آواتر | ۸,۸۲۶ | ۲۵ |
۱۱ | وویا | ۸,۰۰۹ | ۱۴ |
همانطور که از آمار مشخص است، استارت آپ چینی هیما با فروش حدود ۳۵ هزار دستگاه در ماه ژانویه، بهترین عملکرد را بین استارت آپ های انرژی جدید چین داشته است. خودروی آیتو M9 سهم ۱۲,۴۸۳ دستگاهی از این آمار دارد و به اولین خودروی لوکس پرفروش با قیمت بالاتر از ۵۰۰ هزار یوان (۶۹ هزار دلار) در ۱۰ ماه متوالی تبدیل شده است. خودروی آیتو M7 نیز فروش فراتر از ۸ هزار دستگاهی را ثبت کرده درحالیکه فروش خودروهای آیتو M5، لاکسید R7 و S7 به ترتیب ۹۱۰ و ۱۱۴۲۰ و ۱۰۸۸ دستگاه بوده است. همچنین خودروی استلاتو S9 نیز به خانه ۶۴۳ چینی راه یافته است. هیما میخواهد در سال جاری به هدف فروش ۱ میلیون دستگاهی برسد. شرکت ژیپنگ نیز در ماه ژانویه امسال فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی را تجربه کرده و از رشد فروش ۲۶۸ درصدی لذت برده است. این سومین ماه پیاپی است که فروش ماهانه ژیپنگ از مرز ۳۰ هزار دستگاه عبور میکند. در این میان خودروی ژیپنگ مونا M03 علاقهمندان بیشتری داشته و در اولین ماه ۲۰۲۵ فروش بیش از ۱۵ هزار دستگاهی را ثبت کرده است. همچنین فروش خودروی P7 نیز در دو ماه ابتدایی عرضه به فراتر از ۲۰ هزار دستگاه رسیده است.
اما عملکرد شرکت لی اتو نسبتاً پایدار بوده و با فروش نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه در ژانویه ۲۰۲۵ توانسته سومین رتبه را کسب کند. باید دانست فروش کلی خودروی L6 از ۲۰۰ هزار دستگاه فراتر رفته و این خودرو پرفروشترین محصول EREV چین در هفت ماه اخیر بوده است. لی اتو برای تداوم این روند سبد محصولات شاسیبلند برقی جدید با نام سری i را عرضه خواهد کرد که از ۴ خودرو تشکیل میشود و دو مدل اول آنها همین امسال عرضه خواهند شد. مدیرعامل لی اتو نیز قبلاً گفته بود در سال جاری به سیستم خودران سطح ۳ دست مییابد و اولین خودرو با خودران سطح ۴ را نیز سه سال بعد عرضه میکند. مورد قابلتوجه بعدی فروش بیش از ۲۰ هزار دستگاهی شیائومی SU7 است که برای چهارمین ماه پیاپی رخ میدهد. این شرکت هدف خود برای سال ۲۰۲۵ را فروش ۳۰۰ هزار دستگاهی اعلام کرده است.
Mosafer
۱۸ بهمن ۱۴۰۳بزودی چین همه رو میخوره
ارسلان
۱۸ بهمن ۱۴۰۳اشغال ساز کاری از پیش نمیبره!! حتی چین داخل ایران ام غلطی نمیتونه بکنه اگر برندهای درست و حسابی حضور داشته باشند!!!
عمو هوشنگ عمو هوشنگ میکردید!! ولی یه آشغال به تمام معناست! قیمت ۷ میلیاردی یه مشت متوهم زده بودند براش ، الان ۳.۵ ام مشتری نداره…. چانگان ام که تعریفشو میکردید واقعاً آشغاله!! ۲۰۶ و ترجیح میدم به این آت و آشغال ها….
Yaghoob
۱۸ بهمن ۱۴۰۳تب برقی سازی به شدت به سود چین شد.
وگرنه چین حرف چندانی در طراحی و توسعه انجین های درون سوز نداره
ولی برقی رو خیلی خوب میسازه