دنزا، برند جدید و لوکس شرکت BYD، با ادعای جسورانهای وارد میدان شده است: «ما ۱۰ برابر بهتر از رقبایمان هستیم!
این برند که با حمایت غول خودروسازی چین و طراحی الهامگرفته از برندهای اروپایی پا به بازار جهانی گذاشته، قصد دارد با محصولاتی مثل Z9 GT و D9 MPV، غولهای آلمانی مثل مرسدس بنز، بامو و آئودی و پورشه را به چالش بکشد. در این مقاله، جزئیات این برند نوظهور، ویژگیهای خودروهایش و تأثیر احتمالی آن بر بازار ایران را بررسی میکنیم. اگر به دنبال خودرویی لوکس، پیشرفته و با ارزش خرید بالا هستید، دنزا میتواند شگفتیساز بعدی صنعت خودرو باشد!
دنزا چیست و چه هدفی دارد؟
دنزا (Denza) در اصل نتیجه همکاری مشترک بین دایملر (مالک مرسدس بنز) و بیوایدی بود، اما حالا بهعنوان بازوی لوکس و پیشرفته BYD فعالیت میکند. این برند قرار است جایگاهی بین محصولات اقتصادی BYD و برند فوق لوکس یانگوانگ (Yangwang) داشته باشد و در کنار برند آفرود فانگچنگبائو (Fangchengbao) بهعنوان یکی از مهرههای کلیدی استراتژی جهانی BYD عمل کند.
دنزا با هدف رقابت با برندهای لوکس اروپایی مثل بامو، مرسدس بنز و آئودی وارد بازار شده و قرار است در سال ۲۰۲۴ در اروپا و در سال ۲۰۲۶ در بریتانیا عرضه شود. استلا لی، نایبرئیس اجرایی BYD، در مراسم رونمایی این برند در هفته طراحی میلان با اطمینان اعلام کرد:
دنزا ترکیبی از طراحی پیچیده، عملکرد قدرتمند و فناوری خیرهکننده ارائه میدهد که آن را به گزینهای بیرقیب در بازار لوکس تبدیل میکند.
خودروهای دنزا: ترکیبی از زیبایی و فناوری
دنزا برنامهریزی کرده تا سبد متنوعی از محصولات شامل ۶ تا ۷ خودرو را عرضه کند که دو مدل از آنها آفرود هستند. در حال حاضر، دو خودروی اصلی این برند معرفی شدهاند:
۱. دنزا Z9 GT:
این خودرو که در قالب یک شوتینگ بریک (Shooting Brake) و سدان سهجعبهای در چین عرضه شده، قرار است پرچمدار دنزا در اروپا باشد. طراحی Z9 GT با الهام از پورشه پانامرا، توسط ولفگانگ اِگِرز، طراح سابق آلفارومئو، لامبورگینی و سئات، خلق شده و ظاهری خیرهکننده و مدرن دارد. این خودرو از پلتفرم پیشرفته e3 BYD بهره میبرد که شامل فناوری باتریهای بلید (Blade Battery) و ساختار یکپارچه باتری با بدنه (Cell-to-Body) است.
Z9 GT با باتری ۱۰۰ کیلوواتساعتی، موتور جلوی ۳۰۸ اسببخاری و دو موتور عقب ۳۲۲ اسببخاری، مجموعاً ۹۵۲ اسببخار قدرت تولید میکند و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها ۳.۴ ثانیه است. این خودرو همچنین از فناوریهای پیشرفتهای مثل چرخش ۳۶۰ درجهای و حرکت خرچنگی (Crab Walk) برای پارک آسان در فضاهای تنگ برخوردار است.
داخل کابین Z9 GT با سه نمایشگر دیجیتال، سیستمهای کمکراننده پیشرفته و متریال لوکس، تجربهای مشابه خودروهای لوکس اروپایی ارائه میدهد. استلا لی با اطمینان میگوید: «این خودرو از نظر فناوری، راحتی و ارزش خرید، ۱۰ برابر بهتر از رقباست. ما ویژگیهایی داریم که برندهای سنتی اصلاً به آن فکر نکردهاند.»
۲. دنزا D9 MPV:
این مینیون لوکس برای خانوادهها و مشتریان تجاری طراحی شده و با فضای داخلی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، رقیبی برای مدلهایی مثل تویوتا آلفارد یا حتی مرسدس بنز V-Class محسوب میشود
آیا دنزا برای بازار ایران جذاب است؟
بازار خودروهای لوکس در ایران، بهویژه در بخش سدانها و شاسیبلندها، همیشه مورد توجه قشر مرفه بوده است. بااینحال، محدودیتهای وارداتی و قیمتهای نجومی خودروهای آلمانی باعث شده بسیاری از خریداران به دنبال گزینههای با ارزش خرید بالاتر باشند. دنزا با استراتژی قیمتگذاری رقابتی خود میتواند این خلأ را پر کند.
برای مثال، فرض کنید Z9 GT با قیمتی در حدود ۶۰ تا ۸۰ هزار دلار (تقریباً ۶ تا ۸ میلیارد تومان با نرخ فعلی ارز و بدون احتساب تعرفههای گمرکی) وارد ایران شود. این خودرو با شتاب ۳.۴ ثانیهای، طراحی لوکس و فناوریهای پیشرفته، میتواند رقیبی جدی برای بامو سری ۵ یا مرسدس بنز E-Class باشد، اما با قیمتی بهمراتب پایینتر. همچنین، دنزا D9 MPV میتواند گزینهای عالی برای خانوادههای مرفه یا شرکتهایی باشد که به دنبال یک مینیون لوکس و جادار هستند.
چالش اصلی برای ورود دنزا به ایران، همانند سایر خودروهای برقی، نبود زیرساختهای کافی برای شارژ و تعرفههای بالای گمرکی است. بااینحال، اگر دولت سیاستهای تشویقی برای خودروهای برقی اعمال کند، دنزا میتواند به یکی از گزینههای محبوب در بازار ایران تبدیل شود. برای مثال، معافیتهای گمرکی یا یارانه برای خودروهای برقی میتواند قیمت نهایی این خودروها را به سطحی برساند که با خودروهای بنزینی لوکس رقابت کنند.
دنزا در برابر رقبا: آیا ادعای برتری ۱۰ برابری واقعیت دارد؟
دنزا قصد ندارد در زمینه عملکرد خام با برندهایی مثل پورشه رقابت کند، بلکه تمرکز آن بر فناوری، راحتی و ارزش خرید است. بیایید نگاهی به مقایسه دنزا Z9 GT با رقبای اصلیاش بیندازیم:
– مرسدس بنز EQE: این سدان برقی با قیمت پایه حدود ۷۵ هزار دلار، طراحی لوکس و فناوری پیشرفتهای دارد، اما شتاب آن (حدود ۴.۵ ثانیه) از Z9 GT کندتر است.
– بامو i5: با قیمت مشابه، i5 تجربه رانندگی اسپرتتری ارائه میدهد، اما از نظر قدرت (حدود ۶۰۰ اسببخار) و فناوریهای نوآورانه مثل حرکت خرچنگی، از دنزا عقبتر است.
– آئودی e-tron GT: این خودرو با شتاب ۳.۳ ثانیهای و قیمت بالای ۱۰۰ هزار دلار، در دستهای گرانتر قرار میگیرد.
دنزا با ارائه مشخصات فنی قوی، طراحی جذاب و قیمتی رقابتی، میتواند بخشی از مشتریان این برندها را به سمت خود جذب کند. استراتژی BYD در عرضه خودروهای با ارزش خرید بالا، پیشتر در مدلهایی مثل BYD Seal و Atto 3 موفقیتآمیز بوده و حالا دنزا این فرمول را در بخش لوکس پیاده میکند.
آینده دنزا در اروپا و جهان
دنزا با جدیت وارد بازار اروپا شده و قرار است شبکه فروش و خدمات پس از فروش جداگانهای از BYD داشته باشد. استلا لی تأکید میکند که خدمات پس از فروش یکی از اولویتهای اصلی دنزا خواهد بود: «ما نهتنها خودروهای پیشرفتهای عرضه میکنیم، بلکه خدمات پس از فروش قوی و متفاوتی ارائه خواهیم داد.» این رویکرد میتواند اعتماد مشتریان اروپایی را که به خدمات برندهای سنتی عادت دارند، جلب کند.
علاوه بر Z9 GT و D9 MPV، دنزا برنامهریزی کرده تا مدلهای بیشتری معرفی کند، از جمله دو خودروی آفرود و احتمالاً یک سدان لوکس دیگر که ممکن است نسخه تغییر نامیافته یانگوانگ U7 باشد. این تنوع میتواند دنزا را به بازیگری کلیدی در بازار خودروهای برقی تبدیل کند.
اگر دنزا بتواند این چالشها را مدیریت کند، میتواند به گزینهای جذاب برای کسانی تبدیل شود که به دنبال خودرویی لوکس، برقی و با ارزش خرید بالا هستند.
Lyting
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا بی وای دی ⚜️
مرحبا هواوی ☯️
مرحبا Zeekr
مرحبا شیائومی🔆
⚡۱۰ تا ۷۰ درصد توی ۵ دقیقه ⚡🙀
۴۰۰ کیلومتر با ۵ دقیقه شارژ 🙀
مرحبا قیمت رقابتی
مرحبا خودرو سازی چین🇨🇳
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴علی نوا نسخه مناطق چشم بادومی ها
پیام
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دنزا=حرف مفت
javad-bmw
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حرف مفت رو کاملاً موافقم.
اگه به ادعا کردن باشه ، منم ادعا میکنم دَس فرمونم ۱۰ برابر از همیلتون بهتره.
کنتور نداره که پشت سر هم میبافن
بنده خدا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بزودی چین و انگلیس توسط ترامپ تجزیه میشه!!!!!!
اتفاقات عجیب در راه است!!!!!
کانادا و گرینلند جزئی از آمریکا میشه!!!
امپراطوری پارس دوباره……!!!!
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرجبا موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر نهایت توان چین در خودرو های درون سوز🤣🤣🤣
سینا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴به اعداد و ارقام تجاری نمیشه باور کرد الان شما بری توی سایتش یا دفترچه هم زده این اعداد در شرایط آزمایشگاهی بدست آمده است. و چینی ها دغل باز هستن احتمال دروغ بودن این اعداد خیلی بالا هست
داریوش
۲۳ فروردین ۱۴۰۴لطفا یک عکس از دفترچه خودرو دنزا بفرست ما هم ببینیم 😇
محمد
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چین همش کپی و دزدی تکنولوژی از روی امریکاست
امیر عباس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا چیه داداش؟؟؟؟!!
بجاش از واژه زیبای،،آفرین،،استفاده کن،
امیر عباس
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبا=آفرین
علیرضا افتخاری
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مرحبایی که تومیگی هرکه ندونه فکرمی کنه نماینده حزب کومونیست کشورحشره خوارچین هستی!؟
مسعود
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آینده خودروهای الکتریکی در آینده باتوجه به اینکه80 درصد فلز نئودیمیوم در چین استخراج میشه در دست چینی هاست
و البته با قیمت مناسب وقتی تسلا رو شکست بدن قیمت هاشونو میکشن بالا
Cadillac-V
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یکی جلو بی وای دی بگیره
Audi
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اگه چشامو از دست نداده باشم لاستیکاش المانیه
Ahmad
۲۳ فروردین ۱۴۰۴فراری ۱۲ سیلندری برنده بهترین طراحی سال شد پدال خبرش رو کار کن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ فروردین ۱۴۰۴در سایتهای معتبر خارجی چنین چیزی ندیدم
اگر شما منبع انگلیسی میشناسید لینک بدید لطفا
B
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حالا اروپا تعرفه هاشو برداره ورشکست شن شرکتاش 🤣🤣🤣
ارسلان
۲۳ فروردین ۱۴۰۴راست میگه 😂
۶۰,۰۰۰-۸۰,۰۰۰ دلار که پولی نیست بگو یک میلیون بدی ام ارزشش و داره ، چرخش ۳۶۰ درجه ، خرچنگی….این چینی های اوسگل فکر کردن به تکنولوژی ناشناخته دست پیدا کردن ؟
از صاحبان زانتیا عهد بوقی ام بپرسی ۱۰ درصدشون کار به سیستم تنظیم ارتفاعش ندارند…یه زمانی برا تبلیغات خوب بود که ملت ندید بدید بودند
Mohammad
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چینی های اوسگل ؟
عزیز اول ادبیات یاد بگیر
انقدر هم حرص نخور
این همه عقده و فشار از کجا میاد ؟
فشار اقتصادیت رو اینجا خالی نکن
اینجوری باشه بنده هم قسط عقب افتاده دیجی کالا دارم میتونم عقده هام رو خالی کنم
شما روی چه حسابی میفرمایید چینی ها عقب مونده و احمق هستند ؟
میتونی دلیل بیارید ؟
منبع دارید ؟
آیا ایران کشوری که محل سکونت من و شما هست از کشور چین پیشرفته تره ؟
این شرکت نوظهور یه ادعایی کرده ، حالا راست و دروغش در آینده مشخص میشه و بعدش میتونید مسخره کنید ، البته بازم مسخره کردن شما هیچ تاثیر مخربی روی این شرکت چینی نداره
بی وای دی موفق بوده ، بنابراین شرکت زیر مجموعه بی وای دی هم موفق میشه .
فقط بخاطر تعرفه های سنگین آمریکا ، اروپا و متحدان غربی ، کار برای این شرکت سخته ، که البته بازم میتونه فروش داشته باشه ، در بازار آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آسیا ، آفریقای جنوبی .
اویس جو
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دمت گرم داش حرف دلموزدی بعضی هاهستن جیره خورهستن بدبختی بقیه رانادیده می گیرن چین ازهمه کشورهاداره بیشترپیشرفت میکنه ایرانمون پس رفت ترین کشورجهان شده ماهمچین جایی نیستیم که به بقیه کشورهامسخره کنیم خرگوش دستش به انگورنمی رسه میگه بیخیال ترشه
رضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴پسر خوب واقعا ندید بدید تویی.چرخش ۳۶۰ درجه و حرکت خرچنگی رو هنوز ندیدی تو ماشین نظر هم میدی؟کاری به چینی بودنش ندارم ولی شرکت بزرگ و قوی هست و امکان عمل کردن به حرفاش هست.ولی خوی خیلی از لوکس سوارا برند آلمانی آمریکایی و… به صدتا چینی نمیدن حتی اگه بهتر باشه.بعضیام کار به برند ندارن امکانات و ارزش خرید براشون مهمه
Mhosein
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ماشینی که از خود اروپایی ها الهام گرفته شده میتونه ده برابر ازشون بهتر باشه؟فک نکنم
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴در کلاهبرداری احتمالا
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مثلا چه کلاه برداری؟ دلیل منطقی داری بفرما
وگرنه اون اروپایی ها هستن برا ماشین با چرم مصنوعی و موتور 200 اسب بخاری با داشبورد پلاستیکی 80 هزار یورو شارژت میکنن (آئودی a6) این ماشین از هر لحاظ از اینا بهتره از مصرف سوخت بگیر تا پرفورمنس و حتی رابط کاربری کم لگ و بی نظیرش (عمرن بتونی چیزی تمیز شبیه رو تو آلمانی ها پیدا نکنی مگر بنز از بقیه نزدیک تر باشه بهش) و حتی توانایی رانندگی تمام خودکار هم داره که آلمانی ها ندارن راست میگه واقعا بهتره
قابلیت چرخش 360 درجش هم که تو یه لیگ دیگس هرچند خوره تایر هس ولی بازم به آپشنه
این ماشین روزی یه آئودی a6 اوانت و بی ام و سری 5 تورینگ صبحانشه
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اونایی که منفی دادن فقط یک برتری فقط یک برتری از آئودی a6 اوانت یا بی ام و سری 5 تورینگ بگن فقط یک برتری
من دیگه کامنت نمیزارم
شادی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴دوستان پرفورمنس همون به معنای عملکرده
amir
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اوه اوه پناه بگیرید سهام دار بی وای دی وارد شد
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴حتما شما سهام دار بنز نیستید!
P
۲۳ فروردین ۱۴۰۴نه دو برابر نه سه برابر ، دههههههههههههههههه برابر !!!!!!!!!! احتمالا منظورش ۱۰درصد بوده
داودرحیمی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴خنده داره که این ادعا را کرده. چین کپی رایته نه تکنلوژ
سعید
۲۳ فروردین ۱۴۰۴آمریکاییها برای اینکه بتوانند محصولاتشان را در آمریکا بفروشند وبا چین رقابت کنند ۱۵۰ درصد محصولات چین را گرانتر کردند اما باز هم آمریکاییها محصولات ساخت چین را میخرند !!!
راستی چرا ؟!!
SAEID NOURI
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام و ارادت
بنده رفته بودم چین، اونجا به شدت BYD و جیلی رو استفاده میکردن و جزو بهترین برندهاشون بود.
وااااقعا BYD خیلی پیشرفت عالی داره، اگه راه ماشینهای درجه یکش به ایران باز بشه همه متوجه میشن چه برندی هست.
حسن پاشایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپاییها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست
Someone
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مقایسه j7 که نهایتا ۱۶،۱۷ هزار دلار باشه، با ماشین ۴۰ هزار دلاری کره ای و ژاپنی اشتباهه. هروقت تو این رنج قیمت تونستن ماشین بهتر بسازن، اونوقت میشه اینطور گفت
حسن پاشایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴باور کنید چین اشغال سازه تازه همین خودرو سازی رو از همین اروپاییها و ….. یاد گرفته من ماشین بازم ولی خداییش حالم از اسم ماشینهای چینی قیافه ماشین چینی بالای بیست سی تا برند تفاله تولید کن متاسفم برای کشورم اینا در زمان شاه و حتی تا این بیست سال پیش کیفیت ماشینهاشون در حد مونتاژ کارای ایران نبود امیدوارم بار دیگه ما رابطه مون با غرب بهتر بشه و بساط تفاله سازی چین از این کشور جمع بشه ایران بدبخت بره چینی مونتاژ کنه کیف نیست
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴درواقع 156 تا برند چینی داریم
سوشیانت
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اعتماد به سقف که میگن منظورشون ایشون بوده🤣🤣🤣 در حدشون نیست چه برسه به اینکه ۱۰ برابر بخواد بهتر هم باشه
Sina_carshow
۲۳ فروردین ۱۴۰۴همین الان بالا توضیح دادم رقیباش رو میخوره اگر از ماشینای سطح بالاتر از خودش بهتر نباشه
درواقع شما فقط فن لوگو هستید این ماشین لوگوش بنز بود یا هنوز بنز سهام دار اصلی بود میگفتید شاهکار بنزه
در حالی که این ماشین کامل ترین استیشن دنیاس و رو دست نداره از نظر تکنولوژی و آپشن و پرفورمنس هم در حد rs6 و بی ام و M5 تورینگ هس با قیمت کمتر از نصفشون
حالا تو خود چین ادعا شده تست هندلینگ و تست گ.. و.. ز ن رو بهتر از پورشه تایکان پایه گذرونده باید تست شه ببینیم تو اروپا چه طوریه
خودرو یه کالا مصرفیه برندای آلمانی که سلطان افت قیمت هستن و حتی از چینی ها بیشتر افت قیمت دارن واقعا ارزش خرید مقابل قیمت پرداختی این ماشین از همه بهتره و هرچی بخوای از ماشین امروزی بهت میده
نمیدونم مشکلتون با چینی ها چیه اوکی حالا به خاطر کارایی کرده با کشورمون حق میدم ولی صنعت خودرو سازیش بی تقصیره
제네시스
۲۳ فروردین ۱۴۰۴احتمالا قیمتش خیلی بالاس…
خداییش یه جنسیس G80 ماگما یا اسپورت بگیری خیلی بهتره
Titanium
۲۳ فروردین ۱۴۰۴طراحی چراغاش خوبع
ولی الله یوسفی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سلام و درود
خودرو کالایی مصرفی و بی ارزش هست که بعداز چندسال قراضه و ناکارآمد و مستهلک میشود مثل گوشی موبایل و هزاران کالاهای مصرفی دیگر…
و در تمامی کشورهای دنیا خودرو کالایی بی ارزش و قیمتی ارزان دارد که بصورت اقساط هم میفروشند.
حال شما هموطنان(متاسفانه) اینقدر ساده لوح هستید که شرکتها و گمرکات از جهالت تان سواستفاده کرده و با قیمتهای صدها برابری این گاری های چهارچرخ را به شما میفروشند ضمن اینکه باید التماس و زاری هم بکنید تا تحویل تان بدهند.
بعدش هم به ریش تان میخندند اصلأ شک نکنید.
از فردای همانروز مثل غلامان حلقه بگوش میشوید که باید برای آنها کارکنید و همه درآمدتان را قسط بدهید و خرج آن زباله بی کیفیت چهارچرخ درست نشدنی بکنید. این چه فرهنگی هست که دارید؟ واقعا کمی فکر کنید و به خودتان بیایید، میخواهید چند نسل دیگر را به تباهی و فنا و نابودی بکشانید؟
مجازات و سزای بی تدبیری و بیسوادی و جهالت،
هم دچار خودتان، هم نسلهای بعدی تان شده است.
real madrid
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ماایرانی هافقط حسرتشومی خوریم باکارشناسی میفتیم به جون کشورهای پیشرفته چون خودمون پس رفت ترین کشورجهانیم بعضیامیگن چین آشغال می زنه خبرندارن همین آشغال پرفروشترین جهان شده بابهترین فناوری وتکنولوژی هااونوقت بایدخودمون مسخره کنیم که پرایدقوطی کنسرودرست میشن معمولی ترین ماشین بی وای دی هزارتاپرایدمی ارذه اونوقت بعضی هاازحسادت وفشارمیفتن به کارشناسی وانتقادکردن اوناکجاماکجا؟همه دنیاازایرانمون دوقرن جلوترهستن
آرمین
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اکثر کشورها فکر اینن که پیشرفت کنند – منظورم پیشرفت واقعیه – به همین خاطر از کلیه منابع و امکاناتشون استفاده میکنند که اسم کشور و اعتبار تولیداتشون را بالا ببرند ، هیچ وقت هم این رقابت از بین نمیره و باعث دشمنی بین کشورها هم نمیشه ، مطمئن باشین این رقابت باعث ایجاد بیشتر انگیزه جهت پیشرفت و ماندگاری خواهد شد ، ساخت این اتومبیل نشانه عقب افتادن تکنولوژی غرب نیست ، بلکه نشانه دردسترس شدن بیشتر تکنولوژی است و این خوبه .
رامین صفایی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴هیچکس در دنیا چینی ها را به حساب
نمی آورد و جدی نمیگیرد . چینی ها بهتر است بروند دنبال همان گاری و ارابه و
فرغون سازی خودشان .
منصور
۲۳ فروردین ۱۴۰۴چین خودش یک ششم دنیاست
بی وطن
۲۳ فروردین ۱۴۰۴یه پانامرای خاصی تو قیافه عکس تیتر هست!!!!
BlackWing
۲۳ فروردین ۱۴۰۴مثل مقایسه ساعت مچی رومانسون و پتک فیلیپه 😂
آقا رضا
۲۳ فروردین ۱۴۰۴ژرمن ها در برابر چینی ها عددی نیستند!
آلمانی ها در المپیاد های علمی حتی حریف ایرانی ها نمی شوند چه برسه به چینی ها.
اروپایی ها فقط دماغ های باد کرده و مغرور دارند، در عمل چیز خاصی نیستند.
برخی غرب پرست و خود تحقیر در این سایت توان دیدن وشنیدن حقیقت را ندارند.
ایران سال ۲۰۰۹ ماهواره بومی با موشک بومی فرستاد فضا، الان سال ۲۰۲۵ شده و آلمان و ایتالیا و اسپانیا حتی نتوانسته اند یک سیب زمینی به فضا بفرستند.
چینی ها ژرمن ها را برای صبحانه می خورند.
.
۲۳ فروردین ۱۴۰۴الان ابر قدرت دنیا چین هست🇨🇳
آمریکا تا یه زمانی غلدر بود، الان چین داره از هر لحاظ جلو میزنه و مخصوصا هوش مصنوعی!
خودشم بعضیا که میگن کالای ژاپنی بهتر از چینیه، باید یه توضیحی بدم که ژاپن میخواد اون رو کل دنیا با کیفیت بشناسن ولی چین میگه مگه من جنس مفت به شما میدم؟! نسبت به سودی که بهش میرسه کالا میده
تاجر های کشورمون برای سود خودشون این کارو میکنن. تمام کالا های دسته سوم چین به ایران میاد
نه دسته اول و با کیفیتش
واقعا که لیاقت دارن
مرتضی
۲۳ فروردین ۱۴۰۴تو جاده های ما 110تا بیشتر بروید خطرناک هست ولی خدای طراحی زیبای داره ماهم تیبا تولید میکنیم یادتون نره
نیما
۲۳ فروردین ۱۴۰۴بالا برید پایین بیایید چین داره درهمه تکنولوژیها از آمریکا جلو میزنه، علم، صنعت، کشاورزی، و،،، آمریکا ترامپ میخوان باوضع تعرفه های سنگین جلو چین بایستند چون واقعا دیگه راهی غیراز این ندارند بله چین هم مثل ژاپن اول کپی برداری کرد اما الان به علم و تکنولوژی دست پیدا کردن چه حرص بخوری و خودت رابه ندیدن و نفهمیدن بزنی چه بفهمی فرقی نداره،، درضمن خواهید دید دوروز دیگه ترامپ به پاچه خواری چینیها میفته، چرا،، چون اکثر مواد معدنی و کمیاب که در هوش مصنوعی وموبایل و تلویزیون و،،،، کاربرد دارد فقط وفقط درچین وجود دارد این چین هست که تعیین کننده قیمت مواد معدنی کمیاب هست،