پیشفروش خودروی جدید BYD دنزا Z9 GT با قیمت حدود ۴۸ هزار دلار شروع شده است. گفته میشود این خودرو در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.
این استیشن چینی به دو صورت پلاگین هیبریدی و برقی و با قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. دنزا در ابتدا جوینت ونچری مشترک بین BYD و مرسدس بنز بود اما در ادامه ژرمنها از همکاری با طرف چینی منصرف شدند و در حال حاضر چینیها ۹۰ درصد سهام دنزا را در اختیار دارند و آن را به عنوان برندی سطح بالا ارائه کردهاند. سبد محصولات دنزا شامل سه خودرو D9 به عنوان یک مینی ون و دو کراس اور N7 و N8 است.
دنزا Z9 GT جزو جدیدترین خودروهای بازار چین است. این استیشن تازهنفس چندین بار به خاطر قوای محرکه پرقدرت و دو یخچال فابریک داخل کابین خود خبرساز ظاهر شده و ولفگانگ ایگر طراح کهنهکار آئودی مسئول شکلگیری خودروی موردبحث بوده است. Z9 GT از بدنهای آیرودینامیک با کاپوتی خمیده و خط سقف نسبتاً تخت سود میبرد. از دیگر ویژگیهای بصری این خودرو میتوان به چراغهای جلوی طویل، چراغهای عقب یکتکه، دستگیرههای در متمایز و دوربینهای سفارشی بجای آینهبغلهای سنتی اشاره کرد.
طراحی ظاهری دنزا Z9 GT به دلیل شباهت به پورشه پانامرا جنجالی بوده است. همچنین از نظر ابعاد نیز استیشن جدید این برند مشابه پانامرا به نظر میرسد. طول/عرض/ارتفاع دنزا Z9 GT به ترتیب برابر با ۵۱۸۰/۱۹۹۰/۱۴۸۰ میلیمتر و فاصله بین محوری آن ۳۱۲۵ میلیمتر است. نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو به دلیل سپرهای گیراتر خود طویلتر است و طولش به ۵۱۹۵ میلیمتر میرسد. برای مقایسه باید گفت این خودرو ۱۲۸ میلیمتر طویلتر، ۵۳ میلیمتر پهنتر و ۵۷ میلیمتر بلندتر از پانامراست. خریداران میتوانند از بین چهار رنگ نقرهای، سفید، خاکستری و مشکی یکی را انتخاب نمایند. رینگهای ۲۱ اینچی هم با لاستیکهای ۲۵۵/۴۰ در جلو و ۲۷۵/۴۰ در عقب همراه میشوند. استیشن موردبحث بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده میکند و اکسل عقب آن نیز توانایی چرخش تا ۲۰ درجه را دارد. به همین خاطر شعاع گردش Z9 GT به ۴.۶۲ میلیمتر میرسد.
کابین BYD دنزا Z9 GT به خاطر وجود دو یخچال فابریک مشهور شده است. البته ویژگیهای جالب دیگری هم وجود دارند. از آنجایی که خودروی یاد شده بهصورت سفارشی از دوربینهای جانبی بجای آینههای مرسوم استفاده میکند بنابراین دو نمایشگر اضافی در پانل درها وجود دارد. کنسول مرکزی هم پذیرای سه نمایشگر دیگر است که یکی برای سرنشین جلو تعبیه شده و آینه وسط هم از مانیتور فابریک خود استفاده میکند. در کنسول مرکزی این استیشن چینی تریم فیبر کربن فراوان، دو پد شارژ بیسیم گوشی هوشمند، انتخابگر دنده متفاوت، دکمههای فیزیکی و یک جفت نگهدارنده فنجان دیده میشود. فرمان دنزا Z9 GT نیز از نوع دی کات و چهار پره است. یخچال جلوی خودرو ظرفیت ۴ لیتری داشته و میتواند دمای منفی ۶ تا ۵۰ درجه سانتیگراد را فراهم سازد. بنا به گفته مقامات دنزا در این یخچال میتوان شش قوطی نوشابه کوکاکولا را جا داد.
ردیف دوم صندلیها فضای پای زیادی داشته و یک نمایشگر لمسی مستقل هم برای تنظیم و کنترل سیستم تهویه در نظر گرفته شده است. صندلیهای ردیف دوم به سردکن و گرمکن و همچنین ماساژور مجهز هستند و امکان تنظیم برقی آنها وجود دارد. یخچال دومی هم در این بخش نصب شده که ظرفیت آن به ۱۰ لیتر میرسد. این یخچال از طرفی باعث کاهش فضای بار شده و بنابراین نمیتوان صندلیهای ردیف دوم را تا کرد. اما همانطور که گفته شد BYD دنزا Z9 GT بهصورت پلاگین هیبریدی و برقی عرضه خواهد شد. نسخه پلاگین هیبریدی بر پایه پلتفرم e3 و نسل پنجم سیستم DM چینیها شکل گرفته و از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت استفاده میکند. سه موتور برقی هم با این پیشرانه درونسوز همکاری دارند. قدرت ترکیبی سه موتور برقی یاد شده به ۸۵۸ اسب بخار میرسد هرچند قدرت کل خودرو فعلاً مشخص نیست. البته اخباری درباره قدرت حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری نسخه پلاگین هیبریدی و شعاع حرکتی ترکیبی ۱۱۰۰ کیلومتری آن منتشر شده است.
نسخه برقی این خودرو از پلتفرم ۳.۰ Evo استفاده کرده و به سه موتور برقی مجهز است. حداکثر قدرت این مدل میتواند به ۹۵۲ اسب بخار و شعاع حرکتیاش به ۶۳۰ کیلومتر برسد. نسخه برقی دنزا Z9 GT در زمان ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و دو دهم ثانیه از نسخه پلاگین هیبریدی سریعتر خواهد بود. این خودرو تست گوزن را با سرعت ۹۳.۶ کیلومتر برساعت انجام داده است.
پیشفروش دنزا Z9 GT در پنج تیپ شروع شده و قیمت آنها از ۴۸ تا ۵۹ هزار دلار است. اولین نمونههای این استیشن پرقدرت، مهرماه امسال به دست مشتریان میرسند. نزدیکترین رقیب دنزا را میتوان زیکر ۰۰۱ لیفت بک دانست. در آینده قرار است Z9 GT در اروپا به مصاف رقبای مشهوری همچون پورشه پانامرا برود و نسخه سدان نیز داشته باشد.
Silent
۲ شهریور ۱۴۰۳بانصف قیمتش میرم ریرا ثبتنام میکنم ،خیلی هم خوشحال و خندان .
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳خوش حال و شاد و خندانم
قدر دنیا رو میدانم
خنده کنم من دست بزنم من پا بکوبم من شادابم
…
🥲
Taha Ayoobi
۳ شهریور ۱۴۰۳حاجی با این شعر خاطراتمو آوردی جلو چشام…
Ali
۲ شهریور ۱۴۰۳عقبش ی جوریه که انگار داشتن چراغاشو بهم وصل میکردن ولی وسط راه پشیمون شدن.
کسرا
۲ شهریور ۱۴۰۳واقعا عالیه
فنیش
برد حرکتیش
طراحیش
امکاناتش
قیمتش
یعنی قشنگ اومده که بازار اروپارو آماده کنه و همچنین قبضه کنه
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳ماشین های چینی فقط ۲ سال خوبن
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳بعدشم توی مهندسی سالیان نوری با مهندسی ژرمن ها فاصله دارن
MehdiTurbo
۲ شهریور ۱۴۰۳الان دیگه همه جای دنیا ماشین ۲ ۳ سال نهایتا ۴ ۵ ساله استفاده میشه
کسرا
۲ شهریور ۱۴۰۳منظورت از مهندسی ژرمن فراخوان بی ام و هست؟
مهندسی در نهایت خودشو باید تو نتیجه نشون بده
چیزی که الان او فنی و امکانات و … میبینیم
Sina_carshow
۲ شهریور ۱۴۰۳بر چه اساسی؟ همین بی وای دی داره اکثر برندای محبوبت رو باتری خودرو های هیبریدی و برقیش رو تامین میکنه
این خودرو برقی هستش
کسرا
۲ شهریور ۱۴۰۳ماشالله مدت زمانم کامل میدونی
حتما الکی بزرگترین صنعت خودروسازی دنیا رو دارن
.
بس کنید این تعصبات الکی و کلیشه های ذهنی عقب مونده رو
سوشیانت
۳ شهریور ۱۴۰۳بزرگترین صنعت خودروسازی دنیا🤣 همین شرکت دنزا رو به لطف مرسدس بنز داره
حسین
۴ شهریور ۱۴۰۳تو دوره ای که تویوتا از تکنولوژی هیبریدی بیوایدی در کرولا و راو۴ استفاده میکنه، باید چند سال از دنیا عقب باشی که همچین نظری بدی.
Kiarash
۲ شهریور ۱۴۰۳خیلی چین داره پرو میشه با پورشه پانامرا میخواد رقابت کنه .
Sina_carshow
۲ شهریور ۱۴۰۳خوب شاید بتونه بهترم باشه تو درگ
رنجش که فوق العاده هستش با این حجم قدرت تست گ.و.ز.ن هم از پورشه بهتر عمل کرده و همه اینا با قیمت خیلی کمتر
ضمنن گارانتی مثکه ۶ ساله داره دو برابر گارانتی سه ساله پورشه ها لاقل تو امارات
پورشه خیلی درخشانه تو پیست شکی درش نیس ولی تو پیست! شما gt2 rs 911 هم داشته باشی آدم حسابت نمیکنن تا وقتی جواز رانندگی نداشته باشه یا جزو افراد vip پیست نباشی
amir
۲ شهریور ۱۴۰۳باز با پورشه جواز داشته باشی آدم حسابت میکنن تو پیستم خیلی حرفا برای گفتن داری
با بی وای دی جوازم داشته باشی کسی آدم حسابت نمیکنه!!!! شش ماه دیگه هم یا مدل جدید معرفی میکنن یا همین فیس لیفت میکنن دیگه کسی هم اون لگنی که با هزار آب و تابو الکی گرون گفتن به خارجی ها خریدی هم یادش نیست چی بود از کجا اومد
Sina_carshow
۳ شهریور ۱۴۰۳نه امیر جان جواز داشتن مربوط به تجربه میشه و سابقت یام جزو افراد vip باشی
پس آره مهم نیس مارک ماشین چی باشه بله تو پیست یاس مارینا رابط داشته باشی میتونی با پول دادن با ماشین مد نظر بری یا ماشین tcr خودشون که بیشتر تفریحی هستش
یه جور میگی ۲ سال یه بار عوض میشه انگار بقیه برندا نمیشن همین تسلا ۶ ماه پیش چون چیپ مرکزی رو ارتقا داد محدودیت نرم افزاری به وجود آورده و خیلی قابلیتای نرم افزاری جدید رو به ماشینای فقط ۶ ماه پیشش نمیده
بعدم ماشینی همچین قیمتی داره لگن نیس
این ماشین باید ستایش بشه جا اینکه کوبیده بشه داری با قیمت ارزونتر خودروی بهتری سوار میشی
رضا نیکخواه
۲ شهریور ۱۴۰۳ما این ماشین که هیچ ، هر ماشینه دیگه ای تو ایران بیاریم با وضع بد جاده ها نه لذت رانندگی میبریم ، ماشین هم سریع خراب میشه و به خرج می افته
حداقل حمایت کنید که مسئولین به خودشان بیایند با این کارزار https://www.karzar.net/149235
Amir
۲ شهریور ۱۴۰۳فرض کن رولزرویس رو بیاری ایران با این جاده و این وضع رانندگی…
H.m
۲ شهریور ۱۴۰۳از آقای اشتری میخوام که با یک مقاله حمایت کنند و مشکلات مردم را رسانه ای کنند
Ali
۲ شهریور ۱۴۰۳پشتش ی جوریه که انگار میخواستن چراغاشو بهم متصل کنن ولی وسط راه پشیمون شدن
mosafer
۲ شهریور ۱۴۰۳هر روز یه ماشین جدید میدن بیرون چه خبره
Parsa
۲ شهریور ۱۴۰۳تعارف نکن بیا با بوگاتی هم ادعای رقابت کن
محمد
۲ شهریور ۱۴۰۳یک لحظه فکر کردم ساخت یک کمپانی اروپایی هست.
واقعاً زیباست.
شمبسبلی
۲ شهریور ۱۴۰۳اولین خودرو چینی که انصافا خوشگله
froG-driVer
۲ شهریور ۱۴۰۳ولی پشتش شدید حس لینکلن های شاسی بلند 2014 هست مثلmkt
الف.ی
۳ شهریور ۱۴۰۳صنعت خودروی چین هنوزم کپی کاره
این بار کپی کاری از ابعاد پورشه پانامرا!
Taha Ayoobi
۳ شهریور ۱۴۰۳من تو نگاه اول یه لحظه کوروت دیدم ولی خیلی ربطی نداره بهش، همون تو نگاه اول.
سوشیانت
۳ شهریور ۱۴۰۳کامنت ها رو فقط😂 این شرکت با همکاری مرسدس بنز تاسیس شده هر چند که بنز سهامش کمتر شده ولی کامل از شراکت خارج نشده پس هنوز دنزا یک کمپانی چینی آلمانی محسوب میشه