بایک موتورزخودروهای چینیهفته نامه

معرفی رسمی بایک BJ40 برای بازار ایران در نمایشگاه خودروی اصفهان

در اوایل خرداد ۱۴۰۰، شرکت دیار خودرو در مراسم افتتاح خط تولید کراس‌اوور چینی DX3، خبر از تولید شاسی‌بلند بایک BJ40 و عرضهٔ آن به بازار در زمستان همان سال داد اما با گذشت حدود یک سال، همچنان خبری از این خودرو نبود تا اینکه دیار خودرو سرانجام BJ40 را در شانزدهمین دورهٔ نمایشگاه خودروی اصفهان رسماً برای بازار ایران رونمایی کرده است. البته این شرکت سال‌ها است که برنامهٔ عرضهٔ BJ40 را در ایران داشته و حتی در همین نمایشگاه اصفهان ۱۳۹۲ آن را دیده بودیم اما تاکنون این برنامه‌ها عملی نشده بودند.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد سرانجام این بار BJ40 را بتوانیم روی خط تولید دیار خودرو ببینیم. این خودرو یک شاسی‌بلند آفرودی چینی است که به دلیل شباهت بسیار زیاد به رانگلر، می‌توان آن را جیپ چینی دانست. این خودرو در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شود که دیار خودرو قصد دارد هردو نسخهٔ آن را به ترتیب با نام‌های F و C در ایران عرضه کند. همچنین قرار است این شاسی‌بلند آفرودی چینی با نام دیار BJ40 راهی بازار کشورمان شود. با توجه به اعلام مسئولان غرفه دیار خودرو، فروش این خودرو طی حدود دو ماه آینده آغاز و نهایتاً تا قبلاً پایان امسال وارد بازار خواهد شد.

BJ40 برای اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۰ به‌صورت پروتوتایپ یا کانسپت نزدیک به تولید با نام B40 رونمایی و به خودروی بحث‌برانگیزی تبدیل شد زیرا در ظاهر شباهت زیادی به ‌ظاهر نمادین جیپ رانگلر داشت؛ اما این مانع از تولید BJ40 نشد و بایک حدود سه سال بعد نسخه تولیدی آن را در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۳ معرفی کرد. این آفرودر چینی در اواخر سال ۲۰۱۳ تقریباً بدون تغییری نسبت به کانسپت سال ۲۰۱۰ به بازار چین عرضه شد.

BJ40 با برخورداری از شاسی مستقل، ۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع از سطح زمین و توزیع وزن ۵۰-۵۰ به همراه زاویه حمله ۳۷ درجه، زاویه فرار ۳۳ درجه و زاویه شکست ۲۴ درجه، از توانایی‌های آفرود قابل‌توجهی برخوردار است و مثل جیپ رانگلر، سقف و درهای آن قابل جدا کردن هستند. BJ40 در ابتدا صرفاً به‌صورت دودر تولید و عرضه می‌شد اما بایک در نمایشگاه پکن ۲۰۱۵ نسخه چهاردر آن را هم با نام BJ40L معرفی کرد. سپس در اوایل سال ۲۰۱۸، نسخه فیس‌لیفت BJ40 با نام BJ40 پلاس نمایشگاه پکن معرفی شد.

این خودرو در ظاهر با فرم جعبه‌ای شکل بدنه، گلگیرهای بیرون زده، جلوپنجرهٔ چندبخشی عمودی و چراغ‌های مستطیلی عقب کاملاً رانگلر را یادآوری می‌کند. در داخل خودرو اما شرایط متفاوت بوده و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای به همراه نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد، کابین محصولات مرسدس بنز و خصوصاً G کلاس را تداعی می‌کند. این داشبورد که فضای لوکسی به کابین خودرو بخشیده، در فیس‌لیفت سال ۲۰۱۸ برای BJ40 پلاس ارائه شد. صندوق بار این خودرو در نسخهٔ دودر ۵۲۰ لیتر و در نسخهٔ چهاردر ۵۳۰ لیتر ظرفیت دارد که در دومی با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۹۶۵ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

بایک BJ40 در نسخهٔ چهاردر ۴,۶۵۴ میلی‌متر طول، ۱,۹۲۵ میلی‌متر عرض و ۱,۸۷۱ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۴۵ میلی‌متر است درحالی‌که طول، عرض و ارتفاع نسخهٔ دودر به ترتیب ۴,۳۵۰ میلی‌متر، ۱,۹۲۵ میلی‌متر و ۱,۸۵۱ میلی‌متر بوده و محورهای آن از هم ۲,۴۶۵ میلی‌متر فاصله دارند. فاصلهٔ هردو نسخه از زمین هم ۲۱۰ میلی‌متر است. این شاسی‌بلند آفرودی چینی روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی قرار گرفته که با لاستیک‌های ۲۴۵ پوشیده شده‌اند و در هر چهارچرخ از ترمزهای دیسکی بهره می‌برند. سیستم تعلیق خودرو هم در جلو مستقل جناقی با فنرهای پیچشی و در عقب پنج اتصالی است.

دیار خودرو لیست تجهیزات BJ40 برای عرضه در ایران را شامل سیستم کنترل پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، حالت‌های رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، پایش باد تایرها، قفل دیفرانسیل عقب، دو ایربگ، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، اتوهلد، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، اینترنت 4G وای فای، کروز کنترل، تنظیم برقی شش جهته صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای، صفحه آمپر دیجیتالی، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم صوتی با هشت بلندگو و صندلی‌های چرمی اعلام کرده است.

BJ40 در چین با پیشرانه‌های ۲ لیتری توربودیزل، ۲.۳ لیتری بنزینی توربو و ۲ لیتری بنزینی توربو عرضه می‌شود که دیار خودرو برای عرضه در کشورمان آخری را انتخاب کرده است. این موتور ۲ لیتری ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفهٔ انتقال نیرو هم بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF است. مصرف سوخت این خودرو نیز ۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. قیمت دقیق بایک BJ40 برای بازار ایران هنوز مشخص نیست اما به گفته مسئولان دیار خودرو چیزی بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا دو میلیارد تومان خواهد بود این در حالی است که قیمت این خودرو در چین از ۱۵۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۲,۳۵۰ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    قراره از این به بعد با این زخمی بشیم بایک رقیبی سر سخت برای جیپ های امریکایی؟؟؟
    :))))

    موافقم 114
    مخالفم 13
    1. mahdi-es17

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      ویا شاید بهتر؟

      موافقم 32
      مخالفم 1
    2. TML BN

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      جیپ اعلام ورشکستگی میکنه مطمئنم

      موافقم 48
      مخالفم 8
    3. MR.JD

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (329 ديدگاه)

      قراره با این زخمی بشیم که
      های کپی جیپ رانگلر را با افتخار و خرسندی تمام به قیمت رانگلر روبیکان 392 بخریم .
      تازه اونم اگر بخت یار ما بود و شانس آوردیم از بین صد ها هزار نفر برای 60 خودرو برنده بشیم
      – ببینیم این ماشین 700 میلیونی را چند برابر قیمت خود شی.. ( شرمنده وارد میکنند )

      موافقم 55
      مخالفم 5
      1. فقط چین

        ۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (107 ديدگاه)

        بسیار آفرودر زیبا توانا و قدرتمند امیدورارم رقبا آمریکایی فکری به حال خودشون بکنن.

        موافقم 16
        مخالفم 66
        1. Jamshid

          ۱۰ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (2773 ديدگاه)

          آره اصن تمام آفرودر های آمریکایی هفتصد و خورده ای اسبی هفت لیتری رو میزنع
          اصن کیفیت صد برابر همه ماشینا😂
          های ما شاسی سمند بود یا چهارصد و پنج
          راستی توربوش فایبر گلاس بود یا پلاستیک فشرده؟

    4. Amirreza

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      با وجود یه همچین خودرویی واقعا کسی به جیپ نگاه میکنه من شنیدم جیپ طراحیش رو از این کپی کرده در حقیقت
      این خودرو در آینده در تمام بازار های جهانی جای جیپ رو میگیره و اون کپی کار رو سر جاش می نشونه

      موافقم 31
      مخالفم 7
    5. ممد ژانگولر

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4149 ديدگاه)

      بفرما کسایی که آرزوی محصولات آمریکایی داشتن تحویل بگیرن تازه داخلش هم زیباتره
      دیگه چی میخوایین از جون این صنایع خودروسازی که صبح تا شب دارن برسی میکنن چی بهتره برای مردم !

      موافقم 19
      مخالفم 25
    6. نیشه

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      اگه خبر ندارید، باید بدونید این بایک خیلی بهتر از جیپ ظاهر شده و با توجه به قابلیت هاش در جایگاه بالاتری قرار میگیره

      موافقم 15
      مخالفم 49
  2. AMANTE

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    این ماشین در صورت عرضه ی درست و درمون خیلی محبوب و پر فروش میشه.
    یک طیف توی ایران هست که عاشق ماشین آفرودی یا با ظاهر آفرودی هستن و از اونجایی که خیلی وقته چنین سبکی به صورت صفر کیلومتر در ایران نبوده صد در صد BJ40 در ایران موفق میشه.
    ( به امید روزی که در نمایشگاه های ایران بجای ماشین های چینی، شرکت های صاحب نام جهانی محصولات جدیدشون رو رونمایی کنن. ) مثلا: پورشه اعلام کنه محصول جدیدشون مدل ۹۰۹ در نمایشگاه تهران رونمایی میشه.

    موافقم 36
    مخالفم 2
  3. جمشید

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (440 ديدگاه)

    از سر تا پای این ماشین کپی برداری از جیپ و مرسدس جی کلاس هست

    موافقم 82
    مخالفم 16
    1. R

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      و رنج روور
      قیمتش یک و هفتصد درمیاد

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. DoctoR

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      کپی مرسدس و جیب با 230 اسب و قیمت تارا قابل تحسینه

      موافقم 22
      مخالفم 7
  4. Khosrow

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دم چین و روسیه گرم / مرسی ایران ..

    موافقم 15
    مخالفم 60
    1. Mad.z.Max

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      😐

      موافقم 28
      مخالفم 5
  5. DoctoR

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    عاشق دو درش شدم
    اومد یکیشو میگیرم مسیرم کاش به اصفهان میخورد میرفتم از نزدیک ببینم

    موافقم 17
    مخالفم 2
  6. matin

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    تجربه نشون داده از 100 مدل ماشین چینی که میاد تو ایران شاید 10-20 تاشون فروش خوب داشته باشن

    موافقم 16
    مخالفم 4
  7. new reventon

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (452 ديدگاه)

    درسته کپی 50 درصد کیفیت جیپه
    ولی قیمتشم نصفه جیپه تقریبا
    تو آمریکا راحت یه فرد میتونه از دم قسط جیپ رو بخره
    ولی اینجا 24 ساعت هم یه فرد سگ دو بزنه نمیتونه این آشغال چینی رو بخره
    اینه تفاوت از زمین تا آسمان
    تو سال1977قرار بود در 20 سال آینده بشیم جز 5 اقتصاد و ملت برتر دنیا
    بعد 40 سال شدیم تو هر شاخصی جزو 5 کشور بدبخت دنیا

    موافقم 55
    مخالفم 13
  8. Arshia m3csl

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1186 ديدگاه)

    این ماشین رو گرونتر از جیپ رانگلر به مردم میفروشن تو ایران و یک سری آدم که هیچی از ماشین سر در نمیارن و دنبال پز دادن و کلاس گذاشتنن میخرنش اکثر اونایی که ماشین چینی چند میلیاردی میخرن دنبال کلاسذاشتن و پز دادن بت ماشین هستن نه کیفیت ساخت و هندلینگ و طراحی زیبا

    موافقم 17
    مخالفم 9
  9. Dian

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (682 ديدگاه)

    خودروی مستحکمی “بنظر میاد”
    امیدوارم در عمل هم اینجوری باشه
    در ضمن قیمت ماشین تو خود چین حدود ۲۰۰۰۰ یوان، معادل حدود ۲۵۰۰۰ دلار هست
    با درنظر گرفتن نحوه قیمت گذاری تیگو۸ پرو ، این قیمتش احتمالا حدود ۲.۵ میلیارد بشه
    در این صورت بدلیل حضور تویوتا پرادو در این رنج قیمت، ارزش خرید نداره
    ولی حداقل میتونه قیمت ماشین هایی مثل پرادو رو تا حدودی تعدیل کنه

    موافقم 16
    مخالفم 6
  10. Just toyota

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یه کپی وقیحانه و زشت از جیپ ، جیپ اگه اینو ببینه قطعا شکایت میکنه ، یکی نیست به کشور های کمونیستی مثل چین بگه : دزدی و کپی کار هم دیگه حدی داره !!😒😒😒

    موافقم 27
    مخالفم 7
  11. TML BN

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    تن شاه عباس لرزید

    موافقم 21
    مخالفم 4
  12. پاشایی

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام دوستان بنظر شما چاره ی دیگه ایی هم داریم ؟
    چینی سوار شدن ناگزیره در ایران فعلی!!!!😫

    موافقم 7
    مخالفم 6
  13. مجید

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    خدایی خفنه

    موافقم 17
    مخالفم 11
  14. علی جردن

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    با پول این G کلاس تقلبی میشه یه fj cruiser واقعی پلاک ملی خرید

    موافقم 7
    مخالفم 13
  15. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    خوبه حداقل درجه سه چین نیست

    موافقم 13
    مخالفم 2
  16. دیجی

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (419 ديدگاه)

    چرا اینقدر انجین های چینی زشته

    موافقم 10
    مخالفم 6
  17. Mohsen63

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    همین کپی کردنم ما بلد نیستیم.بازم چینیا کپی میتونن بکنن.ماها(سایپا وایرانخودرو) که ول معطلیم.

    موافقم 28
    مخالفم 4
  18. پدرام

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    درسته بایک برند مطرحیه اما کلا نسبت به ماشین هایی که هویت مستقل خودشون رو ندارن حس خوبی ندارم!!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. دکتر

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    من با این ماشین تو دبی رانندگی کردم،خوب را میره،کشش واقعا خوبه،اما دوتا نکته منفی داره،یکی خیلی خشکه،مورد بعدی ۱۰۰ تا که میری خیلی سرو صدا داره خیلی زیاد انگار که از همه درزاش هوا میاد داخل،اما بدور از تعصب خودروی خوبی هست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  20. رامتین

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    برای کسی که وضع مالیش خوبه بد نیست بنظرم. بالاخره 225 اسب در آفرود جذابیت لازم را داره. ما که در این حد پول اضافی نداریم ولی در کل بنظر خودروی اوکی ای هست.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  21. Porsche 911

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    شهر من به عمرش چنین ماشین های بی نظیری ندیده بود😂😂😅…

    موافقم 4
    مخالفم 3
  22. oldnoob

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چندتا ویدئویی که توی Bilibili قبلا دیده بودم خیلی دوست داشتم توی ایران هم بیاد، انصافا توانایی آفرودی خوبی داره ولی ظلمه به قیمت جیپ رانگلر قراره به ما فرو کنن. قیمت‌ش خیلی بالا باشه صد در صد شکست میخوره چون ظاهر لوکس شهری نداره به درد همون آفرود میخوره احتمالا به سرنوشت پاتریوت دچار بشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  23. محمدرضا

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    چه اصراری دارن کوچیک ترین موتور رو انتخاب کنند

  24. مهدی

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    اگر لوگوی جیپ رو‌ این ماشین بود اساتید … منتها چون اسمش چینیه ظاهراً بو میده حالا کاری هم به این ندارن که خود رانگلر رنگید هم ماشینهای جالب و باکیفیتی نیستن و مشکلات کم نداره. در هر صورت چیزی که تو این عکس ها میبینیم یه ماشین جذاب هست که اگر کیفیت معقولی داشته باشه و نمایندگی هم گوشبری نکنه می‌تونه تو تهران فروش خوبی بین آفرود بازا داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. MILADZM

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      😐😐😐😐😐
      دوست عزیز با این حرفا میخوای چی رو اثبات کنی
      مگه جیپ رنگلر یا فورد برانکو یک شبه به چنین شهرت و محبوبیت بین آفرود باز ها رسیدن که این قراضه چینی بخواد برسه ؟
      سیستم های الکترونیکی کمک آفرود مثل سیستم G.O.AT MODE فورد یه شب طراحی و توسعه پیدا کردن و روی ماشین های فورد سوار میشن که این شترگاو پلنگ بی اصالت هم یه شبه به همون اندازه محبوبیت بین آفرود باز ها برسه و همه ازش به به چه چه کنیم ؟
      هر ماشین جعبه ای با چرخ گل دار که نشد ماشین آفرود مرد مومن !

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. MILADZM

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (345 ديدگاه)

      اصلا آوردن اسم رانگلر کنار این خودش یه توهینه
      کیفیت نمیدونم منظورت چیه
      اگه کیفیت اوات داخل کابین منظورته که باید بگم رانگلر به عنوان یه آفرودر هاردکور باید هم متریال داخل کابین خشک داشته باشه تا وسط آفرود راحت شست و شو داد
      عذر میخوام وسط کوه و کمر گل و لای بپاشه توی کابین دیگه اون موقع هست که فحش میدی به سازنده که چرا چرم و آلکانترا و چوب بلوط به کار بردی
      در مورد قسمت های فنی و زیر بندی هم که اصلا حرف نزنیم بهتره
      تنها مشکل رانگلر یه مقدار سواری ناراحت توی بزرگره و و فرمان گیج در سرعت های بالاست که بخاطر جفت اکسل جلو و عقب سالید و تعلیق صلب اتفاق میفته
      حقیقت رو بپذیر قبول کن این ماشین یه کپی وقیحانه از جیپ رنگلر هست
      اگر هم قبول نداری خب آزادی میتونی خودتو گول بزنی .

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. مهدی

        ۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        من نمی‌دونم خود شما تاحالا تجربه مالکیت یا سواری ماشین جفت دف سالید رو داشتین یا نه اما بنده داشتم و سواری و فرمون پذیری به حدی گنگ و گیج بود که ترجیح میدم دیگه اسمش رو هم نیارم.

  25. GMA

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    من رفتم امشب نمایشگاه،KMC J7 طراحیش از بقیه بهتر بود،طراحی کابینش هم نسبتا مناسب بود ولی جادار نبود،ولی قیمتش را که دیدم افسردگی گرفتم،شاید تنها خودرو نسبتا قابل قبول فیدلیتی و همین بایک بودند،ولی بقیه نمایشگاه یا نسبت به قیمتشون افتضاح بودند،یا کلا فاجعه بودند،گل سر سبد نمایشگاه هم قرفه زامیاد بود…:))این ون بهمن چقدر فاجعست،بی کیفیت ترین ماشین نمایشگاه بود با اختلاف
    در کل نمایشگاه شانگهای بود تا اصفهان…

  26. i.am.mohamad

    ۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کیفیتش چشمام رو زد اصلا تو نمایشگاه
    نه این بقیه هم یکی از یکی بهتر
    جالبیش لوگوی جلوی ماشین بود
    و اینکه درها رو با یه تیکه پارچه بافته شده به بدنه وصل شده بودن …

    موافقم 3
    مخالفم 4
  27. farokh

    ۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا میگه خودرسازان دیار خودرو مگه مونتاژ چین نیست
    کلا عادت دارن اسم خودشونو بذارن خودرو ساز
    یه موتور پراید داشتن تو اتاق تیبا شاهین کوییک گذاشتن بعدم میگن تقویتش کردیم
    فکر کنم مولتی ویتامین بش دادن
    بابا شما ماشین نسازین آسمون به زمین میاد؟
    جمع کنید این سیرک خودرو سازان رو

    موافقم 2
    مخالفم 2
  28. آگرین

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بی اصالت ولی زیبا و قیمتی همچون پتک بر سر مردم ایران

  29. sunmartin

    ۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    دیروز نمایشگاه بودم کلا چیزی جز چینی اونجا نبود مگر یه دونه خودروی باری سنگین که رنو بود و درب هاش بسته بود در گل نمایشگاه دو تا خودرو نظر من جلب کرد یکی خودروی تازه وارد چینی که ۹۰۰ م قیمت داشت و طراحی خوبی داشت و یکی جک جی ۷ که زرد و آبی کاربری برای نماش گزاشته بودند و حالت فست بک صندوق دوست دلشتم

  30. محمد

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا خودروسازهای ما نمیان یک بار یک محصولشون رو با قیمت رقابتی عرضه کنن؟مثلا الان دیار بیاد این ماشین رو 1 میلیارد یا حتی کمتر بده میدونین خودش چه فروشی میتونه بکنه؟نمیده که.واقعیتش مدیران ما هیچ کدوم عقل ندارن.یکی از معضلات کل مملکت بی کفایتی مدیران هست.من نمیدونم این ماشین چند برا دیار خودرو میفته.اما فکر نمیکنم بیشتر از 700-800 دربیاد اگر بیاد با 900 بفروشه اصلا هم خودشو ثروتمند میکنه هم مردم رو شاد و هم در صنعت خودرو ایران یک تحول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا