شرکت دیار خودرو قصد دارد بزودی پیکاپ جدیدی بنام L7 پلاس را با پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی راهی بازار کشور کند.
این روزها بازار پیکاپهای دو دیفرانسیل چینی در کشورمان داغ شده و شاهد معرفی مدلهای جدیدی در این بخش از بازار هستیم. دیار خودرو یکی از شرکتهایی بود که سالها پیش با پیکاپهای Deer، وینگل ۳ و وینگل ۵ محصول گریت وال چین در بازار حضور داشت اما چند سالی بود که اثری از آن در بین پیکاپهای بازار دیده نمیشد. حال این شرکت قصد دارد با وانت جدیدی بنام L7 پلاس دوباره خود را مطرح کرده و سهمی از این بازار را از آن خود کند. این پیکاپ قرار است از طریق شرکت زیرمجموعه دیار خودرو بنام ایساتیس موتور به بازار عرضه شود و بین مدلهای دو کابین اقتصادی و پیکاپهای بالای یک میلیارد تومان قرار گیرد.
هرچند دیار خودرو قبلاً به مونتاژ پیکاپهای گریت وال میپرداخت اما این بار سراغ یک سازنده چینی دیگر بنام ZX Auto رفته است. این همان شرکت سازنده وانت کاپرا بوده که سالها است توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه میشود و بهتازگی هم پیکاپ بزرگ و جدید G9 را برای مونتاژ در ایران معرفی کرده است؛ بنابراین، جالب است که ZX Auto قصد دارد همزمان با دو شرکت مختلف در ایران همکاری کند. L7 پلاس در اصل ترالورد نام دارد که برای اولین بار سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. این پیکاپ بعداً فیسلیفت شد و با نامهای دیگری مثل ویشی G7 و ویشی ۱۹۸۶ در چین به فروش رسید.
جالب اینکه این خودرو نخستین بار در سال ۱۳۹۶ توسط گروه بهمن رونمایی شد و یک بارهم توسط ریگان در منطقه ارگ جدید بم معرفی شد.
بااینحال، نسخه پیش از فیسلیفت ترالورد هم همچنان در کنار نسخه جدید در چین عرضه میشود و دیار خودرو برای بازار ایران همان مدل قدیمی را انتخاب کرده است. این پیکاپ در طراحی بیرونی با جلوپنجره کرومی بزرگ و چراغهای جلوی افقی از نسل قبلی تویوتا تاندرا الهام گرفته است ولی نمای باابهت و قابلقبولی برای یک پیکاپ دارد. در داخل نیز هرچند فرم کلی داشبورد در برابر رقبای جدیدتری مثل فوتون G7 و پیکاپ بزرگ G9 از خود ZX Auto حرف چندانی برای گفتن ندارد اما برای یک پیکاپ زیر یک میلیارد تومان نمره قبولی را خواهد گرفت و میتواند در برابر مدلهایی مثل زامیاد زاگرس عرضاندام کند.
مشخصات فنی وانت دیار L7 پلاس
L7 پلاس از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی چین با کد 4K22D4M استفاده میکند که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور درواقع نسخه ارتقاءیافتهای از پیشرانه پیکاپ وینگل است و حدود ۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به آن خواهد داشت. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود. این پیکاپ ۵,۴۳۱ میلیمتر طول دارد و روی رینگهای ۱۷ اینچی با لاستیکهای ۲۶۵ قرار میگیرد.
تجهیزات وانت دیار L7 پلاس
در این شرایط بازار کشور از پیکاپی که قرار است با قیمت زیر یک میلیارد تومان عرضه شود نباید انتظار تجهیزات و آپشنهای زیادی را داشت و به همین دلیل، لیست امکانات L7 پلاس هم به موارد نسبتاً سادهای مثل ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، پایش باد تایرها، سیستم کمک به شروع حرکت در سربالاییها، قفل دیفرانسیل عقب ساخت ایتون، فرمان برقی، دو ایربگ و نمایشگر ۸.۵ اینچی با بلوتوث و GPS محدود میشود.
قیمت و زمان عرضه
با توجه به گفتههای دیار خودرو، قرار است L7 پلاس در ایران در جایگاه قیمتی کمتری از پیکاپهای توربوشارژ جدید بازار قرار گیرد و بنابراین باید برای آن انتظار قیمتی زیر یک میلیارد تومان را داشته باشیم. گفته شده این پیکاپ جدید احتمالاً تا پایان امسال یا اوایل سال ۱۴۰۲ راهی بازار خواهد شد. همچنین گفتههایی مبنی عرضه نسخه دیزلی و همینطور اتوماتیک L7 پلاس هم با آپشنهای بیشتری مثل دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، گرمکن صندلیهای جلو، تنظیم برقی صندلی راننده و سنسور باران در آینده نزدیک وجود دارد.
Payfast
۲۶ آذر ۱۴۰۱تیتر رو خوب نخوندم گفتم موتور LS7 داره =|
DoctoR
۲۶ آذر ۱۴۰۱داداش از این حرف ها نزن قلبم شکست
انجین های آمریکای جهانخوار= جهنم
استفاده از خودرو دوست و همسایه چین= بدون ویزا میری بهشت
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۴۰۱یه نگاه به پیکاپهای چینی و کسانی که خریداریش کردند بیندازید تا بفهمید برای چه هدفی میلیارد تومن پیکاپ چینی میخرند تا بهتر در ترافیک شهری دیده شوند و با تجهیز کردنش هم خفنتر به نظر برسند !
اصلاً قصد تمسخر ندارم ولی به نامگذاری چینیها هم یه توجهی داشته باشید ؟!
نامگذاریهاشون نه روح داره نه احساسی منتقل میکنه و همین نشان میده چه کسانی خریدارش هستند !
به جز خودروسازان آلمانی که اکثریت از اعداد و حروف استفادهی زیادی میکنند از گذشته تا امروز !
باقی خودروسازان نامدار برای هر محصول یک نام استفاده میکنند که معنی و مفهومی را میرساند که یعنی ارزش گذاشتن به محصول و مشتری !
اما چینیها گویی میخواهند فقط تولید کنند ، تولید پشتِ تولید بدون وَقفه و با هدفی خاص که اینقدر تولیداتشان را بالا ببرند تا جهان پر بشه از چینیهایی بیروح تا قیمتها شکسته شوند و نامدارها از پا در بیایند !
آیندهی درخشانی نمیبینم چون روحی دیگر وجود ندارد و همهچیز رباتیک و مصنوعی میشود جهت رفع نیاز !
البته خوبی و بدیهایِ خاص خودش را دارد ولی مطمئناً دیگر زنده بودن در اشیاء معنایی ندارد و همه چیز تغییر میکند جهت تنبل شدن بیشتر انسانها بدونِ فهمیدن زندگی حقیقی !
DoctoR
۲۷ آذر ۱۴۰۱نوید اون بنده خدایی که برای دیده شدن1 میلیارد میده پیکاپ و شاسی چینی به نظرم از خیلی وضع خوبی از لحاظ شخصیتی دار
من افرادی رو دیدم که برای دیده شدن و لایک گرفتن کامنت اول رو ریپلای میزنند که نه درواقع خودشون رو اویزون میکنن :)
خدا همشون رو درمان کنه
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۴۰۱خدا لعنت کنه کسایی را که ریپلای میزنند جهت دیده شدن که باعث عذاب شما میشوند !
حاجی DoctoR ، به نظر من نِفرینشون کن تا به عذاب الهی دچار شوند😔👋🏻 !
امین
۲ دی ۱۴۰۱Doctor
صدتا لایک داشت
ایول
❤BMW❤
۲۷ آذر ۱۴۰۱“اصلاً قصد تمسخر ندارم ولی به نامگذاری چینیها هم یه توجهی داشته باشید ؟!
نامگذاریهاشون نه روح داره نه احساسی منتقل میکنه و همین نشان میده چه کسانی خریدارش هستند ! ”
مثل فاکسکان :)
Jamshid
۲۹ آذر ۱۴۰۱لایک داری آقا نوید خیلی حرفهای حقی میزنی کاملا بدون تعصب و تعصب کشی
حرف یه ماشین باز واقعی رو میزنی
Jamshid
۲۹ آذر ۱۴۰۱همین kmc
چند وقت پیش با پدرم (که کلا عشق پیکاپ و هایلوکس و لندکروزر و سیلورادو هست و تجربه رانندگی با همه این ماشین ها به جز سیلورادو رو داره) تو بازار توپ خونه قدم میزدیم
یه kmc دیدیم گفت عجب چیزیه چین چه چیزی زده نگاه کن ،
گفتم باباجان ، دو لیتره که کلا فکر نکنم به ریخت این ماشین بیاد ،
دو اینکه واقعا کیفیت نداره فقط ظاهر داره
کلا اینو گفتم که آقا نوید راست میگه
برای نگاه کردن و دیده شدن هست
یا به قولی به رخ کشیدن مال و اموال به صورت تقریبا غیر مستقیم
محمد جلیلی
۴ دی ۱۴۰۱بنظرم اگه موتورش دیزل بود و دنده اتومات حرف نداشتتتتت
زیزیگولو
۲۶ آذر ۱۴۰۱باید با خریدارای این آتو آشغالای مونتاژی چینی تماس گرفت و ازشون پرسید که واقعاً انگیزه تون از خریدن این لگن های چینی ناشناخته اونم با این قیمتای نجومی چی بوده!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Dian
۲۷ آذر ۱۴۰۱متاسفانه با این قیمتا هیچ ماشینی تو ایران ارزش خرید نداره
مردیم از خوشی
۲۶ آذر ۱۴۰۱به زودی ۱۴۰۲ در پدال : تویوتا و بنز و… خودرو های که در بازار ایران عرضه می کنند را مشخص کردند ✌️
افشار
۲۶ آذر ۱۴۰۱🤲🤲🤲🤲
Hamilton1970
۲۷ آذر ۱۴۰۱به زودی…🤲🏽
.
۱۰ دی ۱۴۰۱زرشک….
آش ماش به همین خیال بااااش….
اونوقت سایپا و ایران خودرو وکرمان خودرو و…. بایدبرند غاز بچرونند!
SLR _ 722
۲۶ آذر ۱۴۰۱استراتژی فروش دوستان خودرو ساز واقعا عجیبه ( یا حداقل درکش برای من سخت هست ) ، خودرو پیکاپ همانطور که مشخص هست یک ماشین کار هست و ( شاید مدل های بلند قد و دو دیفرانسیل برای آفرود هم مناسب باشند ) عموما کشاورزان ، دامداران و از این قبیل شغل ها از اون ها استفاده می کنند تا هم بیراهه نورد خوبی باشند و هم توانایی باربری و بکسل داشته باشند و هم بتوان به عنوان سواری از آن استفاده کرد ( یک خودرو چند منظوره ) . حال این سوال مطرح میشود که کدام شاغل در خارج شهر توانایی خرید این ها را دارد که پشت سر هم دارند معرفی می شوند ؟
بنظر شخص من یک شاسی بلند عادی در همین رنج قیمت برای یک خانواده کاربردی تر هست و برای افرود هم امثال جیپ و پاترول و رونیز منطقی تر بنظر می رسند
شغل خود من طوری هست که یک پیکاپ خیلی برای اون مناسب هست منتها هیچ جوره با این قیمت ها توجیه اقتصادی ندارد
علی
۲۷ آذر ۱۴۰۱داداش توجیه چیه؟ باقرض و قوله بخر سوار شو حالشو ببر بعد چند ماه با ۴۰ درصد سود بفروشش!!! اون وقت با خودت میگی کاش یه عمر بجای کار مفید کردن دلالی میکردم راحت!!!
Reza-a
۲۷ آذر ۱۴۰۱دیار خودرو زیاد سابق خوبی تو عمل کردن به وعده های تولیدش نداره (که البته شرایط حاکم بر کشور علتشه)
اما نکته جالب اینکه اولین وانت چینی رو همین دیار خودرو حدودا سال ۱۳۸۷ به ایران آورد (که کپی مدلهای دهه نودی هایلوکس بود) استقبال خوبی هم ازش نشد ولی ماشین خیلی بدی هم ظاهراً از کار نیومد حالا این هم با حساب اینکه تنفس طبیعی هست و از همون شرکت سازنده کاپرا هست شاید شانسی تو بازار داشته باشه.
حمید
۲۷ آذر ۱۴۰۱یگی از دوستانم سالها پیش پیکاپ وینگل داشت دو بار گیربکسش ترکید( تو استفاده شهری نه آفرود) فقط شانس اورد تو گارانتی بود هنوز ، بعدشم فروخت راحت شد
Hamid3x
۲۷ آذر ۱۴۰۱فروش نفت با تخفیف به چین و
نگهداری پول های فروش نفت در یک بانک نظامی در چین
تنها راه دریافت پول هم خرید محصولات چینی توسط شرکت هایی هست که حساب بانکی تو این بانک دارند،
محصولات چینی وارد میشن و با چندبرابر قیمت به مردم فروخته میشه
تا دولت هم به پولش برسه هم تخفیفی که تو فروش نفت به چینی ها دادن از جیب مردم ساده جبران بشه، صنعت خودرو و سموم و کودهای شیمیایی با چین، صنایع دارویی هم از طریق هند در ازای فروش نفت وارد کشور میشه
قطار پیشرفت مون با سرعت نور در حال رفتن به پرتگاهه
green
۲۷ آذر ۱۴۰۱حرف نداره
Radmehr
۲۷ آذر ۱۴۰۱داری شوخ میکنی دیگه؟🙂
matin
۲۷ آذر ۱۴۰۱با توجه به سوابقش نه
Dian
۲۷ آذر ۱۴۰۱احتمالا منظورشون این بود در مقابل پیکاپ های ژاپنی و امریکایی حرفی برای گفتن نداره
green
۲۷ آذر ۱۴۰۱قیمت ژاپنی صفر چند میلیارده
(Saeed (peugeot
۲۷ آذر ۱۴۰۱خدایا چهار تا دونه وارداتی بیاد ….. این آشغال هارو روز به روز معرفی نکن بهمون ……
دوستان خودروسازان راین هم قراره یه پیکاپ بیاره به نام رپچر ….. وقتی به فورد رنجر رپتور فکر میکنم ، خجالت میکشم با اسمش داریم چنین کاری میکنیم .
MASOUD 0099
۲۷ آذر ۱۴۰۱جو لو شو دیدم یاد سمور افتادم
وقتی نسخه معمولیش نیومده چجوری پلاس معرفی کردن ؟ بعد اصلا این چینی ها معنی پلاس و پرو رو اشتباه گرفتن
چرا اشغال ساز ها رو از بین نمی برن
بیلمیش
۲۷ آذر ۱۴۰۱بی کیفیتی ازش میباره
وانت 150 اسب بخار
به شعور آدم توهین میکنه
دکتر
۲۷ آذر ۱۴۰۱خدا این موتور میتسوبیشی رو از چینیا نگیره😂 والا همشون همینن از اون کاپرا که زودتر از همه اومد تااین،البته دیار خودرو سابق یک وانت تک کابین خیلی شبیه ب تویوتا وارد کرد کرد که موتور شبیه تویوتا هایلوکس دو لیتری دارن،اونا ماشینای بدی نیستن،و صاحباشون اکثرا راضی
بابک
۲۷ آذر ۱۴۰۱درود
من تجربه شخصی خودم را در ارتباط با ماشین شاسی بلند می گویم…هم جیپ صحرا داشتم هم پاترول و هم کاپرا
در بین این سه تا برخلاف انتظار پاترول از همه کم استهلاک تر بود…دوگانه ال پی جی کردم و هیچ وقت من را نگذاشت …موتور z چهارسیلندر…دو در….صحرا بسیار خشک و کم جا بود…موتور میتسوبیشی و دنده کمک خیلی به سختی جا می رفت…
کاپرا همیشه یک جایش می لنگید…با اینکه مدل بالا بود..یک بار دفش صدا مس داد...رنگهای داخل موتور ضعیف شده بود و کمپرس روغن داشت.،.اتاق صدا می داد
ترمزها تحمل این وزن را نداشت…
حمید
۲۷ آذر ۱۴۰۱عالی اون افرادی که میگن بده خودشون یک موتور هم ندارن
Jamshid
۲۹ آذر ۱۴۰۱لندکروزر و هایلوکس سوار شدی میگی این خوبه؟
ولی من سوار شدم پدر بزرگم سوار شده پدرم هم سوار شده
سه اف هایلوکس کله تخت مونیکایی دو اف فرماندهی
چرا الکی تعصب میکشی یک بار اینارو سوار شی درود میفرستی بر تویوتا و تف هم رو این چینی مونتاژی نمیندازی
میگی نه تست کن
.
۱۰ دی ۱۴۰۱نکنه دلالی
rm2764
۵ دی ۱۴۰۱خداوند شفا بفرمایند اون جماعت متاسفانه عظیمی که برای داشتن بی کیفیت ترین و تقریباً غیر کارا ترین خودروهای جهان! یعنی محصولات چینی ، قیمت های شگرفی رو حاضرند پرداخت کنند ، واقعاً یک آلمانی نیمه کلاسیک مثل w124 بنز به همه این بنزین حروم کن ها شرف داره در خودرو بودن!…