در یکی دیگر از مقالات راهنمای خرید مجله پدال به بررسی معایب شاسیبلند چینی جک S5 خواهیم پرداخت پس همراه ما باشید.
جک S5 از جمله باسابقهترین شاسی بلندهای چینی حاضر در کشور ماست. در سال ۹۴ بود که این خودرو توسط کرمان موتور به عنوان اولین شاسیبلند جک راهی بازار شد. همانند اکثر خودروهای مونتاژی، S5 نیز در ابتدای تولید از مشکلات کیفیتی متنوعی رنج میبرد اما با گذشت زمان از میزان ایرادات این خودرو کاسته شد. خودروی موردبحث با گیربکسهای دستی و اتوماتیک تولید شد هرچند هماکنون تنها مدلهای گیربکس اتوماتیک تولید میشوند.
همچنین بخوانید: فروش کرمان موتور: کی ام سی و جک
این قدبلند چینی به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتون متر گشتاور مجهز است و همانطور که گفته شد یک گیربکس دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک نیروی تولیدی را راهی چرخهای جلو میکند. شایان ذکر است کرمان موتور از چندی پیش نسخه بهروز شده این خودرو را با تغییراتی در بدنه و افزوده شدن برخی تجهیزات همچون کروز کنترل عرضه کرده است اما در مجموع باید گفت اگرچه S5 در روی کاغذ حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما همانطور که در ادامه اشاره خواهیم کرد S5 معایبی دارد که شاید برخی خریداران را در انتخاب این خودرو مردد کند. در ادامه شما را با معایب جک S5 آشنا خواهیم کرد.
معایب جک S5
اگرچه خودروی یاد شده از مزایایی همچون قدرت خوب تولیدی، تجهیزات رفاهی قابلقبول در نسخه اتوماتیک و بازار خرید و فروش مناسب برخوردار است اما معایبی نیز وجود دارند که قابلچشمپوشی نخواهند بود.
-
حساسیت پیشرانه توربو به کیفیت بنزین
در عصر کنونی شاهد کاهش حجم پیشرانهها و استفاده از سیستمهایی همچون توربو در خودروها هستیم. سیستم توربوشارژر علیرغم مزایای قابلتوجهی که دارد در کشور ما با مشکلاتی روبروست و از جمله آنها میتوان به کیفیت بنزین مصرفی اشاره کرد که همین امر در درازمدت مشکلاتی را برای توربو به وجود میآورد. از طرف دیگر تعداد مکانیکهای آشنا به پیشرانههای توربو و جدید در کشور ما چندان زیاد نیست و این موضوع در زمان تعمیر خودرو بیشتر به چشم خواهد آمد.
-
هزینههای نگهداری بالا
استفاده از پیشرانه نسبتاً پرقدرت توربو و گیربکس دوکلاچه در جک S5 همانند یک شمشیر دو لبه به نظر میرسد. با اینکه لذت سواری S5 با پیشرانه پرقدرت و گیربکس دوکلاچه بیشتر خواهد بود اما در طرف مقابل هزینههای نگهداری این سیستمها نیز بیشتر از نمونههای تنفس طبیعی و گیربکسهای معمولی است؛ بنابراین در زمان خرید این خودرو باید چنین مواردی را مدنظر قرار دهید.
-
طراحی ساده
یکی دیگر از معایب جک S5 را میتوان طراحی ساده و قدیمی آن در مقایسه با رقبای بهروزتر بازار دانست. همانطور که میدانید طراحی جک S5 به چندین سال قبل بازمیگردد و وجود شاسی بلندهای چینی جدید باعث شده این خودرو خیلی به چشم نیاید. همچنین ظاهر این خودرو مشابه برخی خودروهای مشهور دنیا همچون هیوندای توسان و آئودی Q5 به نظر میرسد و شاید این موضوع برای برخی خریداران قابلقبول نباشد.
-
مصرف سوخت بالا
کرمان موتور مصرف سوخت ترکیبی S5 را حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده اما در عمل شاهد مصرف سوخت بسیار بیشتری نسبت به ارقام اعلامی هستیم. البته با توجه به کلاس خودرو و استفاده از پیشرانه پرقدرت چنین چیزی غیرمنتظره نخواهد بود. از طرف دیگر انتخاب مدلهای کارکرده و با استهلاک بالا باعث میشود مصرف خودرو بیشتر هم شود.
-
عملکرد کند گیربکس
برخی مالکان S5 از تاخیرهای گاه و بی گاه گیربکس دوکلاچه این قدبلند چینی گلایه دارند. باید دانست گیربکس های دوکلاچه گاهی اوقات با مشکل داغ کردن مواجه می شوند و این امر کارکرد آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چنین مشکلی در تیگو ۷ نیز مشاهده شده است بنابراین قبل از خرید حتما باید این موضوع را با دقت بررسی نمایید.
در همین زمینه مطالعه کنید: لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی – ۱۴۰۲
مشخصات فنی جک S5
در جدول زیر میتوانیم مشخصات فنی شاسیبلند مونتاژی کرمان موتور را مشاهده کنیم:
حجم موتور (سیسی) | ۱۹۹۷ |
حداکثر قدرت | ۱۷۴ اسب بخار در دور ۵۲۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۶۵ نیوتون متر در دور ۲۰۰۰ |
گیربکس | ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه |
سیستم فرمان | چرخ دنده شانهای |
سیستم ترمز | جلو و عقب دیسکی |
سیستم تعلیق | جلو: مک فرسون فنر پیچشی مستقل/عقب: فنر پیچشی چند اتصاله نیمهمستقل |
حجم مخزن سوخت (لیتر) | ۵۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۹۰ |
سایز چرخها | R1855/225 رینگ آلومینیومی |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ |
فاصله دو محور (میلیمتر) | ۲۶۴۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۵۰۵ |
قیمت جک S5
در ادامه به قیمت خودرو جک S5 اشاره میشود:
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
جک S5 | نیوفیس | ۱,۲۴۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
مدل های کارکرده جک S5 بسته به مدل، نوع گیربکس، کارکرد و وضعیت بدنه با قیمت های متنوعی در دسترس هستند و برای خرید آن باید بودجه ای بین ۸۰۰ تا ۱ میلیارد تومان را در نظر بگیرید. باید به این نکته اشاره کرد که کرمان موتور از چندی پیش نسخه بهروزتر S5 را با برخی تغییرات در طراحی ظاهری از جمله جلوپنجره و افزودن دیلایت تولید کرده است. البته مهمترین تغییر این خودرو را میتوان استفاده از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI دانست که ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. استفاده از این پیشرانه باعث بهبود مصرف سوخت و آلایندگی S5 شده است.
همچنین بخوانید:
آیا جک S5 کارکرده ارزش خرید دارد؟
این شاسیبلند چینی یکی از قدیمیترین قدبلندهای حاضر در بازار است و اگرچه در سالهای اولیه عرضه رقبای چندانی برای آن وجود نداشتند اما هماکنون شاهد تولید طیف وسیعی از خودروهای چینی هستیم که با ظاهر بهروز و امکانات بیشتر عرصه را بر S5 تنگ کردهاند. از جمله رقبای این خودرو میتوان به هایما S7، تیگو ۵ و تیگو ۷ اشاره کرد که در بخش فنی قطعاً جک S5 یک سر و گردن بالاتر از تیگو ۵ خواهد بود اما رقابت فشردهای با هایما S7 خواهد داشت.
درصورتیکه قصد خرید نسخه صفرکیلومتر این خودرو را دارید شاید بهتر باشد نیمنگاهی هم به دیگر مدلهای حاضر در بازار بیندازید اما اگر خواهان خرید نسخه کارکرده جک S5 با قیمتهایی به مراتب کمتر هستید، این خودرو میتواند به لطف پیشرانه پرقدرت، کابین جادار، خدمات پس از فروش بهتر نسبت به برخی خودروهای چینی دیگر و بازار خرید و فروش بهتر نظر شما را جلب کند. البته باید معایب جک S5 از جمله هزینههای نگهداری بالاتر پیشرانه توربو، مصرف سوخت زیاد، طراحی ساده و… را نیز بپذیرید. از مالکان محترم این خودرو خواهشمندیم تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.
Fy
۱۹ دی ۱۴۰۲آخه به اینم میگن ماشین !!! مردم باید به جای اینا بی ام و X1 یا هیوندا سانتافه بخرن😐
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۲این خودرو از اون دست خودروهائیست که اگر یادتون بیاد میگفتم چینی یا نخرید یا نمونه دنده دستی بخرید !
چینی دنده دستی اگر توربو هم نداشت بهتر میشد !
تجربهی این خودرو را ندارم ولی تعریف زیادی به نسبت قیمتش شنیدم !!!
۱۹ دی ۱۴۰۲اتوماتش یکم شتابش بده
اس ام بی
۲۰ دی ۱۴۰۲نه اتفاقا عالیه.. یه نیوفیس صفر ۶ ماهه خریدم واقعا ستابش عالیه فقط میتونم بگم خیلی وحشیه
علی
۲۱ دی ۱۴۰۲من مدل 97 دارم خیلی راضی هستم
البته میگن مدلهای جدید که حجم موتورش 1500 هست ستابش کمتره
NAVID@@98
۲۰ دی ۱۴۰۲از اسمشم معلومه یه جک باید همرات باشه اگه خراب شد 🤪😋🤧
هرکی دوست داره بخره
ولی از ماگفتن نمیارزه 💨👅😘🙅
داود
۲۰ دی ۱۴۰۲داداش شما هاشبک ۷۷ رو بچسب
S.S.A
۲۰ دی ۱۴۰۲پولشو شما بده،چشم
علیرضا یزدانی
۲۲ دی ۱۴۰۲به نظر خودت ادمی که اینو می خره پول اینا رو داره ؟
رضا
۲۲ دی ۱۴۰۲باسلام ,,واقعاعالی،،صفرش سوارشیدواقعاهیولای برای خودش
قوی وپرشتاب
شاهین
۲۰ خرداد ۱۴۰۳دست از این گونه حر ف زدن در فوتبال و ماشین و … بر نمی دارید. یک نگاه به وضعیت خودتون بندازید بعد از این اوردهای ناشتا بدید.
توهم را بگذارید کنار
۱۹ دی ۱۴۰۲هایما S7 سگش شرف داره به این جکو جونور
متین
۲۰ دی ۱۴۰۲اولا هایما قیمت بیشتری داره
ثانیاً به دلیل توربو بودن و کیفیت پایین سوخت مطمعنا بعد یه مدت به مشکل میخوره و صد البته جک ظاهر بهتر و سر سنگین تری داره که به این زودی ها ازش خسته یا زده نمیشی
اس ام بی
۲۰ دی ۱۴۰۲یاد کل کلای مش قلی ومش ممد ده علیا و ده سفلی میفتم ،،،،😆😆😆😆😆
هر دوش ماشین چینی با مزایا و معایب خودشون. هر کس هم داره روش تعصب آنچنانی داره که خود سازنده چینی روش نداره ،،،🤣🤣🤣🤣
حسن
۲۱ دی ۱۴۰۲موتور این جونور از هایما s7 پلاس توربو قوی تره شتابش بهتره هایما رو می خوره این جونور من با برادر کوچکه این جونور هایما رو نقطه کردم
نویدی
۱۹ دی ۱۴۰۲همکارم مدل ۹۶ دنده دستیشو داره،خیلی راضیه میگه تا حالا بجز مصرفیا هیچ خرجی نداشته…فقط مصرف سوختش خیلی بالاس.
متین
۲۰ دی ۱۴۰۲به عنوان کسی که پشت نسخه اتوماتیک تنفس طبیعیش نشسته باید بگم که به جز مصرف بالاش که طبق گفته کامپیوتر خودش داره در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ لیتر می سوزونه و گریبکسش که یه تاخیر عجیبی تو گاز خوردن و تعویض دنده بین سرعت ۷۵ تا ۸۰ داره هیچ مشکلی ندارد و حتی هزینه نگهداری کمتری از یعضی خودرو های داخلی مثل شاهین توربو داره فقط همین رو بگم که توربو شارژ شاهین ۲۲ ملیونه جک ۶ ملیون
Avan
۲۰ دی ۱۴۰۲جک اس ۵ اصلا نمونه تنفس طبیعی ندارد،همه مدلها توربو هستند
محمد
۲۳ دی ۱۴۰۲مخیر مصرف هشت
من دندهای مدل ۹۶ دارم ۵۰ هزار کارکرد مصرف کامپیوتر ۸ تا ۹ نشون میده
۱. اول اینکه باید سرویس شمع و وایر دریچه گاز تو ربو دیاگ به موقعه باشه ۲. هر چند وقت یک بار باید مصرف سوخت ریست کنید اگه بعد ریست کردن دیدید بعد رانندگی عدد بالای ۱۰ بود مشکل از سطر ۱
متین
۲۰ دی ۱۴۰۲درسته واقعا واسش هیچ رقیبی تو این رده قیمتی نیست
شاپور
۲۰ دی ۱۴۰۲تنفس طبیعی نداره و اما پشتش نشستی؟!!
سجاد
۲۲ دی ۱۴۰۲منظورشون پشتش بود نه پشت فرمون😂
حسن
۱۹ دی ۱۴۰۲انقد عیب شمردی که هیچی ازش نموند
توی ایران خرید و فروشش خوبه
تیگو 5 اصلا رقیب این نیست
تیگو 7 هم ارزش خرید نداره گیربکسش از نوع خشکه و خرابی و داغ شدنش مطرحه
تنها هایما اس 7 رقیب این خورد محسوب میشه
من پیشنهاد میکنم اگر بین این دو تا قراره انتخاب کنید هایما اس 7 بخرید
۱۹ دی ۱۴۰۲قطعا منم با شما هم نظرم
تیگو پنج اصلا راه نمیره
تیگو هفت مشکل گیربکسش به کنار
قیافه نداره 🤢
لاقل تیگو هفت پرومکس ۲۵۶ گیگ رم ۶ یه چیزی 😂
Avan
۲۰ دی ۱۴۰۲من اگر باشم تیگو ۵ را ترجیح می دم اون هم به دلیل موتور تنفس طبیعی اش. از نظر رانندگی هر دوی این خودروها برای جاده آسفالته هستند و نه آفرود و بنابراین اگر علاقه ای به کل و کل و شتاب نداشته باشی و به عنوان یک خودروی خانوادگی بهش نگاه کنی هر دو تقریباً کار راه انداز هستند پس دردسر توربو و بنزین ایرانی نمی ارزه.
رندی اورتن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳چی میگی یه مدت که گذشت باشرمندگی میایی جلوی نمایندگی برای پذیرش التماس میکنی کمی یواش برو گیربکس داغ نکنه
مترجم
۲۰ دی ۱۴۰۲جک اس۵ از لحاظ فنی بهتر از هایما اس۷ پلاس هست. جک اس۵ پنج ستاره ایمنی در تست تصادف از موسسه معتبر چینی کسب کرده که هایما اس۷ پلاس اصلاً در تست تصادف شرکت نکرده. خدمات پس از فروش کرمان موتور هم بهتر از ایرانخودرو هست و مشکل نبود برخی قطعات در ایران خودرو یک واقعیت هست. جک اس۵ پرشتاب ترین چینی شاسی در ایران هست. دنده ای ها هم که نگو مثل جت سریع هستند.
سید. حسین رضوی
۲۰ دی ۱۴۰۲اینهایی که نوشتی مثلاً ایراد بود یا تبلیغ برای ماشینهای دیگه ؟!
این چرت و پرتها همش کار دریافت پول تبلیغیاتی است .
مگه همه موتورهای توربو به بنزین کم کیفیت حساس نیستند ؟ پس چرا فقط اومدی درباره این ماشین که واقعا کارایی بسیار خوبی داره مثلاً ایراد نوشتی ؟
من مدل دنده ای این ماشین رو از سال ۹۴ تا حالا دارم که بهترین کارایی رو برام داشته و تاکنون نه گیربکس و نه توربو و نه هیچ چیز دیگرش هیچ ایرادی نداشته .
شاهین
۲۰ دی ۱۴۰۲دوست عزیز مطلب درباره این ماشین بود و ایرادات اون هم بر اساس تجربیات مالکان و بررسی های تخصصی نوشته شده. اگر قرار بود تبلیغات باشه حتما کنارش کلمه رپورتاژ میخورد. هدف ما راهنمایی افرادی هست که میخوان این دست خودروهارو بخرن.
اگه قرار باشه ایرادات رو نگیم و همش تعریف کنیم پس رسالت رسانه چی میشه؟ ماشین شما خوب دراومده و ازش راضی هستین دلیل میشه که باقی تولیدات این مشکلات رو نداشته باشن؟
مهران
۲۰ دی ۱۴۰۲شما اون کلمه سید رو از اول اسمت پاک کن با لین طرز حرف زدن…
سجاد
۲۰ دی ۱۴۰۲سلام، من جک اس ۵ نیوفیس دارم ۳۰۰۰۰ کیلومتر راه رفته نقصفنی در این مدت یک و نیم سال به کلی نداشته فقط مصرفی ها مثل روغن و لنت، بعدش چه میشه والله اعلم
امیر حسین خانی
۲۰ دی ۱۴۰۲باسلام خدمت دوستان عزیز.…از نظر همه دلال ها و نمایشگاه های که دوستان من هستن راجب s5صحیت میکنند میگن بهترین خرید و فروش و زیبا ترین مدل شاستی بلند هست ظاهر پسندیده و زیبایی داره که قابل قبول هست هم تو قیمت و هم تو کیفیت و هم تو خرید و فروش تمام ……..
فقط سری ۳
۲۰ دی ۱۴۰۲از ۹۷ اس ۵ اتومات داریم مشکلی نداره به غیر از لوازم مصرفی خرج دیگه نداره فقط باید هر ۳۰ هزارتا خنک کن گیربکس عوض بشه که نمایندگی عوض میکنه
ذاکر عباس زاده
۲۰ دی ۱۴۰۲سلام
بنده از سال ۹۴ دنده ای دارم هیچ مشکلی نداشته ام ۱۲۵۰۰۰ رفتم فقط دوبار تسمه تایم عوض کردم و سرویس ها دوره ای
Avan
۲۰ دی ۱۴۰۲البته این ذات بازار جهانی است.خودروسازان سالانه نسل جدید یا فیس لیفت از خودروها می زنند که محصولات از مد نیفتن نه اینکه مثل ایران که هنوز پژو پارس محصول به روزی حساب میشه
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۲چرا اینو می گی؟
سانتافه نسل قدیم و جدید تو ایران هنوزم طرفدار داره
هنوزم نسل های قدیمی C کلاس واسش سرودست می شکنن
آیا کسی الان MVM530 MVM315 طرفدارش هست؟
Avan
۲۰ دی ۱۴۰۲چون سانتافه در ایران وارد نمیشه برای همین نسل قدیمش هم طرفدار داره ولی اگر مثل چری و بقیه چینی ها مدلهای جدیدش به راحتی قابل خرید بود کسی به نسل قدیم نگاه هم نمی کرد
yones2012
۲۰ دی ۱۴۰۲آقا خواهشا اگه این ماشینو دارین یه فکری به حال چراغ عقبش کنین
خدا نکنه تو جاده دو طرفه تو ترافیک پشت این ماشین بمونی
من نمیدونم کدوم آدم عاقلی این مدل چراغ خطرای ال ای دی رو اختراع کرده
مسعود
۲۰ دی ۱۴۰۲سلام
اولا که همه ی توربوشارژ ها نسبت به بنزین بی کیفیت حساسند.در کلان شهرها با بنزین یورو۴ هیچ مشکلی نداره ونیاز به سوپر واکتان هم نیست.در سری نیوفیس از لحاظ شتاب واقعا عالیه و زنجیر تایم بجای تسمه داره،که این یک مزیت هستش.هندلینگ خوب و ترمز خوبی داره.مصرف سوختش تو نیوفیس،خیلی کمتر از مدلهای قبلی شده.چون ۲کلاچه تر هستش،زمان پاسخش کمی دیر هست،ولی قابل چشم پوشی هستش وتوترافیک داغ نمی کنه.تفاوت دنده اسپرت وD ،خیلی آشکار ولذت بخشه.قیافش کمی قدیمیه،ولی قدیمی هستش که دل زده نمی کنه و از مد نمی افته،چون تو خودروهای دیگه هم نمونش هست.
علیرضا.احسان
۲۰ دی ۱۴۰۲باسلام.جسارتا افرادی که میفرمایند هایما بهتر ازجک هست..قبل از خرید حتما حداقل ده دقیقه هایما سواربشید.بعدش تشریف ببرید جک اس ۵ سوارشید..اونوقت فرق بین این دوتا رو تجربه خواهیدداشت…بنده باهردو توجاده امتحان کردم..جک واقعا قابل مقایسه با هایما نیست.سواری ونرمی وقدرت جک خیلی بالاتر ازهایما هستش..
رندی اورتن
۲۳ مرداد ۱۴۰۳پس چرا زیاد بر میگردن نمایندگی یا مشکل گیربکس دارن یا توربو
علیرضا.احسان
۲۰ دی ۱۴۰۲درود خدمت دوستان..پیشنهادبنده وتجربه ام از رانندگی هردو خودرو اینه که جک اس ۵ واقعا به لحاظ قدرت ونرمی درمقایسه باخودروهای چینی دیگه نیست..پس حتما قبل ازخرید سواری خودروهای رو امتحان کنید
حسین
۲۱ دی ۱۴۰۲سلام سید منم مدل ۹۴ جک رودارم واقعا از لحاظ شتاب حرف نداره فقط نمی دونم چراصندوق یاسپر یا کمکهاشه یه کم صدا میده آیا تجربه ای داری در این زمینه ممنون میشم
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳صندوقشه ، برای من هم شد ، راه حلش اینه واشر فنری مسی بندازی پشت پیچهای قفل پایینی درب صندوق
ممد
۲۱ دی ۱۴۰۲درود.من مدل ۹۴دستی رو صفر خریدم تا الان دارم ۸۰هزار کارکرده هنور مشکل فنی نداشته پرقدرت وزیبایی متوسط از ویژه گی های انست رانندگی با این ماشین شما رو راضی نگه می داره با تو جه به قیمت گزینه خوبی است در بین چینی ها البته نوع رانندگی تاثیر زیادی دارددر نکهداری هر ماشینی این ماشین با دورموتور ۲.۵ در جاده تمامی نیاز شما رو تامین می کنه که تاثیر زیادی در مصرف سوخت متوسط دارد این تجربه شخصی است طرفداری از نوع ماشین خاصی ندارم قطعا در دنیا انواع بهتری هم هست اما هرچقدر پول بدی اش می خوری .موفق باشید
جواد قنبری نژاد
۲۱ دی ۱۴۰۲من سه ساله دارم
عالیه.فقط سوختش بالاست
هرچی بیشتر سرعت بری سوخت بیشتری می سوزه با ۱۲۰ تا سرعت صدی 12 می سوزه.
سرعت بالاتر تا ۱۴
داخل شهر صدی 20
صفر
۲۲ دی ۱۴۰۲با سلام دوست عزیز سوختش راه حل داره .اولش کامل توقف کنین بعدش اون کلید روی کیلومتر رو سه حالت داره بچرخونین بزارین روی حالت سوخت ی فشار بدین خودش ریست میشه سوختش بعدش حرکت کنین
بابک
۲۱ دی ۱۴۰۲مزایا : موتور ۲۰۰۰ توربو / اتاق نسبتا جادار /ظاهر و ریخت متوسط که دیر از مد می افتد ، با توجه به کپی بودن از ظاهر و اتاق هیوندایی / هندلینگ و حس رانندگی قابل قبولی نسبت به رقبا دیگرش
معایب :
مصرف سوخت بالا
داغ شدن گیربکس
گران بودن قطعات یدکی...حتی در نمایندگی کرمان موتور هم بعضی قطعاتش پیدا نمی شود
خدمات پس از فروش ضعیف کرمان موتور
به نظر بنده ، ماشین ژاپنی و کره ای دست دوم ارزش خریدن بهتری برای مصرف کننده نسبت به جک S5 دارد
علی
۲۱ دی ۱۴۰۲یه مکانیک تمام هستم … بگذریم . حتما در خرید ماشین یه جنبه رو در نظر نگیرید … مثلا کسی نمیره جنگ یا یه چرخ نمیزنن با ماشین . قصد خریدش رو داشتم بعد از تحقیق کاملا منصرف شدم اگر کلی وزن بگذارید میبینید ۱۰ به ۹۰ هست ۵۰پنجاهم نیست شما رفیق ۲۰درصد خوب بود برات کافیه اما ماشین ۵۰ پنجاه رو مد نظر بگذار . این که ۱۰به ۹۰ هست و کلا پشیمونت میکنه
بهرام
۲۱ دی ۱۴۰۲من الان ۴ سال هست جک اس فایو دارم و خیلی خیلی راضی هستم و تا الان هیچ هزینه ای نداشته و شتابش عالیه و مصرف سوختش هم اگر رعایت کنید اصلا زیاد نیست من توی ۱۰۰ کیلومتر با سوخت ۸ لیتر هم باهاش رانندگی کردم.
صفر
۲۲ دی ۱۴۰۲با سلام دقیقا با نظره شما موافق هستم .من هم خیلی راضی هستم
صفر
۲۲ دی ۱۴۰۲با سلام اینجانب مدت پنج سال s5مدل ۹۵ دنده دستی دارم خیلی هم راضی هستم پر شتاب و با سوخت کمتر از ده توی جاده . ی کلید ریست داره که سوختش رو میاره پایین .اون کلیدروی کیلومتر خودرو می باشد
اینان
۲۳ دی ۱۴۰۲واقعا جک ماشین پر خرج وپرمصرف بخصوص ایرادات گیربکس که هزینهای سرسام آوری داره من مدل99دارم واقعا هرروز یک سنسور روشن میشه
مینایی
۲۶ دی ۱۴۰۲عرض سلام و ادب خدمت دوستان
دوستان , محصولات چینی هم مثل محصولات ایرانی شانسی است .من مدل اتومات97-داشتم , تادوسال(45000) داشتمش هیچ مشکلی نداشت. ولی یه مدل 1400(2000سی سی) خریدم تابحال ده دفعه به نمایندگی جهت تعمیر مرجعه کرده ام .ابتدا گیر بکس آن ایراد داشت . برنامه انرا پاک کردند ودوباره ریختند . مخزن آبش سوراخ شد . تابحال سه مرتبه نشان دهنده فشار باد لاستیک خراب شده .یک کوئل و دو وایر آن خراب شد . کل شمع ها سوخت که با هزینه شخصی تعویض شد.الان هم کمکهایش صدا میده وفن انهم با فواصل کم مرتب روشن میشه .همه اینها با 33000 کارکرد ایجاد شده. با همه اینها این خودرو هندلینگ , شتاب و قدرت خوبی داره تا جائیکه گیربکسش داغ نکنه . معمولا تو ترافیک جاده ای(سربالائی ها) گیربکسش داغ میکنه که ماشین هم بی جون میشه وهم دیر گاز میخوره . اگر بنزین سوپر بزنین هم مصرفش کمتر میشه وهم موتور نرمتر کار میکنه.
رحمان
۶ خرداد ۱۴۰۳سلام دوستان خوش نظر وخوش مرام
من ی پارس ۹۱ دارم ی کمم پول ی جک اس۵ مدل ۹۴ دنده ای میخام بخرم با ۱۰۰ تا کار بخرم یا نخرم
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۳نیوفس از نظر فنی و شتاب عالی است.
رندی اورتن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳چی میگی
امینی
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تجربه ۱۰ ساله بنده از انواع خودروها
جک اس ۵ نیوفیس بخرید و آپشنهایی که دوست دارید رو براش نصب کنید. از تمام خودروهای مدیران خودرو و بهمن و ایران خودرو کیفیت بالاتری دارد.
رندی اورتن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳چی میگی رقیب این تخم مرغ کیه پس میشه بگی کیه پدر جان
رندی اورتن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳چی میگی یه مدت که گذشت باشرمندگی میایی جلوی نمایندگی برای پذیرش التماس میکنی کمی یواش برو گیربکس داغ نکنه یاتوربو مشکل دار شده پس برو بنزین سوپر بگیر که اگه گیر بیاد بگیر نگر ش دار واقعن لازمه مرسی از همکاریتون
رندی اورتن
۲۲ مرداد ۱۴۰۳سلام رندی اورتن هستم کارمند بانک دو سه تا خارجی دارم یکیشون چینه تیگو ۵ مدل ۴۰۰ صفر هر چی باشه از جک ۲۰۰۰ اتومات قدیمی هایمای چینی بازم بهتره به سه دلیل ۱ کپی نیست ۲ پنج ستاره چین و اروپا داره و۳ از اون دو ماشین کمی بلنتره این یه امتیازه برای این چینی تنها مرسی ازهمکاریتون وسایت محترم