شرکت دانگ فنگ چین شاسیبلند جدید آیولوس L7 را با قیمت پایه حدود ۱۸ هزار دلار راهی بازار این کشور کرد.
آیولوس L7 اولین شاسیبلند پلاگین هیبریدی این زیر برند نوپا محسوب میشود. L7 در پنج تیپ قابل خریداری است و قیمت آن از حدود ۱۸ هزار دلار شروع شده و به حدود ۲۲ هزار دلار میرسد. این خودرو به عنوان یک شاسیبلند کامپکت طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۶۷۰/۱۹۰۰/۱۶۲۵ میلیمتری دارد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۷۵ میلیمتر ذکر شده است. آیولوس L7 از بدنهای دو رنگ و دستگیرههای در پنهان برخوردار است.
در بخش جلوی خودرو طرح بسته شده جلوپنجره با چراغهای نازک LED و کاپوتی تو رفته روبرو هستیم درحالیکه بخش عقب نیز چراغهای پیوسته مشابه بسیاری از خودروهای امروزی را به نمایش گذاشته و دیفیوزر آن نیز به رنگ مشکی درآمده است. داخل کابین دانگ فنگ آیولوس L7 پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی و فرمان دی کات به چشم میخورند. سیستمعامل این خودرو نیز از نوع ویند لینک OS 3.0 است که از چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ سود میبرد.
از جمله ویژگیها و تجهیزات کلیدی دانگ فنگ آئولوس L7 میتوان به ورود بدون کلید، سانروف پانورامیک ۱.۰۸ مترمربعی، نورپردازی داخلی در ۱۲۸ رنگ، سیستم کنترل صوتی آی تاک، بهروزرسانی از راه دور، شارژ بیسیم سریع، سیستم صوتی ویند های فای با ۱۳ بلندگو و دستیار رانندگی سطح ۲ اشاره کرد. این بسته کمکراننده شامل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر و دستیار حفظ خودرو بین لاین است. همچنین صندلیها از پوشش چرم سود میبرند و به گرمکن و سردکن مجهز هستند.
قوای محرکه دانگ فنگ آیولوس L7 از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی با قدرت و گشتاور ۱۵۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر به همراه موتور برقی جلو تشکیل شده است. این موتور برقی ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور دارد هرچند قدرت ترکیبی مجموعه به ۳۵۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۱۵ نیوتون متر میرسد. حداکثر سرعت شاسیبلند موردبحث ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن به حدود نیم لیتر در صد کیلومتر میرسد. همچنین آیولوس L7 با دو باتری ۱۷ و ۳۰.۳ کیلووات ساعتی عرضه میشود و شعاع حرکتی خودرو در حالت برقی به ترتیب ۱۱۰ و ۲۰۵ کیلومتر خواهد بود. همچنین توان پیمایش کلی L7 هم با این باتریها ۱۴۰۰ و ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. با استفاده از شارژر سریع نیز میتوان شارژ ۳۰ درصدی باتری را در ۲۶ دقیقه به ۸۰ درصد رساند.
در همین ارتباط بخوانید:
- دانگ فنگ شاین مکس؛ مشخصات و قیمت سدان اسپرت در ایران
- معرفی کراساوور برقی دانگفنگ نانو باکس، پسرعموی چینی داچیا اسپرینگ
شهروند ایرانی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳منتظر وارداتش باشیم هر چینی باش مسولین ما میخرن
NAVID۰۰۹۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ای کاش همینی بود که میگفتی!!!
اما بدبختی اینجاست اینا چینیهایی رو میارن منتاژ میکنن که ارزان تمام بشه و تا حد نهایی گران بندازند به ما!!!
برو قیمت تیگو۷ پرستیژ در بیار ببین همه جا چند فروش میره و در ایران چند؟؟!!؟؟
علی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳واقعا مگه میشه رقابت کرد با خودرو های چین پول اهنش اینقدر نمیشه اافرین
شهروند ایرانی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳واردات میکنن نترس چین هر چی بسازه میاد ایران خودم به شرکت های چینی اشراف کامل دارم به جرات میتونم بگم ایران اکثر مدل های ارزون قیمت چینی از دم تولید میکنه خیلی کم پیش میاد مدل ارزون قیمت تولید نشن مثال ماشین های حدود ۵ تا ۸ هزار یوان چانگان ۵۱۱ چری x22 و ۳۳ جک j4 جیلی x3 تا زیر ۲۰۰۰۰ هزار یوان هر چی چینی ما یا مونتاژی داریم یا واردات
بچه شهر
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چینیها کلاً آشغال هستن و تازه بعد وارد کننده ها که اکثراً فرزندان مسئولین هستن دوباره گلچین میکنن و از بین همین آشغالها آشغالترین رو انتخاب میکنن و میارن ایران
KAIZEN
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مصرف سوخت رو درست نوشتین؟؟ نیم لیتر؟؟
شاهین
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سلام بله اینطور ادعا کردن.
KAIZEN
۱۲ خرداد ۱۴۰۳دولت چین به خودروسازانی که صادرات کنن کلی سوبسید و معافیت مالیاتی و وامهای بلند مدت بدون بهره میده
با این سیاست که قیمت 18 هزار دلاری این محصول هم نتیجشه، چین قطعا دنیا رو تسخیر میکنه و هیچ شرکتی توان رقابت باهاشون رو نداره.
تنها راه بازدارنده، بازنگری قوانین تجارت از طرف کشورهای دیگه در برابر چینیهاست
ترامپ یکی از برنامه هاش همین بود
اشکان
۱۲ خرداد ۱۴۰۳یکی از سیاست های دیگه اش ام اینه ، که فقط لوگو طراحی میکنند نه ماشین…..همینو من تا الان ۱۰۰ باری دیدم!! 😂
داداش واردات ماشین های درست و حسابی آزاد بود ، حتی خودت حوصله ات نمیشد اصلاً در مورد این حلبی نظر بدی….
jaghori
۱۲ خرداد ۱۴۰۳او اولین نگاه به یاد تویوتا سی اچ آر افتادم.
اما صنعت نوپا و البته هماهنگ با استاندارد جهانی خودروسازی چین هم غنیمتی است. البته برای بعضیا.
Taha Ayoobi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳مشخصات فنی خودش گویای همه چیزه 😂
م.ارجمند
۱۴ خرداد ۱۴۰۳تنوع و سرعت ورود خودرو چینی در ایران، برای ما تصور ساخت فیلم هندی را دارد.
…….
ما تبلیغ خودرو چینی و فروش کالای این کشور و به عبارتی نقشی مهم در جنگ سرد یک طرفه با غرب به نفع چین را داریم ولی در عوض چین به خاطر منافع ملی خود مجددا به جهت اهمیت تجارت با کشورهای عربی، جزایر ۳ گانه را چه می خواند؟؟؟؟؟
جزایر ایرانی؟؟؟
……….
مراقب باشیم، اصرار خود ما به انحصار وابستگی(به نوعی در تمامی صنایع که وارد کننده محض شدیم) و فقدان شرکاء مناسب، دیر یا زود ما را مستعمره تصمیمات چین نکند.؟؟؟؟
………….
غرب دشمنانی دیرینه دارد که این امر دامنه حرکت ما را وسفت پهنه شرکاء در دنیا پهن تر کرده بود.
اما رشد فزاینده و غیر قابل کنترل چین آیا از چین کشوری نخواهد ساخت که در مقابل خود که هیچ، حتی در مقابل کشورهای عربی یا هر همسایه دیگر از حق ما دفاع کند؟ آیا بر سر منافعش،از حق ما نخواهد گذشت؟
شاید اشتباه کنم ولی به عنوان یک ایرانی بدون داشتن هیچ دیدگاه سیاسی و یا خدای ناکرده مخالف، نگران هستم🙏