دانگ فنگ EV EX1 Pro جدید بهصورت رسمی در کشور چین و با قیمت ۷۸۰۰ دلار عرضه شد. این خودرو که به دنبال کسب سهم از بازار شاسی بلندهای کوچک است نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته و شعاع حرکتی ۳۳۱ کیلومتری دارد و از نمایشگر بزرگ چندکاره سود میبرد. مدلی که در تصاویر دیده میشود با نام EV EX1 Pro تایگر یائو ادیشن شناخته میشود که دومین نسخه گرانقیمت این خانواده خواهد بود. خودروی موردبحث بر پایه رنو سیتی K-ZE شکل گرفته است. زیر برندهای گوناگون دانگ فنگ نسخههای خاص خود از این خودرو را میسازند. همانطور که میدانید رنو سیتی K-ZE نسخه الکتریکی از کویید به شمار میرود. این خودرو از سال ۲۰۱۹ تاکنون توسط جوینت ونچر حاصل از همکاری دانگ فنگ، رنو و نیسان تولید میشود.
از نظر طراحی ظاهری و ابعاد خارجی تغییرات زیادی نسبت به رنو وجود ندارد. کلیت خودرو همچنان طراحی مدل قبلی EX1 Pro را حفظ کرده و شاهد رنگهای مشکی و قرمز کلاسیک هستیم. در هر دو سمت بدنه الگوی قرمز رنگ دیده میشود. طول/عرض/ارتفاع دانگ فنگ EV EX1 Pro به ترتیب برابر با ۳۷۳۲/۱۵۷۹/۱۵۱۵ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن به ۲۴۲۳ میلیمتر میرسد. با اینکه دانگ فنگ یک شاسیبلند الکتریکی و کوچک ساخته اما تلاش داشته فضای بزرگی را در کابین ارائه کند. هر ۶ نسخه این خودرو از کیسههای هوا استفاده میکنند که نشان دهنده اولویت بالای ایمنی برای دانگ فنگ است. در مقایسه با شاسی بلندهای مشابه حاضر در بازار، تنها برخی مدلها در این بازه قیمتی از کیسه هوا استفاده میکنند.
رنو کویید (سمت راست) و رنو سیتی K-ZE (سمت چپ)
کابین دانگ فنگ EV EX1 Pro از نظر ساده بودن مشابه طراحی بدنه بوده و رنگهای مشکی و قرمز در آن حرف اول را میزنند. این خودرو از سیستم مولتیمدیا شامل دستیار صوتی هوشمند، ناوبری و اطلاعات سرگرمی سود میبرد. حداکثر قدرت خودروی موردبحث به ۴۴ اسب بخار میرسد اما باتری جدید آن که از نوع لیتیومی است ظرفیت ۲۷.۱۷ کیلووات ساعتی دارد. دانگ فنگ بهصورت رسمی اعلام کرده است این خودرو از شارژ سریع نیز پشتیبانی میکند بنابراین از نظر سرعت شارژ مشکلی وجود ندارد. محصول موردبحث با شش نسخه عرضه شده و قیمت آن از ۷۸۰۰ دلار شروع میشود و به ۸۸۰۰ دلار میرسد. چنین قیمتی برای یک شاسیبلند الکتریکی و کوچک مناسب خواهد بود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ آیا میتواند یکی از گزینههای واردات به کشور باشد؟
VIPER
۱۸ مهر ۱۴۰۱اینم همون بهره وری ایرانیا از پلتفرم کویید
با کمک دانگ فنگ
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۱یاده ماشین اسباب بازی قدرتی افتادم !!
این خودرو برای شهرک های کوچیک مثل مثلا پرند یا مثلا روستای جمع و جور تر و تمیزه نه تهران و اصفهان و تبریز و دیترویت و سیسیل .!
بابا ماشین برقی باید ایمنی بالا داشته باشه و با یک بار شارژ سریع 10 دقیقه ایی با 5 سرنشین گردن کلفت و بار کامل صندوق 1000 کیلومتر بره غیر از این قبول ندارم مجانی هم بدی مفت گرونه اصرار هم نفرمایید
mahdi-es17
۱۸ مهر ۱۴۰۱1000کیلومتر 😐 چه خبره
مهدی
۱۸ مهر ۱۴۰۱استاد نیو چینی الان اومد با برد 1000 کیلو متری دنیا در ثانیه جهش میکنه خبر نداری بدون
Erfan
۱۸ مهر ۱۴۰۱الان ماشین بنزینی شما ۱۰۰۰کیلومتر با یه باک میره؟
Erfan
۱۸ مهر ۱۴۰۱یه فرد نهایتا سالی ۵بار مسافرت بره که اون مسافت ۱۰۰۰کیلومتری نیاز باشه وگرنه نیاز آن چنانی به این مسافت نداره.
اتفاقا این ماشین برای داخل شهر های تهران و اصفهان عالیه.
Erfan
۱۸ مهر ۱۴۰۱اگه با همین قیمت یعنی با ۲۰۰میلیون وارد میشد.
قطعا یه فروش خوبی رو تجربه میکرد منتهی اگر وارد بشه باید بالای ۶۰۰منتظرش باشیم 😂
ehsan.fa
۱۸ مهر ۱۴۰۱قیمتش خیلی خوبه ولی قدرتش خیلی پایینه ۴۴ اسب آخه ، ۴ نفر ۸۰ کیلویی سوارش بشند تو سربالایی اصلا میتونه حرکت بکنه؟
پدرام
۱۸ مهر ۱۴۰۱ماشین های الکتریکی حداکثر قدرت رو به صورت آنی در دسترس قرار می ذارن یعنی شما از همون ابتدای شروع حرکت همه قدرت رو داری یکی از دلایل شتاب بالاشون همینه ولی خب 44 اسب بخار هم زیاد نیست چندان
Afg
۱۸ مهر ۱۴۰۱یعنی الان سایپا میتونه از دست چینیها و دانگ شکایت کنه؟
پدرام
۱۸ مهر ۱۴۰۱اگه اونا ازش شکایت نکنن البته