دانگفنگ کراساوور الکتریکی ارزانقیمتی بنام نانو باکس را معرفی کرده که بر اساس دوقلوهای رنو City K-ZE (نسخهٔ الکتریکی رنو کوئید) و داچیا اسپرینگ ساخته شده است. البته این اولین باری نیست که دانگفنگ سراغ رنو کوئید و همتای الکتریکی آن میرود زیرا این شرکت چینی مدتها است که کراساوور فرانسوی مذکور را در کنار نسخههای ریبج شدهٔ مختلفی شامل آئولوس EX1، فنگژینگ T1، فنگگوانگ E1 و ونوسیا e30 در چین تولید میکند و حالا نانو باکس جدیدترین عضوی است که به این خانواده اضافه شده است.
نانو باکس در مقایسه با دیگر برادران خود از ظاهر مدرنتر و کابین کاملاً جدیدی بهره میبرد. البته در بیرون اکثر پانلهای بدنهٔ خودرو مثل درها، اتاق و گلگیرها با رنو کوئید مشترک است اما در جلو سپر جدیدی دیده میشود که با دیلایتهای LED باریکی در جلوپنجره و چراغهای اصلی در مکانی کمی پایینتر همراه شده است. دانگفنگ برای این خودرو چهار رنگ بیرونی مختلف را در نظر گرفته است که با تریمهای سفید یا طلایی همراه میشود. نانو باکس ۳,۷۲۳ میلیمتر طول، ۱,۵۷۹ میلیمتر عرض و ۱,۵۱۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۴۲۳ میلیمتر است.
برخلاف بیرون، در داخل خودرو داشبورد هیچ اشتراکی با دیگر برادران ندارد و طراحان دانگفنگ بهخوبی توانستهاند ماهیت اقتصادی این ماشین را پنهان کنند. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی مقابل راننده قرار گرفته و یک نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در میانهٔ داشبورد جای گرفته است. در همین حال، کنسول مرکزی خودرو هم با یک انتخابگر دوار، چند دکمه و کنترلهای سیستم تهویه بازطراحی شده است. تجهیزات این کراساوور الکتریکی ارزانقیمت چینی-فرانسوی هم شامل ترمز ABS و EBD، سنسورهای پارک عقب، سیستم تهویه، کنترل صوتی و کنترل از راه دور از طریق اپلیکیشن گوشی هوشمند میشود.
نانو باکس به یک موتور الکتریکی با ۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را به چرخهای جلو انتقال میدهد. انرژی موردنیاز این موتور هم توسط یک پکیج باطری ۲۷.۲ کیلووات ساعتی تأمین میشود که بردی ۳۳۰ کیلومتری را فراهم میکند. به گفتهٔ دانگفنگ، میتوان از ۳۰ تا ۸۰ درصد از این باطریها را ظرف نیم ساعت شارژ کرد اما شارژ کامل آنها چهار ساعت طول خواهد کشید.
نانو باکس از طریق دانگفنگ EV به بازار عرضه خواهد شد. این یک زیربرند جدید است که قصد دارد طی پنج سال آینده طیف کاملی از شاسیبلندها و سدانهای برقی را راهی بازار کند. قیمت نانو باکس در چین از ۶۵,۷۰۰ یوآن معادل ۹,۷۵۰ دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به ۷۱,۷۰۰ یوآن معادل ۱۰,۶۴۰ دلار میرسد. به گفتهٔ دانگفنگ، پس از آغاز پذیرش سفارشات خرید این خودرو، در ۲۴ ساعت اول بیش از ۱۰ هزار سفارش دریافت شده و هماکنون برای خرید آن لیست انتظاری دوماهه شکل گرفته است.
گانگ
۳۰ تیر ۱۴۰۱باتوجه به اینکه فکر کنم گمرکی خودروهای الکتریکی صفر هست هست با اینجاد زیرساخت ها کل ناوگان تاکسی های درون شهری تهران رو فعلا الکتریکی سازی میکردند.
حیف که با این کار پول توجیبی بچه ها توی آمریکا و کانادا کم میشه وگرنه ایده خوبی بود
AMANTE
۳۰ تیر ۱۴۰۱45 پنج اسب بخار برای این جثه خیلی کمه و وقتی یک تا چهار نفر داخل ماشین باشن خیلی کمتر هم حس میشه و بزور راه میره.
پدرام
۳۱ تیر ۱۴۰۱گشتاورش خوبه به نسبت 125 برای مقایسه تیبا 128 نیوتن متر هست که چندان هم بد نیست
کوشا
۳۰ تیر ۱۴۰۱اسم دانگ فنگ میاد موهای تنم سیخ میشه.. ناخودآگاه یاد اون h30 بدترکیب و اولین کامیون هایی که وارد ایران کردن و بین سنگین سوارا لقب “دنگ و فنگ” داشتن میوفتم!!
Afg
۳۰ تیر ۱۴۰۱این خودرو برای خانم های مجردی که تازه سرکار میرن و برای دانشجو ها خیلی خوبه برای کارهای روزمره هم همینطور