فردا موتورز، دومین شاسیبلند چینی خود را با نام FMC T5 روانه بازار کرده است. بیاییم بیشتر با این خودرو آشنا شویم.
فردا موتورز (خودروسازی فردا) پیشتر از شاسیبلند SX5 براساس دانگ فنگ X5 رونمایی کرده بود. محصول جدید این شرکت به نام FMC نیز، نسخهای از دانگ فنگ فورتینگ T5 است.
ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی (امگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند.
در بازار ایران، برند دانگ فنگ با کامیونهای وارداتی و هاچبک H30 کراس شناخته میشود که پیشتر ایرانخودرو عرضه میکرد. این محصول زمانیکه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت، در کانون توجه مردم قرار گرفت اما ازنظر استهلاک و هزینه نگهداری، عملکردی نسبتا رضایتبخش نداشت. بهتازگی، گروه خودروسازی بهمن نیز به مشتریان دانگ فنگ اضافه شده است و کراساوری اسپرت با نام دیگنیتی را برای فروش در ایران آماده میکند.
تنوع محصولات دانگ فنگ در بازار چین و روسیه، قابل توجه است. ظاهر خودروهای جدید این برند، متناسب با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و انواعه پیشرانههای بنزینی و تمام برقی را شامل میشود. دانگ فنگ T5 با نام کامل Dongfeng Fengxing T5 هم به عنوان محصول جدید، سال ۲۰۱۸ در چین رونمایی شد و سال ۲۰۱۹ تغییر چهره داد. این خودرو با طراحی ۲۰۱۸ توسط فردا موتورز در ایران عرضه خواهد شد.
طراحی بدنه و نمای ظاهری فردا FMC T5
محصول جدید فردا موتورز، بسیار شبیه SX5 است که زمستان سال ۱۳۹۹ رونمایی شده بود.
کراساوور FMC T5 دارای جلوپنجرهی بزرگ با چراغهای متناسب و ابعاد هماهنگ با دیگر ادوات نمای روبرو است. داخل کاسه چراغ، LED روشنایی روز وجود دارد و طرفین سپر هم، مهشکنهای مدرن LED نصب شده است. حجمدهی بدنه برای FMC T5، ساختاری چشمنواز و اسپرت فراهم میکند که ضمن بهبود زیبایی خودرو، ابعاد آنرا بزرگتر نشان میدهد. این خودرو در مقایسه با کراساورهای چینی موجود در ایران، چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در سپر نیست.
در نمای جانبی، شیب ملایم سقف و خطوط بدنه که امتداد دستگیرهها و رکاب را پوشش میدهند، حس اسپرت FMC T5 را تقویت میکند. داخل گلگیرها و فضای بین چرخها، پوشیده از ادوات سیاه رنگ پلاستیکی و ناخوشایند است. رینگهای آلومینیوم برای این خودرو در تصاویر سایتهای خارجی، ۱۷ و ۱۸ اینچ هستند اما در مقایسه با ابعاد FMC T5، کوچک به نظر میرسند. فرم کلی پنجرهها و رنگ سیاه برای ستون عقب، نکات مثبت در طراحی دانگ فنگ T5 محسوب میشوند.
نمای پشت این خودرو، الهامگرفته از شاسیبلندهای لینکلن است. طراحی چراغهای عقب با ساختار پیوسته، جلوهی مناسبی به FMC T5 میدهد؛ ضمن اینکه حجمدهی بدنه و جایگاه مخصوص پلاک نیز، به خوبی اجرا شده است. بخش پایین سپر عقب خودرو با وجود طراحی عامهپسند و مواج، مثل رکابها وابسته به قطعات پلاستیکی تولید شده است. آنتن کوسهای همرنگ بدنه، ریل باربند فلزی و شیشهی عقبب بزرگ، نکات مثبت FMC T5 هستند.
در مجموع، باوجود قطعات پلاستیکی در بدنه، به زحمت میتوان از طراحی FMC T5 ایراد گرفت و نسبت به مقبولیت آن برای خریدار ایرانی، مردد بود. این مدل، ۴,۵۵۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۷۲۵ میلیمتر ارتفاع استاندارد با فاصله محورهای ۲,۷۲۰ میلیمتر دارد.
طراحی داخلی و نمای کابین فردا T5
در کابین دانگ فنگ T5، نمایشگر لمسی ۱۲۷ اینچ با ساختار عمودی و حالتی شبیه تبلت، جلب نظر میکند. پشت فرمان هم، پنل دیجیتال ۷ اینچ نصب شده است که برای مشتری ایرانی، تازگی دارد. فردا FMC T5 از نظر طراحی داشبورد، خروجی تهویه مطبوع متناسب با ابعاد نمایشگر و چیدمان کمتعداد کلیدها، نزدیک به خودروهای مدرن بازار جهانی است، اما دستهدندهی قدیمی و کلیدهای پلاستیکی با ترکیب تخت، در کنسول میانی دارد.
حالت صاف و کمهیجان داخل تودریها نیز وجود دارد. در این بخش، مواد نرم با رنگ مشابه صندلیها استفاده شده است. فرمان استخوانی با طرح D شکل، استراحتگاه بازو با پوشش چرم مصنوعی در فضای بین صندلیهای جلو، نکات مثبت در کابین FMC T5 هستند. این خودرو مشابه دیگر کراساوورهای چینی، صندلی اسپرت و دورنگ با ساختار ارگونومیک در جلو دارد؛ اما برای ردیف دوم، از صندلیهای تخت با طراحی ساده استفاده میکند.
در مجموع، طراحی داخلی FMC T5 به عنوان یک کراساوور چینی، راضی کننده است؛ هرچند که از نظر مواد بهکار رفته در داشبورد و تودریها، متوسط ارزیابی میشود. این خودرو برای ۵ سرنشین بالغ فضای کافی دارد و همراه صندوق بار ۵۱۵ لیتری، سفرهای بین شهری را پوشش میدهد.
پیشرانه و تجهیزات فنی FMC T5 فردا موتورز
جای تعجبی نیست که دانگ فنگ فورتینگ T5 هم مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار جهانی، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ داشته باشد. این کراساوور با وزن خالص ۱۵۳۰ کیلوگرم، ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. بعضی سایتهای خبری ایرانی، گشتاور این خودرو را ۲۳۰ نیوتنمتر اعلام کردهاند. جعبهدندهی FMC T5، اتوماتیک CVT است و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ تا ۸/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه میکند. از اطلاعات موجود میتوان سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت FMC T5 را در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه پیشبینی کرد.
در منابع خارجی، دانگ فنگ T5 با پیشرانهی ۱/۶ لیتر توربوشارژ هم وجود دارد. این مدل، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. میانگین مصرف سوخت نسخهی ۱/۶ لیتری، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد.
تمامی شاسیبلندهای دانگ فنگ از جمله T5 فردا موتور، با ساختار انتقال نیرو به چرخهای جلو عرضه میشوند و فاقد سیستم دو دیفرانسیل هستند.
تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی FMC T5 فردا موتورز
سقف پانورامیک، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۱۲ اینچ با رابط USB و بلوتوث همراه ارتباط تلفنی، پنل پشت فرمان دیجیتال ۷ اینچ، تغییر رنگ نورپردازی کابین، سیستم حفظ خودرو در سربالایی و سرپایینی (Auto hold)، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، کنترل باد لاستیک ها (TPMS) ، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، گرمکن صندلی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، آینه های جانبی تاشو برقی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، صندوق عقب برقی، ترمز پارک دکمهای، مهمترین آپشنهای فردا FMC T5 هستند.
قیمت فردا T5 در بازار ایران
براساس آخرین قیمت های بازار ایران، FMC T5 با قیمتی حدود یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان در نمایندگی و یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد به فروش میرسد. مدل مشابه خودروی رونمایی شده توسط فردا موتورز در بازار روسیه، حدود ۱۸ هزار دلار قیمت دارد.
در همین زمان چری تیگو ۷ مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته میشود. این کراساوور، علاوهبر جعبهدندهی اتوماتیک با سیستم دبل کلاچ و بهرهمندی از برند خوشنامتر نسبت به دانگ فنگ، سابقهی بسیار خوبی از نظر خدمات پس از فروش و لوازم یدکی دارد. از سویی دیگر، FMC T5 فردا موتورز کابین بزرگتری دارد و بیش از چری تیگو ۷ جلب نظر میکند. دیگر محصول مدیران خودرو با نام فونیکس تیگو ۷ پرو و همچنین فیدلیتی گروه بهمن موتور نیز قیمتی حدود ۲ میلیارد تومان دارند و رقیبان مهمی برای دانگ فنگ T5 محسوب میشوند.
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰حوصله ندارم قیمت واقعیش را بگم چقدره ، خودتون دیگه بدونید دارند چند برابر تو پاچه ملت میکنند
حسین
۱۰ بهمن ۱۴۰۰این گرون نیست
ارزش پول ما پایینه
امیر
۱۰ بهمن ۱۴۰۰نه عزیزم .گرونه
وقتی که بیشتر از دو برابر قیمت اصلی خود ماشین تو کشور سازنده داره فروش میره
چه ربطی به پول ما داره؟
گرونه خیلیم گرونه
مسعود
۹ بهمن ۱۴۰۰لعنت به اون ماه و سال…
پویا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰🤨😂😂این ماه منطورته
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۹ بهمن ۱۴۰۰۱ و ۲۰۰؟
حرامه به ولله حرامه پول بدی به این
بعد ندی مزدا یا الانترا بدی این ج…؟
عالی:/
اقتصاد مال 🐴 (حالا اون اصلیش نبود اینو گذاشتم)
الحق که مارو به مقام انسانیت رسوندید!:/
تیگو هشت پرو ۱ و ۸۵۰ اینم ۱و ۲۰۰و…
تشکر😐
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰قیمتاشون رو ول کن فک کن صاحب این ماشینا باید در کمترین حالت ممکن سالی 10 میل هم مالیات بدن 😂😂😂
طرف بازنشسته میشه بهش میگن میخوای بازنشستگی ماهانه بگیری یا بازخرید میشی بلاخره فقط یکیشون رو میتونه انتخاب کنه اما دولت مستضعفان هر دوتاشو از ملت میگیره 😂
مالیات سالانه = بازنشستگی ماهانه
گمرکی و تعرفه 200 الی 500 درصدی = بازخرید
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۰تازه مالیات بعضی ماشینا سالی 100-200 میلیونه
هیچی دیگه طرف 5 سال ماشین زیره پاش باشه پوله خوده ماشین در میاد 😂
احتمالا پول گمرکی بدجور مزه کرده بوده گفتن یه روش جدید اختراع کنیم هر سال همون گمرکی رو دوباره از همون ماشین بگیریم 😂
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بله واقعا برای کسی که اینو میخره باید متاسف گشت و بپذیره چیا داره و چه خرجی داره….
تازه بماند خرج خود ماشین
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰البته الانترا و مزدا هم سال هاست کار کردند و آپشن خاصی هم ندارن. در اینکه قیمت رو چند برابر قیمت جهانی میدن شکی نیست ولی از هر لحاظ از الانترا سرتره.
میثم
۹ بهمن ۱۴۰۰براحتی 2 برابر قیمت دلار آزاد میفروشند
براحتی هجوم میبرند برای خرید
و براحتی قیمتها را هر روز، بلکه ساعتی بالاتر میبرند
چون میدانند گذشته باز هم تکرار خواهد شد و خریدار همیشه هست
و تا این خریداران هستند، همین آش و همین کاسه است
بر باعث و بانیش لعنت
و بر کسانی که با نادانی شان به قضیه دامن میزنند دو صد لعنت
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۹ بهمن ۱۴۰۰درد ما اینه همه خفه ایم!
سکوت… دردی بسیار بد و شدید…. نابود کننده هر کشوری…
خداوند همه مارا شفا دهد…
ali
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ایندفعه دیگه کسی هجوم نمیبره چون باید مالیات بده
Avan
۱۰ بهمن ۱۴۰۰فکر می کنم یه نوع پولشویی هم باشه.طرف با پول نامعلوم و غیرقانونی خودرویی می خره یک و دویست. بعد یک تومن می فروشه و پولش قانونی میشه.
کافر مقدس
۹ بهمن ۱۴۰۰خوب با رندر های کامپیوتری کیفیت کابین رو عالی جلوه میدن ولی در عمل با پلاستیک های فوق خشک طرف هستیم و بعد 20هزار تا چندجور صدا به همراه صدای باد فراوان میپیچه تو اتاق
ماشین چینی رو باید صفر بخری بعد سریعا ببری بفروشی . بازار دست دوم ش هم خرابه چون همه میدونن اومدن اینا رو رد کنن خیلی باید پایین قیمت بدی تا فروش بره چون شدیدا تو کارکرد دچار ایرادات پیاپی میشن و دوام در انیجا معنا نداره
یکسری بزنید به ماشین های 5سال پیش چینی در حال حاضر با 150 هزار تا کارکرد وا رفتن
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰تنها ماشینی که دیدم عکس واقعیش زیبا تر از رندر هاشه ، تسلا بود 😑 یعنی واقعا عکس واقعیش زیباتر بود
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰اولا خیلی از ماشین های چینی ای که توی ایرانه طراحیشون مربوط به 2008 تا 2012 میشن و بعضی ها هم تا 2015 ولی باز با این حال صدای اضافه ای ندارن و کیفیت کلی خوبی دارن. ماشینی که از اول صدای باد نیاد توش بعدا هم نمیاد. تا الان طی این 8 سال چند مدل چینی داشتیم که تا الان افت کیفیت نداشتن نمی دونم شما که نداشتی چطور نظر میدی؟!!!
ماشین های ایرانی که از همان ابتدا مشکل صدا و آب بندی دارن و کیفیت مونتاژ آشغال چه 207 چه پراید و تیبا.
در ضمن قیمت ماشین چینی رو باید ببینی آیا هم قیمت یه ماشین ژاپنی یا اروپایی هست که مردم میرن چینی می خرن یا نه. خب من هم اگه 5 میلیارد داشتم می رفتم لندکروز می خریدم. خرید ماشین دست دوم کره ای و چند سال کارکرده منطقی نیست پس خیلی ها حاضرن ماشین 1 تا 1.5 میلیاردی چینی بخرن ولی آشغال کره ای بی کیفیت که انواع صدا ها رو میده و فنیش داغون شده رو نخرن.
به شخصه یه چری تیگو 7 رو به سراتو و الانترا یا حتی بنز و بی ام و هم قیمتش که ترکیده هستن ترجیح میدم.
RKH7787
۹ بهمن ۱۴۰۰چرا فرمونش انقد عق آوره!🤢
محسن
۹ بهمن ۱۴۰۰سبک چراغ هاش شبیه داستر جدید نیست؟
BENZ
۹ بهمن ۱۴۰۰این خودرو ساز های داخلی یاد گرفتن یه ماشین لش نزدیک به دو تنی رو روی یه موتور یک و نیم لیتری سوار می کنند .
ماشین تو سر بلندی کم میاره
مردیم از خوشی
۹ بهمن ۱۴۰۰مشکل چینی ها در بازار خارجی (ایران کلا ولش کن ) نه ظاهرشونه نه امکانات و نه پیشرانه بلکه حفظ کیفیت در بلند مدت هست وگرنه نسبت به قیمت واقعا مشخصات روی کاغذ خوبه
new RAMIN
۹ بهمن ۱۴۰۰هان؟ اقای اشتری😑
(ازنظر فنی و قدرت تجاری، نمیتوان دانگ فنگ را در سطح اول خودروسازان چینی طبقهبندی کرد. بیوایدی، چری، جیلی (امرگرند)، هاوال و چند برند زیرمجموعه سایک موتورز مهمترین صادرکنندگان خودروهای چینی به بازار جهانی هستند که در فروش داخلی نیز، سهم بزرگی دارند. طبیعتا شرکتهای کوچکتر مثل دانگ فنگ، چانگان، لیفان و جک تلاش میکنند تا با تولید محصولات ارزانتر همراه امکانات جانبی، به فعالیت و رشد ادامه دهند)
یا خدا… اصلا مغزم بعد خوندن 5 خط اول هنگید! نمیدونم چی بگم…واقعا نمیدونم!😶 چانگان شرکت کوچیک؟؟ هان؟؟ بعد چری غوله؟؟درضمن اصلا خودتون فهمیدید چی نوشتید. نوشتید جیلی بعد داخل پرانتز نوشتید امرگرند! یعنی کل جیلی رو امرگرند در نظر گرفتید! جدا از اون ماجرا چانگان کوچیکه؟؟ابر کارخونه که سالی 2میلیون وسیله نقلیه تولید میکنه به نظرتون کوچیکه؟ نام چانگانو کنار لیفان جک دانگ فنگ آوردید!!! یا حضرت عباس!! داریم درباره چانگان سخن میگیم…4رمین برند پر فروش عربستان 5مین برند پرفروش چین…تنها برند چینی که از نظر کشورهای عربی خودروساز باکیفیت چینه و نسبت به بقیه چینی ها بهتر میفروشه و از اون ور باکیفیت ترین برند از نظر jd power سال 2021 درخصوص کیفیت اولیه و سیستم اطلاعات سرگرمی،بعد نامش کنار جک و لیفان میاد؟؟؟ هان؟؟
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Domestic.png?itok=eF5mPoVI
(jd power ☝)
https://www.jdpower.com/sites/default/files/styles/small/public/2021%2520IQS%2520Luxury.png?itok=fBqbnjql
(در لینک دوم شما فقط جایگاه لوکس هارو بنگرید.چانگان هم نمرشو بنگرید.خلاصه jd power ِآمارشو شهریور 1400 گذاشت. بله چانگان کوچک هست و باید درکنار جک لیفان به حیات خود ادامه دهد!! انصافا خنده تون نگرفت اینو نوشتید؟)
عجب!! چری رو گفتید غول هست صادراتش فلانه چانگان کوچیکه! بعد اونجا قسمت صادرات به بازار های جهانی byd چی میگه؟ byd اصلا مگه صادر میکنه!؟ فقط نروژ میده جای دیگه ای صادرات نداره…
اقای اشتری جسارت نشه ولی وقتی پدر شما تازه 10 الی 15 سالش بود چانگان اولین خودرو تاریخ چینو برای جنگ اون دوران (1959) ساختش(بر پلتفرم جیپ و بر اساس جیپ)
https://www.changanjo.com/assets/img/Images/56c56db101125_420x305.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2012/01/changan-yangtze-river-jeep-1.jpg
فضای پدال به شدتت سمی شده. کامنت ها خراب. مطالب مفید زیاد منتشر نمیشه تنها منتظر یه بهانه بودم که کمی از پدال دور بشم این مطلب سمی تون بهانه رو دستم داد…
حسین قاصدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰چری و جک هم برندهای بزرگی هستند اما گفتن اینکه چانگان کوچیکه اشتباهه
چانگان/جیلی/چری/جک/FAW/NIO/BYDو… جزو بزرگترین برند های چین هستند
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقا درست گفتی. البته کیفیت چری و جک پایین تر از چانگان و بی وای دی و فاو و جیلی و یکی دو برند دیگه ی معروف چینی است.
R
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ما هم دنبال همین بودیم و خوشحال میشیم که شما دور بشید تا این کامنتای سمی شما رو نبینیم
R
۱۰ بهمن ۱۴۰۰برند پرفروش تو عربستان؟؟ پرایدم برند پرفروش تو ایرانه آیا این ملاک برتریه؟ پس سایپا بهترین برند خاورمیانست
وای چقد سم😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
new RAMIN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰@R
داداش تو بازار رقابتی عربستان با حضور برندهای ژاپنی کره ای آمریکایی با بازار ایران مقایسه میکنی؟؟ چندسالته انصافا؟؟ بین 40تا کمپانی بین الملی با میانگین قیمت نسبت بالایی ماشینات بیایی رتبه 4 آمار فروش رو بگیری نشون دهنده چی هست؟؟
از لحاظ آمار فروش در عربستان سال 2019 چانگان رتبه 10 رو داشت…سال 2020 شد رتبه 8 و سال 2021 رتبه4. منبع هم وبسایت بین الملی و معروف carselingblog هست.
(پرایدم برند پرفروش تو ایرانه آیا این ملاک برتریه؟پس سایپا بهترین برند خاورمیانست)
داری بازار بسته ایران و فقر ایران رو با بازار رقابتی عربستان مقایسه میکنی؟
ممکنه بگی چانگان محصولاتش ارزونه و فروش میره خب بهتره بگم میانگین قیمت محصولات چانگان تو عربستان از کیا هیوندای مزدا هم بالاتره(میانگین قیمت محصولات تقریبا100هزار ریال عربستانه) و مدلهای پرچمدارش تقریبا هم قیمت فورد اکسپلورر داج چارجر هست! طبیعتا ارزون نیست. حالا چرا هرسال فروشش رکورد میزنه برمیگرده به نوع محصولاتش…
محمد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰مثلن چری بالاتر از MG هست ؟
کافی اولین خودروهایی که تحت این برند وارد ایران شدن بعد از حدود 10 سال مقایسه کنید خودتون میفهمید کدوم بالاتره
ام وی ام 530
MG 550
تازه کیفیت خودروهای MG در اروپا رو هم ببینید MRVEL R ، MG Hs …
اونوقت سایک موتورز زیر چری باشه…
ی عکس بدونه هیچ کامنت و توضیح مگه میشه ملاک باشه
حسین
۹ بهمن ۱۴۰۰همشون کپی برداری از برندهای معتبر هستن،خود چینی ها سوار معتبر ترین خودروهای روز دنیا میشن ولی………..،قیافه دارن ولی قدرت و کیفیت ندارن.
عاشق پدال
۹ بهمن ۱۴۰۰به خدا تویوتا پرادو صفر رو این یک میلیارد و دویست میلیون تومن میدن تو روسیه
مهردادکمال
۱۰ بهمن ۱۴۰۰یه چرخ داستر می ارزه به کل هیکل این
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰داستر که یه آشغال واقعیه. برند داچیا که محصولات کم کیفیت زیر نظر رنو تولید می کنه. آپشن هیچ. سواری هیچ. این مدل هایی که تو ایران هم هستن ایمنیشون هم که نزدیک به صفره. تصادفات تندر و ساندرو رو دیدیم که تا میشن از وسط.
احمدرضا
۱۰ بهمن ۱۴۰۰بدبختی اینجاست که خیلی ها حاضرند این پول رو بدن و ماشینشون نو باشه اما با این حال هم این شرکت ها نه خدمات درستی میدن و نه تعهداتشون رو درست انجام میدن یعنی ماشینارو چند برابر قیمت میفروشن و باز هم مردم رو اذیت میکنن دیگه حتی به مدیران خودرو و کرمان که سالهاست فعالیت میکنن نمیشه اعتماد کرد چه برسه به اینا که معلوم نیست از کجا پیداشون شده
حسین قاصدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۰به به عجب چیز زیبا و خوبی
باز یه ماشین جدید چینی اومد بازار اینا شروع کردن
بعد میگن چرا ماشینای خوب چینی نمیان ایران تیگو 8 پرو دو دف به اینن خوبی مگه چه مشکلی داره انقدر میکوبیدین
بهرامی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰مدلی که اومده توی ایران دو دف نیست . دو دف رو گذاشتن که به اسم تیگو 8 پرو پلاس بدن بیرون. در خوب بودن محصولات روز چین شکی نیست و منطقی اینه که خودروی صفر بخریم نه کارکرده ی 10 سال پیش کره ای که واقعا آشغال واقعی هستن .
فرزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۰دو غول صنعت فروش محصولات مثلا داخلی از اینکه بجای آدمک تست تصادف از مردم کشورش داخل خودروهای تستی استفاده میکنه آیا ازشون پول اضافی هم میگیره
نیما
۱۱ بهمن ۱۴۰۰به خدا چین برند های با کیفیت تر و درست حسابی تر از دانگ فنگ کم نداره اما از 5 تا برند درست و درمونش چری تو ایران عرضه میشه .
نه جیلی هست
نه سایک هست دیگه (ام جی)
نه هاوال هست (گریت وال)
نه بایک هست
فقط این برند های آشغالی مثل دانگ فنگ(دیگنیتی و این) و هایما و جنتور(فیدلیتی) و جک و لیفان و . . . رو وارد میکنن .
میدونین چرا ؟ چون اولا سود این ات و آشغالا بیشتره . دوما این وارد کننده ها هیچ ارزشی برای شخصیت و جون هموطن هاشون قایل نیستن و فقط دنبال منفعت خودشونن .
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۱گیربکس T5 جهت اطلاع CVT نیست
اون گیربکس SX5 که CVT هست
حسن
۱ خرداد ۱۴۰۲آقا من یه چینی دارم. یک ساله سوار میشم. 206 و پارس هم داشتم. خداییش بعضی از چینی های الان بازار خیلی عالی اند. البته با پول یک یا دو میلیارد منم دوست دارم بندکروز سوار بشم ولی نمیشه. پس با این پول چینی بهترین سواری را میده
راهکار اینکه منم لندکروز سوار بشم اینه که مملکت از شر انسان های دزد رها بشه و به دست مردم صالح و بدون پارتی و رانت و مردم بدون سهمیه بیافته
علی جردن
۲۴ فروردین ۱۴۰۳محصولات فردا از کیفیت ساخت بسیار بسیار بالایی برخوردارند و بخاطر موتور تنفس طبیعی میشه سالیان طولانی مالک ماشین بود و کل ایرانو باهاش بگردی و روی تعمیرگاه هم نبینی
به عنوان یک خبرنگار خودرو توصیه می کنم فردا بخرین
Mehdi
۱۲ خرداد ۱۴۰۳سلام به سایت پدال.من خودم sx5داشتم واقعا ماشین خوبی هم هست و سوار این ماشین فردا t5هم شدم داخل نمایندگی واقعا ماشین خوبی هست نسبت به ماشین های مثل x22پرو و اینا ولی چری تیگو 5 بنظرم از این ماشین بهتره و حتی هایما s7پلاس گزینه های بهتری هستن.