شاسیبلند غولپیکر الکتریکی دانگفنگ با ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و قیمت ۱۶۰ هزار دلار ابتدا در سوئیس و سپس در دیگر بازارهای اروپایی عرضه میشود.
دانگفنگ که سابقهٔ حضور محدود در بازار اروپا را دارد، بهزودی شاسیبلند عظیم M-Hero 1 را در این قاره عرضه خواهد کرد. عرضهٔ این خودرو طی ماه جاری در سوئیس آغاز خواهد شد و سپس مدت کوتاهی بعد راهی آلمان و دیگر بازارهای اروپایی خواهد شد. این در حالی است که برندهای چینی هونگچی و ژپنگ هم بهتازگی شاسیبلندهای خود را در اروپا عرضه کردهاند و به نظر میرسد دانگفنگ قصد دارد با M-Hero 1 جایگاهی در این بازار شلوغ برای خود دستوپا کند.
هرچند طراحی بیرونی این غول چینی شبیه ادغام نامشروعی بین هامر EV و تویوتا FJ کروز به نظر میرسد اما M-Hero 1 با این ظاهر نظامی مانند و البته پرفورمنس چشمگیر، به دنبال جلب نظر اروپاییها است. پانلهای بدنهٔ زاویهدار و خطوط تیز و شارپ این ساختهٔ دانگفنگ ما را به یاد فیلمهای جنگی هالیوودی میاندازد. این ظاهر عجیب با معماری هوشمند آفرود همراه است که سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و امکان حرکت تا عمق ۹۰ سانتیمتری آب را فراهم میکند. M-Hero 1 همچنین با ۳۳.۵ سانتیمتر فاصله از زمین، زاویهٔ حمله ۳۶.۸ درجه و زاویهٔ فرار ۳۷.۵ درجه را ارائه میکند.
این شاسیبلند چینی به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، M-Hero 1 میتواند ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این شتاب برای غلبه بر هامر EV که همین کار را در ۳ ثانیه انجام میدهد کافی نیست اما هیولای الکتریکی جنرال موتورز اصلاً در اروپا عرضه نمیشود که بخواهد تهدیدی برای شاسیبلند دانگفنگ باشد. موتورهای الکتریکی M-Hero 1 توسط یک پکیج باطری ۱۴۲.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند که با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۴۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. ۴۷ دقیقه هم طول میکشد تا این باطریها از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.
دانگفنگ همچنین یک نسخهٔ سه موتوره از این خودرو را هم ارائه میکند که به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها مجهز است. این نسخه هرچند با ۸۰۵ اسب بخار قدرت از نسخهٔ الکتریکی ضعیفتر است اما به لطف باطری ۶۵.۸ کیلووات ساعتی و ژنراتور بنزینی میتواند با شارژ کامل و باک پر بنزین تا ۷۵۰ کیلومتر را طی کند. فعلاً اما مشخص نیست که این نسخهٔ ژنراتوری هم در اروپا عرضه خواهد شد یا نه. دانگفنگ M-Hero 1 اما هرگز خودروی ارزانی نیست و قیمت آن در سوئیس از ۱۴۵,۷۰۰ فرانک معادل ۱۶۰ هزار دلار آغاز میشود. این شرکت قصد دارد از تابستان امسال عرضهٔ شاسیبلند خود را در آلمان هم آغاز کند.
کرگدن باواریا
۲۷ فروردین ۱۴۰۳ولی سانتاخروس معتقده بازار اروپا و امریکا و قبضه کرده و برترین پیکاپ آفرودی دنیاس💨
این چینی ها چقدر دیگه باید پیش برن تا کره بفهمه لقمه دهنش نیست ؟؟
سو تفاهم نشه من فقط مخالف تعصبم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳واقعا لازمه در مطلب ماشین چینی به جنس کرهای متلک بندازی دوست عزیز؟
amir
۲۷ فروردین ۱۴۰۳با این ت رول های رو اعصابی که داره ما از همون دوتا کره ای هم که خوشمون میومد متنفر شدیم مستر اشتری چندروزیه این پیام پیداش نیست زیاد من قبل از رویارویی با ایشون از بعضی کره ای ها مثل استینگر جی هفتاد جنسیس کوپه بدم نمیومد ولی انقدر ت رول کرد ژاپنی ها رو کوبید تو ناخودآگاهم اصلا دشمن شدم با کره ای ها
حقیقتش اینه که درسته خودروسازی کره جزو خودروسازی های خوب دنیاست و کسی اینو رد نمیکنه ولی کل انداختن با درجه یکا و اینکه ت رول هاش ازش سفینه میسازن چیزیه که روی مخ آدم میره
مثلا الان به جز پیام از هرکی بپرسی لکسوس ال اف ای میگه یکی از جالب ترین ماشیناس با صداش اما کاربر پیام که مشخص هم هست سن زیادی نداره به تمسخر ال اف ای میپردازه خب مشخصه اینجا به جای اینکه قرار باشه کسی به حرفش پی ببره یا چیزی توی حرفش پیدا کنه میپره بهش!
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳امیر من متولد ۷۰ هستم بازم توهم زدی!😂😂😂😂😂
اگه LFA پروژه موفقی بود، چرا الان معادلی نداره!!! جواب من رو بده. نگو که نعادلش LC 500 هست!
۲۷ فروردین ۱۴۰۳تو و پیام رو اگه از پیام دادن محرومتون کنن سایت رنگ آرامش رو میبینه
۲۷ فروردین ۱۴۰۳البته تو بهتر از پیامی
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری اگه تعداد قابل توجهی از ایرانیا واقعا مفهوم ارزش ها رو می فهمیدن، الان وضعیتشون این نبود! این دسته افراد همیشه نازلترین چیزا برازندشون هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳مردم باید آزاد باشند تا محصول مورد علاقه شون با قیمت واقعی قابل خرید باشه
کسی که ماشین چینی می خره در شرایط فعلی، کار اشتباهی انجام نداده و از تنها حق انتخابی که برای ماشین صفر کیلومتر داشته استفاده کرده
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری مخالف نظرتون هستم. از لحاظ قانونی بله شما درست میگید ولی کسی که شهروند آگاه باشه این کار رو نمیکنه! کمترین اتفاقی که در مورد خرید جنس چینی می افته اینه که چین دنیا رو تسخیر میکنه. تحربه نشون داده که کمونیستها برای دنیا خطرناک هستن و به هیچی پایبند نیستن.
آقای اشتری چین بارها پروژه های مختلفی تو کشورهای فقیر و در حال توسعه مثل سریلانکا، ایران، کنگو و … استارت زده و نیمه کاره رهاش کرده و اون کشورها رو به ورشکستگی کشونده. آیا شما به خریدار ماشینای چینی این تضمین رو میدی که بعدا برای ماشیناشون قطعه باشه و چین اونارو از هر لحاظی دچار مشکل نکنه؟!!! همین الان اینستا پره از تعمیکارهای ماشینای چینی که میگن هزینه نگهداری ملشین چینی از ملشین کره ای و ژاپنی بیشتره!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳حرف شما درست
ولی در خانواده خودم الان چند شهروند آگاه دارم که به سن 60 و 70 رسیدند و خیلی پشیمون هستند از اینکه
ماشین مورد علاقه شون رو برای اعتراض به شرایط مملکت و تعرفه واردات، نخریدند
خداییش من چندتا رفیق صمیمی دارم که 10 ساله انواع ماشین چینی البته صفر کیلومتر، خریدن و سوار میشن
رضایت هم دارند باتوجه به هزینه ای که کردن
به نظر من با بودجه یک تا 3 میلیارد، محصولات کرمان موتور و مدیران خودرو ارزش خرید دارند
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری یکی اینکه اون افرادی که شما میگید میتونستن با حفظ سرمایه و آشنایی با مبانی اقتصاد هر سال سرمایشون رو دو تا جهار برابر کنن. الان خیلیا هستن فقط با داشتن اینترنت و یه هزینه پنجاه یا صد میلیونی، سودهای خوبی به دست میارن.
مسئله دوم اینه که همون افرادی که شما میگید، چوب کار کسایی رو میخورن که به این باوری که من میگم نرسیده بودن!!! در واقع همین کار باعث شده که اونا این بلا سرشون بیاد. یه زنانی ۲۰۶ اصل فرانسه ۸ میلیون تومن بود. چرا باید ایرانی طوری رفتار کنه که الان بهش آشغال بدن با قیمت ۷۰۰ میلیون؟!!! پس نتیجه اینه که این رکند نتیجه نداده! چون اگه کارمون درست بود الان به اینجا نمی رسیدیم. شما میگی حسرت نداشته باشیم تا ماشین چینی سوار بشیم … من بهتون میگم به جایی میرسیم که مردم هزینه تعمیر همون ماشین چینی هم نخواهند داشت و تو خونشون ماشینشون خاک میخوره.
یه زمانی شوروی به جایی رسید که سوخو میداد تا پپسی بگیره! تو مملکت جنس بود ولی مردم پولی نداشتن!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳افزایش سرمایه و کسب ثروت، اندازه لذت بردن از زندگی مهم نیست
دقیقا افرادی که من مثال زدم اتفاقا ثروتمند و مالک چند خانه و زمین هستند؛
خانه جای خودش
ماشین جای خودش
مسافرت و ازدواج و تشکیل خانواده هم جای خودش
مجموعه اینها باعث می شه شخص در زمان حال از زندگی لذت ببره و بعدا حسرت به دل نمونه
معتقدم سیستم حاکم اصلا در برابر خودرو کوتاه نمیاد
اگر مردم همه تصمیم بگیرن متحد بشن برای تحریم خودرو، حمایت دولت از ایران خودرو و سایپا باقی میمونه، باز هم واردات آزاد نمیشه
ما الاغ و اسب سوار بشیم، آقایان در بهترین خودروهای وارداتی به ریش ما می خندن
پیام
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری من نمیگم هیچ وقت نباید خوورو خرید. باید راهکار درستی باشه تا وقتش خریده بشه. یه زمانی میگفتن ماشین بخرید تا گرون نشده. خب الان یکی ازدوستای من پرشیا داره، برای تعویض لنت و … چهار نیلیون و پوتصد وام گرفته! آدم بیکاری هم نیست! استخدام رسمی دانشگاه رازی هست. یکی دیگه از دوستام پژو پرشیا داره، پدرش هزینه تعمیرش رو داد و چند ماهی ته خونه خاک خورد! جریان اینا چی میشه؟!!! من خیلی دوست دارم بدونم مردم با دلار ۱۰۰ تومتی چطکر هزینه تعمیرات و … ماشینشون رو میدن!
در مورد تحریم خودرو هم باید بهتون بگم که ایران کلا سه منبع مالی بزرگ داده. ۱. فروش نفت ۲. فروش خودرو ۳. مسکن. مسکن که رکود هست و فروش نفت همچندان وضعیت خوبی نداره. اگه خودرو تحریم بشه، فشار بسیار زیادی میاد. گواه حرف من مربوط به زمانی هست که عکس های ماهواره ای ماشینای خاک خورده ایرانخودرو و سایپا رو نشون میداد و برای فروش ماشیناشون به غلط کردن افتادن. یهو قیمتارو پایین کشیدن و با وامای آنچنانی مردم رو گول زدن. بازم مردم بودن رفتن خریدن! مردم چمد ماه نخرن، اونا ورشکسته هستن و خیلی اتفاقی دیگه … .
اصلا آقای اشتری بحث من این نیست که خودرو ایرانی نخریم که رو واردات گمرک نگیرن بحث من چیز دیگست!!! فراتر ازبحث خودرو هست……
امین
۲۷ فروردین ۱۴۰۳پیام جان بیخیال شو.
وقتی میگی ایران فقط ۳منبع بزرگ مالی نفت ، خودرو و مسکن داره ، حاکی از اینه که بیخیال این حرفها بشی
وقتی میگی که مردم متحد بشن و خودرو چینی نخرن تا چین دنیا تسخیر نکنه بیخیال شو.
خیلی آرمانگرایانه و دور از قضیه فکر میکنی
اگر پایه ای بیا پیج اینستا پدال ، آیدی ات بده بیشتر با هم آشنا شیم.
Tpt
۲۷ فروردین ۱۴۰۳کاربر پیام همچین اتفاقی هیچوقت نمیوفته زیادی دلخوش نباش…
اگرم روزی مردم متحد بشن و تحریم کنن مونتاژ کارا و ایران خودرو و سایپا با طرح های فوقالعاده دوباره هجوم میبرن برای ثبت نام و دستو پا میشکنن.مقصر مردم نیستن که ماشین چینی سوار میشن شاید نمیخوان لگنای قدیمیو بخرن و از سر اجبار خودرو چینی میخرن دلشون میخواد یه خودرویی بخرن یه رخی چیزی حداقل داشته باشه حداقل خونوادشون احساس راحتی بیشتری داشته باشن موقه مسافرت حداقل امنیت بیشتری داشته باشه.خلاصه اینکه انقدر نگید تحریم کنید این اتفاق هیچوقت نمیوفته اگرم مردم تحریم کنن چقدر تحریم میکنن؟چند روز؟زود برمیگرده به روال قبلی.
۲۷ فروردین ۱۴۰۳مثل نظرات اشتباه و تکراری و بد NAVID۰۰۹۸ که هم بد و هم تکراری و اشتباهن و قطعا باعث تنفر دیگران از خودروهای ژاپنی میشن بد همچنین باعث میشه که جو بخش کامنتای سایت خراب بشه هر بار هم کامنت اولو ریپلای میزنه و ۹۰ درصد کامنتاش همینطوره
قبلا به ناظران کامنتای سایت گفتیم که چرا هیچ تفاوتی بین یه کاربر که با سابقه بد شناخته شده و بدسابقه و با نظرات دارای غرض و اهانت و توهین و تیکه و …. با یه کاربر عادی که صادقانه و بدون هیچ پیش زمینه ای نظرش رو میده قائل نمیشن
اگه مصلحت اندیشی نکنید برای خود سایت بده چون همش به تعداد کامنت نیست به جای این ما میدونیم باید یه نظارت و کنترلی برای موارد خاص باشه
Mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آقای اشتری یک سوالی دارم جوابشو هرچی سرچ میکنم پیدا نمیکنم
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/M-Hero-5.jpg
این مدل چراغ عقب های قرمز با پس زمینه مشکی جنسشون چیه؟ چرا فقط چین و کره این مدلی چراغ عقب میزنن؟
چراغ عقب برند های اروپایی آمریکایی اکثرا همون سبک قدیمی ساده هستن ،( پس زمینه شیشه ای قرمز با چراغ داخلی نارنجی )
اینا ولی بجای قرمز نارنجی ، قرمز مشکی هستن
فرقشون چیه؟ چرا فقط کره و چین این مدلی میزنن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳سوال جالبی هست و من پاسخی براش ندارم
جز اینکه بحث سلیقه در آسیا و اروپا وجود داره
الان رانا پلاس ایران خودرو هم، توسط کارخانه با چراغ سیاه تولید می شه
مردم ما هم الان برای ماشین اسپرت، مثل 405 و پارس و 206 از این مدل چراغ ها نصب می کنن
amir
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اینکه چیزی نیست تازه شرکت داداشش که کیا باشه یه پیکاپ داده به اسم ببر تاسمانی قراره با رنجر رپتور رقابت کنه
۲۷ فروردین ۱۴۰۳هامر خندید
amir
۲۷ فروردین ۱۴۰۳هنوز جای یانگ وانگ و تانک درد میکنه ول کن عامو
Mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۳یانگ وانگ u9
ماشین خیلی خوبی بود
لامبورگینی اولش تراکتور میزد ها!
به عنوان اولین سوپر اسپرت واقعا قوی بود برسی هاشو ببین (باز نیاین با رووئلتو مقایسه کنین ، در جایگاه خودش عالی بود)
تعصب شمارو نکشه صلوات
اشکان
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اون اوایل لامبورگینی تراکتور میزد ؟! حالت خوبه ؟! اون اوایل جنگ جهانی دوم بود!! اون موقع شما تو قحطی بودی و گاو آهن و میبستی به خودت که زمینتو شخم بزنی 🤣 به خدا مجبور نیستید یه چیزی بپرونید!
Mr. gt c
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اسب های بی اصالت…
زیزیگولو
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اون کشوری که از این ور اونور طرح میدزده و کپی میکنه و انتظار استقبال و تعریفو تمجید داره درست مثل همون بچه هایی میمونه که تو دوران مدرسه انشاشون رو یکی دیگه می نوشت و انتظار نمره بیست داشتن 🤦🤦🤦
amirboss
۲۷ فروردین ۱۴۰۳چین فقط مونده با خودرو ی پاپ رقابت کنه
Taha Ayoobi
۲۷ فروردین ۱۴۰۳رقابت با هامر EV😂
علی جردن
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اژدهای چینی
ناخدا
۲۷ فروردین ۱۴۰۳زرشک
ژاندارم
۲۷ فروردین ۱۴۰۳همه ی چینیا کپی بردای شدن
یعنی تو اون جمعیت یه نفر نمیتونه یه طرح بخصوصی ارائه کنه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ فروردین ۱۴۰۳طراح خارجی در برندهای جدید زیاد دارن مثل نادر فقیه زاده
froG-driVer
۲۷ فروردین ۱۴۰۳اینم شبیه تانک رضوانیه به نظر من
Mercedes
۲۷ فروردین ۱۴۰۳طراحیش واقعا خوبه
عملکرد هم عالی به نظر میرسه ، قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب
ولی خب رقابتش با هامر ev واقعا نه
هامر رو قطعا ترجیح میدم
ولی خب در قیاس با خیلی خودروهای دیگه بنظرم ارزش خرید داره
مثلا بین این و BMW xm ، اینو انتخاب میکنم ، تقریبا هم قیمت هستن ولی این هم قدرتش بیشتره ، هم خوشگل تره
البته از اون طرف کابینش قابل قیاس با xm نیست (خوبه ولی با این قیمت xm بهتره تو این بخش)
نه پشیمون شدم همون xm بهتره 😂
ولی اینم خوبه بنظرم
بهترین نیست واقعا تو این قیمت
اگه تو رنج ۱۰۰ هزار دلار بود واقعا تقریبا بی رقیب میشد
ولی تو این قیمت خب خیلی رقیب های غول داره
نمیرزه ۱۵۰ هزار تا
اصلا برند واسم ملاک نیست شخصا ، اصلا تعصبی نیستم همه اعضای سایت میدونن
ولی خب واقعا با منطق هم پیش بریم به xm و هامر ev نمیرسه
𝐀𝐥𝐢
۲۷ فروردین ۱۴۰۳به نظرم دوتا مانیتور برای خودروی آفرودی اضافی و بیخود