دانگفنگ امسال در نمایشگاه چنگدو کانسپتهای جذابی را به نمایش درآورده است. اینها خودروهای آفرودی الکتریکی غولپیکری با نامهای M-Terrain و M-Terrain S هستند که ظاهر بسیار چشمگیری دارند. این خودروها قرار است از طریق برند جدید منگشی (Mengshi) به بازار عرضه شوند که دانگفنگ رسماً آن را در همین نمایشگاه معرفی کرده است. منگشی قبلاً نام سری خودروهای نظامی دانگفنگ بود که بر اساس هامر H1 ساخته میشد اما حالا به برندی مستقل برای تولید محصولات آفرودی انرژی نو تبدیل شده است (در چین به خودروهای الکتریکی، پلاگینهیبریدی و هیدروژنی انرژی نو گفته میشود).
خودروهای M-Terrain بر اساس معماری آفرودی هوشمند M Tech ساخته شدهاند. این معماری شامل پلتفرم جدید مورا (MORA)، سیستمهای آفرودی هوشمند M ATS و قوای محرکه مگا پاور میشود. مورا یک پلتفرم آفرودی مستقل از نوع اسکیتبرد است که مزیتهای خاص خود را دارد. بهعنوانمثال، میتوان بدنههای مختلفی را بهصورت مجزا توسعه داد و روی این پلتفرم نصب کرد و به همین دلیل، پلتفرم مورا از انواع مختلف بدنه مثل شاسیبلند، پیکاپ، ون و… پشتیبانی میکند. همچنین ازآنجاییکه مورا یک پلتفرم انرژی نو است، امکان تجهیز به پیشرانههای بنزینی بهعنوان افزایشدهنده برد را هم خواهد داشت.
در این خودروها هیچ اتصال فیزیکی بین فرمان و چرخها وجود ندارد زیرا از سیستم فرمان با سیم استفاده شده است. به لطف این تکنولوژی، دایره چرخش خودروهای منگشی تنها ۵.۱ متر خواهد بود. این خودروها همچنین از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و تکنولوژی حرکت خرچنگی مشابه هامر EV هم برخوردار هستند. سیستم آفرودی هوشمند M ATS منگشی هم شامل ۹ حالت رانندگی برای شرایط مختلف میشود. این سیستم همچنین میتواند تعلیق بادی خودروها را تنظیم کند و ارتفاع از زمین را تا ۱۰۵ میلیمتر افزایش دهد. خودروهای منگشی به سه قفل دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی مجهز هستند که دوتا از آنها روی محورهای جلو و عقب قرار دارند و سومی از نوع مرکزی و مجازی است.
همانطور که در ابتدا گفته شد، اولین محصولات برند تازه تأسیس منگشی فعلاً در قالب دو کانسپت معرفی شدهاند. M-Terrain یک شاسیبلند بزرگ آفرودی با ظاهری پر از خطوط تیز و زاویهدار است که قطعاً توجهات را جلب میکند. در جلوی این ماشین چراغهای کوچکی با طرح X شکل، سپر آفرودی بزرگی با قلابهای بکسل و جلوپنجرهای ششضلعی با لوگوی بزرگ منگشی در میانهٔ آن به چشم میخورند. در نمای جانبی خودرو هم میتوان گلگیرهای برجسته، دستگیرههای در مخفی و تایرهای آفرودی را مشاهده کرد.
چراغهای عقب M-Terrain به شکل صلیب هستند و در وسط آنها قسمتی مشابه چرخ زاپاس جای گرفته است. فعلاً ابعاد دقیق این خودرو را نمیدانیم ولی باید حدود ۵.۲ متر طول داشته باشد. M-Terrain S اما خودروی عجیبتری است. در نگاه اول شاید فکر کنید این یک نسخه کوپه از M-Terrain باشد اما درواقع این یک پیکاپ است. بااینحال، واضح است که اتاق بار این خودرو اصلاً نمیتواند کاربردی باشد. دانگفنگ فعلاً داخل این کانسپتها را نشان نداده است ولی میتوان دید M-Terrain S که فقط دو در دارد، در داخل به چهار صندلی مجهز است درحالیکه در اینجا هم صندلیهای عقب چندان کاربردی نخواهند بود.
طبق سندی که قبلاً از مشخصات فنی خودروهای M-Terrain دانگفنگ افشا شد، این ماشینهای آفرودی در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی افزایشدهنده برد تولید خواهد شد که نسخه اول به چهار موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۱۰۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است. به لطف این نیروی عظیم، شاسیبلند آفرودی بزرگ دانگفنگ ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. نسخهٔ تمام الکتریکی این خودروها به باطریهای ۸۰۰ کیلووات ساعتی مجهز میشود که برد ۵۰۰ کیلومتری را فراهم میکنند.
نسخه افزایشدهنده برد اما حداکثر ۸۱۶ اسب بخار قدرت دارد و از باطریهای کوچکتر ۶۵.۸ کیلووات ساعتی استفاده میکند ولی با استفاده از پیشرانه بنزینی بهعنوان ژنراتور، برد آن به ۸۰۰ کیلومتر میرسد. قرار است مدلهای منگشی M-Terrain در سال ۲۰۲۳ راهی بازار چین شوند و دانگفنگ انتظار دارد بتواند ماهانه ۴ هزار دستگاه از آنها را به فروش برساند.
NAVID۰۰۹۸
۷ شهریور ۱۴۰۱اینا به خط تولیدم میرسند ، آیا ؟!
هر کوفتِ کپیای هم که هست ولی خوب چیزِ فانتزیای شده !
کافر مقدس
۷ شهریور ۱۴۰۱چینی ها خیلی خوب ن . ولی تو نمایشگاه
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱از لحاظ آمار فروش هم کم حرف برای گفتن ندارن سال پیش از ۱۰ برنک الکتریکی پر فروش ۳ تاش چینی بود
کیان
۷ شهریور ۱۴۰۱درست هست ک امار فروش بسیار زیادی دارن، اما خب یه نکته داره اونم اینه که خودشوم یک چهارم جمعیت زمین هست تقریبا، بزرگترین بازار مصرف کننده هستن، (کلا سواله) حالا یه اقتصاد دان باید جواب بده فروش داخلی کمکی به اقتصادشون میکنه، باعث پیشرفت شاخصهای اقتصادی میشه یا تا وقتی صادرات نباشه و ارز تبادل نشه منفعت نخواهد برد، چه چین چه هرکشوری منظورم هست
حالا یکی نیاد بگه ما هم کلی پراید میفروشیم و … ، بازار ما بستس کلا، قابل مقایسه نیست، تازه همون پراید و هم زوری داریم تولید میکنیم، الان هم یکمی چراغ و گلگیر عوض کردن اسمش عوض شد و …
ارسلان
۸ شهریور ۱۴۰۱کیان اگه یه کشوری یه محصولی تولید کنه که صدرصد بومی باشه یعنی بابت تولید نخواییم ارز از کشور خارج کنیم اگه اون محصول توی کشور زیاد بفروشه و نیاز بازار کشورش رو تامین کنه باعث کاهش نقدینگی میشه
نقدینگی چیه ؟؟ پول نقد دست مردم رو میگن نقدینگی که با زیاد شدن نقدینگی شاهد افزایش تورم خواهیم بود چونکه تقاضا برای خرید کالاها افزایش پیدا میکنه افزایش تقاضا هم = با افزایش قیمت ها
اگه یه کشور یه محصول صدرصد بومی تولید کنه منجر به کاهش نقدینگی و افزایش تولید ناخالص داخلی میشه که منجر به افزایش درامد دولت اون کشور از منبع اخذ مالیات میشه چون شرکتی که بیشتر فروخته بیشتر هم مالیات میده درصد مالیات همونه ولی مثلا 30 درصد 100 میلیون کجا و 30 درصد 100 میلیارد کجا ؟؟
خب افزایش درامد های دولت باعث میشه که دولت بتونه در توسعه زیرساخت های کشور قویتر و سریعتر عمل کنه چین با همین روش تونست از یه کشور فقیر و کشاورزی به یه کشور صنعتی و دومین اقتصاد تبدیل بشه
دولت چین به مردمش میگه بیا اینقدر وام بگیر و یه کارخونه درست کن 10 سال هم معاف از مالیات / وقتی تعداد برندها و کارخونه ها زیاد شدن بعد از 10 سال درامد دولت هزاران برابر میشه از همین مالیات ها همین سیاست باعث افزایش تولید ناخالص داخلی چین و رشد اقتصادی کشورش شد
Reza Waffen SS
۷ شهریور ۱۴۰۱تو عمل هم حرف های زیادی واسه گفتن دارن
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۱فقط نیو و بی وا دی اونم فقط خودش نه زیر مجموعه هاش خوب کار کردن بقیه فقط حرف بودن فعلا
زیزیگولو
۷ شهریور ۱۴۰۱دیگه همه دنیا میدنن که کپی کاری بین چینیا مخصوصاً تو صنعت خودروسازی یه امر رایج و مرسوم هستش!!!! تو چندین سال گذشته خودروسازای چینی همیشه تو طراحی ماشیناشون از برندهای نام آشنای دنیا طرح دزدیو کپی برداری کردن
Avan
۷ شهریور ۱۴۰۱طراحی و مشخصات فنی چشمگیری دارد
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱حالا اسمشو چی بذاریم رضوانی تانک هامر یوریان؟
corvette
۷ شهریور ۱۴۰۱به من اندکی برانکو رپتور بدهید
( بهترین آفرودر)
M.Kkarimi
۷ شهریور ۱۴۰۱چجوری با این زاویه های حمله و فرار و شکست آفرودم میخواد بره ؟!؟! :/ اون 105 میلی متر افزایش ارتفاع هم فکر نکنم بتونه خیلی دردی دوا کنه ….
مسعود
۷ شهریور ۱۴۰۱چراغ هاشون بخصوص چراغای عقب خیلی تخیلی و زشت طراحی شدن
در کل توازن ندارن و خیلی شلوغ کاری شده روش
انگار یه هامر دادن دست منصوری گفتن طوری تیونش کن شکل رضوانی در بیاد :\
یه همچین گاو شتر اسب خروس الاغ پلنگی :|||||
زاویه فرارشون هم تو حلق فن چینی ها
ارتفاع پراید از اینا بیشتره فکر کنم
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۱4000 تا ماهیانه قصد داره بفروشه !!…….
Si
۷ شهریور ۱۴۰۱رضوانی تانک؟
پیشرفت کردن ولی مثل کره دارن از آمریکا و ژاپن تقلید میکنن
aryan 25
۷ شهریور ۱۴۰۱یجورایی ترکیب فورد برانکو و رضوانی تانک هست که برقی شده
ولی ارتفاعش برای آفرود کمه بنظرم
پارسا
۷ شهریور ۱۴۰۱حداقل اینا منتاژ کنید
JDM lover
۷ شهریور ۱۴۰۱با این زوایا حمله و فرار و… که افرودش در حد زامیاد کارونه
T
۷ شهریور ۱۴۰۱بجای اینهمه برند معروف برم دنگ و فنگ بخرم که چی ؟😂
pouya98645
۷ شهریور ۱۴۰۱زیباست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۷ شهریور ۱۴۰۱این نمیتونه افرودی باشه
Swedish Arrogant Tiger
۷ شهریور ۱۴۰۱ته قدرت آفرودیش عبور از چاله چوله ها و دست انداز های اینجاست.
Brooo
۱۲ شهریور ۱۴۰۱رسماً یه کپی از تانک رضوانیه
GT500
۱۳ شهریور ۱۴۰۱از سایت پدال انتظار نمی رفت به این شایعات مقاله بده
اخه دانگ فنگ هم مقاله داره؟؟