جک - jacخودروهای چینی

معرفی وانت پیکاپ جک T9 هانتر برقی در نمایشگاه خودروی پکن 2024

شرکت جک در نمایشگاه خودروی پکن 2024 از نسخه برقی وانت پیکاپ T9 هانتر رونمایی می‌کند.
جک T9 برقی / نمای عقب

خودروی موردبحث را می‌توان یکی از اولین وانت پیکاپ های کاملاً برقی چینی با دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک دانست. البته همان‌طور که گفته شد جک T9 هانتر برقی بر اساس نسخه درون‌سوز این خودرو شکل می‌گیرد. T9 یک وانت میان سایز است که از سال ۲۰۲۰ تاکنون در بازار حضور دارد و سال قبل فیس لیفت شده است. همانطور که قبلا در پدال نیز اشاره کردیم، جک T9 قرار است توسط کرمان موتور در کشورمان نیز عرضه شود.

جک T9 برقی قبلاً در نسخه پروتوتایپ رؤیت شده و محصولی آشنا به نظر می‌رسد. البته باید گفت نسخه بدون آلایندگی این خودرو تفاوت‌های ظاهری نسبتاً زیادی با مدل درون‌سوز دارد تا بهتر از آن متمایز شود. در بخش جلوی این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی را شاهد هستیم و مکان لوگوی جک نسبت به مدل درون‌سوز تغییر کرده است. با اینکه پوشش اطراف جلوپنجره تفاوت زیادی نسبت به مدل برقی ندارد اما اندکی به‌روزرسانی جهت هماهنگی با کلیت بخش جلو صورت گرفته است. رینگ‌های ۱۸ اینچی جک T9 هانتر برقی از پوشش آیرودینامیک برای بهبود شعاع حرکتی سود می‌برند. نسخه‌های درون‌سوز این وانت پیکاپ چینی به رول کیج و ریل‌های جانبی در فضای بار مجهز هستند اما در مدل برقی خبری از آن‌ها نیست و تنها ریل‌های کرومی ساده در کناره‌های فضای بار به چشم می‌خورد. همچنین پوشش پلاستیکی مشکی‌رنگی نیز اطراف شیشه عقب این وانت بکار رفته است.

نسخه بدون آلایندگی T9 طول/عرض/ارتفاع ۵۶۲۰/۱۹۶۵/۱۹۲۰ میلی‌متری داشته و طول فضای بار آن نیز به ۱۸۱۰ میلی‌متر می‌رسد. نیروبخش این خودرو دو موتور برقی است که در جلو ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که قدرت و گشتاور موتور برقی عقب به ۲۱۴ اسب بخار و ۳۴۲ نیوتون متر می‌رسد. باتری لیتیوم آهن فسفات ۸۸ کیلووات ساعتی T9 هانتر برقی نیز با یک‌بار شارژ توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتری را فراهم خواهد کرد.

از نظر طراحی کابین تفاوت زیادی بین مدل‌های برقی و درون‌سوز جک T9 وجود ندارد هرچند مهم‌ترین تغییر را می‌توان دکمه چرخان مربوط به انتخاب‌گر دنده در کنسول مرکزی دانست. این وانت چینی با اینترفیس ژیلینگ ۳.۰، کنترل صوتی، ناوبری دو حالته، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، خروجی برق ۲۲۰ ولتی و صندلی‌های برقی عرضه خواهد شد. گفته می‌شود جک در حال کار روی نسخه پلاگین هیبریدی T9 نیز هست و می‌خواهد آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در خاتمه باید دانست چینی‌ها قبلاً نسخه برقی از وانت T8 را نیز در بازارهایی همچون کنیا عرضه کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. نوید و پیام برادرای یکدیگر❤

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اووووق چقدر جلوش زشته.بنزینیش قشنگ بود یه طراحی هجومی داشت ولی این خیلی زشته.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (231 ديدگاه)

      اسمو نگاه 🤣
      ولی نوید بچه خوبیه برعکس اون یکی

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (4944 ديدگاه)

        نه اصلا خوب نیست

        موافقم 6
        مخالفم 3
  2. Decimo

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی کابین خودرو نسبت به پیکاپای دیگه چینی بهتر و مرتب تر نشون میده

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4944 ديدگاه)

    بدرد جایگزینی با پیکان وانت و پراید وانت و اریسان 1 میخوره
    باهاش میشه میوه فروخت
    آفرود هم تا حدودی فقط رو جاده خاکی صاف

    موافقم 1
    مخالفم 9
  4. جک شاپ

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر برند جک از خوبهای ماشین چینی حساب میشن انشالاه ماشین خوبی از آب در بیاد

    موافقم 2
    مخالفم 3
  5. JaMsHiD

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2798 ديدگاه)

    اینم یه طوری وارد ایران میشه برای آقا زاده های شلوارک پوش با برچسب نشنال جئوگرافیک که مثلا بگن آره ما با فرهنگیم ماشینمون دود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا