شرکت فردا موتور در ادامه فعالیتخود به عنوان مونتاژکنندهی خودروهای چانگان، یک سدان کامپکت به نام FMC 511 را در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ معرفی کرد. این مدل، براساس چانگان آلسوین در ایران عرضه میشود و احتمالا یکی از ارزانترین خودروهای چینی بازار خواهد بود.
گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ و در شهر چونگکینگ، واقع در غرب کشور چین تأسیس شد. چانگان طی همکاریهای مشترکی که با فورد، پژو -سیتروئن (Groupe PSA)، مزدا و سوزوکی دارد، محصولات آنها را علاوهبر تولیدات اختصاصی خود، برای عرضه در بازار چین مونتاژ میکند.
در کشور چین، چانگان بهعنوان خودروسازی با محصولات ارزانقیمت و عامهپسند شناخته میشود؛ درحالیکه از نظر تیراژ تولید، جایگاه بسیار خوبی دارد. در کشورمان، سایپا اولین کراساور این شرکت، CS35 را مونتاژ کرد که بهدلیل قیمت، مورد توجه قرار گرفت. امروزه با سرمایهگذاری گسترده و استخدام طراحان خارجی، ظاهر خودروهای چانگان متحول شده و از نظر کیفیت نیز، به سطح اول بهترین خودروسازان چین، شامل چری و جیلی نزدیک است. چانگان برای تولید مدلهای تمامبرقی و هیبریدی نیز تلاش میکند.
آلسوین یکی از محصولات قدیمی چانگان در کلاس سدان است. سال ۲۰۰۹، نسل اول این مدل برپایه مزدا ۳ معرفی شد؛ اما از سال ۲۰۱۸ تا امروز، طراحی مستقل و اختصاصی دارد. چانگان آلسوین علاوهبر چین، در شهر کراچی پاکستان هم مونتاژ میشود. این خودرو به کشورهای امریکای جنوبی و مرکزی، شامل مکزیک و شیلی صادر شده است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی فردا ۵۱۱
در نمای روبهرو، چراغهای باریک و اسپرت بهچشم میخورند. حجمدهی بدنه برای کاپوت و فضای زیر چراغهای اصلی بسیار هماهنگ و چشمنواز بهنظر میرسد. جلوپنجره مشابه طرحهای دیدهشده در محصولات لکسوس نسبتا بزرگ است و همراه خطوط افقی ارائه میشود. آلسوین (فردا FMC 511) جایگاه بسیار مناسبی برای پلاک فراهم میکند و مشابه خودروهای پیشرفته دنیا، نوار LED در طرفین سپر دارد.
در نمای پشت، طرحی شبیه به هیوندای سوناتا نسل ششم (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵) برای چراغها استفاده شده است. ابعاد روشنایی عقب درمقایسهبا دیگر اجزای بدنه بزرگ و ناهماهنگ بهنظر میرسد؛ اما درمجموع برای یک سدان اقتصادی ساخت چین مناسب است. خطوط روی سپر عقب و گلگیرها و درهای ورودی به کابین اغراقشده هستند و آلسوین را فراتر از انتظار نشان میدهند.
فردا ۵۱۱ با طول ۴۳۹۰ میلی متر، عرض ۱۷۲۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۹۰ میلی متر، فاصله محوری ۲۵۳۵ میلی متر دارد. این شرایط، چانگان آلسوین را مشابه جک J4 نشان میدهد.
نمای داخلی و طراحی کابین فردا FMC511
داشبورد چانگان آلسوین، زیباتر از سدانهای قدیمی چینی موجود در ایران، مثل جک J4 است اما تماما از پلاستیک ساخته شده و صرفا باترفندهایی ساده برای جذب مخاطب تلاش میکند.
گروهبندی کلیدها به خوبی انجام شده و فرمدهی داشبورد، چشمنواز به نظر میرسد. نمایشگر لمسی ۷ اینچ روی داشبور، الهامگرفته از سبک طراحی بیامو است و همراه با ناوبری ماهوارهای، حس یک خودروی مدرن را در FMC 511 افزایش میدهد. طراحی پنل پشت فرمان هم با کمترین هزینه انجام شده؛ اما به لطف دو صفحه دیجیتالی تکرنگ طرفین کیلومترشمار، جالب توجه است.
در تصاویر موجود از فردا ۵۱۱ به عنوان یک خودروی اقتصادی ساخت چین، صندلیهای خوشفرم با طراحی زیبا و چرم مصنوعی دیده میشوند. داخل تودری هم به مقدار اندک، از مواد نرم و مبله استفاده شده است. دسته دندهی قدیمی، ترمز دستی سنتی و استارت متکی بر کلید، مهمترین نکات منفی در کابین چانگان آلسوین هستند.
فردا ۵۱۱ برای چهار سرنشین بالغ، فضای مناسب فراهم میکند و صندوق عقب هم، با توجه به کلاس بدنه، راضیکننده است.
پیشرنه و تجهیزات فنی فردا FMC 511
چانگان آلسوین در بازار جهانی با دو نوع پیشرانه عرضه میشود. مدل ارزانتر به پیشرانه ۱٫۴ لیتر مجهز است که ۱۰۱ اسببخار قدرت و ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
نسخهی قویتر که در ایران نیز مونتاژ خواهد شد، پیشرانه ۱٫۵ لیتر (۱۴۸۰ سیسی) با ۱۰۷ اسببخار قدرت و ۱۴۵ نیوتنمتر گشتاور دارد. زمان دقیق سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت فردا ۵۱۱ مشخص نیست؛ اما باتوجهبه وزن خالص ۱۱۱۵ کیلوگرمی آن و نصب جعبهدنده ۵ سرعته دوال کلاچ اتوماتیک، میتوان زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه را برای رسیدن به سرعت صد کیلومتربرساعت از حالت سکون پیشبینی کرد.
در وبسایتهای خودرویی روسیه، میانگین مصرف سوخت آلسوین ۱٫۵ لیتری حدود ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است؛ درحالیکه در شهر به ۸٫۵ لیتر و در بزرگراه به ۵ لیتر بنزین نیاز دارد. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو ۶ است.
امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فردا ۵۱۱
فناوری کنترل پایداری ESP، ترمز ضد قفل ABS با توزیع هوشمند EBD سیستم کمک حرکتی در سربالایی HCA ، روی چانگان آلسوین وجود دارند. این خودرو با دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو تولید میشود.
سانروف، دوربین دنده عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، تنظیم سیستم صوتی و پاسخ به تماس تلفنی از روی فرمان، آینه های جانبی تاشو برقی، تهویه الکترونیکی، چراغ مخصوص روز، سنسور پارک عقب، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، ورودی USB، مهمترین امکانات فردا ۵۱۱ هستند.
قیمت در ایران و مقایسه با رقبا
بنابر اطلاعات موجود، چانگان آلسوین مونتاژ فردا موتور با قیمتی حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان فروخته میشود. جک J4 به عنوان نزدیک رقیب فردا ۵۱۱، طی ماههای اخیر پیشفروش نشده اما در بازار آزاد، تقریبا صدمیلیون تومان ارزانتر است.
مهمترین نکات مثبت برای فردا FMC511، به طراحی داخلی و نمای بیرونی ارتباط دارد. صندلیهای خوشفرم و راحت، همراه آپشنهای ساده مثل سانروف، گیربکس اتوماتیک و مانیتور لمسی، احتمالا برای خریدار ایرانی جذاب است؛ اما پیشرانهی ضعیف و شتابگیری خستهکننده؛ قطعا مانع بزرگی برای فروش این خودرو خواهد بود.
افشار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این مقاله که آقای اشتری گذاشته خوراک رامین چانگانی هست😂
NAVID۰۰۹۸
۱ خرداد ۱۴۰۱خدمت دوستانِ عزیز بگم که این خودرو خیلی قبلتر از این حرفها در یک شوروم در محیطی باز در خیابان شریعتی تهران به سمت تجریش به نمایش گذاشته شده بود و کسانی که از این خیابون رد میشوند مدتهاست که میبینندش !
اتفاقاً طراحی جالب و متناسبی داره و اگر قیمت مناسب و خدمات مناسبی داشته باشه ، نسبت به ۲۰۷ و تارا ترجیهش میدهم با اینکه با هیچ مدل از چینیها حال نمیکنم و البته تقریباً هر هفته میدیدمش و میدانستم چینیه اما از کدام برند و از کدام نمایندگی را نمیدانستم و اهمیتی هم برایم نداشت ولی با رنگهای جذابی گذاشتهاند !
داخلش که نَنِشَستم اما ظاهرش نسبت به کلاس اُتاقیش گیراست !
اگر بازاریابی اصولی داشته باشند ، مطمئناً موفق میشود و البته به نظر من ارزشش از آن هاچبک ارزان چری مدیران خودرو بالاتره !
علی
۱ خرداد ۱۴۰۱هاچ بک ارزان چری مدیران خودرو کیفیت و دوام بالاتری نسبت به فردا داره
همچنین یه موتور 108 اسب بخاری ساخت AVL اتریش
این خودرو موتور 101 اسب بخاری داره
315 مدت بیشتری تو ایران بوده و خودش اثبات کرده
با شتاب بهتر و چالاک تر بودن نسبت به فردا 511
315 طراحی داخلی دلباز تری نسبت به فردا 511 داره از نظر امکانات هم چندان تفاوتی ندارند
قیمت 315 پلاس نسبت به فردا 511 کمتر هم هست
#نه ـ به ـ نگاه ـ تبلیغاتی
venzooo
۱ خرداد ۱۴۰۱315 پلاس زیباتر و قدرتمندتره
از نظر امکانات بیشتر نباشه کمتر هم نیست
درسته ماشین هاچ بک هست و سدان نیست اما فضای بار با ورداشتن طاقچه صندوق عقب بزرگ و جادار میشه ارتفاع زیاد در کنار طول قابل تامل
فضای سرنشینان هم نسبت به هاچ بک بودن این ماشین مشکل خاصی نداره چون یه هاچ بک کراسه
موتورشم 1.5 لیتری 108 اسب بخاری
140 نیوتون متری هست ماشین چالاک و فرمون پذیری خوبی داره در نسخه S واقعا خوش شتابه اما در نسخه پلاس شتاب به 11 ثانیه رسیده که اونم بخاطر گیربکس 4 سرعته اتوماتش هست
اینم شما در نظر داشته باشید قیمت 315 پلاس الان که خیلی وقته عرضه شده در بازار ازاد هم به 500 میلیون نمیرسه
اما این خودرو قبل عرضه و موقع رونمایی قیمتش بیش از 500 میلیون گفته شده که موقعی که بیاد تو بازار ازاد قیمتش به شدت بالا میره (X22PRO هم با قیمت 500 میلیون تومان رونمایی شده بود اما الان از دم کارخونه چند؟)
این یعنی 315 پلاس حداقل یه رنج قیمتی پایینتر قرار میگیره و نسبت به فردا 511 برتری های زیادی داره ضمن اینکه 315 استاندارد ایمنی کاملی رو دریافت کرده
(اگر رو این ماشین یه موتور توربوشارژر(البته منظورم موتور X22PRO نیست!) و گیربکس سی وی تی 9 سرعته بزاریم به رنج قیمتی فردا 511 میرسه)
Mohsen
۶ مهر ۱۴۰۱کارمندهای مدیران خودرو اومدن دارن از آشغال هاشون تعریف میکنند . آقا چند گرفتید اینا رو مینویسید؟
افشار
۱ خرداد ۱۴۰۱موضوع این هست که با قیمتهای غیر واقعی و گزاف برای فروش گذاشتند
عرفان
۱ خرداد ۱۴۰۱خب همین پولو حدود 400 تومن برو یه MVM 315 مدل جدید بگیر همین خوشگلتر و هم خیلی بهتره. چرا اخه!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر استاپ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱رامین هنوز هستش یا مثل رستمی منقرض شد؟
Jdm باز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱منابع محلی اطلاع داده اند هنوز به طورکامل منقرص نشده است و هنوز هم رد پای ان در برخی پست ها دیده میشود
مقابله و مبارزه برای انقراض او همچنان ادامه دارد
😂😂😂
دکتر استاپ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله آقایjmd متوجه شدم
تا اسم چانگان اومد
مثل زبل خان ظهور کرد😂😂😂
new RAMIN
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱@ashtari
اقای اشتری فکر کنم در هشتگ زدن خوب نیستید.زدید خودروهای وارداتی!برسی تخصصی!😐برسی تخصصیشو باید رفت تست درایو در شیلی مکزیک و…خوند و این ماشین وارداتی نیست چون اگر بود که باید480تومن قیمت میخورد!(37هزار درهم ضربدر درهم 8هزارتومنی مساوی هست با 240تومن بعد 100درصد گمرک مساوی با 480تومن!)#چانگان #سایرخودروهای داخلی بنظرم بهتره این هشتگ ها زدید اصلا به مطلب نمیخوره.
من که تو نمایشگاه نشستم خیلی باهاش حال کردم البته دلیلش اینه قبلش پشت دنا و تارا نشسته بودم…ولی انصافا توقع نداشتم ماشین 8هزاردلاری چنین کیفیتی داشته باشه. جلو داشبرد نه پلاستیک خشک خشک بود و نه دیگه نرم نرم… معمولی بود. ولی انتهای داشبرد نزدیک شیشه رو پلاسیتک نرم گذاشته بودن که خود من اصلا توقعشو نداشتم. سیستم صوتی درهای جلو الگوی جالبی داشت. ایرادش فقط صندلی های بودش. داخلی سازی کرده بودن خیلی بد شده بود. البته بد نبودش فقط خیلی ساده بود. ساده ساده!
((اما پیشرانهی ضعیف و شتابگیری خستهکننده؛ قطعا مانع بزرگی برای فروش این خودرو خواهد بود.))
تولید این ماشین بر 3 اصل بوده…اقتصادی و ارزان و کم مصرف… شتابش هم شاید 14ثانیه باشه و کند باشه ولی کسی این ماشینو برای شتاب نمیخره…هرچند بماند چون خطای کیلومتر شمارش 5کیلومتره شتابگیری واقعی ارائه میده نه تخیلی…برخی سلاطین مثلا شتابشون 10ثانیس…GPS میزنی میبینی تازه رسیده به 80تا بعد 10ثانیه…
البته من چانگانو با اینا بیشتر میشناسم تا آلسوین و…
https://instagram.com/tv/CRLNQD_AHVL/
https://instagram.com/tv/CRbRBGiDxGV/
البته اینا ماشین های اقتصادی هستن☝(تقریبا اکثر ماشین های دنیا زیر 35هزار دلار اقتصادی هستن)اصل ماجرا اینجاس…👇
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/1488x0_1_autohomecar__ChsEdmKHEr-AW8B0AG-hq4i1FDY516.jpg
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/Slide-16_9-1-98.png
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2022/05/1488x0_1_autohomecar__ChxkmWKHEtiAKDsNAFBX_L-nXuE881.jpg
بهنام
۱ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا برعکس نظر شما
بنظرم اگه قرار باشه بین این ماشین و رقیب های این ماشین ( صفر کیلومتر ) انتخاب کرد تارا اتوماتیک خیلی انتخاب بهتریه (دنا توربو اتوماتیک بخاطر پلتفرم قدیمی و موتور غیر قابل اطمینان پیشنهاد نمیکنم)
برتری های تارا نسبت به این ماشین
از نظر فنی هر دو حدودا هم قدرت هستن ولی در بحث خدمات و وجود قطعات یدکی در سراسر ایران ( موتور TU5 ) برای تارا مزیت محسوب میشه در صورتی که ریسک این که حتی این ماشین یکی دو سال بعد خط تولیدش جمع نشه وجود داره که برای مالک دردسر میشه
از نظر بازار فروش هم قطعا تارا بازار فروش بهتری داره
از نظر ایمنی بنظرم در یک سطح باشن
در بحث ابعاد و جا دار بودن هم تارا بهتره بخصوص فضای صندوق عقب
متریال هم هر دو تعریفی ندارن
آپشن هم تارا چند آپشن مثل استارت دکمه صندلی برقی و … داره که تو این رنج قیمتی تو هر خودروی باید باشه
طراحی سلیقه س ولی خب طراحی داخلی چانگان بهتره بیرونی هم با این که هر دو ایراداتی دارن ولی بازم چانگان بهتره
NAVID۰۰۹۸
۱ خرداد ۱۴۰۱خداوکیلی ، رامین ، بیخیال !
از چی دفاع میکنی !
از چیها دفاع میکنی !
از یه مشت ماشین چینی درجه ۳ که حتی خودشان هم سوار نمیشوند دفاع میکنی !
حالا اگر حداقل محصولات هاوال یا جیلی یا چانگانهای اتاق جدید بود یه چیزی ، اما این آتوآشغالها که دیگه دفاع کردن و این همه کامنت طولانی طلب نمیکنه !
رامین جان ، به خودت بیا !
sunmartin
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خودروهای چینی هیچ جایگاهی در جهان ندارند و همه سرو ته ی کرباسند کاش پاتون فراتر از ایران میزاشتی تا متوجه بشید اصلا کسی چینی میشناسه؟؟
viper2
۱ خرداد ۱۴۰۱بابا تو رو خدا بیخیال . بابا ماشین چینی نه اصالت نداره نه کیفیت نه قدرت
بی خیال اسم
۱ خرداد ۱۴۰۱ببخشید آقا رامین این لینک رو که گذاشتید و بالاش نوشتید اصل کاری این جاست
اسم این خودرو و شرکت سازندش چیه؟
new RAMIN
۱ خرداد ۱۴۰۱@بی خیال اسم
((ببخشید آقا رامین این لینک رو که گذاشتید و بالاش نوشتید اصل کاری این جاست
اسم این خودرو و شرکت سازندش چیه؟))
برای کسب اطلاعات کافی درخصوص این خودرو به اینجا مراجعه فرمایید👇
https://carnewschina.com/2022/05/20/avatar-11-suv-made-by-changan-catl-and-huawei-opened-for-booking-interior-unveiled/
@بهنام.
فکر کنم نمایشگاه نرفتی امسال…هم پشت دنا پلاس نِشستم…پشت تارا اتومات و تارا آپکو نِشستم… پشت آلسوین هم نِشستم…فقط میتونم بگم آلسوین به عنوان خودروی 8هزار دلاری ماشین بسیار قابل تاملی هست… و 100درصد از تارا و دنا پلاش بهتره. البته تو ایران ارزش خرید نداره.
@navid0098
اقای نوید من طرفداری آلسوین رو نکردم… گفتم اونچیزی که من دیدم تو نمایشگاه واقعا اصلا بهش نمیخورد 8هزار دلار باشه و واقعا خوب بود و از تارا و دنا بهتر بود. البته تو ایران ارزش خرید نداره…
((حالا اگر حداقل محصولات هاوال یا جیلی یا چانگانهای اتاق جدید بود یه چیزی ، اما این آتوآشغالها که دیگه دفاع کردن و این همه کامنت طولانی طلب نمیکنه !))
من هیچ وقت از ماشین های درجه 2 و 3 و… چینی دفاع نمیکنم. فقط درجه 1 دفاع میکنم. همچنین پیشنهاد میکنم حتما 2 تا لینک instagram که فرستادم رو حتما ببینی. قدیم هم فرستاده بودم لینک هارو یه بار دیگه هم دادم… دیدنش خالی از لطف نیست.
@viper2
((بابا تو رو خدا بیخیال . بابا ماشین چینی نه اصالت نداره نه کیفیت نه قدرت))
اصالت!؟ به غیر از 10 برند تو دنیا بقیه برندها هیچ اصالتی ندارن… اصالت یعنی وقتی مدل جدید میبینی سریع بفهمی برای چه برندی هست… الان اکثر برند ها اصالت ندارن…اسم نمیبرم چون دعوا میشه. درضمن اصالت معمولا برای خرید سگ و اسب و…هست نه ماشین…ماشین در دنیا وسیله مصرفی هست آدم میشینه توش…اصالت چی میگه وسط نمیدونم…درخصوص کیفیت و قدرت حتما پیشنهاد میکنم 2 لینکinstagram دادم حتما ببینی… کسی که ویدیو رو گرفته پشت بنز بیمر پورشه رنجرور کادیلاک فورد جنسیس و…کلی برند نشسته و کلی تجربه داره. حالا چرا “به به” میکنه و از کیفیت مدهای 2022 و تعجب کرده دیگه خودت فکر کن چرا… البته اون ماشینا تو فیلم هیچوقت نمیان ایران…
بی خیال اسم
۱ خرداد ۱۴۰۱خیلی ممنون آقا رامین
ببخشید یک سوال داشتم
به نظر شما بهترین شرکت های خودروسازی چین چی هستند و شما طرفدار کدوم هستید؟
new RAMIN
۱ خرداد ۱۴۰۱@بی خیال اسم
((خیلی ممنون آقا رامین ببخشید یک سوال داشتم به نظر شما بهترین شرکت های خودروسازی چین چی هستند و شما طرفدار کدوم هستید؟))
بهترین برند چینی جواب دادنش سخته…هم کره ای هم ژاپنی آمریکایی و انگلیسی آلمانی و… واقعا اینکه کدوم برند خودرویی اون کشور بهتره جوابش سخته. هربرندی ویژگی خاص خودشو داره و تو یه کلاسی خوب هست. این داستان برای ماشین چینی هم هست.
بهترین شرکت لوکس با اختلاف هونگکی هست بهترین برند برقی ساز چینی هم فعلا BYD هست و برندهای اقتصادی ساز فعلا جیلی و چانگان رو معتقدم تو چین نسبت به بقیه خیلی بهترن. ولی کدوم از همه بهتره بستگی داره چه لحاظ ببینیم.
بی خیال اسم
۱ خرداد ۱۴۰۱خیلی ممنون آقا رامین
ولی خدایی بی وای دی حرف نداره
Mad.z.Max
۲ خرداد ۱۴۰۱جون بچت به هونگچی نگو هونگ کی :))
بابا اون q اینحا چ خونده میشه
بهنام
۱ خرداد ۱۴۰۱آقا رامین اگه آلیسون با قیمت واقعی به دست مشتری می رسید اره ارزش خرید داشت ولی با قیمت فعلی با همون دلایلی که ذکر کردم خرید تارا خیلی منطقی تره
تارا که در اصل همون پژو 301 ایرانیزه شده ست از نظر فنی نسبت به آلیسون چیزی کم ندارد و برابرند ولی از نظر خدمات و قطعات یدکی قطعا تارا شرایط خیلی بهتری داره و این برگ برنده ی تارا تو رقابتشون میشه
از نظر آپشن هم تارا با چند آپشن کاربردی و خوب بالاتر آلیسون قرار میگیره
فقط میمونه بحث طراحی که طراحی داخلی آلیسون بهتره ولی متریال برتر از تارا نمیبینمش
طراحی بیرونی هم هرچند آلیسون ایراداتی داره ولی خب نسبت به تارا خیلی بهتره
ممد میر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حس میکنم رامین چانگانی سایتو هک کرده کل سایت شده چینی 😂😂😂
Jdm باز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر دلار را ۲۶ تومن در نظر بگیریم( دقیق الان نمیدونم چنده) میشه حدودا ۲۰ هزار دلار
با ۲۰ هزار دلار تو خارج خیلی از خودرو های با طراحی زیباتر،موتور قویتر،اپشن های بیشتر و کیفیت و دوام بهتر رو میشه خرید
TML BN
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پشتش چقد شبیه هیوندای
والا اگر دانگ فانگ ۵۳۰ تومن بیارزه این اصلا ۵۵۰ ملیون نمیارزه
دکتر استاپ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حس میکنم رامین اسم مستعار فاطمی امین توی پدال بود
چون کل ایرانو ماشین چینی برداشته
علی
۱ خرداد ۱۴۰۱تو این مقاله چانگان و دانگ فنگ مخلوط شدند در حالی که دو شرکت جدا هستند و ربطی به هم ندارند
Taha Malek
۱ خرداد ۱۴۰۱آشغال ترین ماشین غیر ایرانی نمایشگاه اصلا یچیز میگم یچیز میشنوید
حالا از یکی از مسئولای غرفه پرسیدم تو بازار چین با چ برندی تولید میشه گفت نمیدونم ، گفتم آخه رو موتورش نوشته چانگان گفتش فقط موتورش رو چانگان تولید کرده :)
new RAMIN
۱ خرداد ۱۴۰۱taha malek
((آشغال ترین ماشین غیر ایرانی نمایشگاه اصلا یچیز میگم یچیز میشنوید))
فکر کنم پشت تارا اتومات و دنا پلاس نَشستی…همچنین بدتر آلسوین هم ماشین چینی تو ایران هست…درضمن آشغالترین ماشین چینی نمایشکاه انواع آمیکوها بودن… صندوق بارشون لق میزد!!! اون ارس های بیرون نمایشگاه که شبیه هامر بودن هم که نگو… فکر کنم جنس درجه 5 چینی بودن… به طور کلی باتوجه به قیمت 8هزاردلاریش در بازارهای مختلف ، آلسوین خیلی میارزه بنظر من…البته تو ایران اصلا نمیارزه… چون قیمت 2.5برابر اونی هست که باید باشه…
((حالا از یکی از مسئولای غرفه پرسیدم تو بازار چین با چ برندی تولید میشه گفت نمیدونم ، گفتم آخه رو موتورش نوشته چانگان گفتش فقط موتورش رو چانگان تولید کرده🙂))
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
.
اقای اشتری لطفا هشتگ هارو درست کنید…هشتگ ها اصلا به مطلب نمیاد. درضمن چرا اول متن درباره دانگ فنگ مطلب نوشتید!؟🤔
بهنام
۱ خرداد ۱۴۰۱550 باشه که قیمتش خیلی بالاس
نه موتور قوی ای داره
نه آپشن خاصی
حالا طراحی میگیم بد نیست هرچند داد میزنه چینیه (چراغ های بزرگ به نسبت بدنه و چرخ های کوچیک)
و از طرفی فردا موتور نمایندگی زیادی نداره و خدمات پس از فروشش هم تعریفی نیست و مشکل پیدا کردن قطعات یدکی بخصوص در شهرستان ها وجود داره تضمین این که تولیدش هم ادامه پیدا کنه وجود نداره مثل خیلی از چینی ها که یک سال یا دو سال نهایت مونتاژ شدن و بعد تولیدشون قطع شد
کلا من ماشینی چینی پیشنهاد نمیکنم ولی اگر قرار به خرید ماشین چینی باشه حداقل اونایی که چند سال تولید شدن یا از شرکت های بخرید که بدونید خدمات پس از فروش خوبی دارن حداقلش قطعاتش بعد چند سال پیدا بشه
جواد
۱ خرداد ۱۴۰۱والله فردا خودرو ۵۱۱ هایی را یه سال پیش نوشته تحویل بده پول ملت رو گرفتن ککشونم نمی گزه معرفی خودرو و بررسی فنی پیشکش
مهرداد
۱ خرداد ۱۴۰۱“شرکت فردا موتور علاوهبر سدان FMC 511، شاسی بلندهای SX5 و SX6 و T5 از تولیدات چانگان را در ایران عرضه میکند.”
عجیبه که محصولات دانگ فنگ ( شاسی بلندهای SX5 و SX6 و T5) رو محصول چانگان میدونید!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ خرداد ۱۴۰۱سپاس از توجه شما
تصحیح شد
SLR _ 722
۱ خرداد ۱۴۰۱معمولا دوستان علاقه ای به ماشین های چینی ندارد و واقعیت هم همین است که اکثرا کم و بیش مشکلاتی دارند ولی نکته ای که نباید فراموش کرد قیمت پرداختی در قبال محصول است ( البته نه قیمت های غیر منطقی داخل )
یادمه تاپ گیر هم یک بررسی خودرو های چینی داشت و ایرادات زیادی ازشون گرفت ولی باز هم اونا رو ارزشمند یا حداقل رقابتی در برابر مبلغ پرداختی می دونست
قطعا با قیمتهای داخلی ایرادات اون ها اصلا قابل چشم پوشی نیست و خوب هست سازمان حمایت از مصرف کنندگان از ایشان بخواهد چطور ماشین ۸ هزار دلاری را با مونتاژ ۲۰ هزار دلار می فروشند
رامتین
۱ خرداد ۱۴۰۱اصلا جالب نیست. همان چانگان ایدو پلاس را میاوردند بهتر بود.
پدرام
۱ خرداد ۱۴۰۱به نظرم اتومبیل مطمئن تری نسبت به j4 هست حداقلش اینکه برند چانگان برند شناخته شده چینی هست البته که این ماشین کاملا اکونومی و نباید توقع خاصی ازش داشت!
سعید
۲ خرداد ۱۴۰۱یه آشغال چینی دیگه که داخلش هم به طرز ناشیانه ای از bmw کپی برداری شده مثل همه ماشین های چینی
فرهاد اسماعیلی
۸ اسفند ۱۴۰۲تصادف این ماشین رو دیدم با پژو پارس ، پژو پارس تا شیشه جمع شده بود این فقط سپرش قور شده بود ، ماشین خوبیه ، یه چیزی یاد گرفتید هی میگید چینی آشغال چینی آشغال ، همین ماشین تو عربستان ، امارات ، پاکستان ، هند و … کلی کشور دیگه تو دنیا هست ، همین کشورایی که گفتم مثل هند ماشین های ایران خودرو رو برای تست بردن همه رو عودت دادن … من 206 دارم ولی بخاطر اینکه ماشین ایرانی دارم تعصب الکی نمی کشم ، ایمنی ماشین چینی ها میارزه به کل محصولات سایپا و ایران خودرو ، این حرف من دروغه؟
علی جردن
۲۰ فروردین ۱۴۰۳سدان جمع و جور و انصافا جذابیه و بخاطر طراحی خطوط تیز از اندازه اش بزرگتر دیده می شه چه از نظر طراحی داخلی چه طراحی خارچی واقعا زیباست
موتور بشدت کم مصرف تنفس طبیعی بدون حساسیت بنزین و روغن مثل توربوها نیست و خیالت تخته از بابت موتوری تضمین شده است
فرزاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۳۵۱۱ از لحاظ پرستیژ ۵ مدل از خودروهای ایرانی بالاتره و اصلا قابل مقایسه با پرچمداران سایپا شاهین یا ایران خودرو تارا نیست فقط کافیه طراحی داشبوردشو ببینی ماننده BMW بطور خاص طراحی شده
بخاطر چینی یا همان خارجی بودن توی کلاس VIP حضور داره و رقیب تویوتا کرولا وارداتی مدل 2024 و هیوندای اکسنت وارداتی 2024 قرار داره.
یام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳از ظاهر بیرونی نمای عقب و جانبی = هیوندای النترا
از لحاظ داشتن گیربکس دو کلاچه = بیامو
از لحاظ زیبایی کابین و کیفیت ساخت = هونگچی
از نظر هندلینگ = بهتر از سوبارو ✨
رضا
۷ مرداد ۱۴۰۳سلام دوستان،لطفا راهنمایی بفرمایید که Fmc511 فرداموتور،تسمه تایم دارد؟؟؟؟یا زنجیر تایم؟ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.سپاس.
سامواریی چینی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳کاببنش در حد رولزرویس ساکته و FMC511 ساکت ترین خودروی بازار ایرانه
یعنی عایق کاری از کل بیامو مرسدس بنز و کیا و تویوتا های وارداتی ساکت تره
علی جردن
۱۳ شهریور ۱۴۰۳بهترین و مقاوم ترین سدان بازار