فاو بستیون پونی یک خودروی کوچک چینی است که حداقل قیمت آن به ۳۷۰۰ دلار میرسد.
فروش این خودروی جدید تا چند روز دیگر شروع خواهد شد. پونی جدیدترین میکرو کار برقی چینی است که رقیب وولینگ هونگ گوانگ مینی محسوب میشود. حداقل قیمت محصول جدید فاو از ۳۷۰۰ دلار شروع شده و به ۴۴۰۰ دلار میرسد. مدلهای پایه این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۱۲۲ کیلومتری را طی میکنند درحالیکه شعاع حرکتی مدلهای گرانتر ۱۷۰ کیلومتر اعلام شده است.
فاو بستیون پونی فرایند توسعه و تولید کاملاً طولانیای داشته و اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش درآمده است. مشتریان این خودروی کوچک میتوانند ۶ رنگ بدنه به همراه تریم سفید بکار رفته در پانلهای بدنه و سقف را سفارش دهند. رنگهای بدنه نیز شامل دو نوع رنگ سفید، آبی، دو نوع رنگ سبز و هلویی هستند. به عنوان یک میکرو کار کوچک، پونی طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۰۰۰/۱۵۱۰/۱۶۳۰ میلیمتری دارد و فاصله بین محورش آن به ۱۹۵۳ میلیمتر میرسد.
خودروی موردبحث در چین با نام شیائوما شناخته شده و از بدنهای سه در سود میبرد. داخل کابین شاهد طراحی کاملاً مشابه محصول وولینگ هستیم و از جمله ویژگیهای قابلذکر آن میتوان به انتخابگر دنده روی داشبورد و کنترلهای رادیوی شبیه گیم پد اشاره کرد. بستیون پونی همچنین از غربیلک فرمان دی کات و پشت آمپرهای دیجیتالی راننده برخوردار شده است.
نیروبخش خودروی یاد شده یک موتور برقی با قدرت ۲۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵ نیوتون متر است. مجموعه باتری ۹.۴ کیلووات ساعتی پونی با یکبار شارژ توان پیمایش ۱۲۲ کیلومتری را فراهم میسازد. البته مدلهای فول از باتری ۱۳.۹ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و شعاع حرکتی ۱۷۰ کیلومتری دارند. وزن این دو مدل نیز به ترتیب ۱۰۰۰ و ۱۰۳۰ کیلوگرم اعلام شده است. در نهایت باید گفت تولید بستیون پونی از چند ماه قبل در کارخانه یانچنگ در استان جیانگسو چین شروع شده است. کارخانه یاد شده قطب تولید محصولات برقی بستیون خواهد بود، برندی که میخواهد در سه سال آینده هفت خودروی جدید را ارائه نماید.
Mohsen63
۴ مرداد ۱۴۰۳پول یه موتور میشه با دلار ۶۰تومنی.
Vamos
۴ مرداد ۱۴۰۳خوراک اسنپ بانوان و پیک موتوریاست . هم قیمت یه موتوره ، جمع و جور و کوچیکه ، قشنگ داخلش بجز صندلی راننده هرچی هست برداری و مرسوله رو بزاری اونجا . تو پاییز و زمستون هم زیر برف و بارون و باد نمیمونی . برقی و بی دردسر در سکوت کامل میری و میای و تو ترافیک کلاچ و دنده نداره ک اذیت شی. دو سه سال قشنگ باهاش کار میکنی و پول درمیاری هر وقت گارانتی و عمر مفید باتری تموم شد ، میندازیش سطل آشغال گربه ها سوارش بشن و یه ماشین بهتر میخری
نیما
۶ مرداد ۱۴۰۳نهایت بردش در مدل فول با شیب تهران کمتر از 150 کیلومتر میشه. با استهلاک باطری فوری میاد زیر 120. با 120 کیلومتر نهایتا نهایتا بشه 6 تا بسته برد بعدشم دوباره باید بزنی شارژ و صبر کنی.
نانو
۴ مرداد ۱۴۰۳کارخونه های اسباب سازی تو چین هم ماشین ساز شدن
ممد ژانگولر
۴ مرداد ۱۴۰۳شعار تبلیغاتی مناسب این خودرو :
با اولین وزش باد پاییزی شمارو به هر مقصدی خواهد برد .
froG-driVer
۴ مرداد ۱۴۰۳الالخصوص به برزخ
من
۴ مرداد ۱۴۰۳تیکه خوبی بود اما 206 هم همین وزن رو داره
نانو
۴ مرداد ۱۴۰۳اگه یه نیسان ابی بزنه به این فکر تنها چیزی که باقی میمونه ناخن رانندست
Chromstone3
۴ مرداد ۱۴۰۳نیسان آبی دیگه اصلا نباید وجود داشته باشه که بخواد اینو زیر کنه 😂
دایناسورها منقرض شدن اما ؛
نیسان های آبی هنوز دارن نفس میکشن .
Chromstone3
۴ مرداد ۱۴۰۳برای افراد با بودجه ی بسیار پایین ، آموزشگاه های رانندگی ( اگه مزیت آموزش بهتر و کامل تر با ماشین دنده ای رو فاکتور بگیریم ) ، ماشین اول رانندگان تازه کار و … میتونه یه انتخاب عالی باشه .
دوستان این دسته از ماشین ها واقعا کاربردهای زیادی میتونن داشته باشن چون خیلی ارزون و مقرون به صرفه محسوب میشن .
۴ مرداد ۱۴۰۳اتومات هم هست
این بیاد ایران میشه ۸۰۰ میلیون تومان…
Chromstone3
۴ مرداد ۱۴۰۳هر جوری حساب کنیم خیلی ارزون تر از این باید قیمت بخوره 😶
حسین دهمرد
۴ مرداد ۱۴۰۳این با یه موتور تک سیلندر با مصرف صدی ۲ لیتر هم کار میکنه. چه اصراری به برقی سازی این جغله ها هست نمیدونم
Vamos
۴ مرداد ۱۴۰۳اصلا اگه بخواد بنزینی شه ، ده ها قطعه مکانیکی باید استفاده کنن که باعث افزایش وزن و ابعاد و هزینه میشه.
باید برقی باشه تا با گشتاور آنی ، تو ترافیک و خیابونای شهر کم نیاره و سریع شتاب بگیره . گیربکس اتومات و این چیزا هم مزیت برقیه. نداشتن سر و صدا ، هزینه ی برق کمتر نسبت به بنزین و این چیزا محاسنشه
گاس فرینگ
۵ مرداد ۱۴۰۳برقی شدن این جغله ها خیلی منطقی تر از برقی شدن امثال چارجر و موستانگه
Taha Ayoobi
۴ مرداد ۱۴۰۳چه باحاله
علی
۵ مرداد ۱۴۰۳چقد خوبه این. عالیه واسه توی شهر