خودروهای چینیفاو faw

نگاهی به Faw D60 محصول جدید خودروسازان راین

چند سالی است که تب همکاری با خودروسازان چینی در بین خودروسازان وطنی فراگیر شده است و این مسئله باعث شده است که خودروسازان به‌طور خستگی‌ناپذیر، تلاشی بی‌پایان را جهت یافتن گمنام‌ترین و عجیب‌ترین خودروهای چینی انجام دهند. در سال‌های گذشته تعداد زیادی مدل‌های چینی در کشور ما حضور پیدا کردند که بسیاری از آن‌ها حضور چندان موفقی در بازار ما تجربه نکرده و به‌سرعت هم محو شدند. اما به نظر می‌رسد که خودروسازان ما درسی از تجربه‌های پیشین نگرفته و همچنان بر طبل توخالی ساخت خودروهای گمنام و بی‌سابقه چینی می‌کوبند.

FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
آخرین خبری که از این دست همکاری‌ها رسیده است، همکاری خودروسازان راین برای ساخت یک کراس اور از کمپانی فاو با نام Faw Junpai D60 است. البته لازم به یادآوری است که جونپای یک توهین نیست! بلکه نام یک برند جدید از زیرمجموعه‌های فاو است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است. فاو D60 در روسیه نیز به فروش می‌رسد و به‌زودی قرار است که فروش آن در کشور ما نیز آغاز گردد.
در نگاه اول، به نظر می‌رسد که طراحی این خودرو توسط شخصی انجام شده است که از مشکلات ذهنی رنج می‌برد و توانایی رسم خطوط صاف را ندارد! در بخش‌های مختلف فاو D60 می‌توان خطوط کج‌ومعوج بی‌منطقی را مشاهده کرد که معلوم نیست هدف طراح از رسم آن‌ها چه بوده است.
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
در جلوی خودرو، دماغه که به‌تدریج باریک‌تر می‌شود، نمایی احمقانه به خودرو داده است و جلوپنجره‌ای که از روی طرح معروف جلوپنجره‌های کیا کپی شده است، تصویر چندان جالبی را در ذهن بیننده ایجاد نمی‌کند.
اگر از نمای کنار به فاو D60 بنگریم بیش از هر چیز چرخ‌ها و رینگ‌های بسیار کوچک ۱۶ اینچی آن توی ذوق می‌زنند که در فضای خالی گلگیرها خودنمایی می‌کنند. علاوه بر این، چند خط که هرکدام از جایی شروع شده و در هیچ کجا به پایان نمی‌رسند، نمای جانبی را به‌طور کامل خراب می‌کنند.
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
در عقب خودرو به نظر می‌رسد که فاو D60 با اخم در حال نگاه کردن به افرادی است که از عقب آن را نگاه می‌کنند. احتمالاً D60 می‌خواهد با این اخم به پشت‌سری‌ها می‌گوید که حواس خود را جمع کنید، چراکه پشت سر کسی قرار گرفته‌اید که برای یک جونپای ۵۶ میلیون تومان پول داده است!
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
اگر وارد کابین فاو D60 بشوید، شباهت‌هایی بین کابین آن و فاو V5 یعنی دیگر محصول جدید خودروسازان راین خواهید یافت. خطوط نقره‌ای رنگ در کنار پلاستیک مشکی ترکیب معقولی را تشکیل داده‌اند. اما ما همچنان متوجه نشدیم که چرا طراح اصرار دارد که بخش‌هایی مانند اطراف سیستم صوتی را کج طراحی کند!
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
فاو D60 در نسخه فول دارای آپشن های معقولی است، اما خودروسازان راین برای اینکه امکان هرگونه تعریفی را از ما سلب کنند، نسخه کامفورت که جزو کم آپشن ترین تیپ‌های D60 است را انتخاب کرده‌اند که امکانات آن منحصر به همین موارد مختصر می‌شود: ایربگ راننده و سرنشین، سیستم ضدسرقت، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی، استارت دکمه‌ای، تنظیم نور صفحه کیلومتر، چراغ مه شکن جلو و پاور ویندوز. لازم به ذکر است که تیپ کامفورت در چین ۶۹ هزار و ۹۰۰ یوآن قیمت دارد که تقریباً معادل ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
از نظر فنی فاو D60 در چین در دو نسخه ۱۸۰۰ سی‌سی اتومات و ۱۵۰۰ سی‌سی دنده‌ای عرضه می‌شود که موتور ۱۸۰۰ از موتورهای تویوتا می‌باشد. اگر فکر می‌کنید که خودروسازان راین با آوردن نسخه ۱۸۰۰ سی‌سی سعی کرده‌اند ضعف‌های طراحی و امکانات را پوشش بدهند، سخت در اشتباه هستید! چراکه نسخه‌ای که قرار است در کشور ما تولید شود از پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۰۱ اسب‌بخاری بهره می‌برد که این توان در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به دست می‌آید و حداکثر گشتاور نیز ۱۳۵ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۲۰۰ به دست می‌آید. انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ و میانگین مصرف سوخت ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
ازآنجایی‌که ما تلاش بسیاری کردیم که بتوانیم لااقل یک نقطه مثبت در مورد این خودرو پیدا کنیم، موفق شدیم که نتایج تست ایمنی این خودرو را به دست آورده و متوجه شدیم که فاو جونپای D60 موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه CNCAP شده است. در نتیجه لااقل می‌توان نسبت به سایر چینی‌های این قیمت و خودروهای به‌اصطلاح وطنی، ایمنی آن را در حد قابل قبولی ارزیابی کرد.
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
اما می‌رسیم به بحث قیمت و رقبا. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، برای این خودرو قیمت ناقابل ۵۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. گذشته از سدان‌ها، هاچ‌بک ها و خودروهای دست دومی که با این قیمت قابل خریداری هستند، می‌توان دو رقیب مستقیم را برای فاو D60 در کشور ما در نظر گرفت که اولی محصول جدید لیفان و کرمان موتور، یعنی لیفان X50 است و دیگری نیز محصولی از گریت وال و دیار خودرو یعنی هاوال M4 است. لیفان X50 کمی ارزان‌تر از فاو D60 می‌باشد و مزیت اصلی آن، وجود جعبه‌دنده اتوماتیک CVT می‌باشد. هاوال M4 نیز سطح بالاتری از آپشن ها و امکانات (از جمله تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی و دوربین دنده عقب) را ارائه می‌کند و در ازای آن‌ها، حدود ۳ میلیون تومان از فاو D60 گران‌تر است. سؤالی که در اینجا برای ما پیش می‌آید این است که آیا برخی از خودروسازان داخلی قبل از همکاری با خارجی‌ها و تصمیم برای تولید یک محصول، عملیاتی تحت عنوان بازار سنجی برای شناسایی نیازهای بازار انجام می‌دهند؟ بخش قیمت‌گذاری خودروسازان روی چه حسابی به این قیمت‌ها می‌رسد و آیا نیاز کشور و مردم ما در حال حاضر مینی کراس‌اوورهای چینی می‌باشد؟
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
درنهایت به‌جای سخن پایانی، تصمیم گرفتیم که سکوت کرده و همانند فیلم‌های مهران مدیری، چند لحظه‌ای به دوربین خیره شویم، شاید که ناگهان کارگردان فرمان کات را صادر کرده و از شر این کمدی بی‌مزه خلاص گردیم…
FAW Junpai D60
FAW Junpai D60
منابع:

chinaautoweb
carnewschina
carnewschina
c-ncap
chinamobil

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    101 اسب!!!!!خانواده های ایرانی هم ماشااله یه دونه بار بند میبندند رو سقفش تا خرخره پر وسایل….تو جاده شیب دار باید پیاده شی ماشینو بذاری رو کولت خودت ببریش!!!

    1. Hitler

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (496 ديدگاه)

      من کاملا قبول دارم ماشین چینی زشت،بی کیفیت و در یک کلام آشغاله
      ولی مقالتون بسیار متعصبانه بود
      نمای جلوش دراون حد هم که کوبیدین زشت نیس

    2. علیرضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (753 ديدگاه)

      عزیز 405 و پرشیا و سمند و ….همگی 98 اسبن کسی هم پیاده نشده هلشون بده وانت نیسان هم همین حدود قدرت داره ولی اندازه خاور روش بار میزنن همه چیز که اسب بخار نیست منحنی گشتاور ضریب دنده و….هم مهمه

      1. احسان

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (312 ديدگاه)

        اقای مهندس ۴۰۵ ۱۵۶ نیوتن متر گشتاور داره که تو دور۳۰۰۰ درسترسه ولی این ۱۳۵ نیوتن در ضمن قدرت این رو دور۴۰۰۰ بدست میاد معنی اش اینه تو شیب ها باید هی پر گاز بری که مساوی با استهلاک بیشتر و مصرف بیشتر .وانت نیسان هم تمام گشتاورش رو تو دور دوهزار میده واسه همین باسر گاز از دارو دیوار بالا میره وموتورش رو پاترل نصبه و افرود سنگین هم باهاش میرن

  2. Pooya_SK

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این دومین خودروی ناموزونیه که بعد از fiat Multipla دیدم.
    این ماشین بنظرم گرونه و تو خود چین هم ارزش خرید نداره.

  3. mehran jj

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تنها جای مثبتش فکرکنم صندلی های چرمش باشه.خیلی ضایس خدایی.x50لیفان خیلی طراحیش بهتر از اینه

  4. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (306 ديدگاه)

    دمه نویسنده گرم هم دل خودشو خنک کرد هم مال مارو

    1. rasa

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      شرنده اینجا جاش نیست ولی به هر حال پایین می نوشتم کسی نمی دید
      پدال بعد اون مقاله ی پژو ( فک کنم 301 ) مثل اینکه خیلیییییی ناراحت شدی تو این مقاله قشنگ از خجالت ما در اومدی :d
      ولی انصافا این ماشین خیلی مزخرفه

  5. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (137 ديدگاه)

    واقعا افتضاحه
    خیلی بدترکیبه
    آخه 101 اسب بخار؟به زور میتونه سرنشین هارو تحمل کنه چه برسه بخوای باهاش بزنی به جاده!

  6. حمید

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    صاحب اول و آخر این خودرو شما هستید البته کسی اینو بخره

  7. کاوه

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فوق العاده زشت!!!

  8. mohammad

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    یه نفرت خاصی نسبت به ماشینای چینی پیدا کردم که نسبت به هیچ چیزی مثلشو ندارم!!

  9. محمدرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سانگ یانگ تیوولی رو یکی از سایت های خودرویی بررسی کرده ، بررسی پخته نیست اما ارزش دیدن داره .تیوولی بنظرم تو رنج قیمتی که داره خوبه .

  10. sunmartin

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    چینی و باز هم چینی دلیل ورود این حجم چینی سود کلانی است که از چینی ها حاصل میشود از کاربران موشکاف و منطقی و رهیاب علت ها و معلول ها دعوت میکنم برنامه ای که مربوط به ورود چینی ها به ایران و دلیل واردات بی رویه در دست گروهی خاص با قدرت برتر است را پیگیری کنید
    از فاو آسا بسترن بی پنجاه اف تا فاو جونپای D60 که عمر تولید آنها کوتاهتر از دوسال است و دارندگان آنها در سالهای آتی باید با مدل های جدیدتر فاوآسا بی هفتاد اف و فاو آسا جونپای D70 دیدار و عطای خودرو خویش را به لقا آن ببخشند
    دراین بین چینی سوارانی که تا دیروز از خودروهای وطنی مانند پراید استفاده میکردند و بیکباره خویش را سوار بر یک خودروی چینی با آب و رنگ کاملا فیک و تقل دیدند بسیار مدهوش گشته و دروصف تخت روان خویش آنها را بعضا با جنسیس سوناتا کادنزا اپتیما کمری لکسوس مزدا 3 و 6 و در پاره ای از هیجانات کاذب با بی ام دبلیو و بنز و آئودی قیاس کردند

    1. علیرضا سی بی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (90 ديدگاه)

      آقا ما یکی از فامیلامون ام وی ام x33 خرید ازش پرسیدم راضی هستین؟؟
      حالا جواب:
      خوب به پای x3 و lexus نمیرسه ولی در حد خودش عالیه!!!!
      ای کاش یه دوربین چهره freak منو در اون لحظه به تصویر میکشید:|||

    2. شکوفه های کویری

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (432 ديدگاه)

      با این وصف شما ، یعنی محصولات آلمانی از ژاپنی بالاتر هستند و ژاپنی ها همرده کره ای ها هستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. آیا اسم این تعصب نیست؟. خواهش میکنم خودتونو گول نزنید و منطق داشته باشید چون ژاپنی و آلمانی همرده هستند و حتی ژاپنی ها با کیفیت تر هم هستند.

    3. علیرضا

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (753 ديدگاه)

      و همینطور کسانی که تا دیروز سوار ریو خواهر پراید شدن و یکباره سوار سراتو شدن و بسیار مدهوش گشته و خودروهای کره ای را در صف بزرگانی همچون بنز و بی ام و و….قرار دادن همین جایگاهی که چینی ها در مقایسه با کره ای ها دارن کره ای ها درمقایسه با آلمانیا دارن

  11. پرهام

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    “طراحی این خودرو توسط شخصی انجام شده است که از معلولیت ذهنی رنج می‌برد و توانایی رسم خطوط صاف را ندارد! ”
    بهتر هست ما هم که خودمون رو آخر نقد و طراحی می دونیم ، درست نظر دادن رو هم یاد بگیریم … وگرنه ممکنه هممون به نوعی معلولیت ذهنی داشته باشیم !

  12. Hamid

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    اینجا کسی علاقه ای به ماشین چینی نداره چون کسی که ماشین باز باشه ماشین چینی سوار نمیشه. لطفا اینقدر مطلب از چین نذارید.

    1. sina

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (307 ديدگاه)

      اره ماشین باز میره 405 میخره همراشم 10 تا سیلندر و سر سیلندر

  13. محمد

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    بابا بالاخره معلوم هست شرکت واردکننده ومونتاژ فاو توایران کدوم شرکته؟؟؟هرشرکتی رو ادم میبینه فاو داره
    اصلاماشین جالبی نیست..درضمن اون تست تصادفم توچین تست شده که ماشالا همه چینیا5ستاره دارن!!که اگه برن تواروپا واسیا وامریکا وژاپن همه ماشینای ساخت چین 2ستاره هم به زور میگیرن
    میتونید یه سری به سایت موسسهای معتبر تست خودرو اروپا واسیا وامیریکا و…بزنید متوجه خواهید شد

  14. امیر.عارف

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (871 ديدگاه)

    ممنون از نویسنده. اما در مورد بازاریابی باید بگم که 1.مردم را آدم حساب نمیکنند تا بخوان نیاز آنها را بسنجن 2.قیمت گذاری همانند ماشینهای وطنی محاسبه میشه که قیمت ماشین در خارج ضربدر3 میشه قیمت داخلی 3.خودشون سوار این ماشینها نمیشن و من و شما تاوان تمام هزینهای و دردسرها را باید پرداخت کنیم که همه اینها مساویه با سود فراوان بالاییها و زیان و عذاب مردمی که در عمل براشون مهم نیستیم . خدا بیامرزه اتحاد و هم دلی مردم ایران که ***

  15. یوسف

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (738 ديدگاه)

    انقد که تو شهرای ایران ماشین چینی هست تو خود پکن نیست ???

  16. Archi KHAN

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    زشتی و نامناسب بودن این خودرو یه طرف !
    لحن و مغرضانه بودن نویسنده هم کمی نا زیبا بود !

  17. shz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تقریبا شبیه هیوندای سانتافه میخاستن درش بیارن .چون یه خورده شبیه اونه
    ولی خیلی زشته.چین عاشق کپی زدنه …

  18. vahid956

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    خخخخ عالی بود واقعا کمدیه ماشین پایه رو باقیمت فول قالب میکنن روی همه دزدا رو سفید کردن

  19. bab

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (34 ديدگاه)

    معلولیت ذهنی!!!!!!!!!

    توهین امیز بود برای انسان هایی که یه جوری درگیرن با این مثله در خانوادشون

    تربیت نوشتاری نویسنه بدتر از ماشین های چینی

  20. Rouzbeh

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جدا از همه چی محصولات فاو نسبا به بقیه چینیها از کیفیت بهتری برخوردارن . مخصوصا تو کشندها

  21. maha

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این ماشین افتضاح و زشت، ولی یه مقاله علمی باید بی طرف باشه.

  22. davood

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم نقد بسیار متعصبانه ای بود.
    درسته که محصولات چینی کیفیت بالایی مثل محصولات اروپایی و ژاپنی و کره ای ندارن اما کیفیت محصولاتشون بسیار بالاتر از محصولات ایرانیه که توش شکی نیست. نکته ای که برام جالبه اینه که نویسنده یک محصول چینی دیگر (لیفان ایکس50) رو جایگزین بهتری میدونه، این در حالی است که از ابتدای مقاله محصولات چینی رو بی کیفیت میدونه. بهتر بود که یک محضول غیر چینی رو جایگزین میدونست ولی نتونست. دلیلش هم اینه که واقعا توی این رنج قیمت محصولات همه چینی هستند. نکته ی دیگه ای که به نظرم خوبه که بدونید اینه که کمپانی فاو جزو مطرح ترین کمپانی های چینی هست و بسیار عملکرد بهتری از کمپانی های چری و لیفان داشته. این مطلب رو میتونید جستجو کنید خودتون.
    پیش بینی من اینه که با ورود کمپانی های خارجی مثل پژو و فیات به ایران قیمت محصولات چینی کاهش خواهد یافت (البته اگه مدیران ایران خودرو اون اخلاق …. رو کنار بگذارن و کمی هم قیمت ها رو منصفانه در نظر بگیرن) تا بتونن رقابت کنن. سال آینده احتمالا با ورود این کمپانی ها رکود بازار هم از بین میره.
    یه نکته ی دیگه. کاش این ماشین با موتور تویوتا عرضه میشد. اونوقت ارزش خرید بالایی داشت به نظر من. مثل جک جی 5 اتوماتیک که با موتور میتسوبیشی عرضه شد.

  23. MOHAMMAD. M4

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اگر این ماشین ۵ستاره گرفته حتما ماشین های آلمانی و ژاپنی و آمریکایی باید ۲۰ستاره بگیرن

  24. پویان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    درسته ماشین چینی افتضاحه. قیافه خاصی هم نداره ولی یجوری نویسنده نوشته معلول ذهنی که آدم پیش خودش میگه اگه طراح این معلول ذهنیه پس طراحی کیا اسپورتیج نسل جدید چی بوده دیگه!! به افتضاحی اون که نیست. نویسنده عزیز شما چارتا خط بلدی رو کاغذ بکشی که به طراحش میگی عقب مونده؟

  25. نیما

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (28 ديدگاه)

    نظرات دوستان درست است.در نظرات قبلی بنده عرض کردم که خودروهای چینی دارای ظاهر زیبای فریبانه میباشند که یکی از عوامل موفقیت این خودروها میباشد.ولی این خودروها از نظر کاربردی بسیار شباهت به فرد کلاه بردار را دارا هستند.اصطلاح که میگویند خوش استقبال و بدبدرقه هستند.مردم گناهی ندارن .با میزان پولی که در اختیار دارند ناچار به خرید این خودرو ها هستند.اما نمیدانند که از چاله به چاه فرو میروند.اگر خودروهای وطنی از نظر تنوع مقداری امروزی تر تولید میشدند و قیمت متعادل تری داشتند باور کنید مردم امکان نداشت به دنبال این خودروهای بی شناسنامه بروند.

    1. امین

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      تو خوبی و ایران خودرو جانت

      1. نیما

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        پس حتما شما چینی هارا قبول دارید. من نمیگم ایران خودرو خوب هست اما حداقل از چینی های که فردا از عاقبت انها خبر نداریم بهتر است .من گفتم مدل های روز را تولید میکردند حتما بهتر از چینی های بی کیفیت و بی اعتماد است.پس از نظر شما چینی خوبه وخودرو ساز چینی جانه شما.

        1. امین

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (117 ديدگاه)

          گفتم که. فقط تو خوبی خخخخخخخخخخخخخ و ایران خودرو. البته حقم داری چون نمک گیره شون شدی. چینی ها آشغالن و ایران خودرویی ها لگن به علاوه آشغال. از توهم بیا بیرون

        2. نیما

          ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
          سوابق: (28 ديدگاه)

          اشتباه فکر میکنی. متاسفم .شما کجا بودی زمانی که بنده اعتراض میکردم که این قطعه معیوب است اما اونها باز تمایل به تولید ونصب قطعه معیوب بر خودرو میکردند.به همین علت نتوانستم شاهد ضرر رساندن به مردم را مشاهده کنم.و استعفا دادم. اگر بنده وجدان نداشتم از شغل بسیار عالی خودم استعفا نمیدادم.واقعا برای شما که بدون اطلاع همچین نظری میدهید تاسف میخورم.

    2. پدرام

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (34 ديدگاه)

      این فاو ک شما میگید فلانه برند لوکس داره تولید میکنه تو چین خیلی خیلی از ایران خودرو سر تره همین بی اف 50 ک تو ایرانم هست پلتفرم مزدا 6 مدل 2009 و موتور و گیربکشس طراحی مزداست و فوق العاده ماشین نرمیه نسبت ب دنا یا هرچیز تولیدی ایران فرقون

  26. امین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (382 ديدگاه)

    حالا من نمیدونم نویسنده مقاله خودشون چی سوار میشن
    اما اینو مطمئن شدم که به شدت با شرکت راین سر جنگ دارند
    90 درصد افرادی که ضد اتومبیل چینی نظر میدند و سنگ محصولات ناب ژاپن و آلمان را به سینه میزنند که البته حتی نمیتونند یه چرخشم بخرند، همین فردا تو صف پیش ثبت نام نمایندگی ها دیده می شند
    میگین نه وعده ما فردا ساعت 8 نمایندگی سر کوچه ما

  27. احسان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (312 ديدگاه)

    انصافا همین رو هم ایران خودرو نمیتونه بزنه اگه این ناهماهنگ طراحیش دنا ایران خورودو یا ساینا سایپا چیه دیگه؟! ولی واقعا گشتاور موتور برای یه کراس اور اونم تو جاده های ایران خیلی کم و افتضاحه

    1. امین

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (382 ديدگاه)

      البته این فقط پاشنه بلند پوشیده
      گشتاور پایینش خیلی هم مهم نیست چون قرار که نیست بدوه. فقط عشوه گری میکنه

  28. Zonda R

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از جناب رحیقی عزیز
    واقعا بسیار زیبا با طنز تلخ مطلب رو خواستنی و جذاب کردید یاد مجله گل اقا افتادم
    حرف دیگه ای ندارم
    فقط اینکه حیف این سرمایه ملی و کارهای بزرگ که دست ادمایی کوچیک و فرومایه افتاده افسوس

    1. علیرضا رحیقی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (574 ديدگاه)

      دوست عزیز ارادتمندم. از لطف همیشگی شما نسبت به بنده حقیر و مطالب ناقابلم بینهایت سپاسگزارم.

  29. moein

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (853 ديدگاه)

    از نمای پشت بسیار شبیه به اسپرتج
    قدرت متورم که سراسر گلایه
    مثل بقیه خودرو های که گروه خودرو سازی راین منتاژ کرده امیدی به فروش و موفقیتش نیست

  30. بنتلی

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ای بابا نویسنده رو چیکار دارین آخه،بعله ک معلول ذهنی بوده طراحش،ب احتمال زیاد هم مث بقیه طراحی ها توسط استودیو طراحی ایتالیایی طراحی شده،پول مفت میگیرن از چین بعد میرن خونه ب بچشون میگن بابایی چن تا ماشین بکش میخوام فردا بچپونم تو پاچه چینیا،بعضی دوستان چون بنا ب سختی زمونه خودرو چینی دارن دلیل نمیشه بیخودی از محصولات بی کیفیت مث این طرفداری کنن، توشو دیدم حالم بهم خورد،ای کاش بجای این جک ‏s2میاوردن چون کیفیت بیشتری داره،درضمن چین خودرو با کیفیت هم داره،شما برین محصولات جدید هاوال و امگرند رو ببینین واقعا زیبا و باکیفیت و بدون کپی برداری هستن و ب اصالت درطراحی رسیدن،درضمن گفتن لادا قراره خط تولید بزنه توی ایران،ب خاطر قیمت پایین و دوام بالا وپشتیبانی توسط رنو نیسان ممکنه خبرخوبی باشه البته اگه قیمتش خوب باشه و مث قبلیاش بادوام و باکیفیت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا