چند سالی است که تب همکاری با خودروسازان چینی در بین خودروسازان وطنی فراگیر شده است و این مسئله باعث شده است که خودروسازان بهطور خستگیناپذیر، تلاشی بیپایان را جهت یافتن گمنامترین و عجیبترین خودروهای چینی انجام دهند. در سالهای گذشته تعداد زیادی مدلهای چینی در کشور ما حضور پیدا کردند که بسیاری از آنها حضور چندان موفقی در بازار ما تجربه نکرده و بهسرعت هم محو شدند. اما به نظر میرسد که خودروسازان ما درسی از تجربههای پیشین نگرفته و همچنان بر طبل توخالی ساخت خودروهای گمنام و بیسابقه چینی میکوبند.
آخرین خبری که از این دست همکاریها رسیده است، همکاری خودروسازان راین برای ساخت یک کراس اور از کمپانی فاو با نام Faw Junpai D60 است. البته لازم به یادآوری است که جونپای یک توهین نیست! بلکه نام یک برند جدید از زیرمجموعههای فاو است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است. فاو D60 در روسیه نیز به فروش میرسد و بهزودی قرار است که فروش آن در کشور ما نیز آغاز گردد.در نگاه اول، به نظر میرسد که طراحی این خودرو توسط شخصی انجام شده است که از مشکلات ذهنی رنج میبرد و توانایی رسم خطوط صاف را ندارد! در بخشهای مختلف فاو D60 میتوان خطوط کجومعوج بیمنطقی را مشاهده کرد که معلوم نیست هدف طراح از رسم آنها چه بوده است. در جلوی خودرو، دماغه که بهتدریج باریکتر میشود، نمایی احمقانه به خودرو داده است و جلوپنجرهای که از روی طرح معروف جلوپنجرههای کیا کپی شده است، تصویر چندان جالبی را در ذهن بیننده ایجاد نمیکند.
اگر از نمای کنار به فاو D60 بنگریم بیش از هر چیز چرخها و رینگهای بسیار کوچک ۱۶ اینچی آن توی ذوق میزنند که در فضای خالی گلگیرها خودنمایی میکنند. علاوه بر این، چند خط که هرکدام از جایی شروع شده و در هیچ کجا به پایان نمیرسند، نمای جانبی را بهطور کامل خراب میکنند. در عقب خودرو به نظر میرسد که فاو D60 با اخم در حال نگاه کردن به افرادی است که از عقب آن را نگاه میکنند. احتمالاً D60 میخواهد با این اخم به پشتسریها میگوید که حواس خود را جمع کنید، چراکه پشت سر کسی قرار گرفتهاید که برای یک جونپای ۵۶ میلیون تومان پول داده است! اگر وارد کابین فاو D60 بشوید، شباهتهایی بین کابین آن و فاو V5 یعنی دیگر محصول جدید خودروسازان راین خواهید یافت. خطوط نقرهای رنگ در کنار پلاستیک مشکی ترکیب معقولی را تشکیل دادهاند. اما ما همچنان متوجه نشدیم که چرا طراح اصرار دارد که بخشهایی مانند اطراف سیستم صوتی را کج طراحی کند! فاو D60 در نسخه فول دارای آپشن های معقولی است، اما خودروسازان راین برای اینکه امکان هرگونه تعریفی را از ما سلب کنند، نسخه کامفورت که جزو کم آپشن ترین تیپهای D60 است را انتخاب کردهاند که امکانات آن منحصر به همین موارد مختصر میشود: ایربگ راننده و سرنشین، سیستم ضدسرقت، سنسور دنده عقب، روکش چرمی صندلی، استارت دکمهای، تنظیم نور صفحه کیلومتر، چراغ مه شکن جلو و پاور ویندوز. لازم به ذکر است که تیپ کامفورت در چین ۶۹ هزار و ۹۰۰ یوآن قیمت دارد که تقریباً معادل ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میشود. از نظر فنی فاو D60 در چین در دو نسخه ۱۸۰۰ سیسی اتومات و ۱۵۰۰ سیسی دندهای عرضه میشود که موتور ۱۸۰۰ از موتورهای تویوتا میباشد. اگر فکر میکنید که خودروسازان راین با آوردن نسخه ۱۸۰۰ سیسی سعی کردهاند ضعفهای طراحی و امکانات را پوشش بدهند، سخت در اشتباه هستید! چراکه نسخهای که قرار است در کشور ما تولید شود از پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۱۰۱ اسببخاری بهره میبرد که این توان در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه به دست میآید و حداکثر گشتاور نیز ۱۳۵ نیوتنمتر است که در دور موتور ۴۲۰۰ به دست میآید. انتقال قدرت نیز بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی است. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ و میانگین مصرف سوخت ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ازآنجاییکه ما تلاش بسیاری کردیم که بتوانیم لااقل یک نقطه مثبت در مورد این خودرو پیدا کنیم، موفق شدیم که نتایج تست ایمنی این خودرو را به دست آورده و متوجه شدیم که فاو جونپای D60 موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه CNCAP شده است. در نتیجه لااقل میتوان نسبت به سایر چینیهای این قیمت و خودروهای بهاصطلاح وطنی، ایمنی آن را در حد قابل قبولی ارزیابی کرد. اما میرسیم به بحث قیمت و رقبا. همانطور که قبلاً نیز اشاره کرده بودیم، برای این خودرو قیمت ناقابل ۵۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. گذشته از سدانها، هاچبک ها و خودروهای دست دومی که با این قیمت قابل خریداری هستند، میتوان دو رقیب مستقیم را برای فاو D60 در کشور ما در نظر گرفت که اولی محصول جدید لیفان و کرمان موتور، یعنی لیفان X50 است و دیگری نیز محصولی از گریت وال و دیار خودرو یعنی هاوال M4 است. لیفان X50 کمی ارزانتر از فاو D60 میباشد و مزیت اصلی آن، وجود جعبهدنده اتوماتیک CVT میباشد. هاوال M4 نیز سطح بالاتری از آپشن ها و امکانات (از جمله تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش ۷ اینچی و دوربین دنده عقب) را ارائه میکند و در ازای آنها، حدود ۳ میلیون تومان از فاو D60 گرانتر است. سؤالی که در اینجا برای ما پیش میآید این است که آیا برخی از خودروسازان داخلی قبل از همکاری با خارجیها و تصمیم برای تولید یک محصول، عملیاتی تحت عنوان بازار سنجی برای شناسایی نیازهای بازار انجام میدهند؟ بخش قیمتگذاری خودروسازان روی چه حسابی به این قیمتها میرسد و آیا نیاز کشور و مردم ما در حال حاضر مینی کراساوورهای چینی میباشد؟ درنهایت بهجای سخن پایانی، تصمیم گرفتیم که سکوت کرده و همانند فیلمهای مهران مدیری، چند لحظهای به دوربین خیره شویم، شاید که ناگهان کارگردان فرمان کات را صادر کرده و از شر این کمدی بیمزه خلاص گردیم… منابع:
chinaautoweb
carnewschina
carnewschina
c-ncap
chinamobil
پدرام
۲۵ بهمن ۱۳۹۴یکم زیادی دیگه مغرضانه نوشتی دو پاراگراف اول ک خوندم انگار کلن فقط میخواسی بگی این خوب نیس یا خوشت نیومده.مصرفش مناسبه منطقیه تست ایمنیش جواب داده قیمتش قد ی ام وی ام 550 ست ولی شما کلن خواسی بگی پشتش احمقانه س جلوش فلانطوره هرکی م اینو بخره ***
فرید آبادان
۲۷ بهمن ۱۳۹۴انچه که عیان است چه حاجت به بیان است . از این خودروهای چینی چیزی جز اشغال درنمیاد.
سهیل
۲۷ بهمن ۱۳۹۴نه همه ی چینی ها برداره من الان مگه ماشین های جک بد هستن؟
سعید
۲۵ بهمن ۱۳۹۴چرا از شر این چینی ها ما خلاص نمی شیم، چرا باید هم آشغالهای خودمون رو تحمل کنیم و هم ماله چین رو. این ماشینها رو زیر پله های خونشون میسازن. آرزو داشتن یه ماشین خوب با قیمت خوب رو باید به گور برد.
alireza
۲۵ بهمن ۱۳۹۴واقعا از پدال توقع نداشتم که اجازه بده همچین متنی را توی سایت بزاره.
که یک نفر بیاد با حالت تعصب گونه شدید نظر شخصیشو راجب این خودرو بیان کنه.
اقای محترم مقاله نویس شما باید این خودرو را معرفی کنید و این کاربران هستند که باید نظر شونو راجب این خودرو بدن.
پدال جان براتون بسیار متاسفم که اینگونه دارید غیر حرفه ای عمل میکنید.
حالا داستان چیه خدا میدونه.
و حالا نظر شخصیه خودم راجب این خودرو: من کلا با چینی حال نمیکنم ولی پیشرفتشون قابل ستایشه و میتونه برای همه ماها یه درس باشه که توی هر شغلی هستیم وجدان کاریمونو زیر پا نزاریم.
امیر نیک
۲۵ بهمن ۱۳۹۴با سلام به تمام دوستان
در مورد نویسنده بنظرم در چند سال اخیر ک سطل اشغال چینیها شدیم بایستی مردم جلوی ورود خودرو های چینی انقلاب وار یا بصورت کلی میگرفتند،ولی متاسفانه ما درد اصلی رو با پاک کردن صورت مساله با بحث های دور تسلسی و … میپوشونیم ولی غافل از اینکه عین ویروس داره کل کشورو میگیره،بنظرتون چه رفاهی با تمام خودروهای چیتی بدست اومده،بنظرم پدال یا امثال پدال خق دارن بدتر از این هم برخورد کنند دوستان واقعا شما خودتونو لایق چنین اشغالهای چینی میدونید که دارید به جلوش ننمره قبولی میدید ولی مسایل اصلیشو نمیبینید،چرا تویوتا بزرگترین تولید کنندست،چون خودروهاش ایمن و مقاومه کم استحلاکه چون وقتی سوارش میشن به این فکر میکنن ک هزینه ثانویه و تعمیر و نگهداری پایینی داره،اونوقت ما داریم روی چینی های اشغال وقت تلف میکنیم،بنظرم نبایستس حتی یدونه چینی وتوارد بشه،ببینید مشکل ما عدم تصمیم گیری قاتع و منلسبه،میگیم قیافش یکم بهتره غافل از دوام،اگه کسی از این اشغالهای چینی حمایت نمیکرد بخدا این وضع رو نداشتیم،بلاخره از ماست ک برماست و بنظرم مرگ بر چینیها و صد مرگ بر وارد کننده هایی ک از چین وارد میکنن.نه فقط خودرو بنجل بلکه تمام وسایل بنجل ،دوستان خودرو یک صنعت گسترده است با ورودش بعضی صنایع ثایه رو تحت شعاع قرار میده پس ورود این بی کیفیتها صنایع پایه کشورو فلج میکنه.ممنون از شما و سایت خوب پدال.
edris
۲۶ بهمن ۱۳۹۴یعنی واقعاً واسه اونایی که به “امیر نیک” دیسلایک دادن متاسفم که اینقد از چینیا و محصولاتشون خوشتون میاد. شما حقتونه سسوار این آشغالها بشید. شما حقتونه واسه ماشین چینی صف ببندید. ای کاش مملکت***.همین افرادن که با تعصب رو جنس بی کیفیت مارو از داشتن ماشین باکیفیت و قیمت متعادل محروم کردن. طرف یه جوری از این قوطی دفاع میکنه انگار پدرش نصف سهام کمپانی رو داره. بخدا اینا ماشین نیستن اینا عذاب الهی اند که به سر ما مردم داره نازل میشه. شما مردم چتون شده؟؟ فراموش کردید یه زمان شورولت مونتاژ میکردیم میفرستادیم کشورای عربی حالا از چین ***خودرو وارد میکنیم ! مونتاژ هم نه تازه!!!
پدال تورو خدا نظرم رو ثبت کن اینا حرف دل یه جوان بدبخت ایرانیه
علي
۳ اسفند ۱۳۹۴منم ممنونم از شما که به عنوان وکیل و نماینده تابوت چهارجرخ سازهای داخلی مطلب رو خوب ادا کردین مشخصه که بدجوری تحت فشار قرار گرفتین تازه تو شرایطی که ماشینی که تو چین 39 میلیون هستش و جوایز و مشوق های صادراتی هم بهش تعلق میگیره و احتمالاً 30 میلیون میاد تو ایران رو دارن میدن 50 میلیون و نظر خیلی از مردم ایران هم روشون منفی هست رو مردم دارن میخرن اما فرغون های شمارو نمیخرن اگر همین ماشین های چینی رو بدون اعمال نفوذ و فشار شما و با قیمت واقعی به مردم میفروختن فاتحه همتون خونده بود و مردم از شرتون خلاص میشدن . مردم چطوری بگن همچین انگل مفسدی به اسم صنعت خودروسازی رو نمیخوان هان
reza
۲۵ بهمن ۱۳۹۴آقا یعنی دم نویسنده گرم با این مقاله ای که نوشته درباره ی یکی از این خودروهای چینی مضخرف
دمششششش گرررررم
همه حرفاش عین حقیقته
parham
۲۶ بهمن ۱۳۹۴در رابطه با نقد به کار بردن معلولیت ذهنی اصلا صحیح نبود و ادبیات زیبایی نیست،و توهین به انسانهای بیگناهیست که نا خواسته از این مشکل رنج میبرند.
در رابطه با این خودرو اصلا بحث کردن جایز نیست.عاقبت این خودرو ها معلوم هست و بیشتر مردم هم از همچین خودرو هایی استقبال نمیکنند.
معدود کسانی هستند که برند های نا معتبر چینی رو تهیه کنند.
sunmartin
۲۶ بهمن ۱۳۹۴تا بحال فردی با دید وسیع و خودرو شناس و دارای حس آگاهی از کیفیت هر کالایی و بخصوص خودرو و در یک کلام جنس شناس را ندیدم که از خودروی چینی خوشش بیاد حتی گرانترین آنها و سمبول لوکس چینی (البته با تریم کاملا پلاستیکی) یعنی ام جی چه برسه به خودروی گم و گوری بنام فاو و یا چانگان و چری و دانگ فنگ و ووسانگ نیانگ و سائوسائو و افسانه 7 برادر و غیره و ذالک من واقعا در حیرتم ازین عقب گرد سیستم خودرویی و جینیزاسیون وسیع در تمامی و جای جای اقتصاد خرد و کلان بزودی به زباله دان چین تبدیل میشویم
در مورد ستاره های فیک چینی در مبحث کیفیت همان بس که به دوچرخه های اتاق دار 4 ستاره اعطا شده خودرویی را بندرت در چینی ها میتوان یافت که از 4 ستاره کمتر داشته باشد
دل به ستاره های دروغین چینی دل به درجه بندی کیفیت اجناس چینی نبندید که یک کلک قدیمی است
کمیل
۲۶ بهمن ۱۳۹۴البته دوست عزیز در اصلاح صحبتهای شما باید یاد آوری کنم MG برند انگلیسی است و دفتر اصلی اون هم در شهر برمینگام قرار داره. این شرکت بطور کامل توسط SAIC Motor چین خریداری شده اما همچنان تمام سیاست گذاریهای تولید، طراحی، اسمبل، فروش و … تحت برند MG صورت میگیره!
خودروهای MG با لوازم و تجهیزات کارخانه اصلی در نانجینگ چین ساخته میشه، و سواریهای MG تماما در سایت لانگبریج مونتاژ و تست میشن.
هادی
۲۶ بهمن ۱۳۹۴شما رو بقران ول کنید این لانگبریج و بریتانیا و موریس گریج! رو. تمام شد، فاتحه! ام جی الان یک برند کاملا چینیه که سعی میکنه با بریتانیایی معرفی کردن محصولات، برای خودش بازار دست و پا کنه. خواهش می کنم قطعات بهترین انواع ام جی مثل ام جی 6 رو ببینید . تقریبا تمامشون چینی هستند. این ماشین طراحی شده، ساخته شده و اسمبل شده چینه. اگر یادتون باشه وقتی پروتون جن تو به عنوام ماشین محصول مالزی وارد شد، پشت ماشین عبارت Campro نوشته شده بود. به این معنی که موتور طراحی و ساخت کمپرو است. وقتی موتور باز میشد تمام قطعات اروپایی بودند. خواهش میکنم قطعات اصلی ام جی رو بررسی کنید، هیچ قطعه اروپایی در این اتومبیل وجود نداره، ثانیا اصلا مگر اتومبیل های اصیل بریتانیایی چی اند و چه اعتباری دارند که ما برای نسخه تقلبی اندر تقلبیشون داریم سینه چاک می کنیم؟! این ماشین نهایتا یک ماشین چینی با کیفیت بالاتره که قیمت بالاش این مزیت رو هم ازش گرفته، همین. پر از ایراده، مثل هیونداهای دهه 90!
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۴عزیزم امروزه چین فقط مونتاژکننده ام جی هست وهرقطعه ای که چین برا ام جی میسازه کاملا زیرنظر استاندارهای اروپا هست..تقریبا میشه گفت یه ماشین اروپایی هست که چین مونتاژش میکنه
كوروش
۲۶ بهمن ۱۳۹۴شما تاحالا mg از نزدیک دیدیی خوهشاً جک نگو الان mg هستش 130 هزار راه رفته هنوز ماشین به صدا نیافتاده خودم تازه mg3 گرفتم واقعا عالی هست سواریش ترمزاش کیفیت داشبوردش پایینه درست ولی شما بگو ماشینی که تو اروپا به نقل همین سایت پدال بیشترین رشد رو داشته تو کلاس خودش همین mg ۳ هستش لطفاً شما همون درباره ایران خودرو نظر بده ما که یه عمره تویوتا و مزدا داشتیم هنوز هم کمری داریم نظرمون درباره این چینی ها عوض شده هرکی داره (mg) واقعاً از خود ماشین راضی هست فروشش یکم سخته ولی واقعاً ارزش پول دادنو داره
هادی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴عزیزم! آقا محمد تمام قطعات ام جی ساخت چینه، یه سالن مونتاژ هم تو انگلیس دارن جهت خالی نبودن عریضه، که بعله! ما برند بریتانیی هستیم. قطعات بصورت CKD از چین میاد و اونجا به تعداد محدود برای بازار انگلیس مونتاژ میشه. هیچ استاندارد اروپایی هم وجود نداره. ام جی حتی هیچ ستاره ای از UERONCAP نداره، چون اصلا تست نشده! میتونین تو سایت آفیشیال ام جی و مدیا موتورز مشاهده بفرمایین.
و اما جناب کوروش خان که شیفته ادب و کمالاتت شدم! مایه دار، تویوتا و مزدا سوار از اول تا آخر…منکه نفهمیدم تو از این چینیه تعریف کردی یا لهش کردی! یکی به میخ زدی یکی به تخته! قرار نیست هر چی شنیدی بیای اینجا بگی، شاید همش درست نباشه! ضمنا من نگفتم ام جی ماشین بدیه، فقط گفتم 100% چینیه! و پرداخت این پول برای یه ماشین چینی که هیچ اصالت و سابقه ای نداره، فعلا خیلی زوده. جی اس 156 تومن،یعنی هم قیمت اسپورتیج! ولمون کنین…
اما چرا من درباره این ماشین اینقدر حرف زدم: من کارمند ماشین بازمتوسط البودجه! دنبال ماشینی بین 100 تا 120 و صفر بودم. از ماشین چینی هم که متنفر. ام جی 6 رو پسندیدم و عملا این ماشین رو زیر و رو کردم و چه چیزها که ندیدم…اگر فرصت کنم ایشالله بصورت مقاله ای مفصل برای پدال میفرستم. این برند انگلیسی نیست، بحث دامپینگ و فروش زیر قیمت دروغه محض ه و با این پول ماشینای فوق العاده ای تو همین ایران میشه خرید. ولی در کل ماشین بدی نیس و اگر کسی از پرداخت پول اضافه و روندن ماشین چینی ناراحت نمیشه، گزینه خوبیه.در انتها: قربونت برم، دیوونتم پدال!
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ساینگ یانگ یه برند با کیفیت کره اییه
هادی
۲۷ بهمن ۱۳۹۴منظور ایشون سانگ یانگ نبود، هوسانگ یانگ! بود…شیرزنی که همپای لینچان بزرگ در دره لیانشانپو مبارزه میکرد و ضمنا دل مارو هم در روزگاری که قحطی سلبریتی بود، میبرد!
AliASg
۲۶ بهمن ۱۳۹۴قلم نویسنده فوق العاده بود تبریک میگم به اینهمه استعداد و طنز تلخ
پژمان 1355
۲۶ بهمن ۱۳۹۴یادش بخیر بنده از سال 82 تا 84 تو کرمان خودرو کار میکردم، زمانی که با افتخار سیلو و ماتیز تولید میشد و این شرکت بسیار خوشنام بود. واقعا نمیدونم مدیران فعلی صنعت خودرو با چه منطق و دلیلی حتی یه ذره به اسم و شخصیت و ملیت خودشون هم فکر نمیکنن و هرچه بیشتر دقت کنی دلیلی نمیتونه داشته باشه جز رد و بدل شدن پورسانتهای سنگین و پر شدن حساب بانکی مدیری که احتمال میده فردا صبح شاید دیگه پشت اون میز نباشه.
صدرا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ماشین چینی صد رحمت داره به ماشین ایرانی. با همین سرعت تا 5 سال دیگه ماشین چینی هم مثل ماشین کره ای برای 90 درصد جامعه میشه آرزو و رویا !
دنده هفت
۲۷ بهمن ۱۳۹۴آره ، چون این طور که معلومه اوضای اقتصادی اکثر ماها داره بدترو بدتر میشه ، و چون این مدیران خودروها از اوضای آینده و حال اقتصادی کشور و جیب مردم خبر دارن و به همین دلیل است که دارن رو این آشغالا سرمایگذاری بلند مدت میکنند. اشتغال هم که هیچی. . .
علیرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴علیرضا رحیقی… این نام رفت توی بلک لیست من تا پای هر مقاله ای که بود نخونمش.
واقعا از سایت فاخر پدال هم بعید بود نوشتن یه مقاله در این سطح فنی و علمی و اخلاقی
دوست عزیز الان برای بنده که از نزدیک در کشتیرانی بندر ماهشهر دارم روزانه دهها کامیون میبینم برند FAW رو خدمتتون عرض کنم که همه راننده ها ازش راضین.مثل اینکه تصور میکنین دارین توی اروپا زندگی می کنین و نمیدونین چه بلاهایی تو این سال ها سر مملکت اومده؟یکم واقع بین باشین.سدان FAW هم ماشین چندان بدی از آب درنیومده.
در زمینه طراحی بهتره قبل از ناسزا به طراحش یه نگاهی هم به رنو داستر مینداخیتن تا زشتی زیبایی سلیقه ای یه خودرو خاص رو تعمیم به کل صنعت خودرو سازی ندین.
لام
۲۶ بهمن ۱۳۹۴نویسنده این خبرانگارپدرکشتگی بااین ماشین داشته نه به این دوست عزیزنه به اینکه سایت های دیگه کلی تعریف کردن…
این که خوبه ازاین بدترشوباشوق وذوق می خرن وسوارمیشن.
هرچقدرپول بدی آش می خوری تموم شدورفت.
?????????
رهام
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اگه این ماشینای چینی تو ایران نبود خدا میدونه کارخانه های ما چیکار میکردند،به نظرم اگه نبودن شما باید 405 رو 50 میلیون میخریدی تازه داشبرد قدیم، ولی با این پول میشه جک بخری،ام وی ام بخری و چیزای دیگه یادتونه تندر اتومات چند شد بعد که جک اتومات و بقیه اومدن پایین اومد .
ИN
۲۶ بهمن ۱۳۹۴وای.راست میگی.با این پول چه ماشینای خوبی خرید.MVM,JAC,FAW ??
اصن منو این همه خوشبختی محاله!!!!
ahmad
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اههه
باور کنید حالم از دیدن عکس هاش به هم خورد چه برسه بخوام از نزدیک ببینمش
واقعا این چیه؟! این ماشین باید توی مسابقه زشت ترین طراحی های جهان شرکت داده بشه!
یه ذره منطق و عقل در ساخت اون بکار گرفته نشده! راین هم که معروفه به سرهم بندی و تحویل آشغال های ارزان سازی شده به ملت!
از نویسنده هم ممنونم که به شکلی کاملا درست، صادقانه و طنز آمیز در این خصوص صحبت کرده و حقیقت مطلب رو بدون تعارف ادا کرده.
الان یه عده از دوستان چینی سوار میان کامنت من رو هم دیسلایک میکنن!!! خخخخخ
علی
۲۶ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز sunmartin لازم به ذکره برند سانگ یانگ یکی از قدیمی ترین با کیفیت ترین برند های کره جونبیه اما متاسفانه همیشه تو ایران با برند چینی اشتباه میگیرنش
دلیلش رو هم نفهمیدم!!!
اما بریم سر بحث نقد برسی و کلام نویسنده …
کاملا با نویسنده موافقم درسته نقد یک طرفه و قصد ترور ماشین رو داشته اما حق داره
اگه همچین نقدهایی رو نداشته باشیم افراد زیادی از روی بی اطلاعی مخصوصا قشر کارمنده جامعه که با زحمت فراوان مبلقی رو برای خرید ماشین میخوان پرداخت کنن رو منصرف میکنه و عمری برای اونا عذاب پشیمانی نمیخره
ممنون از سایت پدال
sunmartin
۲۶ بهمن ۱۳۹۴اقا علی قدری با دقت کامنت منو میخوندی من میدونم سانگ یانگ کره ای هست و تیوولی خودروی جدید این شرکت که اتفاقا یک گزارش ازس تهیه و در سایت بقلی بنده تهیه کردم چقدر کیفیت داره من به مزاح گفتم :ووسانگ نیانگ ¥بازیگر زن شمشیر زن در سریال مسخره و خنده دار لین چان₩
خطاب به اون دوست گرامی که ام جی یک خودروی بریتانیایی میدونه آقا بریتانیا کجا بود هفته پیش سوار یکی ازین خودروهای 160 ملیونی mg بنام gs شدم با موتور توربو دوبل کلاچ و اهم و تلپ تمام تریم داخلی این خودرو تماما و به کل پلاستیک خشکه حتی از کروم کارب دستگیره ها دریغ شده صندلی ها اندازه صندلی ال نوت خدا بیامرز هست و وقتی درب میبندی ستون ماشین میلرزه و مشخصه چه کیفیت روبه افولی داره خلاصه فقط فنی نسبتا خوبی داره و کیفیت کلی صفر درجای جای اینخودرو نوشته Made in china
دادا
۲۶ بهمن ۱۳۹۴نوشته ی شما منو به یاد دعوا ورجزخوانی دوستان ،بهم رو میاره.فکرنمیکنید شما واقعا درحالت عصبانیت کامل این مقاله رو نوشتید.یاشرکت فاو این خودرو رو توسط آبدارچی ش طراحی کرده باشه.درهرحال چین یک واقعیت رو به جلوس.ما هم ملت محکوم به پذیرش حکم.چرا مقاله های جالب درمورد خودروهای ایرانی کمتر جایی دیدیم.درهرحال با روحیه ی شاداب تر مینوشتید.البته منم بعنوان یه مصرف کننده بعضی از حرفاتون رو قبول دارم
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴باز هم یه چینی دیگه، واقعا ایران باعث شد این چینی ها سود بسیار بسیار عظیمی بکنن.
مهرداد
۲۶ بهمن ۱۳۹۴چراکه نه؟
من خودم لیفان x60 دارم .ماشین فوق العاده ای نیست اما نیازهای منو براورده میکنه جاداره – زیروبند خوبی داره و به ظاهر شاسی بلنده.با 60 میلیون کدوم برند اروپائی یا ژاپنی یا کره ای میتونست این نیازهارو براورده کنه؟ حتما الان میگید فلان ماشین دست دو 10 سال پیش کره ای سگ می ارزه به این چینی اشغال. اما کدومتون میتونید تضمین بدید که ماشین 10 سال کارکرده بتونه 5 سال دیگه هم بدون خرج کار کنه؟ این ماشینها هم اگه به خرج بیفتن حتما از قیمت قطعات و دستمزدهاشون با خبرین؟ حالا که چینی ها تونستن این خلاء قیمتی بین خودروهای داخلی و خارجی رو پرکنن و کسانی امثال من که بیشتر از این پول ندارن میتونن نیازهاشون رو با ماشین های چینی براورده کنن ، چرا ایراد بگیریم . چینی ها به قسمتی از بازار دست دراز کردن که عملا هیچکی توش نبوده .حالا اگه چینی ها رو بندازیم بیرون کی این قسمت رو پر میکنه؟
mohsen
۲۶ بهمن ۱۳۹۴طرف صحبت من با کسایی هست که از نویسنده مقاله دفاع کردن.
سایت پدال اگه میخواد حرفه ای عمل کنه فقط باید اطلاع رسانی بکنه.
شما شبکه های خبری موفق دنیا را ببینید فقط اطلاع رسانی میکنن هیچ وقت نمیان نظر خودشونو بیان کنن.
نمونش شبکه خبری بی بی سی-سی ان ان و …..که موفق هستن.
در مقابل شبکه های خبری که اینگونه عمل نمیکنن هیچ وقت موفق نمیشن و مردم هیچ اعتمادی به اون شبکه ها ندارن.
امین آریامن
۲۶ بهمن ۱۳۹۴مقاله فوقالعاده بد و غیر حرفه ای بود…
شما ک انقدر از طراحیش بد گفتی بهتره یه نگاه به دنا با اون نمای جانبیش بندازی…
درسته چینیا بی کیفیتن اما صد درصد از ماشینای ایرانی بهترن…این ماشین هم قطعا شکست میخوره اما مقاله شما کاملا عامیانه و غیرتخصصی بود
sunmartin
۲۷ بهمن ۱۳۹۴جناب “هادی”مشخصا از شما دعوت میکنم به سایت بغلی یعنی دنده 6 تشریف بیارید در اون سایت کارمندان تحت وب شرکت مدیا موتورز با نهایت کوشش سعی در پر افتخار جلوه دادن این برند فیک و تقل دارن حتی خوددشرکت Saic Motor اینچنین ادعایی در مورد ام چی نداره ببخشید ام جی!;-)
خلاصه کلام من از هر شخص دارای قوه تشخیص ابعاد و اندازه با چشم غیر مصلح و اندام متوسط درخواستمند ام که یکبار داخل ام چی GS بشینه و مشاهدات خودش بیان کنه واقعا صندلی های اینخودرو و جای پاها برای افراد سایز کوجک یعنی همون برادران ریز نقش چینی ساخته شده در رکاب فوقانی درب یا هر اسم دیگه ای که داره و من کارنابلد نمیدونم نوشته بابا جون ساخت چین فونت درون آمپرها ها هم چینیه داخل موتور هم واژه ساخت چین تکرار کرده دیگه نمیدونم قسم حضرت عباس و دامپینگ دم کلفت ها رو باور کنم یه دم خروس چینی ها رو؟ ام جی 3 مزخرف ترین خودروی بالای 20 ملیونی بود که باهاش رانندگی کردم گیربکس این خودرو از روی موتور گازی به عاریت گرفته شده
لعنت به چین که یکی از جنس هاش خوب از کار درنیومده حتی دارچینش!!
MeHDi
۲۷ بهمن ۱۳۹۴اونقدری که نویسنده فک میکنه طراحیش بد نیست ، همین
Hadi
۲۸ بهمن ۱۳۹۴اومدن برندهای مختلف با قیمتهای متعدد خوبه بازار جای برندهاییه که کیفیت خوب در قبال پول دریافتی رو بدن دوستان ناراحت نباشن اگه خودرو ی با کیفیتتر با قیمت رقابتی با چینی ها بیاد مردم خودشون میدونن چی بخرن یا نخرن فعلا مجبورن میفهمی مجبور
علی محمدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۴آقای نویسنده انگار تو 2و3ساله از صنعت خودرو خبری نداری چین چه پیشرفتی کرده، نگاهی به تاریخ بنداز ژاپن هم موقع صنعتی شدن شرایطش مثل چین بوده و …
علی محمدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۴من فکر میکنم سایت پدال میداد یه کارشناس نقد میکرد این که قصه بود
علی ز
۳۰ بهمن ۱۳۹۴سلام خدمت دوستان
راستش چین هم یه کشوره مثل بقیه کشورها که ماشین میسازند و صادر میکنند فقط قیمتاش غیر منطقیه البته از قیمت پراید منطقی تره
حالا بعضیا خوششون نمیاد از این چینیا خب هر کسی یه سلیقه ای داره
بهروز
۵ اسفند ۱۳۹۴اینایی که میگن ماشین چینی بدرد نمیخوره اکثرشون بیکارن وپولی تو جیبشون نیست وبزرگترین ماشینی که میتونن سوار بشن پراید الی پژو میباشه پس خواهشن منفی نزنین مثل من بیکار الاف تو سایتها تشریف دارین میگین یک حرفی زده باشیم واقعا قیمت متوسط شاسی بلند خیلی هم عالیه
HUMMER
۷ اسفند ۱۳۹۴دست نویسنده درد نکنه,واقعا زیبا و درست نوشته.دو سطر اخری هم که ترکونده,واقعا که قیافه احمقانه ای داره از هر جهت و زاویه مثل تیراناسورد با دستای کوچیک و بدقواره
بی پول
۸ اسفند ۱۳۹۴لطفا هی بگید ماشین چینی بد است، تا منم پولدار بشم یکیشونو بخرم(آخه می ترسم زیاد تعریفشونو کنید نگذارند دستمون به همین ها هم برسه!!).
داريوش
۸ اسفند ۱۳۹۴شما بهتره بروى برق کشى ساختمان بکنى یا دربرقکارى خودت نظر بدى