گروه FAW بهعنوان اولین و بزرگترین خودروساز چین با بیش از ۶۰ سال قدمت در صنعت خودرو، بهعنوان یکی از برترین تولیدکنندگان جهانی در صنعت خودرو میباشد.
این شرکت با ارزش دارایی بالغ بر ۲۴۴.۷۵۷ میلیارد یوآن، سازندهٔ انواع کامیونهای سبک، متوسط و سنگین، اتوبوسهای شهری، اتوبوسهای لوکس گردشگری، شاسی اتوبوسهای سفارشی، خودروهای سواری و وسایل نقلیهٔ کوچک با مجموع فروش بیش از سه میلیون دستگاه از سال ۲۰۱۳ میباشد که بدین ترتیب جایگاه خود را بهعنوان برترین خودروسازی چین حفظ کرده است.
شرکت فاو در حال حاضر با صادرات خودروهای کامل، قطعات خودرو SKD/CKD و قطعات یدکی به بیش از هفتاد کشور، به یک شرکت توانمند در عرصهٔ جهانی تبدیل شده است. از سال ۲۰۰۰ تاکنون فاو با فولکسواگن، تویوتا، آئودی و مزدا سرمایهگذاری مشترک داشته و توانسته مارک تجاری خود را با کیفیت خوب و تکنولوژی بالا معرفی نماید.
این شرکت از رتبهٔ ۱۰۷ در میان ۵۰۰ شرکت برتر دنیا برخوردار است و این نشانگر جایگاه والای شرکت فاو در عرصه صنعت و تجارت جهانی است. میزان فروش این شرکت بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار در سال میباشد.
شرکت فاو از سال ۲۰۰۵ وارد بازار ایران شد و در حال حاضر دو خط CKD یکی با مشارکت شرکت سیبا موتور (برای تولید کشندههای FAW JIEFANG J6) و دیگری با مشارکت شرکت بهمن موتور (برای تولید سواری FAW BESTURN) که در ایران با مارک تجاری ” آسا ” به فروش میرسد.
طی تحقیقات به عمل آمده، خودروی سواری آسا (B50F) بیشترین فراوانی فروش را در شهرهای بزرگی همچون تهران، اصفهان، مشهد و … داشته و گروه سنی جوانان و میانسالان بیشترین خریداران این محصول بودهاند.
آنچه که این محصول چینی را از سایر محصولات و سایر شرکتها متمایز میسازد، طراحی زیبا و کیفیت عالی این محصول است که مقبولیت مناسبی را در جامعه و شهرهای بزرگ پیدا نموده است.
اهداف استراتژیک شرکت FAW در ایران و بالأخص در دوران پسا تحریم، این است که با تأسیس شرکت “فاو ایران”، تولید مشترک با شرکای ایرانی خود را آغاز نماید و به تولید ملی با حداکثر “داخلی سازی” دست یابند. تولید داخلی قطعات در ایران با نظارت کامل شرکت فاو و رعایت تمامی استانداردها صورت میپذیرد و جلب رضایت مشتری و ایجاد احساس وفاداری از اهداف کلان شرکت فاو محسوب میگردد. تنوع محصول بر اساس نیاز مشتری در دستور کار فاو و گروه بهمن قرار دارد و بر آنیم تا نگاه مردم ایران را نسبت به محصولات مشترک “فاو – بهمن” در مقایسه با محصولات غیر کیفی که آنها نیز چینی معرفی میگردند، تغییر دهیم.
خوشبختانه شریک تجاری ایرانی ما، گروه بهمن است که سابقهٔ درخشانی در کیفیت و خدمات پس از فروش دارد و از انتخاب این شریک تجاری به تضمین آینده و توسعه بازار و جلب نظر مشتریان، مطمئن هستیم.
راه آینده صنعت خودرو در ایران، راهی است که ما در چین طی کردیم و آن همانا “سرمایهگذاری مشترک و انتقال تکنولوژی” به این سرزمین است. از هنگامیکه ما با شرکتهای بزرگ همچون جنرال موتور، آئودی، فولکسواگن، تویوتا و مزدا شروع به همکاری کردیم، کارخانههای مشترکی تأسیس کردیم و تکنولوژی را به چین آوردیم، توانستیم جهانی شویم و اکنون با افتخار در ۷۰ کشور جهان، بازار فروش داریم. صنایع خودروسازی ایران نیز با این “نقشه راه” به مقصد خواهد رسید و شرکت فاو در تحقق این آرمان به شریک تجاری خود “گروه بهمن” مساعدت لازم را خواهد داشت.
گروه فاو بهپاس وفاداری و پاسخگویی به الطاف مردم ایرانزمین، تصمیم گرفته است تا با مشارکت شریک تجاری خود “گروه بهمن” از ۱۵ بهمن ۹۴ لغایت ۲۰ فروردین ۹۵، کمپینی را اجرایی نماید تا بر اساس رویهای که سازمان فروش شرکت بهمن موتور طراحی و به مورد اجرا میگذارد، طی مراسمی ۵ نفر از خریداران خودروی آسا (B50F) و یا مالکین فعلی این خودرو که افرادی را برای خرید این محصول تشویق مینمایند، به همراه یک نفر از اعضای خانواده (یعنی جمعاً ۱۰ نفر) را با قرعهکشی انتخاب و به کشور چین (شهر پکن) و استقرار در یک هتل ۴ ستاره به مدت یک هفته، میهمان نماید.
برنامه بازدید از یکی از کارخانههای شرکت فاو نیز در دستور کار است تا تفاوت را در تمام زمینهها به رؤیت خریداران محترم محصولات شرکت فاو برسانیم.
همچنین خودروی آسا (B50F) در مکانهای زیر به نمایش گذاشته شده است:
- فروشگاه زنجیرهای شهروند: تهران، میدان آرژانتین
- مرکز خرید سیتی سنتر: اصفهان، طبقه همکف
- مرکز خرید الماس شرق: مشهد
پایان رپورتاژ
milad
۲۰ بهمن ۱۳۹۴توی شهرهای بزرگی که منطقه آزاد محسوب نمیشن شاید خریدار داشته باشه اما توی شهرهایی مثل اهواز و تبریز با همچین قیمتی اصلاً طرفدار نداره
کورش
۲۳ اسفند ۱۳۹۴شما هم کشتید همه رو با منطقه آزادتون. خوب شد دولت در اونجا مالیات نمی گیره وگرنه الان دنبال پیکان گوجه ای مدل 56 می گشتید تا بخرید. خوبه که از خود اون منطقه هم نمی تونید دربیایید بیرون. حداکثر داخل استان خودتون.
بنتلی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴اول ک متنو خوندم عصبانی شدم ولی آخرش وقتی کلمه رپورتاژ رو دیدم و یکم منطقی فکرکردم آروم شدم
كوروش
۲۰ بهمن ۱۳۹۴عجب سفری بشه با این اگهی ههه
البته توی چینی ها من این faw رو قبول دارم سواریش واقعا خوبه ایمنی و مصرف سوخت هم خوبه فقط جداً ترمز هاش ایراد دارن باید یه فکری بکنن براش
بنتلی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ی چیزی توی متن جالب بود،همچین میگه بیشتر رده سنی جوانان و میانسالان انگار نمیدونه ک بازار ایران انحصاریه و ازطرفی تنوع کمه و قیمتا زیاد و درآمدا ناچیز،طرف جون میکنه اگه چیزی از درآمدش موندو پسنداز میکنه و بعد ی عمر زحمت و جوانی از دست رفته خودرو چینی میخره یا اینکه درآمدش یکم بهترباشه و یا با پول پدر و مادرش بخواد تو جوانی ماشین بخره اونم چون تنوع کمه و قیمت زیاد مجبوره برخلاف سلیقه دوران جوانی سدان چینی بخره
رضا
۲۰ بهمن ۱۳۹۴این رپورتاژ آگهی رو تو همون تیتر بنویسید :))
Xman
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ناظم مدرسه مون یکی از اینا داره ! خدا میدونه تا حالا چنتا خط روش انداختم!!!!!
خود ماشین که ظاهرش خوبه ولی چراغای عقبش ظاهر ماشینو خراب کرده. ولی نقطه قوتش جلوشه.
احسان(احسان سابق)
۲۳ فروردین ۱۳۹۵د اخه مگه *** رو ماشین مردم خط میندازی؟
رضا
۲۵ فروردین ۱۳۹۵انشاالله خودت بزرگ بشی ،یکی پیدا بشه همین بلا رو سر خودت بیاره
مطمئن باش با هر دست بدی با همون دست پس میگیری
علی
۳۱ فروردین ۱۳۹۵الان خیلی احساس شاخ بودن داری که خط انداختی رو ماشین مردم؟ خدا شفا بده
moein
۲۰ بهمن ۱۳۹۴من سواری گرفتم ازش نرم و راحته ولی خدا شاهده بخوای باهاش گاز بدی جون می کنه راه بره طراحیشم سلیقیه نمی شه نظری داد کابینشم زیاد تعریفی نداره با توجه به قیمتش
heh...
۲۲ بهمن ۱۳۹۴نمیدونم چرا تجربه ی من قابل قیاس با تجربه شما نیست !
برعکس ؛ من فکر می کنم این ماشین تعلیق سفتی دارد و شتابگیری خوب .
AliASg
۲۰ بهمن ۱۳۹۴به نظرتون جک جی 5 با 20 میلیون پول کمتر بهتره یا این؟
بنده خدا
۲۰ بهمن ۱۳۹۴سلام.اینایی که نظر دادن بر علیه این خودرو دروغ میگن.چون اصلا باهاش تماس هم نداشتن…شاید به پای مزدا3 نرسه ولی برادر ناتنی مزدا هستش….من سوارش شدم.این نظر منه
جواد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴کیفیت بالا؟؟!!!! همین چند وقت پیش بود رده بندی جدید کیفی خودرو های داخلی رو اعلام کردن که به جای امتیاز ستاره میدن این ماشین فک کنم 1 ستاره بیشتر دریافت نکرده جالب اینجاست قیمت بالایی هم داره تقریبا 70 میلیون
اینم لیست کیفیت خودرو ها http://www.eghtesadonline.com/UserUpload/file/tch.png
احمد باقری
۲۰ بهمن ۱۳۹۴آخه اینا دیگه چه ماشینهایی هستن!!!!!1
mojtaba89
۲۲ بهمن ۱۳۹۴طرح خوبی برای افزایش فروش محصولشون در نظر گرفتن و خود خودرو هم ظاهر و داخل زییا و خوبی داره و به لحاظ ایمنی اعتماد نسبی رو تامین می کنه اما به نظرم بهترین راه برای فهمیدن باطن و ایمنی واقعی این خودرو و سایر هموطنهاش جستجوی واژگان “امنیت و خوردوهای چینی” در اینترنته.
kamal
۲۴ بهمن ۱۳۹۴من نمیدونم چرا سر و قیافه این ماشین چینی ها اولش خیلی واسم خفن میزنه .اما بعد یه مدت زود از چشم میوفته..
aaa
۲ اسفند ۱۳۹۴حیف پول
با 70 میلیون میشه مزدا سه کارکرده گرفت که سگش به این میارزه
محمود
۱ شهریور ۱۳۹۵سلام به همه من تو به معامله چون طرفک پول نداشت مجبوری البته با رضایت کامل خودش ماشینشو که همین برند بود برداشتم قبل از این اصلا سراغ ماشین چینی نمیرفتم حتی فکر هم واسش نمیکردم ولی از اون روز که سواری ازش گرفتم چون خودم مزدا۳ دارم مقایسه کردم دیدم واقعا چیزی کم نداره البته اختلاف قیمت داره و به نظر من از لحاظ شکل و طراحی داخلی که خیلی هم سر تر از مزداس موتور خوب و قوی داره و اصلا نظرم رو نسبت به ماشین چینی عوض کرد سیستم تعلیقش هم نسبت به ماشینها اشغال داخلی خوبه کلا من خیلی خوشم اومده ازش !!!!! فقط ارم خیلی زشتی داره به نظرم و نسبت به قیمتش و خدمات شرکت بهمن موتور و اپشنهایی که داره ماشین خوبیه
تورج
۷ آبان ۱۳۹۵ماشین خوبیه اگه در حد خودش وقیمتش مقایسه بشه عالیه