شرکت چینی گک ادعا میکند هایپرکاری تمام الکتریکی SSR با ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
چین صرفاً قصد مغلوب کردن خودروسازان غربی در بخش خودروهای خانوادگی را ندارد و از بازار سوپراسپرتها هم سهم میخواهند. بدین منظور، برند آیون متعلق به شرکت گک، خودرویی بنام هایپر SSR را به بازار فرستاده است. این هایپرکاری الکتریکی با قدرت چشمگیر است که قیمت آن از تنها ۱,۲۸۶,۰۰۰ یوآن معادل ۱۷۶,۴۰۰ دلار آغاز میشود یعنی کمتر از یکدهم قیمت ریمک نورا یا لوتوس اوایا که بیش از ۲ میلیون دلار قیمت دارند.
داستان این خودرو با معرفی کانسپتی بنام Enpulse در سال ۲۰۲۰ شروع شد و سپس در سپتامبر سال قبل، گک نسخهٔ تولیدی آن را با ادعاهای پرفورمنس جسورانهای مثل شتاب صفرتاصد ۱.۹ ثانیه معرفی کرد. حال سیزده ماه بعد، SSR که مخفف سوپر، اسپرت، ریس است، برای جاده آماده شده و ادعای شتاب زیر دو ثانیهٔ آن هنوز هم به قوت خود باقی است. البته هایپرکار گک در سه نسخه ارائه میشود که هر سه به قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک با ۱۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز هستند اما شتاب نسخهٔ پایه با قیمت ۱۷۶ هزار دلار، ۲.۳ ثانیه است.
دو نسخهٔ بعدی بنامهای اسپید با قیمت ۱,۳۸۶,۰۰۰ یوآن معادل ۱۹۰ هزار دلار و ترک با قیمت ۱,۶۸۶,۰۰۰ یوآن معادل ۲۳۱ هزار دلار، هردو ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسند. بااینحال، درحالیکه نسخهٔ اسپید روی سرعت در خط مستقیم تمرکز دارد، نسخهٔ ترک به لطف تنظیم خاص شاسی، در پیستها سریعتر خواهد بود. حداکثر سرعت این هایپرکار چینی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و با هر بار شارژ کامل باطریهای ۷۵ کیلووات ساعتی هم میتواند تا ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. بااینحال، مشخص نیست که این اعداد متعلق به کدام نسخه هستند.
هایپر SSR که خصوصاً در رنگ قرمز تصاویر تبلیغاتی شباهتی اجمالی به فراری ۴۵۸ دارد، سوپرکار خوشچهرهای است. درهای این ماشین که در پایین خود بریدگی عجیبی دارند، مثل مکلارن به سمت بالا باز میشوند و در عقب هم یک اسپویلر فعال جلبتوجه میکند که به همراه دیگر ویژگیهای آیرودینامیکی، ۱۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. هرچند در تصاویر مشخص نیست اما طبق گزارشات، بسیاری از عناصر بیرونی SSR از فیبر کربن ساخته شده که به گفتهٔ گک، این باعث کاهش وزن خواهد شد اما هنوز عددی در این رابطه اعلام نشده است.
هایپرکار گک در داخل با نمایشگر لمسی تبلتی ۱۴.۶ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۸.۹ اینچی جمعوجور در بالای غربیلک فرمان مستطیل شکل، گرمکن و تهویهٔ صندلیها، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و سیستم صوتی با هشت بلندگو از سرنشینان استقبال میکند. چینیها برای متوقف کردن این هایپرکار قدرتمند هم ترمزهای فیبر کربنی را در نظر گرفتهاند.
Siyavash
۱۹ مهر ۱۴۰۲عجب…..
هلهل
۱۹ مهر ۱۴۰۲انصافا غیر بلندی چراغ ها شباهتی به ۴۵۸ نداره .
در مجموع بی وای دی یو ۹ از همه لحاظ بسیار جذاب تره
پ.ن : برای فهمیدن شباهتش به ۴۵۸ رفتم عکس های فراری رو نگاه کردم دوباره یادم افتاد چه جواهریه واقعا طراحی ها رو به افوله
فرهاد
۱۹ مهر ۱۴۰۲یکی از علت هایی که از برقی ها تنفر دارم همین هست !! با ورود برقی ها دیگه اون اختلاف تکنولوژی بین برند های معتبر با بقیه از بین میره ! دیگه ببین اوضاع چه خراب شده که چینی ها هم هایپرکار میسازن در صورتی که هنوز از خودشون یه موتور بنزینی ندارن و هر چه هست یا مال میتسوبیشیه یا با کمک بقیه شرکت ها ساخته شده ( دیگه الان هر کسی از هر آبادی میتونه با انداختن چهار تا موتور برقی زیر ماشین ، هایپرکار بسازه ) 😒
blackwing
۱۹ مهر ۱۴۰۲دس خوش با این کامنت 👏🏼👏🏼
واقعاً درسته ، کشوری که موتور بالای ۲ لیتر نمیتونست و نمیتونه درست حسابی بسازه الان شده هایپرکار ساز !!!
بالای ۱۰۰ سال مهندسی و زحمت شبانه روزی برای ساختن بهترین موتورهای درون سوز صرف شده ، یک شبه یکی مثه چین میاد میشه ماشین ساز ! واقعاً مضحکه
مازیار
۱۹ مهر ۱۴۰۲اون اختلاف تکنولوژی که گفتی، شاید کمرنگ بشه اما هرگز از بین نمیره
راجع به هایپرکار هم فاکتوری که اهمیت چندانی نداره عدد اسب بخار هست. با ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ خیلی احساساتی نشید
هلهل
۱۹ مهر ۱۴۰۲به نظرم وقتی کسایی هستن که جای بوگاتی ریمک میخرن ( با وجود توانایی فنی عالی ریمک ) کسایی هم پیدا میشن که جای لامبورگینی ۶۰۰ هزار دلاری اینا رو بخرن . در آینده بازار به دو دسته خودرو گران تر با اصالت و خودرو چینی ارزان تر با همان مشخصات فنی تقسیم میشه
MehdiTurbo
۱۹ مهر ۱۴۰۲به نظرم این دوتا خیلی فرقش این مثالت زمین تا اسمون فرقش
اولا ریماک نسبت به این ماشین خیلی پر تجربه تر پخته تر،دوما اختلافش اونقدر زیاد نیست با بوگاتی اختلاف قیمتی انچنانی ام نداره در این حد،سوما ریماک مدت هاست مدل بنزینی میزنه بنزینی برای سوپر اسپرت هر چی باشه مهارت مهندسی میخواد مقایسه ریماک با بوگاتی بیشتر بحث سلیقه و اختلاف مبلغ جزیی،یه جورایی مثل جنسیس ولکسوسه ولی این زمین تا اسمون فرقش
تو دنیایی که برقی میشه برای من دیگه خیلی فرقی نداره موتورا همه یکیه فقط بحث طراحی میاد وسط حتی کیفیتم یکیه نمیدونم تا حالا ماشینای کره ای نسل جدید اونور اب دیده باشین داخلش نشسته باشین وقتی میشینی دیگه متوجه میشی کیفیت در حد همان تویوتا و … شده و حتی چینی های درجه یک اونور ابم که قدمت خیلی کمتری دارن همینن
یه زمانی همین داستانا برای مقایسه تویوتا و لکسوس با بنز بود و همه اوایلش همین نگاه چین به بقیه محصولات داشتن چون تازه اومده بود الان دیگه کسی اون نگاه نداره به خاطره گذر زمان ولی الان اون گذر زمان خیلی کوتاه تر شده مثلا اگه لکسوس تونست تو ده سال اون نگاه جا بندازه چین تو ثابت کرد تو دو سالم میشه هر چند تکنولوژی تولید قطعه الان خیلی راحت تر اون زمان ولی رقابتم بیشتر اون زمان ولی شدنیه
الان تو نمایشگاه خودرو قطر افغانستان سوپر اسپرتش معرفی کرده به نمایش گذاشته و دنبال سرمایه گذار و اینقدر طراحیش خوب بوده سه تا سرمایه گذار پیدا کردن
این کاری که چین کرد احتمالا خیلی کشورا مثل ترکیه و عربستان هند … پشت بیان چون شدنی کرد این کار قبلا کسی جرئت نداشت به این فکر کنه ولی الان همه دارن زرت زرت خودرو معرفی میکنن کاری به تولیدش ندارم ولی معرفی میکنن ولی قبلا اصلا جرئت خطور کردن به ذهنشان نداشتن و فکر میکردن فقط کار المان ژاپن امریکاس خودرو ساختن ولی الان دارن همینجوری معرفی میکنن
M
۲۲ مهر ۱۴۰۲اصالت نون و آب میشه ؟ نه
هر کشوری از یه جایی شروع میکنه
آمریکا هم اگر تکنولوژی آلمان رو نمی دزدید تو دوتا جنگ جهانی هیچ … نبود الان
چین هم بخاطر خیلی دلایل از جمله نیروی کار ارزون تر ، اعتبار برند کمتر و … ماشین های عالی با قیمت ارزون تر میسازع که قرض بیشتری از جامعه هم بتونن بخرن ، اینکارش باعث کاهش اختلاف طبقاتی میشه چیزی که تو کشور های مثل ایران و آمریکا داد میزنه! مشکلش چیه؟
هرچند قبول دارم هنوز برند های چینی در حد اروپایی ها نیستن تو خودروسازی(با اینکه خودروهای خیلی خوبی میسازن ولی بازم اروپایی ها یه سر و گردن بالاترن)
ولی بالاخره با این سرعت رشدی که دارن و به ویژه اینکه جزو پیشتاز های برقی هستن و جهان هم داره به سمت برقی شدن پیش میره بالاخره و به زودی چینی ها جلو میزنن یا حداقل برابر میشن توی برقی ها (هرچند توی برقی ها بنظرم همین الآنم تا حدی جلوترن تفاوت سر بنزینی و ایناست)
کلا من مشکلی با این قضیه ندارم اتفاقا اینکار باعث افزایش رقابت میشه و حتی اروپایی هارو هم تحریک میکنه که محصولاتشان رو هی ارتقا بدن و کیفیت رو بالاتر ببرن
کلا بنظرم رقابت سالم خیلی چیز خوبیه
الان مثلا صنعت موبایل رو ببین
چند ساله سامسونگ و اپل هی دارن محصولات یه شکل میدن بیرون بدون نو آوری خاص و تکنولوژی جدید ؟ (بجز زوم سامسونگ) هر سال اپل که هی دوربینارو گنده تر میکنه ، سامسونگ هم ازش یاد گرفته دو سه ساله طراحیا یه شکل شدن و عوض نمیکنه
ولی تا وقتی هواوی بود بازار همیشه داغ بود ، هر روز تکنولوژی جدید میومد و … خود سامسونگ و اپل هم از ترسشون که بازار رو از دست ندن هی نوآوری و تکنولوژی جدید میزدن رو گوشی هاشون
اونموقع بهتر بود یا الان ، همین الان وقتی گوشی نوت ۹ سامسونگ دستم میگیرم کیف میکنم یا آیفون Xs max
ولی الان آیفون ۱۱ تا ۱۵ رو بذار کنار هم دوربین رو نشون نده گنده شده ، عمرا بفهمی کدومشون کدومه! سامسونگ باز همون تاشو رو میزنه خوبه
ماشین هم همینه ، همه چیز همینه
وقتی مثلا لامبو ببینه یه شرکت چینی با یک سوم قیمت داره ماشینی میزنه که همون کیفیت رو داره (حالا الان هنوز نه آینده رو میگم الان چینی ها هنوز در اون سطح نیستن) و ظاهرش هم در همون سطح یا حتی بهتره خب رقابتشون بیشتر میشه و هر دو طرف روز به روز پیشرفت میکنن و این به نفع خریدار هاست بازار هم متنوع تر میشه و هر کسی میتونه مطابق با سلیقه خودش انتخاب کنه چی دوست داره و همون رو بخره (یا هر برند دیگه ای اینارو مثال زدم)
ARIAN
۱۹ مهر ۱۴۰۲چراغا جلوش خیلی زشت و نامتناسب هستن😐
amir
۱۹ مهر ۱۴۰۲شبیه ماد های جی تی ای و ماشین های تو جی تی ای هستش
Enzo Ferrari 2008
۱۹ مهر ۱۴۰۲شبیه ماشین شارژیه
Deadman95
۱۹ مهر ۱۴۰۲چقد عجیب شده همه چی
یعنی چیزی که در آینده فراری و لامبورگینی رو ازین چیزایی که داریم میبینیم متمایز میکنه یه لوگوعه صرفا؟؟؟
سوشیانت
۱۹ مهر ۱۴۰۲چینی ها میخوان غربی ها رو مغلوب کنن😂😂😂 چینی ها تا به الان حرفی برای گفتن نداشتن اون از یانگ وانگ u8 که خود بی وای دی ادعا هایی که کرد که نتونست انجام بده اول گفت که این ماشین مدل سه ردیفه هم داره ولی آخر سر فقط با مدل دو ردیفه تولید شد اومد گفت صفرتاصد ۳ ثانیه بعد اصلاح کرد ۳.۶ زیکر ۰۰۱ اف آر هم که این همه ادعا داره اون وقت حداکثر سرعتش ۲۸۰ تاست!!! این گک هم که مثلا هایپر کاره ولی ۲۵۰ تا بیشتر نمیره حتی کراس اوور های نه چندان اسپرت هم ۲۵۰ تا میرن اون وقت این ها میخوان باغربی هایی مثل لوسید رقابت کنن که صفرتاصد ۱.۸۹ و سرعتش ۳۳۰ تاست؟! تو بحث آپشن هم چینی ها حرفی برای گفتن ندارن حتی جنگ مانیتوری هم که خودشون راه انداختن برنده نشدن و کادیلاک با اون هایپر اسکرین ۶۶ اینچی که رزولوشن 8k هم داره جوابشون رو داد دیگه بقیه آپشن ها که بماند
MehdiTurbo
۱۹ مهر ۱۴۰۲با این قیمت فوق العادست واقعا فوق العادس
دیگه فقط بحث طراحی میمونه که این نمونه اولیه است تو مدلای بعدی بهتر میشه
من خیلی از لامبورگینی جدید نسبت به قبلی بدم اومد اون جذابیت فوق العاده نسل قبلش نداشت یکی از علتاشم کابینش بود
کابین لامبو مخصوص خودش بود اون کابین خلبانی پر از دکمه که لامبو نباید تغییرش میداد ولی برای سود بیشتر چون به جای تایمی و کلی قطعات که باید تولید بشه وکلی تایم که نصب بشه تازه برای نصب هر کودوم قطعات جدا میخواد سیم کشی جدا و تایم خیلی بیشتر یه مانیتور میچسبونه
الان کابین لامبو و این ماشین و لوتوس و … عین همن یه سرچ بزنین تو گوگل کابیناشون ببینین
اون کابین با سود کمتر وجه متمایز و برگه برنده لامبو و جدا از اون فوق العاده و افسوس
الان دیگه با صد هزار دلار میتونی تجربه سوپر اسپرت داشته باشی با چهل هزازتا تجربه خودرو لوکس با بیستا تجربه خودرو اقتصادی پر تجهیزات کیفیت و این برای کسی که شیصد تا نداره لامبو بگیره فوق العاده است
M
۲۲ مهر ۱۴۰۲حرف منم همینه
اختلاف طبقاتی کم میشه کجاش بده؟ مگه اینهمه مدت همه دنیا دنبال آرمان شهر نبودن؟ مگه دنبال کاهش اختلاف طبقاتی نبودن؟ خب حالا که چین داره این کارو میکنه ایرانیا شدن نخود اش(بخدا اینقدر ایرانیای اینستا گرامی از چین متنفر هستن خود اروپایی ها نیستن ، سالانه کلی تجارت با چین دارن و کلی جنس چینی با کیفیت میخرن ، کلی از تولیداتشون هم توی چین داره انجام میشه ) چوناگ اروپایی ها زرنگن دنبال منافعشون هستن و رو آمریکا غیرت ندارن
ایرانیا اینگار ننه باباشون امریکایین چون چین داره آمریکا رو تو جنگ تجاری شکست میده و جلو میزنه از چین بدشون میاد زوروشن میاد ! (دنبال مدرک بودین که بانک جهانی چند ماه پیش اعلام کرد با روند فعلی تا ۲۰۲۸ چین ابرقدرت اقتصادی میشه تو جهان ، مرکز بانک جهانی پول هم تو نیویورک هست جهت اطلاع فکر نکنین شرقی هست داره از چین دفاع میکنه)
MASOUD 0099
۱۹ مهر ۱۴۰۲الان همه برای ما شدن هایپر کار ساز جمع کنین آشغالاتون رو چینی های بی مصرف!!!
alirezamt211
۲۰ مهر ۱۴۰۲ماشینای برقی هر برندی که اصالت نداره رو معتبر کرده
مثل تسلا و ماشینای چین
18:45
۲۱ مهر ۱۴۰۲” چین، غول مرحله آخر! “