یکی از اشکالات بزرگ خودروهای الکتریکی که باعث عدم استقبال گسترده خریداران از آنها میشود زمان طولانی شارژ آنهاست. زیرا شما باید دهها دقیقه و یا چندین ساعت منتظر شارژ کامل باتری خودروی خود بمانید و این در شرایطی که عجله دارید قابل درک نیست. با این حال تکنولوژی به سرعت در این زمینه پیشرفت میکند و شارژرهای پرسرعت میتوانند در زمانی بسیار کمتر باتریها را شارژ کنند.
اگر شما خریدار خودروی GAC Aion V باشید میتواند باتری خودروی خود را از صفر تا ۸۰ درصد در مدت زمان تنها ۸ دقیقه شارژ کنید که این زمان تقریباً با سوختگیری یک خودروی بنزینی برابر است.
خودروی مورد بحث، یک کراساوور جدید برای بازار چین است که انتظار میرود در ماه سپتامبر معرفی شود. طبق گزارش cnevpost که در رویداد آزمایش شارژ این خودرو حضور داشته، شارژر فوق سریع آن حتی در زمانی که شارژ آن به ۸۰ درصد رسیده، ۴۸۱ کیلووات شارژ از دستگاه بیرون میکشد. تنها ۴ دقیقه زمان برای انتقال ۳۵.۱ کیلووات ساعت به باتریها نیاز است.
اعداد و ارقام رسمی این خودرو هنوز تأیید نشدهاند اما گفته شده که مدل 6C Aion V بردی هزار کیلومتری با استاندارد NEDC دارد و البته مدل 3C هم وجود دارد که برد آن ۵۰۰ کیلومتر و سرعت شارژ آن نصف است.
شرکت GAC میگوید که حتی اگر باتری دائماً در دمای معمولی با حداکثر ظرفیت شارژ شود هنوز باید یک میلیون کیلومتر عمر کند تا نیاز به تعویض داشته باشد. چنین ویژگیهایی میتواند جذابیتهای یک خودروی الکتریکی را برای مخاطبان افزایش دهد.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوبه ، اگه واقعا مدت شارژ خودروها انقد پایین بیاد فوق العادس
امیرعلی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰برام عجیبه که این چینی هی میگن ما باتری ساختیم توی ۱۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ پیشه یا مثلا همین پارسال گفتن ماشین الکتریکی ساختیم بردش ۱۰۰۰ کیلومتره چرا ارائه نمیشه؟
به نظر من که همه این ها برای تو چشم اومدن و تبلیغات وگرنه جنرال موتور و بنز و تسلا که پرچمدار فناوری هستن باید زودتر همچین ماشینی رو میساختن
میثم
۲۵ مرداد ۱۴۰۰کاری ندارم که این ادعا واقعیه یا نه
ولی چون جنرال موتورز و بنز و تسلا هنوز نتونستن بسازن، پس نتیجه می گیریم شرکت دیگه ای هم نمیتونه ؟؟؟؟
یعنی تا ابد همه باید پشت سر اینا به صف وایسن؟؟؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰کسی نگفته اگه اینا نساختن کسی هم نمیتونه بسازه،اما سوال اصلی اینجاست که اگه ساختن چرا عملیاتیش نمیکنن و وارد بازار نمیشه؟؟ تو که تکنولوژی رو داری دیگه چرا تولیدش نمیکنی(اونم توی چینی که به صنعت گرا خیلی بها میدن)،پس یعنی فقط تبلیغاته…
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰مدت هاست که چین تو تکنولوژی از روی آمریکا رد شده منتها دوست ندارن باور کنن
Joseph
۲۵ مرداد ۱۴۰۰چندتا از تکنولوژی ها رو نام ببر
ما یاد بگیریم
کیان
۲۵ مرداد ۱۴۰۰احتمالا شما شیائومی خریدی قبلش هم صاایران داشتی، خب تغییر بزرگی و تجربه کردی
قطعا این نتیجه ک بگی چین از امریکا عبور کرده منطقی هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰وقتی شبکه ۳میبینی جز اینم چیزی دست گیرت نمیشه…
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۰آخ چقدر قشنگ گفتی
دقیقا یه سری تو ایرانم نمیخان اینو قبول کنن ک چین تا پنج سال آینده برند اول خودرو در دنیا میشه چون الان مشترکا با چندتا دیگه اوله و کمکم بقیه رو کنار میزنه…
دوستان متعصب بسه دیگه…چشاتونو باز کنین… چین سالهاست از کره رد شده و با المان درحال رقابته
امیرعلی
۲۵ مرداد ۱۴۰۰آقا مهدی چین هنوز واردکننده تکنولوژی برای مثال همین شرکت شیاعومی که یک مدت تحریم شده بود از سوی آمریکا و نمیتونست قطعاتش رو وارد کنه چقدر به مشکل برخورد
من تا اون جایی که کامنت های شما خوندم یک فرد تعصبی هستید که از آلمان و امریکا بدتون میاد و همین باعث میشه این نظر ها رو بدید
در جواب آقای میثم هم منظور من این نبود که شرکت دیگه ای نمیتونه بسازه ولی چرا شرکت های چینی همیشه این ماشین هاشون در حد خبر میمونه نمونه ش نیو هست که ۳ سال پیش گفتن ما ماشین الکتریکی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر ساختیم ولی تا الان که ما ماشینی از نیو با برد ۱۰۰۰ کیلومتر ندیدیم
(JONATHAN (TESLA
۲۵ مرداد ۱۴۰۰به گفته این کمپانی میخوان این ماشین رو با باتری های گرافین رونمایی بکنن
ولی خب این نوع باتری ها صرفاً هنوز در حد پروژه در دست توسعه هستن و به صورت صنعتی در بازار موجود نیستن
کمپانی های سازنده تلفن همراه قبلاً نمونه های اولیه ای رونمایی کردن ولی تولید باتری با این فناوری تا این لحظه ممکن نشده
صرفا یه تبلیغ گذرا هستش
Sina10
۲۵ مرداد ۱۴۰۰عالی
اما یه نکته ، ایکاش از تاثیر این شارژ فوق سریع بر عمز باتری ها هم میگفتن
قطعا روی باتری ها تاثیر منفی میزاره
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۰گفتن یک میلیون کیلومتر که خیلی رویاییه.
بنظرم حتی اگر تبلیغاتی هم باشه روش خوبیه ولی نه رو همچین ماشینی. باید یه محصول شاخص از نظر ابعاد و طراحی بسازن این باتری رو بندازن روش. بعد روش مانور بدن. یه اسم درست درمون هم بزارن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰هنوز به ۱۰۰۰تا هم نرسیدن،هیچکدوم از شرکتا، اونوقت چجوری به ۱میلیون میخوان برسن؟ معلوم بود تبلیغه همش…
حسین دهمرد
۲۶ مرداد ۱۴۰۰متوجه نشدم.
منظورشون عمر مفید باتریه که با این سرعت شارژ بعید میدونم به صد هزارتا برسه چه برسه یک میلیون ولی خب گفتن دیگه ما هم میگیم باشه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ماشین با برد ۱۰۰۰کیلومتری قرار بود وارد بازار کنن،الانم این…
تبلیغات نباشه دیگه مگه کمونیـستی هم میمونه…
kastech
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اوایل قرن بیستم تو سالهای ۱۹۰۰ صنعت خودرو برقی در اوج بود و تقریبا ۲۸ درصد ماشینها تولیدی در آمریکا برقی بودن! بین سالهای ۱۹۰۸ تا ۱۹۱۲ «هنری فورد» با ابداع سیستم تولید انبوه قیمت تمام شده ماشینهای بنزینی رو به شدت کاهش داد و آغازی شد بر افول صنعت خودروهای الکتریکی و نابودی آن، امروز از ایشون بعنوان اسطوره یاد میشه ولی یه لحظه فکر کنین که اگه نبود الان صنعت ماشینای الکتریکی کجا بود، چه جنگ هایی که راه نمی افتاد سر نفت! بله اون پیشرفت انقلابی مارو صد سال عقب انداخت و جالب اینکه تو یک قرن هیچ پیشرفت انقلابی نکرد و فقط آلایندگی بیشتر شد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ مرداد ۱۴۰۰جناب برامون داستان دیو و دلبر تعریف میکنی؟ اولین ماشینی که خریدارای آمریکایی تونستن بخرن مدلای اوکلند،اولدزمبیل،کواد ریسایکل(این اول چهارچرخه هنری فورد بود) و رامبلر ۹۵ و… مدلای خیلی قدیمی که گهگاه بعضیاشون هنوز موتور بخار داشتن بود، اونوقت چجوری شدن برقی؟مگه چندتا ماشین توی خیابونای اون زمان بود؟ دست از سر تحریف تاریخ بردارید…
kastech
۲۶ مرداد ۱۴۰۰چیزی که من گفتم یه مختصر فکت تاریخی بود چیزی که شما میگین از عدم آگاهی میاد« خودروی الکتریکی توسط رابرت اندرسن سال ۱۸۳۲ اختراع شد که یه کالسکه سه چرخه بود، تیراژ تولید خودرو تو سال ۱۹۰۰ در آمریکا ۴۱۹۲ بود که ۳۲٪ برقی بودن و …» لینک زیر مطالعه کن ؛
https://evexpress.co.uk/history-of-electric-vehicles
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ماشاالله به چینیا