شرکت چینی گک موتورز در سال ۲۰۲۲ یک سوپرکار تمام الکتریکی را با برند آیون عرضه خواهد کرد. این خودرو در زمان ۱.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد. خودروی موردبحث که ظاهراً با نام AS9 شناخته میشود توسط فنگ ژینگیا رئیس گک موتورز تائید شده است. تیزر رسمی این خودرو نیز نشان دهنده هویت سوپرکارهای کم ارتفاع، پیشرانه وسط و مطرح دنیا بوده است. از جمله ویژگیهای AS9 میتوان به گلگیرهای عضلانی و پروفایل برجسته با خطوطی اشاره کرد که ما را به یاد فراری SF90 استراداله میاندازند. طراحی این سوپرکار شبیه نسخه تکامل یافته گک ان پالس کانسپت معرفی شده در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ از آب درآمده است هرچند AS9 دارای سقف متفاوتی است. زبان طراحی سوپرکار جدید گک با نام انرژی برداری شناخته میشود و ظاهراً این سوپرکار نیز رقیب مستقیم تسلا رودستر جدید خواهد بود.
خودروی الهامبخش گک به دیگر محصولات آیون شامل سه شاسیبلند Y، LX پلاس و V پلاس و همچنین دو سدان S و S پلاس خواهد پیوست. قویترین محصول درحال تولید این برند آیون LX پلاس است که از دو پیشرانه الکتریکی استفاده میکند و قدرت ترکیبی ۷۲۵ اسب بخاری دارد. این شاسیبلند بدون آلایندگی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای را ثبت میکند. ما حدس میزنیم مهندسان بتوانند در سوپرکار جدیدشان با کاهش وزن و بدنهای آئرودینامیک عملکرد بهتری را بر جای بگذارند.
بر اساس خبرهای منتشر شده، سوپرکار جدید گک قیمت حدود ۱ میلیون یوان معادل ۱۵۷۱۷۰ دلاری خواهد داشت و اولین نمونههای آن اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو در برابر محصولاتی همچون ریمک نورا (۲.۴ میلیون دلار) و لوتوس اوایا (۲.۷۵ میلیون دلار) قیمت بسیار ارزانتری دارد هرچند خودروهای یاد شده به تعداد محدود تولید میشوند و بیشتر به عنوان یک هایپرکار مطرح هستند. سریعترین محصول تاریخ گک همچنین ارزانتر از تسلا رودستر جدید است و پرفورمنس مشابهی دارد. سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزانقیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح میدهید یا خیر؟
مازیار
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بیخیال چانگ
اسکندری
۲۰ فروردین ۱۴۰۱چین داره چیکار میکنه
محمد امین
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اگر گارانتی سفت و سختی داشته باشه ، اره ارزش خرید داره
چون اگر گارانتی درست حسابی نداشته باشه، ریسک اینکه بیش از صد هزار دلار هزینه کنی و بعد از یک مدت مشکلات زیاد پیشرانه و باطری بیاد سراغ آدم واقعه سخته..
کی فکرش رو میکرد که اینقدر دنیای خودرو های با شتاب زیر ۲ ساده بشه برای حتی شرکت های گم نام… یه زمانی ۴۵۸ وmp4 c12 و 911 توربو نسل قبل با شتاب حدود ۳ تا ۳.۲ همه رو متعجب میکردن و یه آرزو بود …
GMA
۲۰ فروردین ۱۴۰۱911 توربو نسل قبل فکر میکنم در عمل حتی 2.8 هم ثبت کرده باشه
datsun
۲۰ فروردین ۱۴۰۱شاهکار رو اونهای کردن که با موتور درون سوز به شتاب زیر سه رسیدن با موتور الکتریکی راحت به شتاب پایین میرسن
Bàhram
۲۰ فروردین ۱۴۰۱از چین بعید بود!!!!! با رفتن صنعت خودرو به سمت الکتریکی ها شرکتای نوپا و کمتر شناخته شده( مخصوصا چینیا) دارن روی بزرگان صنعت خودرو در میان
GMA
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ادعاهای چینی هنوز کدومش اثبات شده که اینا بخوان با بزرگان رقابت کنن؟! فعلا فقط ادعاست
Bàhram
۲۰ فروردین ۱۴۰۱من نگفتم چینیا عالین گفتم تو زمینه ماشینای الکتریکی خوب پیشرفت کردن حالا چه بخوایم چه نخوایم مهندسی الکتریکیا نسبت به درون سوزا پیچیدگی خواصی نداره میتونن موتورو از یکی بگیرن باتریو از یکی
پویان
۲۰ فروردین ۱۴۰۱Gma. وقت به خیر. قبلا رو بیخیال. الان چینی ها عجیب دارن میرن جلو. در برقی ها عالی هستن.
پویان
۲۰ فروردین ۱۴۰۱چرا بعید باشه؟ چیین ها در برقی ها از اروپایی ها هم بهتر هستند.
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱اصلا گیریم که حرفت درست
مهندسی و تکنولوژیه یه شرکت تو ساخت موتور درونسوز و تایم پیست خودشو نشون میده نه با موتور های الکتریکی
قویترین بنزینی چینی چند اسبه؟ چقدر گشتاور داره؟ تایم پیست معروفی داره؟ شتاب صفر تا صدش چنده؟
Clean energy (صیانت!)
۲۰ فروردین ۱۴۰۱۱ و نیم لیتر توربو😂😂
Bàhram
۲۰ فروردین ۱۴۰۱الکتریکیا پیچدگی خواصی نسبت به درون سوزا ندارن بالام گفتم میتونن موتورو از یکی بگیرن باتریو از یکی و همینطوری یه ماشین سر هم کنن
GMA
۲۰ فروردین ۱۴۰۱«سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزانقیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح میدهید یا خیر؟»
هنوز برای جواب به این سوال خیلی زوده، این خودرو باید به مرحله تولید برسه و توسط مجلات معتبر انگلیسی و آمریکایی تست بشه تا همه چیزش واقعا مشخص بشه.
در حال حاضر فقط میشه درباره ظاهر نظر داد که واقعا نمیتونم به سوپرکار های حقیقی ترجیحش بدم
در عملکرد نباید فعلا قضاوت کرد ولی احتمالا داستان اسپورت سازان چینی هم مثل آفرودر سازانشون باشه که تفریحی هفته ای یه دونه معرفی میکنن با هزار تا ادعای عجیب و غریب ولی یه بار جرئت نکردن حداقل بدن یه مجله معتبر با رانگلر و دیفندر و برانکو مقایسه بشه آفرود شون روز به روز هم ادعاهاشون گنده تر میشه
محمد
۲۰ فروردین ۱۴۰۱چینی هاکثرا overstate میکنن.
وقتی میگیم شتاب 1.9 ثانیه ماشین باید پکیچ ایرودینامیکی داشته باشه که در عین ضریب درگ کم دانفورس کافی تولید کنه.لاستیک ها باید
به کمک سازنده لاستیک برای این شتاب توسعه داده بشن و هزار تا کار دیگه که پول میخواد که بعیده یک شرکت چینی ناشناس این پولو داشته باشه .اگر به این راحتی ها بود توسعه سوپر کار ,پاگانی و استون مارتین از موتور مرسدس استفاده نمیکردن خودشون توسعه میدادن و یا لامبورگینی و فراری رو VW و فیات نمیخریدن تا پول و تجهیزات کافی داشته باشن تا سوپر اسپرت تولید کنند.
Jdm باز
۲۰ فروردین ۱۴۰۱تو دنیای برقی سازی، هر شرکت تازه کاری هم میتونه یه سوپرکار یا حتی هایپرکارالکتریکی بزنه
ولی، اون شرکتی واقعا برازنده نام سوپر اسپرت ساز هست، که با بنزین و موتور درونسوز بتونه رکورد هارو جابجا کنه نه صرفا با چند تا موتور الکتریکی
ولی اینکه با این قیمت دارن این ماشینو عرضه میکنن خیلی خوبه فقط لازمه که رو گارانتی و جلب اعتماد خریدارا کار کنن
meysam
۲۰ فروردین ۱۴۰۱کاری با این ندارم که ممکنه فقط یه ادعا باشه
شاید نتونن تولید کنن یا با این قیمت نتونن عرضه کنن
ولی چیزی که مشخصه اینه که چین در الکتریکیها خیلی قدرتمنده
هرچند هنوز ممکنه به رقبا نرسیده باشه ولی فاصله ش خیلی خیلی کمه
چین هرچقدر در درونسوزها ضعیف بود، در الکتریکیها کاملا جبران کرده و قویه
این زنگ خطریه برای برندهای مطرح
meysam
۲۰ فروردین ۱۴۰۱در مورد این سوال:
“” سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزانقیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح میدهید یا خیر؟ “”
بنظر من دنیا داره به سمتی میره که برند بودن داره از اهمیتش کاسته میشه
الان تکنولوژی حرف اول و آخرو میزنه
نمونه بارزش تسلا که با عمر کمتر از 2 دهه خیلی از برندهای با سابقه رو به چالش کشیده
یا لوسید ایر
پدرام
۲۰ فروردین ۱۴۰۱بیخود نبود ایلان ماسک رقیب آینده تسلا رو نه برندهای مطرح بلکه چینی ها می دونست!
ارین صاحب جمعی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱پدرام عزیز ویدئو بیشتری ببین
پویان
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ارین چینی ها بهتر هستن