خودروهای چینیگک موتور

سوپرکار الکتریکی گک AS9 با عملکردی خیره‌کننده تولید خواهد شد

شرکت چینی گک موتورز در سال ۲۰۲۲ یک سوپرکار تمام الکتریکی را با برند آیون عرضه خواهد کرد. این خودرو در زمان ۱.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. خودروی موردبحث که ظاهراً با نام AS9 شناخته می‌شود توسط فنگ ژینگیا رئیس گک موتورز تائید شده است. تیزر رسمی این خودرو نیز نشان دهنده هویت سوپرکارهای کم ارتفاع، پیشرانه وسط و مطرح دنیا بوده است. از جمله ویژگی‌های AS9 می‌توان به گلگیرهای عضلانی و پروفایل برجسته با خطوطی اشاره کرد که ما را به یاد فراری SF90 استراداله می‌اندازند. طراحی این سوپرکار شبیه نسخه تکامل یافته گک ان پالس کانسپت معرفی شده در نمایشگاه پکن ۲۰۲۰ از آب درآمده است هرچند AS9 دارای سقف متفاوتی است. زبان طراحی سوپرکار جدید گک با نام انرژی برداری شناخته می‌شود و ظاهراً این سوپرکار نیز رقیب مستقیم تسلا رودستر جدید خواهد بود.

خودروی الهام‌بخش گک به دیگر محصولات آیون شامل سه شاسی‌بلند Y، LX پلاس و V پلاس و همچنین دو سدان S و S پلاس خواهد پیوست.  قوی‌ترین محصول درحال تولید این برند آیون LX پلاس است که از دو پیشرانه الکتریکی استفاده می‌کند و قدرت ترکیبی ۷۲۵ اسب بخاری دارد. این شاسی‌بلند بدون آلایندگی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. ما حدس می‌زنیم مهندسان بتوانند در سوپرکار جدیدشان با کاهش وزن و بدنه‌ای آئرودینامیک عملکرد بهتری را بر جای بگذارند.

بر اساس خبرهای منتشر شده، سوپرکار جدید گک قیمت حدود ۱ میلیون یوان معادل ۱۵۷۱۷۰ دلاری خواهد داشت و اولین نمونه‌های آن اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید. این خودرو در برابر محصولاتی همچون ریمک نورا (۲.۴ میلیون دلار) و لوتوس اوایا (۲.۷۵ میلیون دلار) قیمت بسیار ارزان‌تری دارد هرچند خودروهای یاد شده به تعداد محدود تولید می‌شوند و بیشتر به عنوان یک هایپرکار مطرح هستند. سریع‌ترین محصول تاریخ گک همچنین ارزان‌تر از تسلا رودستر جدید است و پرفورمنس مشابهی دارد. سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزان‌قیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح می‌دهید یا خیر؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    بیخیال چانگ

    موافقم 18
  2. اسکندری

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چین داره چیکار میکنه

    موافقم 15
    مخالفم 16
  3. محمد امین

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اگر گارانتی سفت و سختی داشته باشه ، اره ارزش خرید داره
    چون اگر گارانتی درست حسابی نداشته باشه، ریسک اینکه بیش از صد هزار دلار هزینه کنی و بعد از یک مدت مشکلات زیاد پیشرانه و باطری بیاد سراغ آدم واقعه سخته..
    کی فکرش رو می‌کرد که اینقدر دنیای خودرو های با شتاب زیر ۲ ساده بشه برای حتی شرکت های گم نام… یه زمانی ۴۵۸ وmp4 c12 و 911 توربو نسل قبل با شتاب حدود ۳ تا ۳.۲ همه رو متعجب میکردن و یه آرزو بود …

    موافقم 24
    1. GMA

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      911 توربو نسل قبل فکر میکنم در عمل حتی 2.8 هم ثبت کرده باشه

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. datsun

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      شاهکار رو اونهای کردن که با موتور درون سوز به شتاب زیر سه رسیدن با موتور الکتریکی راحت به شتاب پایین میرسن

      موافقم 10
      مخالفم 2
  4. Bàhram

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    از چین بعید بود!!!!! با رفتن صنعت خودرو به سمت الکتریکی ها شرکتای نوپا و کمتر شناخته شده( مخصوصا چینیا) دارن روی بزرگان صنعت خودرو در میان

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      ادعاهای چینی هنوز کدومش اثبات شده که اینا بخوان با بزرگان رقابت کنن؟! فعلا فقط ادعاست

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Bàhram

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        من نگفتم چینیا عالین گفتم تو زمینه ماشینای الکتریکی خوب پیشرفت کردن حالا چه بخوایم چه نخوایم مهندسی الکتریکیا نسبت به درون سوزا پیچیدگی خواصی نداره میتونن موتورو از یکی بگیرن باتریو از یکی

      2. پویان

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (827 ديدگاه)

        Gma. وقت به خیر. قبلا رو بیخیال. الان چینی ها عجیب دارن میرن جلو. در برقی ها عالی هستن.

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. پویان

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      چرا بعید باشه؟ چیین ها در برقی ها از اروپایی ها هم بهتر هستند.

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. Jdm باز

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        اصلا گیریم که حرفت درست
        مهندسی و تکنولوژیه یه شرکت تو ساخت موتور درونسوز و تایم پیست خودشو نشون میده نه با موتور های الکتریکی
        قویترین بنزینی چینی چند اسبه؟ چقدر گشتاور داره؟ تایم پیست معروفی داره؟ شتاب صفر تا صدش چنده؟

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          ۱ و نیم لیتر توربو😂😂

      2. Bàhram

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (19 ديدگاه)

        الکتریکیا پیچدگی خواصی نسبت به درون سوزا ندارن بالام گفتم میتونن موتورو از یکی بگیرن باتریو از یکی و همینطوری یه ماشین سر هم کنن

  5. GMA

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزان‌قیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح می‌دهید یا خیر؟»
    هنوز برای جواب به این سوال خیلی زوده، این خودرو باید به مرحله تولید برسه و توسط مجلات معتبر انگلیسی و آمریکایی تست بشه تا همه چیزش واقعا مشخص بشه.
    در حال حاضر فقط میشه درباره ظاهر نظر داد که واقعا نمیتونم به سوپرکار های حقیقی ترجیحش بدم
    در عملکرد نباید فعلا قضاوت کرد ولی احتمالا داستان اسپورت سازان چینی هم مثل آفرودر سازانشون باشه که تفریحی هفته ای یه دونه معرفی میکنن با هزار تا ادعای عجیب و غریب ولی یه بار جرئت نکردن حداقل بدن یه مجله معتبر با رانگلر و دیفندر و برانکو مقایسه بشه آفرود شون روز به روز هم ادعاهاشون گنده تر میشه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. محمد

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (204 ديدگاه)

    چینی هاکثرا overstate میکنن.
    وقتی میگیم شتاب 1.9 ثانیه ماشین باید پکیچ ایرودینامیکی داشته باشه که در عین ضریب درگ کم دانفورس کافی تولید کنه.لاستیک ها باید
    به کمک سازنده لاستیک برای این شتاب توسعه داده بشن و هزار تا کار دیگه که پول میخواد که بعیده یک شرکت چینی ناشناس این پولو داشته باشه .اگر به این راحتی ها بود توسعه سوپر کار ,پاگانی و استون مارتین از موتور مرسدس استفاده نمیکردن خودشون توسعه میدادن و یا لامبورگینی و فراری رو VW و فیات نمیخریدن تا پول و تجهیزات کافی داشته باشن تا سوپر اسپرت تولید کنند.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. Jdm باز

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    تو دنیای برقی سازی، هر شرکت تازه کاری هم میتونه یه سوپرکار یا حتی هایپرکارالکتریکی بزنه
    ولی، اون شرکتی واقعا برازنده نام سوپر اسپرت ساز هست، که با بنزین و موتور درونسوز بتونه رکورد هارو جابجا کنه نه صرفا با چند تا موتور الکتریکی

    ولی اینکه با این قیمت دارن این ماشینو عرضه میکنن خیلی خوبه فقط لازمه که رو گارانتی و جلب اعتماد خریدارا کار کنن

  8. meysam

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    کاری با این ندارم که ممکنه فقط یه ادعا باشه
    شاید نتونن تولید کنن یا با این قیمت نتونن عرضه کنن
    ولی چیزی که مشخصه اینه که چین در الکتریکیها خیلی قدرتمنده
    هرچند هنوز ممکنه به رقبا نرسیده باشه ولی فاصله ش خیلی خیلی کمه
    چین هرچقدر در درونسوزها ضعیف بود، در الکتریکیها کاملا جبران کرده و قویه
    این زنگ خطریه برای برندهای مطرح

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. meysam

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    در مورد این سوال:
    “” سؤال این است که آیا شما یک سوپرکار چینی نسبتاً ارزان‌قیمت را به دیگر خودروهای مطرح ترجیح می‌دهید یا خیر؟ “”
    بنظر من دنیا داره به سمتی میره که برند بودن داره از اهمیتش کاسته میشه
    الان تکنولوژی حرف اول و آخرو میزنه
    نمونه بارزش تسلا که با عمر کمتر از 2 دهه خیلی از برندهای با سابقه رو به چالش کشیده
    یا لوسید ایر

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. پدرام

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    بیخود نبود ایلان ماسک رقیب آینده تسلا رو نه برندهای مطرح بلکه چینی ها می دونست!

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. ارین صاحب جمعی

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    پدرام عزیز ویدئو بیشتری ببین

    1. پویان

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      ارین چینی ها بهتر هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا