زبان طراحی گک در سالهای اخیر متحول شده و شاسیبلند جدید امکو احتمالاً بهتر از هر خودروی دیگری این فلسفه طراحی را به نمایش خواهد گذاشت.
امکو از یک جلوپنجره بدون فریم دارای خطوط تیز و متمایز سود میبرد و نسبت به کانسپت امکو که قبلاً معرفی شده بود وفاداری زیادی را نشان میدهد. البته بازار شاسی بلندهای میان سایز در چین پر از خودروهای گوناگون و جذاب بوده و بنابراین سؤالی که درباره امکو پیش میآید این است: آیا باطن امکو هم با ظاهر جذاب آن همخوانی دارد یا خیر؟
ما چند روزی مدل مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی امکو را بررسی کردیم تا ببینیم این خودروی جدید چه در چنته دارد. شاید انتظار داشته باشید امکو به عنوان خودرویی جدید در سبد محصولات گک وارد کلاس خودرویی نه چندان پرطرفدار شده باشد اما اینطور نیست. گک قبلاً با خودروهای GS4 و GS4 پلاس در این کلاس حضور داشته و مدل پلاس از نظر ابعاد به امکو نزدیکتر است. حتی موضوع عجیبتر اینکه هر دو خودرو با پیشرانههای ۱.۵ و ۲ لیتری توربوی بنزینی عرضه میشوند اما امکو با قوای محرکه هیبریدی نیز در دسترس است. قیمت هر دو خودرو هم مشابه یکدیگر بوده و GS4 پلاس بهای پایه ۱۸۱۵۰ دلاری دارد درحالیکه برای گک امکو باید ۱۷۱۵۰ دلار پرداخت کرد. این هم از کارهای عجیب چینیهاست که با خودروهای خود رقابت میکنند!
بیشک آنچه باعث تمایز گک امکو میشود طراحی آن است. در مقایسه با استایل معمولی GS4، امکو از طراحی شاخصی استفاده میکند و فقدان جلوپنجره سنتی هم باعث شده طراحی منحصربهفردی داشته باشد. خط کمر عمیق امکو نیز ارتفاع کاملاً بالایی دارد و بر خاص بودن خودرو میافزاید. همین داستان در کابین نیز برقرار است یعنی جایی که تریم متالیک دیده میشود. آنچه در این بخش بیش از همه به چشم میآید نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی است که در همه تریم ها به جز تریم پایه وجود دارد.
پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی نیز جزو دیگر ویژگیهای این خودرو خواهند بود. البته هدآپ دیسپلی نیز بهصورت استاندارد در مدلهای فول وجود دارد. طرح کلی کابین گک اکو اسپرت بوده و تریم و دوخت قرمز در آن وجود دارند. همچنین از متریال نرم در بخشهای بالایی کابین استفاده شده است. بخش جلو و عقب کابین فضای زیادی دارد و تنظیمات متنوعی هم برای صندلی راننده و فرمان وجود خواهد داشت. تمامی مدلها همچنین به سقف پانورامیک بزرگ با آفتابگیر برقی مجهز هستند. محصولات گک عمدتاً از تجهیزات زیادی برخوردار هستند و امکو نیز از این قاعده مستثنا نیست. جدای از تجهیزاتی که قبلاً ذکر شد برخی ویژگیهای استاندارد و سفارشی نیز وجود دارند که از جمله آنها میتوان به درب پشتی برقی، ناوبری واقعیت افزوده، سیستم صوتی یاماها با ۱۲ بلندگو، بسته ایمنی و کمکراننده و… اشاره کرد.
اما برسیم به دینامیک سواری گک امکو که جزو فاکتورهای کلیدی در یک خودرو خواهد بود. شاید ظاهر این خودرو برجسته به نظر برسد اما دینامیک سواری آن حداقل در نسخه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی باب میل نخواهد بود. پرفورمنس خودرو راضیکننده نیست و پیشرانه نمیتواند به دستورات راننده پاسخی شایسته بدهد. البته این مکث و تعلل در پیشرانه را قبلاً در سایر محصولات چینی نیز دیده بودیم و پدیدهای غیرعادی نیست اما اگر معمولاً خودروهای برقی را راندهاید در امکو شاهد پاسخی آنی نخواهید بود.
این پیشرانه ۱.۵ لیتری خیلی مشتاق شتاب گیری نیست و شاید بهتر باشد نمونه ۲ لیتری یا هیبریدی را انتخاب کنید. ما قوای محرکه هیبریدی را در مدل GS8 تست کردیم و آن خودرو پاسخ بسیار خوبی به دستورات راننده میداد. نکته قابلذکر دیگر امکو به سواری نسبتاً سفت آن مربوط میشود هرچند باعث ناهنجاری نخواهد شد. نکته دیگر اینکه سیستم تعلیق سفت باعث اسپرت شدن سواری خودرو نمیشود. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۷۰ نیوتون متری دارد و در هر صد کیلومتر ۶.۸ لیتر سوخت مصرف میکند. نسخه ۲ لیتری ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتری دارد و گشتاور آن به ۴۰۰ نیوتون متر میرسد. این پیشرانه تشنهتر بوده و مصرف سوخت ۸.۱ لیتری دارد. نهایتاً به نمونه ۲ لیتری هیبریدی میرسیم که قدرت و گشتاور ۳۱۷ اسب بخاری و ۴۸۰ نیوتون متری دارد. مصرف سوخت این مدل تنها ۴.۷۶ لیتر خواهد بود. قیمت گک امکو مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری از ۱۷ هزار دلار شروع شده و برای مدلهای ۲ لیتری بنزینی و هیبریدی نیز باید به ترتیب ۲۰۳۰۰ و ۲۱۳۰۰ دلار پرداخت کرد.
قضاوت نهایی (امتیاز از ۱۰) | |
قدرت و احساس رانندگی | ۶ |
فضای کابین و بار | ۹ |
تکنولوژی و رابط کاربری | ۷ |
ارزش در مقابل مبلغ پرداختی | ۸ |
مردیم از خوشی
۳ دی ۱۴۰۱زیبا ؟
زیبا ندیدید
فقط چین
۳ دی ۱۴۰۱هرچه باشد از لحاظ زیبایی بهتر از طیوطا و بنز و بی ام و با طراحی کودکستانی است .
هر کس موافق هست لایک بده ببینم چند نفر هستیم .
مهرانیان
۵ دی ۱۴۰۱شما کاربر عزیز واقعاً کارت عالی است. خیلی با کنایه و زیبا حرفهاتو با عنوان «فقط چین» میزنی و براشون تله لایکی میذاری. تعداد لایکهای این کامنت نشون میده برخی از مردم چقدر سطحی نگر هستند که طراحی بنز و بی ام و را کمتر از طراحی جی ای سی (گک) میدانند. کارت درسته سلطان
پویان
۳ دی ۱۴۰۱از شرکتهای چینیه که واقعا حرف برا گفتن و عمل داره.
کیفیت این ماشین بالاتر از اروپاییه.
در خود چین جزو پرفروش ترین ها نیست. ولی رتبه خیلی بدی هم توی اون بازار شدید رقابتی نداره. باز نگید کی از اینا سوار میشه
امین
۳ دی ۱۴۰۱قیمت هیبرید خیلی جذابه.
Doctor Who
۳ دی ۱۴۰۱چه دوست داشته باشیم و چه نه، دیگه یواش یواش باید باور کنیم که چینیها به بازیگر عمده صنعت خودرو تبدیل شدن!
و در این حقیقت، درس گرانبهایی برای اهل فن و سیاست نهفته است.
تعامل سازنده با کشورهای پیشرفته، باعث پیشرفت خودت میشه
یادتون باشه اولین ماشین چینی توی بازار ایران (حداقل من فک میکنم اولین بوده) چری A15 بود و اینکه شما از اون طراحی و امکانات به این طراحی برسید، هم جای شگفتی، هم جای تشویق و هم جای افسوس داره!
شگفتی بابت سرعت رشد برندهای چینی،
تشویق بابت طراحی به بلوغ رسیده چینیها،
و افسوس بابت وضع حال حاضر صنعت خودمون….
❤BMW❤
۳ دی ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot-2022-12-16-at-194353.jpg
چرا یه حس بدی بهش دارم؟ یه جوریه ، کپی نیست ولی انگار شبیه نیسان شده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot-2022-12-16-at-193429-1536×863-1.jpg
و اینجا اون علامت بیامو روی در چیه؟
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot-2022-12-16-at-194101.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/12/Screenshot-2022-12-16-at-194251-1-1536×863-1.jpg
از این زوایا ، شبیه ماشینی شده که از عقب بریده شده
بیقراق
۳ دی ۱۴۰۱خیلی تخصصی بود. یه خورده از میزان تخصصی بودن بررسی هاتون کم کنید چون داره بقیه را باد می بره. خخخ
Mehdi
۳ دی ۱۴۰۱خداییش کیفیتش خوب به نظر می اد و من حس کپی کاری نگرفتم اولین چینیه که بین چینیا به نظرم خودرو اومد دمش گرم
زیزیگولو
۳ دی ۱۴۰۱در کُل ماشینای چینی شرایط پایدار و عادی ندارن و با کیفیت بد و مجموعه ای از ایرادات صاحباشون رو کلافه میکنن ……. ایراداتی مثل : نایاب بودن لوازم یدکی، بازار خریدو فروش نامناسب، ایمنی پایین، گیربکس ضعیف، کیفیت ساخت پایین، بازار فروش دست دوم نامناسب، استهلاک، بالا کشش نامناسب موتور، سواری خشک، کیفیت پایین قطعات کابین و هزار جور ایراد و مشکلات فنی دیگه ………
پویان
۳ دی ۱۴۰۱کی همچین چیزی گفته؟
شما اگر برند متوسط چینی هم داشته باشی اینطور نیست. برندهای پایین هم اگر با قیمت خودشون عرضه بشن باز هم خیلی خوبن
زیزیگولو
۳ دی ۱۴۰۱👎👎👎👎
موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever
۳ دی ۱۴۰۱بازم چین اومد جلو ابرقدرت های خودروسازی مثل ژژاپن یا دیگران بگه منم هستم
Milad
۳ دی ۱۴۰۱قیمت خودرو چینی ارزان لوازم یدکی گران
Payfast
۳ دی ۱۴۰۱هیبرید همینو وارد کنید با ۱۰۰٪ گمرکی و پول آقازاده ها کلا میشه هم قیمت تیگو ۸
ماشین باز
۳ دی ۱۴۰۱منطق دوستمون فقط چین اینه که الان میاد میگه رقیب ژاپنی ها پیدا شد 😂😂😂😂😂😂
همایون
۳ دی ۱۴۰۱فکر کردم نطرح نسل جدید تویوتا chr رو عوض کردن وقتی دیدم گک هست شاخ درآوردم در این حد کپی کاری
رود خروشان
۱۲ دی ۱۴۰۱عزیزان ، اینو ولش کنید ، بدوویید برید تو صف سمند و سمند پلاس و توربو ،. امروز ثبت نام گذاشتن .