ترامپچیچشم اندازخودروهای چینیگک موتور

گک امپو  GAC Empow ترامپچی؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی راسا موتور

شرکت راسا موتور برای پیش‌فروش یک خودروی سدان چینی به نام امپو آماده می‌شود. این محصول، رقیب کرمان موتور KMC J7 و چری آریزو ۶ مدیران خودرو خواهد بود.

باوجود کمبود مشتری برای سدان‌های چینی، شرکت‌های مختلف برای واردات این خودروها برنامه دارند. شاین مکس ایران خودرو، چانگان دیپال سایپا و ریسپکت بهمن‌موتور، سال آینده به بازار ایران می‌رسند. ظاهرا راسا موتور نیز نمایندگی گک GAC چین را گرفته است تا در کشورمان فعالیت کند.

بیشتر بخوانید:

سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Company) با نام اختصاری GAC یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان در صنعت حمل و نقل چین محسوب می‌شود. این مجموعه ۷۰ سال سابقه دارد و حالا پنجمین خودروساز بزرگ چین است. تیراژ تولید گک در سال ۲۰۲۲ به عدد ۲/۲ میلیون خودرو رسید. برند ترامپچی (Trumpchi) نیز در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد تا محصولات باکیفیت‌تر و گران‌تر نسبت به دیگر تولیدات GAC را نشان دهد. غالب خودروهای ترامپچی، شاسی‌بلند و کراس‌اور هستند.

گک ترامپچی امپو GAC نمای ترکیبی

امپو (Empow) تنها سدان ترامپچی محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۱ در بازار چین وجود دارد. این خودرو با ظاهر اسپرت و تهاجمی، چند مدل پیشرانه‌ی بنزینی، هیبرید و تمام برقی ارایه می‌کند. امپو نسبت به سدان قبلی ترامپچی GA4، متحول شده و کاملا متفاوت از سدان‌های اقتصادی مثل جک KMC J7، لوکس‌تر و مدرن‌تر دیده می‌شود.

جدول مشخصات فنی GAC امپو

پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۱۶۷ اسب بخار
گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۰ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۴۷ لیتر
حجم صندوق بار ۵۴۳ لیتر
طول ۴,۷۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۳۲ میلی‌متر
فاصله محوری ۲,۷۳۴ میلی‌متر
قیمت نمایندگی ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون

طراحی ظاهری و نمای بیرونی گک امپو  ترامپچی

فرم چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی ترامپچی امپو شباهت غیرقابل انکار به ام‌جی۶  پرو مدل ۲۰۲۱ دارد. البته در منابع رسمی و سایت شرکت‌های سازنده‌ی این دو خودرو، اشاره‌ای به همکاری مشترک دیده نمی‌شود؛ هرچند که جزئیات بدنه شامل درپوش موتور و حجم‌دهی طرفین سپر، مشابه هستند. از سویی دیگر، نمای جانبی و پشت در گک امپو و MG6 بسیار متفاوت است.

گک ترامپچی امپو GAC نمای مقابل

چراغ‌های اسپرت و انتقامجو، در کنار جلوپنجره‌ی آرواره‌ای شکل، ترامپچی امپو را جوان‌پسند و آیرودینامیک نشان می‌دهند. حجم‌دهی بدنه و دیگر اجزای نمای روبرو، پیچیدگی زیادی دارد و همراه رنگ‌بندی متضاد، ارایه می‌شود. استفاده از مواد پلاستیکی در سپر، زیاد نیست و این موضوع حس یک خودروی ارزان‌قیمت چینی را از گک امپو دور می‌کند. سدان ترامپچی، از معدود خودروهای چینی با رنگ‌های لوکس شامل سبز کریستالی متالیک، زرشکی و چند مدل سفید و خاکستری است.

گک ترامپچی امپو GAC نمای جانبی

در نمای جانبی، کشیدگی جذاب سقف تا انتهای بدنه و حالت فست‌بک به خوبی دیده می‌شود. شرکت سازنده، چند مدل رینگ اسپرت با اندازه‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچ برای خریداران فراهم کرده است و حتی برای مشتریان ویژه، تایرهای فاق کوتاه میشلن رایه می‌دهد. خطوط عمیق روی بدنه، در امتداد دستگیره‌ها و چراغ، کاملا واضح هستند تا حالت عضلانی امپو تقویت شود. حتی درهای جلو و عقب نیز، برجستگی‌های ویژه دارند.

گک ترامپچی امپو GAC نمای پشت

نمای پشت ترامپچی امپو با چراغ‌های باریک و نوارهای LED فراتر از خودروهای چینی است و شباهت‌هایی به محصولات AMG دارد. درپوش صندوق، مثل دیگر سدان‌های معمولی، جدا از شیشه باز می‌شود و برخلاف ظاهر جالب توجه، فست‌بک متصل به شیشه عقب (مشابه زانتیا) نیست. حجم‌دهی بدنه برای سپر عقب و گلگیرها جالب است؛ اما بخش پایین بدنه، پلاستیک سیاه‌رنگ دارد. از سویی دیگر، اگزوزهای دوقلو با چهار خروجی، واقعی هستند و حس اسپرت خودرو را تقویت می‌کنند.

ترامپچی امپو با طول ۴,۷۰۰  و عرض ۱,۸۵۰  و ارتفاع ۱,۴۳۲  میلی‌متر همراه فاصله محوری ۲,۷۳۶  میلی‌متر تولید می‌شود. از نظر ابعاد، این خودروی چینی بین هیوندای النترا و سوناتا موجود در ایران قرار می‌گیرد.

طراحی داخلی و نمای کابین گک امپو  ترامپچی

ساختار مینیمال با کمترین کلید، همراه نمایشگر بزرگ و سراسری از پشت فرمان تا میانه‌های داشبورد، سدان ترامپچی را مدرن نشان می‌دهد. کیفیت چرم صندلی‌ها و دیگر ادوات داخل کابین نیز، برتری کامل در کلاس خودروهای چینی دارد.

گک ترامپچی امپو GAC نمای داخلی

تقریبا تمام داشبورد از مواد نرم و چرم مصنوعی ساخته شده است. حالت یک‌پارچه در خروجی‌های هوا جذاب به نظر می‌رسد و هماهنگی بسیار خوبی با تودری‌ها دارد. این اجزا در مجموع، طراحی هوشمندانه برای گک امپو را نشان می‌دهند.

فرمان اسپرت D شکل با چرم دوخته شده و جزئیات فلزی، چشم‌گیر است. بین صندلی‌ها نیز طرح فیبرکربن، همراه ادوات پلاستیک باکیفیت و دسته‌دنده‌ی مدرن دیده می‌شود. این شرایط، برای تودری‌ها نیز وجود دارد.

گک ترامپچی امپو GAC نمای صندلی

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت در فضای داخلی ترامپچی امپو، صندلی‌های اسپرت با طراحی جذاب و چرم است که برای سرنشینان ردیف جلو، راحتی مورد انتظار را فراهم می‌کند. نمونه‌های وارد شده به ایران، صندلی‌های خاکستری تیره هم‌رنگ داشبورد دارند و خط دوخت با تزئینات زرد دارند تا حس اسپرت خودرو تقویت شود.

براساس اطلاعات موجود در سایت‌های چینی، صندوق عقب ترامپچی امپو ۵۴۰ لیتر فضا دارد. با این شرایط، سدان چینی برای سفرهای بین شهری، جادارتر از ۴۰۵، سمند و رقبای چینی موجود در ایران خواهد بود.

پیشرانه و تجهیزات فنی ترامپچی گک امپو

نمونه‌ی وارد شده به کشورمان از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده می‌کند؛ اما در مقایسه با سدان‌های چینی مثل ریسپکت بهمن موتور، جک KMC J7 کرمان موتور، چری آریزو ۵ و آریزو ۶، قوی‌تر است. ترامپچی گک امپو ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. همچنین از گیربکس CVT استفاده نمی‌کند و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ ارایه می‌دهد. با این تجهیزات، سدان GAC در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت، همراه میانگین مصرف سوخت ۹/۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

گک ترامپچی امپو GAC نمای داشبورد

دیگر مدل ترامپچی گک امپو با پسوند GT، از موتور ۲ لیتر توربو، ۲۶۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌گیرد. همچنین نسخه‌ی هیبرید نیز برای این خودرو ارایه شده است که از ترکیب موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی و محرک برقی، ۲۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. عملکرد فنی ترامپچی امپو هیبرید مشابه مدل ۱/۵ لیتر توربو است؛ اما میانگین مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.

شرکت چینی، نسخه‌ی برقی گک امپو به نام آیون GT را به صورت پیش‌‌تولید رونمایی کرده است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این سدان الکتریکی در زمان ۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

قیمت ترامپچی گک امپو در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

مدل وارد شده به کشورمان، نسخه‌ی فول آپشن با موتور ۱/۵ لیتر توربو است که در چین، ۱۷ هزار دلار قیمت دارد. اگر نرخ دلار حدود ۵۰ هزار تومان فرض کنیم، این محصول برای مشتری ایرانی ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. چنانچه نسخه‌ی معمول با امکانات متوسط وارد کشومان شود، طبیعتا ارزان‌تر خواهد بود و مشتریان آریزو ۶ یا کرمان موتور KMC J7 را جذب خواهد کرد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. miladbc

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    والا چه عرض کنم:D
    یه کانفیگی از وارداتی ها در نظر گرفتن که آدم شک میکنه فرضا این با ۱.۷ یا یه سدان لو آپشن مثل الانترا با ۲ تومن؟

    موافقم 45
    مخالفم 8
    1. ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5013 ديدگاه)

      احتمالا راسو خان کاری کنه باد مارو ببره
      راسو موتور : 💨💨🌪️🌪️🌪️

      موافقم 11
      مخالفم 14
      1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (5013 ديدگاه)

        همه حالشون به هم خورد 😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 12
        1. اسفندیار شعبازی

          ۲۹ آبان ۱۴۰۳
          سوابق: (8 ديدگاه)

          خیلی زیبا و بدردبخور به نظر میرسه خدا کنه ارزان بدن قسطی بدن بزارن ملت بخرن کیف شو ببرن فقط برای افراد خاص که پول فراوان دارن ۲ میلیارد و ۵ میلیارد براشون فرقی نداره

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      چه طراحی‌ای تهاجمی به نسبت ۱۷ هزار دلاریش داره !
      این طراحی باید ۳۵۰ اسب‌بخار داشته باشه نه اینکه تو اتوبان به هِن‌هِن بیوفته !

      ولی خب فکر میکنم ترامپچی کیفیتش نسبت به دیگران بهتر باشه طبق گفته‌ها !

      موافقم 11
      مخالفم 3
  2. 90s culture

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (242 ديدگاه)

    این همون(توی اینستا) ماشینه قرمز رنگ نبود که با اون لنسر اوولیشن نسل هشت قرمز رنگ پشت، چراغ قرمز می خواست کَل بندازه و سیس اومد…ولی بفنا رفت😑
    حالا آمده ایران که الاقل با شوتی ها کَل کَل کنه اسم در بیاره🥴

    موافقم 61
    مخالفم 12
    1. TRX

      ۲۳ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (315 ديدگاه)

      خودشه
      ولی خدایش انصاف داشته باشیم EVO خیلی غوله در صورت تیونینگ قوی میتونه با گالاردو کل کل کنه مشخص این به اون نمیرسه ولی خیلی راحت میتونه آریزو 6 GT رو گوش مالی بده حتی با وجود موتور قویترش.
      من واقعا تو هیچ کدوم از تست ها بررسی های موجود تفاوت قابل توجی از موتور 2 لیتری چری نسبت به 1.6 ندیدم. حالا میگیم تیگو 8 پرومکس دو دیفرانسیله ولی خب ببینیم تو سدان های تک دیفرانسیلش چیکار میکنه ولی خب به مهندسی GAC بیشتر اعتقاد دارم.

      موافقم 11
  3. Puriya

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (568 ديدگاه)

    محض رضای خدا
    یکبار از موتور ۱.۵ دست بکشید و ۲ لیتری رو وارد کنید تا حداقل خوب راه بره
    بخدا این موتورای توربوی ۱.۵ تو ایران داغون میشن
    بنزین معمولی به اینا نمیسازه بنزین فقط سوپر یا معمولی با اکتان غیر این باشه گذرت به تعمیرگاه می افته
    در ضمن با قیمت ۱.۵ تا ۱.۶ بد نیست اگر آپشن هاشم خوب باشه
    ولی من که از کارای شما دلسردم میدونم کاری که ما دوست داریم نمی کنید

    موافقم 22
    مخالفم 30
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      قدرت و گشتاور این ماشین برای سدان ۱۵ تا ۱۷ هزار دلاری کاملا مناسبه
      چه منطقی داره که موتور قوی‌تر بیارن و قیمت ۲ میلیارد با استهلاک بیشتر به مردم تحمیل کنن

      موافقم 92
      مخالفم 24
      1. Puriya

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (568 ديدگاه)

        مشکلش اصلیشم همینه که اگه موتور ۲ لیتری بیارن ۲ تومن کمتر نمیدن مگرنه چه مشکلی داره که ماشین قوی و پرشتاب باشه

        موافقم 18
        مخالفم 3
    2. محمدرضا

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (109 ديدگاه)

      خیلی رانندگی و قانونمداری ما ایرانی‌ها خوبه، دنبال ماشین قویتر با حجم موتور بالاتر باشیم؟ که جاده‌ها و خیابونای شهری ناامن بشه؟ این حجم موتور کافی و به اندازست.

      موافقم 26
      مخالفم 16
    3. فندق

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      اگر موتورش ۲ لیتر بود بی رقیب میدش تو بازار ایران
      حتی اروپایی ژاپنی های زیر ۴-۵ تومن هم حریفش نمیشدن
      چون ظاهری از همشون سره
      آپشن هاش هم پا به پای ۶۰-۷۰ هزار دلاری های اروپایی داره می‌ره
      فقط ضعف موتور داره که اگر نسخه ۲ لیتری یا برقی وارد میشد بهترین گزینه میشد واسه خرید تو ایران
      هرچند الآنم بنظرم با ارزش ترین وارداتی هست و یه سر و گردن از بقیه بالاتره

      موافقم 35
      مخالفم 5
  4. پیرمرد قدیمی

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    خسته نباشی آقای اشتری
    دوستان تعریف چانگان و ترامپچی رو زیاد میکنن من میگم قیمت 1.5 تا 1.7 برای این ماشین زیاده رویه.
    بنظر خود شما در این شرایط خرید همچین ماشینایی معقولانست یا روی آوردن به بازار دست دوم ؟
    با یه اورهال از نظر قطعات مصرفی قابل اطمینان تر هستن.

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      سلام
      به نظر من قیمت 1/5 میلیارد برای این ماشین با کیفیت ساخت و تجهیزات خوبش، نسبت به آریزو ۶ برتری داره
      اما نکته مهم برای ماشین چینی، گارانتی و شرکت وارد کننده است
      مدیران خودرو طی سال‌های اخیر، برای گارانتی و تامین قطعه ماشین‌های خارج گارانتی، مشکلی نداشته
      من دوستان زیادی دارم که چند ساله ماشین چینی دارن و رضایت نسبی از کرمان موتور و مدیران خودرو دارن

      موافقم 58
      مخالفم 7
      1. فقط سری ۳

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (130 ديدگاه)

        Kmcj7 قدرتش ۱۷۴ وگشتاورش ۲۸۰ تا هست وگیربکس ۶ سرعته ۲ کلاچه تر داره آریزو وبهمن cvtهستن .

  5. amingh

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین خوبیع یعنی از نظر قدرت کیفیت داخلش نشستم مثل sکلاسه ولی قیمت هنوز نا معلوم و نمایندگی راسا موتور کمه

    موافقم 7
    مخالفم 40
    1. علی

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (289 ديدگاه)

      انصافا آدم میخاد به سمتشون عبادت کنه از این همه پیشرفت واقعا اافرین به کمونیست چطوری داره سرمایه داری رو میزنه کنار 👏👏👏👏👏

      موافقم 14
      مخالفم 72
      1. Jeferson

        ۲۱ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        محض اطلاع همینا دارن ارومیه رو می دوشَن

        موافقم 35
        مخالفم 10
        1. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          مشکل شماست به اینا چه واسه پیشرفت خودشون تلاش میکنن نه مثل ما که فقط حرف و ادعا و گنده گویی ولی موقع عمل هیچ بایدم پیشرفت کنند کاش ما هم کمونیست بودیم

          موافقم 18
          مخالفم 23
        2. ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (5013 ديدگاه)

          علی داری شوخی می‌کنی مگه نه؟

          موافقم 8
          مخالفم 10
        3. Jeferson

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (164 ديدگاه)

          جناب علی خانـ
          منم از اراده و تلاش چینی جماعت مطلعم ولی {عبادت کردن} این چینیا که در ازای پیشرفت خودشون حاضرن سر به تن یه ایرانی نباشه تو کَتَم نمی ره . برعکس ژاپنیا نچسبن برام

          موافقم 17
          مخالفم 7
        4. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          جفرسون عزیز چینی ها بخدا اصلن به این چیزا فکر نمیکنن اونا دنبال پیشرفتن این شمایی که داری میگی نابودی ایران نخیر تبلیغات ضد چ ی ن زیاد شده اونم چون داره پیشرفت می‌کنه کشوری که تا حالا جنگ نکرده چطور باعث نابودی کشوری میشه بر عکس این اروپاییان ها آمریکایی ها بودن که بخاطر پیشرفت خودشون تو کشورهای ضعیف جنگ اختلاف ابتذال تفرقه فساد و… درست کردن

          موافقم 13
          مخالفم 4
      2. فندق

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (714 ديدگاه)

        چین نظام اقتصادیش سرمایه داریه
        سیاست کمونیست داره

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (2961 ديدگاه)

          کاملا درسته
          الان مردم چین براساس دانش و تلاش از کارفرما حقوق می‌گیرن، هزاران کارخانه‌دار با درآمد میلیون دلاری فعالیت می‌کنند
          در سیستم اقتصاد کمونیستی، چینی چیزی وجود نداره

          موافقم 22
          مخالفم 0
        2. علی

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (289 ديدگاه)

          نظام سرمایه داری سیاست کمونیست 😂 خدا وکیلی کمونیست مطالعه کردی الان کارگران چینی که اقتصاد چینو میسازن به روش سرمایه داری حقوق میگیرن بسه تورخدا حرف نزنید یکم هم شنونده باشید در باره همه چیزی نظر ندید ملت اددددددعا 😏

          موافقم 4
          مخالفم 14
        3. فندق

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (714 ديدگاه)

          علی جان در پاسخ بهت بگم
          اتفاقا من کاملا آدم شنونده ای هستم و به هیچ عنوان روی هیچ چیزی تو زندگیم تعصب ندارم به جز عزیزانم
          و این مطلب رو هم اتفاقا خودم اولین بار از یکی از کابران دیگه پدال شنیدم! و تو کامنت ایشون خوندم خیلی وقت پیش و بعد راجعش تحقیق کردم و دیدم درسته ، چین امروزی سیاست کمونیست داره یعنی مثلا نمیتونی به رهبر توهین کنی و بعد راست راست راه بری ، ولی اقتصادش کاملا لیبرال هست (بعد از آمریکا میشه گفت آزاد ترین اقتصاد دنیاست ) و شما کاملا آزادی که سرمایه داشته باشی ، حتی مالیات میانگین توی چین خیلی پایین تر از آمریکا و مخصوصا اروپا هست در حالی که چین مثل کشور های خاورمیانه نفت و گاز خیلی زیاد نداره ولی بازم مالیاتش خیلی معقول تره

          موافقم 8
          مخالفم 1
        4. فندق

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (714 ديدگاه)

          دقیقا آقای اشتری
          حتی چند وقت پیش آمار رشد اقتصادی ثروتمندان کشور هارو مطالعه کرده بودم (یادم نیست کدوم مجله بود اما معتبر بود)
          چین از لحاظ تعداد میلیارد ها از آمریکا هم جلو زده (که با توجه به جمعیتش طبیعیه) و حدود ۱۱۰۰ میلیاردر داره در مقایسه با آمریکا با تقریبا ۷۰۰ میلیاردر
          از لحاظ میلیونر هم بعد از آمریکا دومه (اعدادشون رو دقیق یادم نیست فکر کنم نصف آمریکا میلیونر داره اگر اشتباه نکنم شاید هم کمتر)
          از لحاظ رفاه مردم هم چندین ساله که فقر مطلق رو کلا ریشه کن کردن (با ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون جمعیت خیلی کار بزرگیه)
          و همینطور سرانه خانه در چین بیش از عدد ۱ هست (یعنی بیشتر از تعداد افراد و جمعیتش خونه داره که مردمش اکثرا صاحب خونه هستند ، البته سرانه هست می‌دونم مثلا ممکنه یه نفر ۵ خونه داشته باشه و یه نفر اجاره نشین ، ولی در کل منظورم این بود تعداد خونه هاشون از جمعیتش هم بیشتره!)

          موافقم 7
          مخالفم 1
      3. فرشی

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        فقط یه اسم به گوشت خورده وگرنه هیچ اطلاعاتی درمورد کمونیسم و کاپیتالیسم نداری ، کمونیسمی که آخرین تکه های کالبد ترکیده اش هر کدوم یه کشور شدن درست نقطه مقابل کمونیسمی که قبلا بودن!

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. Mercedes

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (961 ديدگاه)

          ممنون میشم واضح تر توضیح بدید خیلی کلی گفتی نفهمیدم چی شد

    2. فندق

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (714 ديدگاه)

      نه دیگه یه چیزی در حد c class پایه یا تریم متوسط هست (نسخه gt یا نسخه برقی بنظرم با c کلاس فول می‌تونه رقابت کنه)
      S class زیاده واسش

  6. Alan

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    صدای اگزوزش خیلی خفنه

    موافقم 14
    مخالفم 16
  7. پویا

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    بدبختی ماشین خوب چینی هم که میارن شرکت وارد کنندش دوریال نمی ارزه

    موافقم 39
    مخالفم 3
    1. ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5013 ديدگاه)

      بگو دو قرون

      موافقم 11
      مخالفم 5
    2. فرشید

      ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (279 ديدگاه)

      بعضی کامنت ها خیلی به دل میشینه مثل همین کامنت. کوتاه و درست. مشکل همینه دوست من. این ماشین انصافن خوبه ولی با توجه به وارد کنندش احتمالا از نظر تامین قطعات و خدمات پس از فروش مشکلات زیادی وجود داشته باشه. توی چینی ها مدیران خودرو، کرمان خودرو و بهمن موتور رو ترجیح میدم.

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. پویا

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (490 ديدگاه)

        فقط مختص به چینی ها هم نیست زمانی هم که یه نیمچه وارداتی بود ماشین های خوب ژاپنی مثال هوندا و نیسان میتسوبیشی بخاطر همین نمایندگی های افتضاح ناکار شدن تو بازار

        موافقم 12
        1. فرشید

          ۲۲ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (279 ديدگاه)

          دقیقن درسته. سوابق و اصالت شرکت فروشنده از خود ماشین مهمتره

  8. Mercede kaviani

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (550 ديدگاه)

    قیمت هوندا سیویک فیات 500 عیوندای ای 20 برای یک ماشبن بدرد نخور جینی

    موافقم 20
    مخالفم 30
  9. Delta

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از بعضی زوایا مخصوصا نمای جانبی یکم حال و هوای ژاپنی داره . در کل طراحیش بهتر از بقیه چینیاس .
    همین که چراغای جلو یا عقب به هم پیوسته نیست و مهتابی کار نذاشتن هم خودش نقطه قوته .
    گیربکسش هم CVT نیست خوشبختانه .
    کلا خوب داشت پیش میرفت که رسید به قیمت .

    موافقم 42
    مخالفم 1
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    ظاهر جذاب و متمایزی نسبت به چینی های دیگه دلره اما به نظرم جلوش شبیه سری۵ جدیده

    موافقم 7
    مخالفم 8
  11. sinasvj

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    نسخه جی تی این ماشین از لحاظ فنی واقعا راضی کننده ست و ظاهر جذابی که داره با اون رنگ سبز باحالش یکی از بهترین گزینه ها برای بازار فلک زده ایرانه

    موافقم 17
    مخالفم 1
  12. Anti Tesla

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    داره کم کم خودرو های باکیفیت چینی وارد ایران می شوند.

    موافقم 18
    مخالفم 5
  13. ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5013 ديدگاه)

    یه ماشین وارداتی رو وقتی جلوش رو میبینی میبینی عقبش خوب نیست
    یکی دیگه عقبش رو خوب میبینی جلوش اصلا قیافه نداره
    همشون مثل همن لو آپشن های کره ای و ژاپنی و فول اپشنای چینی😐

  14. ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5013 ديدگاه)

    ماشین های جدید جیلی رو باید بیارن
    مثلاً امرگند ۲۰۲۴

    موافقم 15
  15. reza-a

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بین ماشین های چینی که تا الان به ایران وارد یا مونتاژ شدن این خوشگل ترین‌شون هست اگر هم با یک موتور دو لیتری تنفس طبیعی وارد میشد گزینه جذابی با وجود چینی بودنش میشد البته موضوع قیمت هم که هیچ منطقی پشتش نیست که بشه راجبش نظر داد.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. Siyavash

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (897 ديدگاه)

    فکر کردم سوناتا هست..

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. blackwing

      ۲۱ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1321 ديدگاه)

      درست فکر کردی ، منم همین فکرو کردم…

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. ۲۲ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5013 ديدگاه)

      من فکر کردم بسترن B30 رو فیس لیفتشو آوردن ایران

      موافقم 1
      مخالفم 2
  17. وی

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (386 ديدگاه)

    یه ویدئو بود که یکی از خبرنگار ها دیدگاه نادر فقیه زاده رو درباره شاهین و تارا پرسید و فقیه زاده گفت که طراحیشون شخصیت و اصالت نداره و ترکیبی از چند ماشین دیگس
    چنین خودرو هایی هم دقیقا همینطور هستن شاید نسبتا زیبا باشن ولی بی اصالت اند تازه در زیبایی هم در یک یا چند پله از برند های جهانی پایین تر قرار میگیرید
    این ماشین ها به چشم کسی که ماشین های جهانی رو میبینه و تحقیق کرده چندان جالب به نظر نمیاد

    موافقم 7
    مخالفم 9
  18. حسام

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیر 2.2 به دست دلال نمیرسه! برای مشتری 3 به بالا!

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. فندق

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (714 ديدگاه)

    قیمتش اگر واقعا ۱.۵ تا ۱.۷ تو بازار باشه ارزش خرید خیلی بالایی داره
    درسته از قیمت جهانیش بازم گرون تره ولی وقتی تارا رو ۱ تومن دارن میدن دیگه اینم کمتر از ۱.۵ واقعا خنده داره
    ولی خب بعید می‌دونم دست مشتری تو بازار (نه ثبت نامی) زیر ۲.۵ برسه

    1. میلاد

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش قیمت بازار ۱۷۰۰ نمیشه،قیمت ثبت نامیش حوالی ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ هستش،قیمت بازار قطعا بالای ۲۵۰۰

  20. محسن

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    چقدر زشت و بی تناسب. البته انتظاری بیشتر از این نیست.

    مخالفم 19
  21. فرزاد

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    خداروشکر که دلار 50000 ریال نموند و 50000 تومان شد تا یه پیشرفت بزرگ برای حمایت بی حدومرز از دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلی باشه البت خدارو دَبِل‌شُکر که تعرفه‌های بالای پنج درصد تیر خلاص بر پیکر بی‌جان رقیبان زد تا تونشون بسوزه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. Mercedes

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    کاش بجای واردات درهم برهم ده تا دوازده تا برند مناسب بازار ایران رو انتخاب میکردن و محصولاتشون رو وارد میکردن ، هر برند هم فقط یک وارد کننده اصلی و رسمی داشت و با قیمت منطقی و معقول وارد میشد
    فولکس
    تویوتا
    هیوندای
    کیای
    نیسان
    چری
    جیلی
    گک
    چانگان
    جنسیس
    فیات
    تسلا

  23. رامتین

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    یکم شبیه M4 بی ام و خواستن بشه. در کل جذابه و اگر موتور 2 لیتری توربو 260 اسبی روش بود و با همین قیمت ارائه میشه فوق العاده میتونست موفق باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا