گک موتور

GAC آیون UT معرفی شد؛ رقیبی تازه برای فولکس واگن ID.3

این هاچبک کوچک شهری با قیمت ۱۴ هزار دلاری خود تهدید بزرگ برای برندهای مطرح به شمار می‌رود.

GAC نخستین تصاویر رسمی مدل تازه خود را منتشر کرده است و می‌گوید که این هاچبک تازه به‌همراه شاسی‌بلند آیون V و سدان آیون RT، محصولی استراتژیک برای بازار جهانی خواهد بود. این برند چینی تصمیم دارد که از نسخه نهایی خودرو در نمایشگاه خودروی گوانجو ۲۰۲۴ پرده‌برداری کند تا به‌طور رسمی فولکس‌واگن ID.3 را به چالش بکشاند.

GAC آیون UT در زمینه طراحی، خودرویی محتاط و همه‌پسند به نظر می‌رسد. استفاده گسترده از خطوط نرم، حذف جلوپنجره، چراغ‌‌های LED مدرن و… باعث شده تا این خودرو هم مانند سایر محصولات تازه‌وارد چینی، محصولی دلپسند را در ذهن بیننده تداعی کند. کابین هاچبک GAC هم مانند تمام خودروهای برقی چینی دیگر شامل یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد و یک نمایشگر مختص راننده می‌شود که با همراهی فرمان دوپره، کنسول مرکزی شناور و مواداولیه ارزان و رنگ‌آمیزی‌شده، ماهیت اقتصادی آیون UT را نشان می‌دهد.

داده‌های وزارت صنعت و اطلاعات فناوری چین نشان مبنی‌بر آن است که GAC آیون UT ابعادی برابر ۴,۲۷۰ در ۱,۸۵۰ در ۱,۵۷۵ میلی‌متری دارد. این خودروی کوچک که از فاصله محوری ۲,۷۵۰ میلی‌متری سود می‌برد، ابعادی نزدیک به فولکس‌واگن ID.3، ام‌جی ۴ و بی‌وای‌دی دلفین دارد.

قدرت حرکتی این خودرو از یک موتور برقی ۱۳۶ اسب بخاری تامین می‌شود که خود، نیرویش را از یک باتری لیتیوم‌آهن فسفاتی می‌گیرد. سازنده حرفی از ظرفیت باتری به میان نیاورده است اما اعلام کرده که با هر بار شارژ کامل، توان پیمایش مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را برای راننده فراهم می‌کند. GAC پیش از این و در سدان آیون RT خود از یک بسته باتری ۶۴.۱ کیلووات ساعتی استفاده کرده بود که توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتری را برایش فراهم می‌کرد؛ پس احتمالا باتری آیون UT هم به از همین نمونه و با ظرفیتی نزدیک به آن باشد.

قیمت GAC آیون UT در کشور چین برابر ۱۳,۸۰۰ دلار خواهد بود؛ یعنی دقیقا برابر رقیب هم‌وطنش، بی‌وای‌دی دلفین. با این وجود محصول GAC با اختلاف قیمت ۲ تا ۴ هزار دلاری، از هاچبک‌های VW و ام‌جی ارزان‌تر است و می‌تواند نظر خریداران متعددی را به سمت خود جلب کند. GAC  برنامه دارد که این مدل را در بازارهای تایلند، مکزیک، اندونزی، ویتنام، مالزی و فیلیپین هم به فروش برساند. نظر شما درباره GAC آیون UT چیست؟ آیا این برند چینی می‌تواند موقعیت محکم‌تر برندهای مطرح را به خطر بیاندازد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    اینکه کپی خود id3 هست حتی زحمت ندادن طراحی سپر و جلوش رو عوض کنن:))

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. hosen

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (630 ديدگاه)

      فقط خواستی یچی گفته باشیا الان این کجاش شبیه فولکسه؟

  2. پویان

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (827 ديدگاه)

    این شرکت از فولکس واگن هم بالاتر و بهتره .

    موافقم 8
    مخالفم 6
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1156 ديدگاه)

      با این شرایط و محصولات فعلی معلومه که بهتره صد‌درصد

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Arshia m3csl

      ۲۴ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      فولکس واگن زیر مجموعه پورشه و ائودی داره کدوم چینی به پای پورشه میرسه؟
      فولکس واگن حتی گلف gti رو داره که نمادینه و اولین هاچبک اسپرته
      ماشین های چینی درحد فولکس واگن نیستن همون ائودی لاکچری بودنی داره a8 هاش و rs q8 هاش از همه ماشین های چینی با کیفیت تره
      لطفا چینی هارو به المانی ها مقایسه نکنید همین فونیکس اریزو ۸ درحد فولکس واگن پاسات های ایران لوکس نیست

      موافقم 3
      مخالفم 3
  3. Mp

    ۲۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از نظر محصولات و تنوع خودروهای برقی اروپا عقب تر از چین هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا