این هاچبک کوچک شهری با قیمت ۱۴ هزار دلاری خود تهدید بزرگ برای برندهای مطرح به شمار میرود.
GAC نخستین تصاویر رسمی مدل تازه خود را منتشر کرده است و میگوید که این هاچبک تازه بههمراه شاسیبلند آیون V و سدان آیون RT، محصولی استراتژیک برای بازار جهانی خواهد بود. این برند چینی تصمیم دارد که از نسخه نهایی خودرو در نمایشگاه خودروی گوانجو ۲۰۲۴ پردهبرداری کند تا بهطور رسمی فولکسواگن ID.3 را به چالش بکشاند.
GAC آیون UT در زمینه طراحی، خودرویی محتاط و همهپسند به نظر میرسد. استفاده گسترده از خطوط نرم، حذف جلوپنجره، چراغهای LED مدرن و… باعث شده تا این خودرو هم مانند سایر محصولات تازهوارد چینی، محصولی دلپسند را در ذهن بیننده تداعی کند. کابین هاچبک GAC هم مانند تمام خودروهای برقی چینی دیگر شامل یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد و یک نمایشگر مختص راننده میشود که با همراهی فرمان دوپره، کنسول مرکزی شناور و مواداولیه ارزان و رنگآمیزیشده، ماهیت اقتصادی آیون UT را نشان میدهد.
دادههای وزارت صنعت و اطلاعات فناوری چین نشان مبنیبر آن است که GAC آیون UT ابعادی برابر ۴,۲۷۰ در ۱,۸۵۰ در ۱,۵۷۵ میلیمتری دارد. این خودروی کوچک که از فاصله محوری ۲,۷۵۰ میلیمتری سود میبرد، ابعادی نزدیک به فولکسواگن ID.3، امجی ۴ و بیوایدی دلفین دارد.
قدرت حرکتی این خودرو از یک موتور برقی ۱۳۶ اسب بخاری تامین میشود که خود، نیرویش را از یک باتری لیتیومآهن فسفاتی میگیرد. سازنده حرفی از ظرفیت باتری به میان نیاورده است اما اعلام کرده که با هر بار شارژ کامل، توان پیمایش مسافتی ۶۰۰ کیلومتری را برای راننده فراهم میکند. GAC پیش از این و در سدان آیون RT خود از یک بسته باتری ۶۴.۱ کیلووات ساعتی استفاده کرده بود که توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتری را برایش فراهم میکرد؛ پس احتمالا باتری آیون UT هم به از همین نمونه و با ظرفیتی نزدیک به آن باشد.
قیمت GAC آیون UT در کشور چین برابر ۱۳,۸۰۰ دلار خواهد بود؛ یعنی دقیقا برابر رقیب هموطنش، بیوایدی دلفین. با این وجود محصول GAC با اختلاف قیمت ۲ تا ۴ هزار دلاری، از هاچبکهای VW و امجی ارزانتر است و میتواند نظر خریداران متعددی را به سمت خود جلب کند. GAC برنامه دارد که این مدل را در بازارهای تایلند، مکزیک، اندونزی، ویتنام، مالزی و فیلیپین هم به فروش برساند. نظر شما درباره GAC آیون UT چیست؟ آیا این برند چینی میتواند موقعیت محکمتر برندهای مطرح را به خطر بیاندازد؟
Arshia m3csl
۲۴ آبان ۱۴۰۳اینکه کپی خود id3 هست حتی زحمت ندادن طراحی سپر و جلوش رو عوض کنن:))
hosen
۲۴ آبان ۱۴۰۳فقط خواستی یچی گفته باشیا الان این کجاش شبیه فولکسه؟
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۳والا طراحی کنارش خود فولکسه
پویان
۲۴ آبان ۱۴۰۳این شرکت از فولکس واگن هم بالاتر و بهتره .
Galant.VR4(JDM)
۲۴ آبان ۱۴۰۳با این شرایط و محصولات فعلی معلومه که بهتره صددرصد
Arshia m3csl
۲۴ آبان ۱۴۰۳فولکس واگن زیر مجموعه پورشه و ائودی داره کدوم چینی به پای پورشه میرسه؟
فولکس واگن حتی گلف gti رو داره که نمادینه و اولین هاچبک اسپرته
ماشین های چینی درحد فولکس واگن نیستن همون ائودی لاکچری بودنی داره a8 هاش و rs q8 هاش از همه ماشین های چینی با کیفیت تره
لطفا چینی هارو به المانی ها مقایسه نکنید همین فونیکس اریزو ۸ درحد فولکس واگن پاسات های ایران لوکس نیست
S
۲۴ آبان ۱۴۰۳شرط میبندم تو عمرت سوار حتا یکی ازینایی که نام بردی هم نشدی
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۳واسه همینه تو چین a8 هورش محبوب تر از هونگچی هست؟
چون به زور بخاطر شرایط مملکت چینی سواری دلیل نمیشه بگی چینی ها از فولکس واگن بهترن
شما گلف gti رو ول میکنی واسه هاچبک چینی؟
شما ائودی rs7 رو ول میکنی بخاطر شیائومی؟
چون تو ایران تنها ماشین های نو خارجی تو ایران چینی هستن دلیل بر طرفداری نیست ائودی کیفیت و دیزاین و کیفیت رنگش رو هیچ خودرو سازی تو چین و کره نداده چون دیگنیتی و یا فونیکس یا فیلیپین پر اپشن و نو هستن دلیل نمیشه بگیم از المانی ها بهترن تکنولوژی موتور v10 دارن چینی ها؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ آبان ۱۴۰۳در چین، هر روز نسبت فروش خودروهای چینی در مقایسه با برندهای دیگه، رشد میکنه، خصوصا مدلهای برقی با برند چینی، پرفروشتر هستند
راجع به این موضوع و کاهش تقاضا برای محصولات برقی فولکس در چین، فردا مقاله منتشر خواهد شد
Mp
۲۴ آبان ۱۴۰۳از نظر محصولات و تنوع خودروهای برقی اروپا عقب تر از چین هستن