با افزایش تعرفه ورود خودروهای چینی به آمریکا و رشد بیسابقه فروش شرقیها، نبرد قیمت بالا گرفته است.
به گزارش «فورچون»، صادرات خودروی چین در بیشترین حد خود در تاریخ این کشور قرار گرفته است. چینیها در تلاشاند با افزایش حجم صادرات به سودآوری بیشتر و بازارهای مهمتر دست پیدا کنند و با سبقتگرفتن از ژاپن، به بزرگترین صادرکننده خودرو در آسیا تبدیل شوند. رشد خودروهای چینی که بهلطف پیشرفت فناوری پیشرانههای برقی میسر شده است، از دید اروپا و آمریکا چیزی جز نشانه «عرضه بیشتر از تقاضا» و «بیشعرضه» نیستند؛ تهدیدی جدی برای سازندگان و صنعتگران غرب.
در سوی دیگر، صنعتگران شرق دوست ندارند غربیها درباره استفاده آنها از بودجه دولتی چین برای تولید خودرو و صادرات آن به کشورهای دیگر صحبت کنند. در همین راستا، «پارکر شی»، مدیر گریت وال موتور اینترنشنال، به مصاحبهای با رسانه «فایننشال تایمز»، ایده بیشعرضه را مفهومی ساختگی و دروغین خواند. شی میگوید که غربیها بدون اطلاع از نحوه عملکرد شرکتهایی چون گریتوال این نظرها را میدهند.
آنها نمیدانند در خانه (شرکت) من چه اتفاقی میافتد.
روند کار تولید محصول در جهان به این صورت است که شرکتها یک خط تولید با ظرفیتی مشخص میسازند. این ظرفیت با توجه به بررسیها و تحلیل آمارهای مالی و وضعیت بازار تعیین میشود و سازنده تلاش میکند نه از آن عقب بماند و نه پیشی بگیرد. شی معتقد است بازار ظرفیت «تجارت خوب» را دارد. دیگر خودروسازان چینی بر این باورند که موفقیت بالای آنها در بازار بیشاز آنکه به کمکهای دولتی مربوط باشد، مرهون پیشرفت بالای فناوری چین در حوزه EV است.
«ژان فن»، مدیر طراحی گرون خودروسازی چینی «ژانژوئو»، در جریان کنفرانس «طوفان فکری طراحی» به رسانه «فورچون» گفت که خودروسازان برقی چین مجبور هستند با سرعتی دو برابر خودروسازان بهنام، محصولات خود را توسعه دهند. «میکائیل شو»، مدیر ارشد بیوایدی در اروپا، چند ماه پیش گفت که قیمت کم خودروهایش، نتیجه مدیریت بهتر و بهینهتر مسئولان شرکت هستند. مقامات دولت چین هم علیه اظهار غرب مبنیبر تولید بیشازاندازه کشورشان موضعگیری کردهاند. ریاست جمهوری چین در دیدار با همتایان اروپایی خود، مشکل تولید بیشازاندازه چین را تکذیب کرد.
گریتوال موتور با درآمد ۲۳ میلیارد دلاریاش در ۲۰۲۳، بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چین شناخته میشود. این شرکت در موفق شد تنها در سال گذشته تعداد ۱.۲۳ میلیون دستگاه خودرو به بازار عرضه کند که ۲۵۶,۴۰۰ دستگاه آنها از «منابع انرژی جدید» استفاده میکردند (اشاره به مدلهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی). با این وجود، گریتوال هنوز تا رسیدن به مقام نخست که در دستان بیوایدی قرار گرفته است، فاصله زیادی دارد. فروش محصولات برقی بیوایدی در سال گذشته برابر ۶۰۰ هزار دستگاه اعلام شده است.
صادرات فزاینده چین
به گزارش CPCA، ماه گذشته و درحالیکه فروش محصولات برقی بهطور کلی شاهد کاشه ۵.۷ درصدی بود، فروش محصولات برقی چینی رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرد. به گزارش این موسسه، درحالیکه نبرد قیمت میان خودروهای برقی شدیدتر از همیشه شده، تولید خودروهای درونسوز هم با دشواری روبهرو شده است. در پی این رخدادها، چینیها بهدنبال بازارهای جدید میگردند. کاخ سفید با تهدیدخواندن خودروهای برقی چینی، تعرفه ورود آنها به آمریکا را از ۲۸ به ۱۰۰ درصد رساند و امتیاز مالیاتی شرکتهای استفادهکننده از قطعات چینی را لغو کرد.
بنابراین مشخص است که هر سه جهبه خودروسازی آمریکایی، اروپایی و چینی تلاش زیادی برای تسلط بر بازار و یکهتازی دارند. استفاده چینیها از بازار خودروهای برقی که آمریکا خود مبلغ آن محسوب میشد، باعث شده تا دولتها هم برای حمایت از خودروسازیهایشان دست به کار شوند.
با توجه به بازرسی جدید اروپاییها برای عدم استفاده خودروسازان چینی از کمکهای دولتی، اتحادیه اروپا هم میتواند تعرفه ورود خودروهای چینی را افزایش دهد و قیمت نهایی آنها را بالا بیاورد. مسئول کمسیون تجارت این اتحادیه ، «والدیس دومبرو ویسکیس» هم باور دارد که بازرسیها پیش از تعطیلات تابستانه به پایان خواهد رسید.
ارسلان
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳هر خبری میاد فقط به این فکر میکنم چطوری اروپایی که بزرگترین سیاستمداران و داشت و بزرگترین استعمارگران بودند ، الان چطوری انقدر بی عرضه و ترسو و بعضی مواقع باج بگیر شدند!!!
سروش
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳هنوز هم بزرگ ترین استعمارگر ها هستن ، نه بی عرضه شدن نه باج گیر
هنوز هم دنیا رو دارن کنترل میکنن
صرفا ابعاد استعمار تغییر کرده ، وگرنه به همون شکل دارن منابع باقی کشور هارو غارت میکنن
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چین قدرت بلامنازع قرن ایندست با اختلاف امریکا و اروپا نمیتونن رقابت کنن صنعت چین بزرگترین در دنیاست درود بر این کشور بزرگ اافرین شایسته احترامید🇨🇳🇨🇳🇨🇳
Sevlan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳فکری به حال خودت بکن حتما، مسئولان چین با مسئولان ایران هیچ فرقی ندارن، با این فرق بزرگ، اونا گفتن عزت نفس و رها بودن( همونی که تو ذهنتونه و تو ایرانم نیست)میگیریم، عوضش کار و پول و… میدیم، ولی تو ایران نگفتن و با پنبه سر بریدن و همه چیزو گرفتن، دوست عزیز اونا که حداقل و حداقل خدا رو نمیشناسن و تو قساوت قلب با حیوانات و… فقط بازیچه حزب کمونیست چینن لایقدرود گرم و لب و لوچه آویزون و در حال چاپلوسیت نیستن!!!!
پیام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳علی هجون چیزی که گفتم داره میشه. برات پیشبینیش کردم. الانم من مائو تو هستم 😂😂😂😂😂😂
سروش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چین اینده اقتصاد جهانیه
همایون
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳چین از منابع دولتی استفاده میکنه برای رقابت و این در درازمدت به ضررش خواهد بود و افول وحشتناکی خواهد داشت اگر کمی اقتصاد بدانید ولی کشورهای اروپایی و امریکا بصورت درست و منطقی پیش میروند و هنوز بسیار مانده تا چین از امریکا و اروپا جلو بزند چون هنوز هم بسیاری از شرکتهای بزرگ چینی ریشه آمریکایی و اروپایی دارند
سبحان
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کاملا موافقم من تو زومیت هم اخبار میخونم یک کاربر یک نظر جالب شبیه نظر تو نوشته بود خالی از لطف نیست ایجا باز نشر کنم
تقریبا همین خبر در زومیت بود
( کاری که اروپایی ها هم باید انجامش میدادن
ولی سیاست مداران اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم در ضعیف ترین حالت خودشون قرار دارن
اون از حمایتشون از اوکراین
که اگه انگلیسی ها در اوایل جنگ سریع تجهیزات به اوکراینی ها نمیرسوندن الان فاجعه رخ داده بود
ابن هم از موضعشون در برابر چینی ها
اروپا به یک چرچیل نیاز داره تا نجات پیدا کنه
کمونیست هارو باید تو خونه خودشون حبس کرد)
امین
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از اول که باجگیر بودند و قرنها با همدیگر بر سر منابع ثروت و اختلافات قومی مذهبی جنگیدند و این جنگ تا ۱۹۴۵ با شدت ادامه داشت و از اون به بعد بصورت جنگها کوچکتر مثل جنگ یوگسلاوی ، نبرد بالکان جدایی چک اسلواکی و امروز اوکراین ادامه داره ، و از طریق استثمار و مستعمره هاشون به این ثروت و قدرت رسیدند. بریتانیا با شکست پرتغال هلند و اسپانیا توانست طی ۲ قرن امپراتور اول دنیا باشه. خیلی تلاش کردند.
اما از ابتدا که قوی نبودند با تلاش از خودگذشتگی ، شقاوت و زیرپا گذاشتن تمام اخلاقیت به این جایگاه رسیدند. اما درسته دیگه دوره شون تمام شده.
این قانون دنیاست که هیچ چیز ابدی نیست و هر امپراتوری سقوط میکنه.
دوستان تاریخ قاره اروپا شکل گیری و سقوط امپراتوری های بزرگش از شکل گیری رومی ها تا صد سال گذشته مطالعه کنند. تا متوجه بشوند قدرت اروپا با چه تلاش و از خود گذشتگی و ستمگری بوجود آمد.
OM.01
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳درود خدمت نویسندگان پدال
https://www.pedal.ir/chinese/chery/exeed-exlantix-es-sterra-es/
من در این پست که لینکش رو دادم 2 هفته پیش یه سوال درباره خودورهای چینی از نویسندگان عزیزی که رفته بودن چین پرسیدم ولی هیچکسی جوابمو نداد اگه مقدوره جواب بدید باتوجه به تجربه ای کردید و لطفا خلاصه و کلی نگید و یه کم بشکافیت
حالا اگه اینجا میشه خیلی عالی اگه نمیشه به صورت شخصی بهم بگید چون برای من سواله مهمی هست سپاس
آرش
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
ببخشید از مسئولین سایت پدال پرسشی داشتم چرا سایت به این روز افتاده.
تصاویر مطالب باز نمیشه،
سایت روان بالا نمی اید
زیزیگولو
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلاً کُل صنعت چین نامفهومه … طرح دزدی و کپی کاری و دامپینگ و …………
هوشنگ بایی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام دوستان من خودم ام جی دارم ولی طرفدار ماشین چینی نیستم ولی امجی خیلی خوبه ،پسرم چین درس میخونه میگه بابا اینجا تو خیابونا کمتر ماشین چینی میبینی تمام استادان و خدمه بنز و بی ام و و پورشه دارن ماشین کلاس بالا کولاک میکنه،!!!!
پویان
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳پسر شما امارهای جدید فروش خودرو در چین رو ببینه متوجهه میشه روند چقدر تعغییر کرده
جمشید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳راست میگه چینیها ماشین چینی نمیخرن
درد و نفرین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳میخرن ، بیشتر از اونی که فکرشو کنید
Behi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کله پا کردن هواوی و تیکتاک به نفع اپل و گوگل و فیسبوک و وضع تعرفهی صد درصدی بر خودروهای چینی و…
آ.مریکا قوانین دنیا رو بر اساس منفعت خودش تغییر میده بعد با همه هم بخاطر همین عمل(د.یکتا.توری) جنگ میکنه.
بهزاد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳طبیعیه نسل جدیدی ظهور کرده که با خرید یک گوشی هوشمند و چند گیگ اینترنت به یکباره ظرف مدت کوتاهی به یک شبه دانشمند تبدیل میشن و خیلی هم حالشو ندارن از اول همه چیزو مطالعه کنند.
از شیپور شیپورچیان در ماجرای تیک تاک تا تحریم صنعت نیمه رسانا و حالا خودرو دیگه گوش همه داره کر میشه.
کشور چین با دست دادن به جهان آزاد در اواخر دهه نود میلادی بدون سنگ اندازی خاصی تبدیل شد به کشور اول صادر کننده کالا در جهان اما در این مسیر کم کم نیت و هدف حزب حاکم مشخص شد و جالب اینجاست که غرب بسیار دیر شروع به مقابله به مثل کرد.
اونایی که یه شبه پورفسور شدن مثل امیرمحمد و behi و سایرین احتمالا نمیدونن great firewall چیه یا راجب قوانین تجارت خودرو در چین چیزی نمیدونن
و وقتی یک دولت به صورت سیستماتیک از خودکار بگیرید تا وسایل و ادوات مصرفی در ادارات و سیستم عامل و گوشی و خودرو و… عملا کالاهای ساخت غیر چین را تحریم میکنه و سالهاست که ادامه داره و الانم مظلوم نمایی میکنه!
تا چند سال پیش فروش بازی و کنسول بازی در چین ممنوع بود بعد فکر کنید همان تفکر که الانم در راس قدرت هست چه بر سر داره خدا داند.
نرخ بدهی های دولتی هم احتمالا به یک رکوردی برسه که در تاریخ اقتصاد جهان بی سابقه باشه و تصور اینکه دولت بیش از ۲ میلیون نفر را برای پایش اینترنت مردم استخدام کرده یا همان great firewall را اداره میکنند جای امیدواری نمیده و یک جایی کمر اقتصاد زیر بار این همه حمایت و بدهی خم میشه.
ab0lf4zl
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳تو داستان رو اقتصادی میبینی ک خب از این نظر کاملا حقه.
ولی داستان اصلی امنیته ک براشون مهمه. شما شرکت های اپل و فیسبوک و ماکروسافت و …. هرچقد تحت فشار بزاری اطلاعات رو افشا نمیکنن و در خدمت حکومت نیستن ولی چین نه تمام اطلاعات دست حکومته
FKK
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چین که از همون روز اول نه تنها گوگل و فیسبوک بلکه همه شبکه های اجتماعی رو مسدود کرد. اون موقع شما نمیگفتی چین داره داره به نفع خودش کار میکنه 😂
در مورد خودروسازی هم اول قانون گذاشت که هر شرکتی بخواد خودرو بفروشه باید با یه شرکت چینی شریک بشه تا شرکت های خودشون رشد کنن.
البته دمشون گرم زرنگن میدونن چطوری پیشرفت کنن ولی اینکه یه عده اینجا سهامدار اربابشون چین هستن خنده داره.