«گروه هلدینگهای جیلی» که بهعنوان بزرگترین خودروساز خصوصی چین شناخته میشود اخیرا اعلام کرد که عرضه نخستین خودروی هیبریدی مجهز به باتری متانول را آغاز کرده است. این خودرو که قیمتی برابر با ۱۲۹ هزار یوان چین معادل ۱۹,۳۷۳ دلار دارد، از توع سدان امگرند بوده و فروش آن سریعا در چین آغاز شده است.
این خودروساز چینی بهدنبال فروش این خودروهای جدید در اروپا نیز هست و در همین راستا، اوایل سال جاری میلادی شروع به تست و بررسی خودروهای مجهز به باتری متانول مانند وانتهای سنگینوزن در دانمارک و ایسلند کرد.
امگرند مجهز به باتری متانول از یک موتور ۱۰۸ لیتری نیز درکنار مجموعه برقی خود استفاده میکند. سازنده مدعی شده که این خودرو بهخاطر بهرهوری از اینن سیستم هیبریدی جدید، تا ۴۰ درصد مصرف سوخت پایینتری را نسبتبه نسخه تمام بنزینی دارد. از آنجایی که این فناوری چندان همهگیر نیست، جیلی امید دارد تا بهعنوان یکی از معدود ارائهکنندگان آن، بتواند به فروش مناسبی دست یابد.
براساس اعلامیه جیلی، این خودرساز از سال ۲۰۰۵ تا کنون مبلغی حدود ۳ میلیارد یوان را صرف توسعه خودروهای متانولی کرده و حدود ۲۷ هزار دستگاه از این خودروها را نیز در سراسر چین به فروش رسانده است.
شاعر
۱۵ تیر ۱۴۰۱جیلی خیلی خوب داره پیش میره
طراحی زیبا و مصرف کم و قیمت رقابتی مطمنن خودرو موفقی خواهد شد.
کاشک بعدا یه مطلب راجب معرفی باتریهای متانولی بزارید.
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱خوبه
هرکی تلاش کنه به دستاوردش می رسه
جیلی یکی از اون شرکت هایی هست که خوب تلاش کرده .
باید این تلاش ادامه دار باشه
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱خوبه
هرکی تلاش کنه به دستاوردش می رسه
جیلی یکی از اون شرکت هایی هست که خوب تلاش کرده .
باید این تلاش ادامه دار باشه.
Aliakbarkhoei
۱۵ تیر ۱۴۰۱لطفا این اژدهای دوهزار اسببخاری رو هم پوشش بدید.
https://electrek.co/2022/06/30/drako-dragon-electric-hypercar-luxury-suv/
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱ایکاش توضیح میداد باتری متانولی دقیقا چه تفاوتی با باتریهای دیگه داره
یا مقایسه ای با باتریهای پریوس میشد
imperial
۱۵ تیر ۱۴۰۱meysam
درود میثم جان. باتری متانولی رو خیلی کوتاه توضیح میدم.
منظور از باتری های متانولی درواقع پیل سوختی متانولی هست.پیل سوختی متانولی،باتری ها را کاملاً خودکار شارژ می کند. کنترلر شارژ یکپارچه به طور دائم وضعیت شارژ باتری را کنترل می کند. در صورت نیاز، به طور خودکار راه اندازی می شود و پس از شارژ شدن باتری دوباره خاموش می شود. این بدان معناست که نه تنها همیشه ذخیره انرژی کامل خواهید داشت، بلکه باتریهای شما نیز بسیار طولانیتر دوام میآورند زیرا شارژ مداوم از تخلیه عمیق جلوگیری میکند.
این تعریف کلی هست اما تاریخچش برمیگرده به خیلی وقت پیش.اوایل سال 1839، سر ویلیام گرو مسیر را برای تامین انرژی سازگار با محیط زیست تعیین کرد. متأسفانه،180سال دیگر طول کشید تا این ایده راهگشا رخ دهد.اما اختراع او چی بود؟ پیش ساز پیل سوختی مستقیم متانول(مخفف انگلیسیشDMFC)ظاهراً جهان هنوز برای شکل جدیدی از منبع انرژی آماده نبود.البته عجیب نیست، چون اولین پیل سوختی متانول مستقیم شانسی در برابر دینام و موتور احتراق داخلی نداشت.
پیل سوختی مستقیم متانول چگونه کار میکند می کند؟
به صورت ساده باید بگم،طراحی آن شبیه به یک باتری است. دارای آند و کاتد است. آنها توسط یک غشاء از هم جدا می شوند.با استفاده از یک واکنش الکتروشیمیایی، پیل سوختی متانول مستقیم سوخت، یعنی متانول را در ترکیب با اکسیژن به الکتریسیته تبدیل می کند.
خود من عاشق سوخت های پاک متانول هیدروژن و…و انرژی خورشید هستم ای کاش برندها مختلف روی این مدل خودروها سرمایه گذاری میکردن هم پاک هستن هم انرژیشون تمام نشدنی هست.
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۱متانول به عنوان یک هیدروکربن وقتی بسوزه (ترکیب با اکسیژن در سلول سوختی) به هر حال کربن دیاکسید تولید میکند پس چرا به آن سوخت پاک میگویند ؟
متوجه هستم که در سلول سوختی فرایند سوختن به طور کامل رخ میدهد اما به هر حال تولید دیاکسید کربن به عنوان مهمترین گاز گلخانهای سبب میشود خیلی راحت نتوان اسم سوخت پاک روی متانول گذاشت!!
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱imperial آقا دمت گرم
ولی سوال من اینه که اون متانولی داخل سلول قرار داره یعنی تموم نمیشه ؟؟
یعنی این باتری نیاز به شارژ نداره و خودش شارژ میشه ؟؟؟
چیز جالبیه باید بیشتر درموردش تحقیق کنم.
واقعیت منم خیلی به بحث انرژیهای پاک و بخصوص هیدروژن علاقه دارم.
پویان
۱۵ تیر ۱۴۰۱سلام میثم. دیدی چینی ها از اروپاییها هم جلو زدن.
متانول میسوزه و انرژی تولید میکنه.
pedram7
۱۵ تیر ۱۴۰۱چین اگر مث قبل کپی برداری نکنه و همین جوری ادامه بده با کره میتونه رقابت کنه
ماشین دوست
۱۵ تیر ۱۴۰۱چین با این حرکت، ژاپن رو پشت سر گذاشت
ولی هنوز پشت سر کره است
پویان
۱۵ تیر ۱۴۰۱در بحث خودروهای برقی و جدید فقط با امریکا رقیبه.کره هم خوبه
اروپا رو هم خاک کردن. البته اروپا با سیاسی کاری هنوز نمیخواد قبول کنه
meysam
۱۵ تیر ۱۴۰۱ای بابا شما هنوز تو این فازایید؟
این از اون جلو زده اون اینو خاک کرد 😂😂
بابا بچسبید به اصل مطلب
والا من اوایل (بیش از 15 سال پیش ) فن آلمان بودم، بعد شدم فن ژاپن
بعد فهمیدم اینا بچه بازیه و الان فن هیچ جا نیستم.
الان بیشتر از خودرو، اخبار انرژیهای تجدید پذیر رو دنبال میکنم و برام جذابیت بیشتری داره
مسعود
۱۵ تیر ۱۴۰۱با موتور 108 لیتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟