شرکت ژجیانگ جیلی هلدینگ که عموماً با نام جیلی شناخته میشود یکی از مشهورترین برندهای چینی در بازارهای جهانی است. این شرکت بهصورت خصوصی و توسط لی شوفو میلیاردر چینی اداره میشود. جیلی در سال ۱۹۸۶ تأسیس و با زیر برند جیلی اتو در سال ۱۹۹۷ وارد صنعت خودرو شد. جیلی اتو هماکنون هفتمین خودروساز بزرگ چین به شمار میرود و در سال ۲۰۲۱ فروش ۱.۳۲۸ میلیون دستگاهی را بر جای گذاشته است.
جیلی خودروهای خود را با برندهای متنوعی همچون جیلی اتو، ژئومتری، ماپل، زیکر و برندهای اروپایی و خارجی همچون ولوو، پولستار، لینک اند کو، پروتون، لوتوس و… عرضه میکند. جیلی همچنین محصولاتی الکتریکی را با برندهای ویژهای ارائه میکند. این گروه خودروسازی در سال پیش بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساند و آمار فروش محصولات پلاگین هیبریدیاش در ژانویه امسال به ۱۷۹۲۶ دستگاه رسید.
جیلی همچنین یکی از سهامداران مهم دایملر یا مرسدس بنز به شمار میرود و به تازگی نیز برند اسمارت را احیا کرده است. توجه به گزارههای بالا نشان میدهد جیلی یکی از مهمترین خودروسازان چینی به شمار میرود و برخلاف اکثر برندهای ناشناخته این کشور به دنبال ایجاد بازاری بینالمللی برای خود است. جیلی با اقدامات حساب شده و خریداری برندهای مشهور جهانی توانسته است جای پای محکمی در بازارهای مطرح باز کند.
چند سال پیش یکی از برجستهترین خودروهای چینی یعنی امگرند EC7 یا امگرند ۷ وارد بازار ایران شد. این خودرو اگرچه به مدت محدودی و بهصورت وارداتی در کشور حضور داشت اما در همین مدت کم نیز نشان داد با برخی محصولات چینی دیگر متفاوت است و تلاشهای جیلی برای جهانی شدن را تا حدی به نمایش میگذارد.
طراحی ظاهری جیلی امگرند ۷
اگر بخواهیم بهطور خلاصه طراحی این سدان چینی را توصیف کنیم باید واژههای ساده و شیک را بکار ببریم. ظاهر امگرند ۷ هیچ هیجانی را منتقل نمیکند اما درعینحال با چهرهای ساده و موقر روبرو میشوید که برخلاف اکثر خودروهای چینی اغراقآمیز نبوده و با گذشت چند سال نیز گرد کهنگی بر چهرهاش ننشسته است. طراحان برای کاستن از سادگی ظاهر خودرو خطوط ظریفی را روی کاپوت و بدنه در نظر گرفتهاند و گلگیرها نیز کمی حجم گرفتهاند. چراغهای ساده با جلوپنجره و سپر هماهنگی خوبی دارند و در جایجای بدنه نیز از کروم استفاده شده است تا ۷ را کمی لوکستر نشان دهد. نکته خوب درباره جیلی ۷ نیز به رینگهای ۱۶ اینچیاش مربوط میشود که در هماهنگی با ظاهر خودرو هستند و کوچک به نظر نمیرسند. در مجموع باید به طراحی ظاهری این خودرو نمره قبولی داد هرچند شاید برخی جوانها از سادگی بیشازحدش خوششان نیاید. در مقابل نیز طراحی این خودرو مناسب خانوادههایی خواهد بود که چندین سال یک خودرو را نگه میدارند.
طراحی داخلی جیلی امگرند ۷
همان وضعیت بدنه درباره طراحی کابین نیز صادق است. از آنجایی که طراحی ۷ به چندین سال قبل بازمیگردد بنابراین نباید انتظار طراحی مدرنی را داشته باشید چراکه در این بخش فضایی به دور از هیجان و مدرنیته را میبینیم.
غربیلک فرمان چهارپره در نهایت سادگی طراحی شده است و در کنسول میانی هم نمایشگر ۶.۵ اینچی و ورودیهای تهویه متفاوت دیده میشوند. از نظر ارگونومی مشکل چندانی وجود ندارد و صندلیهای جلو نیز نسبتاً راحت هستند و پوشش چرمی دارند. بین صندلیها نیز استراحتگاه دست وجود دارد. صندلیهای عقب نیمکتی اگرچه فضای مناسبی دارند اما برای ایجاد حداکثر راحتی بهتر است دو نفر بزرگسال یا سه خردسال کنار یکدیگر بنشینند. بهصورت کلی فضای کابین امگرند ۷ جادار بوده و فضای بار بزرگ ۶۸۰ لیتری نیز کاملاً نیازهای یک خانواده را پوشش خواهد داد.
از نظر متریال بکار رفته نیز باید گفت امگرند ۷ در سطح بالایی قرار ندارد اما در برابر محصولات داخلی کاملاً پذیرفتنی بوده و پس از گذشت سالها هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد.
پیشرانه و گیربکس جیلی امگرند ۷
این سدان چینی از یک پیشرانه ۴ سیلندر با حجم دقیق ۱۷۹۲ سیسی استفاده میکند. پیشرانه یاد شده قدرت ۱۳۸ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متری تولید میکند. همکار این پیشرانه هم گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT اتوماتیک با شش دنده مجازی است. درباره تجربه سواری امگرند ۷ باید گفت با سدانی نسبتاً سنگینوزن (۱۲۸۰ تا ۱۳۱۰ کیلوگرم) روبرو هستیم که همین موضوع باعث میشود امگرند ۷ خودروی چابکی نباشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۲ ثانیهای برای دنده دستی و ۱۲.۸ ثانیه ای برای نسخه CVT نیز مؤید این نکته خواهد بود. البته نیروی پیشرانه برای ترددهای روزمره کاملاً کافی است و رضایت شما را جلب میکند. مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برای چنین خودرویی خوب بوده هرچند در شهر بالاتر خواهد بود.
یکی از نکات قابلذکری که برخی مالکان به آن اشاره کردهاند سواری نسبتاً خشک و کوبشهای سیستم تعلیق امگرند ۷ است که شاید از نظر برخی افراد مأیوسکننده باشد اما در کل نمیتوان آن را ایرادی خیلی پررنگ دانست. در مقابل باید به ایمنی بالای این خودرو اشاره کنیم که توانسته است از انکاپ اروپا ۴ ستاره ایمنی کسب کند. قوای محرکه این خودرو استهلاک نسبتاً کمی دارند و نمونههای کارکرده آن هنوز هم کیفیت مناسبی را نشان میدهند. در جدول زیر مشخصات فنی جیلی امگرند ۷ خدمت شما عزیزان ارائه شده است:
مشخصات فنی جیلی امگرند EC7 | |
طول (میلیمتر) | ۴۶۳۵ |
عرض (میلیمتر) | ۱۷۸۹ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۴۷۱ |
وزن ناخالص (کیلوگرم) | ۱۲۸۰-۱۳۱۰ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۶۸۰ |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۵۰ |
تیپ موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ CVVT |
قدرت موتور (اسب بخار) | ۱۳۸ |
گشتاور موتور (نیوتون متر) | ۱۷۲ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۱۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۸۵ |
گیربکس | ۵ دنده دستی – اتوماتیک CVT با ۶ دنده مجازی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۲ |
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب | دیسکی خنک شونده |
سیستم تعلیق | مک فرسون بازوی اتصالی عقب |
امکانات و تجهیزات جیلی امگرند ۷
با توجه به اینکه سدان موردبحث متعلق به حدود ۱۰ سال پیش است بنابراین از نظر امکانات و تجهیزات نباید انتظارات بالایی داشت اما در برابر رقبای داخلی بازهم جیلی با دست پر وارد میدان میشود. تجهیزاتی همچون سانروف برقی، نمایشگر لمسی، پوشش چرم صندلیها، کیسههای هوای جلو و پردهای، حسگرهای پارک و… جزو شاخصترین تجهیزات امگرند ۷ هستند. در جدول زیر میتوانیم لیست تجهیزات این خودرو را مشاهده کنیم:
امکانات و تجهیزات جیلی امگرند EC7 |
چراغهای جلوی دارای تنظیم ارتفاع |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
دستگیره درب با تریم فلزی |
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی |
شیشه جلو با سیستم HSEA سبز رنگ |
شیشه عقب با سیستم HSEA سبز رنگ با آنتن درون شیشه و سیستم گرمکن شیشه |
سانروف برقی |
آینههای برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی |
کنسول جلو با تریم طوسی نقرهای |
تریم داشبورد چرم |
رودری ها با تریم چرم |
فرمان مجهز به کلیدهای کنترلی |
رکاب استیل |
چراغ زیر درب راننده |
چهار پنجره مجهز به سیستم پاور ویندوز |
شیشهها با محافظ نویز |
پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی |
صندلیهای چرم با قابلیت ایزو فیکس |
ABS+EBD |
سنسور تشخیص کمکراننده |
کمربندهای صندلیهای جلو با قابلیت تنظیم شانهها و محدودکننده نیرو |
قفل کودک |
آلارم باز بودن دربها |
آلارم روشن ماندن چراغها |
چراغهای جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک |
آینه وسط با قابلیت مات شدن |
ایربگ صندلیهای جلو، جانبی و پردهای |
تجهیزات هشداردهنده ضد سرقت |
هشدار سرعت بیش از حد مجاز |
هشدار فراموش کردن کلید در داخل خودرو |
قفل فرمان |
سیستم قفل اتوماتیک دربها با سنسور سرعت |
سنسور عقب |
باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با ۶ لایه مواد پلیمری مخصوص |
سیستم برفپاککن تناوبی |
صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته |
فرمان قابل تنظیم هیدرولیک |
سیستم تهویه مطبوع تماماتوماتیک |
فیلتر گردوخاک |
نمایشگر اطلاعات خودرو مجهز به نمایشگر دمای خارجی |
سیستم پخش DVD با صفحهنمایش ۶.۵ اینچی |
قیمت جیلی امگرند ۷
آنطور که گفتیم جیلی امگرند ۷ به خاطر برخی مشکلات وارد کننده و تحریمهای خارجی دیگر بهصورت صفرکیلومتر در بازار حضور ندارد اما نمونههای کارکرده آن بسته به مدل، نوع گیربکس و تمیزی با قیمتهای بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قابل خریداری هستند.
رقبای جیلی امگرند ۷
با توجه به کلاس خودرویی و قیمت این سدان رقبای زیادی در بازار حضور دارند. از ام جی ۵۵۰ گرفته تا رنو مگان و برلیانس H330، دنا پلاس و… جزو رقبای امگرند ۷ هستند که هریک جایگاه خاص خود را در بازار دارند اما توصیه همیشگی ما درباره خودروهای چینی این است که اگر میخواهید یک خودرو را برای مدت نسبتاً طولانیای نگه دارید و از بابت یافتن قطعات یدکی آن مشکلی ندارید، جیلی میتواند خودروی مناسبی باشد اما اگر میخواهید یک خودرو با بازار دستدوم خوب و قطعات یدکی فراوان را انتخاب کنید گزینههای داخلی و شناخته شده انتخاب بهتری خواهند بود.
مزایا و معایب جیلی امگرند ۷
ما بهصورت مفصل این سدان را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. از جمله مزایای امگرند ۷ میتوان به ایمنی خوب، طراحی بی حاشیه و ساده، کیفیت خوب قوای محرکه و ادوات داخلی در مقایسه با رقبای داخلی و سایر خودروهای چینی، صندوقعقب جادار و… اشاره کرد. البته امگرند ۷ هم خودروی بینقصی نیست و از جمله معایب آن میتوان به سواری نسبتاً خشک، کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آنها، بازار فروش دستدوم بد در مقایسه با رقبای شناخته شده داخلی و… اشاره داشت.
مزایا | معایب |
ایمنی خوب | سواری نسبتاً خشک |
طراحی شیک و ساده | کمبود قطعات یدکی و گرانی آنها |
کیفیت کلی خوب | بازار دستدوم بد در مقایسه با رقبا |
صندوقعقب جادار | صندلی نه چندان راحت، عدم عایق بندی مناسب، تنظیمات کم |
جمعبندی
جیلی امگرند ۷ را میتوان خودرویی دانست که دید مصرفکننده ایرانی به خودروهای چینی را تا حد زیادی تغییر داد. این خودروساز چینی کاملاً در مسیر جهانی شدن گام برداشته است و امگرند ۷ تلاشهای اولیه جیلی برای تحقق این هدف را نشان میدهد. امگرند ۷ خودرویی خوب با ایمنی و تجهیزات مناسب است که در زمان صفرکیلومتر بودن طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما حالا با مشکل نبود خدمات و کمبود قطعات یدکی دستوپنجه نرم میکند و از نظر بازار دستدوم نیز تعریف چندانی ندارد. در واقع اینها مشکلاتی هستند که اکثر خودروهای چینی در کشور به آن مبتلا شدهاند و مالکان نیز باید با این واقعیتها کنار بیایند. به همین خاطر توصیه میکنیم در هنگام خرید این خودرو دقت کنید و اگر به دنبال گزینهای هستید که سریعاً به فروش برود بهتر است گزینههای داخلی را مدنظر قرار دهید.
JDM lover
۲۶ خرداد ۱۴۰۱من خودم شخصا اینو به دنا پلاس و رقبای داخلی ترجیحش میدم
هر چقدرم بازار فروشش بد باشه،
حداقل ایربگش کار میکنه و تونسته چهار ستاره ایمنی بگیره مثل این زباله های ایران خودرو نیست که با یه تصادف ریز مثل کاغذ جمع بشه
فرامرز
۲۶ خرداد ۱۴۰۱ایمنیش با دنا قابل مقایسه نیست. همون اوایل یکیش با یه ۴۰۵ (تقریبا همون دنا) شاخ به شاخ کرد. ۴۰۵ همه ۴ سرنشینش به رحمت خدا رفتن و این هر دو تا سرنشینش زنده موندن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۱یادم میاد به شدت بازار بد و نَخَری داشت و دقیقاً تا مردم اومدن به خوب بودنش پِی ببرند از ایران رفت تا آشغالهای مدیرانخودرو و برلیانسهای سایپا بازار را بگیرند !
کلاً تو ایران اگر ببینند محصولی کیفیت خوبی داره ، جلوی فروشش سنگ میندازند ، میدونید چرا ؟!
چون اشتغالزایی کنند با خرابی خودروها و فروش قطعاتش به خلق خدا !
میدونم مسخره میکنید اما باور کنید به این نتیجه رسیدهام که زندگی مردم و آسایش مردم کمترین اهمیت را برای عزیزان مسئول داره و همه چیز شعار هست !
اما در مورد این خودرو باید بگم که تو چینیها کمتر کسی از داشتنش ناراحت هست و سواری به نسبت خوبی هم داره اما باید یه نکتهای را بدانید که دنده دستی آن را بخرید و نمونههای گیربکس اتوماتش مشکلات فراوان دارد و این را از متخصصان این رشته پرسیدهام و دیدم که به شدت ضعف کیفیت داره گیربکس اتوماتها !
قیمت لوازم تزئینیش هم بالاست !
در کل سعی کنید چینی نخرید و اگر هم میخرید ، محصولی بگیرید که خدماتش در دسترس باشد و لاغیر !!!
Sina
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من این ماشین رو داشتم. هیچ هم خوب نبود. لطفا تعریف الکی نکنید.
NAVID۰۰۹۸
۲۷ خرداد ۱۴۰۱کسی این رو با کرهای یا ژاپنی مقایسه نکرده !
در حد چینی بودنش نسبت به بقیه بهتر بود !
اگر من تعریف الکی میکنم ، شما اینجا مشکلاتش را بیان کنید تا ما هم چیزی یاد بگیریم و کمک حال خریداران و مالکانش باشه !
مهدي
۳ آذر ۱۴۰۱سلام ، از چه نظر خوب نیست ؟
Ali Hp
۱۲ آذر ۱۴۰۱کاملا درسته این موضوع تو خودروهایی مثل بسترن بی 50 اف و جک جی فایو اتوماتیک هم وجود داره هردوتا ماشینای خوبی بودن مخصوصا بسترن هم قیافه خوبی داشت هم طراحی داخلی خوب هم متریال کابین خوب هم موتور و گیربکس خوب تازه اومد تو بازار جا بیفته که تولیدشو متوقف کردن
امین
۲۶ خرداد ۱۴۰۱نمیخوام از دنا پلاس تعریف الکی کنم.
منتها سرعتی که توی تست انکاپ اروپا انجام میشه از سرعت 40 الی 75 کیلومتر هست.
اما تو ایران عموم مردم حداقل 10 کیلومتر و حداکثر ( برو بالا) کیلومتر بیشتر از سرعت مجاز جاده رانندگی میکنن.
البته همین عمل کردن ایربگ خیلی مهمه.
Twin H Power
۲۶ خرداد ۱۴۰۱شیش سرعته نیست
گیربکس اتومات این ماشین cvt هست
شاهین
۲۶ خرداد ۱۴۰۱سلام تو وبسایت رسمی اینجوری نوشتن
Mohsen. G
۲۷ خرداد ۱۴۰۱ولی cvt است
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ خرداد ۱۴۰۱این ماشین در ایران، دو مدل 6 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دنده دستی داره
علی
۲۳ مهر ۱۴۰۱در حالت دستی ۶ دنده رو برای شما “شبیه سازی” میکند
TML BN
۲۶ خرداد ۱۴۰۱طراحی بیرونش خوبه ولی طراحی داخل ام وی ام ۵۵۰ که رقیبش ولی نمیدونم چرا در مقاله ذکر نشده خیلی بهتره بیرون ۵۵۰ هم خیلی خوبه و کلا یکم شبیه هم هستن در قیافه
(*توجه ام وی ام ۵۵۰ نه ام جی۵۵۰*)
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ام وی ام ۵۵۰ که برای دوران جاهلیت چری بود خیلی ناپخته ست. جیلی خیلی جلوتره
مانی
۲۶ خرداد ۱۴۰۱بهترین سدان چینی که تو ایران وارد شد همین ماشینه
TML BN
۲۶ خرداد ۱۴۰۱خیر چری ۵۵۰ هم واقعا دنده دستیش عالی بود
TML BN
۲۶ خرداد ۱۴۰۱سدان های ام جی حرف برای گفتن زیاد دارن
M.m
۲۷ خرداد ۱۴۰۱اتوماتش رو داشتم ..انقدر اذیتم کرد فروختم راحت شدم.
پدرام
۲۶ خرداد ۱۴۰۱نکته مهم این ماشین ایمنی اش هست که خیلی مهمه تونسته 4 ستاره از یورو انکپ بگیره البته با معیارهای امروزی ممکنه دیگه نتونه این عدد رو کسب کنه اما بحث قطعاتش که مطرح میشه یکم سخته پیدا کردنش تو مجله ماشین یه بررسی از این ماشین نوشته بود و اذعان داشت موتور کرولا روش هست نمی دونم این ادعا درسته یا نه
میلاد
۲۹ خرداد ۱۴۰۱دوست من،،،من این ماشینو دارم و بارها از چند تعمیر کار حرفه ایی در مورد پیشرانه این خودرو سوال کردم
میگن دو جور پیشرانه برای خودروهای چینی در نظر گرفته میشه ، یکی طرح و یکی هم نمونه اصلی و ری برند و تحت لیسانس خوده سازنده ،
خودروهای نظیر لیفان با پیشرانه طرح تویوتا کرولا و صرفا از جنس الیاژهای کم کیفیت از نام و برند پیشرانه در خودرو ها سوع استفاده میکنن ، اما خودروی جیلی پیشرانه طرح نداره بلکه خوده پیشرانه کرولا با همون کیفیت و تحت لیسانس خوده ژاپنی ها در چین تولید میشه و نوعی ری برند شده هستن به این دلیل کارکرد ۱ میلیون کیلومتری بدون تعمیر موتور رو شاهدیم ، و ام جی هم پیشرانه ریبرند شده و اصلی تحت لیسانس انگلستان رو تولید میکنه و شما برند جهانی جیلی و ام جی و بی وای دی و چند تا دیگه رو با لیفان و ام وی ام و برلیانس این قبیل مقایسه نکن مقایسه نکنید ، اینا حتی مجوز فروش در کشور های جنگ زده رو هم به زور پاس میکنن چه برسه به … فک کنم متوجه شدید فرق بین طرح و ری برند و های کپی رو ، ممنون
امیرحسین
۲۶ خرداد ۱۴۰۱چندتا نکته مهم داره جیلی امگرند
۱_تنها ماشین چینی وارد شده به کشوره و مونتاژ ایران نیست
۲_تنها خودرو زمان خودشه که به یورو انکپ راه پیدا کرده
۳_مشکل قطعات اصلا نداره چون چندین نمایندگی و شرکت تخصصا دارن قطعات یدکی خودرو چینی وارد و کار میکنن
۴_بی شک تو رده قیمتی هیچ رقیبی نداره.
محمد رضایی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱البته تو خودروهای چینی برخی از مدل های ام جی هم در یورو انکپ حضور داشتن و نتیجه قابل قبولی هم کسب کردند در ضمن خودروهای ام جی هم کلاً وارداتی بودن البته به غیر از ام جی 360 که مدتی در ایران مونتاژ شد!
دکتر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱بسیاری از قطعات لوازم یدکی خودرو با تویوتا کرولا یکسان هست و فیلترها دقیقا یکی هست
حمید
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من این ماشین را سه ساله که خریدم خدا را شکر اصلأ اذیت نکرده کیفیت بسیار خوب سیستم موتوری وحجم موتور ،ایمنی بسیار خوبش نسبت به قیمتش،شتاب خوب ،جاداربودنش،وامکاناتش با توجه به سال ساختش یعنی آبشنهایی داره که هنوز روی دنا پلاس رغیب ایرانیش نیست بدون تعصب بگم من حاضر نیست با هیچ ماشینی که توی توضیحات بعنوان رقبای این ماشین نام برده شد عوض کنم.
حسین رفیعی
۲۷ خرداد ۱۴۰۱بنده 5ساله جیلی دارم ام گرند خیلی ازش راضیم کل ایران باهاش رفتم امنیت بسیار بالا موتور قوی یورو 5 هنوز به غیر جلو بندی اونم فقط بوش طبق ودسته موتور چیزی ازش عوض نکردم مصرف بنزین خیلی پایینه اگر صفرش نیومد یکی دیگه میخریدم اصلا به این سادگی خراب نمیشه شیشه رو که بالا پایین میکنی اصلا صدا ندارن بنز c200داشتم این جوری بود
ابراهیم از مشهد
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من از سال ۹۴ مدل RV گیربکس دستی خریدم هم قیمت سراتو یه مدل پائین تر و تا الان بجز خرج های عادی مث لنت و روغن و… هیچ خرجی نداشته البته رانندگی من معمولی و هیچ فشار غیر عادی به ماشین نمی آرم ولی به نسبت ماشین های کره ای بد فروشه . ضمناً ماشینم رو با هیچ ماشین نو ایرانی عوض نمی کنم چون ایمنی و ایربگ هایی که در حادثه باز می شوند از خوش فروش بودن مهمتره.
Hadi
۲۷ خرداد ۱۴۰۱از با کیفیت چینی هاست 👌🏼
جیلی واقعا کارش درسته بحثش از بقیه چینی ها جداست…
محمد رضایی
۲۸ خرداد ۱۴۰۱جیلی در کنار ام جی واقعاً از بهترین های چینی هست.
چکاوک
۲۷ خرداد ۱۴۰۱درود به انتخاب شایسته و بجای شما،همین که بعد از این مدت که از تولید جیلی امگرند ۷ میگذره و هنوز هم از لحاظ ایمنی،ظاهری،موتوری یکه تازی میکنه باعث خوشحالی هست،چندین سال هست که این ماشین رو دارم ،تعمیرات فقط در نمایندگیهای مجاز جیلی و استفاده از قطعات استوک و تعویض روغن مخصوص و به موقع ،اصلا با مشکل کمبود قطعات مواجه نمیشین ،تعلیق هم کاملا نرم هست ماشین مخصوص جاده هست اصلا حالت خستگی پیدا نمیکنی،رانندگی در داخل شهر با این پستی و بلندیهای غیر استاندارد که توی همه شهرها متاسفانه هست خب کاملا طبیعی هست که ماشین با این وزن یه خرده اذیت بشین ولی قابل چشم پوشی هست و اصلا قابل مقایسه با ماشینهای ایرانی نیست و در ضمن به زنجیر تایم هم اشاره نکردین که از خصوصیات بارز جیلی امگرند ۷ هست،با تشکر از انتخاب شما.
مهران
۲۷ خرداد ۱۴۰۱نسبت به قیمتش عالیه گذشته از رفاهش آدم احساس امنیت میکنه
M.m
۲۷ خرداد ۱۴۰۱شکر خدا بعد از کلی تحقیق خریدم..خدا پدر طراح و سازندش رو بیامرزه.همین که با پول ناچیزی به نسبت ماشینهای داخلی میتونی این ماشین رو بخری و عشق کنی کلی ارزش داره.دوستم دنایصفر خرید شاکی بود از مشکلاتش.ولی این ماشینا بعد از شش هفت سال هنوز اینجور مشکلات رو نداره.بخرید شک نکنید.
جلالی
۲۷ خرداد ۱۴۰۱دوستان من بخاطر علاقه شخصی در مورد همه ماشین ها دست کم اطلاعاتی دارم ، برای خرید ماشین یکی از فاکتورهای مهم قیمت اونه ، پس برای خرید یک خودرو باید دید با پولی که براش هزینه میکنی بطور کلی چه کیفیتی دریافت میکنی من خودم سه سال پیش که امگراند خریدم با کلی تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیدم و الان هم تو این مدت از انتخابم کاملا راضی ام، قیمت قطعات اونم اصلا گران نیست حتی نسبت به برخی از تولیدات داخلی مثل ال نود که ارزانتر هم هست ضمنا کیفیت قطعات اونقدر بالاست همردیف ماشینهای کره ای که معمولا کارتون به تعمیرگاه نمی افته مگر روغن و لنت ترمز و قطعات مصرفی ، یکی از دوستان گفت ماشین خوب و با کیفیت رو پس از مدتی از بازار خارج میکنند کاملا جفرسون درسته ، دوو سیلو یادتون هست تولیدش قطع کردند، جلوی واردات جیلی رو گرفتند و…نمونه های زیادی است اونهایی که رقیب داخلی ها بشه سنگ اندازی میکنند.اتفاقا بازار داخلی ها رو هم به عناوین مختلف داغ میکنند که فقط همین یک حسن را هم داشته باشه که مشتریهای خودش رو پیدا کنه وگرنه کیفیت اصلا …
رضا۵۸
۲۷ خرداد ۱۴۰۱درود.من سال۲۰۱۵صفر خریدم ولی مدل ۲۰۱۴.هنورم دارمش.عااااالی.هیچ عیبی نداردمگر گرانی قطعات. نه کمبودش.
طاهر
۲۷ خرداد ۱۴۰۱من از سال ۲۰۱۵جیلی امگرند اتومات هاچ بک یا همان RVرا برای خانمم گرفتم الان با ۱۷۰هزار کارکرد فقط دوبار لنت ترمز عوض کردم و یک بارم رادیاتور که لاکیش شکسته بود خداروشکر اینقدر از این ماشین راضی هستیم که کنارش ماشینهای دیگه گرفتیم و فروختیم ولی دست به این ماشین نزدیم به نظرم این ماشین عالیه و ضمنا این ماشین را من در ترکیه و عربستان به وفور دیدم واگر بد بود آنها سوار نمی شدند.
ARMIEN
۲۸ خرداد ۱۴۰۱سلام
اگر بخواهیم این خودرو را با تولیدات داخلی مقایسه کنیم بدون اغراق باید بگم از کیفیت و امتیازات بسیار بالاتر و قابل توجه تری برخورداره که به جرات میشه گفت اصلا قابل مقایسه با تولیدات داخلی نیست .
تولیدات داخلی اغلب پس از تحویل از نمایندگی برای تعمیرات مختلف ریز و درشت _ از تنطیم دربها و کاپوت گرفته تا تعمیرات موتور و گیربکس و … _ باید بارها به تعمیرگاههای مجاز و تعمیرگاههای سطح شهر مراجعه کنی که اگر از اطرافیانتان نظرسنجی بفرمایید به میزان رضایت از تعمیرات انجام شده و سایر پارامترها ، پی می برید. راحت تر بگم اصلا چرا باید کسی که خودروی صفر می گیره باید به تعمیرگاه آنهم در ماه و سال اول (با حجم بسیار زیاد مراجعه کنه)
بنده خودروی صفر داخلی هم خریداری کرده ام و این خودرو را هم سه سال است که دست دوم خرید کرده ام واقعا راضی ترم و به جز لوازم مصرفی هیچ هزینه ای به ما تحمیل نکرده.
در ضمن کسی که خودرو را ازش گرفتم رفت پژو پارس خرید توی اولین مسافرتی که با پارس رفت تماس گرفت و گفت حاضره پارس خشک بده و ماشین جیلی رو پس بگیره.
ممنون تصمیم با شما عزیزان …
محمد
۲۸ خرداد ۱۴۰۱سلام
بسیار بسیار ماشین خوب و عالی هستش مخصوصا نمونه دستی استهلاک بسیار پایینی داره ، ابهت و کلاس خودروهای خارجی رو داره ، کمی سواری خشکی داره که با نیتروژن و جایگزین کردم کمک فنرها با تویوتا کمری حل میشه ، مصرف قابل قبولی داره ، جاداره ، ایمنی بالایی داره ، و صادقانه بگم کسانی که بدنبال خودروهایی در کلاس آزرا و ماشینهای کره ای و یا کلا خارجی هستند و به علت گرانی ها نمیتونن بخرند ، همگی به دنبال جیلی و امثالهم می گردند زیرا تا حدودی نیاز آنها برطرف می شد ، همچنین قطعات جیلی به راحتی قابل تهیه هستش ، همه نمایندگی های چینی و برخی فروشندگان متفرقه نیز قطعاتش رو دارند برای مثال فیلتر روغن موتور سوزوکی قابل جایگزین کردن هستش البته قطعات خود دستگاه موجوده ، و همین امر که عرض کردم جدیدا باعث شده تا بازار خوبی داشته باشه
آشیل
۲۸ خرداد ۱۴۰۱سلام به همه دوستان من ماشین های قبلیم.الانترا-اوپتیما-موهاوی و اسپورتیج بوده که هر کدوم رو یک سال نگهداشتم بعد بخاطر تنوع عوض میکردم. اما جیلی سواری امگرند 7 اتومات از سال 2014 تا الان دارم و حدود 100 هزار کیلومتر هم باهاش رفتم و اصلا دوست ندارم عوضش کنم.
بسیار ماشین کم آزاری هست خصوصا اگه سرویس های دوره ایش رو به موقع انجام بدهید
ایمنی و لذت سواری ماشین های خارجی رو داره خصوصا برای خانواده خوبه و قیمت لوازم یدکیش هم نسبت به ماشین های خارجی خیلی کمتره
خیلی از لوازمش با تویوتا کرولا یکی هست و اگر دوست داشتین میتونید کرولایی نصب کنید که یک عمر کار میکنه
در پناه حق
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ماشین ایمن و خوبیه اما کوبشش زیاده که مناسب کشور ما با این وضع جاده ها نیست
قطعاتشم خیلی گرونه در حد کره ای ها ولی کیفیت قطعات کره ایها رو نداره
محمد
۲۳ مهر ۱۴۰۱سلام دوستان
من سمند 97دارم
میخوام جیلی 2014 بخرم؟
به نظرتون کارم درسته؟
عزرائیل
۱ آذر ۱۴۰۱من این ماشین رو ۷ساله دارم بسیار عالی بود ولی یک سوال من با زمان سنج زمان صفر تا صد رو گرفتم ۸ ثانیه شود یعنی تقویت شده است یا نه
مریم
۲۰ آذر ۱۴۰۱سلام من ۹سال هست که جیلی دارم ماشبن از صفر دست خودم بوده فوق العاده ماشین با کیفیتی هست البته گیریبکس اتومات داره ویک سری تعمیر شده اما با این حال خیلی راصی هستم
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۲جیلی خودروی بسیار باکیفیت و کم استهلاکیه من خودم الان نزدیک به یکساله اتومات ۱۲۰تا کارکردشو خریدم واقعا راضیم.قبلا انواع خودروهای ایرانی رو داشتم اصلا قابل قیاس نیست.فقط باید پشت فرمونش بشینید تا متوجه بشین. لوازم یدکیش هم تو سایتهای مختلف میتونید پیدا کنید.
ییسیس
۱۴ مرداد ۱۴۰۲تمیز پیدا کنی یک عمر لذتشو ببر
واقعا ب خودرو ایرانی شرف داره
زهرا
۴ مهر ۱۴۰۲من هشت ساله که جیلی دارم خیلی ماشین خوبیه یه تصادف خیلی سخت داشتم با یه ماشین باری که کلا دوتا در از بغل داغون شد ولی موتورش هیچیش نشد هرکس که ما رو میدید میگفت ماشین خیلی خوبیه وگرنه خودتون هم داغون میشدید ولی خوب بیچاره شدم تا درها و بقیه چیزارو پیدا کردیم
ح
۲۰ آذر ۱۴۰۲من جیلی دارم دنده ای ماشین خیلی خوبیه تا الان 230هزار تا کار کرد ماشین نرمیه سواریش در حد مزدا 3 تا الان به هیچ مشکل خاصی نخورده خداروشکر
بعد 12سال کار کابینش واقعا بی سرصداس من پیشنهاد میکنم یه بار پشت فرمونش رانندگی کنید
آرش
۲۸ آذر ۱۴۰۲سلام دوستان بنظرتون ام وی ام 550 اتومات بهتره یا جیلی اتومات. در ضمن من اکثرا تو مسافرت هستم
کامران
۱ دی ۱۴۰۲سلام دوستان
باعث تأسف هست که مافیای خودرو کاری با مردم کرده که فروش فوری و بی دردسر رو به کیفیت و ایمنی بالا ترجیح می دهند! … درسته که حمایت از تولید داخل کار خوب و پسندیده ای هست ولی زمانی که پای جان شهروندان وسط باشه قضیه بطور کلی فرق میکنه بالاخص اینکه خودروسازان داخلی با تمام قدرت حقوق مشتریان رو با ارائه پایین ترین سطح کیفی و بالاترین قیمت له کرده اند و جان شهروندان هم هیچ ارزشی براشون نداره! …. دوستان عزیز بنده به دور از هرگونه تعصب و سخن مغرضانه به شما پیشنهاد میکنم اگه پول خرید خودروهایی مثل تویوتا، میتسوبیشی ،کیا ، هیوندا یا مزدا را ندارید سراغ گزینه هایی مثل جیلی و ام جی بروید چون واقعاً از لحاظ کیفیت اگر بالاتر از خودروهای کره ای و ژاپنی نباشند پائین تر هم نیستند! … این دوتا چینی با بقیه چینی های بازار واقعاً فرق دارند ، بخرید و از رانندگی با آنها لذت ببرید.