سدان پلاگینهیبریدی جدید جیلی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی مجهز است و با دو پکیج باطری مختلف به بازار عرضه میشود.
جیلی عرضهٔ سدان پلاگینهیبریدی جدید گلکسی L6 را در چین آغاز کرده است. این خودرو دومین مدل گلکسی پس از کراساوور L7 محسوب میشود. سدان L6 در پنج تیپ مختلف با قیمتی از ۱۱۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۵,۹۰۰ دلار تا ۱۴۹,۸۰۰ یوآن معادل ۲۰,۶۰۰ دلار به فروش میرسد. این سدان جدید طبق زبان طراحی گلکسی لایت شکل گرفته است که چراغهای جلوی دوقسمتی، چراغهای عقب سراسری، دماغهٔ بدون جلوپنجره و دستگیرههای در مخفی ازجمله ویژگیهای آن است.
به گفتهٔ جیلی، ۷۲ درصد از بدنهٔ این خودرو از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده است. این ماشین که روی پلتفرم e-CMA شکل گرفته است، با ۴,۷۸۲ میلیمتر طول، ۱,۸۷۵ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۹ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۷۵۲ میلیمتر، سدانی کامپکت محسوب میشود و با رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی ارائه خواهد شد.
گلکسی L6 در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر عمودی ۱۳.۲ اینچی به همراه غربیلک فرمان D شکل بهره میبرد. این خودرو که به چیپ کوالکام اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز است، از سیستمعامل گلکسی N OS ساخت خود جیلی بهره میبرد که قابلیت تشخیص صدا دارد درحالیکه در تیپهای بالا رده سیستم کمکرانندهٔ پیشرفته سطح دو هم ارائه میشود. جیلی برای صندلیهای این خودرو هم از ترکیب چرم مصنوعی و پارچه استفاده کرده و نام آن را صندلی مارشمالو گذاشته است.
گلکسی L6 به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی در جلو و گیربکس سه سرعتهٔ DHT تشکیل شده است. پیشرانهٔ بنزینی ۱۶۰ اسب بخار قدرت ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه خروجی موتور الکتریکی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۳۸ نیوتن متر گشتاور است. این قوای محرکه، خودرو را ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
برای L6 دو پکیج باطری آهن فسفات لیتیوم مختلف با ظرفیت ۹.۱ کیلووات ساعت و ۱۹.۱ کیلووات ساعت قابل انتخاب خواهد بود که به ترتیب برد ۶۰ و ۱۲۵ کیلومتر را فراهم میکند. برد کلی خودرو با این باطریها نیز به ترتیب ۱۳۲۰ و ۱۳۷۰ کیلومتر خواهد بود. به گفتهٔ جیلی، با استفاده از شارژر سریع تنها ۳۰ دقیقه طول میکشد تا این باطریها از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.
اولین محصول گلکسی یعنی کراساوور L7 از زمان آغاز عرضه در سه ماه پیش تاکنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه فروخته است درحالیکه گلکسی L6 نیز در کمتر از یک ماه پس از آغاز پیشفروش در نمایشگاه چنگدو، بیش از ۲۰ هزار پیشخرید داشته است.
آلمان 🇩🇪🇩🇪
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اعداد و رقم اعلامی اگه واقعی باشه خیلی خوبه اما باید دید کیفیتش هم همینجوری خوب هست یانه
سعید دهقانی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲باید از این مدل وارد بشه ، جوابه…
net
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ائودی a8 نیاز به همچین صفحه نمایش عمودی داره
Silent
۱ مهر ۱۴۰۲اصلا فکر واردات این مدل رو از سرت بیرون کن ،اگر بیاد کمه کمش۲ میلیارد تو شاخشه، همین الان ایران خودرو برای ریرا حدود۷۰۰-۸۰۰ تومن برنامه داره سایپا آریا هم احتمالا همین حدود یا بیشتر بعد اینا اجازه میدن یه همچین خودرویی حالا از طرف هر شرکتی بیاد تو ایران .
خودشون رفتن یه خودرو بی اصالت شاین مکس آوردن معلوم نیست چند میلیارد توپاچه ملت کنند.
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲الان ویدیوش رو یوتوب دیدم کیفیت و نو آوری جوریه که در آستانه شاخ در اوردنم
amir
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اره برده خوبی داره فقط یه لحظه فک کردم اول برقی خالصه چشمام گرد شد
سامان اذری
۳۱ شهریور ۱۴۰۲راجب کیفیتش فقط اینو بگم که جیلی صاحب جگوار و لندرور هست
و عملا میتونه از تکنولوژی و انجین و گیرباکس هر دو کمپانی استفاده کنه
از نظر کیفیت جز درجه یک های چین هست
یه چیزی تو مایه های هواوی (اگه گوگل تحریمش نمی کرد)
GMA
۱ مهر ۱۴۰۲آقای سامان اذری
باید عرض کنم گروه جگوار_لندروور متعلق به تاتا موتورز هند هست و ارتباطی با جیلی نداره.
از بین کمپانی های اروپایی، ولوو، پولستار، لوتوس و اسمارت و ۱۷ درصد سهام آستون مارتین متعلق به جیلی چین هست.
در ضمن اتفاقاً هواوی اخیرا هم به صنعت خودرو وارد شده و خودرو های جالبی با برند مستقلش ساخته.
البته با چانگان و CATL هم مشترکا برند آواتار رو تاسیس کرده به تازگی
سامان اذری
۲ مهر ۱۴۰۲اره داداش من اشتباه نوشتم
ولوو مال جیلی هست
جگوار و لندرور مال شرکت جهانگیر راتانجی دادابوی تاتا (ایرانی های هند ) هست
من اشتباهی نوشتم
مهران
۳۱ شهریور ۱۴۰۲طراحی بیرونش خوبه.فقط داخلش کاش اون مانیتور رو داخل داشبورد کار میکردن.
۱۵ هزار خیلی خوبه با این مشخصات.
خیلی دوست دارم یه پست جامع راجب این نوع موتور بخونم راجب تک تک قسمتا توضیح بده
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲تویوتا تازه در آینده شارژ باطری هزار کیلومتر رونمایی میکنه در حالی که شرکتهای مطرح چ ی ن همین الان دارن به دوهزار نزدیک میشن آدم حیرت میکنه از این همه سرعت پیشرفت ماشالا👏👏👏👏👏👏
datsun
۳۱ شهریور ۱۴۰۲خوبی
این هیبریده بیشتر بردش رو مدیون موتور بنزینیه
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲کامنت با دقت بخون کلی گفتم منظورم شرکتهایی مثل نیو هستن که دوسال پیش باطری با پیمایش هزار کیلومتر تولید عرضه کردن 😏
H2
۳۱ شهریور ۱۴۰۲استاد، اون تویوتا که میگی الکتریکی کامله. این پلاگین هیبریده
“””گلکسی L6 به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی در جلو و گیربکس سه سرعتهٔ DHT تشکیل شده است.”””
خدایی اصلا مقاله رو میخونید؟؟
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲منظورم این خودرو نبود کامنت منو کامل بخون بعد نظر بده😏
مجتبی .
۱ مهر ۱۴۰۲کدوم شرکت چینی به دوهزار نزدیک شده؟؟
علی
۱ مهر ۱۴۰۲در آینده میبینی 😊
مجتبی .
۲ مهر ۱۴۰۲پس همون آینده راجع بهش صحبت کن. البته تااون آینده دیگران زیر کرسی لالا نمیکنن البته ما ابرکارشناسان همه چیز دنیا حسابمون جداس
فرهاد
۳۱ شهریور ۱۴۰۲متاسفانه چینی ها هیچوقت در اعلام مشخصات محصولاتشون صادق نبوده اند ! مرکز تیونینگ srp performance در مرزداران تهران چند وقت پیش یک لاماری ایما برسی کرد ماشینی که روی کاتالوگ ۱۹۰ اسب قدرت و صفر تا صد ۹/۵ ثانیه داره ولی توی واقعیت بر روی داینو سر چرخ ۱۵۰ اسب و صفر تا صد بالای ۱۲ ثانیه داشت !! و از اون بد تر مصرف سوختش اندازه یک سانتافه ۶ سیلندر بود ، ماشین های چینی مثل لگن های داخلی مثل تخم مرغ شانسی میمونن ! یعنی امکان داره یک نفر ماشین نسبتا سالمی تحویل بگیره ولی یک نفر دیگه ماشینی پر از ایرادات مونتاژی و کیفی به دستش برسه چون متاسفانه مونتاژ کاران ایرانی هیچوقت دقت و زمان لازم رو برای کارشون صرف نمیکنن و نتیجش میشه فاجعه ای که الان داریم توی خیلی از آشغال های ایرانی و چینی میبینیم ! من خودم نمایشگاه دار هستم و برام فرقی نمیکنه مشتری بیاد ماشین چینی ازم بخره یا خارجی ولی برای دوستانم که تو این اوضاع قصد خرید ماشین داشتن هیچوقت چینی پیشنهاد نکردم و براشون کارکرده های خارجی خریدم چون قابلیت اطمینان خیلی بیشتری دارن و خدایی نکرده فردا روزی جلوشون شرمنده نشم ( بگن چرا ماشین صفر بهمون دادی با این همه ایراد )
M
۳۱ شهریور ۱۴۰۲190 اسب سر فلای ویل هست ، معمولا ۲۰ تا ۳۵ درصد در انتقال نیرو به چرخ ها تلف میشه که اگه ۱۵۰ اسب بده سر چرخ خیلی خوب هم هست ،.. شتاب هم خیلی به کیفیت بنزین و دمای لاستیک و آسفالت و غیره بستگی داره ، اون srp performance ! هم چندتا بررسی ازش دیدم ، فوق العاده سطح پایین و بدون اطلاعات پایه ای، به صورت کوچه بازاری راجع به خودرو ها نظر میدن ، طرف دو کلمه بدون اشتباه نمیتونست درباره گیربکس توضح بده
X
۳۱ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا srp سهیل بسیار ماشین باز با تجربه ای هست علی الخصوص از لحاظ فنی من خودم ماشین بخوام ریمپ کنم فقط پیش سهیل میرم یا برنامه ای میزنم که مورد تاییدش باشه فرد فنی کار هست حقیقت فنی رو میگه
مثل سالار نیست بیاد آپشن ماشین چینی ببینه دهنش باز بشه از فنی هم هیچی بارش نباشه
امین
۳۱ شهریور ۱۴۰۲در تاکید حرف دوستمون M وقتی کمپانی قدرت اعلام میکنه معمولا سر فلایویل در نظر دارند.
اما یک نکته ای که هست اینه که مثلا کمپانی های آلمانی خیلی وقته از قدرت اعلامی در سرچرخ صحبت میکنن و در حقیقت اختلاف عملکرد شون اینجا خودش نشون میده
چون سر چرخ اعلام میکنند و بعضا حتی اعداد اعلامی کمتر از واقعیت هست بخصوص در بی ام و و پورشه این موضوع بیشتر دیده میشه و بخصوص نسبت قدرت به وزن اعلامی واقعی اعلام نمیکنند که باعث میشه ۲ مدل پرفورمنس از دو کمپانی که روی کاغذ هم سطح هستند در واقعیت اختلاف بیشتری دارند
Muty
۳۱ شهریور ۱۴۰۲یا خوده خدا
16 هزارتا
1300 تا برد
ما کجا داریم میریم ، دنیا بکجا
.Amir.
۳۱ شهریور ۱۴۰۲باید به جای این اشغال های برقی که الان دارن میارن از این هیبریدی ها بیارن چون فکر نکن فعلا مردم بتونن از خودرو های تمام الکتریکی استفاده کنند.
مهرداد
۳۱ شهریور ۱۴۰۲این خودرو روی کاغذ عالی و باید دید در عمل چطوره.کلا شرکت جیلی خودرو های خیلی خوبی داره میزنه.اگه تحریم کمی شل بشه بنظرم یکی از بهترین کاندید ها برای ورود و ساخت خودرو در ایران البته کاملا مستقل از خودرو سازی ایران ببخشید فرغون سازی
ایمان
۳۱ شهریور ۱۴۰۲توی حرف مهم نیست توی عمل مهمه
Amirreza.M
۳۱ شهریور ۱۴۰۲جیلی تو کپی کاری به اسم هم رحم نمیکنه
کاربر۳
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دیگه جدا ظلمه بخوایم بگیم چینی بدرد نخور.الان همین نسبت به قیمت مشخصات خوبیو میده.البته هستن شرکت های چینی که کیفیت خوبی ندارن.من خودمم از چینی ها خوشم نمیاد ولی با ۱۶ هزار دلار فکر نمیکنم خودروی مناسبتری پیدا بشه!
نهایتا در حد و اندازه همینن.یکی از دلایلی که مردممون از چینی ها متنفرن اینه که به قیمت واقعی به دست مردم نمیرسه در ایران.ولی در کشور های خارجه ۱۶ هزار دلار واقعا پول زیادی نیست.
کاوه
۳۱ شهریور ۱۴۰۲جیلی اولین و تنها خودروی چینی هست که نظر من و خیلی ها را نسبت به خودروی چینی عوض کرد، ام جی و جیلی دو برند خودروی چینی شناخته شده در دنیا هستند که قابل قیاس با سایر خودروهای چینی نبوده و هم تراز خودروهای اروپایی هستند
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ شهریور ۱۴۰۲و BYD
ali
۱ مهر ۱۴۰۲و سایک موتور چانگان و گریت وال nio xpeng li auto و …
کاوه
۶ مهر ۱۴۰۲البته ام جی در اصل یک برند قدیمی انگلیسی و جیلی هم یک برند سوئدی هست که چینی ها امتیازش رو خریدن و برا همینم تمام مدل های این دو خودرو یک سر و گردن از چینی ها بالاتر هستند و علی الخصوص در بحث استهلاک واقعا استهلاک خیلی پایینی دارند، از نظر ایمنی نیز نه تنها خودرو جیلی بلکه تمام خودروهای سوئدی از لحاظ ایمنی(و خودروهای ایتالیایی از لحاظ سرعت.) زبانزد جهانیان هستند و در کل جیلی و ام. جی واقعا دو برند خوش نام اروپایی هستند که در حال حاظر نیز با نظارت مهندسین اروپایی در چین تولید میشوند و BYD نیز در کنارشون از بهترین های چین میباشند
کاربر۳
۳۱ شهریور ۱۴۰۲گذینه ی خوبیه برای وارد کردن به ایران.قیمتش زیاد نیست نسبت به بقیه.مشخصات فنی هم که خوبه دیگه شتاب 6/5 عالیه.متاسفانه نمیدونم اینهمه گذینه های مناسب برای وارد کردن هست حرا وارد نمیکنند؟!!!
Enzo Ferrari 2008
۳۱ شهریور ۱۴۰۲عملی مهم تره
parhamiof
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دیگه حالم بهم میخوره ازین طراحی توی بیرون کابین و داخل کابین
و بازم پیشرانه 1.5 لیتری توربو
مهدی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دوستان این رو بدنه ش رو نقرهای کنید شبیه لوسید نمیشه ایا؟
بعدش کاش بزارن آدم خودش از اینا وارد کنه
بخدا این امکاناتش و قیمتش و …… مفته
Anti Tesla
۳۱ شهریور ۱۴۰۲با توجه به عزم دولت برای افزایش کیفیت هوا به نظر من خود دولت اینا رو برای ناوگان تاکسی وارد میکند.
shetab-car
۱ مهر ۱۴۰۲داخلش خیلی شبیه kmc j7 هست