شرکت چینی جیلی از نسخه چهار چرخ محرک وانت برقی رادار RD6 برای رقابت با تسلا سایبرتراک رونمایی کرد.
مدیرعامل جیلی میگوید خودروی موردبحث در زمان حمل بارهای سنگین، از نظر سرعت و شتاب مشابه سایبرتراک خواهد بود. جیلی که کمپانی مادر ولوو، پولستار، زیکر و… به شمار میرود برند رادار را در سال ۲۰۲۲ تأسیس کرده است. این برند با عنوان اولین شرکت تولید کننده خودروهای لایف استایل تمام برقی در چین شناخته میشود و اولین محصولش همین RD6 است که از ماه سپتامبر و با قیمت ۲۵ هزار دلار راهی بازار شده است.
پیتر هاربوری که به عنوان یکی از مشهورترین طراحان خودروی بریتانیایی شناخته میشود و قبلاً برای برندهای لوتوس و ولوو کار کرده در شکلگیری رادار RD6 نقش داشته است. این وانت بدون آلایندگی بر اساس پلتفرم SEA جیلی شکل گرفته، پلتفرمی که در پولستار ۴، ولوو EM90 و تمامی محصولات زیکر دیده میشود. وانت برقی رادار هماکنون با سه باتری ۶۳، ۸۶ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی و حداکثر شعاع حرکتی ۶۳۲ کیلومتری در دسترس است.
سرانجام پس از گمانهزنیهای بسیار جیلی نسخه چهار چرخ محرک رادار RD6 را نیز معرفی میکند و مدیرعامل شرکت تائید کرده در سهماهه دوم سال جاری، RD6 دو دیفرانسیل به دست مشتریان خواهد رسید. اگرچه جزئیات کامل این خودرو منتشر نشده اما مدیرعامل جیلی ادعا میکند وانت برقی یاد شده از نظر شتاب گیری مشابه تسلا سایبرتراک خواهد بود و درعینحال چند صد کیلوگرم بار را نیز حمل خواهد کرد. او همچنین میگوید مدل چهار چرخ محرک رادار RD6 عمق غوطهوری بیشتری نسبت به هامر برقی با رکورد ۸۱۳ میلیمتر خواهد داشت.
پیش از این ویدئوهای درگ تسلا سایبرتراک در برابر فورد F-150 رپتور R، لامبورگینی اوروس، ریویان R1T و هامر برقی منتشر شده که وانت تسلا در همه آنها پیروز میدان بوده است. این خودرو حتی در حال یدک کشی با پورشه ۹۱۱ مسابقه داده و در آن درگ هم برتری را کسب کرده هرچند شک و تردیدهای زیادی درباره صحتوسقم این ویدئو وجود دارد. باید دانست قیمت سایبرتراک استاندارد از ۸۰ هزار دلار شروع میشود. ظرفیت بارگیری این خودرو ۱۱۳۴ کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی نیز ۴۹۹۰ کیلوگرم است. شعاع حرکتی وانت برقی تسلا نیز به ۵۴۷ کیلومتر میرسد. سایبرتراک به سه موتور برقی با ۸۴۵ اسب بخار قدرت مجهز است و در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
جیلی رادار RD6 چهار چرخ محرک ظرفیت بارگیری ۸۶۵ کیلوگرمی دارد که نسبت به رقم ۴۳۰ کیلوگرمی مدل تک دیفرانسیل بهبود قابلتوجهی را نشان میدهد. همچنین ظرفیت یدک کشی آن نیز از ۲.۵ به ۳ تن ارتقا یافته است. یکی از جذابترین ویژگیهای این خودرو را میتوان توانایی شارژ مستقیم دیگر خودروهای برقی دانست. شایان ذکر است رادار RD6 حدود ۶۱.۵ درصد بازار وانتهای برقی چین در سال قبل را در اختیار داشته و فرایند صادراتش به سایر بازارها نیز از چندی پیش آغاز شده است.
مهرداد
۲۴ بهمن ۱۴۰۲سایبرتراک که تو آفرود که کار تخصصیش بود گند زد ببینیم این چیکار میکنه .انگار یادشون رفته شرکا کار اصلی پیکاپ شتاب و درگ نیست.
سبحان
۲۴ بهمن ۱۴۰۲کی گفته تخصص پیکاپ فول سایز آفرود هستش ؟؟
مهرداد
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ببخشید حتما کار اصلیش درگ گذاشتن و مسافر جابه جا کردن در سطح شهر
سبحان
۲۴ بهمن ۱۴۰۲سریع بودن ویژگی هر وسیله نقلیه ای هستش
جابجایی افراد هم همچنین
ولی کار اصلیش یدک کشی و حمل بار !
از شدت تنفر از تسلا خودتون منفورید
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۲سبحان جان نکنه پیکاپ باید بره فرمول 1؟
Anti Tesla
۲۴ بهمن ۱۴۰۲کسی نگفته و نباید بگه.
مثل اینکه بگی کی گفته کار اصلی هواپیما پرواز کردن هست.
مجتبی .
۲۴ بهمن ۱۴۰۲این حداقل قیافه خیلی بهتری داره قیمتشم که واقعا کمتره تا ببینیم کارکردش دردنیای واقعی چطوره. بازار چین خودش به تنهایی میتونه باعث موفقیت یک برند بشه.
parhamiof
۲۴ بهمن ۱۴۰۲دیگه 25 هزار دلار رقابت با سایبرتراک نیست رقابت با آریسانه.
amir
۲۴ بهمن ۱۴۰۲سایبر تراک انقدر داغون بوده تا الان که با پراید وانتم میشه زدش!!!!
مهدی
۲۴ بهمن ۱۴۰۲خیلی شبیه هوندا ریجلاین است.
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۲یدک کشی 3 تن در مقابل سایبرتراک
چیزی نیست
Taha Ayoobi
۲۴ بهمن ۱۴۰۲قیافه اش تو کتم نمیره
𝐀𝐥𝐢
۲۴ بهمن ۱۴۰۲تو ظاهر که خیلی بهتر از اون ۶ ضلعیه
۲۴ بهمن ۱۴۰۲چه خوشگل
Anti Tesla
۲۴ بهمن ۱۴۰۲طراحی بسیار خوبی دارد.