حدود یک سال پیش، جیلی از کراساوور کاملاً جدیدی بنام ژینگیوئه L پردهبرداری کرد. این خودرو بهعنوان شاسیبلند پرچمدار جیلی، روی پلتفرم CMA ولوو ساخته شده است. حال این شرکت چینی نسخهٔ هیبریدی ژینگیوئه L را با نام Hi-X ارائه کرده که از قوای محرکهٔ پیشرفتهای بهره میبرد. برای متمایز کردن این نسخهٔ هیبریدی از نمونهٔ بنزینی، جیلی کراساوور پرچمدار خود را دوباره به دست طراحان سپرده است و آنها نیز جلوپنجرهای نیمه بسته، لوگوی چراغدار جیلی، سپرها و چراغهای متفاوت و رینگهای منحصربهفردی را ارائه کرده است.
ویژگی جالب ژینگیوئه L Hi-X اما قوای محرکهٔ آن است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. همچنین جیلی در این خودرو گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک کاملاً جدیدی را ارائه کرده که DHT Pro نام دارد و نیرو را صرفاً به چرخهای جلو انتقال میدهد. در سرعتهای زیر ۲۰ کیلومتر بر ساعت، خودرو فقط با استفاده از نیروی برق حرکت میکند. بین سرعتهای ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، برق و بنزینی همزمان باهم کار میکنند و هردو به چرخها نیرو میدهند. در سرعتهای بالاتر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم از پیشرانهٔ بنزینی بهعنوان منبع اصلی نیرو استفاده میشود.
پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی این ماشین بهتنهایی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما موتورهای الکتریکی مجموع قدرت را به ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور میرسانند. به گفتهٔ جیلی، این قوای محرکه موجب صرفهجویی ۴۰ درصدی در مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای بنزینی خواهد شد. زینگیوئه L هیبریدی در هر صد کیلومتر تنها ۴.۳ لیتر بنزینی مصرف میکند و برد کلی آن به ۱۳۰۰ کیلومتر میرسد. همچنین به لطف قدرت مناسب قوای محرکه، این شاسیبلند بزرگ ظرف ۷.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
کابین ژینگیوئه L Hi-X با برخورداری از سه نمایشگر و تودوزی چرمی زیبا، بسیار عالی به نظر میرسد. در اینجا، غیر از صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر میانی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک نمایشگر سوم هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. این نمایشگرها از سیستمعامل Galaxy OS جیلی استفاده میکنند که از قابلیت بهروزرسانی از راه دور هم برخوردار است. همچنین در داخل خودرو همیشه اینترنت وجود خواهد داشت؛ اما با وجود این همه نمایشگر، هنوز هم برای عملکردهای اساسی خودرو دکمههای فیزیکی در نظر گرفته شده است.
از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه زینگیوئه L Hi-X هم میتوان به غربیلک فرمان D شکل، سانروف بزرگ و صندلیهای عقب جادار اشاره کرد. جیلی همچنین به سکوت کابین این خودرو هم اشاره و میزان سروصدای داخل آن در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت را تنها ۵ دسیبل اعلام کرده است. فروش جیلی ژینگیوئه L Hi-X با قیمت پایهٔ ۱۷۳,۷۰۰ یوآن معادل ۲۷,۳۰۰ دلار آغاز شده است.
کا . ۲۵
۶ فروردین ۱۴۰۱سرعت پیشرفت چینی ها قابل توجهه
SadjadArt
۷ فروردین ۱۴۰۱سرعت اسکی رفتنشونم همینطور
Behnam1012
۶ فروردین ۱۴۰۱موتور 1.5 لیتری از چین بگیری دیگه نمیتونه ماشین تولید کنه
چرا سانتافه 28 هزار دلاری رو ول کنی بیای سراغ این با 27 هزار دلار هر دو هم شروع قیمتشونه و نسخه پایه هستن
parsa عشق ماشین
۶ فروردین ۱۴۰۱سلام بهنام عزیز.
اصل موتور های 1.5 لیتر برای این بود که کشور چین یم مالیاتی رو برای خودرو سازان فعال کرد که هر شرکتی که موتور هایی با حجم موتور بالای 1.5 لیتر دارد باید مالیات سنگینی بپردازد.
برای همین خودروسازان چینی برای دور شدن از مالیات از موتور های 1.5 استفاده می کنند و برای اینکه تا حد امکان از ان موتور بازدهی بگیرند ان را توربو می کنند.
و جدیدا من میبینم خودرو های چینی دارند دو موتوره می شوند که مثلا دو موتور که یکی برقی و یکی دیگر از سوخت فسیلی استفاده می کنند.
که نوعی دور زدن مالیات است.
برتی همین دارم می گم که 1.5 یک موتور خود مختار نیست که خودرو سازان چینی علاقه ای بهش دارند.
بعد برای سخن بعدی شما می تونم بگم که جیلی برند بسیار خوبی است.
سانتافه 2022 انقدر ها مثل این ماشین نیست در نسخه های پایه سانتافه موتور بسیار ضعیفی داره و این محصول خیلی از نظر تکنولوژی و کمک به طبیعت بهتره و نمیشه گفت که چون چینی هست بده ولی من از طراحی بیرونی این ماشین خوشم میاد ولی در داخل زیاد بهش علاقه ندارم طراحی خیلی فانتزی داره ولی باز هم من سانتافه 2022 مدل پایه رو دیدم و حدودی سوار شدم زیاد ماشین جالبی نبود متریال داخل اکثرا خشک بود و اصلا حس خوبی نمیداد و داخل بوی بی کیفیتی می داد که عجیب بود از نظر طراحی بیرون سانتافه خییلی به سمت اینده رفته اما نظر من به اینده نرفته ازش خوشم نمیاد جلو پنجره خیلی تهاجمی به درد نخور.
و بنظرم زشت اصلا خوب نیست البته من این ماشین رو از نزدیک ندیدم ولی شنیدم جیلی برند خیلی خوب و حتی عالی هست.
Behnam1012
۷ فروردین ۱۴۰۱ممنونم بابت توضیح خوب و گفتار خوبت دوست عزیز
پارسا عشق ماشین.
۷ فروردین ۱۴۰۱خواهش میکنم
وظیفه است.
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱Behnam1012
آمار فروش ماهیانه جیلی زینگنوئه L از آمار فروش سالیانه سانتافه تو چین بیشتره داداش!کل برند هیوندای تو چین فروشش اندازه چانگان cs75 پلاس و ایادو پلاسه بعد میگی سانتافه!
آمار فروش تنها جیلی زینگنوئه L در 6ماهه پایان2021= تقریبا53 هزار دستگاه
(این ماشین جولای 2021 به بازار چین رفت و نصف سالو تو بازار بود)
آمار فروش سانتافه در چین سال2019و2020و2021 باهم=تنها 27هزار دستگاه!
جیلی زینگنوئه تو 6 ماه 2 برابر فروش سانتافه تو 3 سال تو چین رو داشته…
آمار فروش چانگان cs75پلاس در سال 2021در چین=208هزار دستگاه
آمار فروش چانگان ایادو پلاس در سال 2021در چین= 150هزار دستگاه
آمار فروش جیلی اطلس در چین 2021درچین= 225هزار دستگاه
آمار فروش هاوال H6 در2021 در چین= 376هزار دستگاه!
آمار فروش تویوتا راوافور 2021 در چین= 199هزاردستگاه
آمار فروش تویوتا کمری 2021 درچین= 179هزار دستگاه
آمار فروش تویوتا کرولا 2021 در چین= 310هزار دستگاه
آمار فروش هوندا آکورد 2021 در چین= 200هزار دستگاه
آمار فروش هوندا سویک 2021 در چین= 150هزار دستگاه
آمارفروش نیسان تیانا 2021 در چین= 162هزار دستگاه
آمارفروش نیسان قشقایی 2021 در چین= 156هزار دستگاه
آمار فروش نیسان ایکس تریل 2021 در چین= 81هزار دستگاه
آمار فروش 17 مدل هیوندای در سال 2021 در چین موجود است= 360هزار دستگاه/آمار فروش 12 مدل کیا در سال 2021 در چین موجود است= 172هزار دستگاه/منبع= car sales base
حالا خوبه چانگان جیلی کیا هیوندای ماشین هاشون تو رنج قیمت 18الی32هزار دلاری هستن ولی تو چین مردم تولید داخل رو ترجیح میدن/آمار فروش جیلی و چانگان تو چین بیش از 1میلیون هست توچین از نیسان بیشتر و و نزدیک به هوندا.کیا هیوندای چطور؟ متاسفانه یا خوشبختانه کیا و هیوندای رو تو چین کسی تحویل نمیگیرتشون.هرسال هم آمار فروششون داره کم میشه میتونی بری ببینی.باز میگفتی ماشین ژاپنی کمی منطقی تر بود چون آمار فروش خودروهای چینی خوب نزدیک تویوتا و هوندا نیسان هست ولی هیوندای و کیا…😑
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱داش این چه حرفی بود دیگه
تو خود چین فروش نداشته باشن کی این بنجلا رو میخره
برو آمار جهانی بیار مقایسه کن لیذت ببریم
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱جیلی ژینگیوئهL که تو شش ماه ۵۳ هزار تا فروخته اگه برای یکسال اینو دوبرابر کنیم میشه حدس زد تو یک سال ۱۰۶ هزار تا بفروشه
اونوقت تویوتا راو۴ ۱۹۹ هزار تا فروخته تو یک سال
قیمت پایه هر دوشون هم کمتر از ۳۰ هزار دلار هست
حالا شما بگید تویوتا راو۴ از برند با دوام تویوتا و با کیفیت بالا
یا این خودرو ( درستش گاری هست البته)
؟؟؟؟؟؟؟؟
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱@clean energy
(داش این چه حرفی بود دیگه تو خود چین فروش نداشته باشن کی این بنجلا رو میخره برو آمار جهانی بیار مقایسه کن لیذت ببریم)
آمار جهانی متاسفانه هنوز دیتاش نیومده باید تا 2025 صبر کنیم تا در تمام بازارها حضور پیدا کنن اونموقع مقایسه منطقی هست اما همون فروش nio es8 و byd tang تو نروژ و مقایسه با هیوندای آیونیک 5 و کیا ev6 براحتی میشه فهمید دنیا دست کیه و دست کی خواهد بود. فعلا که تو چین شانس دیدن کیا هیوندای خیلی کمه خیلی کم میخرنشون تو بازار جهانی هم 3 ، 4 سال دیگه مشخص خواهد شد فقط کمی باید صبر کرد… زمان زود میگذره
@jdmباز
اولا ربطی نداره یه ماشین تو 6 ماه فلان تا فروخته پس تو 1 سال بهمان تا میفروشه. حتی اگه اینطوری باشه باز هم خیره کنندس و مردم چین زینگوئه L رو به راوا فرو ترجیح میدن! حالا چرا؟ چون جیلی ژینگوئهL بر فرض مثال حضور یه سال بازار 100هزار دستگاه میفروشه و راوا فور با 9سال حضور در بازار چین 200هزار تا فروخته🙃طبیعتا یه ماشین قابل اعتماد و خوب باشه بعد 9سال باید آمار فروشش خیلی زیاد تر باشه از ماشینی که 1ساله اومده بازار ولی خب…؟
اهان راستی آمار فروش چانگان cs75پلاس و ایادو پلاس رو اشتباه نوشتم.cs75پلاس208 هزار دستگاه نفروخته…280هزار دستگاه فروخته تو 2021 کیبرد اشتباه نوشت…
https://carsalesbase.com/china-changan-cs75/
اینم لینک☝ایادو پلاس(ایادو) هم 150هزار نبوده 170هزار تا بوده.
https://carsalesbase.com/china-changan-eado/
امروزه عین قدیم نیست بدون اینترنت. کافیه 5 مدل پرفروش هربرندی تو هرکشوری رو بری ببینی بعد جمع کنی ببینی چنددرصد فروشش رو تشکیل میده مقایسه کنی با رقبا از لحاظ قیمتی و کلاسی دیگه قشنگ مشخص میشه مردم هرکشور چی خودرویی میخرن و چرا میخرن. همچنین میتونی رشد یا کاهش فروش رو هم ببینی. تاجایی که میدونم به اینکار میگن تحلیل میتونی بری سایت car sales base هم تحلیل سالیانه رو میزاره هم ماهیانه نه فقط چین… آمریکا و کشورهای اروپایی هم میزاره…درخصوص چین باید بگم یه نگاهی به بازار 15 ساله چین بیندازی قشنگ میفهمی مردم چین چیا میخرن (وچرا میخرن) و با برندهای درجه 1 چینی هم آشنا خواهی شد
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱تا ۳ ۴ سال دیگه😂😂😂😂😂
آفرین واقعا آفرین✌😂
۳ ۴ سال دیگه؟:)
واقعا میگم آفرین😂
مثلا بره آمریکا به نظرت چقد فروش می کنه😂😂😂😂😂
افشار
۶ فروردین ۱۴۰۱آقای رامین خداشاهده چقدر از نمایندگیهای خودروهای چینی در ایران گرفتی که از این حرفها بزنی ؟ یا شاید خودت مالک یک نمایندگی هستی و برای بالا بردن آمار فروش تلاش خودت را میکنی
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱@افشار
((آقای رامین خداشاهده چقدر از نمایندگیهای خودروهای چینی در ایران گرفتی که از این حرفها بزنی ؟ یا شاید خودت مالک یک نمایندگی هستی و برای بالا بردن آمار فروش تلاش خودت را میکنی))
تو ایران نمایندگی رسمی جیلی، هاوال،چانگان داریم که بیام ازشون پول بگیرم تبلیغ کنم؟چه جالب…من کاری با هایما جک دانگ فنگ برلیانس و…ندارم.حرفی هم ازشون نزدم.تو چین کسی برند درجه 3 و 4 نمیخره. اگه بخرن درجه1 میخرن که خب آمار مشخصه.
درضمن این آمار فروش رو از خودم درنیاوردم…مراجعه کن به وبسایت car sales base و یه ربع وقت بزار قشنگ آمار فروش خودروهای”درجه 1″چینی تو چین و دیگر برند هارو میتونی پیدا کنی…
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱رامین
تو ایرانم پراید پرفروش ترینه
آیا مکان قابل استنادیه؟
باید بری یه بازاری رو بیاری که قابل استناد باشه
بازار جهانی رو بیار!
افشار
۶ فروردین ۱۴۰۱ببین آقای رامین بنده نگفتم که آمارت اشتباه و دروغ هست بلکه فقط گفتم شاید در نمایندگیهای خودروهای چینی در ایران دستی داشته باشی حالا این ماشین نه اما نمایندگیهای ام وی ام و کرمان موتور و بقیه که هستند
مهردادکمال
۶ فروردین ۱۴۰۱قطعا سانتافه یک انتخابی هست که با خیال راحت میتونی ازش لذت ببری و هر جای دنیا هم باشی با خیال راحت بفروشی. منتها چیزی که این محصولو برجسته کرده و این برچسب قیمتو تا حدی توجیه کرده پلتفرم ولوو هست و اگر شلوغ کاری های معمول چینی ها (مخصوصا در نمای جلو) نبود دست کم توی طراحی و زیباشناختی میتونست این محصول رو شیکتر از رقبای کره ای کنه!
Behnam1012
۷ فروردین ۱۴۰۱نیو رامین کمی از آمار فروش در خارج از چین هم بگو
یا که فروش آنچنانی در خارج چین بجز کشور های محدودی مثل ایران نداره ؟
این که در بازار جهانی فروشی ندارن نشون دهنده اینه که حالا حالا مونده تا خودروساز بشن اگه تو چین هم فروش دارن بخاطر محدودیت و مالیات بالای واردات هست
خودروی چینی زمانی تو بازار جهانی فروش داره که قیمتش پایین باشه بالای 15 یا نهایت 20 هزار دلار هیچ کسی سمت چینی نمیره
فرزاد
۷ فروردین ۱۴۰۱عجب قیاس عجیب و غریب و بی منظقی
تو ایرانم پراید پرفروش ترین ماشینه خب این چیو ثابت میکنه😁😁
مهردادکمال
۶ فروردین ۱۴۰۱البته نکته ای که یکی از دوستان اشاره کرد که هیوندای از چانگان و باقی رقبا کمتر فروخته لابد بخاطر مالیات هست مثل این میمونه که بی ام و تو ایران از تیبا کمتر فروخته پس تیبا از بی ام و بهتره!!!!؟؟؟؟
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱منطقشون بنی اسراییلیه
منابعشون آبکی
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱@clean enregy
(منطقشون بنی اسراییلیه منابعشون آبکی)
وبسایت car sales base معتبر ترین سایت آمار فروش خودرو در تمام کره زمین آبکی هست؟ best seling car blog معروف ترین سایت آمار فروش کره زمین آبکی هست؟ پدال خودش آمار فروش رو از اونجا میاره بعد آبکی؟
تیبا پرفروش تر از بی ام و تو ایران؟الان اقای مهرداد کمال نتیجه گیربتون این بود!؟
(رامین تو ایرانم پراید پرفروش ترینه آیا مکان قابل استنادیه؟ باید بری یه بازاری رو بیاری که قابل استناد باشه بازار جهانی رو بیار!)
پراید تو ایران پرفروشه؟منطقت اینه اقایclean energy؟خداوکیلی منطقت اینه؟بازار چین رسما بزرگترین و مهم ترین بازار جهانه. تمام برندهای مطرح گفتم 1/3 فروش ما تو چین هست. خود ایلان ماسک گفته یکی از رقابتی ترین بازار های جهان چینه بعد میایی با بازار بسته و انحصاری ایران مقایسه میکنی؟
((تا ۳ ۴ سال دیگه😂😂😂😂😂آفرین واقعا آفرین✌😂۳ ۴ سال دیگه؟:)
واقعا میگم آفرین😂مثلا بره آمریکا به نظرت چقد فروش می کنه😂😂))
شما5سال پیش فکر میکردی عربستانی ها ، عمانی ها ، قطری ها،کویتی ها نروژی ها مکزیکی ها شیلی ها ماشین چینی بخرن؟ اصلا چینی ها نبودن تو اون بازارها… اما الان خب فروششون خیره کنندس. اللخصوص اینکه مردم کشورهایی که گفتم همه ماشینارو میتونن بخرن و رفاهشون خوبه و مشکل مالی ندارن…داستان آمریکا هم همینه. الان میگی عمرا بخرن اما 4 یا 5 سال دیگه… بار ها گفتم باز هم میگم تا 2025 دنیا توسط چینی ها به لرزه درمیاد و تا 2030 بیش از نیمی از خودروهای جهان چینی خواهد بود.حالا شما بگو نه.خب اشکالی نداره. صبر میکنیم و میبینیم…
Clean energy (صیانت!)
۷ فروردین ۱۴۰۱اون سایتی که گفتی معتبر هست و منظورم اون نبود
منظورم محل فروش بود
چین😂 آخه واقعا واقعا چین بازاری هست قابل استناد؟ نیست دا نیییییست. اونا مطمئن باش از تو خیلی بیشتر به ساخته کشورشون اهمیت میدن و فروش خوبشم دلیلش همینه…
حالا تو که بنجل فنی، برای کسی زیاد مهم نیست، اما مطمئت باش چین تو بازار خودرو نمیتونه زیاد دووم بیاره
خخخخ
باشه دا
ما وایمیسیم اگه نابود نشیم به لطف بعضیا می بینیم چطوری به لرزه در میایم😂😂😂😂😂
الان که فکر کنم چینو به لرزه در آودن😂
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۱Clean energy@
(منظورم محل فروش بود
چین😂 آخه واقعا واقعا چین بازاری هست قابل استناد؟ نیست دا نیییییست. اونا مطمئن باش از تو خیلی بیشتر به ساخته کشورشون اهمیت میدن و فروش خوبشم دلیلش همینه…)
عزیزم بزرگترین و استراتژیک ترین بازار دنیا چینه
همچنین ارزش خرید بالا در کنار کیفیت بالاتر باعث فروش بالاشون هست
بعدشم بازار ایران انحصاریه اما اونا هر ماشین خارجی در تمام رنج هارو دارند و کسی مجبورشون نکرده یک ماشین و انتخاب و خرید کنند در ضمن قابل توجه تا یک دهه پیش، فروش خودروهای چینی در چین کمتر از رقبای خارجی بود
محمد احسان رضایی
۷ فروردین ۱۴۰۱روی نسخه هیبرید کیا سورنتو ۲۰۲۲ هم موتور ۱/۵ لیتری گذاتشن با یک موتور برقی .
هیوندای سانتافه اصلا در کلاس این خودرو نیست نباید با هم مقایسه بشن این ماشین هیبرید هست و از ماشینی مثل کیا سورنتو هیبرید که قیمتش از ۳۰ هزار دلار شروع میشه ارزش خرید بیشتری داره چون هم شتابش بیشتره هم قیمتش کمتره . تازه این ماشین قدرت بیشتری نسبت به سانتافه داره .
Hamid
۶ فروردین ۱۴۰۱ماشین به این بزرگی موتور مسخره
انگار تو چین موتور ۱۵۰۰ لباس سازمانی هست
sina7
۶ فروردین ۱۴۰۱فکر کنم برای موتور بالای ۱۵۰۰ مالیات خیلی زیادی گذاشتن چینیا
واسه همینه که اکثرا از موتور های کم حجم استفاده میکنن
مسعود
۶ فروردین ۱۴۰۱با این حجم و وزن بدنه خودرو تو سر بالایی ها مث بالون بار های اضافی رو باید بندازی بیرون😄😄
FTB
۶ فروردین ۱۴۰۱اسمش فقط😂😂
ژینگوله😂😂
matin
۶ فروردین ۱۴۰۱ژینگیوءه نه ژینگوله
میثم
۶ فروردین ۱۴۰۱😂😂😂😂😂
بز ژینگوله پا
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱🤦انتظار داشتم درخصوص تکنولوژی هیبرید جیلی بیشتر توضیح بدید…به نظرم مهندسیش بینظیره… اخه به این سادگی میشه ازش گذشت!؟
چندتا نکته بگم پیرامون این موتور هیبریدی
1=نسل بعدی موتور هایبرید DHE1.5 (1.5TD) نام دارد که یک موتور هیبریدی اختصاصی است که توسط یک تیم مهندسی جهانی 500 نفری طی 5 سال توسعه یافته است و اولین موتور اختصاصی هیبریدی تزریق مستقیم سوپرشارژ تولید انبوه در جهان خواهد بود. این موتور جدید از چهار فناوری پیشرفته شامل تزریق مستقیم فشار بالا، سوپرشارژر، چرخه میلر و EGR فشار پایین برای دستیابی به بالاترین راندمان حرارتی جهان برای موتور تولید انبوه 43.32 درصد استفاده میکند. راندمان حرارتی مشخص شده آن به 52.5٪ رسیده است و بالاترین گشتاور و قدرت را در کلاس خود ارائه می دهد. پیشرفته ترین گیرباکس DHT Pro 3 سرعته جهان، ماژول اصلی پلت فرم Hi-X است. DHT Pro اولین گیربکس هیبریدی 3 سرعته تولید انبوه در جهان خواهد بود. این دو موتور الکترونیکی (P1+P2)، گیربکس و کنترلرهای E را در حالی که تنها 120 کیلوگرم وزن دارد، ادغام می کند. با حداکثر گشتاور خروجی 4920 نیوتن متر، DHT Pro به نسبت گشتاور به وزن حیرت آور 41نیوتون متر بر کیلوگرم دست می یابد. با دو موتور E، DHT Pro تضمین میکند که رانندگان برق مورد نیاز خود را دارند. علاوه بر این، یک DCT EVO جدید با راندمان بالا نیز از 7DCTH جیلی با بازده گشتاور و عملکرد بهبود یافته در عین کاهش وزن ساخته شده است.
2= یک موتور E-Drive جدید مطابق با استانداردهای عملکرد جهانی با اتخاذ یک طراحی ماژولار و ارائه راه حل های با راندمان بالا، قابلیت اطمینان بالا و کاملاً قابل تنظیم، توسعه یافته است. Leishen E-Drive از یک موتور الکترونیکی 800 ولت، ماژول قدرت کاربید سیلیکون، راندمان خنککننده روغن 92 درصد و حداکثر توان 475 کیلووات استفاده میکند. موتور E-Drive که برای عملکرد فوقالعاده تنظیم شده است، حتی میتواند مدلها را قادر سازد در کمتر از 3 ثانیه به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت دست یابند. در پیکربندی هیبریدی الکتریک (HEV)، Hi-X مصرف سوخت را تا 40 درصد کاهش میدهد و دارای رتبه NEDC به 3.6 لیتر در 100 کیلومتر است. Hi-X با یک موتور هیبریدی سوپرشارژر با راندمان حرارتی 43.32 درصدی در سطح جهانی، DHT 3 سرعته و تحویل فوری نیروی موتور الکترونیکی، تجربه رانندگی را ارائه میدهد که شبیه هیچکس دیگری نیست. Hi-X همچنین اولین پلت فرم هیبریدی است که قادر به بهبود FOTA در کل سیستم انتقال قدرت هیبریدی است و 20 حالت رانندگی هوشمند را ارائه می دهد. Hi-X با قابلیت های قوی یادگیری مبتنی بر داده، هوشمندترین واحد کنترل هوشمند پیشرانه (ICU)و هماهنگی کامل بین موتور، گیربکس و باتری، واقعاً پلتفرمی است که هنگام رانندگی بهبود می یابد.
3= Hi-X دارای حالت درایو موازی هوشمند است که کارایی انتقال نیرو را هم از موتور و هم از موتورهای الکترونیکی آن بهبود می بخشد. حالت درایو موازی Hi-X را می توان با سرعت کمتر از 20 کیلومتر در ساعت وارد کرد، بسیار کمتر از سایر سیستم های پیشرانه هیبریدی موجود در بازار که فقط می توانند در سرعت های بالاتر از 70 کیلومتر در ساعت به حالت های درایو موازی وارد شوند، تفاوت Hi-X را قادر می سازد تا راندمان سیستم 20٪ بهبود یافته است. DHT Pro همچنین ویژگی شروع منجنیق را ارائه می دهد که شتاب ایستاده را تا 50 درصد بهبود می بخشد. علاوه بر این، با استفاده هوشمندانه از 3 دنده آن، شتاب بین 80 تا 120 کیلومتر در ساعت برای سبقتگیری با سرعت بالا با آزادسازی 60 درصد نیروی ذخیره شده بهبود مییابد. اولین مدلهایی که از سیستم انتقال قدرت پلتفرم Leishen Hi-X استفاده میکنند، سری «ستاره» پرچمدار جیلی اتو هستند که شامل محصولات Xing Yue (Tugella) و Xing Rui (پیشگفتار) میشود. طی سه سال آینده، خانواده برندهای گروه هلدینگ جیلی، انواع مختلفی از گزینههای پیشرانه الکتریکی از جمله HEV، PHEV دوربرد، و خودروهای الکتریکی با برد طولانی را ارائه خواهند داد. از طریق لیشن پاور، جیلی تعهد خود را به توسعه پایدار و تسریع در تحقق بیطرفی کامل کربن دو برابر میکند. محصولات و فنآوریهای موجود از Leishen Power خودروسازان را قادر میسازد تا پیشرفتهترین، کارآمدترین راهحلهای پیشرانه برقی در جهان را به کاربران ارائه دهند. Leishen Power با طرز فکر یک سایز متناسب با کاهش آلایندهها کنار میآید و امکان تحرک پایدار با انتشار کم را بدون قربانی کردن تجربه کاربر در اختیار مصرفکنندگان قرار میدهد.
اینم عکس هاش
https://paultan.org/image/2021/11/Geely-Hybrid_Leishen-Power-850×403.jpg
https://paultan.org/image/2021/11/Geely-Hybrid_Leishen-HiX-850×399.jpg
https://paultan.org/image/2021/11/Geely-Hybrid_Hi-X-850×566.jpg
جیلی=👌😘
منبع= global.geely
بزودی یه مقایسه فنی بین تکنولوژی هایبرید جیلی (HiX هایبرید موتور)و تکنولوژی هایبرید BYD(یعنیDM-I هایبرید موتور)و تکنولوژی هایبرید چانگان (بلوکور IDD)میزارم ببین تو هایبرید ها تو چین کدوم شاخ هست…البته چری و گریت وال هم موتور هایبرید دارن شاید اونا هم مقایسه کنم…
جیلی زینگیوئهLیکی از خودروهای مورد علاقه من تو محصولات جیلی هست خیلی خفنه. آمار فروش خوبی هم تو این7ماهه که تو بازار هست کسب کرده نسخه هایبریدش هم که اومده دیگه… به به!
پویان
۶ فروردین ۱۴۰۱خیلی ممنون اقا رامین. خیلی توضیح کاملی. بود. خودروهای پلاگین هیبریدی جدید بی وای دی در چین فروش خیلی زیادی داشتن. میگن مصرف خیلی کمی دارن. درسته؟
FTB
۶ فروردین ۱۴۰۱ممنون از اینکه یه توضیح کامل دادی فقط برای اینکه خوب جلوه اشون بدی و پنهان کنی که باعث شدن اطرافیان من و شما دار فانی رو وداع بگن :))))))))))))))
میثم
۶ فروردین ۱۴۰۱معرفی میکنم:
رامین، پویان، new RAMIN،
سخنگوی اتحادیه خودروسازان چینی.
پویان
۶ فروردین ۱۴۰۱چه بخوای چه نخوای میثم. چینی ها در پلاگین هیبرببد و الکتریکی عالی دارن جلو میرن. تسلا هم که اروپایی ها رو مچاله کرده.
Clean energy (صیانت!)
۶ فروردین ۱۴۰۱همشون یکین
مهردادکمال
۶ فروردین ۱۴۰۱چرا این قد دیس دادین کامنت بسیار پر محتوی و غنی بود بیگ لایک
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم واسه چی هم من و هم بیشتر از ۹۸ درصد بچه های پدال نمیتونن با ماشینای چینی بدرد نخور ارتباط برقرار کنن …..👎👎👎👎👎
میثم
۶ فروردین ۱۴۰۱داداش خودشونم داخل چین بیشتر با برندهای مطرح ارتباط میگیرن تا چینی
دیگه از ما چه توقعی هست؟
اینجا هم یکی دو نفر هستن با چندتا اکانت فدایی چینیها هستن
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۱👍👍👍👍
امیرشایان فرازی
۶ فروردین ۱۴۰۱خودشون چطوری اسمشو میگن؟
ژینگیوئه
احمدرضا
۶ فروردین ۱۴۰۱اگه منصفانه نظر بدم
جیلی جزو معدود برندا چینی هست دوسش دارم
زیباست و نکته مهمش اینه شبیه هیچ ماشین اروپایی یا آمریکایی و یا کره ای و ژاپنی نیست
خود خودش هست که هست
ولی خب با این هیکل 1.5 توربو کمه لامصب😑 از هاچبک میکرو تا سدان لوکس و اس یو وی فول سایز که نباید همشون همون 1.5 داشته باشن
new RAMIN
۶ فروردین ۱۴۰۱جیلی زینگیوئه L نسخه بنزینی=موتور 2 لیتری توربو نسخه پایه 215اسب بخار و نسخه فول 235اسب بخار و گشتاور 380نیوتون متر.4چرخ متحرک.این نسخه پارسال رونمایی شد و از جولای 2021 به بازار عرضه شد.پدال هم مطلب گذاشت//این که الان پدال مطلب گذاشته نسخه هیبریدش هست…موتور 1.5لیتری+موتور برقی= 245اسب بخار قدرت و 540نیوتون متر گشتاور.مصرف 4لیتر. 4چرخ متحرک
یه عده توهم برشون داشته فکر کنم…موتور1.5لیتری فلانه…این ماشین راه نمیره و… خداوکیلی245 اسب و540نیوتون گشتاور بعد راه نره؟درضمن تاجایی که من میدونم اکثر ماشین های هیبریدی دنیا موتوراشون1لیتری یا1.5لیتری یا 1.6لیتری توربو هست که در کنار موتور برقی قرار میگیره. اونا راه میرن بعد این جیلی راه نمیره؟عجب!واقعا یه عده توهم زدن.
matin
۶ فروردین ۱۴۰۱یکم از رو امریکایی ها کپی کردن یکم شبیه کادیلاک و جی ام سی هست
RKH7787
۶ فروردین ۱۴۰۱پشتش شبیه لاماری ایما شده
و همچنین شبیه هونگچی 😐
چینیا دارن از چینیا کپی میکنن؟ 😑
Jdm باز
۶ فروردین ۱۴۰۱(((از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه زینگیوئه L Hi-X هم میتوان به غربیلک فرمان D شکل، سانروف بزرگ و صندلیهای عقب جادار اشاره کرد)))
اقا صندلی جادار مگه جزو ویژگی های قابل توجهه؟؟
میخواستن همونم نزارن!!
والا
اینموتور ضعیف ۱/۵ لیتری هم که همه چینیا دارن
طراحیش هم هیچ اصالتی نداره
چراغ های عقبش هم ترکیبی از rs Q8 و لاماری ایما هستش
گول قیمت پایینشم نخورید
گوشی های چینی هم اولش با اپشن های زیاد و قیمت پایین فروششون بالا رف ولی بعد چند وقت که زود خراب شدن و کارایی شون رو از دست دادن دیگه هیچکس حتی نگاهشم نمیکنه
New ramin
شما هم مطمئن باش هیچکدوم از این گاری ها تو بازار جهانی نه در کیفیت نه در دوام و نه اصالت حریف برند های معتبری مثل تویوتا،فلوکس واگن،بی ام و و…. نمیشن و همون چینی های جنین خور این محصولاتو میخرن
پویان
۶ فروردین ۱۴۰۱گوشی چینی بی کیفیته میثم؟
این ماشینا که بهشون میگی گاری از اروپاییها قطعا بهتر هستند
کیوان
۷ فروردین ۱۴۰۱جیلی شرکت ولوو رو خریده و کلی از تکنولوژی مربوط به ولوو هست. بهترین برند خودرو در چین جیلی هست .
امیررضا
۸ فروردین ۱۴۰۱دوستان عزیز
موتور ۱/۵ لیتری توربو که در بالا گفته شده صرفا نیروی باتری ها را تامین میکنه و بعضی جاها هم تقویت کننده قدرت میشه و قدرت رو بیشتر میکنه و موتور باعث کاهش مصرف سوخت میشه
پس تا این جای کار این موتور به سود خودرو و مصرف کننده بوده
مصرف کننده در بحث استفاده از این خودرو با یه تیر سه نشون میزنه چون هم مصرف سوخت پایینه ، هم خودرو قدرت عالی داره و در آخر برد فوق العاده ۱۳۰۰ کیلومتر