جیلی گلکسی استارشیپ یک شاسیبلند میان سایز جدید با پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی است که اواخر سال ۲۰۲۴ راهی بازار خواهد شد.
جیلی اولین تصاویر از شاسیبلند جدید خود بنام استارشیپ ۷ را منتشر کرده است. این خودرو کراساوور میان سایز جدیدی از سری گلکسی محسوب میشود و از نسل جدید تکنولوژی هیبریدی جیلی موسوم به ثور (Thor) بهره میبرد. استارشیپ ۷ که روی پلتفرم جدید جیلی بنام GEA (معماری انرژی جهانی) ساخته است، ۴,۷۴۰ میلیمتر طول، ۱,۹۰۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۸۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۵۵ میلیمتر است.
این کراساوور جدید چینی با وجود نامی علمی تخیلی، طراحی نسبتاً معمولی دارد. در جلوی خودرو، شاهد نمایی بدون جلوپنجره با چراغهای LED پیشرفته، ورودیهای هوای باریک روی سپر و لوگوی کهکشانی جیلی هستیم درحالیکه طراحی پروفیل جانبی و بخش عقبی خودرو تا حدودی پورشه کاین و ماکان را به یاد میآورد. سانروف بزرگ، سر اگزوزهای مخفی، دستگیرههای در معمولی و چراغهای سراسری عقب هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این کراساوور جدید هستند.
در داخل استارشیپ ۷ با یک نمایشگر لمسی بزرگ و صفحه آمپر دیجیتالی کوچکتری پشت غربیلک فرمان دو پره، شاهد فضای مدرنی هستیم. روی کنسول مرکزی شیبدار خودرو هم پد شارژر بیسیم و پانلی با کنترلهای فیزیکی دیده میشود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ این ماشین هم میتوان به بلندگوهای بیرونزده از روی داشبورد، تریم دورنگ، دریچههای تهویهٔ سراسری نوار نورپردازی روی داشبورد و رو دریها اشاره کرد.
این کراساوور جدید جیلی صرفاً با یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی عرضه میشود که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت همراه با یک موتور الکتریکی در جلو تشکیل شده است. بااینحال، برای استارشیپ ۷ دو پکیج باطری مختلف ۱۹.۰۹ و ۲۸.۹۴ کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که به ترتیب برد تمام الکتریکی ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. وزن این دو نسخه به ترتیب ۱۷۲۴ و ۱۷۹۰ کیلوگرم اعلام شده درحالیکه مصرف سوخت ترکیبی هردو حدود ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. این باطریها از قابلیت شارژ سریع هم برخوردار هستند.
مشخصات کامل گلکسی استارشیپ ۷ همزمان با معرفی رسمی طی هفتههای آینده صورت خواهد گرفت. انتظار میرود این کراساوور جدید اواخر امسال در چین عرضه شود. جیلی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ مجموعاً هفت خودرو از سری گلکسی به بازار عرضه کند که همگی پلاگینهیبریدی یا تمام الکتریکی خواهند بود. این زیربرند در اوایل سال ۲۰۲۳ ایجاد شد و پایینتر از زیکر قرار میگیرد.
.
۲ آبان ۱۴۰۳المانهای کپی شده توش زیاده
ولی باز با خودروسازان داخلی که مقایسه میکنم….فقط میتونم بگم دمت گرم
بهنام
۲ آبان ۱۴۰۳چینی جماعت هیچ ایده ای برای طراحی چراغ های عقب ندارن . صدها ماشین با برند مختلف و همین ترکیب چراغ تو اون کشور … وجود داره.
amirkhanzadeh
۳ آبان ۱۴۰۳خود میگی چینی ؟!
MehdiTurbo
۲ آبان ۱۴۰۳طراحیش برای یه چینی خوشگل زیباست و نمیشه گفت کپیه
فقط داخلش کامل کپیه این مزدا جدیدی که معرفی شد همه چیش حالت فرمون جایگیری مانیتور سایز مانیتور یعنی قشنگ عملا خود کابین مزداس
𝐀𝐥𝐢
۲ آبان ۱۴۰۳انصافا دست مریزاد خیلی زیباست به عنوان یه چینی
hosen
۲ آبان ۱۴۰۳طراحیش جذابه خدایی
جرمی کلارکسون
۲ آبان ۱۴۰۳حاجی همه دارن چینی میخرن مام بریم بخریم
mahan
۲ آبان ۱۴۰۳همه رفتن تو چاه شما هم برو تو چاه
جرمی کلارکسون
۲ آبان ۱۴۰۳داش منظور اصلیم نگرفتی
گمنامان تاریخ
۳ آبان ۱۴۰۳حالا کی گفته ماشین چینی بی کیفیته سگ ماشینهای چینی میارزه به خودروهای سایپا وایرانخودرو تمام اروپا پرشده از ماشینهای چینی تبلیغ تبلیغ تبلیغ بله به ماشینهای ژاپنی و ایتالیایی و آمریکایی نمیرسه ولی بشین تا ازاینها برات برسه آخه با این جادهها بااین روغن وبنزین بااین لاستیکها
MehdiTurbo
۳ آبان ۱۴۰۳اون چینی هایی که تو اروپاست با چینی هایی که میاد تو ایران زمین تا اسمون فرقشان نمیدونم چرا همه جا بی کیفیت تر میفرستند ایران
البته چون میدونند فروش میره و ملت راحت میخرند ولی اونجا اگه با کیفیت قیمت خوب نباشه تو انبار میمونه
ما حتی هندونه هامون که خوبه میره برا خارج تمام این بیخودیاش تو میوه فروشیا خودمون
شما هر وقت داخل یه چینی تو کشورهای اروپایی بشی با چینی داخل ایران متوجه تفاوت میشید باور نمیکنید بپرسید حتی اگر ترکیه دوبی و قطر خیلی دورم نه چینی دیدید مقایسه کنید
از ایران خودرو سایپا که صد در صد بهتر حتی خودروهای هندیم از ایران خودرو سایپا بهترند چین که بماند
ولی اصلا این تبی که افتاده در حد ژاپن و کره و …. است یه توهم هیچ ارزانی بی دلیل نیس مخصوصا تو ایران
اختلاف چین خیلی کم شده نسبت به قبل ولی اینکه در یه لول باشه اصلا همان کابین چینی صفر تا سوار میشی مشخص با کابین کره ای و ژاپنی یکی نیست ولی خب قبلا خیلی زیاد بود الان کمتر چین شاید از لحاظ کیفیت یه ده پانزده سال دیگه در حد کره ژاپن بشه
MehdiTurbo
۳ آبان ۱۴۰۳خیلی از شما متوجه نیستید ولی چین بی دلیل یهو گران شد کاری به قیمت دلار ندارم همان دلاری حساب کن اون زمان که لیفان ام وی ام و … که هم قیمت پارس و دنا و … بودند
ام وی ام با ۲۰۶ یه قیمت بود جیلی پنجاه بود دنده ایش ۲۰۶ ۳۶ میلیون
دلار اون موقع را با قیمت خود ماشین برحسب دلار حساب کنید با میزان نرخی که میرفت روی قیمت خودرو
الان همین فرایند با نمونه مشابهش کنید با دلار الان به همون نسبت بزارید روش باید با قیمت موجود یکی دربیاد ولی نیست
عملا دولت اومد خودروی داخلی تو همان لول نگه داشت و اولش که ملت چینی نمیخریدند هم قیمت ارائه داد
بعد که چین یه لول اپدیت شد و جا افتاد اومد قیمت چینیا را برد در حد کره ای ها و ژاپنی های بازار و کره ای ها ژاپنی ها را چند درصد برد بالاتر درصورتیکه دلار و گمرگ همان بود مثلا گمرک یهو از ۲۰۰ درصد نشده بود ۲۵۰ درصد که حالا خود همان گمرک داستان داره
ولی اینقدر این جریان اهسته با اپدیت چینیا برد بالا کسی نفهمید
گمنامان تاریخ
۳ آبان ۱۴۰۳کی گفته چینی بد وبی کیفیته درسته به کره وژاپن وایتالیا نمیرسه ولی باز بیست سال ماشینه مگر میخوای شریک عمرت بشه
اکسل
۳ آبان ۱۴۰۳یه کابین اش قشنگه و میتونه حرفی برا گفتن داشته باشه
طراحی بیرونی که خیلی تکراری و شبیه پونصدتا محصول دیگه شونه