جیلی

جیلی زیکر X، ایمن‌ترین خودروی برقی یورو انکپ 2024، برتر از پورشه و ولوو!

زیکر X با عملکردی برتر نسبت به خودروهایی مثل پورشه ماکان و ولوو EX30، موفق به کسب عنوان ایمن‌ترین خودروی الکتریکی و ایمن‌ترین خودروی شاسی بلند کوچک یورو انکپ در سال ۲۰۲۴ شده است.

خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری از خود نشان داده‌اند و در زمینه‌های کیفیت ساخت، طراحی، پرفورمنس و ایمنی گام‌هایی جدی به سمت جلو برداشته‌اند. چینی‌ها تا جایی پیش رفته‌اند که حتی توانسته‌اند به لیست جوایز بهترین‌های یورو انکپ سال ۲۰۲۴ هم راه پیدا کنند. از ۴۴ خودرویی که یورو انکپ در سال ۲۰۲۴ آزمایش کرده، ۲۰ مدل شاسی‌بلند کوچک بوده‌اند و در بین این خودروها، زیکر X از گروه جیلی نه‌تنها از بسیاری از برندهای اروپایی قدیمی بهتر عمل کرده بلکه عنوان ایمنی‌ترین خودروی الکتریکی سال ۲۰۲۴ یورو انکپ را هم به خود اختصاص داده است.

زیکر X در این آزمایش‌ها از خودروهایی مثل پورشه ماکان، کوپرا تاواسکان، تویوتا C-HR و ولوو EX30 امتیاز بیشتری کسب کرده است. البته علیرغم نمایش قدرتمند این کراس‌اوور چینی، در بین همهٔ خودروهای جدید سال ۲۰۲۴، بهترین عملکرد را مرسدس بنز E کلاس داشته است. این سدان لوکس آلمانی بالاترین امتیاز کلی سال را کسب کرده و در چهار بخش ایمنی یورو انکپ موفق به کسب جایگاه نخست شده است. در بخش شاسی‌بلندهای بزرگ، مزدا CX-80 با اختلاف کمی نسبت به آئودی Q6 E-Tron در رتبهٔ اول قرار گرفته و در بخش خودروهای خانوادگی بزرگ هم رتبهٔ اول به‌طور مشترک به فولکس‌واگن پاسات و اشکودا سوپرب رسیده است.

یورو انکپ همچنین یک جایزهٔ افتخاری را هم به مکسوس eTerron 9 اعطا کرده زیرا این اولین پیکاپ تمام الکتریکی محسوب می‌شود که در کل تاریخ یورو انکپ آزمایش شده است. این پیکاپ چینی هرچند نتوانست عنوان بهترینِ کلاس خود را کسب کند اما عملکرد ایمنی آن مورد تحسین سازمان تصادف اروپا قرار گرفته است.

خودروسازان چینی در حالی توانسته‌اند طی سال‌های اخیر در آزمون‌های یورو انکپ درخشان عمل کنند که آزمایش‌ها و معیارهای این سازمان سخت و سخت‌تر می‌شود. به گفتهٔ یورو انکپ، درصورتی‌که حتی فقط یک ناحیه از بدن سرنشینان در آزمایش‌ها شرایط قرمز داشته باشد، امتیاز ایمنی خودرو حداکثر به چهار ستاره محدود می‌شود. این یعنی حتی یک نقص ایمنی در خودرو هم می‌تواند رتبهٔ ایمنی را بشدت کاهش دهد و مهم نیست که در دیگر قسمت‌ها چقدر خوب عمل کرده باشد. همچنین پروتکل‌های ارزیابی ایمنی یورو انکپ قرار است در سال ۲۰۲۶ دستخوش تغییراتی شود ولی معیار امتیازدهی ستاره‌ای آن همچنان باقی خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (970 ديدگاه)

    اونو ولش کن
    این مهمه که تو جدول نشون میده مرسدس بنز E-class بهترین ایمنی رو داره اگه کادیلاک CT5-V هم میزاشتن همینطور میشد
    اون زیقر رو گفتن که دلش خوش باشه

    موافقم 11
    مخالفم 17
    1. سهیل

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (204 ديدگاه)

      خاورمیانه نبود بنز هم اینقدر محبوب نبود

      موافقم 6
      مخالفم 13
      1. NAVID@@98

        ۱ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (970 ديدگاه)

        شما مزاح میفرمایید ممنون از شاد کامیتون
        منم اینجا چند جمله مزاح بگم بلکه چیزی دستگیرمون بشه
        حاجاغا شما اصولا آرزودون چیه ؟
        آرزوی من؟
        ببین بنز برا خاورمیانست
        کدوم … گفته ؟
        بحث اینه که من میخوام ارتباط ساندیس با بنزو خاورمیانه رو پیدا کنم این مثلثو
        نفر سوم میگه:
        داداش بیخیالش شو ولش کن
        ولی اون قفلی زده و میگه
        نه من باید هر … اینو گفته ب… چون هیچی از ماشین و تکنولوژی و مهندسی و خودروها نمیدونه یا خودشون با ندونستن زده
        چرا ؟
        چون درست میگه که بلا نسبت هرکی، ولی اگه کسی اینجور فکر کنه که پراید هم از سرش زیادتیه
        اونموقه دیگه باید بقول معروف بگی .. .. … ….. … … هه آی همین چرخ زیکرو بگیری … .. ….
        چرخو بگیر رینگشو عوض کن همون اپاراتی واسش مناسبه

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. سهیل

          ۱ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (204 ديدگاه)

          والا ما که نفهمیدیم چی گفتی …

          مشکل اینه که ایرانی جماعت چند دهه از تکنولوژی و اخبار روز خودرو عقبه. اصلا نمیدونه دهه هاست که بنز لوکس ترین و پرفروش ترین و با کیفیت ترین خودروی دنیا نیست. فقط تعصب کورکورانه به برندی که آخرین بار زیر پای پدربزرگش بود. بعد ادعای درک و فهمش هم میشه….

          موافقم 4
          مخالفم 2
  2. Nr

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ما تو ایران نه چهره واقعی خودروی ژاپنی رو میبینیم نه چینی نه اروپایی و نه کره ای
    کل تصویر ما از صنایع خودرو سازی این کشور ها حداقل مال 30 سال پیش عه

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2953 ديدگاه)

      چرا نمیبینی؟
      از هونگچی بهتر و قدیمی تر در چین نیست! آیا در ایران طرفدار زیادی داره؟
      فونیکس اف ایکس ۵ ستاره از یورو انکپ گرفت ، آیا ملاک مردم ایمنی بود؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3013 ديدگاه)

      قیمت‌ها در ایران، اصلا عادلانه نیست
      باید توجه داشته باشیم که خودروهای سطح اول چین، البته کمی گران هستند و بالای ۲۰ هزار دلار قیمت دارند که برای ما حدود 3 میلیارد تومن حساب خواهد شد
      الان بی وای دی وارد ایران شده، فونیکس FX هم در استرالیا و انگلیس، هست
      محصولات چانگان و چری و جک در شرق آسیا و امریکای جنوبی وجود دارند

  3. KAIZEN

    ۱ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    تا 5 سال دیگه برندهای چینی موجب محو شدن خیلی برندهای قدیمی تر میشن
    شخصا تا 2 سال پیش اصلا به چینیها حتی فکر هم نمیکردم، در کمتر از 2 سال نظرم نسبت بهشون به کلی تغییر کرده
    یه کم و کاستی هایی دارن که به سرعت دارن برطرف میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا