جیلی رسماً از پیکاپ جدید خود بنام رادار RD6 در چین پردهبرداری کرده است. این خودرو اولین محصول برند تازه تأسیس رادار محسوب میشود که برای ساخت و عرضهٔ مدلهای الکتریکی در نظر گرفته شده است. به گفتهٔ جیلی، هدف محصولات رادار نسل جدیدی از مصرفکنندگان جهانی است که به دنبال خودروی پاک برای ماجراجویی در طبیعت هستند.
پس از دوران کرونا، فعالیتهای خارج از خانه مثل کمپینگ و پیادهروی در سراسر جهان افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل خودروسازان اقدام به توسعهٔ محصولات جدیدی برای پاسخ به نیازهای ماجراجویان کردهاند. علاوه بر این، انتظار میرود فروش پیکاپها در چین پس از حذف محدودیتهای استفاده در مناطق شهری افزایش پیدا کند و خودروسازان بیشتری مجبور به ساخت و عرضهٔ وانت شوند. مسئولیت طراحی رادار RD6 بر عهدهٔ طراح باسابقه «پیتر هوربری» بوده که بر طراحی محصولات تمام برندهای جیلی مثل لینک اند کو نظارت دارد.
در این پیکاپ الکتریکی شاهد چراغهای جلوی باریک، جلوپنجرهٔ مسدود، ورودیهای هوای مدرن روی سپر جلو، اتاق بار نسبتاً جمعوجور و چراغهای LED سراسری در عقب هستیم. در اتاق بار RD6 پریزهایی برای شارژ وسایل الکترونیکی تعبیه شده و در صندوق جلوی هم فضای بار کوچکی وجود دارد. همچنین در داخل خودرو هم شاهد کابینی تمام دیجیتالی با نمایشگرهایی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه تمام ویژگیهایی که از یک خودروی الکتریکی مدرن انتظار داریم خواهیم بود.
این پیکاپ بر اساس پلتفرم جدید SEA جیلی ساخته شده است که در محصولات دیگر برندهای جیلی مثل ولوو، اسمارت، لینک اند کو و لوتوس هم استفاده خواهد شد. همچنین رادار علاوه بر این پیکاپ، چهار محصول دیگر شامل یک شاسیبلند، یک پیکاپ بزرگتر، یک پیکاپ کوپه و یک ATV را هم در آیندهٔ نزدیک به بازار خواهد فرستاد که همهٔ آنها بر اساس همین پلتفرم SEA ساخته میشوند و از قطعات مشترک جیلی استفاده میکنند. این برند نوپا فعلاً مشخصات RD6 را اعلام نکرده است ولی گفته شده این پیکاپ در نسخههای تک یا دو موتوره با قدرتی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار ارائه خواهد شد و برد آن حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود.
این برند جدید همچنین زیربرندی بنام Radar Weekends را هم دارد که برای ارائهٔ لوازم جانبی جهت طبیعتگردی با خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده است. ازجملهٔ این لوازم میتوان به یخچال کمپینگ، اسپیکر بلوتوثی و تختههای موجسواری اشاره کرد که در تصاویر دیده میشوند. این زیربرند همچنین با نشنال جئوگرافیک چین هم برای محافظت از طبیعت همکاری خواهد کرد. فروش رادار RD6 از ۹ سپتامبر آغاز خواهد شد درحالیکه تحویل اولین نمونههای آن به خریداران برای سهماههٔ پایانی امسال برنامهریزی شده است.
Dian
۲۳ تیر ۱۴۰۱[این پیکاپ بر اساس پلتفرم جدید SEA جیلی ساخته شده است که در محصولات دیگر برندهای جیلی مثل ولوو، اسمارت، لینک اند کو و لوتوس هم استفاده خواهد شد.]
اسمارت مگه مال دایملر نبود؟🧐
فرامرز
۲۳ تیر ۱۴۰۱جیلی بزرگترین سهامدار دایملره
Dian
۲۳ تیر ۱۴۰۱یه سوال دارم، البته میدونم به مطلب زیاد ربطی نداره اما چون درمورد یه ماشین چینیه میپرسم
گیربکس cvt داستانش چیه و چرا اینقد همه ازش متنفرن؟
محمد
۲۳ تیر ۱۴۰۱اینکه چیه و چطور کار میکنه که خب در گوگل سرچ کنی عکس و فیلمهایش میاد.
من خودم به شخصه به این خاطر ازش متنفر هستم چون لذت رانندگی و شتاب ماشین را نابود میکند ، بخصوص در ماشینهای چینی که موتورهای ضعیف و معمولا ۱.۵ لیتری توربو دارند.
شاید روی کاغذ این ماشینها اعداد خوبی ارایه کنند اما آن اعداد همگی مربوط به آزمایشگاهها هستند و تجربه رانندگی به این صورت هست که گیربکس CVT برای کاهش مصرف سوخت اجازه نمیدهد دور موتور بالا برود ، از طرفی هم تا دور موتور بالا نرود توربو فعال نمیشود بنابراین بیشتر زمانها با یک ماشین احتمالا شاستی بلند سنگین روبرو هستید که حجم موتورش کمتر از ۲۰۶ هست و گیربکس هم اجازه نمیدهد شتاب بگیرد.
تجربه من این بوده که بیشتر گاز دادم تا ماشین دور موتورش بالا برود و طبیعتا توربو فعال بشود اما در این شرایط هم ماشین یکهو میپره و باید پا را از روی گاز برداشت که دوباره ناگهان سرعت کم میشود.
اما نیسان هم مثل تینا و … این گریبکس را با موتورهای تنفس طبیعی و قدرتمند ارایه میکند که من تجربه رانندگی با آنها را نداشتهام.
قطع به یقین به دلیل ساختار آن هرگز لذت رانندگی با سایر گیربکسها را ندارد چون سعی میکند یک نمودار خطی توان و گشتاور نسبت به سرعت ارایه کند.
new reventon
۲۳ تیر ۱۴۰۱کافیه یه بار سوار هوندا crv بشی تا نظرت راجب سی وی تی عوض بشه
هم دور موتور تا قرمز بالا میره
هم شتاب خیلی بالایی داره
یه بار حتما تست کنین
Reza Waffen SS
۲۳ تیر ۱۴۰۱چرا این ریختیه
TML BN
۲۳ تیر ۱۴۰۱تیپش عین وانت های فولکس و کمی بنزه خوبه خوشم اومد ازش