ژئومتری E یک کراس اوور الکتریکی کوچک از شرکت جیلی چین است. این خودرو به پیشرانه الکتریکی ۸۱ اسب بخاری و باتریای مجهز خواهد بود که شعاع حرکتی ۳۲۰ تا ۴۰۱ کیلومتری را ارائه میکند. خودروی موردبحث با قیمت معادل ۱۳۱۱۰ تا ۱۵۶۴۵ دلار در چین عرضه خواهد شد. این شرکت هماکنون E را در نمایشگاه گوانگ دونگ به نمایش گذاشته است.
ابتدا به طراحی این خودرو میپردازیم. در بخش جلو چراغهایی را میبینیم که به صورتی خطی نازک در پهنا کشیده شدهاند و نوربالاها نیز حالت مربعی دارند. در بخش عقب چراغهایی عجیب و اسپویلر اسپرت به چشم میخورند. وقتی از کنارهها به ژئومتری E نگاه کنید خودرویی با خطوط عضلانی را خواهید دید؛ اما خط سقف خمیده E جزو نقاط مثبت آن محسوب میشود. در این نمایشگاه تریم فول E به نمایش گذاشته شده بود و این موضوع را میتوان از سقف مشکی خودرو متوجه شد. البته هنوز هم عناصر ارزانقیمتی همچون پلاستیک خاکستری در سراسر بدنه دیده میشوند.
همانگونه که دیده میشود، روی بدنه این خودرو برچسبهای ببر چسبانده شدهاند که اشارهای به نام قبلی E دارد. این خودرو چند ماه پیش با نام X تاندر تایگر پدیدار شد اما ژئومتری تصمیم گرفت نام آن را تغییر دهد. البته هنوز هم اشاراتی به نام ببر وجود دارند. برای مثال ژئومتری در مارس ۲۰۲۲ تصاویری از E را با پوشش زرد رنگ و نوارهای نارنجی منتشر کرد که اشارهای به ببر داشت.
در کابین این خودرو هم نشانههایی از ببر به چشم میخورند هرچند این نشانهها فقط محدود به کفپوشها هستند! اما بیایید نگاهی به دیگر بخشها داشته باشیم. اگر قبلاً ندانید E بر پایه خودروی قدیمی و بنزینی جیلی ویژن X3 شکل گرفته است پس این موضوع را شاید اصلاً متوجه نشوید. E همهچیز را ساده و مدرن در نظر میگیرد. برای مثال میتوانیم دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی را ببینیم. در تونل مرکزی هم شیفتر دنده گردان، دکمه ترمز پارک، دو درگاه USB و دو نگهدارنده فنجان دیده میشوند.
صندلیهای این خودرو دارای چرم مصنوعی هستند و طرح سه رنگی روی صندلیها نظرات را به خود جلب میکند. به نظر میرسد ژئومتری به دنبال ارائه طراحی گرانقیمتتری برای E بوده است اما صندلیها فقط بهصورت دستی تنظیم میشوند و از این نظر یک امتیاز منفی دارند. نیمکت تخت ردیف دوم نیز فقط دو پشتسری دارد و پشت آنها فضای بار ۲۹۵ لیتری دیده میشود. این خودروی کوچک طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۰۰۶/۱۷۶۵/۱۵۵۰ میلیمتری و فاصله بین محوری ۲۴۸۵ میلیمتری دارد. همانطور که گفتیم با خودروی مدرنی از نظر زیرساخت طرف نیستیم اما طراحان به خوبی این موضوع را پنهان کردهاند.
این خودرو با دو نوع باتری قابل تعویض عرضه خواهد شد که اولی ظرفیت ۳۳.۵ کیلووات ساعتی دارد و شعاع حرکتی ۳۲۰ کیلومتری را ارائه میکند. باتری دوم با ظرفیت ۳۹.۴ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۰۱ کیلومتری در دسترس خواهد بود. ژئومتری E از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۸۱ اسب بخار استفاده میکند اما در آینده نسخه قویتر آن نیز عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از ۱۳۱۱۰ دلار شروع میشود و به ۱۵۶۴۵ دلار میرسد و بنابراین محصولی ارزانقیمت با طراحی قابلقبول است.
Jdm باز
۱۰ خرداد ۱۴۰۱چقدر از کراس اوور های کوچیک بدم میاد
Erfan
۱۰ خرداد ۱۴۰۱۳۲۰کیلومتر مسافت با یکبار شارژ و ۱۳هزار دلار به نظرم خیلی خوبه.دوستان عزیز ماشین دیگه ای هست که با این قیمت بتونه چنین مسافتی رو طی بکنه.
هرچند که به نظر میاد کیفیت داشبورد و کابین اصلا قشنگ و خوب نیست چیزی هم بیشتر از ماشین ۱۳هزار دلاری انتظار نمیره
شاهرخ
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دقیقا واسه یه کراس اوور کوچیک که فقط داخل شهر حرکت میکنه قدرت بیشتر از این هم نیاز نیست مهم بر بیشتره
واقعا با این قیمت ماشین خوبیه
دکتر استاپ
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دیگه انقدر چینی ها دارن ماشین خوب میزنن یا قیمت مناسب همین روزاست به رامین ایمان بیارم
ماشین دوست
۱۰ خرداد ۱۴۰۱خدایا، چی میشد حداقل این یکی ایران میومد و با همین قیمت به فروش میرسید؟
ای خدایا ما مگر اولاد آدم نیستیم؟
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۰ خرداد ۱۴۰۱نه
دکتر استاپ
۱۰ خرداد ۱۴۰۱با این وضع زندگی ما فکر کنم اون زمان هم مثل فیلم ترکیه ای ها بوده و ما احتمالا نیستم😂😂😂
Erfan
۱۰ خرداد ۱۴۰۱الان همین ماشین وارد بشه.که نمیشه و قرار نیست بشه.
با توجه به قیمت دلاری و برقی بودن تعرفه گمرکی ۱۰درصدی میخوره که با دلار ۲۶هزار یه چیزی حدود ۳۷۰تومن در میاد.بد نیست اما اگه یه فرد دلسوز بیاد و این ماشین رو داخل ایران مونتاژ بکنه که نمیشه ها.اما اگه میشد فکر کنم حدود ۳۰۰میشد این ماشین رو به فروش رسوند که بازار رو پر میکرد یه راحتی.که البته با همین قسمت ۳۷۰هم میتونه
شاهرخ
۱۰ خرداد ۱۴۰۱داداش دلار 31هزار تومن رو رد کرده خیلی عقب موندی
ali-mg
۱۰ خرداد ۱۴۰۱بشدت موافقم ولی داشبوردش و کابین خیلی بی کیفیت
meysam
۱۰ خرداد ۱۴۰۱قیمتش عالیه
بردش با این قیمت عالیه
ولی با دیدنش احساس شدید سنبل کاری و نابلدی به آدم دست میده
aliakbarkhoei
۱۰ خرداد ۱۴۰۱امنیت و سرعتش کو؟
شتابش کجاست؟
Erfan
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دوست عزیز معمولا کسی با این ماشین های کوچک و شهری طور نه شتاب صفر تا صد داخل کوچه میگیره.
نه باش ۱۶۰تا داخل خیابون میره.
تنها موارد مهم داخل شهری همون سرعت شارژ برد و عمر مفید خود ماشینه و مصرف کم و سایز ماشین
آرین
۱۰ خرداد ۱۴۰۱قیمت 13 هزار و برد 320 کیلومتر مشکوکه. یه جای کار درست نیست.
احمدرضا
۱۰ خرداد ۱۴۰۱چینی ها توی این بازه قیمتی
بهتر بگم تا بازه 20 هزارتا جزو انتخابای خوب هستن
نه بازه بیشتر
این ماشین با برد زیاد و قیمت کم فوق العادست
هیچ رقیب خارجی با این امکانات و قابلیتها و با این قیمت وجود نداره
Dian
۱۰ خرداد ۱۴۰۱طراحی جلوش خوبه ولی عقبش نا امیدم کرد
مخصوصا داخلش که واقعا ارزون به نظر میرسه
هرچند واقعا هم ارزونه
TML BN
۱۰ خرداد ۱۴۰۱تایر کوچیک روی اعصابمههههههههههههههههه
Erfan
۱۰ خرداد ۱۴۰۱برای کاهش مصرف انرژی و افزایش برد بوده که مثل اینکه ظاهر لاستیک هارو فدا کردن مثل تویوتا پریوس که اونم واقعا چندین بار از نزدیک دیدم تایر کوچیک خیلی زشته.هرچند که طراحی پریوس رو دوست دارم😅
amirhosein23
۱۰ خرداد ۱۴۰۱پدال دیگه بدرد نمی خوره همش شده خودروهای اشغال چینی و ایرانی
F
۱۰ خرداد ۱۴۰۱هرکی مشکل داره جمع کنه از پدال بره